Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Opony Letnie

maksik-12 - 2007-10-30, 17:59
Temat postu: Opony Letnie
Witam:) Podpowiedzcie jaki mogę założyć rozmiar opon letnich do alufelg 14cali :mysli:
Obecnie jeżdżę na BRIDGESTONE 185/60 R14 A chodzi mi o to czy mogę założyć trochę
szersze i wyższe tzn. jaki może być rozmiar żeby tam nic nie przeszkadzało ? Czy może lepiej
sprzedać 14calowe felgi a rozejrzeć się za 15calowymi :hmmm:



Idzie zima więc będzie trochę czasu żeby poszukać czegoś konkretnego na okres letni. A
może uda się coś tańszego wyrwać :cwaniak:

przemolas4 - 2007-10-30, 19:37

nie rozmiar jest tu wazny , tylko szerokosc felgi . ale znajac zycie ,jesli jest to szerokosc typu 6 cali , to nie proponuje szerszych niz te 195 - 185 .
powod ?? ??
szersze oponony na wezszych felgach maja sklonnosci do gorszego trzymania bocznego .
opona nadmiernie sie wygina itd.
a i wyglada to nie ciekawie . opona na feldze wyglada niczym balon .
ale nie rozumie po co tak szerokie na zwykle fele . lepiej zainwestowac w lepsze pony z bardziej dopracowanym bierznikem , oraz wzmocnieniem na boku i efekt bedzie zadowalajacy .
185 / 60 to dobra opcja i do tego bardzo wygodny profil . pochlania wszystkie nierownosci , ktorych nie zdazy wybrac zawieszenie .
musisz bardziej sprecyzowac , cochcesz osiagnac i czego sie spodziewasz po wymianie opon .
opony nizsze w profilu i szersze ujmuja duzo z komfortu podruzowania natomiast zyskuje sie duzo na lukach drogi , na rondach itp . lepsza reakcja auta na skrecenie kol , bardziej precyzyjne reagowanie auta , wiekksza predkosc na lukach , bez obaw na nadmierne przechyly i mozliwosc utraty trakcji .

tzw. balony to jednak znaczne poprawienie komfortu kosztem wlasnie wyzej wymienionych punktow .

maksik-12 - 2007-10-30, 21:38

przemolas4 co do jakości jazdy to wiem jak się jeździ na szerokich kapciach i jaki jest komfort jazdy. Jeździłem wcześniej BMW na 205/55 ale tam miałem całe sportowe
zawieszenie.

Chodzi mi o to, by poprawić wygląd wizółalny a przede wszystkim czy jest sens szukać coś do tych alufelg czy może zainwestować w inne alusy :hmmm: A i jakie dobrać opony do innych felg żeby to wszystko z sobą grało

Morfeusz142 - 2007-10-30, 22:06

Jesli chcesz już zmieniać to proponuję felgi 15 i opony w rozmiarze 205/50/15. Takie opony można załozyć do vento GT i VR6.
Pozdrawiam

Paweł J. - 2007-10-30, 22:22

Morfeusz142 napisał/a:
to proponuję felgi 15 i opony w rozmiarze 205/50/15

to w sumie zależy od silnika. Kumpel w audi a4 z silnikiem 1.6(niecałe 100koni) śmigał na alumach i kapciach 205/55/16, załozył zimówki (15-stki węższe i troszke grubsze) i opowiadał mi jakiego kopyta dostał jego samochód, popropstu jakby turbine załadował...no i spalanie spadło o 3litry gazu.

Także jeśli masz motor mocniejszy to duży kapec może być ale z niższym motorem to pociągnie ale to już nie będzie to samo co na mniejszej feli. Tak mi doradzali wulkanizatorzy bo sam chciałem większą felę założyć i w końcu śmigam tak jak wcześniej na aluskach i kapciach typu 185/60/14

