|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Spalanie
luckyman - 2007-09-26, 01:27 Temat postu: Spalanie Moja Ventka jest na gazie.Odpalam na benzynie i jak silnik osiągnie temperaturę 20 stopni to automatycznie zmienia się na gaz.Problem w tym,że miesięcznie wlewam w nią średnio 25 litrów benzyny.Wydaje mi się,że gdy silnik jest na ssaniu to pobiera tej benzyny za dużo,bo przy odpaleniu z rury wydechowej leci czarny dym i czuć czasami paliwko.Normalnie w ogóle nie kopci.30 litrów gazu wystarcza mi na przejechanie średnio ok.300 kilometrów.Miesięcznie robię jakieś 2000 kilometrów.Jakie Wy macie spalanie benzyny?
spyro - 2007-09-26, 10:30
Ja wlewam zawsze benzynę za około 50-70 zł na miesiąc, ale u mnie nie trzeba czekac z przełączeniem na gaz aż osiągnie jakąs temperaturę. Co prawda zdrowsze to dla silnika, ale za to wtedy jest spalanie jak u Ciebie,. Ja dojeżdżam do końca ulicy i wtedy przełącza mi się na gas.
A spalanie masz świetne bo mi teraz na felach 16stkach wciąga koło 16stki gazu po mieście. Na trasie Łódź-Krzeczów-Łódź (około 250 km) spalił mi prawie 11 litrów gazu na setkę...
luckyman - 2007-09-27, 00:01
To mnie trochę pocieszyłeś Ale ile te Ventki biorą tej benzyny na rozpałkę?!Aż tyle im trzeba Ja jeżdżę na 14 calowych felach.Jak jeżdżę tylko po Zakopcu to na 30 litrach gazu robię tak ok.260 kilometrów
spyro - 2007-09-27, 00:04
ile weżmie to wszystko od Ciebie zależy tzn czy mocno będziesz gazowalna początku po odpaleniu itp itd. Nigdy tego ie liczyłem, poprostu jeśli strzałka zbliża się do rezerwy (tej kreski) to jadę zatankować benzynkę.
AndrzejJ - 2007-09-27, 08:23
U mnie spalanie jest na poziomie trochę mniejszym niż 10 l gazu, ale jestem przed regulacją bo niedawno założyłem. Ale gdyby jeździć tylko na samym gazie bez odpalania silnika na benzynie to spalanie byłoby pewnie około 10 litrów.
spyro - 2007-09-27, 08:55
Raczej odpalanie na gazie szybko załatwiło by silnik... Lepiej tego nie próbować. W każdym razie jeżdżąc tylko po mieście, stojąc w korkach, na światłach ciężko osiągnąć niskie spalanie, także ja i na te 16-17 litrów gazu na setkę nie marudzę bo nic z tym zrobić się nie da... A na trasie to tak jak napisałem, wyszło mi koło 11l/100 km gazu.
luckyman - 2007-09-27, 09:21
Ale czy Wam zaraz po odpaleniu kiedy silnik jest na ssaniu też leci taki czarny dymek?Jak pytałem swojego mechanika to powiedział,że jest to objaw tego,że dostaje za dużą ilość benzyny.Wtedy właśnie leci taki czarny dym,bo normalnie mi nie kopci w ogóle i pobór oleju też jest w normie
spyro - 2007-09-27, 09:28
A bierze Ci oleju trochę w silniku?
luckyman - 2007-09-27, 09:33
Trochę bierze jak przegonie ją tak zacnie na trasie.Ten mechanik stwierdził,że raczej nic nie da się zrobić z tym,że ona sobie bierze tyle tego paliwka na rozruch i podgrzanie silnika
spyro - 2007-09-27, 10:33
Jak bierze Ci olej to oznacza że uszczelniacze zaworów są już twarde i przepuszczają olej, wymień je i zniknie Ci też problem dymku z rury wydechowej.
