Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - Liczniki zegarów w VW VENTO

martinez2006 - 2008-09-02, 19:45
Temat postu: Liczniki zegarów w VW VENTO
Powiedzcie mi proszę w jakich latach w Vento były montowane liczniki z obrotomierzem a w jakich latach z zegarkiem analogowym. Oczywiście rozumiem że z obrotomierzem są nowsze :) . Kuzyn ma Golfa III z 92 roku i ma np. liczniki z zegarkiem analogowym. Moje Vento też z 92 roku a posiada obrotomierz. Może te z zegarkiem to typowe od golfa ? :)


Licznik z obrotomierzem:


Licznik z zegarkiem analogowym:



Czy typy tych liczników były uzależnione od wersji silnika tez ?

tomek87 - 2008-09-02, 19:51

to raczej zalezne jest od wersji silnikowej ;) a nie od roku
martinez2006 - 2008-09-02, 19:55

tomek87 napisał/a:
to raczej zalezne jest od wersji silnikowej ;) a nie od roku


A z zegarem analogowym były montowane w Vento liczniki ?. Chodzi o to że widziałem Vento z tego samego rocznika co moje i miało zegary analogowe zamiast prędkościomierza. Więc troszkę "zbaraniałem" :D . Ten sam rok ten sam silnik (AAM) a zegary inne.

sebastian - 2008-09-02, 20:00

Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia. Każde miało obrotomierz. No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp., to może, ale fabrycznie to na pewno tak nie było.
martinez2006 - 2008-09-02, 20:02

sebastian napisał/a:
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia. Każde miało obrotomierz. No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp., to może, ale fabrycznie to na pewno tak nie było.


No to wszystko jasne :) . Dzięki sebastian

Paweł J. - 2008-09-02, 20:34

sebastian napisał/a:
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia

Dokladnie tak....w najstarszych golfach 3 byly zegary a potem obrotomierze weszly, a w vento byly od samego poczatku ;)

marmarmarek - 2008-09-05, 01:37

sebastian napisał/a:
No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp
no bo po co skrecac przebieg jak mozna za pare zlotych kupic zegary z mniejszym ? :)
przemolas4 - 2008-09-05, 08:35

ktos sie pisze na podmiankena zegar z mkIV?
sebastian - 2008-09-05, 12:15

przemolas4 napisał/a:
ktos sie pisze na podmiankena zegar z mkIV?

A no właśnie? Bo mnie od wczoraj taki problem - nie problem, ale zastanawia: czy w MK IV też przebieg się kasuje po 300 tyś km? Jakoś te liczniki mi się bardziej podobają :)

sebastian - 2008-09-05, 21:01


Czyż to nie jest piękne? :tweety:

martinez2006 - 2008-09-05, 21:03

No ładne ładne :)
Fable - 2008-09-06, 11:15

wau niewidzialem nigdy czegos takiego :brawa:
przemolas4 - 2008-09-06, 11:17

robi wrazenie .
w mkIV nie kasuje sie po 300.
duzo lepszy licznik .
no i ja bym wstawial odrazu MFA
aby dokonac metamorfozy potrzeba :
-licznk od mkIV lub inny z oznaczeniami .... 919 .... ( fabia , oktawia , seaty , paski , audi )
-licznik od mkIII (jakis stary , bo chodzi o to ze trzeba zlacze wyciagnac ) jako dawce
-tasma od twardego dysku
-plywak od zbiornika od mkIV
-termometr zewnetrzny od mkIV
(jesli ktos chce MFA to jeszcze manetki od mkIII z MFA)
no i pare inny drobnostek .
moim zdaniem naprawde warto .
efekt super .

sebastian - 2008-09-06, 11:19

trza by zrobic swap dechy od MK4 i liczników, tylko skąt tu taki zdobyć...
przemolas4 - 2008-09-06, 11:24

sebastian napisał/a:
trza by zrobic swap dechy od MK4 i liczników

nieradze .
w pip ciecia i decha za szeroka .
przerabialem ten temat .

sebastian - 2008-09-06, 11:25

przemolas4 napisał/a:
przerabialem ten temat .

A już myślałem, ze to to samo będzie...
Ale licznik i kostki są te same?

