|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - vento nierowno chodzi i czasem gasnie....
matisim - 2009-02-12, 13:04 Temat postu: vento nierowno chodzi i czasem gasnie.... witam wszystkich:)
jestem tu nowy, ale uprzedazm juz, ze szukalem rozwiazania mojego problemu lecz nie jest dla mnie wszystko jasne...
vento 1.8 benz bez gazu. otorz, po odpaleniu zaczyna dziwnie silnik pracowac, jak nagram filmik dokladny to go dodam....
znajomy mechanik powiedzial mi ze to uszczelka pod gaznikiem i dostaje lewe powietrze, wiec poszedlem do sklepu a tam mi powiedzieli ze nie ma takiego czegos i trzeba sobie wyciac z papieru?! nie rozbieralem nigdy tego silnika i nie wiem czy mowili prawde... i jeszcze jedno, ostatnio jechalem jakies 100km w jedna strone i w trasie jechal normalnie ale jak wjechalem do miasta (duzo ruszania itp) sinik przy ruszaniu potrzebowal duzo gazu zeby nie zgasl a jak juz ruszyl to czasem tak szarpal ze strach jechac, a po wduszeniu sprzegla obroty trzymal normalnie na ok 900obr/min. choc zdazylo sie raz, ze z 90km/h dalem luz i silnik zgasl ( zauwazylem dopiero jak chcialem ruszyc )robi tak gdy jest mocno rozgrzany, bo gdy przejade z 30km w jedna i spowrotem to nie ma takich objawow.
ogolnie to chcialbym, zebyscie pokazali mi jakies fotki dotyczacego tego problemu tzn. wymiany silniczka krokowego, tej uszczelki pod gaznikiem i co by tam jeszcze bylo trzeba sprawdzic.. najlepiej zdjecia albo dokladne opisy
Paweł J. - 2009-02-12, 15:54
matisim napisał/a: | znajomy mechanik powiedzial mi ze to uszczelka pod gaznikiem |
co to za mechanik, który twierdzi, że masz gażnik Masz jednopunktowy wtrysk paliwa.
Pewnie chodzi o uszczelke pod wtrysk.
matisim - 2009-02-12, 19:26
no to razcej nie chodzilo mu o gaznik tylko o co innego
mogl sie pomylic... i dlatego pytam sie was
wyczytalem, ale nie wiem czy dobrze zapamietalem bo dosc dawno temu to bylo, zeby sprawdzic silniczek krokowy nalezy odlaczyc od niego kabel i poruszac przepustnica a nastepnie podlaczyc i jak przy zaplonie bedzie slychac ze silniczek sie ustawia to jest dobry. prawda to? byly tam dwa kable i dwa odlaczylem....
matisim - 2009-02-14, 12:18
jeden filmik:
http://rapidshare.com/fil...302528.AVI.html
enesen - 2009-02-14, 22:37
heh, no proszę, ja też raz na jakis czas mam takie objawy :/
cinek82 - 2009-02-15, 10:52
No właśnie, co to może być Bo u mnie często też tak jest jak jest zimny silnik, właśnie tak pracuje, tak nierówno.
CINO - 2009-02-18, 00:25
U mnie jedną z przyczyn były wężyki ciśnieniowe. Jednego brakowało. I łapał np. lewe powietrze. Założyłem wszystko ale teraz mam taki problem na rozgrzanym silniku i to bardzo rzadko, że delikatnie i równomiernie nie zależnie od obciążenia (dmuchawa światła itd) schodzą obroty do 200. Wymienię jeszcze uszczelki pod wtryskiem jak jutro nie będzie padać śnieg. I podobno jeszcze na biegu jałowym zdarzą się że gdy jest luźna przepustnica w wtrysku to tez przepuszcza, powodem może być śrubka mocująca lub pręcik na której jest zamocowana ( tak słyszałem).
egos - 2009-02-19, 18:29
Matisim na poczatek -wypnij wtykę z sondy i zresetuj komputer klemą minusową ok 3 min a następnie nie wpinając sondy odpal pojezdzij do pełnego nagrzania silnika i zobacz czy polepszyło sie
matisim - 2009-03-15, 14:42
z sondy, czyli z ulkadu wydechowego?? nie wpadlo mi nigdy to w oczy, gdzie sie znajduje mniej wiecej?
