Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - VW Vento by Bradley

bradley - 2008-09-17, 19:03
Temat postu: VW Vento by Bradley
MODEL: VW Vento 96'
SILNIK: 1.9TDI 1Z
MOC: Seria wg katalogu: 90KM/202Nm
Po wtryskach 216: 112,5KM/237,5Nm
Po wirusie:124,5KM/288Nm
Nie jest to czego sie spodziewalem, ale zle nie jest. Przeplywomierz powyzej 3tys ma troche dosc i zaniza wartosci.
Nastepny krok: turbina z AWXa i wydajniejsza pompa wtryskowa, chociazby z AFNa.
ZAWIESZENIE: billsteiny, twarde i fajne.
UKLAD HAMULCOWY: seria
KOLA: 15`` oryginalne alufelgil VW 195/50
NADWOZIE: lift przedniej maski, brak przednich halogenow (bo ukradli), ciemne lampy z tylu, kolor w zaleznosci od pory dnia, od fioletowego po niebieski
WNETRZE: 2x airbag, szyberdach, abs, tempomat, licznik z ibizy (biale tarcze), MFA, elektryczne i podgrzewane lusterka
AUDIO: cos tam brzdeka


sebastian - 2008-09-17, 19:11

Mustrzuniu, wiecej zdjęć tego klekotka :)
Ale czy to na pewno oryginalne VW auluski? :>
Bo kolorek fajny, a felgi takie.. też fajne :mniam:

bradley - 2008-09-17, 19:49

To zdjecie pochodzi z aukcji. Nie zrobilem jeszcze swoich, ale zrobie :) Co do felg to sa to felgi VW, ale dla mnie sa srednie. Wole jednak cos srebrnego z rantem :cheesburger:
sebastian - 2008-09-17, 20:03

Co, jak co, ale BBS-y najpiękniejsze :faja:
Paweł J. - 2008-09-18, 00:09

Lakierek się ładnie świeci..... :oklaski: ...bradley, zadbaj proszę, o blachę to na dłuuuugo tak zostanie....
Autko fajne....a fele....hmmmm...sam nie wiem....sa oryginalne...

A co najważniejsze...zawieszka-SUPER!!!.... :OK:

bradley, będziesz coś zmieniał ??

bradley - 2008-09-18, 00:21

Wlasnie z tego profilu, na tylnym nadkolu w miejscu laczenia drzwi i nadkola jest lekko pukniety, jest mazniete na drzwiach u gory i na dole klapy oraz dol drzwi od strony pasazera. Poprzedni wlasciciel zabezpieczyl to we wlasnym zakresie. Poza tym na blache nie moge narzekac.

Tygrysisko napisał/a:
bradley, będziesz coś zmieniał ??

Napewno chcialbym przelozyc swoje CB ale poki co nie mam gdzie jego zamocowac, wszystkie wolne luki sa za male ;)
Do tego przelozenie car audio ale tutaj musze miec panele z mdfu (przynajmniej do golfa3/vento robia takie rzeczy i sa ogolnodostepne i nie trzeba dorabiac na wlasna reke).
A z mechanicznych spraw to oczywiscie silnik :>
W planach standard czyli wtryski z AFNu, wiekszy cooler, wieksze turbo, programik. Tutaj ograniczaja mnie tylko fundusze biednego studenta :P Juz prawie wydalem wszystkie pieniadze ktore zarobilem w Hiszpani przez wakacje, a tu ciagle malo... ;)

spyro - 2008-09-18, 08:34

bradley napisał/a:
a tu ciagle malo...
a to normalka, wszelkie mody pochłaniają każde oszczędności, niestety o tym to ja mogę już książkę napisać :D
Szpiker - 2008-09-18, 21:01

spyro napisał/a:
a to normalka, wszelkie mody pochłaniają każde oszczędności, niestety o tym to ja mogę już książkę napisać :D


zgadza się , ale książkę wydatków juz masz;p

spyro - 2008-09-18, 21:08

ano mam i co jakiś czas sumuje dalej i za każdym razem wale się w łeb po co ja tyle kasy pakuje w to auto...
bradley - 2008-09-27, 16:19

Nowe zdjecia ;)






Teraz wyszlo bardziej na fioletowe, ale jak nie swieci slonce to jest niebieskie ;)

bradley - 2008-10-26, 13:11

Troche obiecanych filmikow. Z elastycznosci 60-100 na 3 biegu, 80-120 na 4 biegu i przyspieszenie od 0-100. Niestety moja miejscowka do testowania przyspieszenia byla zajeta, udalem sie na inna ale tam straszne dziury byly w jednym odcinku : /

60-100 - 8 sekund


80-120 - 12 sekund


0-100 - 12,5


Czyli jeszcze trzyma serie ;)

Paweł J. - 2008-10-26, 15:11

bradley, tak wyświetlane filmiki mogą byc czy z powrotem je zmienić ??

Tez takie nakręcałem niedawno ...jeśli dobrze pamietam to 60-140....

bradley napisał/a:
Czyli jeszcze trzyma serie ;)

jeszcze :> ??

bradley - 2008-10-26, 15:35

Tygrysisko napisał/a:
bradley, tak wyświetlane filmiki mogą byc czy z powrotem je zmienić ??

Mozna zostawic.


Tygrysisko napisał/a:
jeszcze :> ??

jeszcze tydzien :P



A z ciekawosci jakie osiagi ma benzynowy 90KM?

Paweł J. - 2008-10-26, 16:05

bradley napisał/a:
A z ciekawosci jakie osiagi ma benzynowy 90KM?

Dokopałem się do tego filmiku....
60-100....8,5-9s....w 3 osoby i trochę pod górę było....czyli jakbym jechał sam po równym to identycznie ja u Ciebie.

W końcu jedno i drugie ma po 90KM.

bradley - 2008-11-15, 11:18

MODY POD MASKA: jeszcze brak


mozna zmienic na: Wtryski 216 ;)



Teraz borykam sie z problemem dlaczego turbina pompuje 0.7 bara zamiast 0.8 i przez to przeplywka kuleje:(

Paweł J. - 2008-11-15, 11:24

bradley napisał/a:
Teraz borykam sie z problemem dlaczego turbina pompuje 0.7 bara zamiast 0.8 i przez to przeplywka kuleje:(

Nawet nie wiedziałem ze w TDI-kach jest tyle gratów...strasznie to skomplikowane.

bradley - 2008-11-15, 13:45

http://pl.youtube.com/watch?v=gkKp6eot2hA 0-100km/h Tym razem <11sek
http://pl.youtube.com/watch?v=NmAf2sG_v7Q 60-100km/h 6,5sek zamiast 8
http://pl.youtube.com/watch?v=p24_uiV5nWU 80-120km/h 9sek zamiast 12

I tak jak poprzednio turbina pompuje 0.7bara zamiast 0.8 i kuleje przez to przeplywomierz (albo jest i tak kulawy).

