Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Nie Ma Mocy :(

RabbiT - 2008-10-23, 03:47
Temat postu: Nie Ma Mocy :(
Panowie konkretnie i krotko to tak :
kiedys jak jechalem na piatym biegu i przekraczalem 3100 obrotow(okolo 90 mil) to autko bardzo tracilo moc, po wylaczeniu silnika i zapaleniu go ponownie chodzilo juz normalnie, zas jesli bym rozpedzil autko na czwartym biegu do mniej wiecej 100 mil i pozniej wrzucilem 5 to do 185 szedl normalnie pozniej zas to samo sie robilo :(

Od dwoch dni auto calkowicie stracilo na mocy, do mniej wiecej 2000 obrotow zbiera sie jak sie zbieralo, powyzej 2000 ( jak zaczyna pracowac turbo) auto wyraznie jest mocno przymulone :( ciezko sie wkreca na obroty, i jest bardzo slabe. nie wiem gdzie szukac przyczyny juz :( prosil bym o jakas pomoc.
Samochod to VW Vento 1.9TDI 1997

RabbiT - 2008-10-23, 04:02

zapomnialem jeszcze dodac ze jak odpalam autko to bardzo czesto samo sie przygazowuje do okolo 2100, 2200 obrotow :(
bradley - 2008-10-23, 11:45

Na Vaga je bo smierdzi mi to notlaufem.
RabbiT - 2008-10-23, 12:23

bradley napisał/a:
Na Vaga je bo smierdzi mi to notlaufem.
a co to jest ten notlauf ?:(

podlaczylem do vaga i wyskoczylo:

sensor na kolektorze dolotowym i jakis sensor paliwa jutro zapne go znowu i dokladnie wypisze bledy

bradley - 2008-10-23, 12:29

Tryb awaryjny silnika...
Bledy sa to dobrze, mozna cos usuwac.

marmarmarek - 2008-10-23, 12:44

cos z przepoywaomierzem moze byc... jak kiedys wymienialem pasek wiloklinowy w brata tdiku, to zapomnialem podpiac przewod do przeplywomierza i efekty te same. sprobuj najpierw wykasowac bledy...
radobom - 2008-10-23, 22:38

A ja bym zaczął od sprawdzenia turbiny. Nie wiem czy tak sie robi ale ściągnął bym rure z turbo i zobaczył czy cos daje ciśnienia
RabbiT - 2008-10-24, 00:24

radobom napisał/a:
A ja bym zaczął od sprawdzenia turbiny. Nie wiem czy tak sie robi ale ściągnął bym rure z turbo i zobaczył czy cos daje ciśnienia
turbo raczej nie bo slychac jak sie zalancza, za kazdym razem jak usune bledy to po ponownym podlaczeniu zas sie pojawiaja
bradley - 2008-10-24, 00:36

Primo: turbina dziala zawsze! Czy to na jalowym, czy to na 4k
Drugie primo: Sprawdzanie turbiny taka metoda owszem, cos da, ale przeciez ma vaga to sobie sam moze odczytac czy pompuje turbo czy nie
Trzecie primo:P Bledy podaj, co sie wyswietla.

RabbiT - 2008-10-24, 04:12

bradley napisał/a:
Primo: turbina dziala zawsze! Czy to na jalowym, czy to na 4k
no no ja wiem tylko mi chodzilo o ten moment kiedy zaczyna sie wkrecac (2100-2200obr.)
jutro koncze o 18 tak wiec odrazu po robocie podepne go i napisze co to za bledy

RabbiT - 2008-11-10, 20:22

narazie nie mam dostepu do kabla :(
np. jak ruszalem wczesniej agresywnie to nic sie nie blokowalo
teraz gdy chcial bym ruszyc agresywnie to silnik blokuje sie przy 3k, wczesniej tego problemu nie mialem.

markus - 2008-11-16, 18:12

U mnie jest podobnie z tą utratą mocy. Powyrzej 120 km/h na piątym biegu, auto traci drastycznie moc :( Natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika, moc wraca i cała sytuacja się powtarza do tych 120km/H. Gdzieś, kiedyś słyszałem jakieś stwierdzenie, że "turbina jest przeładowana" tzn. zawalona sadzą i ponoć trzeba wyczyścić delikatnie łopatki. Nie próbowałem jeszcze nic robić.
RabbiT - 2008-11-16, 18:14