pampam - 2007-09-27, 10:43
spyro napisał/a: | Jak bierze Ci olej to oznacza że uszczelniacze zaworów są już twarde i przepuszczają olej, wymień je i zniknie Ci też problem dymku z rury wydechowej. |
spyro cos dokladniej na temat tych uszczelniaczy...mnie to pewnie czeka niedlugo..zrobie to sam czy raczej musze do warsztatu...no i koszt ?
luckyman - 2007-09-27, 10:53
I tak właśnie zrobię.Podjadę do tego mechanika i powiem mu o co chodzi.Tylko też jestem ciekaw mniej więcej jakie koszta tego są
spyro - 2007-09-27, 11:08
Pisaliśmy o tym już wielokrotnie na forum. Debilni mechanicy proponują zdjęcie i planowanie głowicy, nie ma sensu tego robić i wbijać się w koszty, skoro głowica jest OK.
Poszukajcie dobrego warsztatu, czytaj takiego który ma odpowiednie narzędzia do tego i można bezproblemowo zmienić uszczelniacze zaworów bez ruszania głowicy.
Same uszczelniacze są bardzo tanie - parę zł za sztukę, robocizna jest droga. Całość wyjdzie koło 250 zł z częściami. Ale koniecznie szukajcie kogoś kto nie bezie chciał ściągać głowicy, bo wtedy koszty rosną i to bardzo, a po co?
U mnie już mocno wciągał olej, szło litrami dosłownie. Po wymianie uszczelniaczy ani kropelka oleju nie znika od wymiany do wymiany oleju. Także polecam tą czynność jeśli bierze Wam olej.
luckyman - 2007-09-27, 16:06
Ja mam kumpla,który ma warsztat i on mi grzebie przy mojej Ventce,także powiem mu o co biega i pewnie mi taniej policzy za robociznę.Dzięki za info!
Docent - 2007-09-27, 23:33
powiem Wam ze ja rok temu wymienilem te uszczelniacze przy pomocy tych cudownych narzedzi.jedno stwierdzilem:gdy przegonie auto na autobanie przez kilkaset km przy predkosci 160-180, to mimo wszystko bierze mi troche oleju,srednio litr na 10 tys km. to po pierwsze. a po drugie primo: stweirdzam tez ze generalnie pogorszyla sie jakosc gazu w Polsce nawet na markowych stacjach, przez co zwieksza sie spalanie. zdarzylo sie juz nieraz, ze na niemieckim gazie na zbiorniku 52 litry przejade okolo 60-70 km wiecej.a to tak na marginesie: ostatnio gaz na bp w gdyni tez byl niczego sobie. i pytanie:ma ktos takie objawy: na autobanie przy stalej predkosci 120 km/ha spala mi 6,5 litra benzyny, a gazu ok 9,5 litra. w miescie spala mi natomiast okolo 10 litrow gazu.proporcje do dupy, ale gazownik gada, ze skoro na miescie ma dobre spalanie to lepiej nic nie grzebac. sam nie wiem....
spyro - 2007-09-28, 11:03
No to dziwne Ci powiem z tym gaziorem. Mi równomiernie ciągnie i po mieście i na trasie, ogólnie nie słuchaj gazownika, skoro tkie mądrości wygłasza, bo za małe spalanie (po mieście) może zniszczyć silnik. Wiem, że lepiej taniej jeździć, ale kosztem silnika?
Co do brania oleju, to mi po wymianie uszczelniaczy, niezależnie ile gnam jest ok, ani kropelki nie brał. Teraz mam po remoncie silnika furę więc tym bardziej ale wtedy było the same, zero oleju brał, coś musieli źle zrobić u Ciebie, bo naprawdę nie powinien przepuszczać ani kropelki oleju każdy z uszczelniaczy.
maksik-12 - 2007-09-28, 21:21
Witam.Moje Vento 2.0 na mieście pali w granicach 11-13l /100km gazu,a na trasie
ok 8,5-9l /100km gazu. Co do oleju to trochę mi bierze i myślę że może to
być przyczyna właśnie tych uszczelniaczy na zaworach
Spyro jak byś mógł podać jakiś adresik dobrego mechanika to był bym ci bardzo
wdzięczny
spyro - 2007-09-29, 13:02
maksik-12, ja robiłem u Baranowskiego, to jest w okolicach Carrefoura na Kolumny, dokładniej jadąć od centrum ul. Rzgowską, skręcasz w lewp na światach za McDonaldem (strażacka) jedziesz kawałem i skręca się w lewo w osiedle domków jednorodzinnych, zaraz po skręcie po ewej będzie spory warsztat.