janu35 - 2009-04-09, 18:48
Koledzy a może to odma? sa takie dwie gumy z lewej strony jezeli jest dziurawa (od starosci to ten probelm wystepuje,ja miałem podobnie tylko tyle szczescia ze trafiłem na fachowca wystarczyło chwycił palcem zatkał dziurke i auto zaczeło inaczej pracowac,ale to koszt ok 300zł :-(( za delikatnie potrkaktowałem dziurke tasma izolacyjną
stiliusz - 2009-04-19, 09:13
moze cewka z modułem... jedz na szrot kup uzywana cewke... sprawdz przy nich od razu jak chodzi podlacz i odpal... powinien chodzic normalnie....
matisim - 2009-06-05, 19:43
przyczyna przerywania i gasnieca po rozgrzaniu byl pekniety waz od podcisnienia, ktore idzie do pompy wspomagajacej hamulec- nie wiem czy jasno okreslilem alemysle ze wiecie o co chodzi
niestety, poprzedni wlasciciel przy zmianie rozrzadu cos pokrecil i byl przestawiony i jeden zabek, i przez to palec nie bylna przeciw elektrody tylko kawalek przed nia i iskra byla spaba. dzis rozebralem ta podstawe ktora przykreca sie do kol. ssacego, wyjalem wtryskiwacz, wszystko wyczyscilem. po zlozeniu wtrysk nie rowno dawal paliwo i potrafil sie otwotzyc na maxa i zadusic silnik. gdy podstawe pochyle delikatnie w strone silnika to zaczynaja wariowac obroty i zgasnie. poszla chyba uszczelka, tylko czy wymienic sama uszczelke czy cala podstawe? ona niby jest gumowa, i nie wiem co wymienic :/
przemolas4 - 2009-06-05, 20:13
proponuje cala podstawe wymienic .
nie stosuj papierowej uszczelki , tylko kup odpowiedni silikon odporny na wysokie temperatury i podstawe uszczelnij tym wlasnie silikonem.
pozdrawiam .
matisim - 2009-06-29, 11:39
wymienilem podstawe, troche silikonem uszczelniłem.
jak jest zimny to chodzi równo. ale jak sie rozgrzeje to dziwnie chodzi.
niby równo niby nie- jak trzyma obroty ok 800/900 to slychać lekie pyrkanie w tłumik- nie zawsze. jakdam gazu i w zakresie od 1200 do 2000 przerywa. powyżej 2tys juz nnie. gdy sciagnalem ta plastikowa pokrywe na wtrysku ( ta z rurą od filtra powietrza) to zauwazylem ze wtrysk nie rozpyla równo paliwa. czasem jest ładna mgiełka a czesem tak pluje wtryskiwacz juz jest walniety? wyjmowałem go kiedyś ale że nie idzie go rozebrać włożyłem spowrotem i nie wiem czy czasem czegoś nie uszkodziłem.
piotrekb90 - 2009-06-29, 13:04
Ja kiedyś użyłem preparatu do czyszczenia wtrysków który dolewa się do benzyny oczywiście w odpowiedniej proporcji. U mnie były podobne objawy tzn na niskich obrotach tak do 1800-2000 muliło go, przerywał czasem dopiero jak złapał obroty powyżej 2000 to w miare ok było. Spróbuj może u ciebie też to pomoże...
Lwomati - 2009-06-29, 19:21
piotrekb90, pomógł ten preparat? Możesz napisać co to za produkt i ile kosztuje, może u sibie takie coś przetestuję.
matisim - 2009-06-30, 11:52
aa jak przekrece kluczyk to na wyswietlaczu pojawia sie takie cos: 10 02 i mruga dopokinie odpale
czy to jakis bład?
Lwomati - 2009-06-30, 11:59
IO 02 to inspekcja 02 tzw. duży przegląd. Jeżeli wymieniałeś wszystkie rzeczy eksploatacyjne możesz skasować to wyświetlanie, tu masz podane jak to zrobić:
http://www.vwvento.org/przeglad.htm
matisim - 2009-07-01, 18:43
wszystkie rzeczy czyli co? przydaloby sie wymienic pasek rozrzadu. olej wymieniany w tamtym roku.