Jezdzi szybciej niz jezdzil, ale wolniej niz powinien :evil:

bradley - 2009-02-20, 15:42

Dzisiaj bylem na grupowym czipowaniu u CompSportow. Udalo mi sie na kilka dni przed dojsc do ladu i skladu z cisnieniem doladowania. Po wymianie wezykow cisnieniowych i przedmuchaniu zaworu n75 cisnienie powrocilo :)

Seria+216tki:

Po wirusie:


Seria wg katalogu: 90KM/202Nm
Po wtryskach 216: 112,5KM/237,5Nm
Po wirusie:124,5KM/288Nm
Nie jest to czego sie spodziewalem, ale zle nie jest. Przeplywomierz powyzej 3tys ma troche dosc i zaniza wartosci.
Nastepny ktok: turbina z AWXa i wydajniejsza pompa wtryskowa, chociazby z AFNa.

Lwomati - 2009-02-20, 15:51

to zmierz teraz przyspieszenie i będzie porównanie.
bradley - 2009-02-20, 15:52

Nie mam jak. Za slisko. Gubie trakcje na 2 pierwszych biegach, trzecim chyba tez :P
Lwomati - 2009-02-20, 15:54

hehe za wysoki moment :P
Paweł J. - 2009-02-20, 15:57

Niezłe osiągi....tylko silnik podkręcasz czy resztę napedu także ??
bradley - 2009-02-20, 16:00

Tygrysisko napisał/a:
czy resztę napedu także ??

Co masz dokladnie na mysli?
W dalekosieznych planach mam cel 150/160KM i plaskie 320Nm. Jest to do wykonania ale nie mam aktualnie juz funduszy na dalsze modyfikacje.

Tygrysisko, mozesz zmienic w pierwszym poscie na aktualna moc ;)

Paweł J. - 2009-02-20, 16:14

bradley napisał/a:
Co masz dokladnie na mysli?

np wzmocnienie sprzęgła....może jakieś przeguby :]

bradley napisał/a:
Tygrysisko, mozesz zmienic w pierwszym poscie na aktualna moc ;)

zrobione :D moze być ??

bradley - 2009-02-20, 16:18

To mozesz usunac cala linijke "mody pod maska"

Sprzegla nie zmieniam bo oryginalne z 1Z jest mocne jak stal :] Moze powyzej 320Nm zaczeloby sie slizgac. Narazie odpukac, nic sie nie dzieje z nim, a auto napewno ciagalo przyczepy w przeszlosci ;)
Przeguby - trzeba oszczedzac je bo jak wcisnie sie do deski gaz na 1 biegu na mokrej drodze to nie wali, ale sa odczuwalne wibracje.
Wiadomo, jak sie jezdzi z glowa to posluzy na dluzej.

slaw71 - 2009-02-20, 18:45

:brawa: :brawa: i teraz to vento dopiero zaczęło jeżdzić ;)
bradley - 2009-02-20, 19:01

Taaak:) Myslalem ze przekrocze bariere 130KM i 300Nm ale sie nie udalo. Mariachi na samej serii po 216 mial 122KM, po programie 135KM takze wynik godny podziwu. Ciekawe czy naprawde ma oryginalna pompe 1zotowska.
Przed pomiarami czulem, ze beda okolice 110KM bo wiedzialem jak jezdzi Octavia AHF (110KM) shamowana na 120KM. Teraz przyspieszenie jak Octavii tylko w gornej partii obrotow moment juz leci (jednak vnt potrafi ladnie modelowac moment, plasko i skutecznie). Kumpel w AFNie pasatowskim mial shamowane 109KM, po czyszczeniu przeplywki i wirusie wyszlo mu 142KM i moment ma 299 z czego do prawie 3,4tys obr nie spada ponizej 270.
Zapas paliwa na pompie jeszcze jest, ale ogranicza mnie turbina. Czas szukac AWXa.

To chyba mozna powiedziec, ze lapie sie na top3 najszybszych forumowych diesli :P

slaw71 - 2009-02-20, 19:10

wiem,wiem,czytałem post kolegi mariachi i sam już pomyślałem że może z moim AHU coś jest nie tak. No ale trafiają się rodzynki, masakra też ma takiego i ponad 170KM.Jestem ciekaw na jakim wyniku zakończysz,czy 150/160KM na długo starczy :P
bradley - 2009-02-20, 19:19

Brat wjezdzal przede mna to wyszlo mu z bkd (140) 155 po wirusie 178 niuton prawie ze staly 380 do konca, ale nie odczuwa przyrostu momentu bo automat przerzuca bieg po prostu ;)
Mysle, ze okolice tych 150/160 pozwola na jakies niskie 8mki do 100 i charakterystyke 5go biegu jak obecna 4ka ;)
Czekam slaw71, az sam zalozysz swoje graty :P AWX i IC. Choc mysle, ze seryjny IC da jeszcze rade do 160 z wielkim bolem. Zastanawiales sie nad zmiana pompy?

slaw71 - 2009-02-20, 19:23

mój icek nie daje rady latem,temp.70 i jest nie wesoło :faja:
Gavel - 2009-02-23, 09:20

bradley napisał/a:
Choc mysle, ze seryjny IC da jeszcze rade do 160 z wielkim bolem.
A ja myślę że nie da rady. Seryjny IC jest niestety za mały. Jak celujesz w okolice 160 to pomyśl lepiej nad jakimś FIMC'em.
bradley - 2009-03-31, 20:37

Korzystajac z chwili, ze musze zlogowac auto po czysczeniu przeplywomierza zmierzylem tez osiagi. Niestety robione sa na zimowkach gdzie trakcja na 1 biegu nie istnieje ;) Odcinek pomiarowy jest taki ze pod jego koniec trzeba hamowac, wiec nie ma mozliwosci na pelne 400m. Najlepszy przejazd tutaj:

System metryczny
0 - 100 km/h: 9.8 +- 2.52s
400m: 16.5 +- 2.48s, @117 km/h
90-120 km/h: 5.4 +- 2.47s
200 metrów 10.5 +- 2.52s, @106 km/h

