Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - jakie opony na alu 15?

Cybul - 2008-02-17, 10:22
Temat postu: jakie opony na alu 15?
mam alu 15 et38 7cali czy oponki 195/50 beda ladnie wygladac na takiej feldze i czy wejda do vento :faja:
lesny1982 - 2008-02-17, 10:49

moim zdnaiem wszystko bedzie oki :brawa:
sebastian - 2008-02-17, 11:22

na 7 cali można nawet dać 205 oponkę, ale najbezpieczniej jednak 195/50. Ja mam piętnastkę na 6 cali, ale kupować będę 195/50 - szerszej nie chcę.
Paweł J. - 2008-02-17, 12:28

Cybul napisał/a:
czy oponki 195/50 beda ladnie wygladac

Baaa....będą idealnie wyglądać

Cybul - 2008-02-17, 12:35

http://opony.com/opony/47...le_f1_gsd3.html te oponki moga być??
krzeszak - 2008-02-17, 12:41

Fajne oponki, kierunkowe typowo sportowe!Koledzy chwalili oponki Yokohama!nawed bieznik podobny
Paweł J. - 2008-02-17, 12:51

Cybul napisał/a:
te oponki moga być??

Nawet nie pytaj tylko zakładaj!!!! :OK: :OK: :OK: :OK: :OK:

Cybul - 2008-02-17, 12:53

no to jutro zamawiam :papa:

[ Dodano: 2008-02-17, 13:04 ]
zamowilem juz dzisiaj :D

sebastian - 2008-02-17, 18:42

A nie wiesz, czy ta oponka goodyera ma rant ochraniający felgę??

[ Dodano: 2008-02-17, 19:24 ]
Kod:
 Opinia z dnia 21/12/2007      xxxx
ocena: 4.4 % oceny
sucha nawierzchnia  5 28%
mokra nawierzchnia  4 28%
jazda po śniegu 1 5%
jazda po lodzie 1 4%
komfort jazdy 6 5%
poziom hałasu 3 10%
wygląd 6 5%
ścieralność (zużycie) 6 10%
opory toczenia 6 5%
przejechany dystans [km] 500 -
Pojazd:   Vw Golf VR6 Turbo  -
Sposób nabycia opony:  zakup z wyboru -
Rozmiar opony:  205/45R16 -
Styl jazdy:  szybki i agresywny -
Miejsce użytkowania:  wszystkie -
Ponowny zakup:  zdecydowanie tak -

Opinia użytkownika:

Spaliły się po 500km! To rewelacja,bo w tym autku oponki nie wy3mywały dłużej niż 100km!!

MAPET - 2008-02-17, 21:04

polecam lepiej 195/45 bedzie ladniej wygladac!
Cybul - 2008-02-18, 18:56

ju zamowione 195/50 wole takie bo jednak ten lublin troche dziurawy, a zwłaszcza jedna ulica jaka smigam do pracy ;/
MAPET - 2008-02-18, 21:46

kazdy sie tluamczy ze ma dziury hehe
spyro - 2008-02-18, 21:51

Popieram Cybula w 100%, tez uważam że Polska nie ma dróg na niski profil.
MAPET - 2008-02-18, 22:06

dobra dobra spyro znowu zaczynasz :P

ja tam jezdze na 45 i jest git.. znajomi jezdza na nizszych i jest spox ale nei zaczynajmy znow tak jak napisales tej rozmowy! bo i tak sie z toba niezgodze

Respect - 2008-02-18, 23:59

ja po lublinie jeździłem na różnych i na 45 i na 50, no i jest różnica w jeździe minimalna, ale teraz na zimówkach mam 60 i o jakim kolwiek komforcie i tak i tak mowy nie ma, bo twardy zawias i nasze drogi to dramat, telepie tak że się tego opisać nie da, a i tak na większości ulic jest jak na poligonie , można powiedziec że mam już polerke miski olejowej
przemolas4 - 2008-02-19, 10:34

fakt jest faktem , ze w inny sposob trzeba jezdzic na oponach o niskim profilu .
powiem tak .
na profilu 45 przejezdzalem nie jednokronie przez wloclawek ....... i to faktyczny dramat , jednak to moim ukochanym toruniu mozna jezdzic bez problemu .
treba jednak uwazac a dziorki i krawezniki .
wszstko zalezy od tego na czym pytajacemu zalezy ?? ????
na ekstra wygladzie , czy na komforcie , bo napewno jedno nie idzie w parze z drugim.
moja opinia to 45.

spyro - 2008-02-19, 14:12

przemolas4 napisał/a:
na ekstra wygladzie , czy na komforcie , bo napewno jedno nie idzie w parze z drugim.

nic dodać nic ująć :D

MAPET - 2008-02-19, 16:28

za niskim rpofilem ida tez na + wlasciwosci jezdne wiec to nie tylko lanns..
BANDERAS_RR - 2008-02-19, 22:22

ja letnie mam195/50/15 ale zimy mam185/65/14 i zdecydowanie lepiej czyt.komfortowo jezdi mi sie na 14
Respect - 2008-02-19, 22:29

Dzisiaj właśnie sobie wynalazłem ładne 16stki i pojawił się dylemat, są łądne fakt ale są na nich opony 215/40, 10% zużycia , o komforcie nie mam mowy, ale obawiam się tez o felgi bo w tym roku miałem 50 i 3 felgi skrzywiłem wciągu wakacji
MAPET - 2008-02-19, 23:00

a moze chcesz sie wymienic na 205/45 :D ?
Respect - 2008-02-19, 23:04

Ja raczej ich nie kupie bo będą mi obcierały, planowałem 15, ale podesłałem CI linka na pw
MAPET - 2008-02-19, 23:10

hehe felg to ja nei chce bo mam o opopny pytalem :) poza tym ja mam 5 srub a nie 4 ;)

a felgi mam teki same jak mi podeslales na fotki i wlasnie je robie :D

tyle ze ma 2x7,5 i 2x9 cali :D



skoczek840415 - 2008-02-19, 23:26

Witam!

Ja kupiłem Ventyla z alu "15 i oponami 195/50.
Ale że jestem przeciwnikiem niskoprofilówek to zmieniłem je na 185/65 [z resztą były zjechane] i jest OK - oczywiście jak na mój gust.

Pozdrawiam!

MAPET - 2008-02-20, 00:10

to jzu trzeba bylo zmeinic na odpowiedni rozmiar a nie... 65 bojjku..

trzeba bylo dac 185/55 max 60 ale nie 65... albo se kupic 14...