Dziki77 - 2008-09-06, 11:33

Ja mam w vento (jetta) 93r. 2,0 gl z automatem w liczniku takie okienko gdzie pokazuje wybrany bieg :D

http://www.otofotki.pl/im...1218249896f.JPG

sebastian - 2008-09-06, 11:35

O ja pierdziu :faja: :D
A pokaż w praktyce, jak to wygląda? :tazz:

przemolas4 - 2008-09-06, 11:35

niestety nie .
licznik od nkIV trzeba skracac , poniewaz szyba jest wyprofilowana odwortnie jak w MKIII.
a zlacze trzeba pobrac od jakiegos dawcy licznika z MKIII
jakby ktos byl zainteresowany , to mogesie tym zajac .
za minimalna odplata .
fajna sprawa ten licznik od nkIV , bo podlacza go sie do zlacza ODB i zglasza sie jak komputer .
dodatkowo posiada kontrolki od dzrwi i pasow , ABS i jaskow .
mozna zastosowac np. zegary z predkoscia do 260 , a wskazania beda i tak odpowiednie do prawdziwych .

sebastian - 2008-09-06, 11:37

przemolas4, Ale Ty mówisz o mk4 normalnym, czy cabrio?
Bo ja cabrio cały czas mam na myśli, bo wiem, że on normalnego nie wejdzie ot tak...

przemolas4 - 2008-09-06, 11:39

ja pisze caly czas o adaptacji licznika typowego od mkIV.
u siebie bede zakladal po lakierniku .
wtedy zrobie porade jak to robic i wstawie na forum .

sebastian - 2008-09-06, 11:41

Aaaa!
No to w takim razie od cabrio podejdzie bez problemu (tak mi się chyba wydaje)
Tylko jak np. zaadoptujesz sygnalizację niezapiętych pasów np.?

przemolas4 - 2008-09-06, 11:45

to juz zabawa . trzeba od mkIV zaadoptowac zapiecie .
dokladnie bede wiedzial jak to zrobic jak u siebe zaczne .
wiem , ze czesc info idzie w mkIV przez modol konfortu .
wlasnie pasy , ale nie ma rzeczy , ktorych sie nie da zrobic .
jedyna wazna uwaga , by licznik od mkIV mial oznaczenie XXX 919 XXX
liczniki z oznaczeniem XXX 920 XXX sa na szynie CAN i nie da rady podlaczyc .

piru - 2008-09-06, 11:50

Tygrysisko napisał/a:
sebastian napisał/a:
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia

Dokladnie tak....w najstarszych golfach 3 byly zegary a potem obrotomierze weszly, a w vento byly od samego poczatku ;)


Tu się tygrysie mylisz :D Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento. Spotkałem się już dwa razy z takim przypadkiem. Były to Ventki z początku produkcji czyli z roku 1992 r tyle że to były totalne golasy tzn nic oprócz wspomy która była w standardzie. Te dwie Ventki były sprowadzone z Belgii. Kolejną rzeczą co je łączyły była niebieska deska. :D

przemolas4 - 2008-09-06, 11:52

piru napisał/a:
Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento

kolejny ewenement .
wszedzie byl obrotomierz wymienany jak standard .

piru - 2008-09-06, 12:39

przemolas4 napisał/a:
piru napisał/a:
Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento

kolejny ewenement .
wszedzie byl obrotomierz wymienany jak standard .


Ewenement podobny jak moje boczki w drzwiach bez miejsca na głośniki :P Napisałem tylko że spotkałem się z dwoma takimi Ventolotami. Może w jednym i drugim samochodzie licznik był wymieniony chodź nie chce mi się w to wierzyć za bardzo ;)

sebastian - 2008-09-06, 13:10

Ja się spotkałem także z kierownicą taką, jak w Golfie 1.4, czy 1.6, na totalnym golasie - taka jak w dużym fiacie prawie - po prostu ktoś taką przełożył, czort wie, czemu... Z licznkami tak samo musiało być
spyro - 2008-09-07, 15:49