Angielski system miar
0 - 60 mph: 9.3 +- 2.48s
1/4 mili: 16.6 +- 2.48s, @73 mph
60-90 mph:
660 stóp: 10.5 +- 2.52s, @66 mph

Czas(s) km/h m
0.00 0.0 0.0
1.25 7.0 2.4
2.55 36.0 15.4
3.86 48.0 32.9
5.13 60.0 53.9
6.35 71.0 78.1
7.62 79.0 105.9
8.85 89.0 136.3
10.08 98.0 169.8
11.35 106.0 207.2
12.63 112.0 247.1
13.92 118.0 289.4
15.16 123.0 331.7
16.40 128.0 375.9
17.62 117.0 415.6

Stad niska predkosc przy 400m poniewaz juz wczesniej zaczalem hamowac ;) Czyli 0-100 ~10sek, na 400m 16-16.5 (nie wliczajac czasu reakcji ) Po zalozeniu letnich opon wyniki beda pewniejsze.

bradley - 2009-04-01, 00:00

Jak nie urok to sraczka :evil: :evil: Ledwo co przeplywomierz odzyl to zyczenie kierowcy w programie mialem ustawione na 50mg a teraz jest ledwo 41 :młotek: :młotek: :pała:
bradley - 2009-04-01, 08:13

Nawachalem sie wczoraj rozpuszczalnika i takie efekty :lol: Wszystko jest w normie a ja wzialem plik z logami innego auta do porownania. Zmylil mnie ten sam numer sterownika silnika :D
Kingu - 2009-04-05, 20:26

Czy dobrze rozumiem, że sama zmiana wtryskiwaczy przyniosła wzrost mocy o ponad 20 KM?
Jaki to ma wpływ na żywotność silnika?

bradley - 2009-04-05, 20:46

Kingu, tak dobrze zrozumiales. Powinno byc tych koni ok. +20-30 w zaleznosci kondycji silnika. Mi wyplulo 112KM ale przeplywomierz troche obcinal dawki paliwa w wyzszych partiach obrotow. Teraz go wyczyscilem powinno byc lepiej. Niestety przyszlo lato i trzeba myslec nad FMICem ;)
Kingu - 2009-04-06, 00:02

Zaciekawiła mnie ta droga tuningu. Do tej pory czytałem na tym forum tylko o niewiarygodnych czipach za kilkaset zł i samych programach za grubo ponad 1000zł. Być może coś przegapiłem, bo ostatnio mnie tu nie było.

W międzyczasie poszperałem o tych elementach i widzę, że kilka rzeczy można ulepszyć
- zawory 216, na forum VW piszą też o 230
- turbina AWX lub hybrydowa (cokolwiek to znaczy :)
- pompa (tu nic nie znalazłem)
- FMIC - zamiast intercoolera? Ktoś tam wspomniał, że jak jest klima to nie ma go gdzie upchnąć.

Czy można wymienić te wszystkie elementy bez ingerencji w program, czy to jest niezbędne?

bradley - 2009-04-06, 15:13

Kingu,
wtryski 216tki mozesz wlozyc bez korekty programu (ja tak jezdzilem 3 miesiace do czasu programu i nic sie nie zlego nie dzialo. Oprocz oczywiscie tego, ze po zmianie wtryskiwaczy opoznil sie kat wtrysku i trzeba bylo przestawic pompe wtryskowa. Poluzowac na srubach, pchac drewnianym kijkiem w strone silnika, a druga osoba dokrecala sruby:) )
Zalezy czy chcesz uzyc swoich wtryskiwaczy jako baze czy tez kupic jakies inne jako dawcy korpusow.
Koncowki+przekladka+ustawienie cisnien i pompiarza to +/- 1000zl

FMIC to po prostu duzy intercooler zamontowany centralnie za zderzakiem. Seryjny IC jest malutki. Rurki, IC... jesli to ma byc projekt niskobudzetowy to da sie zamknac w kwocie 600zl

Co do turbiny to teoretycznie mozna zmienic bez korekty, jednak osobiscie bym sie nie odwazyl. Chocby nie wiadomo jaka wielka locha byla zalozona to cisnienie doladowania bedzie takie samo. Jednak wkladajac taka z AWXa polepsza sie tzw. flow, gazy spalinowe sa lepiej odprowadzane. Moze sie okazac, ze taka turbina bedzie sie szybciej wkrecac i wczesniej pojawi sie duzy moment obrotowy, ktory zabije sprzeglo :)

Pompa wtryskowa. Ta z 1Z moze zostac chyba ze celujesz w moc powyzej 150KM to pompa musi isc out :) Pompa z AFNa tez 10tka jak w 1Z ale ma lepsza wydajnosc cisnieniowa.

slaw71 - 2009-04-06, 20:50

bradley napisał/a:
Pompa wtryskowa. Ta z 1Z moze zostac chyba ze celujesz w moc powyzej 150KM to pompa musi isc out

kto Ci takich bzdur naładował do głowy ,że w kolejnym poście piszesz ,że z 10 nie wyciśnie się więcej.Za mało czytasz,polecam uzupełnić wiedzę.
bradley napisał/a:
Poluzowac na srubach, pchac drewnianym kijkiem w strone silnika

kto poleca takie metody,kąt wtrysku żeby zmienić to i tak musi być podpięty laptop i nie kijkiem tylko luzuje się śrubki i popukuje się w obudowę od strony rozrządu lub z drugiej strony w zależności czy chcemy zwiększyć lub zmiejszyć parametry,a i ta czynność to już ostateczność jak nie da rady wystroić kompem.
bradley napisał/a:
Co do turbiny to teoretycznie mozna zmienic bez korekty

nie polecałbym,bo lag(czyt. turbodziura) może być ogromny,,każdą turbinę ze zmienną geometrią trzeba dostroić żeby funkcjonowała należycie i jej potencjał był wykorzystany.

bradley - 2009-04-06, 21:09

slaw71 napisał/a:
kto Ci takich bzdur naładował do głowy ,że w kolejnym poście piszesz ,że z 10 nie wyciśnie się więcej.Za mało czytasz,polecam uzupełnić wiedzę.