BANDERAS_RR - 2008-02-20, 13:15

JA MAM TAKIE 14 A I TAK SA WYSOKIE ALE ZALEZALO MI ZEBY BYLY WYSOKIE BO LATWIEJ POZNIEJ W SNIEGU JAK DOJECHALEM DO NORWEGI TAM GDZIE MIESZKAM OBECNIE BYLO 0.5 METRA SNIEGU wiec oponki z kolcami na takim profilu daja sobie rade choc nieraz myslalem juz o zakladaniu lancuchow ale teraz jak wroce bo przylecialem na tydzien to zaloze juz orginal wielosezon 185/60/14
krzeszak - 2008-02-20, 22:53

BANDERAS_RR - Oponki z kolcami i łańcuchy???Po co?!Niemów ze oponki z kolcami nieradzia sobie na śniegu? Niewierze!!!Wielosezonowe jak założysz te sobie dopiero niporadza w Norwegii!!!Pozdrawiam! :hejka:
MAPET - 2008-02-20, 22:57

kolce sa na lod nie na snieg!!! wiec se na sniegu nie radza iel masz tego kolca z pol cm? co to jest...
krzeszak - 2008-02-20, 23:03

MAPET- NAPISZ TO JESZCZE RAS ALE PO POLSKU BO NIE MOGĘ ODSZYFROWAĆ TEGO CO NAPISAŁEŚ!
MAPET - 2008-02-20, 23:13

czego nie rozumiesz? kurka przeciez po polsku jest... 1 literówka tylko...


i nie krzycz!
krzeszak napisał/a:
MAPET- NAPISZ TO JESZCZE RAS


RAZ nie RAS...

mowie! że kolce są na lód nie na śnieg!!!

więc se na śniegu nie radzą!

ile masz tego kolca? z pół cm? co to jest? - nic praktycznie...

napisałem to samo z polskimi znakami lepiej?

:twisted:

krzeszak - 2008-02-20, 23:23

Tera sie rozumie!!! :oklaski: dzięki!
Co do kolców jest go ze 3 mm.a kolców na obwodzie zeee 40 może ,ale to są zwyczajne zimowe opony plus te kolce.To jak sobie opona zimowa na śniegu może nie radzić?
Ja osobiście na takich sie bujam i na śniegu sobie super radzą a na lodzie nie najgorzej.

MAPET - 2008-02-20, 23:29

sluchaj sneg a snieg to co innego w gorach na duzym sniegu i zimowa z kolacami nie poradzi i lancuchy potrzebne
krzeszak - 2008-02-20, 23:41

Ja tam w góry sie nie wybierań i łańcuchów mi nie potrzeba a śniegu i tak mam pod dostatkiem, a przetestowałem swoje oponki na śniegu i są wpozadku .
Ale na pewno nie uwiężę ze wielosezonowe lepiej sie sprawują na śniegu czy lodzie.
A co do łańcuchów w góry to masz racje! :cheesburger:

MAPET - 2008-02-20, 23:45

no opczywiscie ze wielosezonowe sa kicha na sniegu i lodzie...
spyro - 2008-02-21, 00:58

nie no opony wielosezonowe to jak uniwersalny pokrowiec na siedzenia: nadaje się jedynie do wyściełania śmietnika :D Nie wierzę w nic co jest uniwersalne bo nie da sie zrobić czegoś co będzie działać super zawsze i wszędzie, albo opony sa na lato albo na zimę, a wielosezonowe są ani na lato ani na zimę, świetnie nadają sie jako klomb w ogródku :D
Paweł J. - 2008-02-21, 08:58

MAPET napisał/a:
ja tam jezdze na 45 i jest git.

A nie rozciąłeś ostatnio podobnej oponki??

[ Dodano: 2008-02-21, 09:13 ]
A jeśli chodzi o właściwości jezdne niskoprofilówek to wszystko ok pod worunkiem że droga tez jest ok i co najważniejsze bez koleim a w polsce o to bardzo ciężko.

[ Dodano: 2008-02-21, 09:24 ]
Jeszce dodam coś od siebie; mi byłoby szkoda samochodu na twardy zawias + niskoprofilowe opony + Polskie drogi. Jesli jest twardy zawias i troche opony (czyt. wyższy profil) to pomyślcie ile nierówności zostanie wytłumiona na samej oponie. A tak to wszystko idzie, w wahacze, tuleje, drążki i budę( chodź w tym przypadku poprzez rozpurke da się z tym walczyć.) Ja mam profil 60 i z tego co planuje to przy wymianie opon pójdzie na 65. Chodź mysle że przy profilu 50 da sie spokojnie jeździć po naszych drogach.

Respect - 2008-02-21, 09:50

U mnie profil 40 by nie przeszedł nawet bo by było jak na wozie drewnianym, Tygrysisko, a widziałeś że u mnie jest ugięcie tylko na oponie :diabełek:
spyro - 2008-02-21, 10:15

Tygrysisko napisał/a:
Chodź mysle że przy profilu 50 da sie spokojnie jeździć po naszych drogach.

Jest naprawdę OK, ja mam na lato na alusiach 205/50/16 i dobrze sie jeździ chociaż czuć że to nie zimowe 185/65/14 :D Autko jest jednak twardsze.

MAPET - 2008-02-21, 12:16

Tygrysisko napisał/a:
A nie rozciąłeś ostatnio podobnej oponki??


rozcialem na zimowce profil 55 ale dizura byla taka ze nawet 60 by byla przecieta bo felga byla podkrzywona sporo... stalowa...

45 nigdy nie uszkodzilem..


Tygrysisko napisał/a:
A tak to wszystko idzie, w wahacze, tuleje, drążk

jak sie dba o te rzeczy to nic nie stuka nie puka ... i od razu jak cos jest nie tak to slyszysz

u mnei zaden plastyk nie stuka w srodku i nic nie trzeszczy...

Respect - 2008-02-21, 12:38

No ja tez byłem zaskoczony wytrzymałością twardego zawiasu bo po pierwszym tygodniu myślałem że mi sie wszystko rozleci, a jeżdże już kupe czasu i od tamtej pory nic jeszcze w zawieszeniu nie zmieniałem, żadnych stuków nic
Cybul - 2008-02-21, 18:28

MAPET, widzialem ze fele robisz :oklaski: tylko mi napisz prosze Ciebie czym bedziesz malowal srodek?? bo chyba malujesz?? tak po kolei ;] bo poleruje ranty juz nawet jeden wypolerowalem :D zostaly jeszcze 3, ale teraz mysle nad malowaniem srodka i nie wiem czym, jakis podklad najpierw czy co??
MAPET - 2008-02-21, 18:30

zmatowic
pomalowac podkladem najelpiej i na to lakier...

Cybul - 2008-02-21, 18:47

ale specjalny do felg jakis?? a bezbarwny chyba tez??
MAPET - 2008-02-21, 19:07

nie... tak jak na auto albo akryl albo baza i na to bezbarwny... sa niby jakies do foelg niby w puszce gotowe srebrne ale efektu wizualnego napeno takeigo nie osiagniaesz .. wszystcy maluja normalniejak samochod :D
Cybul - 2008-02-23, 21:21

polerka rantu zrobiona :D mozna sie golic :) skonczylem na papierku 1000 a pozniej pasta diamentowa do form wtryskowych i jest lusterko ;) jak to dobrze miec ojca co na codzien poleruje formy na lustro ;p polecam ta paste chociaz nie mam pojecia gdzie ja kupic ;p
MAPET - 2008-02-25, 20:01

za malo skonczyles!!!

1500
2000 to minimum!
a najelpiej jeszcze 2500!

