Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - NIE RÓWNO CHODZI 1.9 TD po zmianie silnika

zabek1987 - 2008-12-14, 12:00
Temat postu: NIE RÓWNO CHODZI 1.9 TD po zmianie silnika
Witam wszystkich którzy moga mi pomuc,mianiowicie kuzyn przegrzał mi silnik i kupiłem nowy czyli 1.9 td,zminiłem osprzęt cały od swojego, zapalił lecz szarpie go na wolnych obrotach i kopci na niebiesko i to tak sporo,olej jest ok i płyn też. Prosze o jakies porady
theority - 2008-12-14, 12:08

a wstawiłeś nowe uszczelki pod głowicą? czy przed wymianą ktoś zajrzał do jego wnętrzności? Może kompresji nie ma, a to w dieslu bardzo ważne.
zabek1987 - 2008-12-14, 12:23

theority napisał/a:
a wstawiłeś nowe uszczelki pod głowicą? czy przed wymianą ktoś zajrzał do jego wnętrzności? Może kompresji nie ma, a to w dieslu bardzo ważne.


nie wymieniałem,gość mówił ze silnik jest ok i daje miesiąc gwarancji na niego wiec go nie rozbierałem,,on nim jeździł i sobie zachwalał,był wymieniany rozrząd odrazy i przekładana pompa, może tam coś jest nie tak,albo pompa nie ustawiona czy coś w tym stylu

theority - 2008-12-14, 12:28

Stawiał by na źle ustawiony rozrząd bo ja miałem takie objawy jak przestawiłem na pompie o dwa żąbki do tyłu. Ale warto też sprawdzić kompresję.
bradley - 2008-12-14, 12:35

Przekladales swoja pompe, robiles rozrzad i ustawiles tak zeby pasowalo? Jak kopci na niebiesko to IHMO bierze olej, gdyby kopcil na bialo albo czarno wtedy mogloby byc cos z rozrzadem, w sensie ustawienia pompy. Z reszta nie wiem czy sam zmieniales rozrzad czy robil to mechanik i badal ustawienie pompy na czujnik zegarowy (kat wtrysku).
zabek1987 - 2008-12-14, 12:36

będe musiał komuś to dac na sprawdzenie,a czemu tak kopci na niebiesko,ale to tak sporo że az tyłu nie widać, ten silnik stał jakiś czas i może wtryski będa sie wieszać,co o tym myślicie,mam ze starego dobre bo nie kopcił na tamtym silniku
theority - 2008-12-14, 12:39

za dużo paliwa dostaje i przez to ta chmurka, wiem bo tak chmurka u mnie jest jak dam ssanie i dodaje gazu przy odpalaniu żeby filtr paliwa przeczyścić
zabek1987 - 2008-12-14, 12:41

bradley napisał/a:
Przekladales swoja pompe, robiles rozrzad i ustawiles tak zeby pasowalo? Jak kopci na niebiesko to IHMO bierze olej, gdyby kopcil na bialo albo czarno wtedy mogloby byc cos z rozrzadem, w sensie ustawienia pompy. Z reszta nie wiem czy sam zmieniales rozrzad czy robil to mechanik i badal ustawienie pompy na czujnik zegarowy (kat wtrysku).


tzn przekładałem sam a gośc mi to ustawiał,tzn nie wiem jak sie ustawia na czujnik zegarowy ale raczej tego nie robił,miał blokady,ustawił koło zamachowe,napioł pasek coś ustawił pompe i mówił ze bedzie dobrze

bradley - 2008-12-14, 12:42

Jak masz mozliwosc to nagraj film jak to kopci i zamiesc na youtube albo wrzucie.
Gdyby wtryskiwacze byly padniete to kopcilby na czarno albo bialo, choc bardziej na czarno :)

Bardziej stawialbym na to, ze silniczek sobie dlugo stal w szopie i pierscienie sie zapiekly i puszcza teraz olej.

zabek1987 - 2008-12-14, 12:43

tamten sielnik był zagotowany i wywałiło olej z połynem,może poszedł w wydech i dla tego tak kopci, za godz dam wam filmik ok
bradley - 2008-12-14, 12:46

Tu masz mojego Kadzia jak dymi kiedy podkrecilem dawke paliwa na pompie:


Takie dymienie jest dopuszczalne jesli masz sandala w podlodze, przy jednostajnej jezdzie nie powinien dymic. Widac, tez lekki niebieski dymek, to od oleju ale bierze go tyle ile powinien.

zabek1987 - 2008-12-14, 12:53

ooo człowieku to to jest nic w porównaniu z moim,na wolnych obrotach kopci gozrej niz twój kiegy puscił czarnego dyma lecz mój jest niebieski,a jak jedze równo to jest dobrze i nie kopci tak
krzeszak - 2008-12-14, 13:57

zabek1987 napisał/a:
zapalił lecz szarpie go na wolnych obrotach i kopci na niebiesko i to tak sporo