Wiec pisze to poraz kolejny:
Pompa 1Z 10tka nie jest tak samo WYDAJNA cisnieniowo jak pompa 10tka z AFNa. Uzyje tu kolokwializmu "fakt autentyczny". Ale jesli nie wierzysz to sprawdz na wlasnej skorze ile wycisniesz po zmianie turbiny na AWXa i FMICu :)
M.in. Krzys-Jeruzal juz wie.

slaw71 napisał/a:
kto poleca takie metody,kąt wtrysku żeby zmienić to i tak musi być podpięty laptop i nie kijkiem tylko luzuje się śrubki i popukuje się w obudowę od strony rozrządu lub z drugiej strony w zależności czy chcemy zwiększyć lub zmiejszyć parametry,a i ta czynność to już ostateczność jak nie da rady wystroić kompem.

To, ze laptop ma byc podpiety to jest "oczywista oczywistosc". Popukiwac to sobie popukiwalem. Bez skutku. Chyba, ze chcesz tak zluzowac sruby, ze pompa bedzie latala jak zyd po pustym sklepie, droga wolna. Metoda na kijek jest bardzo skuteczna, sam stosowalem, i mam kat w zakresie: precyzyjny. Idealnie na niebieskiej linii. W sofcie to mozesz sobie co najwyzej pogmerac przy zmianie statycznego kata wtrysku.

slaw71 - 2009-04-06, 21:22

To że Tobie i komuś jeszcze tam się nie udało z pompy wycisnąć więcej to nie znaczy że już nie można, bo można, nie uogólniaj.A czy moja wydoli to ,pożyjemy zobaczymy.Co do popukiwania to chyba tuner co się tym zajmuje na codzień wie lepiej niż TY i pompa nie lata jak żyd po pustym sklepie.Metodę na kijek to zostaw sobię.
bradley - 2009-04-06, 21:39

Pukasz w pompe a ona wraca to co robisz? Przystawiasz kijek, pukasz w pompe jeszcze raz i juz sie nie wroci bo trzyma ja kijek. Zamiast kijka mozna uzyc reki, nogi, glowy. Do wyboru do koloru :)
Tych, ktorym udalo przekroczyc sie bariere 150KM z pompki 1Z mozna policzyc na palcach jednej reki. W sumie co za problem podlac paliwa az nastawnik oprze sie o obudowe i zacznie w nia walic, wielki batory bedzie robil za zaslone dymna a turbulum odleci do krainy wiecznych lotow. Mowimy tu o zyciowych, bezpiecznych softach, z przekroczona granica 150KM oraz utrzymana granica (cieplnie).
Nie czytalem o nikim, ktory osiagnal bariere 160KM z pompki 1Z ale chetnie poczytam jesli cos znajde. Jestem otwarty na nowa wiedze w swiatku TDI

:piwo: :OK:

slaw71 - 2009-04-06, 21:48

Powiem tylko tyle, u mnie nie było żadnego pukania,kijków, wszystko odbyło się bezboleśnie :faja: :piwo:
tomek87 - 2009-04-06, 22:00

A tak czytam sobie i zastanawiam się czy krzys-jeruzal nie mial coś ok 170KM na ori pompie :>
bradley - 2009-04-06, 23:57

tomek87 napisał/a:
krzys-jeruzal

Cytat:
na pompie 1zeta to tylko 216 to moze będziesz miał 145km ale to cięko tez moze byc bo moze ma pare km za sobą ...
krzys-jeruzal napisał/a:
Gitner napisał/a:
Nie badz taki pesymista.. wykres serii 12 letniego 1Z masz w moim podpisie..

Ja wole podchodzic pesymistycznie i jak jest z górką to człowiek jest mile zaskoczony .
sam mam doswiatczenia zpompą 1z i pojechał z 216 na 146km i 340nm ale kilka pomiarów pózniej jak uysy dopieszczał wykres to co pomiar co pompa była cieplejsza było mnei km.
Do tego sprzegło w 1zecie będzie miało problem z 320nm musi byc płasko



MZiobro napisał/a:
ale herezje tu czytam....sam ma 1Z , turbo awx,216,duże IC; strojony przez Uysego na 143PS i 328Nm...jeździ już tak od 1.5 roku i nie ma żadnych problemów, co do sprzęgła to akurat w 1Z jest wręcz pancerne ( 228mm- takie jak w G60 i ABF) i odpukać do dziś śmiga bez uślizgów ( a nie wiem czy było już kiedys zmieniane ) co do pompy w 1Z- fakt daje radę do maks 150PS...czas na wymianę od afn,dolot awx i kolejne strojenie :food:


Z pierwszego lepszego tematu o kreceniu 1Z czy AHU. Po prostu trzeba miec szczescie. Mariachi mial po samych wtryskach ciutke mniej niz ja z wtryskami i programem.

Kingu - 2009-04-07, 00:23

Jest gdzieś w Polsce, magik który te wszystkie cześci (wtryski, turbina, FMIC) wstawi i dostroi do tego program?
bradley - 2009-04-07, 00:32

Kingu, to juz zalezy skad dokladnie jestes i ile mozesz wydac;) Jest duzo firm, ktore mozna polecic.
Z Poludnia Polski, ktore z czystym sumieniem mozna polecic to Compsport - Bielsko-Biała, Masters (Aligator) - Katowice.

Kingu - 2009-04-07, 00:36

Nie wiem czy to już było na forum ale dobrze pasuje do tematu :)
http://tdi.pl/content/view/237/51/

Nie mieszkam już w PL ale bywam. Czy będzie to Gdańsk czy Zakopane, nie ma dla mnie większego znaczenia, TDI mało pije, grunt to trafić do uczciwego profesjonalisty.
Dzięki za te namiary ;)

bradley - 2009-04-09, 20:10

Juz dalej nie bawie sie w kolektor :hahaha: :hahaha: Przetarte to co bedzie widac po zamontowaniu do silnika ;)

Paweł J. - 2009-04-09, 20:19

bradley, to tylko dla celów estetycznych ??
bradley - 2009-04-09, 20:25

Jakby byly na swiecie wiertareczki wielkosci 0,5cm to bym sie zmniejszyl do rozmiaru krasnoludka i zrobil lustro w srodku kolektora i jeszcze by to cos dalo (na krotki okres czasu bo sadza to sadza). A jako, ze tak sie nie da to pozostala mi estetyka zewnetrzna ;)
Kolektor wypalalem 4 razy i pozbylem sie 90% syfu ktory byl tam w srodku.
Bede zmienial bo jest 2,5x wiekszy od tego w 1Z i jest za darmo bo bratu zostal :P Musze jeszcze dorobic sobie flansze na 3 sruby i z takim wypustem zeby mozna bylo wezyk od komputera podpiac bo w starym kolektorze wypust jest w nim odlany a w nowym tego nie ma. Pozytyw tez jest taki, ze pozbede sie calej instalacji EGR bo nowy kolektor nie ma miejsca na podlaczenie rurki od EGR:]

bradley - 2009-04-15, 15:58

To kilka swiezszych zdjec z brudnym lakierem.