Cybul - 2008-02-26, 20:12

moj ojciec konczy polerka na 800 i ma formy robione na lustro, oczywiscie po tym 800 jest pasta diamentowa, u mnie za 1500 i 2000 robi ta pasta jest magiczna ;) i droga ;)
MAPET - 2008-02-26, 21:38

ale to felgi a nie jakeis formy ;)
sebastian - 2008-02-28, 13:49

Czy oponka 195/55/15 lub 195/60/15 mogłaby śmigać w ventylu czy nie zabardzo? Bo kurka, profil 50 dla mnie ciut za niski, chciałbym wyższy, ale boję się, czy nir obcierałaby opona gdzieś o coś, lub licznik nie miał jakiś przekłamań. Jeździl tak ktoś? Czy MUSI jednak być do 15" profil 50?
MAPET - 2008-02-28, 13:59

nie rozumiem walicie wieksze felgi a pozniej ze profil za niski? w dodatku 50?? o jeju

no 55 pewnie jakos tam wejdzie licnzik bedzie troche przeklamywal

jak chcesz miec wyzsza opone to kup 14...

i tak 195/50 jest juz leciutko wyzsza jak byc powinna bo powinna byc 205/50

sebastian - 2008-02-28, 14:23

ale 205/50/15 do 6'calowej felgi (szerokości)? Bo mam takie, 6J15H2ET45. 195 czy 205?
MAPET - 2008-02-28, 14:24

wyglada to dziwnie ale tak to jest.. u mnie opony ksiazkow powinny byc 205/50 wiec zakadlajac 195 /50 jest juz lekko wyzsza
idgray - 2008-02-28, 15:08

o jejku nie zaglądałem tu ale dziś mnie coś podkusiło :połbie:
sebastian napisał/a:
Czy oponka 195/55/15 lub 195/60/15 mogłaby śmigać w ventylu czy nie zabardzo? Bo kurka, profil 50 dla mnie ciut za niski, chciałbym wyższy

ludzie co wy piszecie 50 jest za niska :hmmm:
przy wyborze opon takich profili nawet nie rozważam ja mam doła bo będę miał 195/45 na 7,5 calowej feldze a chciał bym 195/40 :smoczek:
chyba że idzie o zimówki wtedy ok mogą być balony :afro:
sebastian napisał/a:
ale 205/50/15 do 6'calowej felgi

to wejdzie w ogóle na taką wąską felgę ?
na 6 cali trza by było dać 165/40 max ale nie wiem czy są taki poza 16 calami

Cybul - 2008-02-28, 18:36






I jak?? :afro: tak jak pisze skonczylem na 1000, to jeszcze nei jest koncowy efekt bo jeszcze musze zrobic polerke pasta diamentowa o mniejszej ziarnistosci czy jakos tak :faja: zrobiłem juz 3 fele zostala jedna wiec w przyszlym tyg maluje i zakladam kapcie :)

krzeszak - 2008-02-28, 18:43

Na moje oko w zupełności wystarczy ,ewentualnie polerka pasta polerska (ona taka zielona jest)przynajmniej ja taka miałem po niej efekt będzie rewelka ,będzie można sie przejzec jak w lustrze! :hejka:
Cybul - 2008-02-28, 18:46

I z oponkami :)



[ Dodano: 2008-02-28, 18:48 ]
krzeszak napisał/a:
ewentualnie polerka pasta polerska


polerka koncowa bedzie pasta diamentowa ;) ale ta paste polerska taka zielona tez mam ale ta diamentowa to cudo :)

krzeszak - 2008-02-28, 18:57

A na jaki kolor fele malujesz?A te oponki super za ile je wyrwałeś ja widziałem coś 218zl szt.
ciekawy jestem konchowego efektu, koniecznie zapodaj foty jak ukończysz dzieło no i oczywiście foty na aucie muszą być! :papa:

Cybul - 2008-02-28, 19:05

170zł szt :) na opony.pl :) 0508 data produkcji :) teraz sa ponad 220 zł chyba, kupiłem jak byla 37% przecena ;p a nastepnego dnia juz skoczylo o 40zł :D

[ Dodano: 2008-02-28, 19:05 ]
a fele na jakis srebrny tak jak na fele przystalo ;p

MAPET - 2008-02-28, 22:00

z daleka wygalda dosc dobrze ;D
Respect - 2008-02-29, 20:44

jestem pełen podziwu że kupiłes nowe opony :) w moim przypadku to się nei połaca bo tradycyjnie nawet do konca wakacji nie dojeżdżą opony albo felgi :evil:
Cybul - 2008-02-29, 21:01

mam juz dosc uzywek, nie bylo kasy to sie kupowalo, stac mnie teraz na nowe, moze po pol roku nie beda bily tak jak uzywki, a w dodatku teraz bezpieczenstwo to podstawa u mnie bo nie smigam sam tylko z kims :) dzisiaj skonczylem czyscic ostatnia fele, jutro polerka i w poniedzialek chyba malowanko :)
Respect - 2008-02-29, 21:39

ja bym za dużo wydawał kupując dwa razy w roku nowe :diabełek:

[ Dodano: 2008-02-29, 21:47 ]
A co do nowości to nie ma reguly, ja kupiłem na zime dwie nowe zimówki i już 3 razy łatane, w tamtym miesiący dwa razy jedna strzeliła w czasie jazdy, i za każdym razem w innym miejscu

MAPET - 2008-02-29, 22:24

Cytat:
w moim przypadku to się nei połaca bo tradycyjnie nawet do konca wakacji nie dojeżdżą opony albo felgi


czemu?

spyro - 2008-02-29, 22:55

ja używki są ładne i maja 6 mm bieżnika i max rok czy dwa t czemu nie... Ale oczywiście Allegro i net jest pełne używek sprzed 10 lat, to zabójstwo...
Respect - 2008-02-29, 23:31

MAPET, w tym roku kupiłem oz-ety jakoś na wionse to już na początku wakacji dwie były zgięte i jeździłem na dwuch stalówkach z przodu a alumach z tyłu a w sierpniu poleciała trzecia aluminiowa i oddałem na złom bo nawet nie było sensu prostować tej jednej i sprzedawać bo niebiezpieczna była by jazda na nich, niestety u nas sa takie drogi w mieście i poza miastem, co ciekawe w między czasie skrzywiłem tez stalową.

[ Dodano: 2008-02-29, 23:33 ]
żeby było śmieszniej miałem taki czas że nie mialem koła żeby na samochód załorzyć :diabełek: , a do ustawienia zbieżności pożyczałem komplet zimówek od kumpla

MAPET - 2008-02-29, 23:40

to nie korzystasz z fukncji odszkodowania jak srzywisz felge czy cos?
Respect - 2008-02-29, 23:50

jak by to było w mieście to pewnie bym tak kombinował, ale zawsze trafia mi się to poza miastem, jak skrzywiłem dwie naraz to dzwoniłem ale dowiedziałem się że musze czekać około 2 godziny na wolny radiowóz to dałem spobie spokuj
MAPET - 2008-02-29, 23:58

to sie jedzie do miasta do najblizszej dziury i sie dzwoni ;)

wlasnie czekam na kase za opone i felge :D

Respect - 2008-03-01, 00:12

A nie marudzili że masz niski zawias lub niskie opony i Twoja wina? bo słyszałem o takich przypadkach
MAPET - 2008-03-01, 00:18

co ty! akurat teraz to zawias seria i stalowka wiec luz ale mialem raz zdarzenie z alu na gwincie i jakim prawem moga mowic ci ze masz zawias za niski skoro jest homologowany a nie jakas samorobka!! a juz tym bardziej ze masz za niskie opony jak za niskei ? przeciez mozesz se dac jakei chcesz jesli rpodukuaj takei tzn ze mozna je dawac - to siwdczy o tym ze jestemy chyba krajem 3 swiata!
o winie wlasnej nie wspomne - co to za wina ze dizura w drodze? jak by mi tak pwoeidzieli to bym nei darowal debilom!

