Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - Vento by Paweł.M

PawełM - 2015-03-18, 19:20
Temat postu: Vento by Paweł.M
A więc znalazłem troszkę czasu aby pochwalić się swoim Venciakiem tak więc
Vento 1995r 1.9Tdi 1Z 90km (obecnie wtryski Volvo 2.5Tdi +niedługo wirus :D )

Muszę znaleźć chwilkę czasu w ładnej scenerii aby zrobić ciekawsze zdjęcia.[img]


http://www.fotosik.pl/pok...2f98d45414.html
http://www.fotosik.pl/pok...55c96cb02e.html

0wen - 2015-03-18, 20:21

Fajny ventyl i ładne alu, miałem astrze w tym kolorze z białymi felgami i fajnie to wygląda, obniżyć go chociaż kitem i baja by była :)
kowal323 - 2015-03-18, 20:26

Ventka ładnie się prezentuje ;) Więcej zdjęć poprosimy, będę w lidzbarku to się odezwę :P
tomek87 - 2015-03-18, 22:17

Widziałem w niedzielę na żywo, kontrastujące kola przyciągają wzrok :d
PawełM - 2015-03-22, 13:58

tomek87 napisał/a:
Widziałem w niedzielę na żywo, kontrastujące kola przyciągają wzrok :d

A gdzieś ty mnie zobaczył? AAAA już wiem przy tym tuningowym sklepie w LW prawda? xD

Dopiero dziś znalazłem czas na wstapienie na forum :) brak czasu :p
No od piatku latam już z wirusem powiem szczerze fajnna sprawa xD

PawełM - 2015-03-22, 14:01

kowal323 napisał/a:
Ventka ładnie się prezentuje ;) Więcej zdjęć poprosimy, będę w lidzbarku to się odezwę :P

Ogólnie to Ja pracuje w LW 8.00 -17.00+ czyli jestem tam codziennie :)

majkel00230 - 2015-03-22, 15:53

noo ja uważam że jedne z najładniejszych ori kolorów ;p i biała fela do takiego lakieru idealnie ;>
tomek87 - 2015-03-22, 20:24

PawełM, Bylem przelotem w Lidzbarku, nie znam miasta, ale Google podpowiada ze na ulicy Kopernika ;)
PawełM - 2015-03-23, 19:14

tomek87 napisał/a:
PawełM, Bylem przelotem w Lidzbarku, nie znam miasta, ale Google podpowiada ze na ulicy Kopernika ;)

Aha ok. Teraz podglądając twoje Vento wpadły mi w oko nr. z twojej rejestracji i w czwartek w LW przy takim sklepie podjechało do mnie także Vento i miało nr rejestracji coś chyba NBR 188 i tak pomyślałem teraz ,że to ty ;)

PawełM - 2015-05-06, 22:20

Doszły kolejne mody a mianowicie po wysypaniu się ori turbiny mój Ventylator robi obecnie pierwsze kilometry na turbinie z AWX 130.
http://www.fotosik.pl/pok...f876a519f5.html
http://www.fotosik.pl/pok...e4cb9d2b5e.html

PawełM - 2015-08-30, 08:10

Wczoraj Vento dostało własnoręcznie wyspawany wydech 2.5cala :) czyli rura 63mm.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/c74c859aa89474db
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a5bcc7fb14939ce8
http://www.fotosik.pl/zdjecie/35b7e488e96d3531
http://www.fotosik.pl/zdjecie/637f271081fac521

Może komus się przyda to podpowiem ile zużyłem materiału:
-2.5m prostej rury
-6 kolanek 90stopni
-łącznik elastyczny tłumika 60x200
-orginalny tłumik końcowy
W najblizszym czasie montaż IC od frontery 2.3 + strojenie, mam jeszcze dylemat co do sprzęgła bo ori już nie wystarcza a zastanawiam się nad sprzęgłem od VR ,o którym już wspomniałem, czekam na opinie :)

majkel00230 - 2015-08-30, 10:32

Nie boisz się o przegląd ? ;)

robota 1 liga :brawa:

theority - 2015-08-30, 11:54

PawełM, dyskusja na temat sprzęgła już się skończyła a jej wyniki w shoutboxie :P
PawełM - 2015-08-30, 12:15

majkel00230 napisał/a:
Nie boisz się o przegląd ? ;)

robota 1 liga :brawa:

W naszym kraju przęgląd to najmniejszy problem :)

PawełM - 2015-08-30, 12:16

theority napisał/a:
PawełM, dyskusja na temat sprzęgła już się skończyła a jej wyniki w shoutboxie :P

Tak tak dopiero dziś doczytałem shot-a , ciagły brak czasu i znów 2 dni wyjęte z zycia przez prace i nie miałem nawet jak przeczytać co pisaliście nie mówiąc o wspólnej dyskusji ale zdecydowałem sprzęgło od Vr-a zawita u mnie :)

wojtas83 - 2015-08-30, 12:54

PawełM, Ja mam u siebie zestaw wzmacniany Sachsa dedykowany do G60 o nr 3000 960 801 i jestem zadowolony wytrzymuje przynajmniej tyle co VR a sprężyny w tarczy są do silnika 4 cylindrowego i nie ma drgań i hałasu od nich jak piszą o sprzęglez VRa
PawełM - 2015-08-30, 12:59

wojtas83 napisał/a:
PawełM, Ja mam u siebie zestaw wzmacniany Sachsa dedykowany do G60 o nr 3000 960 801 i jestem zadowolony wytrzymuje przynajmniej tyle co VR a sprężyny w tarczy są do silnika 4 cylindrowego i nie ma drgań i hałasu od nich jak piszą o sprzęglez VRa

Ale to jest napewno wzmacniany czy ori G60 , bo czytałem że 1Z a G60 to te same sprzęgła. Co do sprężyn i hałasu sprzęgła VR to też czytałem ale wole mieć zapasa sprzęgła na większe momenty.
A jak wygląda sprawa sprzęgła od AFN jest większe, mocniejsze, podejdzie do 1Z?

tom cio - 2015-08-30, 13:10

AFN ma dwumasę. Sprzęgła 1z i g60 mają te same numery katalogowe więc są te same ;)
PawełM - 2015-08-30, 13:17

Znajde tutaj te wzmacniane od G60 ?
http://e-katalog.intercar..._szukaj/100001/

wojtas83 - 2015-08-30, 21:48

http://allegro.pl/sprzegl...5270376271.html tu masz sprzęgło od 1Z G60 i ma inny indeks niż to moje wzmacniane
PawełM - 2015-08-30, 21:58

wojtas83 napisał/a:
http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-80-a4-vw-passat-1-9tdi-1z-ahu-i5270376271.html tu masz sprzęgło od 1Z G60 i ma inny indeks niż to moje wzmacniane

