|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Wymiana głowicy i problem
Paco75 - 2012-02-18, 16:53 Temat postu: Wymiana głowicy i problem Witam wszyskich.Problem mam taki iz wymianaiłem głowice drugą juz bo pierwszą zjeb...m zamontowałem po regenercji wszystko ładnie pięknie zamontowałem odpowietrzyłem przewody paliwowe i problem mam z odpalaniem... ni cholery sie nie chce nawet odezawć...swiece sprawdzałem na krótko sie zapalały ,jak wymontowałem z głowicy to jak by nie grzały były mokre ..co moze być przyczyną nie grzania świec.... niewiem gdzie mam szukać....Moze tu znajde jakąś podpowieć... Moze przewody paliwowe pozamieniałem bo byłu lekko pokrzywione. rozrząd ustawiony na znakach
Powiem jak pierwszą zamontowałem to chodziła do momentu wrzucenia biegu...( niedokręcona śruba wałka rozrządu )
które wyjscie z pompy jest do danego cylindra
lesny1982 - 2012-02-18, 17:10
tego sie nie da pomylic kazda ma odpowiednia dlugosc do danego wtrysku
Paco75 - 2012-02-18, 17:22
Czy jak swiece nie grzeją wogóle to sie auto odezwie czy nie o tej porze roku ?
zB3ig - 2012-02-18, 19:17
wszystkie Ci nie grzeję? ktoś się kiedyś na forum chwalił że odpalał na mrozie bez żadnej sprawnej świecy ale ile w tym prawdy to nie powiem, a z resztą już nie ma takich mrozów więc jak jest koło 0 to powinno coś tam się odezwać...
Speedy68 - 2012-02-18, 20:34
Paco75 napisał/a: | ..co moze być przyczyną nie grzania świec.... niewiem gdzie mam szukać....Moze tu znajde jakąś podpowieć... |
może być przekaźnik przy bezpiecznikach... a jak chcesz to daj na krótko gruby przewód od "+" do świec i próbuj kręcić.
Speedy68 - 2012-02-18, 20:42
zB3ig napisał/a: | ktoś się kiedyś na forum chwalił że odpalał na mrozie bez żadnej sprawnej świecy ale ile w tym prawdy to nie powiem |
może i tak ale trzeba by mieć nominalną kompreche..
zB3ig - 2012-02-18, 20:50
Speedy68 napisał/a: | trzeba by mieć nominalną kompreche.. | no właśnie...
Paco75 - 2012-02-19, 08:39
Moze też być przyczyną paliwo ? Auto mi wysiadło na jesien i paliwo było mozna powiedzieć letnie moze paliwa nie zaciąga i filtr jest zapchany od mrozów parafiną???
bradley - 2012-02-19, 10:57
Jak paliwo leci z filtra do pompy bez babli powietrza to jest dobrze.
Auto spokojnie odpali bez zadnej sprawnej swiecy. Pytanie jaka temperatura na zewnatrz (garaz?). Kadzillaka 1.6D odpalalem bez zadnej sprawnej swiecy przy -5C tylko, ze trzeba bylo dlugo krecic.
Wyprzedzenie kata wtrysku jest dobrze ustawione?
Jest napiecie na elektrozaworze w pompie?
Paco75 - 2012-02-19, 11:19
Dziś próbowałem zapalić auto ni cholery... tylko dymek z rury idzie a odezwać sie niechce.. robiłem w garażu nie mama laptopa aby sprawdzić kąt wtrysku... a jak sprawdzić napięcie w
elektrozaworze w pompie???? W kabinie słysze jak włączam zapłon pod deską rozdzielczą odgłosy takie jak kiedys w koło rowerowe coś sie wkładało i było słychać takie stukanie
bradley - 2012-02-19, 12:10
Masz TDka wiec laptop jest zbedny.
Po przekreceniu kluczyka powinno byc napiecie na przewodzie idacym do elektrozaworu pompy. Ale jak paliwem sika z przewodow idacych do wtryskiwaczy to raczej to jest sprawne. Masz pompe z recznym przyspieszaczem zaplonu czy to automat z dzwignia?
Paco75 - 2012-02-19, 12:23
bradley napisał/a: | . Masz pompe z recznym przyspieszaczem zaplonu czy to automat z dzwignia? |
a jak wygląda jadna od drugiej ??Jakie są różnice bo teraz nie kumam..
rozumiem ze chodzi o ala ssanie po lewej stronie kierownicy?? ro jest wtakim razie ręczne
bradley - 2012-02-19, 13:10
Paco75 napisał/a: | rozumiem ze chodzi o ala ssanie po lewej stronie kierownicy?? ro jest wtakim razie ręczne |
O to
Jest jakas roznica w paleniu jak wyciagasz wajche?
Paco75 - 2012-02-19, 14:59
Nie ma zadnej ..Niepali z ssaniem i niepali bez ssania...
Paco75 - 2012-02-19, 16:13
Powiem tak, przed wymianą na starej głowicy z zaworem wygientym to mi sie odzywał a tu ni cholery...tylko dym idzie z rury po długim kręceniu...