Cybul - 2008-03-01, 09:34

dobrze wiedziec ze ktos wygrywa takie sprawy :)
Respect - 2008-03-01, 10:49

Do kraju 3 świata to nam już niedaleko, a wiem że koledze marudzili jak urwał miske na jakiejść studzience że to z jego winy
MAPET - 2008-03-01, 13:02

jak nie umial sie odezwac to tak bylo.. jak moze byc cos z winy auta? a ferrari czy inne niskei bolidy to co policjant ci powie ze masz zly samochod? glupota!
Respect - 2008-03-01, 13:48

W poniedziałek odbieram nowe felgi, wrazie zgięć już nie podaruje :twisted:
babyy82 - 2008-03-02, 12:11

Cytat:
koledze marudzili jak urwał miske na jakiejść studzience że to z jego winy


Dziury o glebokosci powyzej 5cm musza byc usowane natychmiast i nie ma ze za niski samochod. Nie wiem jak ze studzienkami ale mysle ze tez nie moga wystawac wiecej jak 5 a moze nawet mniej.

MAPET - 2008-03-02, 12:26

nic nei moga wystawac!
Cybul - 2008-03-11, 17:53

fele zalozone ;] teraz szukam sprezyn jakis -40 bo troche stoi jak koza :D

[ Dodano: 2008-03-11, 19:22 ]







Respect - 2008-03-11, 20:15

babyy82 napisał/a:
Dziury o glebokosci powyzej 5cm musza byc usowane natychmiast i nie ma ze za niski samochod. Nie wiem jak ze studzienkami ale mysle ze tez nie moga wystawac wiecej jak 5 a moze nawet mniej.


Niby tak ,ale np. jadąc u nas na czubach na rondzie koło jana pawła z którego się skręca do cukrowni nie ma żadnej dziury i żadnej studzienki za to są koleiny w których się trzeba nagimnastykowac bo notorycznie rypia mi w podwozie, a zaznaczam że u mnie nie jest jakies przerażająco niskie, to to sie w głowie nie mieści żeby tak wyglądała główna droga

Cybul, co do spręzyn to na giełdzie jest gościu co niedziela i ma duży wybór w przestępnych cenach

Cybul - 2008-03-11, 20:19

Respect, jakie ty masz zawieszenie?? ile obnizony??
Respect - 2008-03-11, 20:29

Ja na przodzie mam supersporta tył seria, a obniżony to dokładnie nie wiem. Na początku był tak nisko że nie dało się jeździć ale po małej przerobce podnisłem go troche do góry i właściwie nie wiem ile jest niższy
vedka 93 - 2008-04-13, 19:12

siemanko.mam dylemat.ma do kupienia alufelgi 14-stki i 15-stki.ktore bardziej odpowiadaja.ktore doradzicie.zadam sie na opinie fachowcow. :)

[ Dodano: 2008-04-13, 19:14 ]
roznica miedzy jednymi a drugimi to okolo 30 euro tak ze na cene za bardzo nie patrze.i jeszcze jedno jakie wziasc szprychy czy smigla?doradzcie bo mam bol glowy.

Paweł J. - 2008-04-13, 19:17

Ja mam 14 ale 15 są lepsze bo większe.....
Ja bym brał śmigła...

Morfeusz142 - 2008-04-13, 19:40

15 lepiej wygladaja, lepsze prowadzenie w zakętach, ale gorszy komfort jazdy i szybciej zuzywa się zawieszenie. Musisz przemysleć co lepsze. Na 14-tkach, i oponach 185/60/14 na pewno lepszy komfort, ale gorsze prowadzenie.
Paweł J. - 2008-04-13, 19:46

ale jak fele nie bedzie wystając (ET) to na 15 profil 60 da się upchnąć.

Morfeusz142 napisał/a:
lepsze prowadzenie w zakętach

na 14 załażyć oponkę oszerokości 195 i ten sam efekt, ale czy warto??

Polecam pewien kompromis czyli 195/55R15 ;)

krzeszak - 2008-04-13, 19:59

Morfeusz142 napisał/a:
ale gorszy komfort jazdy i szybciej zuzywa się zawieszenie.

to ładnie a ja chce założyć 16" to dopiero będzie padaka :(

Respect - 2008-04-13, 20:16

od roku mam twarde jak deska zawieszenie i jeszcze nic nie wymieniałem żadnych elementów zuzywających się więc az tak szybko się nie zuzywaja nie ma co histeryzować, bo jak każdy sobie tak bedzie wszystkiego odmawiał bo to bo tam to to nic nie kupicie
Paweł J. - 2008-04-13, 20:30

To prawda Respect, ma strasznie twardą zawieszkę, jedyne na czym jest ugięcie to opona,a teraz ma ją o prodilu 40 (kozacki chłopak :oklaski: )
Respect - 2008-04-13, 20:34

twardym trzeba być :diabełek:
piru - 2008-04-13, 20:38

Ja tez nie dawno wymieniałem fele i kupiłem 15-stki. Oponę założyłem 195/50 różnica w stosunku do dotychczasowych 14-tek 185/60 znaczna . Komfort wygrywa 14-tka jeśli chodzi o nie równą drogę, jeśli równa (a mało mamy takich) wygrywa 15-tka :D Wygląd bez wątpienia 15-cha a jeśli już masz kupować alusa to kupuj 16-tkę ! Ja nie słuchałem takiego mądrego prezesa ;) i teraz żałuje że tylko kupiłem 15-tkę . Więc jeśli komfort na dziurach i nierównościach to 14-tka jeśli wygląd i równa droga dołóż pare złotych i kupuj 16-tki i opony 205/45 i będzie oki. Powodzenia. :faja:
MAPET - 2008-04-13, 21:44

Tygrysisko napisał/a:

na 14 załażyć oponkę oszerokości 195 i ten sam efekt, ale czy warto??


to nic nei daje bo opona jest wyzsza i "pływa"!

Tygrysisko napisał/a:
Polecam pewien kompromis czyli 195/55R15 ;)


bez sensu! za wysoka opona...

ja mam mega beton zawieche i jezdze na 195/45 na 16 a wy sie boicie 15 w 50?? :diabełek:

[ Dodano: 2008-04-13, 21:45 ]
ppowoli stwierdzam ze ten temat nie powienien byc w dziale tuning ;) ja tu ludzie zakaldaja 14 z balonem 70 hehe bez urazy :D

Paweł J. - 2008-04-14, 08:27

Po pierwsze najpierw trzeba się dowiedzieć do jakiej jazdy ma być samochód. Jesli do sportowej to ok niska opona na bank, jeśli do normalnej to można większego balona wstawić.