Tylko to jest do wzdłużnych silników a z tego co doczytałem te silniki mają skrzynię z wałkiem 23Z a poprzeczniaki mają 28Z czyli nie bedzie pasować. JA już sam zgłupiałem co kupić wzmacniane nie wiadomo za ile kasy, G60 to samo , a VR-a moge mieć za 500zł i przy nim raczej zostanę bo to za dużo kombinacji będzie z tym doborem sprzęgła ;)

PawełM - 2015-08-30, 22:05

Powiem tak sprzęgło którego szukam ma trzymać min 400nm :)
Zapewne zostane przy takim Sachs 3000 384 001
http://allegro.pl/sprzegl...5615992820.html

wojtas83 - 2015-08-30, 22:16

dociski są te same różnica jest tylko w tarczach
tom cio - 2015-08-31, 00:40

wojtas83, teraz już nawet nie zawsze jest różnica w tarczach. Znajomy który więcej się zajmuje tuningiem i sprzęgieł trochę nazmieniał twierdzi że od jakiegoś czasu do zestawu g60 i vr6 Sachs kładzie te same tarcze oraz co napisałeś dociski. I bądź tu teraz mądry i traf na to dobre sprzęgło z tarczą vr a nie g60 ;D

PawełM, jak ma przenosić ponad 400nm i chcesz mieć pewność że je przeniesie to jak już gdzieś pisałem: tarcza w kevlar, podwójna sprężyna w docisk i masz sprzęgło na okolice nawet 550nm.

PawełM - 2015-09-05, 21:46

No i tak dziś Ventyl dostał nowiuśkie sprzęgło od VR6 :) Sachs 3000 384 001 .
Pierwsze odczucia:
-na wolnych fakt hałasuje (stare też tak miało)
-czuć ,że przyjemniej pracuje :)

Przy moim liczniku 315 000km sprzęgło było jeszcze orginalne :) (albo wymieniane w serwisie ).
Od poniedziałku zaczynam montować IC od Frontery 2.3 D i niedługo program od tune-up.pl ponoć na moim osprzęcie może wykrzesać 170km , byłoby już super :)

PawełM - 2015-09-14, 22:13

W sobotę szerszeń dostał czołowy IC od frontery 2.3D i tylną belke z tarczami po własnoręcznej regeneracji :) (foty puźniej) roboty troszku było ale już wszystko skończone.
Pomijając to w sobotę o 20:00 skończyłem składać IC i... jazda próbna delikatnie 10km ale słyszę ,że silnik zaczyna postukiwać no cholera co jest ...?... hmm przez tydzień nie odpalany prwnie musi się rozchodzić no cóż wracam na warsztat delikatna przegazówka i jak nie zacznie nap........ w silniku od razu zgasiłem myśle no nie co to może być. Na piewrszy ogień szybko wtryski do sprawdzenia sprawdzam i ... i są ok! dobra odpalam i słysze stukanie jak na popychaczach ale raz ciszej raz głośniej no co do cholery może to stukać a jutro (nd) wizyta Roberta z tune-up ze zrobieniem nowych map a tu w szerszeniu coś stuka ! Rano szybka wymiana popychaczy na stare rozgrzewka jazda próbna i... i problem stukania ustapił! winne były nowe 4miesięczne popychacze INY! więc niech będzie to dla innych przestroga aby uważać na te popychacze bo już i tak nie jeden komplet takich popychaczy po pewnym czasie się wysypał ale cóż najważniejsze ,że autko chodzi.
Dobra jedziemy z Robertem na przejażdżke i ... i wielki zoonk Robert mówi mapa gites nic nie podciągne bo nie domaga pompa i wtryski !na tym setupie 160-170km powinno być :( ale załamka no cóż pogadaliśmy dostałem namiary na sprawdzone diesel service i na dniach pompa jedzie do jego kolegi Fiodora na sprawdzenie czy tłoczek 11 jest dobry i aby podnieść ciśnienie, druga sprawa wtryski nie bede regenerował tylko od razu beda 230-240 po profesjonalnej regeneracji żeby nie było niejasności a potem mapa u Roberta :) .
Na chwile obecną zostaje tak jak jest czyli 130PS 309NM (1Z) a kolejny setup żeby już było konkretnie:
-wtryski 230-240
-sprawdzenie i wyregulowanie mojej org pompy z tłoczkiem 11
-turbo BRD z wydajniejszym wirnikiem lub większe
Cel 200km+ mam nadzieję ,że się uda i nie chcem tutaj słyszeć krytyki :)
Uff sorry za wypociny ale nie mam czasu aby komentować na bieząco moich prac przy Vento, liczę tylko na słowa otuchy i podpowiedzi :)

PawełM - 2015-09-20, 14:32

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f30107ff43469dc1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8741bfb945d9a966

Pompa już pojechała do Fiodora zobaczymy co z niej wyjdzie :) jutro dzwonie z zapytaniem o wtryski i mam nadzieje ,że szerszeń odżyje :)

tom cio - 2015-09-20, 15:11

Nie lepiej byłoby poprowadzić rurę wylotową z turbo koło prawej podłużnicy? Teraz masz niezły rurociąg ;)
PawełM - 2015-09-20, 21:24

tom cio napisał/a:
Nie lepiej byłoby poprowadzić rurę wylotową z turbo koło prawej podłużnicy? Teraz masz niezły rurociąg ;)

Myślałem nad tym ale zbyt mało miejsca i dodatkowo przy każdej wymianie paska czy alternatora lub dostępu do rozrządu konieczne byłoby demontowanie rur a teraz mam do wszystkiego dobry dostęp ;)
Jeśli chodzi o rurociąg to nie wpłynęło to na puźniejsze wstawanie turbo myślałem ,że będzie gorzej a jestem mile zaskoczony :)

PawełM - 2015-09-30, 23:31

No i ciag dalszy nastapił :) pompa przerobiona przez Fiodora. Był z nia duzy problem ale udało się ogarnąć wkońcu ją, ponieważ po założeniu tej pompy był brak sterowania kontem wtrysku i auto traciło moc przy około 3000rpm ,winowajcą okazał się uszkodzony czujnik w pompie ale Fiodor już wysłał drugi. W tym tygodniu bedą wtryski (bedą 250 bo tylko takie teraz dostępne) potem mapa i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
tom cio - 2015-09-30, 23:54

PawełM napisał/a:
i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)


Ja myślę że wyjdzie z tego sporo dymu, bo paliwka na pewno na takich gratach nie zabraknie :D