Speedy68 - 2012-02-19, 18:12
Paco75 napisał/a: | ...tylko dym idzie z rury po długim kręceniu... |
czyli dostaje paliwo, problem z zaskokiem... sprawdź kontrolką czy dochodzi napięcie do świec i koniecznie wyprzedzenie kąta wtrysku... (wszystkie znaki na kolach)
Rafik - 2012-02-19, 18:19
ojciec kiedys przy minus 11 zapalał na jednej swiecy ale jak juz ta sie przepaliła to dupencja była
a jak przekrecisz kluczyk słychać elektrozawór podłącz go na krótko do akumulatora keblem do plusa i zobacz wtedy . może masz coś nie tak z elektryką
Paco75 - 2012-02-19, 18:31
jak włączam stacyjke to coś mi burczy pod deską rozdzielczą...
Rafik - 2012-02-19, 18:56
Paco75, a nie słychać "cykniecia"
Paco75 - 2012-02-19, 18:58
cykniecie słychać. kontrolka świec raz sie pali a raz nie pali...
Speedy68 - 2012-02-19, 19:02
napisze jeszcze raz... może być przekaźnik przy bezpiecznikach...sprawdzałeś czy po przekręceniu kluczyka jest napięcie na świecach?
Paco75 - 2012-02-19, 19:06
a który to jest przekażnik,sprawdzać nie sprawdzałem czy jest napięcie
Speedy68 - 2012-02-19, 19:17
najpierw sprawdź na świecach. jeśli niebędzie to wtedy do przekaźnika...
rav napisał/a: | przekaźnik znajduje się w prawym dolnym rogu tablicy przekaźników. Jest to bodajże najbardziej wystający ze wszystkich. Numerek na nim jest 142. W środku oprócz przekaźnika ma jeszcze układ elektroniczny, który w zależności od temperatury silnika (gdy jest zimny) załącza przed rozruchem przekaźnik i zamyka obwód podgrzewania świec żarowych. |
wchodzi i wychodzi z niego grubszy przewód elektryczny który idzie do bezpiecznika świec a potem do samych świec
bradley - 2012-02-19, 19:45
Jak silnik ma kompresje to odpali bez swiec. Wiem, ze to nie jest wtrysk bezposredni ale mimo wszystko jak sie zrobi w komorze cieplo od krecenia rozrusznikiem to palic musi.
Teraz idzie odwilz, w dzien jest +5C. Znaki, znakami, a wystarczy ze kolo na pompie jest lekko przesuniete, kat wtrysku za bardzo opozniony i w zyciu nie odpali.
Speedy68 - 2012-02-19, 19:48
bradley napisał/a: | Jak silnik ma kompresje to odpali bez swiec. |
Cytat: | trzeba by mieć nominalną kompreche.. | tak też napisałem...
Speedy68 napisał/a: | sprawdź koniecznie wyprzedzenie kąta wtrysku... |
Paco75 - 2012-02-20, 10:45
autko zrobiłem ..podłączyłem świece na krótko i zapalił pochodził sobie 30 mni. na wolnych obrotach ładnie pięknie... Tylko problem wyskoczył jad dałem mu w rure to sie zapaliła kontrolka oleju i sygnał dzwiękowy ...I mnie zamurowało...Od czego to moze byc,Coś z czujnikami oleju ? Dodam olej wymieniony
bradley - 2012-02-20, 12:57
Sprawdz czy masz podpiety kabelek przy podstawce filtra od czujnika wysokiego cisnienia oleju.
Paco75 - 2012-02-20, 15:24
Kontrolka sie zapaliła ok. 2100 obr/min kabelki są podpięte do czujników ale moze same czujniki są OFF
Rafik - 2012-02-20, 17:23
Paco75, a wymieniałeś je na nowe bo w przypadku znajomej która robi nie tak dano kapitalke AAZ czujnik jeden pękł po paru km jazdy i puszczał olej i musiała wymienic . Co do piszczenia to jedni mówią że problem u nich tkwił w filtrze oleju i po wymianie na inny problem zniknął ja miałem tak że regulator napięcia w liczniku padł i jak dostał wyższych obrotów to zaczęło pikać i czasami zapalała się kontrolka od oleju .
Speedy68 - 2012-02-20, 19:31
z tyłu na prawym rogu pokrywy zaworów powinna być dokręcona blaszka z miedzianym przewodem masowym do nadwozia. może brak masy?
Paco75 - 2012-02-20, 19:46
Nie zauważyłe zadnej blaszki przykręconej do nadwozia..Jedynie idzie rurka od filtra oleju gdzieś do turbiny i to jest wszystko...
Speedy68 - 2012-02-20, 21:19
Cytat: | z tyłu na prawym rogu pokrywy zaworów powinna być dokręcona blaszka z miedzianym przewodem |
może tylko w benzyniaku jest... to dodatkowa masa przykręcana do nadwozia od pokrywy zaworów(silnika)
Rafik - 2012-02-20, 22:21
Speedy68 napisał/a: | z tyłu na prawym rogu pokrywy zaworów powinna być dokręcona blaszka z miedzianym przewodem masowym do nadwozia. |
u mnie tez nie ma tego .