Prawy bok :

Tyl:

Lewy bok:

Felga, ktora w aparacie wyglada jak matowa

Wypolerowane koncowki wydechu:

Nowka licznik niesmigany. Dokladnie 57946km za malo ale jest MFA ;)

Nedzna konsola srodkowa:

Punkty mocowania silownikow z Kadetta:

I maksymalne otwarcie maski:

Silnik:

I wypolerowana obudowa nastawnika :lol:


W oczekiwaniu:
Wytoczona flansza do podlaczenia nowego kolektora ssacego z AJMa i montaz tegoz kolektora.
Zbieranie wolnych datkow na wiekszy IC.

Paweł J. - 2009-04-15, 16:11

Niezłe grateksy :D

Musze powiedzieć że felgi całkiem miło wyszły.

bradley napisał/a:
Wytoczona flansza do podlaczenia nowego kolektora ssacego z AJMa i montaz tegoz kolektora.
Zbieranie wolnych datkow na wiekszy IC.

Oj bradley, bradley, robi się powoli niebezpiecznie ;) Nie boisz sie że silnik tego długo nie pociągnie ?? :>

bradley - 2009-04-15, 16:21

Tygrysisko napisał/a:
Oj bradley, bradley, robi się powoli niebezpiecznie ;) Nie boisz sie że silnik tego długo nie pociągnie ?? :>

Wszystko w trosce o silnik.

Kolektor z AJM

I kolektory AWX i 1Z.


Golym okiem widac roznice AWX>AJM>kupa>1Z ;)
Zapewniam tylko wieksza ilosc powietrza. Boje sie, ze po zdjeciu kolektora syf nie bedzie tylko w srodku kolektora ale tez w kanalach glowicy. Troche boje sie to czyscic zeby syf nie wpadl do srodka i nie wiem czy zwykly odkurzacz nadazy z odsysaniem.

Paweł J. - 2009-04-15, 16:22

bradley napisał/a:
Wszystko w trosce o silnik.

O no to super :OK:

piotr nowok - 2009-04-15, 20:26

no furka ladniutka :D
Kingu - 2009-04-15, 21:01

Ta czerwona dioda dorobiona przy zegarach od czego?
Sam polerowałeś wydech?

bradley - 2009-04-15, 21:23

Dioda jest od alarmu a wydech sam polerowalem. Najgorzej jest zaczac bo nie mialem papieru ponizej 280 wiec wspomoglem sie wiertarka z kolista nakladka i papierem 150. Ciezkie dojscie i manewrowanie. Reszta recznie 500-800-1000-1500-2000(tutaj widac blysk)-2500. Zeby to fajnie zrobic to trzebaby bylo zdjac tlumik z samochodu. Ale kto patrzy sie na rurki wydechowe z odleglosci 20cm? Z daleka sie blyszczy :P
Kingu - 2009-04-16, 19:00

Trochę nietypowe miejsce na tą diodę :) Na ogół są przy sterowaniu klimą.
Ile czasu zajęła polerka i do ilu cm w głąb doszedłeś? :D

bradley - 2009-04-16, 21:13

Klimy nie mam ale mam wyzej diodke od haka przyczepy (kierunkowskazy).
Polerowanie mniejwiecej godzine a jak pojasnisz sobie zdjecie to widac dokad doszedlem;) Daleko nie trzeba polerowac bo tego nie widac jak ktos patrzy sie na tlumik. Wypolerowane to co widac :P

bradley - 2009-05-12, 12:44

Dzis troche przemylem silnik preparatem o nazwie jedno literowej z cyferka 2.
Pozniej ciepla woda + gabka zmywalem takze nie boje sie, ze elektronika zamoknie i bedzie kaplica.





Zdjecia nie oddaja rzeczywistosci ale zle nie jest :P

Paweł J. - 2009-05-12, 12:48

Ładnie się błyszczy....prawie tak jak by lada dzień wybierał się na giełdę ;)
bradley - 2009-05-12, 12:53

Tygrysisko napisał/a:
prawie tak jak by lada dzień wybierał się na giełdę ;)

Nigdzie sie nie wybieram :D
Ale jak sobie pomysle to tez nie lubie przy kupowaniu samochodu silnika, ktory jest wyczyszczony. Ja wyczyscilem bo ladnie wyglada, nic nie cieknie, to co mam ukrywac :P

Lwomati - 2009-05-12, 12:54

:D wyczyszczony na sprzedaż :P :P :P bardzo ładnie, dbasz o furkę :brawa:
piotr nowok - 2009-05-12, 14:59

ladnie wypucowany silniczek :oklaski:
slaw71 - 2009-05-12, 19:04

suuuper :brawa: :brawa: ,prawie tak jak mój,prawie :P
Rafik - 2009-05-12, 19:23

pucowanklo pod maska :oklaski: ładnie wyszło :papa: i tak wiemy jakim preparatem czysciles :P
bradley - 2009-05-12, 20:04

slaw71 napisał/a:
prawie tak jak mój

Moze kiedys dojde i do tego :D
W rzeczywistosci wyglada lepiej, bo troche lampa blyskowa w aparacie przeklamuje. Jak bede mial wiecej czasu to wyczyszcze wszystko dokladnie szmaticzku na paticzku :)

I odrazu +2KM :diabełek: :diabełek: :dokuczacz:

slaw71 - 2009-05-12, 20:32

bradley napisał/a:
Moze kiedys dojde i do tego


jest :OK: ,tak tylko żartowałem.Masz teraz chyba najczystszy silnik na forum :papa:

bradley - 2009-05-19, 12:37

2 dni meki ale hamulce z tylu juz nie skrzypia, a z przodu sa nowe reflektory :P





Paweł J. - 2009-05-19, 12:45

bradley napisał/a:
hamulce z tylu juz nie skrzypia

Chodzi o to piszczenie gdy puszczasz hamulec ??

bradley - 2009-05-19, 12:56

Tygrysisko napisał/a:
Chodzi o to piszczenie gdy puszczasz hamulec ??