PawełM - 2015-10-05, 21:25

No i dziś Ventylek dostał wtryski z nowymi końcówkami Firad 250 od Diesel System Nadarzyn :)
Pierwsze odczucia: jest ogień, jest i dym xD . Turbina przeładowuje i we środę będzie mapa. Mimo to frajda jest, 2 bieg trakcji brak :)

PawełM - 2015-10-19, 21:07

Panowie mam problem z czujnikiem doładowania, poprostu juz nie ogarnia doładowania ponieważ przyszły większe wtryski i podniesione zostało doładowanie. Orginalny czujnik nie daje rade a chcemy zastosować czujnik z 1.9 TDI PD tylko chciałbym się upewnić jaki byłby odpowiedni (numery), pytam bo zapewne już ktoś robił taką przeróbkę ;) .
Byłbym wdzięczny za info :)

tom cio - 2015-10-19, 23:04

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=82&t=368156 szukaj po haśle map sensor 51c, jest to map sensor w arl do 3 bar chyba i ma końcowe numery właśnie 51c, całościowego tak na szybko nie mogę znaleźć.
PawełM - 2015-10-20, 21:19

Dzięki za podpowiedzi aloe dziś udało mi się ogarnąć taki czujnik, poprostu od 130-ki trzeba zamontować a numery jego 038906051C.
wojtas83 - 2015-10-20, 21:25

tom cio, dobrze prawi. Kup sobie mapsensor o nr 038906051C, Tu masz link do aukcji w której jest używka z wtyczką http://allegro.pl/czujnik...663979860.html. Ja mam taki sam u siebie i wszystko śmiga. Ten mapsensor spełnia dwie funkcje, jest to czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury powietrza w dolocie, więc wywala się ori czujnik temperatury i ten daje radę sam. Możesz spojrzeć sobie na fotki orurowania w moim temacie. A i nie musze Ci chyba mówić że zakładasz za FIMIC jak najbliżej kolektora
PawełM - 2015-10-20, 21:48

wojtas83 napisał/a:
tom cio, dobrze prawi. Kup sobie mapsensor o nr 038906051C, Tu masz link do aukcji w której jest używka z wtyczką http://allegro.pl/czujnik...663979860.html. Ja mam taki sam u siebie i wszystko śmiga. Ten mapsensor spełnia dwie funkcje, jest to czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury powietrza w dolocie, więc wywala się ori czujnik temperatury i ten daje radę sam. Możesz spojrzeć sobie na fotki orurowania w moim temacie. A i nie musze Ci chyba mówić że zakładasz za FIMIC jak najbliżej kolektora

Tak tak czujnik będzie taki co podałeś. (Dziś taki sobie załatwiłem nowy 120zł)
Montaż myślę ,że zrobię taki: kabelki z wtyczką zostaną przylutowane do sterownika i wyprowadzone na zewnatrz a do czujnika zostanie podłączony wężyk z kolektora tak jak w orginale, będzie dobrze? A czujnik temperatury zostanie orginalny na rurze turbo (jak montowałem rury to tokarz wytoczył mi identyczne gniazdo jak w orginale i wspawałem je w rury więc bardzo ładnie ten czujnik temperatury pasuje )

wojtas83 - 2015-10-20, 21:57

Działać będzie tylko tak mało profi według mnie, ale robisz jak uważasz. Tylko uszczelnij dobrze kable na wejściu do ECU i jak będziesz stosował jakieś kostki to koniecznie hermetyczne bo tam masz tylko 5V przy 3 Bar i przy odrobinie wilgoci przebicia się robią i ECU szaleje.
PawełM - 2015-10-20, 22:01

wojtas83 napisał/a:
Działać będzie tylko tak mało profi według mnie, ale robisz jak uważasz. Tylko uszczelnij dobrze kable na wejściu do ECU i jak będziesz stosował jakieś kostki to koniecznie hermetyczne bo tak masz tylko 5V przy 3 Bar i przy odrobinie wilgoci przebicia się robią i ECU szaleje.

Jasne ,że trzeba to odizolować dobrze a co do montarzu czujnika narazie poprowadzę do niego wężyk a w wolnym czasie spróbuję zamontować go na rurze tak żeby już było profi jak z czujnikiem temp :)

PawełM - 2015-10-22, 21:25

Czujnik zamontowany i już nie odcina mocy :) tylko niekiedy na pierwszym biegu jak zgubi trakcje potrafi przeładować :( czyzby wina złego porogramu ?
A teraz pytanie do długoletnich posiadaczy Ventek: jakie maksymalnie szerokie opony można upchać do vento? Posiadam teraz (na lato) org felgi Ronal z oponami 195/45/16 a na wiosnę chcę zarzucić gwint i opony 205/55/16 czy takie bedą pasować i nie bedą nigdzie obcierać?

tom cio - 2015-10-23, 00:51

Ojj może być trochę ciasno w nadkolach. A to czy będą obcierać czy nie to zależy na jakich felgach będą założone (chodzi o wymiary felg i odsadzenie).
dratek - 2015-10-23, 19:17

Zostań przy tych co masz, do tego naciąg i jest kosa ;)
PawełM - 2015-10-24, 16:52

No to raczej zostane przy tym rozmiarze ale załozę troszkę wyższy profil czyli 195/50/16.
Dobra teraz inna bajka, po zamontowaniu czujnika doładowania 051C mocy nie odcina ale zauwarzyłem jak silnik jeszcze niedogrzany (70c) gdy przycisne i zerwie trakcje czy to 1-wszy czy 2-gi bieg potrafi przeładować turbo i wpada w tryb awaryjny i zaczyna aż telepać silnikiem, odczekam minute i dopiero idzie dalej. Czy to wina złego programu? Czy poprostu źle ten czujnik jest zgrany z ecu, bo z tego co kojarze to on inaczej interpretuje jak ori. Program robiony na czuja bez hamowni przez znajomego tunera a mechanicznie wszystko przerabiam osobiście :P
Teraz przypomne jaki mam setup i chciałbym dowiedzieć się od bardzie zawansowanych tuningowców ile na takich gratach mogłoby być km:
-Pompa wtryskowa z tłoczkiem 11 (przerobiona prze Fiodora)
-nowiuśkie wtryski 0.250 Firad
-turbo z AWX 130 (po profi regeneracji ma może z pół roku)
-IC czołowy od Frontera 2.3D
-wydech 2.5cala przelotowy z orginalnym końcowym tłumikiem
-mapa jakaś tam jest
(Dodam że wcześniej na takim setupie było 130km 309Nm :
-ori pompa z tłoczkiem 11 (sam założyłem tłoczek)
-wtryski od Volvo 2.5 Tdi
-turbo AWX
-program
-reszta seria