Po drugie:

MAPET napisał/a:
ten temat nie powienien byc w dziale tuning ;) ja tu ludzie zakaldaja 14 z balonem 70


czuję ze to do mnie aluzja, ale muszę Cię zmartwić nie mam profilu 70....

MAPET - 2008-04-14, 08:28

nie mialem nikogo konketnego na mysli ciebie tez nie :aniolek:

jak by mialo auto do sportu zlyzyc to by sie slicki kupowalo a nie... wszystkim nam sluzy do normalnej jazdy!

Paweł J. - 2008-04-14, 08:31

To inzczej napiszę: Trzeba się dowiedzieć jaki temtperemant ma kierowca i w tedy się zastanawiać... ;)

[ Dodano: 2008-04-14, 09:00 ]
Morfeusz142 napisał/a:
15 lepiej wygladaja, lepsze prowadzenie w zakętach, ale gorszy komfort jazdy i szybciej zuzywa się zawieszenie.


Przy profile 50 nie musisz się martwićo zawieszkę, bedzie :OK:

[ Dodano: 2008-04-14, 09:04 ]
Morfeusz142 napisał/a:
15 lepiej wygladaja, lepsze prowadzenie w zakętach, ale gorszy komfort jazdy i szybciej zuzywa się zawieszenie.


Przy profile 50 nie musisz się martwićo zawieszkę, bedzie :OK:

craven4 - 2008-04-15, 15:58

Witam,
Panowie a ja mam taka mala sprawe co do felg, otoz dzisiaj zalozylem (pierwszy raz w zyciu) felgi aluminiowe ENZO 15" z oponka 195/50, wyglada jak dla mnie super, fakt ze troszke z komfortu ucieklo ale nie jest to uciazliwe i tu pojawia sie pytanie, otoz jak jade kolo 100 km/h to zaczyna mi kierwonica telepac, koles z wulkanizacji (moj dobry kumpel) powiedzial ze wystarczy zalozyc pierscienie centrujace i bedzie git, kola byly wywazane przy mnie wiec wiem ze to nie wina wywazenia... wiec powiedzcie mi czy wystarczy zalozyc te pierscienie centrujace czy to cos wiekszego sie porobilo? dodam ze zaczelo sie wlasnie zaraz po zalozeniu alusow

Paweł J. - 2008-04-15, 16:08

Skoro jest dobrze wyważone to pewnie wina opony...

Opony nowe??

craven4 - 2008-04-15, 16:18

nowki sztuki oponki Barum Bravuris... gdzies czytalem ze felgi aluminiowe powoduja wieksze drgania i jesli jest jakis lekki luz na piastach to wystarczy wrzucic pierscienie centrujace i powinno byc ok... co o tym sadzicie?
Paweł J. - 2008-04-15, 16:24

O kurcze ja nie doczytałem o tych pierścieniach :młotek:

Pewnie, że tak-ich brak może być powodem drgań.

craven4 - 2008-04-15, 16:40

to jeszcze jakbyście powiedzieli czy pierścienie sie zakłada tak jak kto chce czy powinno sie zakladac do felg aluminiowych?
Paweł J. - 2008-04-15, 16:54

z tego co się dowiedziałem kilka dni temu na tym forum to i do felg i do auta
craven4 - 2008-04-15, 16:59

co i do felg i do auta? powinno sie zakladac pierscienie? dobrze zrozumialem?
Paweł J. - 2008-04-15, 17:02

tak ale w doborze pierścieni powinno się brać zarówno pod uwagę auto jak i felgi

[ Dodano: 2008-04-15, 17:12 ]
pisząc auto miałem na myśli wymiary piasty, a dokładnej-tego miejsca na, które nakłada się felgę.

Lwomati - 2008-04-15, 18:00

pierścień zakładasz na felgę, enzo zapewne jakieś 60,1 z przejściem na VW 57,1.
craven4 - 2008-04-15, 18:16

a powiedzcie czy mieliscie juz taki przypadek ze po zalozeniu ALU wystapilo telepanie kierownica?
Paweł J. - 2008-04-15, 18:41

Ja miałem taki przypadek jak po zimie alu założyłem, ale co się okazało gdzieś ciężarek od wyważania zgubiłem.
craven4, to napewno brak tych pierścieni, niech gdzieś w jakiejś wulkanizacji dobiorą Ci pierścienie i w tedy obczaj co bedzię się działo. Powinno ustać. Jeśli nie to bedziemy szukać problemu gdzie indziej....

craven4 - 2008-04-15, 18:55

w piatek bede miał pierscienie to zobaczymy... a swoja droga wlasnei przed chwila rozmawialem z szefowa w pracy i tez nie ma pierscieni i tez jej trzepie kierownica przy wiekszych predkosciach wiec cos w tym musi byc...
Respect - 2008-04-15, 19:24

To nie jest wina pierścieni, pewnie masz skrzywioną felge albo brak ciężarka jak tygrysisko mówił choć tego nie wiem, lub ewentualnie opona jest walnięta, może być dużo przyczyn.
craven4 - 2008-04-15, 19:48

ale chodzi o to ze tych pierscieni nie ma... i dziwne by bylo jakby moja szefowa tez miala walnieta opone/skrzywiona felge/brak ciezarka :)
MAPET - 2008-04-15, 19:57

pierscieni musza byc i koles ma racje inaczej moze bcy bicie...

jak co handluje takimi pierscieniami

Respect - 2008-04-15, 20:08

wiem że nie masz pierścieni, i dlatego mówie, jak jest dobrze koło skręcone to nie ma prawa bić, przerabiałem to już nieraz.
craven4 - 2008-04-15, 20:41

hymm mapet mowisz ze pierscienie musza byc tak?
Paweł J. - 2008-04-15, 20:42

zamów u MAPERA i po sprawie...sam założysz...
Respect - 2008-04-15, 21:02

Kup dla własnego bezpieczeństwa, w sumie ja cały tamten sezon bez jeździłem przy 17stkach i nic się nie działo ale nigdy niewiadomo przy większej dziurze
vedka 93 - 2008-04-15, 21:04

dziekowa.wkladam 15-tki czesciej jezdze po niemczech tak ze dam rade
jeszcze raz dziekowa. :)

MAPET - 2008-04-15, 21:05

craven4, oczywiscie ze musza! dbaja o to by felga byla wycentrowana na srodku i nie biło koło!
vedka 93 - 2008-04-15, 21:23

to sa nowe felgi tak ze mi sie wydaje ze sila rzeczy sa ok.nic tam nie trzeba cudowa wkladam gumy i jade. :D

[ Dodano: 2008-04-15, 21:23 ]
ups.