Tak dokladnie. Podczas odpuszczania hamulca noznego. Efekt starej szafy :papa: :papa:

Paweł J. - 2009-05-19, 13:34

bradley napisał/a:
Efekt starej szafy

Eeee tam, to raczej słowiczy śpiew ;) trzeba szukać dobrych stron ;)

U mnie też to kiedyś było zrobione...tzn przesmarowane...było ok-przez miesiąc :hahaha:

A jeśli chodzi o światła....hmmmm....mówisz że masz nowe....to może któryś komplet zrobisz na smoke ?? :>

bradley - 2009-05-19, 13:42

To sa "nowe" ;) Czyli zdjalem klosz (nawiasem mowiac bardzo sie zawiodlem bo bylem przygotowany z suszarka, a tu po wydlubaniu kleju scyzorykiem, zdjeciu klipsow srubokretem i odchyleniu szkla zaczelo odchodzic wiec tylko przecinalem klej scyzorykiem i zdejmowalem klosz) i pomalowalem co trzeba.
Paweł J. - 2009-05-19, 17:00

Faktycznie są przyciemnione.... :głupek2: chyba za dużo na słońcu siedziałem i źle widzę ;)

Ładnie wyszło :OK:

FWD350 - 2009-05-20, 23:40

nono kolego niezle niezle mampytanie rozumiem ze pozmianie wrtysku to ruszałes nastawnik w celu zmioany konta wtrysku??
bradley - 2009-05-21, 01:05

FWD350, nie nastawnik sie rusza a pompe wtryskowa. Nastawnik jest od dawki paliwa, pompa od kata wtrysku.
Regulacja jest dosc prosta (oprocz klucza wymagany oczywiscie vag).
Korzystalem z tego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235

bradley - 2009-05-26, 18:51

Wlaczyl mi sie dzis wentylator :D Zostawilem samochod na podjezdzie zeby temp oleju spadla z 98 do 92 i moglem go wylaczyc. Przychodze a tam wentylator sie wlaczyl. Po zgaszeniu silnika chodzil jeszcze 10sekund i sie wylaczyl. A jednak dziala termowlacznik :P
zlotykamil - 2009-05-26, 20:39

bradley napisał/a:
Przychodze a tam wentylator sie wlaczyl

czasmi szaleją - mi to pierwszy raz zdażyło pare dni temu jak odebrałm od lakiernika po tygodniowym postoju pogoniłem go - na podwórku gasze samochód - wentylator chodzi - no nic czekam aż wyłączy się sam - ale wypiłem browarka :D - a on nadal sie kręci...to myśle otwieram drugiego :mniam: zaglądam pod maske przewody prawie zimne a on sie kręci... musiałem odłączyć wtyk... ale po podłaczeniu wszystko ok
jak już sie nawet właczy to tak jak u Ciebie bradley, po 10 - 15 sekundach sie wyłaczy - ale tym razem trzeba było opróżnic półtora piwa i zrobić to ręcznie :D

Paweł J. - 2009-05-28, 08:43

Mi się czasami potrafi właczyć nawet w 3-4 sekundy po zgaszeniu silnika...po prostu płyn przestaje krążyć i czujnik reaguje. ;)
bradley - 2009-08-18, 14:39

Dzis udalo mi sie dokonczyc dzielo przyciemy i "tjuninku" wizualnego.
Jest mrocznie, rumunstajla nie ma, czyli dobrze ;)



Paweł J. - 2009-08-18, 18:54

Jest git.....sam się do rakowej operacji zabieram i zabrac nie mogę.
bradley - 2009-08-18, 20:33

Tygrysisko, no ja tez sie zabieralem. Swego czasu cale Bielsko objechalem w poszukiwaniu takiego spraya i nie bylo nigdzie. Trafilem przypadkiem bo w norauto kupowalem konektorki do caraudio.
Jak sie umiejetnie pryska to mala puszka powinna starczyc na komplet 2 blend. W sensie, ze na 2 samochody.

spyro - 2009-08-19, 11:00

bradley, musisz sprawić sobie klubowe podkładki pod tablice a nie nexie reklamujesz ;)
bradley - 2009-08-23, 18:32

spyro, chcialem sie zapisac do klubu ale przeraza mnie to, ze musze podawac numer buta w podaniu ;)



Po 2 dniach meczenia kumpla o toczenie i wiercenie flanszy w koncu udalo sie cos wykombinowac pod nowy kolektor. Nie obylo sie pozniej bez fuck-upu. Jedna sruba imbusowa od starego kolektora prawie, ze sie ukrecila, na szczescie z pomoca przyszedl klej super patex fix.

Teraz wyglada to tak:




Trzeba bylo skrocic nieco waz idacy z IC do kolektora no i jest klopot z oryginalnymi plastikowymi przewodami do IC bo musialem odkrecic 2 sruby, ktore trzymaja rurki pod soba. Inaczej nie dalo sie nasadzic weza od turbiny do IC. AFN ma inna rurke i tam problemu nie ma.
Przy okazji zaslepiony EGR, a raczej trzeba bylo bo pod nowy kolektor nie ma w ogole wyjscia na EGR.
Osiagi? Dupohamownia mowi ze +0,5KM, wiec w koncu dobilem do pelnych 125, he he he :)

Paweł J. - 2009-08-23, 18:40

Ale wypucowany :wow:
spyro - 2009-08-23, 21:16

Cytat:
spyro, chcialem sie zapisac do klubu ale przeraza mnie to, ze musze podawac numer buta w podaniu ;)
hehe taki form stowarzyszenia jest - musi tak być i nie mamy na to wpływu ;(

Silnik to Ci się świeci jak psu... ;)

bradley - 2009-11-21, 16:59

Trzeba troche odswiezyc temat.
Zaslepka EGR, ktora widac powyzej na zdjeciach nie zdala egzaminu bo wypalilo rurke karbowana, pozniej wypalilo sama zaslepke przy kolektorze. Skonczylo sie na 5mm blaszce z nierdzewki.

Obecnie Vento legitymuje sie powtarzalnymi czasami 9.2-9.4 do 100


I raczej nie zapowiada sie na kolejne modyfikacje bo lepiej pozbierac na nowy samochod i mocniejsza baze.

Paweł J. - 2009-12-07, 09:53

Nieźle idzie :OK: trochę go ciśniesz-aż do czerwoności prawie ;)

Widzę, że i temperatura oleju jak w książce czyli kilka stopni mniej niż cieczy :D

bradley napisał/a:
I raczej nie zapowiada sie na kolejne modyfikacje bo lepiej pozbierac na nowy samochod i mocniejsza baze.