Następny przeróbka jaką był chciał to zamontowanie turbo 2.7 Tdi i mapa u Roberta w Tune-up.
Cel 200km + ale coś czuje ,że w duzym stopniu coś już teraz poprostu niedomaga :( dlatego pytam ile na obecnych gratach powinienem mieć km
(ale chyba i teraz zrobię mape u roberta bo ta mapa co jest u mnie to mi się nie podoba)

PawełM - 2015-10-24, 16:55

Zapomniałem dodać ,że jeszcze mam zamontowany wałek od sdi 38E :)
tom cio - 2015-10-25, 00:21

Szukaj po haśle podwieszanie zaworów. To szarpanie jest od tego że z pompą oleju w tych silnikach jest coś nie tak, a dokładniej z zaworem przelewowym w pompie. Też kiedyś szukałem co to może być aż wpadłem właśnie na ten trop, nie zgłębiałem w sumie się jeszcze w to jakoś mocniej, ale też miałem taki przypadek że niby z osprzętu wszystko gra a jednak coś takiego się dzieje.
I dlatego ludzie którzy robią mocne vp często przechodzą na dół np ASZ który ma już inaczej rozwiązaną pompę oleju i do tego czapka ASV.

wojtas83 - 2015-10-25, 07:07

Na tych gratach które masz to max 170 KM, zakładając że silnik jest w idealnym stanie. Więc pewnie realne jakieś 160 KM. Twoją kulą u nogi jest turbo, bo nie dmuchnie 1.6 Bar żeby było 200 KM. Co do trybu awaryjnego to na tym czujniku Ecu łapie niedoładowanie jeśli program był robiony pod ori czujnik. Ecu nie widzi ciśnienia jaki dmucha suszarka i tnie dawkę paliwa.
PawełM - 2015-10-25, 10:56

Silnik ma licznikowy przebieg 320 000km (uszczelka pod głowicą jeszcze orginał), olej wymieniany co 10kkm i z max. stanu zejdzie do min. stanu, porównując do innych 1Z mój głosniej pracuje, ciśnienie oleju prawidłowe. Najlepszym rozwiazanie było by wyremontować silnik.
Według moich odczuć moc teraz 150km. Lecz niedługo postaram się sprawdzić auto na hamowni.

PawełM - 2015-10-25, 19:41

Prześledziłem troszkę temat podwieszania zaworów tak jak ,,tom cio'" podpowiadał i fakt ma rację. Otórz dzieje sie to tak ,że gdy silnik jest niedogrzany olej gęsty (wiadomo grzeje się dłużej niż płyn) i do tego gdy turbo dmuchnie ciśnienie następuje podwieszenie zaworów dlatego należy odczekać dłuzszą chwile aby puściły regulatory. Dodam ,że wcześniej tego nie było tylko po niedawnym zamontowaniu czujnika 51C (potraktujmy to jako zwykły zbieg okolicznosci).
Teraz co z tym fantem zrobić gdyż na rozgrzanym silniku podwieszania zaworów nie ma :) mozna lecieć pełnym gazem czy to 1 czy 2 bieg.
Wymieniać profilaktycznie pompe oleju?
Lepszym wyjściem może będzie zmiana silnika (słupka) gdyż ten za głosno pracuje największy klekot jest gdy jade na równym gazie na 2000rpm, i magistrala olejowa może bedzie w lepszym stanie (tzn. bardziej czysta). Ventaka u poprzedniego właściciela latała na 15w40 (obecnie motul 10w40) i to przez starszego gościa który nieźle zamulił silnik bo gdy wymieniałem kolektory to nagaru było na połowe okien ssących (rónież w głowicy pozostało tego syfu, ile mogłem tyle wyskrobałem :) )
Popychacze wymieniałem na wiosne INA (odradzam te popychacze ,już nie jeden komplet został wyrzucony) zacięły się po około 6 miesiącach i musiałem je wyrzucić i zamontować stare popychacze które były sprawne.
Jakieś sugestie, podpowiedzi :) ?

wojtas83 - 2015-10-25, 20:09

Spróbuj może założyć popychacze mechaniczne na płytkach z jakiegoś mk2. Zero stukania tylko po kilkudziesięciu tysiącach regulacja luzu zaworowego.
PawełM - 2015-10-25, 20:28

wojtas83 napisał/a:
Spróbuj może założyć popychacze mechaniczne na płytkach z jakiegoś mk2. Zero stukania tylko po kilkudziesięciu tysiącach regulacja luzu zaworowego.

Dobra mysl, też mi to przeszło przez głowę ale pokusiłbym się o to gdy dojdzie do wymiany silnika. Plan jest taki aby kupić drugi słupek, wymienić pierścionki,pompe oleju, panewki, itp , głowica do regeneracji i wtedy popychacze mechaniczne (chciałbym większe zawory, grubsze spręzyny, przeslifować kanały dolotowe).
Na chwile obecną taki problem to nie problem, nie butuje puki nie złapie 90c, a wieszanie zaworów nie jest systematyczne ,że za każdym razem podwiesi a na rozgrzanym silniku problemu wogóle nie ma. Ale jednak coś w tym jest :)

tom cio - 2015-10-25, 20:35

Planujesz 300+ z diesla że chcesz większe zawory? Jeśli chcesz mogę poszukać kilka projektów z okolic 300km/500+nm z głowicą seryjną. Z pompą oleju może być niestety problem bo zamienników dobrej jakości brak, a oem w aso są niedostępne już niestety.

A jak już miałbyś zmieniać silnik to ja jednak zastanowiłbym się nad hybrydą ASZ i ASV ;)

PawełM - 2015-10-25, 20:52

tom cio napisał/a:
Planujesz 300+ z diesla że chcesz większe zawory? Jeśli chcesz mogę poszukać kilka projektów z okolic 300km/500+nm z głowicą seryjną. Z pompą oleju może być niestety problem bo zamienników dobrej jakości brak, a oem w aso są niedostępne już niestety.