Tel do Andrzeja Baranowskiego: 604265673
Powiedz że kumpel z Klubu Vento robił u niego gdzieś ze dwa lata temu (z polecenia od Jarka z Foty) - gościu na pewno będzie wiedział o co chodzi i może da Ci niższą cenę.
maksik-12 - 2007-09-29, 18:48
Dzieki Spyro za adresik napewno skorzystam Powołam się na Jarka to
może uda mi się coś wynegocjować
spyro - 2007-09-29, 18:59
Gościu jest coprawda nie za bardzo miły w rozmowach ale znają się na rzeczy i naprawdę robią to perfekcyjnie, ja jeździłem trochę po tej ich robocie i ani kropelki oleju nie brał.
A na koniec jak się rozliczaliśmy to gościu jeszcze spuścił mi parę złotych.
gucio - 2007-09-29, 21:22
Posiadam Vento GT 1,8 poj. 90 koni na autostradzie pali 6,9 l gazu a po miescie 9,5L gazu
Jak wyczytalem w książce to vento powinno spalic na 1000 km setke oleju
spyro - 2007-09-29, 21:29
gucio napisał/a: | Jak wyczytalem w książce to vento powinno spalic na 1000 km setke oleju |
nie powinien wogóle...
gucio - 2007-09-29, 21:42
Ale tak pisze ze ma prawo spalic
yahoo - 2007-09-29, 22:55
panowie, nie wierzę w silniki, w których choć troszkę nie obniży się stan oleju, sorry
jaca - 2007-09-29, 23:34
Moja jetta ma trochę ponad rok a już wciągnęła 0,5 litra oleju
Tylko nie mówcie że już silnik padł hehe
A zrobiłem już 24 tys. km
gucio - 2007-09-29, 23:39
kazde auto musi spalic choc troszke , mam PEUGEOT 206 rok 2006 i przejechane 25 tys km
i tez spala setke oleju na 1000 km
luckyman - 2007-09-30, 14:28
spyro napisał/a: | gucio napisał/a: | Jak wyczytalem w książce to vento powinno spalic na 1000 km setke oleju |
nie powinien wogóle... |
A powiedz mi Spyro taką rzecz czy możliwe jest aby z rury wydechowej wypluwała nie przepalone paliwo?Bo jakby to kopcenie było przyczyną tego,że bierze olej to by nie tylko leciał czarny dym przy odpaleniu i chwilę po tym ale cały czas.A później to mi w ogóle już nie kopci.A jak przyłożę rękę jak ją odpalę to pluje czymś z rury i czuć tak jakby nie przepaloną benzynę.Nie jest to olej.A chwilę po tym już nic nie leci
gucio - 2007-09-30, 16:53
napewno masz gaz zalozony w aucie , to tak sie dzieje .
Zobacz w miescie stoisz na swiatlach i czasami zwroc uwagę ze z innych tez cieknie z rury wydechowej , to jest normalne jak auto ma gaz .
spyro - 2007-10-01, 21:44
Chłopaki, mam po remoncie silniczek, zrobiłem już 12 tys km, cały czas ten sam olej i poważnie, nawe setka nie zeszła, na bagnecie poziom ciągle identyko, bo regularnie co tydzień sprawdzam stan - takie stare przyzwyczajenie z czasów jak żarł mi olej co by dolać...
co do kopcenia jak rzeczywiście Ci nie zżera silnik i kopci tyko po odpaleniu to luzik...
Vento CLX - 2007-10-02, 11:12
moje wento kładzie wasze na 100km spala od 8 do 8.5l gazu wento mam 2 lata oleju ani grama nie bierze przejechane mam 120 000 km ale zapalam na benzynie zawsze to koszt 30 zł miesięcznie
spyro - 2007-10-02, 13:35
Chciałbym zobaczyć te spalania rzędu 8-10 litrów lpg gdybyście pojeździli trochę po Łodzi... Hehe ale byście się zdziwili...
