| 
				
					| 
							
								|  | Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
 |  |  Benzyna - Miga kontrolka oleju
 
 pawlo922 - 2008-08-18, 18:41
 Temat postu: Miga kontrolka oleju
 Witam jestem tu nowy. Otóż mam problem pika jakiś brzeczek i jednocześnie miga kontrolka oleju przy wyższej prędkości stało mi się to, mam vento 1.8 benzyna 93r. Proszę o pomoc.
 sebastian - 2008-08-18, 18:43
 
 czyli coś się dzieje.
 sprawdź najpierw stan oleju, czy go nie ma za mało, ew. dolej.
 Może też czujnik ciśnienia oleju nawalać
 ewentualnie pompa olejowa...
 Paweł J. - 2008-08-18, 18:48
 
 Po pierwsze ...było juz o tym wielokrotnie pisane...gdybyś użył opcji szukaj i wpisał kontrolka oleju to wyskoczyłoby Ci takie coś:
 
 
   
 
 Problem może być konkretny...miejmy nadzieję że to tylko czujnik, ale lepiej dmuchać na zimne...
 martinez2006 - 2008-08-18, 20:30
 
 Miałem podobny problem z migającą kontrolką smarowania. Zerknij może do mojego tematu
  . Może znajdziesz tam odpowiedź: 
 http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3179
 spyro - 2008-08-18, 21:26
 
 pawlo922, opcja SZUKAJ na naszym forum ti nie tak dla picu, ona działa! I to dobrze działa! Zanim coś napiszesz najpierw poszukaj czy ktoś inny nie pisał już o  tym...
 lukasz51195 - 2014-04-23, 07:44
 
 Panowie mam taki problem z tym ventem, a mianowicie po wymianie oleju mryga mi kontrolka oleju i coś piszczy, przed wymianą było wszystko ok, na zimnym silniku wszystko ok a jak się rozgrzeje to coś głupieje.... Co to może byś....?? A i przy odpaleniu tak ze 2,3 razy mrygnie ta kontrolka i gaśnie....
 hotdriver - 2014-04-23, 08:32
 
 jaki olej zalany? Piszczy po przekroczeniu 2 tys. Obrotow? Jezeli tak to zobacz czujnik cisnienia oleju nad filtrem albo wsowka zasniedziala albo sam czujnik do wymiany. Pierwsze co sprawdz czy dobrze dokrecony jest filtr oleju
 lukasz51195 - 2014-04-23, 14:17
 
 Olej Mobil 10W40, olej się wcześniej troszke wysączał z pod filtra ale teraz jak zmieniłem na nowy to nie widać a czy piszczy po przekroczeniu 2tyś obrotów to teraz nie mam jak sprawdzić,dopiero wieczorem...
 Hormon - 2014-04-23, 14:18
 
 Albo filtr oleju do wymiany.
 lukasz51195 - 2014-04-23, 17:33
 
 Hormon Filtr oleju nowy, hotdriver po przekroczeniu 2tyś obrotów na biegu jałowym wszystko wraca do normy ale podczas jazdy jak mam wyżej jak 2tyś obrotów to nadal piszczy i mryga....
 lukasz51195 - 2014-04-23, 17:37
 
 Kurde jak go kupiłem to same problemy z nim...
 hotdriver - 2014-04-23, 18:41
 
 ale jak jedziesz do 2 tys. jest spokoj a powyzej juz piszczy tak?? a Hormon miał na myśli że zły filtr żeś kupił albo poprostu tani zamiennik
 lukasz51195 - 2014-04-23, 19:05
 
 Nie, jak jade to cały czas piszczy, a jak się zatrzymam i dodam gazu to przestaje... To zaczyna się dziać po jakiś 8-9km....
 Hormon - 2014-04-23, 19:36
 
 Zacznij od wymiany filtra oleju. To, że założyłeś nowy, nie oznacza że jest dobry. Jakiej firmy kupiłeś ? Po za tym jest dwa rodzaje filtrów pod silniki 1.8.
 lukasz51195 - 2014-04-23, 19:45
 
 Filtr jest firmy Denckermann. to jest trochę dziwne że jak wykręciłem ten stary filtr oleju to odkręciła się też ta ..Rurka z gwintem''  a pozniej wkręciłem ją w filtr a póżniej w tą obudowe...
 lukasz51195 - 2014-04-24, 12:06
 
 Panowie do czego jest ta śtubka w obudowie na śrubke ampul...??
 lukasz51195 - 2014-04-24, 13:49
 
 Ten nowy filtr różni się trochę środkiem a mianowicie ten nowy ma taką sprężynkę w środku a nie ma dziurki w takej blaszce, a ten stary jest bez tej blaszki ale ma tą dziurkę... Nie wiem czy takie coś było by przyczyną mrygania tej kontrolki...
 Hormon - 2014-04-24, 14:34
 
 Poczytał byś trochę, to byś wiedział że właśnie najczęściej taki problem powoduje filtr oleju. Skręć to jak należy, dopiero później załóż filtr. Ale kup taki jak miałeś poprzednio. Przepisz z niego nr.
 lukasz51195 - 2014-04-24, 14:43
 
 Co masz ny myśli że skręć to jak należy...?? Że najpierw tą rurkę w obudowę wkręcić a pózniej do niej filtr...?? Teraz jak odpaliłem auto i silnik pracował jakeś 25-30 min na wolnych obrotach to nic się nie działo a dodałem tylko gazu i od razu zaczeła mrygać ta kontrolka.... A może ktoś przed sprzedarzą dolał DOKTORA do oleju i wszystko było ok a teraz jak nalałem czystego oleju to głupieje....??
 Hormon - 2014-04-24, 14:40
 
 Chciałeś porady, to dostałeś. Najpierw zrób tak jak pisaliśmy wcześniej, nie pomoże, to będziemy dalej myśleć.
 