Morfeusz142 - 2007-10-30, 22:29

Masz rację Tygrysisko, mniejsze spalanie a i zawieszenia nie trzeba co dwa lata naprawiać. Ja też smigam na 185/60/14. Ale jak Maksik - 12 chce się pobawić to czemu nie..... :-)
spyro - 2007-10-30, 23:47

przemolas4 napisał/a:
nie rozmiar jest tu wazny

piękny tekst :hahaha:


maksik-12 napisał/a:
wizółalny

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Ja mam w tej chwili 205/50/16 i spalanie jest naprawdę spore... Moja rada dla maksika: Kup sobie na lato ładne alusie a na zimę zostaw stalowe fele, bo w zimie jeździć na alu to kiszka trochę, bo aluminium niszczy sie od soli, która są nasze drogi sypane, zresztą w zimę łatwiej wjechać w coś itp itd. Lepiej mieć stalówki na zimę.

maksik-12 - 2007-10-31, 18:58

Witam ponownie :-) Dzięki za podpowiedz z waszej strony :OK: A więc doszedłem do
wniosku że chyba nie ma co kombinować i raczej zostać przy tych felgach co mam.
Może kiedyś sprawię sobie jakieś 15calowe alufelgi bo jak wspomnieliście wcześniej,
to motor w mojej Ventce jest 2.0 GT ale nie pomyślałem o spalaniu :gafa:



spyro napisał/a:
Kup sobie na lato ładne alusie a na zimę zostaw stalowe fele,


No właśnie spyro na lato mam orginalne 14calowe alufelgi a na zimę komplecik 4-rech
stalowych felg W 100% masz rację że zima strasznie niszczy alusy a zwłaszcza ta sól :[
no i oczywiście jazda po naszym mieście tez zostawia sporo do życzenia :[

spyro - 2007-11-01, 22:38

No niestety, zima na alusiach to ich szybki koniec, poza tym śnieg zasypuje dziury w ulicach i wjeżdżając na stalowych felach od biedy wyprostujesz ją a w ostateczności kupisz cała za 50 zł a aluśki... Zazwyczaj znaleźć sztukę nie ma szans więc pozostają Ci 3 sztuki z którymi nie ma co zrobić...

Także dobrze, że zostawisz sobie stalówki, na zimę jak znalazł.

MAPET - 2007-11-03, 01:02

Tygrysisko napisał/a:
popropstu jakby turbine załadował...no i spalanie spadło o 3litry gazu.

oj nie przesadzajmy... ani z tym spalaniem ani z szeorkoscia.. w mk2 tez mialem na zime 175 masx szerokei gumy na 13 stali i na lato 195/50 na 15 i ani w spalaniu ani w dynamice znaczync h roznic nei bylo zreszta tez to keidys testowali w gazecie gdzies...

ale po co pchac na 15 gume szeroka na 205? 195 w zupelnosci styknie...

spyro - 2007-11-04, 17:58

u mnie odkąd mam 16stki to spalanie poszło sporo do góry...
MAPET - 2007-11-04, 18:51

u mnei nie zauwazylem w mk2.. znajomy tez...
spyro - 2007-11-04, 22:36

MAPET, to jest wbrew prawom fizyki co mówisz. Skoro jest większy opór toczenia to auto musi brać więcej paliwa.
MAPET - 2007-11-04, 22:43

nowie ze nei odczulem roznic.. to co mam mowic ze odczulem? nei rozumie...
spyro - 2007-11-04, 22:47

nic nie sugeruje tylko to poprostu dziwne i już... Chociaż w sumie Ty piszesz o 195/15 a ja mam 205/16 i stąd może różnica jest...
MAPET - 2007-11-04, 23:08

ty masz kola o za duzej srendicy wiec ciezej mu sie rozpedzic to moze byc tez przyczyna...
spyro - 2007-11-04, 23:27

MAPET napisał/a:
za duzej srendicy

czemu za dużej? Choć na pewno dużej i stąd spalanie poszło sporo do góry.

MAPET - 2007-11-04, 23:37

no bo masz przeciesz za duzy profil opony.. 50 powinna byc przy 15 wiec przy 16 - 45 jest za duza ;) a ty masz 50 czy tam 55 ;)
spyro - 2007-11-05, 01:56