sebastian napisał/a:
swap dechy od MK4 i liczników
liocznik OK, ale dechy? FUJ.
sebastian napisał/a:
Czyż to nie jest piękne? :tweety:
opróćz kiery, któa wogóle nie pasuje do dechy g3/vento.
piru napisał/a:
Tu się tygrysie mylisz :D Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento. Spotkałem się już dwa razy z takim przypadkiem. Były to Ventki z początku produkcji czyli z roku 1992 r tyle że to były totalne golasy tzn nic oprócz wspomy która była w standardzie.
Vento miało w standardzie obrotomierz nawet na ubogim polskim rynku. Może ktoś zmieniał zegar bo się popsuł? Bo obrotomierz+wspomaganie było standard. Chociaż z drugiej strony w Holandii montowali w Vento silniki 1,4 60 kucy. Ulotkowo i katalogowo podstawowym wyposażeniem był obrotomierz, wspomaganie i dzielona tylna kanapa (katalog z 1992 roku promujący nowy moel: Vento ;) )
bradley - 2008-09-17, 14:08

To moze tutaj sie podepne ;)

Chodzi mi o zmiane podswietlenia, ale pytanie zalezy wlasnie od typu licznikow. Czy Venta i Golfy 3 mialy liczniki na zaroweczki gdzie nie ma mozliwosci podswietlenia od tylu wskazowek (predkosciomierza, obrotomierza itd.) tak jak np. da sie w Octavii 1:


spyro - 2008-09-17, 14:43

bradley napisał/a:
Czy Venta i Golfy 3 mialy liczniki na zaroweczki gdzie nie ma mozliwosci podswietlenia od tylu wskazowek (predkosciomierza, obrotomierza itd.) tak jak np. da sie w Octavii 1:


Tak dokładnie, jak chcesz mieć podświetlane tarcze kup indiglo, tak to pozostają kombinację z samym licznikiem i jego oświetleniem, można fajnie zaadaptować zimne katody (jak u mnie) bądź bawić się zwykłymi diodami.

bradley - 2008-09-17, 15:21

spyro, a z tymi zimnymi katodami to jaki efekt? Oswietla rownomiernie licznik? Poprosze o zdjecie :)

Do Kadzia diesla zaadaptowalem licznik digital z GSI. Wszyscy mowili, ze sie nie da a da :P I odziwo licznik ten mial nawet kontrolke swiec zarowych i rezerwe (czego brak w oryginale). Widzialem tez digitala do golfa, ale jakos nie przypadl mi do gustu i podejrzewam, ze na kontrolke swiec tez nie ma co liczyc.

spyro - 2008-09-17, 17:37

bradley napisał/a:
spyro, a z tymi zimnymi katodami to jaki efekt? Oswietla rownomiernie licznik? Poprosze o zdjecie :)
to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, ja przeszedłęm u siebie już wszystkie możliwe wyjścia z idndiglo włącznie i katody najładniej świecą.

A foteczki, bardzo proszę;



To jest fotka na full oświetleniu w nocy, w rzeczywistości nie daje tak po gałach :D

bradley - 2008-09-17, 18:39

Gdzies znajde manual do tego? Chcialbym taki lekko niebieski. Taki efekt jest jak zastosuje sie biala diode LED. Jest to niby biale swiatlo ale ma poswiate niebieska. Oryginalne podswietlenie niby to swieci ale gora mocno a dol slabo.
Paweł J. - 2008-09-17, 18:42

bradley napisał/a:
Oryginalne podswietlenie niby to swieci ale gora mocno a dol slabo.

Wywal tą zieloną folię z licznika i będzie o niebo mocniej dawac po całych zegrach.

spyro - 2008-09-17, 18:58

bradley napisał/a:
Gdzies znajde manual do tego?

Gavel już rok szykuje poradę ale biedak teraz w ogóle nie ma czasu ;(

A poradę zrobił kiedyś rydzu, tu masz inną:
http://www.rydzu.pl/index...&id=33&Itemid=1

A polega cała zabawa na tym, że wywalasz stare oświetlenie, ten cały biały plastik, w jego miejsce np. na gorący klej przyklejasz 2 krótkie zimne katody, dolutowujesz w miejsce starego złącza i tyle :D Jeśli przy okazji zmienisz sobie tarcze na białe musisz też wskazówki pomalować bo niestety "zginą" na białych tarczach.