 Dokładnie miałem na myśli aby najpierw przykręcić rurkę, później dopiero filtr.
 lukasz51195 - 2014-04-24, 15:37
 
 A jak myślisz można z tym jechać....Tak ze 25KM...???
 hotdriver - 2014-04-24, 16:26
 
 ogolnie we wszystkich zasadach i przypadkach jezeli wyskoczy ci czerwo to powinienes niezwlocznie sie zatrzymac i nie kontynuowac jazdy ale...zycie inaczej pokazuje wiec w twoim przypadku na upartego mozesz przejechac tyle pod warunkiem ze nie bedziesz go butowal bo nie zapominaj nie ma smarowania silnika wiec mozesz go zatrzec
 Hormon - 2014-04-24, 18:52
 
 Z migającą kontrolką jezdze od sierpnia
  , sygnał został wylutowany. Ale najpierw sprawdziłem cisnienie itd. Okazało sie że jest w porządku, wiec zostawiłem tak jak jest. Tzn wiem że u mnie jest problem z wiązką. 
 Ale u ciebie może być inny problem. Wiec lepiej nie ryzykować.
 lukasz51195 - 2014-04-25, 21:17
 
 No panowie filtr wymieniony, narazie jest wszystko dobrze (przejechałem ze 17km i nic się ni działo) Dziękuje za pomoc....
   Hormon - 2014-04-25, 21:40
 
 I już dziać się nie będzie, kliknij pomógł
  . lukasz51195 - 2014-04-27, 20:04
 
 Nie mogę znaleść ..Pomógł''
   Hitchhiker - 2014-04-27, 20:32
 
 
 Bo tylko autor tematu ma moc widzenia tego 	  | lukasz51195 napisał/a: |  	  | Nie mogę znaleść ..Pomógł''   | 
   lukasz51195 - 2014-04-29, 07:34
 
 Panowie problem powrócił, kontrolka zaczyna gasnąć jak dodam gazu... Co teraz...?? Jutro umówiłem się na spr ciśnienia ale jak myślicie co może być...??
 Hormon - 2014-04-29, 07:56
 
 Olej jaki zalałeś ? Filtr kupiłeś prawidłowy ?
 pawel66600 - 2014-04-29, 08:22
 
 jaki masz licznik? W nowszych 1.4 i 1.6 byl jeden czujnik oleju i licznik moze ci glupiec jak podlaczyles pod 1.8.
 hotdriver - 2014-04-29, 09:25
 
 A czujnik dobry?
 Heavy - 2014-04-29, 09:46
 
 a ja to słyszałem ze w zegarach jest regulator napięcia i jak sie walnie to tez tam migają, choć szczerze coś w to wątpię
   lukasz51195 - 2014-04-29, 11:16
 
 Hormon olej to mobil 10W40 a koleś mi powiedział że filtr jest do tego samochodu...pawel66600 wątpię żeby to był licznik bo jak nie zmieniłem oleju to wszystko było ok...Hotdriver mam 2 czujniki... A jak je sprawdzić...??
 
 P.S panowie jeszcze taka jedna zagadka na zegarze pokzuje mi przebieg 53tyś.... Słyszałem że po 300tyś przebieg leci jeszcze raz... Czy to prawda...??
 Heavy - 2014-04-29, 11:26
 
 tak. to jest prawda
   lukasz51195 - 2014-04-29, 13:44
 
 To nie ma chyba takej tragedi z przebiegem chyba że już leci xxxx razy po 300tyś...
 lukasz51195 - 2014-04-29, 22:58
 
 Panowie a nie lepszy był by olej mineralny po takim przebiegu....???
 hotdriver - 2014-04-30, 06:18
 
 Zobacz kable czujnika tego przy glowicy moze on jest trzasniety, w razie czego odlacz od niego kabel i zobacz czy piszczy jak nie to sprobuj wymienic z innego tylko nie kupuj bo szkoda kasy jedz najlepiej na szrot i dostaniesz go za grosze
 Hormon - 2014-04-30, 07:26
 
 Pije olej ? Jak nie to nie ma sensu zalewać mineralnego.
 lukasz51195 - 2014-04-30, 10:25
 
 Panowie byłem na pomiarze ciśnienia i na wolnych obrotach ma 0.5 Bara a na wyższych coś około 4... I teraz ciekawe co może być pompa oleju,panewki czy wina oleju...? Mechanik mi powiedział że obstawia pompę oleju ale nie daje gwarancji... I powiedział mi że tych silników się nie remontuje bo jest to nie opłacalne i kazał mi dolać DOKTORA i narazie jezdzić i tak też zrobiłem że wlałem Doktora.... A jakę są wasze zdania na ten temat...?
 Hormon - 2014-04-30, 11:09
 
 Jak masz kasę to remontuj, jak nie masz to jedz na szrot i kup inna pompę. Ale ja bym sprawdził najpierw czujnik, ten filtr też mi nie daje spokoju.
 lukasz51195 - 2014-04-30, 21:21
 
 Jak mam sprawdzić czujniki...?? No filtr drugi praktycznie taki sam w środku, to i ty obstawiasz pompę oleju....??? Nie wiem czy pisałem wcześniej ale jak go kupiłem to odzwały się panewki bo był za bardzo pośpieszony zapłon, teraz go trochę opózniłem i ich nie slychać, może któraś panewka puszcza i ma słabe ciśnienie....??
 
 |  |