mam 50 i i tak nisko jak na te dziurawe drogi w ŁDZ...
MAPET - 2007-11-05, 02:10

sie daje rade na 45 ale nie robmy OT ;)
przemolas4 - 2007-11-05, 02:38

i tu sie musze zgodzic z Mapetem , chociaz i Spyro ma troche racji .
owszem . jest wiekszy tzw.opor toczenia sie opony , aczkolwiek nie tak duzy by spalanie szlo w litrach do gory , a co za tym idzie ..... spadek mocy . od .... poprostu sobie czasem lepiej chlapnie etylinkom zy tam gazem tyle .
roznice zedu 175 czy 205 to zadne ruznice .
to jesli chodzi o spalanie .
a .... i jezcze jedno . fegla aluminiowaa moze jak najbardziej byc uzywana w zime .
jest ttylko jeden warunek . musi byc pokryta farba .
wszelkie elementy felgi nie pokryte lakierem czy innym tego typu specyfikiem zaczna wchodzic w reakcje .
wiec jesli masz niunie fele to mozna smigac .
wszelkie polerki w tym wypadku odpadaja.

MAPET - 2007-11-05, 02:49

przemolas4 napisał/a:
wiec jesli masz niunie fele to mozna smigac .

ale to chodzi o praktycznosc tez.. bo przywalenie alumka w zimie konczy sie jej peknieciem i co za tym idzie dorga naprawa tj spawanie i prostowanie... a stalowke to wyproastujesz za darmo! ;)

sa tez alu zimowe robione z twardszego stopu...

przemolas4 - 2007-11-05, 03:01

masz racje . fatk .
pwiem tak . smigalem na swoich dwie zimy z rzedu i nic nie peklo .
w tej chwili zalozylem zimowki .
felgi te poprostu przeznaczylem na opony zimowe .
na lato dam je jeszcze do sprawdzenia czy nie sa krzywe .nic nie trzesie wiec nie powinny byc .
na letnie opony szukam czegos nowszego .
masz racje .
slyszalem u kumpli jak sobie sliczne felgilamali . to fakt .
tyle ze felga jest rowniez feldze nie rowna .
jeden model moze byc bardziej odporny od np. jakiegos filigramowego dezenta .

MAPET - 2007-11-05, 03:03

zgadza sie.. jak np byly dziury ze masakra 2 zimy temu to stalowke prostowalem 2 razy w tygodniu.. wyobraz sobie to z alu...
Paweł J. - 2007-11-05, 13:33

MAPET napisał/a:
oj nie przesadzajmy... ani z tym spalaniem ani z szeorkoscia..

to przejedź się rowerem z dużymi kołami a potem z mniejszymi i ciekawe czy nie odczujesz różnicy. Podobnie jest w samochodzie. A tak poza tym to pisze to co mi kupel powiedział i przedstawiam jego przykład.
MAPET napisał/a:
mk2 tez mialem na zime 175 masx szerokei gumy na 13 stali i na lato 195/50 na 15 i ani w spalaniu ani w dynamice znaczync h roznic

golf jest mniejszy i co za tym idzie lżejszy.

MAPET - 2007-11-05, 15:37

a co ma za znaczenie ze lzejszy.. koro lzejszy to powienien mniej palic ogolenie ale roznica powinna byc zachowana chyba to oczywiste...

ty sie wzorujesz na tym co powiedzial kolega... a ja na tym co sam doswiadczylem... poza tym zima auto wolniej sie nagrzewa wiec wiecej pali uzywasz ogrzewania szyby tyl i ogrzewania... moze dlatego nei odnioslem wrazenia innego zuzycia LPG

przemolas4 - 2007-11-05, 15:55

nie chcialbym sie z nikim spierac ale przy 20 minimetrach ruznica w oporach toczenia jest naprawde nie wielka .
znaczy faktyznie jest , lecz nie na tyle duza by spalanie podskoczylo o 2 litry czy cos w ty rodzaju .
jest za to mysle duzo powazniejsza kwestia niz samo spalanie .
znajomi zartobliwie nazywaja to zjawisko AKWA PLEMNIKIEM.
chodzi o odprowadzanie wody z pod opon . w tym wypadku 20 minimetrow to wrecz kolosalna ruznica .
po kupnie jezdzilem na 165tkach . nie zwracalem uwagina opony , ani na kalorze bo nic istotnego sie nie dzialo .
opony z czasem sie zurzywaly , a zadnej znaczoncej ruznicy w prowadzeniu auta nie bylo .
po wymianieopon na 195 doznalem wrecz szoku .
troche zuzyta opona i auto idzie ja ploza sanek na sniegu .
jesli ktos ma zuzyta opony o szerokosci 185 - 195 to napewno wie o czym mowie .