A jak już miałbyś zmieniać silnik to ja jednak zastanowiłbym się nad hybrydą ASZ i ASV ;)

Nie poprostu, jeśli doszłoby do remontu chciałbym tylko to wszystko usprawnić, Oczywiście jeśli dostepnosć części i ich koszt nie przerósłby moich oczekiwań to czemu nie, zawsze to jakieś doswiadzczenie zostaje w garsci, ale to tylko plany. Silnik narazie chodzi bez większych fanaberii ;) wiec remont zostaje w dalekiej przyszłosci :) . Tyle ,że chcem osiagnać pewne 200km :) .
Kolega w mkIII ma 200km 450Nm na gratach: 107J,0.230,IC czołowy, BRD ,program w tune-up. I dlatego jak dla mnie zawsze jest za mało :) i on sam twierdzi ,że u mnie jest ciagle cos nie tak :(

tom cio - 2015-10-25, 20:56

Usprawnianie ok, rozumiem ale to są już duże koszta które tobie nie są potrzebne tak w sumie. Na Twoim miejscu spróbowałbym z tymi szklankami które wojtas83 radzi, do tego zamontował wskaźnik ciśnienia oleju i dmuchał w ten słupek co masz aż padnie (o ile padnie :P ), a w międzyczasie przygotowywał drugi słupek docelowy ;)
PawełM - 2015-10-25, 21:07

tom cio napisał/a:
Usprawnianie ok, rozumiem ale to są już duże koszta które tobie nie są potrzebne tak w sumie. Na Twoim miejscu spróbowałbym z tymi szklankami które wojtas83 radzi, do tego zamontował wskaźnik ciśnienia oleju i dmuchał w ten słupek co masz aż padnie (o ile padnie :P ), a w międzyczasie przygotowywał drugi słupek docelowy ;)

Tak też zrobię, cisnąć aż się rozpadnie a wtedy drugi silnik :)
Co do wskaźników powinny zawitać w tym miesiącu, wskażnik ciśnienia oleju, temperatury, ciśnienie doładowania i jeszcze chodzi mi po głowie EGT :P

PawełM - 2015-11-15, 13:08

No i zegary już zamontowane :doładowanie,ciśnienie oleju i temperatura oleju.
Teraz gdy mam wskaźniki wiem co się dzieje z olejem ale podwieszanie zaworów nadal występuje :( i tu moje pytanie: jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w 1Z?
Dodam kilka fotek jak wygląda sprawa z olejem u mnie:

Cisnienie zaraz po odpaleniu zimnego silnika (wskaźnik pokazuje ponad 5.6 Bara)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a8d14fde44b72617

Tutaj temperatura oleju ok 80C
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8b8f3203bbc41fa7

ciśnienie na wolnych (olej ok 80C )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9a0a1acb88691606

przy 2000rpm (olej ok 80C)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/afb47f38ef27abe5

PawełM - 2015-11-17, 18:42

Ciągle nie daje mi spokoju sprawa z olejem u mnie :p .Dziś (jak i zawsze) podczas ,,energicznej" jazdy temperatura oleju u mnie jest na poziomie 115C a ciśnienie rzędu 1.45Bara . Czy to normalna temperatura? A może te wskaźniki przekłamują :p
http://www.fotosik.pl/zdjecie/88f9898e775ebde1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/665489ab826b2b41

tom cio - 2015-11-17, 19:11

115* to taka górna granica temperatury oleju moim zdaniem, powyżej szukałbym wydajniejszego jego chłodzenia, nie wiadomo jak się będzie zachowywać w lato jak temp otoczenia wzrośnie. Ciśnienie 1,5b na wolnych obrotach? Jeśli tak to jest w miarę ok.
PawełM - 2015-11-17, 22:43

tom cio napisał/a:
115* to taka górna granica temperatury oleju moim zdaniem, powyżej szukałbym wydajniejszego jego chłodzenia, nie wiadomo jak się będzie zachowywać w lato jak temp otoczenia wzrośnie. Ciśnienie 1,5b na wolnych obrotach? Jeśli tak to jest w miarę ok.

Tak ciśnienie oleju przy temp niby 115C wynosi ok. 1.4 bara (wskaznik jest na tej 2 kreseczce) . No właśnie ta temperatura mnie niepokoi. A czy taka temperatura może być zależna od wypracowanego silnika? większe opory tarcia ma silnik i bardziej się grzeje :p

tom cio - 2015-11-17, 22:55

No kolega na słabym silniku (progi na cylindrach, pęknięta głowica) też miał taką temperaturę, po wymianie słupka na dobry temp spadła do ~~100*C. Ale to też nie jest powiedziane że to na pewno od tego. Sprawdziłbym w każdym razie wymiennik olej-woda i dokładnie obadał czy silnik się nie grzeje a jak nic nie wyjdzie to spróbował z zewnętrzną chłodnicą oleju. I oczywiście wpływ na ciśnienie i temperaturę oleju ma sam olej, co masz zalane teraz?
PawełM - 2015-11-19, 19:27

tom cio napisał/a:
No kolega na słabym silniku (progi na cylindrach, pęknięta głowica) też miał taką temperaturę, po wymianie słupka na dobry temp spadła do ~~100*C. Ale to też nie jest powiedziane że to na pewno od tego. Sprawdziłbym w każdym razie wymiennik olej-woda i dokładnie obadał czy silnik się nie grzeje a jak nic nie wyjdzie to spróbował z zewnętrzną chłodnicą oleju. I oczywiście wpływ na ciśnienie i temperaturę oleju ma sam olej, co masz zalane teraz?

Teraz jest Motul 10w40 (2000km) , wczesniej był Mobil 10w40

tom cio - 2015-11-19, 21:47

Słyszałeś że ostatnio na rynek weszło sporo podróbek Motula? Gdzieś w niecie na pewno znajdziesz różnice w bańkach. Sam w sumie ciekaw jestem jaką temp oleju mają porobione na 200+ AFN czy 1Z.
PawełM - 2015-11-21, 12:39

Dziś zamontowałem nową pompę oleju(Topran) i chłodniczkę oleju,która i tak nic nie dała :) . Olej kupowany w Inter Cars więc chyba podróbek by nie sprzedawali.
PawełM - 2015-12-26, 17:40

Powoli zaczynam się zastanawiać nad zmianą turbiny na większą ponieważ wtryski 0.250 Firad już siedzą i mają się dobrze czas na większą ilość powietrza i chciałem się poradzić was co byście doradzili :
-GTB22 3.0TDI
-czy GT2556V z BMW 530d ?
(tą od Bmw mamy na warsztacie po regeneracji, mogę ją mieć za dobre pieniądze :) )
A może byłby ktoś chętny na moją obecną GT17VA? (regenerowana w maju 20tyś przelotu )

PawełM - 2015-12-28, 20:02

No i tak dziś byłem na hamowni Tune-Up w gdańsku i kicha totalna bo pompa wtryskowa nie ma wydajności! a była przerabiana na 11mm tak aby dawała rade na 200km. Pompę robił Fiodor który współpracuje z Robertem z Tune-Up. Moc na chwile obecną 150km 370NM , a powinno być 180km+ i ewidętnie pompa paliwa nie daje rady.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie przerabiał swoje pompy na 11mm lub może ktoś ma taką na sprzedaż ale pewną :) ?