Docent - 2007-10-02, 17:38
a moj dziadek to mial przyrodzenia po kolana a tak na powaznie: 8, 5 litra na miescie? 1,8 silnik? watpie....no chyba ze ktos bardzooooo delikatnie obchodzi sie z pedalem gazu i kuka wciaz na obrotomierz.tak samo jak w historie - nie bierze ani grama oleju. przejedzcie sie kilkaset kilometrow na obrotach powyzej 4000 to pogadamy.nie oszukujmy sie, wiekszosc z nas ma przebiegi ponad 100 tys, a plamy na chodnikach po oleju to zostawiaja chyba ci z nowych aut.
Gavel - 2007-10-02, 18:15
Docent napisał/a: | a plamy na chodnikach po oleju to zostawiaja chyba ci z nowych aut |
o przepraszam bardzo ale plamy na chodniku to całkiem inna historia
Volkswageny po prostu tak zaznaczają swój teren
spyro - 2007-10-02, 20:38
Docent, nic dodać nic ująć
luckyman - 2007-10-03, 10:14
Póki co wymieniłem czujnik jakiegoś tam parownika i przez chwilę jeździłem z odłączoną sondą żeby sprawdzić czy to ona nie jest sprawczynią tego kopcenia.Ale bez niej też jeszcze kopci.Wymienię jeszcze czujnik temperatury i jeśli to nie będzie powodem to wymienię ten rozpylacz czy jak tam to się fachowo nazywa(to coś czarne plastikowe ze znaczkiem VW) pod maską Bo benzyniak nie może kopcić w ogóle A propo to wczoraj na trasie spaliła mi 8,5 literka gazu na stówkę
pablo170 - 2007-10-03, 22:07
no niektórym to spalanie ładne wychodzi moje 1.8 90km gazu spala 8.3 - 9.1 na setke dodam że nie oszczędzam go trasa od 120 do 170km/h a miasto do 90km/h paliwa niewiem.więc spalanie mi się podoba. mój też ma instalacje co odpala na paliwie i samoczynnie przechodzi przy pewnej temp. na gaz ale kurcze paliwa ile zalałem tyle mam no moze troche mniej ale też jezdziłem na paliwie ostatnio.
yahoo - 2007-10-03, 22:11
Vento CLX napisał/a: | moje wento kładzie wasze na 100km spala od 8 do 8.5l gazu |
zmień sobie nicka na "szczęsciarz"
luckyman - 2007-10-04, 07:04
Wymienię sondę,czujnik temperatury i ten monowtrysk.Wtedy powinno już być jak ta lala
spyro - 2007-10-04, 09:30
luckyman, ale po co chcesz wymieniać aż tyle rzeczy> Sondę wymienia się jak się popsuje, czyli spalanie mocno wzrasta itp, wtrysk, po co wymieniać wtrysk, skoro działa. Wbijasz się w koszty, których chyba jeszcze nie musisz ponosić...
pablo170 - 2007-10-04, 21:19
sorry za ot ale mam pytanie jaki wtrysk ma vento 1.8 90km z roku 96 bo jest tam listwa i teraz niewiem czy mam wielopunkta czy gaz sekwencyjny?? bo już sam niewiem
spyro - 2007-10-04, 21:34
zależy który silnik masz wmontowany bo na koniec produkcji to równolegle wciskali 8 zaworówki i 16 zaworowe...
pablo170 - 2007-10-04, 21:37
kurcze jak znajde czas to pstrykne foty może po nich coś będziesz mógł powiedzieć. ale wydaje mi się że to 8 bo 16V miałby więcej kucy a ja ma tylko 90
tomek1426 - 2007-10-04, 22:00
Panowie powiem jedno mój wóz pod blachą ma 2 litrowy silnik w automacie i pali w Warszawaie na 100 km 11litrów benzyny a w trasie ok 8 litrów i nie mam zamiaru go przerobić na gaz bo słyszałem że automaty nie lubią gazu to prawda?????????