spyro - 2007-11-05, 16:09

to czemu mój furaczek odkąd założyłem te 16 stki tak dużo pali? Nowa instalka gazowa, silnik po remoncie? Jedyny powód to duże koła...
MAPET - 2007-11-05, 16:12

spyro to wez teraz zaloz menijsze i porownaj bo widze wiecej rzeczy zmieniles.. poza tym mowie ci ze masz za duza srednice tez... autu ciezej sie rozpedzic tez...
przemolas4 - 2007-11-05, 16:28

i znowu musze przyznac racje Mapetowi .
szerokosc opony a zmiana wysokosci kola to duza ruznica . to dwie diametralne rzeczy .
to tak samo jak w rowerze jak tam jakis poprzednik powiedzial .
na bebiko pedaly chodza lzej niz na wigrusie hehehehe .
tak powaznie to przy zmianie rozmiaru felgi zmieniasz dlugosc drogi pokonanej prze jeden obrut kola .
i to o sporo .
znaczinie oslabia taki zabieg silnik , a co za tym idzie mocniej mu depczesz . rezultat ?? ??
sam wiesz .

MAPET - 2007-11-05, 16:31

przemolas4, :OK:
Paweł J. - 2007-11-06, 19:48

MAPET napisał/a:
a co ma za znaczenie ze lzejszy.. koro lzejszy to powienien mniej palic ogolenie ale roznica powinna byc zachowana chyba to oczywiste...

może i tak ale nie wiem czy tu mogą być zachowane proporcje.... Golf jest lżejszy od vento i śmigał na 195/50/R15 a vento więcej waży (mam na mysli Spyromobile) i śmiaga na 205/50/R16 i z tego co gdzieś wyczytałem mają identyczne silniki. Także lżejszy zamochód z mniejszymi i węższymi kapciami może się inaczej zachowywać niż cięższy o większych gabarytowo kapciach.

MAPET - 2007-11-06, 23:29

nawet jesli lzesjzy juz ok niech ci bedzie ;) to o ile max 200kg i teraz jak spyro pali 2 l wiecej to golf chocby litra powienin tez brac prawda? ;) a nie bral ;)
spyro - 2007-11-07, 02:07

a co najlepsze na nawigacji prędkość i pokonany dystans jest identyczny, a myślałem, że na 16stkach będzie przekłamywał, także ja już sam nie rozumem tego wszystkiego. Niedługo pewnie zmienię na zimówki na 14stach i zapewne spalanie spadnie.


Tygrysisko napisał/a:
Golf jest lżejszy od vento i śmigał na 195/50/R15 a vento więcej waży (mam na mysli Spyromobile) i śmiaga na 205/50/R16 i z tego co gdzieś wyczytałem mają identyczne silniki

no o to mi właśnie chodziło...

Paweł J. - 2007-11-08, 14:34

MAPET napisał/a:
wiecej to golf chocby litra powienin tez brac prawda?

Teoretycznie tak, masz rację. Z reszta przydałby sie tu jakis fizyk lub absolwent politechnikim żeby to jakos podliczyć bo napewno da się to jakos wyjaśnić.


spyro napisał/a:
a co najlepsze na nawigacji prędkość i pokonany dystans jest identyczny,

dziwne, dystans powinien być większy. Myślałem że Twoje spalanie jest zawyżone przez to że na danej ilości paliwa robisz więcej kilometrów ale licznik tego nie uwzględnia poprzez za duże (czyt. większe od standardowych) kapcie.