Czyżby vento szło na sprzedaż czy po prostu osiągnąłeś to co chciałeś ??

bradley - 2009-12-07, 11:05

Paweł J. napisał/a:
temperatura oleju jak w książce czyli kilka stopni mniej niż cieczy :D

Nie wiem czy to po wymianie (ale pewnie tez) czy przez pogode (temperatura powietrza) bo jadac spokojnie na tempomacie 100km/h olej ma 84-86C Podczas gdy w lecie 90C to norma ;) Jestem zadowolony z tego czujniczka.


Paweł J. napisał/a:
Czyżby vento szło na sprzedaż czy po prostu osiągnąłeś to co chciałeś ??

Nie po to kupuje w najblizsza sobote nowe/uzywane opony letnie Toyo T1R :P
Vento staje sie dupowozem aby przewiezc bezpiecznie i tanio z pkt A do pkt B. Nie zapowiada sie na sprzedaz bo najpierw trzeba uzbierac na cos nowego a jedynym czasem na to jest okres letni. Fajnie by bylo gdyby pod maska bylo ok 170KM no ale to sa zbyt duze koszty i "to se ne vrati", podczas gdy silnik ARL po samym chipie ma lekko 180 i gdzieniegdzie naped 4x4.
W vento brakuje mi tylko klimatyzacji, a montowac klimatyzacji to mi sie nie chce.

piechu43 - 2010-02-16, 09:59

STO LAT STO LAT STO LAT STO LAT STO LAT STO LAT STO LAT STO LAT STO LAT

:zabawa: :zabawa: :zabawa: :zabawa: :zabawa: :zabawa: :zabawa: :zabawa:


:piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

WAFEL - 2010-02-16, 14:52

:piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: wszystkiego naj :faja:
piotr nowok - 2010-02-16, 14:52

sto lat :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
bradley - 2010-02-16, 22:32

Dzieki wszystkim :)
bradley - 2010-04-24, 19:13

W koncu nowe buty i letni tarpan.



Arcaj - 2010-04-24, 19:15

dobra guma. Jak się jeździ. Jak z hałasem i hamowaniem?
bradley - 2010-04-24, 19:29

Narazie przejechalem moze z 10km bo mialem inne zajecia przy samochodzie przez caly dzien, wiec nie moge sie zbytnio wypowiedziec.
Smiesznie piszcza przy ostrym starcie, mam wrazenie jakby tyl troche plywal (?), halas - silnik zaglusza :D

bradley - 2010-05-15, 20:46

A dzisiaj rowerowo z bagaznikiem na hak :P



A co do opon to na suchym rewelacja, na mokrym tez daja rade, ale jak blotko je pokryje to chyba jak kazda opona slizga sie bezlitosnie.

Lwomati - 2010-05-15, 21:53

moim zdaniem te toyo trochę słabo sobie radzą na mokrej nawierzchni... po solidnych opadach i wchodzeniu w głęboki zakręt z dużą prędkością jest kiepściutkoooo
bradley - 2010-05-15, 22:31

Nie wiem jak radza sobie przy najechaniu w kaluze bo tylko jedna taka mialem, ale jak zlapalem na nich bloto to dzis nawet na suchym asfalcie mielilem kolami zamiast przyspieszac.
I maja tendencje do wbijania w bieznik malutkich kamyczkow a potem kierownica bije przy 100km/h jakby kola byly niewywazone. Co jakis czas trzeba wydlubywac z bieznika kamory :P

Lwomati - 2010-05-15, 22:33

bradley napisał/a:
I maja tendencje do wbijania w bieznik malutkich kamyczkow

z tym się zgodzę. Nawet jak od Wąskiego kupowałem to już miałem takie kamyczki w gratisie :P

tomek87 - 2010-05-15, 22:45

bradley napisał/a:
A dzisiaj rowerowo z bagaznikiem na hak :P

[url=http://img249.imagev...9lo.jpg]Obrazek[/URL]
.


A masz moze foto jak wyglada z zalozonym bagaznikiem i rowerami ??

piotr nowok - 2010-05-16, 09:08

pany tojo to sportowa opona datego zbiera kamczki bo jest miekka i na suchej nawierzchni radzi szie taksamo w f1 mace rozne oponki zalezne od pogody ;)
bradley - 2010-05-16, 09:56

tomek87 napisał/a:
A masz moze foto jak wyglada z zalozonym bagaznikiem i rowerami ??

Tylko sam bagaznik. Ale rower mozesz sobie wyobrazic :)


120km/h wytrzymalo bez problemu wiec chyba wiecej niz te dachowe.
Nie wiem tylko co z legalnoscia takiego bagaznika. Chodzi o swiatla i rejestracje. Kolega mowil, ze do tego bagaznika byla jeszcze jakas przystawka ze swiatlami i miejscem na rejestracje.

tomek87 - 2010-05-16, 12:45

bradley napisał/a:
tomek87 napisał/a:
A masz moze foto jak wyglada z zalozonym bagaznikiem i rowerami ??

Tylko sam bagaznik. Ale rower mozesz sobie wyobrazic :)


Dzieki bradley

Musze też coś pomysleć bo swój rower to bez problemu do środka wkładam :D Ale z dwoma i bagażem juz robi sie średnio, a z trzema to nawet opcji nie bedzie ;/

bradley - 2010-05-16, 16:15

2 do srodka w zimie wsadzalem, ale takie oblocone to jedynie w worek zawinac.
No i przy chociaz jednym rowerze w srodku odpada cala kanapa wiec nikogo wiecej poza pasazerem nie przewieziesz.

bradley - 2010-06-06, 21:38

Nowy rekord spalania :D
Trasa Bielsko-Biala - Hel, Hel - Wladyslawowo, Wladyslawowo-Hel, Hel - do koncowki autostrady A1 w kierunku Bielska. Wyszlo 4,58l. Srednia 80km/h

zlotykamil - 2010-06-06, 21:49

bradley napisał/a:
Wyszlo 4,58l
fakt - na takich trasach to kupa paliwka zostaje - ja pamietam ze mi gazoliny podczas podobnego wyjazdu spalił niecale 7l/100km
bradley napisał/a:
Srednia 80km/h
no to Panie średnia bycza ci wyszła :oklaski: - to średnia z całego wyjazdu?? pytam bo dziś zrobiłem w równa godzinke 92 km :D
bradley - 2010-06-06, 21:55

Ta srednia to z trasy, ktora opisalem, wg. wskazania MFA (wiec jest to srednia liczona z postojami). Na Hel z Bielska jechalem w nocy, wiec samo przez sie srednia wyszla zacna :)
Jak zatankowalem paliwo w drodze powrotnej to dalem pelen ogien bo bym jeszcze do teraz nie przyjechal do domu takie korki i zawalidrogi.