bradley - 2008-09-17, 19:08

To moze na poczatek sprobuje wywalic ta folie. Zarowki sa z zielonymi kondomami czy bez i swieca przez zielona folie?
spyro - 2008-09-17, 19:10

bradley napisał/a:
Żarówki sa z zielonymi kondomami czy bez i swieca przez zielona folie?
żaróweczki są zwykłe przeźroczyste, także wywalając folię pozbywasz się zieleni, tyle że ta folijka działa jednak rozpraszająco, bo tak bez niej będziesz miał dwa słupki światła niestety...
bradley - 2008-09-17, 19:15

Czyli kolejne zaskoczenie. W takim razie albo zaopatrze sie w halogeniki (takie mocniejsze zaroweczki, ktore stosuje sie w digitalu w kadziu), albo zaopatrze sie w koszulki termokurczliwe i sprobuje z zarowka bez folii. Kiepsko jest to podswietlone.
Ostatnie chyba pytanie. Ile zaroweczek? Jak rozumiem 5W5 czyli odpowiednik diody T10 ?

sebastian - 2008-09-17, 19:17

bradley napisał/a:
Kiepsko jest to podswietlone.

Jak dlamnie, to czasami az za mocne :faja:

spyro - 2008-09-17, 19:29

bradley napisał/a:
Jak rozumiem 5W5
W5W
bradley napisał/a:
Ile zaroweczek?
2 szt.
bradley - 2008-09-17, 19:45

W5W oczywiscie :P
spyro napisał/a:
2 szt.

I o dwie za malo moim zdaniem. Pewnie to ten sam konstruktor co nieszczesnej klamki od schowka. Najpierw zrobil klamke a jak kac minal to zaczal robic zegary i sie zmeczyl ;)

Dosyc narzekania, w weekend sprobuje cos podzialac. Dzieki za wszystkie informacje.

Rafik - 2009-08-28, 14:48

Witajcie ożywie troche temat nie bede zakładał drugiego chyba tu bedzie dobrze :) . Bo juz dawno chodzi mi po głowie zmiana licznika w moim ventylu a wiec chodzi o to że w moim Vento mam licznik z zegarkiem analogowym a chce licznik z obrotomierzem wiec tak pierwsze co to musze wiedziec czy takie cos sie da zrobic wiem cos ze trzeba luknac czy ma sie jakis zielony kabelek bynajmiej tak słyszałem dobra jak tak to gdzie dokładnie poszukac takiego kabelka on pewnie bedzie szedł gdzies od alternatora tak podejrzewam a jak nie bed miał tego kabelka czy mozna go w jakis sposób dorobic przystosowac tak abym mógł miec wkoncu normalny licznik i aby wszystko działało. Kolejne pytanie czy to może byc licznik obojetnie z jakiej wersji silnikowej np jak ja mam poczciwego Dieselka czy moze byc od TD lub TDI albo w ostatecznosci od Benzyniaka ?? Za wszelkie rady z góry dzieki :hejka:
sebastian - 2009-08-28, 15:06

Kupujesz nowy licznik, z obrotomierzem, wyciągasz stary, wkładasz nowy, podłączasz i to wszystko. Nic nie musisz innego kombinować. Plug & Play.
Rafik napisał/a:
Kolejne pytanie czy to może byc licznik obojetnie z jakiej wersji silnikowej np jak ja mam poczciwego Dieselka czy moze byc od TD lub TDI albo w ostatecznosci od Benzyniaka ??

NIE!. Musi być konkretnie z danej wersji silnikowej. Bo zauważ, że czasami na niektóych licznikach skala zaczyna się od 0, a czasami od 20. W jednych kończy się na 200, w drugich na 220 itd. Musisz taki sam licznik, taki sam typ licznika kupić i założyć.

Rafik - 2009-08-28, 15:12

aha czyli musze szukac konkret od zwykłego diesla od TD juz nie bedzie pasił no cóż biore sie za szukanie ok dzieki Sebek bym dał Ci plusika ale nie moge bo nie mój temat :hejka:
sebastian - 2009-08-28, 15:22

Najważniejsze, żeby "firma"licznika się zgadzała. Po środku na dole, pomiędzy prędkościomierzem, a zegarkiem masz taki napis" VD0, motometer itp. Musi być to samo. Być może liczniki ze zwykłego diesla są takie same jak od TD. najprościej wiesz, jak zrobić? Bo numerze licznika jako część oryginalna - z tyłu powinna byc karteczka przyklejona z jego numerem. I według tego szukaj.
bradley - 2009-08-28, 15:33

Mialem TRW, zmienilem na VDO
Mailem z Vento, zmienilem na z Ibizy
Mialem z 1Z, mam z AFNa
WGSZ jest nawet lepsze niz w starym liczniku i jest wieksza dokladnosc predkosciomierza.