wojtas83 - 2015-12-28, 22:21

Ja mam ori 11 po przebiegu 220 tys, znajomy wyciągnął z rozbitka bo miałem wkładać do sharana ,ale kupiłem nowszego i teraz mam PD. Jeśli Cię interesuje to PW
PawełM - 2016-01-20, 19:06

No i pompa wymieniona na ori 11 ( od wojtas83 ), dodatkowo zamontowqałem pompke elektryczną podającą paliwo ze zbiornika do pompy wtryskowej :) . Z pompą było troszkę grzebania ale jest już oki, moc wzrosła ale narazie nie jestem w stanie powiedzieć na ile lecz myślę że w granicach tych 180km powinno już się kręcić :) .
Hormon - 2016-01-21, 12:08

Czekamy na wykres :) .
PawełM - 2016-02-06, 15:13

Dzisiejsza wizyta na hamowni.

Próba pierwsza: (mozliwe ,że był poślizg na rolkach)
http://www.fotosik.pl/zdj...aee333ba814b11e

Próba druga:
http://www.fotosik.pl/zdj...e7dd7e69e132c15

tom cio - 2016-02-06, 16:58

Prawie 500 niuta :oklaski: Ładnie musi masować, tylko nasuwa mi się pytanie, czemu wykres pod koniec taki pofalowany?
PawełM - 2016-02-06, 17:15

tom cio napisał/a:
Prawie 500 niuta :oklaski: Ładnie musi masować, tylko nasuwa mi się pytanie, czemu wykres pod koniec taki pofalowany?

Zapewne wina pompy,ale powyżej tych 3500rpm zawsze spadają kreski

PawełM - 2016-02-06, 17:49

Niedługo montaż chłodnicy oleju ;) . Podstawka i chłodnica już jest jeszcze tylko przewody.
fmic http://www.fotosik.pl/zdj...a1ea8b6462b1bda
Z racji tego,że zbliża się sezon motocyklowy pozwolę sobie pochwalic się skromnym gadżetem jaki sobie dziś kupiłem ;p http://www.fotosik.pl/zdj...26b4b0e335d049e

PawełM - 2016-02-09, 21:28

A tutaj małe porównanie ile dała pompa od Wojtasa :)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/38a9c85eadcac244

wojtas83 - 2016-02-09, 22:48

PawełM, ładne te kreski teraz są :oklaski: , ciesze się że jesteś zadowolony z pompy :D
vwjanekvento - 2016-02-09, 23:03

Dobrze widze 193km? :mniam: :poklon:
PawełM - 2016-02-10, 14:38

vwjanekvento napisał/a:
Dobrze widze 193km? :mniam: :poklon:

Tak :) 190km na turbinie z AWX 130PD :) . Jeszcze z ciekawosci wgramy ostrzejszą mape i może pod 200 podejdzie hehe

owcabee - 2016-02-11, 00:09

bardzo ladny wynik
PawełM - 2016-02-14, 12:16

Chłodnica oleju już zamontowana :)

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e9ed2d6f74c75f3d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d48e8277189e192a

tom cio - 2016-02-15, 15:35

Dobra robota ;) 16 rzędowa z fmic.pl? Dałeś podstawę z termostatem? Bo mała ona nie jest i pewnie ciężko lekko jeżdżąc będzie ją dogrzać. Co to za FMIC?
PawełM - 2016-02-15, 19:57

tom cio napisał/a:
Dobra robota ;) 16 rzędowa z fmic.pl? Dałeś podstawę z termostatem? Bo mała ona nie jest i pewnie ciężko lekko jeżdżąc będzie ją dogrzać. Co to za FMIC?

Tak 16 fmic kupiona na allegro. Podstawka też z termostatem mocal. Wszystko kupowane na allegro bo wygodniej :) , przewody dorabiane w rolniczym. Co zaobserwowałem:
-goniąc prędkosciami 140 + temperatura oscyluje na 95c. Jadąc przez zabudowany wolniej widac że temp wzrasta po czym spada jadąc szybciej. Gdy dotykam chłodnicy jest zimna jedynie jeden przewód jest ciepły.
Mam wrażenie że te (chinskie)wskazniki tak lipnie pokazują bo czujnik temperatury oleju jest wkręcony w podstawie filtra a tam puki olej dotrze to zdąży się podgrzać :) . Ale widać że chłodnica działa bo temp oleju spada a wczesniej było tak że cały czas wędrowała w gorę :)

tom cio - 2016-02-15, 20:33

To coś chyba masz nie tak :) Chłodnica oleju zimna? Ja miałem wcześniej to maleństwo ori z mk1 gti i przy pałowaniu ile wlezie temp oleju w 2.0 8v seria nie przekroczyła nigdy 90*. Aaa i miałem otwarty termostat non stop i już minutę po odpaleniu robiła się ciepła.
PawełM - 2016-02-15, 20:41

[quote="tom cio"]To coś chyba masz nie tak :) Chłodnica oleju zimna? Ja miałem wcześniej to maleństwo ori z mk1 gti i przy pałowaniu ile wlezie temp oleju w 2.0 8v seria nie przekroczyła nigdy 90*. Aaa i miałem otwarty termostat non stop i już minutę po odpaleniu robiła się ciepła.[/quoted
Dlatego że miałeś otwarty termostat. W tej podstawce jest tak że przy 80c otwiera się częściowo a przy 90c pełne otwarcie. Dlatego nasuwa mi się my$l ze te wskazniki oszukują i olej sie az tak nie grzeje. Ale musze z tym dłużej pojezdzić

PawełM - 2016-03-06, 13:03

Nie miałem czasu żeby cokolwiek napisać ale gwint juz siedzi, letnie koło również no i jazda bez porównaia teraz :D . Mocnej gleby nie robiłem bo to na moje drogi bez sensu ale i tak jest nisko jak dla mnie. i kilka fotek z nudów:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/22fb2a493bf89df5
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c1e36c218b772ba0
Pod maską: http://www.fotosik.pl/zdjecie/bfe2661fdfa6e5f1
To i tak nie był v-max bo drogi zabrakło :]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/395676b20e02ef63

PawełM - 2016-03-12, 16:45

Pierwsze przymiarki Turbiny GT2556V (Bmw 530D)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/458cd5d386ad2b81

tom cio - 2016-03-12, 16:51

Ta przejściówka nie będzie wąskim gardłem? W ile potem celujesz? Kiedyś musimy się sprawdzić ;)
cobramas - 2016-03-12, 17:43

no no ta fotka z licznikiem :oklaski:

piękne ventko :poklon:

jak ja wam zazdroszczę takich silników... :poklon:

PawełM - 2016-03-12, 22:29

tom cio napisał/a:
Ta przejściówka nie będzie wąskim gardłem? W ile potem celujesz? Kiedyś musimy się sprawdzić ;)

Celuje w jakieś 230-240 km bo na tyle są wydajne wtryski i jeśli tyle osiągne kończe z dalszymi modami. Co do przejściówki to sie okaże :) choc i tak te kolanko ma większą średnice niz otwór w kolektorze.