A właśnie....sprawdzał ktoś na zlocie V max ventyli z 1.8 66KW??? Faktycznie osiągaja to co jest na liczniku??? (przepraszam za odejście od tematu ale jakoś tak mi się przypomniało)

MAPET - 2007-11-08, 14:39

Tygrysisko napisał/a:
A właśnie....sprawdzał ktoś na zlocie V max ventyli z 1.8 66KW??? Faktycznie osiągaja to co jest na liczniku??? (przepraszam za odejście od tematu ale jakoś tak mi się przypomniało)


niestety nikt sie nie zglosil :(

spyro - 2007-11-08, 20:47

Tygrysisko napisał/a:
dziwne, dystans powinien być większy. Myślałem że Twoje spalanie jest zawyżone przez to że na danej ilości paliwa robisz więcej kilometrów ale licznik tego nie uwzględnia poprzez za duże (czyt. większe od standardowych) kapcie.

no właśnie też się zdiwiłem bardzo. Zobaczę na 14stkach jak to będzie liczyła nawigacja...

sebastian - 2008-01-09, 17:36

Powiedzcie mi, co sądzicie o tych oponkach? http://moto.allegro.pl/it..._avs_sport.html
Muszę sobie kupić nowe 4 sztuli letnich w tym romiarze i zastanawiam się, które by były dobre. I szukam opon z tym rantem osłaniającym felgę

BANDERAS_RR - 2008-01-09, 23:10

oponki ciekawe i cena atrakcyjna tylko ze to opony wylacznie letnie
MAPET - 2008-01-10, 00:02

no i dobrze :D a jakei maja byc ;)
BANDERAS_RR - 2008-01-10, 13:26

e no w sumie to nie wiem ja to sie rozgladam za wielosezonowymi w takim rozmiarze moje 1.8 to w sumie co by mu zalorzyc to i tak pasuje a sportventki to sie z niej nie zrobi
spyro - 2008-01-10, 15:14

wielosezonowe to syf. Nie ma rzeczy uniwersalnych! Opony wielosezonowe sa duo du... zarówno w zimę jak i lato. Moja matula takie miała w poprzednim aucie, kupione jako nówki. Nie dość że głośne to i w zimę i w lato tak sobie dawały radę...
BANDERAS_RR - 2008-01-10, 16:33

moze i tak w kazdym razie cena jest ok na te oponki
tbogucki - 2008-02-04, 12:55

A co polecacie na nadchodzacy sezon? Musze zakupic 4 letnie oponki. Poprzednie sa w oplakanym stanie - ledwie przejezdzilem ostatni sezon. Oczywiscie kupna uzywanych nie przewiduje bo juz sie przejechalem. Moze macie jakies konkretne typy? Rozmiar jaki planuje to 185/60/R14.
Morfeusz142 - 2008-02-04, 13:07

Proponuję oponki Yokohama A.drive. Od lipca jeżdżę na takich i jestem bardzo zadowolony. Cichutkie, nie boją się wody a i cena nie jest taka zła - około 190zł/szt. Polecam
CichyEska - 2008-02-04, 21:52

Bardzo polecam,jezdze na nich teraz bede kupowal drugi komplet http://www.netcar.pl/x_C_...-115510002.html
sebastian - 2008-02-04, 23:47

Ja już tak wstępnie upatrzyłem sobie oponki, takie jak te: http://moto.allegro.pl/it...15_okazja_.html
Jak myślicie, dobre moga być? Jak w ogóle jest z renomą tej firmy Toyo? Dobra firma? No i przede wszystkim oponki.

przemolas4 - 2008-02-04, 23:51

no chyba se bracie zarcisz .
toyo is good.

sebastian - 2008-02-04, 23:58

Czyli, że śmiało mogę je kupować i jeździć na nich? Przede wszystkim cenowo aż tak tragicznie się nie przedstawia. Najważniejsza dla mnie opinia użytkowników tych kapci :)
przemolas4 - 2008-02-05, 00:01

mialem je w golfie . znaczy nie ten model , ale wogole toyo.
jeszcze wtedy ich tak na rynku nie bylo.

spyro - 2008-02-05, 08:33

ja wychodzę z założenia że opony jak są nowe i w miarę firmowe to będzie OK, omijać nalewane, na których sam się zraziłem) i również unikać starych używek, opony które maja 10 lat są praktycznie do wywalenia, nawet jak mają piękny bieżnik.
misiek - 2008-02-05, 13:39

ja jeżdżę na takich http://www.netcar.pl/opon...17436,5,i2.html i mi odpowiadają, bardzo dobrze odprowadzają wodę :OK: ja je mam w rozmiarze185/60R14 :OK:
lesny1982 - 2008-02-05, 15:34

a ja mam takie z przodu Opony letnie YOKOHAMA C.drive AC01
i z tylu takie Opony letnie BARUM BRAVURIS :gitara:

tbogucki - 2008-02-06, 20:35

Wiec zakupilem YOKOHAMA A.drive AA01 185/60R14 82H TL po 166 zl/szt. Zobaczymy jak sie beda sprawowac. Dzieki wszystkim za info :hejka:
Morfeusz142 - 2008-02-07, 10:52

