|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Grzejący się bęben hamulcowy.
Nowak - 2011-05-21, 14:51 Temat postu: Grzejący się bęben hamulcowy. Witam, mam taki problem ze swoim ventylem, wymieniałem niedawno szczęki hamulcowe oraz łozyska tylne. Problem tkwi w tym, że grzeje mi się jeden z bębnów, ten regulator co jest przy szczękach popuściłem tak, że bęben wchodzi bez żadnych oporów a on po krótkiej jeździe jest mocno nagrzany. Co może być przyczyną tego grzania się? I jeszcze pytanie: Czy łozysko przy demontażu bębna powinno być w bębnie czy zostaje ono na piaście?? Proszę o jakieś porady.
sebastian - 2011-05-21, 15:39
Spróbuj wyregulować naciągnięcie linki od ręcznego. Tylko na podniesionym tyle samochodu. Regulujesz w ten sposób, że naciągasz do momentu, kiedy przestają się już swobodnie koła obracać. Mi też się grzały bębny pieruńsko, ale popuściłem ręczny i przeszło.
Nowak - 2011-05-21, 16:28
teraz mam podciągniętą linge ręcznego tak, że mi łapie na 3 zębek. Prawidłowe ustawienie recznego to takie zeby łapał hamulec na 2 ub 3 ząbku i tak mam:) a lewy bęben jest zimny tylko prawy się grzeje. A z łozyskiem jak powinno być? powinno zostawać w bębnie czy na piaście. ?
rolz - 2011-05-22, 00:08
Tłoczek do wymiany, miałem to samo. Wymień od razu w obydwu kołach.
Nowak - 2011-05-23, 21:03
Ojj Paniee:D ja cały tył wymieniałem na nowy, wszystko co mozliwe oprócz amortyzatorów i bębnów:D A problem tkwi po stronie linki ręcznego.. jak popuszcze to nie grzeje sie ale za to słabszy reczny mam. A co z łożyskiem może ktoś coś podrzuci?;p
sebastian - 2011-05-23, 21:11
a podnosiłeś dupę do góry przy regulacji ręcznego?
Nowak - 2011-05-23, 21:50
Oczywiście, zrobiłem tak jak napisałeś. Ale jak kołem zakręce to słyszę jak w jednym miejscu ociera bęben o szczęke. Tak jest po obu stronach.
sajmon91 - 2011-05-24, 00:50
z tym łozyskiem" nigdy tego nie rozbierałem ale chodzilem do techniku samochodowego z tego co pamietam i teraz popatrzylem w ksiazke do vento sam naprawiam i tam jest zapisane: prostymi slowami lozysko zostaje na piascie zewnetrzny pierscien łozyska powinien zostac w bebnie
z tym ze w jednym miejscu ociera cos w bebnie"
1 mysl okladziny sie docieraja
2 mysl uderzone cos kiedys było w beben
kiedyś mechanik mi mowił bo w zimie zamarzal mi reczny ze jak podniose samochod zakrece kołem puszcze i zrobi 1 pełny obrot to jest dobrze reczny nie trzyma topic klockow nie bede:)
Nowak - 2011-05-24, 22:01
No to odpowiedziałeś na moje pytanie;p To dobre Technikum wybrałeś:p Dzięki za podpowiedz:)
czester - 2011-05-25, 20:51
Z tym łożyskiem to jest różnie raz zostaje na piaście araz wychodzi z bębnem. To zalezy od teko czy czasz w dobrym stanie piaste. Ja to robiłem kilka razy i zazwyczaj łożysko wychodziło z bębnem;]
Nowak - 2011-05-29, 20:59
Ja mam piaste nową wszystko jest nowe oprócz bębna ,linek ręcznego i jednej piasty:) ze starej piasty łozysko nie schodzi a z nowej piasty zostaje wszystko w bębnie wraz z simmeringiem.
Nowak - 2011-05-30, 18:28
Nadal mam problem z grzejącym się bębnem... Linka recznego jest luźna i dalej sie grzeje.. Co mogę jeszcze zrobić żeby zapobiedz się grzaniu?
|
|