Gdyby Polska nie byla uslana fotoradarami, ktore sa bzdurne (bo widzac ograniczenie i puszczajac noge z gazu samochod nie zwolni sam z siebie ze 110 do 70 na takim dystansie) srednia wyszlaby pewnie jeszcze wyzsza :P
Dojechalem tam i spowrotem bez zadnego fuck-upu, wiec jest ok :)

zlotykamil - 2010-06-06, 22:09

bradley napisał/a:
Gdyby Polska nie byla uslana fotoradarami, ktore sa bzdurne (bo widzac ograniczenie i puszczajac noge z gazu samochod nie zwolni sam z siebie ze 110 do 70 na takim dystansie) srednia wyszlaby pewnie jeszcze wyzsza

fakt nie zdarzysz troche podgonic jak trzeba już hamowac ale co z tego - paradoksem jest to ze mimo nie najlepszych dróg, malej ich ilości i korkow w kazdym miasteczku - przez Polskę zamiast 10 godzin da sie przegonic w godzin 6 nawet naszymi starymi ventolotami :D

bradley - 2010-06-10, 09:00

"Pozytywny" poranek




Hormon - 2010-06-10, 09:04

Co to się stało ?
WAFEL - 2010-06-10, 09:06

ajjj bolalo.........
Lwomati - 2010-06-10, 15:57

ahh te komary...
bradley - 2010-06-10, 16:03

Bede jezdzil z tym do konca przegladu bo jeszcze planuje na lato jechac na Hel i nie bede specjalnie nowej szyby wkladal zeby znowu byla kapa.
zlotykamil - 2010-06-10, 21:29

nie wiem czy dojezdzisz - taka rysa jak ta lubi poleciec dalej - w aucie znajomego byla tydzien podobych rozmiarow traf chcial ze ja gdzies pojechalem jego autem i zaczelo padac - wycieraczki zrobily swoje
ale swoje wiem - przednai szyba nawet powinna być co raz wymieniana - ja mam orginalna ale w słoneczny dzień ledwo co widac - bo tak jest już wytłuczona

bradley - 2010-06-10, 22:06

Tamta juz byla kiedys wymieniana. Jazda w nocy nie nalezy do przyjemnosci bo sa straszne refleksy przez rysy na niej.
FWD350 - 2010-06-11, 17:21

masz rozpurke kielichów. sztywne zawieszenie gwint czy coś??
bradley - 2010-06-11, 18:53

Nic z tych rzeczy :) Tylko silentblocki lemfoerdera. Chyba jednak musialem dostac jakims kamieniem bo z zewnatrz jak sie przejedzie paznokciem jest ledwo wyczuwalna ryska.
aro1120 - 2010-06-11, 20:09

jakis pech z tymi szybami czołowymi moja dzis kamieniem dostała a ma rok czasu i zadnych rys, nie wiadomo czy da sie naprawić :mur:
Paweł J. - 2010-06-11, 20:25

Współczuję....ale niestety tak to bywa na naszych drogach :(
Arcaj - 2010-06-12, 10:38

no u mnie szyba już chyba będzie do wymiany. Wczoraj jechałem za 4-eo osiówką i kamyk poszedł i zrobił bube i zaczyna pękać na razie 0,5 cm pękniecia a wiadomo co sie będzia działo jak auto bedzie już użytkowane na nasztch drogach :mur:
bradley - 2010-06-12, 14:31

U mnie nie peka jeszcze. Tradycyjny strzal z kamienia to takie oczko o srednicy kilku milimetrow, ktore sie powieksza i rysa w kazda strone. U mnie jest pekniecie ale wzdluz szyby, narazie tfu tfu nie rozprzestrzenia sie.
bradley - 2010-06-20, 12:22

Ostatni bilans to pkt w klasyfikacji generalnej pucharu policji za 79/50 za zakretem oraz
zalozone sa nowe tarcze ate powerdisc (256/20/wentyl) i klocki ferodo FDB 1312.

czarnysauber - 2010-06-20, 12:30

Ładnie szalejesz ;) i z punktami i z modami :diabełek: :diabełek:
Wvojtek - 2010-06-20, 13:05

a ile taki zestaw hebli kosztuje??
bradley - 2010-06-20, 13:30

Zaplacilem w sumie 436zl za komplet 2 tarcz i klockow.
Tarcze byly po 280zl za komplet. Sa jeszcze tansze klocki ferodo serii fsl ale wzialem te fdb.

Wvojtek - 2010-06-20, 13:44

a jak taki zestaw się spisuje??
bradley - 2010-06-20, 14:16

Jak przejade tysiac kilometrow to powiem, poki co to sie wszystko musi ulozyc i dotrzec. Przede wszystkim nie czuje wibracji podczas hamowania na kierownicy. bo stare tarcze byly juz zwichrowane i popekane na calej powierzchni, bylo widac miejscowe przegrzania. A na dodatek to podczas zdejmowania klockow od starego klocka odleciala okladzina od reszty klocka.
Wvojtek - 2010-06-21, 07:30

mam ten sam problem i musze zmienić tarcze z przodu
pawelvw - 2011-02-16, 18:54

wszystkiego najlepszego i 100lat :piwo: :jupi: :pijacy: :fala: :zabawa:
vst93 - 2011-02-16, 19:15

100 lat :zabawa: :zabawa: :zabawa: :fala: :fala: :fala:
piotr nowok - 2011-02-16, 19:38

wszystkiego naj
:piwo: :piwo: :fala:

bradley - 2011-12-23, 10:33

Po 3 latach przestoju w koncu szarpnalem sie na naprawe webasto. Nawet nie bolalo ;)
Cale urzadzenie okazalo sie sprawne tylko, ze pojawil sie blad, ktory skutecznie je zablokowal. Kasowanie bledu, wymiana jednego bezpiecznika (zasniedziale styki) i zimo nadchodz :P

Hormon - 2011-12-23, 11:09

:)
vezet22 - 2011-12-23, 23:03

No webasto dobra sprawa ;) ostatnio udało mi się reanimować piec klientowi w seacie alhambra .
Jeszcze większy wypas jak ma się pilota do webasto :D

bradley - 2011-12-24, 10:14

Po niecalych 20min w srodku cieplutko, woda 70C, odpala jak w lecie :)
Jeszcze lepsze na smsa...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group