MAPET - 2008-04-15, 21:46

felgi masz uniwersalne... a kazde auto ma inna piaste wiec to niemozlwie przeciez by pasoowaly do kazdego auta ... dlatego dajesz pierscien pod konkretny model
craven4 - 2008-04-16, 09:59

dzieki wielkie wszystkim, niestety to nie moj temat wiec nie moge dac po punkciku a nalezy sie Wam :piwo:
Fable - 2008-05-20, 10:06

czesfajnie ze jest taki klub milosnikow Vento :) mam pytanko mam alufelgi 7X15 H2 cos takiego i czy wejda mi opony 195x60 lub 65? bo wiem ze 195x50 lub 55 beda super.
dziekuje za odpowiedzi.
P.S. sorki za bledy ale jestem z Litwy dlatego nie jest przystosowana klawiatura do pisania polskich liter :( (((

MAPET - 2008-05-20, 10:25

ja pitole profile ktore podajesz to raczej do ciągnika albo busa a nie do vento!!
Fable - 2008-05-20, 10:31

to najlepiej 195x50 czy jakie??
MAPET - 2008-05-20, 10:37

195x45 lub 195x50 max
Fable - 2008-05-20, 10:39

jasne dziekuje bardzo za odp ;)
Paweł J. - 2008-05-20, 20:43

A do jakiej jazdy ma to być??
Fable - 2008-05-20, 20:46

jazda po mieście oraz po autostradzie. jazda spokojna
Paweł J. - 2008-05-20, 20:51

no to polecam profil 50 lub nawet 55 no chyba że lubisz trochę przyszaleć to w zakrętach lepiej spisze się profil 45.
Respect - 2008-05-20, 21:02

jak zalezy Ci na komforcie to weź większą opone im większa tym większy komfort
Fable - 2008-05-20, 21:06

poprostu dostalem prawie zadarmo r15 alufelgi dlatego i pytam jakie opony byłoby najlepiej "obuwać" :S bo boję sie ze jakies 65 mogą czepiać
Paweł J. - 2008-05-20, 21:09

65 będzie za duży....bo to już kawał koła będzie...i faktycznie może obcierać...zresztą zależy jakie masz ET, ale nie, profil 65 przy R15 odradzam...profil 55 będzie takim w miarę odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie (tzn z tego co piszesz)
MAPET - 2008-05-20, 21:11

pameitaj im wyzsza guma tym gorzej sie zachowuje na zakretach itd...
Fable - 2008-05-20, 21:14

o tym pamietam... spokojnie jeżdżę u nas paliwo drogie :D nieopłaca się na 1,9td jakiś tam drifting robić dużo nic niwycisnę z niej... man teraz r13 to strasznie sie na nich jezdzi chyba rozumiecie ;(
Paweł J. - 2008-05-20, 21:18

A tu masz link (który kiedyś wrzucił na forum Mapet) i tam sobie kokombinuj z profilami...tzn porównaj to co masz teraz i to z czym chcesz załozyc.....

http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html

Chodz ja nadal polecam profil 55.

krzeszak - 2008-05-20, 21:25

50 jest w sam ras! ja mam taki na 16''i jest ok ;) wiec na 15'' będzie spoko 55 to za dozy odpuść sobie ;)
Paweł J. - 2008-05-20, 21:28

he he he :hahaha: tyle propozycji ile forumowiczów....

Fable, jedyne co jest pewne ze 65 to za dużo...

Fable - 2008-05-20, 21:35

:) ok dzięki za porady ;)

[ Dodano: 2008-05-22, 21:20 ]
no mam 195x50 fajnie się jezdzi :O różnica jest między 13 co były :D

krzeszak - 2008-05-23, 22:46

dobry wybór do vento :D ,jak ulał ;) jak książka pisze...
Andrzej Akier - 2009-10-29, 19:20
Temat postu: jakie opony
cześć mam pytanie chce kupić alufelgi 15" , ale nie wiem jakie opony mam kupić jaki rozmiar
pozdrawiam

sebastian - 2009-10-29, 19:24

Najoptymalniejszym rozmiarem do piętnastek będzie 195/50
Paweł J. - 2009-10-29, 19:28

Dokładnie 195/50 to taki standard...chodź ja na 15" widziałem 165/40 jak i 195/65 i każda z tych opon była na vento ;)
Andrzej Akier - 2009-10-29, 19:41
Temat postu: ja
aha bo właśnie mam z tym problem ale już teraz wiem
sebastian - 2009-10-29, 20:12

Wszystko zależy, jaka jest szeroka felga. jeżeli ma mniej niż 6" szerokości to może być i węższa opona. jeśli więcej to minimalnie już tylko 195.
Buli - 2009-10-29, 22:19

a ja proponuje 205/50:)
sebastian - 2009-10-30, 15:35

Buli napisał/a:
a ja proponuje

Ważne jest ET felgi. Wg tego parametru trzeba też dobierać oponę.
Należy pamiętać, że istotnym czynnikiem jest stosunek wysokości opony do prędkości, czyli innymi słowy jak najbliżej standardu trzymać się trzeba, żeby licznik nie przekłamywał.

piotrekb90 - 2009-10-30, 19:49

Na wiosnę chcę założyć jakieś aluski ładne i nowe oponki 15R. Myślę nad oponkami 195/55/15R...Co o tym myślicie?? Szerokość felgi 6,5-7 a et 35-38...Nie będzie tarło??
Wydym - 2009-10-30, 20:07

195 na 50 w 15 to najlepsze rozwiązanie ....
piotrekb90 - 2009-10-30, 20:18

wiem ale na 55 będzie większy komfort i zawieszenie nie będzie tak leciało...dobrze myślę??
krzeszak - 2009-10-30, 21:03

piotrekb90 napisał/a:
ale na 55 będzie większy komfort i zawieszenie nie będzie tak leciało...dobrze myślę??

czy ja wiem profil 50\15" to i tak sporo... ja jeżdżę na 50\16" i komfort jest jak mozna wogule tak powiedziec ;) jak będzie za wysoki balon to na winklach będzie cie nosić ,a różnicy w komforcie miedzy 50 a 55 nie odczujesz a na wyglądzie straci sporo :(

piotrekb90 - 2009-10-30, 21:11

chodzi mi też o to żeby zmniejszyć prześwit między kołem a nadkolem bo planuje też podnieść tył troszkę i niski profil jakoś mi się nie widzi przy wysokiej ventce chociaż wiem że to jeszcze nie aż taki niski profil...co innego jeśli autko jest na glebie...
krzeszak - 2009-10-30, 21:58

piotrekb90, - wrzuć fotki auta to ocenimy jak wygląda ,coś się dobierze ;)
Paweł J. - 2009-10-31, 08:59

piotrekb90 napisał/a:
felgi 6,5-7 a et 35-38...Nie będzie tarło??

Będzie ok :OK:

A co do profilu 55 to zalezy jaki to wzór felgi...jeśli ma masywne, grube ramiona to będzie OK...wiem na swoim przykładzie i tym ile moje koła straciły zmieniając profil z 45 na 50....a 55 w moim przypadku to by chyba juz jak kartofel wyglądał.

Ale np Łukasz-vento (chłopak z Lublina) ma jeszcze grubszy profil opony ale na masywnych felgach i u niego to wygląda.