Bardzo dobry zakup, na pewno będziesz zadowolony. Kupiłeś w promocji?
tbogucki - 2008-02-07, 22:46

Wlasciwie w NetCar byly w takiej cenie - normalna to od 186 zl wzwyz. Moze dlatego ze juz wczesniej u nich kupowalem. Swoja droga dobry sklep :)
AndrzejJ - 2008-03-30, 13:47

Czy ktoś z Was miał /ma/ do czynienia z oponami Michelin? W ubiegłym roku zakupiłem /cena jednej 350zł/ Pierwsza rzecz to są bardzo głośne, nieporównywalnie z zimówkami /Pirelli/, ponadto przy napompowaniu nawet 2,4 /zgodnie z instrukcją na klapce wlewu paliwa/ widoczne jest jakby nie była napompowana do końca, można ją lekko ugnieść, oprócz tego jadąc można zauważyć na nierównej drodze jakby auto było niestabline. Teraz pytanko czy te opony wymagają nieco większego ciśnienia?
Gavel - 2008-03-30, 14:17

ja kupiłem w zeszłym roku używane letnie michelinki, przejeździłem cały sezon, teraz założyłem ponownie i takich objawów jak opisujesz nie zauważyłem

w kangoo też mam letnie michelinki już któryś rok z kolei i cały czas jest :OK:

AndrzejJ - 2008-03-30, 19:35

One takie były od nowości, poprostu wydają się być jakieś bardzo miękkie, przez co są głośniejsze. Chciałbym się dowiedzieć, czy u innych użytkowników też się tak sprawują.
krzeszak - 2008-03-30, 19:57

Micheliny zazwyczaj są bardzo miękkie!!! taki ich urok ,a że są głośne to zależy od bieżnika ,a jaki to model tych oponek? :D może maja jakoś wadę ?
sebastian - 2008-03-30, 20:39

Cytat:
ponadto przy napompowaniu nawet 2,4 /zgodnie z instrukcją na klapce wlewu paliwa/ widoczne jest jakby nie była napompowana do końca, można ją lekko ugnieść

Ja tak mam ze swoimi teraz. Z tyłu ok., ale z przodu mimo, że mam 2.2 już dalej taka "sflaczała" się wydaje. Ale nie tylko te, bo i na zimówkach tak miałem i na poprzednich letnich, które już wywaliłem na złom - to samo. To nie wiem, albo te opony sa miękkie, albo przód auta strasznie ciężki, że trzeba chyba ze 3.0 pompować. Pytałem się w profesjonalnym serwisie oponiarskim czemu tak jest, to powiedzieli, że skoro zaleca się pompować 2.0 na przód, to tak ma być i jest dobrze. Ale fakt faktem, że czuję jednak to, że na nierównościach jest troszkę niestabilny, jakby próbowało czasem znosić itd. ale to, jak mi tez powiedzieli w tym serwisie, że to dlatego, że opona jest szeroka, bo na węższej na nierównościach będzie się lepiej zachowywać, niż na szerszej. Na równej drodze tak, ale na nierównościach to trzeba trzymac kierownicę pewnie, po potrafi nawet i kierę wyrwać z rąk... A co z głoścnością... hmm... Ani ciche, ani głośne, takie sobie, ale i tak cichsze, niż zimówki. przy 140 jeszcze można swobodnie porozmawiać w środku auta, nie wydzierając się :D (poza oczywiście szumem wiatru i silnika :D )

spyro - 2008-03-30, 23:05

zawsze tak jest że wydaje sie że flak... Nie radzę dopompowywać opon więcej niz na klapce, skutkuje to gorszym prowadzeniem i szybszym zużywaniem opon. Także nie warto.
Na Aluśkach trochę więcej pompuję za rada Mapeta żeby chronić aluśki, ale na stalówkach zawsze dawałem ciśnienie zgodnie z instrukcja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group