NA CO WSKAZUJE KOLOR WYDZIELANEGO DYMU?
Dym jest produktem spalania. Pojazdy w twoim miejscu pracy mogą produkować trzy rodzaje dymów, dwa z nich wskazują na problemy związane z jednostką napędową. Te trzy typy dymów są następujące:
• dym niebieski (głównie olej i niespalone do końca paliwo), wskazuje na zły serwis i nieodpowiednie parametry techniczne silnika
• dym czarny (sadza, olej i niespalone do końca paliwo), wskazuje na wady techniczne silnika
• dym biały (krople wody i niespalone do końca paliwo), produkowany jest wówczas, gdy silnik jest zimny, zanika w miarę wzrostu jego temperatury

warto jeszcze to zobaczyć:
http://moto.wp.pl/kat,457...1723e&_ticrsn=5

theority - 2008-12-14, 14:21

No to czekamy na filmik i ocenimy kolor dymu :D
bradley - 2008-12-14, 17:31

Gdzie ten film?:P
zabek1987 - 2008-12-14, 22:12

sorki chlopaki,mialem wrzucic ale nie mialem jak bo wyjechalem poza dom,wrzuce na 100% jutro i czekam na wasze opinie
zabek1987 - 2008-12-14, 22:28

jezdzilem dzis i podczas jazdy nie kopci lecz jak stane i na luzie jest to chodzi rowno,nastepnie po 2-3 min zaczyna szarpac silnikiem i wtedy zaczyna kopcic na niebiesko, jest tepy na biegach podczas jazdy ale kreci sie do 4 tys obrotów
zabek1987 - 2008-12-15, 19:27

prosze udało mi sie dziś nagrać,na wysokich obrotach nie dymi tylko na wolnych,nawet lepiej chodzi dziś bo wczoraj nim troche pojeździłem,czekam na opinie


http://www.wrzuta.pl/film/xYvTjhbATJ/mov00175

http://www.wrzuta.pl/film/bzJJS70oVY/mov00177

piotrek_inf - 2008-12-15, 19:42

Jakoś tak dziwnie gwiżdże. to normalne? A co do dymienia to było na silniku zimnym czy ciepłym? Bo na zimnym to u mnie podobnie, a na ciepłym już nie.
Paweł J. - 2008-12-15, 20:15

Fajnie gwiżdze.... :oklaski:

wydaje mi się ze jak na klekota to chyba jest ok.

A płynu nie ubywa bo ten dym jakiś taki biały...no chyba ze silnik był nie do końca rozgrzany....

zabek1987 - 2008-12-15, 20:26

gwizda tak fajnie od 3 tyś :) taka końcówka wydechu, tzn był rozgrzany,na wiekszych obrotach to nic nie dymi tylko na wolnych,wczoraj patrzyłem na płyn to było ok a dziś to juz nie,jutro spr to napisze,no i czasami nie ma wolnych obrotów,skacze na obrotach a czasami gaśnie nawet podczas jazdy jak wyluzuje
bradley - 2008-12-15, 21:07

Strasznie opornie zapala. Na cieplym silniku powinno byc z polobrotu.
zabek1987 napisał/a:
patrzyłem na płyn to było ok a dziś to juz nie

Tzn co dokladnie?

Moim zdaniem dymienie normalne. Nierozgrzany do konca uklad wydechowy + mroz na zewnatrz. Produkt spalania para wodna;) Niebieskiego tam nie widze.
Jednak niepokoi mnie odpalanie na rozgrzanym silniku. Na zimnym tez tak opornie zapala czy tak samo a moze lepiej?

zabek1987 - 2008-12-15, 21:13

tzn na zimnym to różnie ale przebiera i nie chce sie ustatkowac a jak wyłącze fora to nawet i zgaśnie i nie zapali bez niego a czasami jest ok,objawy są rózne,jak chcecie to moge napisac wszystko to co wiem ale troche będzie napisane
bradley - 2008-12-15, 21:23

Jak masz ksiazke (bo ja nie mam) to wyczytaj jak powinna ustawic sie kat wtrysku czujnikiem zegarowym. Podczas wymiany rozrzadu znaki moga sie zgadzac ale pompe latwo przestawic i potem zaczynaja sie kwiatki z dymieniem. Tak czy siak jesli nie bylo to sprawdzane - nalezy sprawdzic. To tez kwestia odpalania silnika na zimno.
zabek1987 - 2008-12-15, 21:34

nie no tez nie mam ale chyba będe musiał znaleśc dobrego gościa od diesla i niech mi to ustawi,silnik ładnie mi chodzi, dawałem nu na teych filmikach do 4 tys obrotów i nawet nie kopcił na czarno,a na pompie można mu dać dawke aby lepiej chodził??? i z czym to sie wiąże ze będzie wiecej palił (tzn 1 litr,2,3??) no i czy żywotność będzie krótsza
Paweł J. - 2008-12-15, 21:39