Paco75 - 2012-02-21, 16:36
Wymieniłem czujniki jeden przy filtrze ( biały) drugi przy głowicy niebieski jak patrzałem na parametry niebieski sie zgadzał a biały miał 1.8- 2.0 bara a poprzedni był 0.75 od 1 bara czy czujniki tak sie różnią??? Na co mam Patrzeć ? Jakie powinny być w Vento 1.9TD rok 93 silnik AAZ ? moze juz były wymieniane i od fabrycznych sie różnią....Poza tym warjuje mi licznik ...
Speedy68 - 2012-02-21, 17:06
jeśli ten niebieski przełożyłeś ze starej głowicy do regenerowanej powinno być dobrze, chyba że tak ją zregenerowali...
Paco75 napisał/a: | Poza tym warjuje mi licznik ... |
ta kontrolka zapala się tylko pow. 2100 obr. czy pali się cały czas?
Paco75 - 2012-02-21, 20:39
Na rozgrznym silniku Przekrocze 2100 o zaczyna migac i swiecic...
Speedy68 - 2012-02-22, 21:17
Paco75 napisał/a: | biały miał 1.8- 2.0 bara a poprzedni był 0.75 od 1 bara |
zmień na stary i sprawdź. najlepiej żeby sprawdzić wskazówkowym zegarem te ciśnienia bo inaczej zgaduj-zgadula...
Paco75 - 2012-02-22, 21:19
Czyli jak mam sprawdzić / powiedzmy pokarze mi ciśniienie 1.8 bara to zakładam czujnik z parametrami do do 1.8 bara ?
darek1982 - 2012-02-22, 21:53
Na górze masz dobrze niebieski 0,3 bara zwarty załącza kontrolkę i brzęczy poniżej jeśli ciśnieni spada poniżej 0,3 bara, a na dole powinieneś mieć szary EPS 1.800.095 0,9 bara na stałe rozłączony, może kupiłeś biały zwarty i dlatego świeci ci kontrolka podaj nr kat. albo oryginalny to zobaczymy
Paco75 - 2012-02-22, 21:56
Nie wiem jaki numer katalogowy tym bardziej oryginał ...skąd go wziąć ?
darek1982 - 2012-02-22, 21:59
Pisałeś że wymieniłeś oba czy ten biały to jest nowy, jeśli tak to to podaj numer a sprawdzę czy prawidłowy
darek1982 - 2012-02-22, 22:00
http://www.eps-autoparts....go/catalogo.asp
Paco75 - 2012-02-22, 22:02
teraz to nie powiem auto w garażu...Chyba że na rachunku zamiast nazwy jest numer 056919081E
Paco75 - 2012-02-22, 22:09
darek1982 napisał/a: | http://www.eps-autoparts.com/db_comp/catalogo/catalogo.asp |
W językach to jestem noga nawet w english...To poratuj
darek1982 - 2012-02-22, 22:13
masz zły czujnik powinien być szary biały ma inny zakres pomiarowy, nie był stosowany w 1,9 tylko w starym 2,0d i 2,4d i td oraz w benzynowych powinieneś mieć szary 038 919 081A,
038 919 081N,068 919 081A, 068 919 081N,
Jeśli to nie pomoże to sprawdź ciśnieni na pompie manometrem bo może już padła albo zaworki się w niej przycinają, jest jeszcze jedna opcja ale mało prawdopodobna że uszczelka pod głowicą jest nie taka jak powinna być i zatyka kanał, albo popychacze nie trzymają, u mnie po wymianie popychaczy które ponoć po regeneracji głowicy miały być nowe, a po 30 tyś i pompy jest już wszystko ok.
Paco75 - 2012-02-23, 14:42
Witam rozwiązałem prawdopodobnie problem z ciśnieniem oleju i buzerem: Mianowicie coś mnie tkneło aby od izolowac wiązke kabli co idzie do pompy wtryskowej i czujnika oleju i okazało sie ze jest tam jeszcze jeden kabelek podłączyłem go do czujnika i cicho sza...Jak reką odjął..Została jeszcz kwestia grzania świec bo za boga nie idzie go odpalić jak świece nie grzeją a kontrolka sie pali i gaśnie po chwili.. I moje pytanie czy do czujnika przy filtrze oleju są dwa kabelki czy idzie jeden kabel...
Bo jakoś nie widzę przekażnika od świec żarowych zapodaje fotke...
Speedy68 - 2012-02-23, 16:49
Paco75 napisał/a: | kontrolka sie pali i gaśnie po chwili.. |
tak ma być.
Cytat: | jakoś nie widzę przekażnika od świec żarowych |
dolny rząd 1-szy od prawej (nr 142 lub 104 lub 167 różnie źródła podają)
|
|