Rafik, wejdz w tryb serwisowy licznika, jak na pozycji 7 na wyswietlaczy km po odpaleniu silnika beda obroty to znaczy, ze twoj alternator jest przystosowany pod obrotomierz.
Licznik bedzie pasowal z kazdego diesla D, TD, TDI o ile WGSZ bedzie zblizone do twojego starego. 1Y i AAZ sa w pelni zamienne i bez znaczenia czy zaczyna sie od 0 czy od 20. W przypadku 1Z jest juz niewielka roznica.

sebastian - 2009-08-28, 15:37

bradley napisał/a:
Rafik, wejdz w tryb serwisowy licznika, jak na pozycji 7 na wyswietlaczy km

Też prawda. Żeby tak zrobić, musisz wcisnąć przycisk od kasowania kilometrów i trzymać go wciśniętym, następnie jak trzymasz go, przekręcasz kluczykiem na zapłon, wyłączasz zapłon i puszczasz przycisk. będą pojawiać się cyferki, 1, 2, 3 itd. Wciskasz tyle razy, żeby było 7. Uruchamiasz silnik i masz elektroniczny obrotomierz.

przemolas4 - 2009-08-28, 18:22

Cytat:
sie od 0 czy od 20. W przypadku 1Z jest juz niewielka roznica.

z tego co pamietam jak czytalem na forum golfa , to nawet od vr`a mozna wlozyc .
jeden kolo pisal , ze VAG`iem za pomoca kodow zmiena sie ustawienia licznika......
tylko nie pamietam czy pprzypadkiem nie mowie o licznikach od mk4 . jesli sie myle , to przepraszam .

Rafik - 2009-08-28, 19:33

Dzieki Panowie wiem ze firma musi sie zgadzac mam VDO i nawet z przyzwyczajenia szukał bym tego samego ide pogrzebac w tym liczniku moze cos sie dowiem
:hejka: :hejka:

Rafik - 2009-08-28, 19:37

Tragedia :boisię: mam tylko dwie opcje 01 i 02 :( :beczy: :beczy: :beczy: :beczy: :stryczek: :stryczek: :stryczek: :stryczek:
bradley - 2009-08-28, 20:07

przemolas4 napisał/a:
tylko nie pamietam czy pprzypadkiem nie mowie o licznikach od mk4

Tak, w mk4 da sie zmienic kodowanie licznikow i nie ma problemu z pokazywaniem predkosci. mk4-->mk4 plug and play. mk4-->mk3 wybiera sie opcje najblizsza oryginalowi.
Rafik, wszedles wtryb inspekcji a nie serwisowy licznika.
Przy wlaczonym zaplonie musisz nacisnac guzik i go trzymac, nastepnie wylaczasz zaplon i szybko go wlaczasz i puszczasz guzik.
Jesli na wlaczonym zaplonie puscisz guzik od kasowania na wylaczonym zaplonie to wchodzisz w inspekcje.

Rafik - 2009-08-28, 20:27

robilem tak jak sebek mi mowil zanim zaplon przekrecilem to wcisnalem guzik
ok zrobie teraz ze najpierw zaplon pozniej 3mam guzik i wylaczam zaplon :D

bradley - 2009-08-28, 20:30

Cytat:
ok zrobie teraz ze najpierw zaplon pozniej 3mam guzik i wylaczam zaplon :D

Wlaczasz, trzymasz, wylaczasz i szybko wlaczasz, puszczasz.

Rafik - 2009-08-28, 20:46

Ok mam obroty teraz tylko niewiem kupywac z allegro czy pojezdzic po szrotach bo ze szrotu pewnie taniej no i wiem co biore i przy przesylce nie bedzie niespodzianek ze sie cos zniszczy przez nasza kochana poczte :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group