PawełM - 2016-03-16, 20:16

Małymi kroczkami do przodu. Turbo już siedzi. Było dużo rzeźby z łapą silnika i gruszką turbiny ale jakoś się udało. Teraz kolejnym wyzwaniem jest spływ oleju który w org miejsce nie pasuje ponieważ turbo przez kolanko poszło niżej i jest na równi ze spływem, myślałem aby zrobić spływ do miski ale obawiam się że lustro oleju będzie za wysoko. Najlepiej było by zrobić otwór w bloku silnika w miejscu gdzie jest gwint na śrube ale przez takie coś przewiercić się to też wyzwanie... ktoś ma pomysł na spływ :D ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cf6c19df30aa5b39
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6a50c4dbf8e2d8bc
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fda259b8a753f411
http://www.fotosik.pl/zdjecie/42a97f314c73131d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9ffb02ff7fc8ef64

Maro1116 - 2016-03-16, 21:11

No Grubo :oklaski: Mógł byś wrzucać zdjęcia tak żeby je było widać a nie linki do zdjęć :)
PawełM - 2016-03-16, 21:15

Maro1116 napisał/a:
No Grubo :oklaski: Mógł byś wrzucać zdjęcia tak żeby je było widać a nie linki do zdjęć :)

xD nie wiem jak hehe

PawełM - 2016-03-16, 22:03

Pany mam dylemat z tym spływem oliwy ale... :D niech ktoś powie swoje za i przeciw, bo ja mam takiego pomysła :D :
Zrobie spływ oleju do miski najwyżej jak się da oczywiście, przy samej krawędzi .Możliwe ,że będzie na równi z lustrem oleju albo troszeczke niżej ale przecież jak silnik odpalony to pompa oleju ciagnie olej i te lustro oleju się obniża dzięki czemu będzie swobodny spływ oleju z turbiny a jak się silnik zgasi to i tak olej z turbo szybciej spłynie niż reszta. A jak silnik postoi i poziom się wyrówna to i tak przez spływ do turba oleju nie naleci xD. Przypomniało mi się ,że spływ oleju jest poniżej lustra w 1.8T i przecież nic tam się nie dzieje. Dawać swoje za i przeciw! :D

tom cio - 2016-03-16, 22:41

Miska z 1.6TD panie ;) I masz oryginalnie wyjście na spływ. Ja mam tak w ABF turbo i gra gitara, z resztą jak mogłaby nie grać, skoro golfy i passaty z 1.6td zrobiły tak chyba wszystkie kilometry :D
tom cio - 2016-03-16, 22:43

A do półosi nie będziesz miał turbiny za blisko?
PawełM - 2016-03-16, 22:45

tom cio napisał/a:
Miska z 1.6TD panie ;) I masz oryginalnie wyjście na spływ. Ja mam tak w ABF turbo i gra gitara, z resztą jak mogłaby nie grać, skoro golfy i passaty z 1.6td zrobiły tak chyba wszystkie kilometry :D

A skąd ja teraz miske z 1.6TD wezme. I tak musze swoja zdjąć bo uszczelka przepuszcza.
Czyli co, zrobie dziurke w swojej misce najwyżej jak się da, potem dospawam rureczke fi 8 albo 10 i przewodem gumowy połącze spływ z turbo do miski i będzie git?

PawełM - 2016-03-16, 22:47

tom cio napisał/a:
A do półosi nie będziesz miał turbiny za blisko?

Już nie xD . Musiałem przerobić te kolanko co dorabiałem bo jak wsadziłem turbo na tamtym kolanku to tubo oparło się o pół oś i na szpilki nawet nie pasowało :D

tom cio - 2016-03-16, 22:48

A mało to na złomach stoi :P Dokładnie, zrób około 1cm od krawędzi miski i będzie ok. I ja bym tam dał fi12mm, ewentualnie 10, ori spływ też jest tego wymiaru.
wojtas83 - 2016-03-16, 22:50

Olej nie spływa tylko jest tłoczony pod ciśnieniem przecież więc da radę, nawet po obniżeniu ciśnienia w turbinie. Gdybyś pokombinował nie zmieścisz kawałka ori rurki z AFNa od bloku żeby dalej dorobić customowy spływ. Domyślam się że będzie wyżej niż wyjście z turbiny ale wg mnie to nie będzie szkodziło, przecież turbina nie zachłyśnie się tym olejem, masz 2-4 bar ciśnienia to pchnie go wyżej.
PawełM - 2016-03-16, 22:55

No właśnie też tak pomyślałem że na spływie jest jakieś cisnienie i przepcha to. Ogólnie sprawa wygląda tak ,że jak przykręce spływ do tubo to będzie on w poziomie do org otworu w bloku i to mnie najbardziej niepokoiło i dlatego chcem do miski. Więc zrobię tak że utnę sam kruciec od spływu przykręce do turbo i wężem gumowym fi10 połącze do miski i będzie git. :p
wojtas83 - 2016-03-16, 22:56

jeśli będzie na tej samej wysokości nie baw się z miską tylko dawaj do ori otworu w bloku, bedzie dobrze
PawełM - 2016-03-16, 22:57

wojtas83 napisał/a:
jeśli będzie na tej samej wysokości nie baw się z miską tylko dawaj do ori otworu w bloku, bedzie dobrze

Ale miche i tak musze zdjąć bo uszczelka popuszcza więc zrobię do miski :)

pawelvw - 2016-03-16, 23:23

ale jak będzie na tej samej wysokości co napisał wojtas83 to po co się bawić w przerabianie miski i stwarzanie sobie dodatkowego problemu to tylko dodatkowa robota dla mnie bez sensu ale to twój projekt twój cyrk i małpy i zrobisz jak chcesz
PawełM - 2016-03-19, 17:45

Vento od dziś robi pierwsze kilometry z Turbinką GT2556V, oczywiście pojawiły się problemy wieku dziecięcego :) a mianowicie faluje doładowanie ,z dołu za dużo górą za mało i trzeba płynnie operowac gazem. Myślę,że nowa mapa załatwi sprawę .
PawełM - 2016-03-24, 07:16

No i stało się SILNIK do wymiany :( .
Wczoraj pojechałem do gościa na wgranie mapy ,jazda próbna (mapa źle wyszła )wracamy powoli tak 80km/h i nagle słysze ,że zaczyna coś pukać w silniku! myśleliśmy ,że to popychacz się zaciął bo olej niedogrzany 70C ale wróciliśmy zgasiłem czekamy itp. ale nic nie pomaga . Po kilkunastu minutach doszliśmy że to panewka na wolnych cisza po przegazówce jak schodzi z obrotów ewidętnie puka panewka. Smiech na sali wszystko było ok i raptownie puk puk puk hahah nawet silnik nie osiagnął mocy na tej turbinie i się przestraszył ;) .
Ma może ktoś dobry słupek na sprzedaż?