Witek84r - 2009-12-26, 23:42

Witam widzę że ten temat tyczy się 15 calowych felg
mam 16 calowe i teraz na nich ;/ 215/40R16
ale muszę teraz na wiosnę je zmienić bo łyso
mam zatem pytanie
na felgi 16 z oznaczeniem ET 37 7,5 Jx16 H2 jakie można nałożyć opony
chciałbym coś węższego i wyższego na profilu.
Czy profil 50 wejdzie przy takim ET ?? i czy np 195 będzie pasowała czy coś szerszego ??
nie mam o tym zielonego pojęcia a nie chciał bym coś głupiego kupić :)
proszę o jakieś opinie i rady

Witek84r - 2009-12-27, 08:35

Witam widzę że ten temat tyczy się 15 calowych felg
mam 16 calowe i teraz na nich ;/ 215/40R16
ale muszę teraz na wiosnę je zmienić bo łyso
mam zatem pytanie
na felgi 16 z oznaczeniem ET 37 7,5 Jx16 H2 jakie można nałożyć opony
chciałbym coś węższego i wyższego na profilu.
Czy profil 50 wejdzie przy takim ET ?? i czy np 195 będzie pasowała czy coś szerszego ??
nie mam o tym zielonego pojęcia a nie chciał bym coś głupiego kupić :)
proszę o jakieś opinie i rady

Wydym - 2009-12-27, 09:07

Ja proponuje 195/45 Np toyo Proxes :D Będzie fajnie oponka leżeć gdyż nie będzie to typowy balon....A oponki naprawdę dobre są :D
rolz - 2009-12-27, 09:59

widi napisał/a:
proponuje 195/45

Przy 7,5J i szerokości 195 będzie już lekki naciąg, ja taką oponkę zakładałbym na felgę 7J. Witek84r założyłbym coś kompromisowego czyli 205/45 :) Z wyższym profilem na 16 nie próbuj bo może już trzeć jak będziesz szalał :)

rolz - 2009-12-27, 11:33

Do modów, może by scalić ten temat tutaj ??
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5619

Witek84r - 2009-12-27, 13:59

A co sądzicie o takich oponach ?? cena jest bardzo interesująca :D bo toyo sa dość w cenie
http://www.allegro.pl/ite...shop_promo.html
http://www.allegro.pl/ite..._205_45_16.html

Witek84r - 2009-12-27, 18:16

rolz napisał/a:
Z wyższym profilem na 16 nie próbuj bo może już trzeć jak będziesz szalał


Czyli max profil to byłby 45 ?? 50 nie ma co zakładać ??
ja się nie znam jak to jest z tym ET ;/ wiec wole popytać zanim coś kupie.

Wydym - 2009-12-27, 18:43

Ja i tak bym dał 195/45...Raz że lepiej wygląda i nie jest to żaden niebezpieczny naciąg gdyż jest on minimalny a dwa że na oponach 205 auto ciężej będzie miało....Toyo chodzą po 240zł Ja np jestem zdania ze lepiej dać raz a dobrze....
krzeszak - 2009-12-27, 19:01

Witek84r napisał/a:
mam 16 calowe i teraz na nich ;/ 215/40R16
Witek84r napisał/a:
ET 37 7,5 Jx16 H2

215 to stanowczo za dużo jak dla vento z motorem AAM ...
205 osobiście tez nie polecam stanowczo za ciężko się kiera kreci , duże obciążenie dla podzespołów ,słabe przyspieszenie,... jedyne plusy to przyczepność ,nie ma zmian w spalaniu na trasie i miły widok dla oka
sam niedługo będę zmieniał na jakieś sprawdzone 195\50 lub 45 ;)
przy 16" feldze z oponka 205\50 i ET 37 na 7" dosyć wysokiej i sztywnej zawieszce przyciera opona o rant przy gwałtownym uskoku jeśli auto obciążone

Witek84r - 2009-12-27, 19:22

widi napisał/a:
Toyo chodzą po 240zł Ja np jestem zdania ze lepiej dać raz a dobrze....

Podrzuć jakieś namiary gdzie te oponki można za 240 zł kopić w tym rozmiarze co mnie interesuje :) wszędzie gdzie patrze sa po 340 najmniej ;/

Wydym - 2009-12-27, 19:40

No teraz są akurat po 300 sorka ja jak kupowałem to po 255zł dokładnie w Sierpniu płaciłem....www.oponytanio.pl tu są za 300zł No fakt 100zł to już spora różnica.....Jak z tańszych to Daytone polecam miałem na 15 tej firmy i były spoko...
Witek84r - 2009-12-27, 20:23

widi napisał/a:
Jak z tańszych to Daytone polecam miałem na 15 tej firmy i były spoko...


a te dwa linki co wyżej wkleiłem ?? wiesz może coś o tych oponach ?? Bieżnik wydaje się dość ciekawy

jumper - 2009-12-27, 21:37

jak sie zrobi tylko cieplutko kupuje takie :
http://www.allegro.pl/ite..._45_16_r16.html

i mysle ze powinno byc elegacko fakt faktem przy pełnym skrecie biedzie mi obcierac czasami :P ale sieliczy wyglad i najwazniejsze przyczepnosc :P hehe :strzela:

rolz - 2009-12-27, 23:16

jumper napisał/a:
jak sie zrobi tylko cieplutko kupuje takie :
http://www.allegro.pl/ite..._45_16_r16.html

Jeżdżę na takim rozmiarze na seryjnym zawiasie i nie trze, wszystko zależy od ET, u mnie jest 38.

Witek84r - 2009-12-28, 18:33

rolz napisał/a:
Jeżdżę na takim rozmiarze na seryjnym zawiasie i nie trze, wszystko zależy od ET, u mnie jest 38.

Jak się śmiga na tych 205/45 ?? zawieszenie masz seryjne ?? jak z komfortem ??
bo ja na seryjnym zawieszeniu na profilu 40 i oponie 215 to strasznie każdą dziurę było czuć ;/ Przy ET 37 205/45 opona będzie się chowała w nadkole ??

rolz - 2009-12-28, 18:48

Witek84r napisał/a:
Jak się śmiga na tych 205/45 ?? zawieszenie masz seryjne ?? jak z komfortem ??

Kliknij sobie link Ventura u mnie w podpisie, pisałem tam o moich wrażeniach po przesiadce na takie kółka. Osobiście na komfort nie narzekam, auto niedługo dostanie gwincik MTS i wtedy się dopiero okaże :D Przy oponce 195/45 na pewno będziesz miał ciut mniej tego komfortu a i ciężej o te oponki jakbyś szukał używek ale za to lepszy wygląd i tak w kółko można dywagować.
Witek84r napisał/a:
Przy ET 37 205/45 opona będzie się chowała w nadkole ??