spyro - 2007-10-04, 22:08
a co ma gas do automatycznej skrzyni?
luckyman - 2007-10-04, 23:12
Czarny dymek z rury na zimnym silniku więc nie jest to olej tylko benzynka.Miał bardzo duże spalanie tego paliwka.Gazu bierze w normie ale silnik jest już wtedy podgrzany.Wymieniłem już czujnik parownika i wydaje mi się,że spadło trochę spalanie benzyny,bo wolniej spada wskazówka ale dymek pozostał.Narazie obserwuję jak będzie i jeżdżę na odłączonej sondzie.Jeśli będzie to samo to nie będę jej wymieniał tylko czujnik temperatury,bo może on jest spiżdżony i przez to leci do silnika za duyżo benzyny.A jak nie będzie to to pozostaje ten monowtrysk,bo nic innego już nie pozostaje chyba co by było za to odpowiedzialne.Jakby to było z powodu oleju to dymek byłby niebieskawy
tomek1426 - 2007-10-06, 19:34
mój kuzyn ma samochód z automatem i podczas jazdy na gazie szarpie mu , a jak jedzie na benzynie nic takiego się nie dzieje jaka moze być tego przyczyna??? w serwisie jak zwykle nie wiedzą!!!
marecki2R - 2007-10-06, 23:09
Luckuman tak sobie siedze i czytam to co piszesz i co odpowiadają ci inni . Pisałem to na forum nie jednokrotnie w różnych tematach , w bezynie jeżeli kpci przy wolnych obrotach i przy zimnym silniku należy w pierwszej kolejnosci przebadać przepływomierz , komputer nie może odczytać masy powietrza i leje paliwo i tym samym kpci i smierdzi nie przepalonym paliwem . Jeżeli masz możliwość gdzieś sprawdzić przepływke to zrób to . Pionformuj jak sprawdzisz
luckyman - 2007-10-09, 22:18
Oki!Dzięki za info!Sprawdzę i to i dam znaka
buli1108 - 2007-11-29, 17:38
doznałem szoku!!!! po wymianie podstawy wtrysku masakrycznie zwiekszyło mi sie spalanie palił jakes 9,5 na trasie na miescie do11l a teraz 18-19l niemam pojecia co to jest! byłem na warsztacie bo chciałem wyregulowac gaz ale okazało sie ze nie maja programu! (musze smigac 50 km zeby to zrobic) ale przy takim spalaniu to masakra! do tego znajomy mechanik ze cos moze byc nie tak ze tak duzo pali... ehhh ....
spyro - 2007-11-29, 19:47
a zapłon dobrze ustawiony?
buli1108 - 2007-11-29, 19:57
niewiem nie zaglądałem do tego! jutro to sprawdze na warsztacie! ale to moze być wina zapłonu?? na benzynce wszystko niby gra! zrobie tak! pojade na warsztat znajomy mechanik zobaczy co i jak z zapłonem! zaleje wachą i pojade zeby mi wyregulowali gaz! odrazu sie okaze co i jak!
spyro - 2007-11-29, 22:55
no nie to jak na benzynie jest OK to nie to. Bo źle ustawiony zapłon zarówno na benzynie i gazie . To w takim razie źle ustawiony gas, jeśli masz na śrube to jest rozkręcona na full, jeśli sterowany kompem to poprostu źle skonfigurowane.
buli1108 - 2007-11-30, 08:09
własnie jakby był na srbe sam bym sobie wyregolował! a to komputerek i kaszana! sie okaze co i jak kiedy pojade na warsztat
[ Dodano: 2007-11-30, 18:07 ]
byłem u fachowcow i mi ustawili gas! zobaczymy co oni tam zdziałali... jak narazie dobrze sie wrozy ale co dalej zobaczymy za 30 km a na bezynce spoczko na 10l przejechałem 105km i jeszcze była bezyna na jakies 30 km (jakos kolo połowy rezerwy!)
|
|