TD jak do prawie 90 KM podciągniesz to ciutkę więcej spali, ale litra z groszem to max....oczywiście wnioskuję na odstawię tego co na kilku forach wyczytałem.
zabek1987 - 2008-12-15, 21:44

a niby jak takiego TD podciągnąc do 90 km,duże to koszta czy poprostu regulacja
bradley - 2008-12-15, 21:48

AAZ bo chyba takiego masz jest wykastrowany. Zmien boostpina w LDA na pompie, zaloz jakies MBC z regulacja, srubka przekrec dawke paliwa i bedzie sie lepiej odpychac autko :) Polecam forum vwgolf, wszystko jest opisane.
Paweł J. - 2008-12-15, 21:50

na samej pompie ludzie sporo podnoszą....było zdaje się o tym na forum pisane...
zabek1987 - 2008-12-15, 21:51

to musze to znaleśc i poczytać,a to robota dla fachowca czy dla zwykłego człowieka z jakimś tam pojeciem :P
Paweł J. - 2008-12-15, 21:55

bradley, sypnij jakimś linkiem bo chyba Ty o tym sporo pisałeś....
theority - 2008-12-15, 22:35

Ja stawiam na przestawioną pompę. Trochę cierpliwości (na upartego nawet książka "sam naprawiam") i sobie sam wyregulujesz. Bo ja jak wymieniałem pasek to przestawiłem o dwa ząbki i już nie równo chodził na niskich obrotach oraz był dym z rury. Także ustaw pompę a jak to nie pomoże to sprawdź wtryski i ich kąt.
bradley - 2008-12-15, 23:40

Tu cos skrobniete o podkrecaniu http://forum.vwvento.org/...8&highlight=mbc
theority napisał/a:
Także ustaw pompę a jak to nie pomoże to sprawdź wtryski i ich kąt.

Gwoli scislosci kat wtrysku to nie "jak" czy "gdzie" a "kiedy" paliwo zostanie wtrysniete. Po wymianie rozrzadu w Kadziu (robilismy to z bratem 1 raz no i w garazu czyli warunki polowe :P ) po 1 odpaleniu silnika, przerazliwie kopcil siwo jak parowoz. Jako ze czujnika zegarowego nie posiadalismy robilismy to na czuja pukajac mlotkiem i drewienkiem. Potem krotka przejazdzka. Osiagi nie byly takie jak przed wymiana rozrzadu, wiec jeszcze raz regulacja i bylo ok.

theority - 2008-12-15, 23:44

bradley, łapiesz za słówka :P

zabek1987 napisał/a:
Gwoli scislosci kat wtrysku to nie "jak" czy "gdzie" a "kiedy" paliwo zostanie wtrysniete.

Ale w zasadzie to i tak nie wiem czego się czepiasz? :hmmm:

zabek1987 - 2008-12-16, 19:33

no właśnie tak kopci i dużo pali a osiągów nie ma rewelacyjnych

ok chłopaki dzieki za porady,niestety sam nie zdołam tego zrobić więc oddam do jakiegoś speca,chyba że ktoś wie kto jets dobry w okolicach krakowa-wieliczki aż po mszane dolną,limanową myslenice???

bradley - 2008-12-16, 20:16

theority napisał/a:
sprawdź wtryski i ich kąt.

Tego sie czepiam :P Bo wtryski leja caly czas tak samo a kat wtrysku oznacza kiedy sikna w suwie.

zabek1987 - 2008-12-23, 23:30

panowi znalazłem i to nie daleko siebie gościa co wiedział co zrobić,ustawił pompe czujnikiem zegarowym i teraz wszystko jest git,chodzi aż miło :) a tak po zatym to była cofnięta o 50 setek to dla tych co wiedzą o co chodzi bo ja nie :P . pozdrawiam szystkich i życze wesołych świąt
bradley - 2008-12-24, 00:03

Czyli to co mowilem. Ten co zmienial rozrzad nie sprawdzal ustawienia pompy stad oporne odpalanie.
theority - 2008-12-24, 15:44

Cytat:
Tego sie czepiam :P Bo wtryski leja caly czas tak samo a kat wtrysku oznacza kiedy sikna w suwie.
a mi chodziło czy jakiegos syfu wtrysk nei dostał :P

i wyszło na źle ustawiony rozrząd :P No mówiłem że jak u mnie coś takiego było to właśnie po przestawieniu pompy :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group