markus napisał/a:
U mnie jest podobnie z tą utratą mocy. Powyrzej 120 km/h na piątym biegu, auto traci drastycznie moc :( Natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika, moc wraca i cała sytuacja się powtarza do tych 120km/H. Gdzieś, kiedyś słyszałem jakieś stwierdzenie, że "turbina jest przeładowana" tzn. zawalona sadzą i ponoć trzeba wyczyścić delikatnie łopatki. Nie próbowałem jeszcze nic robić.
ja wymieniam turbo ;P hehe ;)
bradley - 2008-11-16, 19:43

markus, klasyczny notlauf.
Jesli masz AFNa to pewnie zapieczone kierowniczki w turbinie. Ale to sobie mozna gdybac :) Podepnij VAGa, zrob mu loga dynamicznego na kanale 003, 008, 011 i bedziesz widzial na kanale 011 czy turbo przeladowuje czy nie.

babyy82 - 2008-11-16, 22:53

A ja obstawiam N-75. Ale w innym temacie widzialem ze i tak turbo zmieniasz wiec powodzenia bo bedzie ci potrzebne. Sama zmiana sprezarki to nie wszystko.
Daj znac jakie beda efekty po zmianie i czy silnik dlugo chodzil:P

RabbiT - 2008-11-17, 12:04

babyy82 napisał/a:
A ja obstawiam N-75
odpada, zmienione ;)
Junior_86 - 2008-12-28, 23:57

babyy82 napisał/a:
Sama zmiana sprezarki to nie wszystko.
Daj znac jakie beda efekty po zmianie i czy silnik dlugo chodzil:P


O co chodzi?? co to znaczy nei wszystko i co ma do tego silnik

Junior_86 - 2009-01-03, 23:48

moc wrocila. okazalo sie ze spec od regeneracji diesli podczas uszczelniana pompy musial przeciac nozem rure ktora wraca sprezone powietrze. tak sobie teraz robote zalatwiaja.... perfekcyjne ciecie od spodu okolo 5 cm. narazie na izolacje szmaciana zakrecone. a rure w nastepnym tyg jakos kupie. ile taka rura ta gumowa dl okolo 20 cm od strony szyby i to ta co juz wraca??
100P - 2009-01-04, 10:31

może nie byc tania ;) bo ciśnieniowa ;)
EDI_DTR - 2009-01-04, 21:17

markus napisał/a:
U mnie jest podobnie z tą utratą mocy. Powyrzej 120 km/h na piątym biegu, auto traci drastycznie moc Natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika, moc wraca i cała sytuacja się powtarza do tych 120km/H. Gdzieś, kiedyś słyszałem jakieś stwierdzenie, że "turbina jest przeładowana" tzn. zawalona sadzą i ponoć trzeba wyczyścić delikatnie łopatki. Nie próbowałem jeszcze nic robić.
ja mam tak samo tu tak ładnie wypisaliscie jakies skroty "Podepnij VAGa, zrob mu loga dynamicznego na kanale 003, 008, 011 i bedziesz widzial na kanale 011 czy turbo przeladowuje czy nie."
a ja dalej nie wiem o co chodzi... ja rozumiem ze mam jechac do mechanika podpiac sie pod komputer i mu wszystko pokaze tak??

Junior_86 - 2009-01-04, 23:01

a kopci ci jak gazu dajesz? bo jak kopci to za malo powietrza dawkuje wiec albo turbina nie kreci albo tak jak u mnie przewod nieszczelny i ucieka sprezone powietrze pod maske 120 km/h to dlatego ze jest jakies odciecie na komputerze. dobrze by bylo pojechac do mechanika i faktycznie podlaczyc pod komputer i ci powie czy turbina dmucha jak nie to niech sprawdzi czy rury szczelne
Junior_86 - 2009-01-04, 23:02

Powinien wiecej palic jak kopci bo nie przerabia calej dawki paliwa co komputer da. u mnie palil 6 w miescie w lato to i mniej a jak kopcil to tak 6.5 -7
bradley - 2009-01-04, 23:57

EDI_DTR, jedz do kogos kto dysponuje interfejsem diagnostyczny vag-com lub podobnym. Test musisz zrobic dynamiczny (to znaczy podczas jazdy) a nie, ze podpinasz komputer w garazu i ... no panie wszystko jest ok, a jak samochod w trasie zdycha...
Komputer przechodzi w tryb awaryjny bo jakis parametr jest nie wporzadku. Generalnie dzieje sie tak w przypadku kiedy turbina dmucha za duzo badz drastycznie za malo, wtedy obcinana jest dawka paliwa - mniejsza moc - mul.
Moze na forum vwgolf znajdziesz kogos ze swoich okolic, ktory ma laptopa, zna sie na diagnozowaniu i zrobi to za flaszke ;)

EDI_DTR - 2009-01-05, 10:19

i wszystko jasne :D wielkie dzieki bradley, mam nadzieje ze to nic powaznego
Junior_86 - 2009-01-12, 23:33


Chlopaki jaki numer ma ta rura zaznaczona albo jak ona sie prawidlowo nazywa zeby w motoryzacyjnym wiedzieli o co chodzi.
i moze ktos wie ile to kosztuje?