Hormon - 2016-03-24, 10:02

PawełM mógł byś wstawiać miniaturki fotek w postach?

Pozazdrościć mocy, szkoda że silnik odmówił posłuszeństwa, myślę że szybko ogarniesz temat.

theority - 2016-03-24, 12:20

PawełM, Taniej wyjdzie całe auto kupić (golf 3, vento lub passaty), sam szukam silnika do passata i wybieram się po całe auto :P
Plus jest taki, że przy zakupie całego auta, odpalisz i sprawdzisz jak chodzi.

PawełM - 2016-03-24, 14:19

Dzis wymienie jeszcze popychacze na zaworach bo juz raz mi się zacięły i efekt podobny był. Na zimno klepie jakby własnie popychacz ale zobacze co bedzie po ich wymianie jesli nie popychacze to panewka jednak. Drugi silnik bede już miał jakby co to tragedi nie ma heh.
tom cio - 2016-03-24, 15:34

Teraz wiem, dlaczego Łukasz uczulał mnie żeby nie dmuchać w silnik co ma najechane 300-400tyś km ;) Kolego jak chcesz jeździć a nie grzebać to rób remont tego silnika, ewentualnie jak będzie złom kupić drugi i jego wyremontować. Wtedy masz pewny dół i możesz się bawić.
PawełM - 2016-03-25, 07:15

No i okazało się że jednak panewka. Popychacze nic nie dały aczkolwiek puki się nie rozgrzał silnik było cicho a na starych popychacza nawet na zimno tłukło.
PawełM - 2016-05-23, 22:12

Pany co zrobic aby licznik w Tdi miał skale np. jak vr6 do 260 czy tam 240?
Czy są dostępne same skale na wieksze prędkości do tdi?
Przy mojej obecnej turbinie z Bmw 3.0D przekręcić licznik do godziny 6 przy skali do 200km/h to zaden problem ale nie wiem ile wtedy jade :)

tom cio - 2016-05-23, 23:58

Dorob sobie skale dalej odmierzajac odleglosci, najprostrzy sposob. Od benzyny nie bedzie dzialal obrotomierz. Swoja droga powyzej 220km/h vento robi sie dosc niestabilne przynajmniej moje, twoj tez tak ma?
PawełM - 2016-05-24, 14:30

Niestabilny? Hmm trudno powiedzieć. Przy gwincie i oponach 45/16 jest całkiem ok.
Tak samemu dorobic skale to troche brzydko bedzie wyglądać

tom cio - 2016-05-25, 00:24

Niestabilny w sensie na łukach itd, po prostej jest ok. Przychodzi mi jeszcze do głowy pomysł żeby zrobić hybryde tzn w licznik z tdi włożyć tarczę prędkosciomierza z jego silniczkiem od vr6 czy abf. Zostawisz obrotek na swoim miejscu jak ori a prędkosciomierze wszędzie są te same. Nie wiem tylko na ile jest to możliwe bo do tdi liczniki robiło chyba trw. I też trw musiałbyś znaleźć do 260km/h ale nie wiem czy takie w ogóle występują.
PawełM - 2016-07-18, 22:35

Witam Pany! Nie było kiedy nawet cos napisac xD
Turbo w miare ogarnięte :] bez ogarnięcia było na nim 204 km a teraz troszku więcej ale jeszcze na hamowni nie byłem :) ale mniejsza o to :P .
Ale do sedna ... Jak wiadomo ori hamulce 256mm czy tam 25mm xD nie chcą spowalniac ponad 200km i prawie 500nm za dobrze wiec przychodzi nam na myśl hamulec oczywiscie 280 z vr6 ale co piasty zwrotnice itp potrzebne bo to na 5 śpilek :) i koszta duuzo wieksze.
Ale...dzis w pracy wyciągam turbo z Ibizy 1.9 Tdi 110km 2000r i tak apacze apacze a tam kuzwa tarcza 280mm na 4 szpilki !! ! tak sobie mysle ale jak,co, to tak pasuje .?. szybka przymiarka do vento i zaciski takie same jedynie należy przeszczepic jarzma z ibizy do vento i cieszymy sie hamulcem 280mm :) .
Ktos o tym wiedział i nic nie powiedział ? Przeszczepiac hele od vr-a wiaze sie tez z wymianą felg i wogóle koszta duze a tu tylko jarzmo i tarcza hehe

PawełM - 2016-07-18, 22:35

Witam Pany! Nie było kiedy nawet cos napisac xD
Turbo w miare ogarnięte :] bez ogarnięcia było na nim 204 km a teraz troszku więcej ale jeszcze na hamowni nie byłem :) ale mniejsza o to :P .
Ale do sedna ... Jak wiadomo ori hamulce 256mm czy tam 25mm xD nie chcą spowalniac ponad 200km i prawie 500nm za dobrze wiec przychodzi nam na myśl hamulec oczywiscie 280 z vr6 ale co piasty zwrotnice itp potrzebne bo to na 5 śpilek :) i koszta duuzo wieksze.
Ale...dzis w pracy wyciągam turbo z Ibizy 1.9 Tdi 110km 2000r i tak apacze apacze a tam kuzwa tarcza 280mm na 4 szpilki !! ! tak sobie mysle ale jak,co, to tak pasuje .?. szybka przymiarka do vento i zaciski takie same jedynie należy przeszczepic jarzma z ibizy do vento i cieszymy sie hamulcem 280mm :) .
Ktos o tym wiedział i nic nie powiedział ? Przeszczepiac hele od vr-a wiaze sie tez z wymianą felg i wogóle koszta duze a tu tylko jarzmo i tarcza hehe

Japko - 2016-07-19, 09:07

Corrado bodajże miało 280mm 4x100 :) przecież to jasne i oczywiste :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group