Z przodu raczej się nie schowa, obaczaj sobie fotki u mnie w temacie. Koła z przodu są praktycznie na równi z nadwoziem więc trzeba by pewnie klepać czy poszerzać lekko nadkola. Chcesz tak nisko zjechać z zawiasem ?? :D

Witek84r - 2009-12-28, 19:13

rolz napisał/a:
Chcesz tak nisko zjechać z zawiasem

puki co nie myślę o zmianie zawieszenia, mam seryjne
tylko teraz czeka mnie zmiana opon i tak szukam jakieś odpowiednie

Paweł J. - 2009-12-28, 20:12

Witek84r, ja na Twoim miejscu uderzałbym w dwa rozmiary...195/45 i 195/50...i w obu przypadkach liczyłbym na szczęście...ET masz dobre ale fela 7.5 J a to bez na ciągu nie schowa się w błotnik (oryginalny błotnik)
Moniczka - 2009-12-28, 20:28

Sorki ze się tak wtrącam ale ja bym założyła tak jak Paweł J., mówi to na przód a na tył 205/50 lub 205/45 wtedy Ventka będzie fajnie wyglądać.
rolz - 2009-12-28, 20:34

Moniczka napisał/a:
ja bym założyła tak jak Paweł J., mówi to na przód a na tył 205/50 lub 205/45 wtedy Ventka będzie fajnie wyglądać.

Słusznie, pewnie też tak zrobię jak zaoram moje opony z przodu :)

Witek84r - 2009-12-28, 20:46

Paweł J. napisał/a:
ET masz dobre ale fela 7.5 J a to bez na ciągu nie schowa się w błotnik (oryginalny błotnik)

Czyli jak bym wziął te oponki 195/45/16 to by się zmieściły ?? naciągały by się na felgę :)

rolz - 2009-12-28, 20:58

Witek84r napisał/a:
Czyli jak bym wziął te oponki 195/45/16 to by się zmieściły ?? naciągały by się na felgę :)

Nie będą miały wyboru ;) Tak to mniej więcej będzie wyglądać tylko na foto masz profil 40.
http://www.tyrestretch.co...rt_9000.jpg.php
Na pewno nie jest to zalecany optymalny rozmiar na felgę 7,5J bo prawidłowy to właśnie 215 :)
I w ogóle fajna stronka http://www.tyrestretch.com/index.php

Witek84r - 2009-12-28, 21:11

rolz napisał/a:
Nie będą miały wyboru ;) Tak to mniej więcej będzie wyglądać tylko na foto masz profil 40.
http://www.tyrestretch.co...rt_9000.jpg.php
Na pewno nie jest to zalecany optymalny rozmiar na felgę 7,5J bo prawidłowy to właśnie 215 :)
I w ogóle fajna stronka http://www.tyrestretch.com/index.php

Ale myślę jak bym dał 195/50/16 ?? czy nie fajnie by się to naciągnęło ??

Cybul - 2009-12-28, 21:28

ja miałem na 15 7J 195/50 a teraz jak miał bym kupić to było by to 185/50 fajniej sie naciągnie :)
rolz - 2009-12-28, 21:28

Witek84r napisał/a:
Ale myślę jak bym dał 195/50/16 ?? czy nie fajnie by się to naciągnęło ??
Patrząc na różne fotki opon na tyrestretch to tak wysoki profil przy tej szerokości opony i felgi nie jest praktykowany, co najwyżej 45. Z resztą ideą naciągu ma być jak najmniej gumy więc logiczne, że profile 50 zarezerwowane są raczej dla szerokości 155~175 ;)
Cybul napisał/a:
ja miałem na 15 7J 195/50 a teraz jak miał bym kupić to było by to 185/50 fajniej sie naciągnie

Kolego tu jest felga 7,5J/16. Popatrz na ceny opon 185/50/16...

Witek84r - 2009-12-28, 21:49

rolz napisał/a:
Kolego tu jest felga 7,5J/16. Popatrz na ceny opon 185/50/16...

mnie chodzi o 195/45/16, znalazłem komplet za 1000 zł wiec może by było warto i to pirelli

Witek84r - 2009-12-28, 21:50

rolz napisał/a:
Kolego tu jest felga 7,5J/16. Popatrz na ceny opon 185/50/16...

mnie chodzi o 195/45/16, znalazłem komplet za 1000 zł wiec może by było warto i to pirelli

rolz - 2009-12-28, 21:55

Witek84r napisał/a:
mnie chodzi o 195/45/16, znalazłem komplet za 1000 zł

Sprawdzałeś z którego są roku ??

Witek84r - 2009-12-28, 21:59

rolz napisał/a:
Sprawdzałeś z którego są roku ??

Nie jeszcze nie puki co się rozglądam :) do wiosny jeszcze daleko :D haha

krzeszak - 2009-12-28, 21:59

Witek84r napisał/a:
mnie chodzi o 195/45/16,

sam będę zmieniał no gumy w tym rozmiarze lub wogule roztaje się z moimi 16" felgami

Witek84r - 2009-12-29, 20:29

Ja chyba jednak wezmę te 205/45/16 te co wstawiłem dwa linki :)
na dwa sezony mi wystarczy :D

krzeszak - 2009-12-29, 20:38

Witek84r napisał/a:
Ja chyba jednak wezmę te 205/45/16

Mam nadzieje ze wszystko spasuje... daj znać jak to sie spisuje bo jestem ciekawy

Witek84r - 2009-12-30, 16:45

krzeszak napisał/a:
daj znać jak to sie spisuje bo jestem ciekawy

No ale na efekty i wrażenia będziesz musiał poczekać do wiosny :)
puki co śmigam na zimówkach :)
mogę polecić super zimówki :)
na oryginalnych felgach 14 cali tylko ze rozmiar 175/70/14 BFGoodrich Winter G
Mam je w 2 autach i zaje fajnie się spisują na lodzie na wodzie na błocie.
W czasie gdy na drodze inni robią piruety auto zachowuje się naprawie stabilnie i wyczuwalnie, nie wpada w poślizgi i super jeździ się nawet po lodzie (czasem mam wrażenie ze się do lodu kleją) no i cena tez fajna za komplet zapłaciłem nie całe 700 zł
Dlatego śmiało mogę polecać

piotr nowok - 2010-01-05, 21:23

mam prozbe jakie kupic opony sportowe na to jo chyba mnie nie stac :(

na 16

195/40/16 7,5
215/40/16 9 :D

Witek84r - 2010-01-19, 18:40

A czy opona 205/50/16 wejdzie do Venciaka ?? przy ET 37 ??
krzeszak - 2010-01-19, 18:50

Witek84r napisał/a:
A czy opona 205/50/16 wejdzie do Venciaka ?? przy ET 37 ??

widzę kolega uparty... i na dodatek nie dokładnie temat śledzi :D
krzeszak napisał/a:
205 osobiście tez nie polecam stanowczo za ciężko się kiera kreci , duże obciążenie dla podzespołów ,słabe przyspieszenie,... jedyne plusy to przyczepność ,nie ma zmian w spalaniu na trasie i miły widok dla oka
sam niedługo będę zmieniał na jakieś sprawdzone 195\50 lub 45 ;)
przy 16" feldze z oponka 205\50 i ET 37 na 7" dosyć wysokiej i sztywnej zawieszce przyciera opona o rant przy gwałtownym uskoku jeśli auto obciążone


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group