Junior_86 - 2009-01-17, 11:01

No to jak nikt mi nie napisze co to jest za rura?
Cybul - 2009-01-17, 18:10

to jest od intercoolera ale czy wlotowa czy wylotowa to nie wiem najlepiej powiedz ze rura od intelcoolera a koles niech ci zapoda zdjecie z kompa i mu pokaz na zdjeciu
Junior_86 - 2009-01-17, 21:33

to jest rura wylotowa, powietrze juz jest sprezone. no trafilem na nie kumatego i sam nie wiedzial i jak pokazywal obrazki to calkiem inaczej to wygladalo niz w rzeczywiskosci... dlatego pytam tu;)
Junior_86 - 2009-02-21, 10:31

moze ktos z nudow zaglada pod maske i ma napisany numer na tej rurze? bo dalej nie wiem jak to opisac a u mnie jest zaklejona tasmami
slaw71 - 2009-02-21, 17:37

ETKA pokazuje nr 1HO 145838G (wąż ciśnieniowy) ;)

jest to rura łącząca kolektor ssący

Junior_86 - 2009-02-25, 19:02

dzieki sliczne bo juz czas to wymienic.
markus - 2010-04-18, 18:34

wiecie drodzy koledzy jak zmostkować N75 i zaślepić EGR w silniku 1.9 Tdi 1z ?? Chciał bym zobaczyć czy będzie jakaś różnica w jeżdzie, tzn czy nie będzie łapał notlaufa.
bradley - 2010-04-18, 19:46

markus, bierzesz w raczki zaworek n75, sciagasz z niego przewod czerwony oraz przewod niebieski. Nastepnie bierzesz dlugopis zelowy, wyciagasz z niego wklad, ucinasz nozyczkami, i takim wkladem laczysz przewod czerwony i niebieski. Wtyczki od n75 NIE odpinasz.

EGR: Zdejmujesz z tylu kolektora ssacego z grzyba egra przewod podcisnieniowy, wkrecasz w niego wkret albo dajesz jakas kulke lozyska (chodzi o zaslepienie tego przewodu).


EGR mozesz zostawic, to na 95% nie jego wina :)


Na przeplywke tez jest sposob jak ja podrasowac gdy jest calkowicie zepsuta.

markus - 2010-04-18, 20:03

w 1Z są kierowniczki turbiny, tak jak w AFN? Może one się zapiekły? Na razie popróbuję prostymi metodami, jak to nie pomoże, to trza będzie podjechać gdzieś na Vaga.
bradley - 2010-04-18, 21:28

markus, nie, nie ma. To prosta konstrukcja na zaworze upustowym.
Mialem ostatnio problem z dosc mocnym przeladowaniem bo akurat n75 padl. Bajpas jest ok. Auto podkapca troche po jest mniejsze doladowanie niz powinno ale notlaufa brak.

markus - 2010-04-19, 19:17

Ciekawe jak zachowa się silnik po zmostkowaniu N75? Zaworek "cyka" cały czas, więc pewnie to nie on powoduje notlaufa, może przepływka padnięta? Na razie to tylko teoretyczne gdybanie hehe
bradley - 2010-04-19, 19:49

Bedzie troche gorzej sie zbieral i podkapcal. To jedyna roznica. Jakby przeplywka byla padnieta to bys mial kompletnego mula.
Najlepiej jakbys zlogowal dynamicznie auto.

markus - 2010-04-19, 20:21

ale jeśli N75 jest padnięty, to po zmostkowaniu go, nie będzie lapał ventyl notlaufa?
bradley - 2010-04-19, 20:37

Nie bedzie.
Chyba, ze masz program i bedziesz go cisnal wtedy w sterowniku moze byc blad zbyt malego doladowania bo na mostku masz ok 0,6-0,65bar ale roznica przy serii 0,85 jest zbyt mala zeby byl ten blad.
Mostkuj, roboty na 2min. Tylko nie odpinaj kostki elektrycznej od zaworka.

markus - 2010-04-19, 20:40

oki dzięki za podpowiedzi :) :piwo:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group