Lwomati - 2009-07-01, 20:00
olej się wymienia co roku albo co 10 tyś. ja tak robię - czyli narazie raz wymieniałem. Rozrząd to jak uważasz, ale warto wymienić. W 1.8 raz na 60 tyś. Więc pewnie z tego powodu po części świeci Ci się IO 02
silverek - 2009-07-01, 20:03
lwomati, nie wiesz gdzie jest bylo na forum jak mozna ustawic sobie kiedy ma byc wymiana oleju i takie tam inne rzeczy w zegarach
Lwomati - 2009-07-01, 20:05
http://forum.vwvento.org/...e+wymiana+oleju to znalazłem. Nic więcej nie ma.
silverek - 2009-07-01, 20:06
lwomati, dzieki kolego zaraz sobie zrobie PDF z tego
piotrekb90 - 2009-07-01, 20:18
lwomati ten środek nazywa się "Xeramic" i jest dostępny na każdej stacji benzynowej. Tylko czytaj dokładnie bo jest kilka produktów tej firmy np. dodatki do lpg, do diesla. To jest w butelce 250 ml na 60 litrów benzyny. U mnie zadziałało po wlaniu połowy tego preparatu na 30 litrów Pb. Napisz jaki będzie efekt....
Lwomati - 2009-07-01, 20:19
piotrekb90 napisał/a: | Xeramic |
dzięki kolego za info. Zajmę się tym przy najbliższej okazji
EDIT: piotrekb90 napisał/a: | Napisz jaki będzie efekt.... |
mam nadzieję, że nie rozsadzi mi silnika... bo się wk*rwię
silverek - 2009-07-01, 20:20
piotrekb90, ten do czyszczenia wtrysku a nie uszkodzi go i po wiela to jest
piotrekb90 - 2009-07-01, 20:22
U mnie nie uszkodził a kosztuje to ok 15-20 pln
lwomati może go nie rozsadzi hehe
silverek - 2009-07-01, 20:23
piotrekb90, to normalnie zapytac sie o ten Xeramic do czyszczenia wtrysków i dolać do zbiornika a co ci to pomogło
tu pisze takie cos XERAMIC
Lwomati - 2009-07-01, 20:25
piotrekb90 napisał/a: | U mnie były podobne objawy tzn na niskich obrotach tak do 1800-2000 muliło go |
silverek na to pomogło
silverek - 2009-07-01, 20:28
lwomati, ale tam dalem link i pisze co inego chyba ze jest tego wiecej pod tą nazwą
znalazłem tego wiecejLINK
piotrekb90 - 2009-07-01, 20:29
Albo zapytaj albo sam poszukaj na półce na stacji. U mnie na niskich obrotach 1200-2000 dławił się i słabo przyspieszał. Więc tankowałem na raty te 30 litrów i dolewałem tego do Pb. Jak się poprawiło to spowrotem zacząłem jeździć na LPG bo przez ten czas kiedy stosujesz ten preparat musisz jeździć na Pb. A masz instalke w ventce??
Lwomati - 2009-07-01, 20:30
ja nie mam LPG.
silverek - 2009-07-01, 20:30
nie nie mam instalki LPG
piotrekb90 - 2009-07-01, 20:32
To pyt o instalke było z czystej ciekawości
http://moto.allegro.pl/it...uper_dzial.html
takiego używałem.
Lwomati - 2009-07-01, 20:33
silverek, piotrekb90, z tego co widzę, to coś w podobie do "od czego zacząć tuning pandy - od ceramizacji - od czego?" takie wynalazki nie wiem czy w ogóle w czymś pomagają. Spróbować można. Ale wydam przypuśćmy te 30/40zł i tylko podświadomie będę miał odczucie, że się coś zmieniło - zawsze jakaś frajda.
EDIT: w tym linku z allegro to ładnie zostało opisane. Jestem ciekawy efektów. W piątek obiecuję zalać do pełna i zostawić miejsce na te 250ml. Zobaczymy
silverek - 2009-07-01, 20:34
a ja znalazłem to LINK
Swiadomość bedzie ze mocy przybyło z 5 %
Lwomati - 2009-07-01, 20:37
silverek napisał/a: | Swiadomość bedzie ze mocy przybyło z 5 % |
Szkoda, że nie 50% - nie pogardziłbym
piotrekb90 - 2009-07-01, 20:38
lwomati mówię Ci jak było u mnie i różnice zauważyłem. U Ciebie może to nie zdać egzaminu ale nie przekonasz się dopóki nie spróbujesz.
silverek ja użyłem tego co Ci wysłałem i mi pomogło...
silverek - 2009-07-01, 20:39
lwomati napisał/a: | Szkoda, że nie 50% - nie pogardziłbym | jak mu wleje nie bedziesz mial zemną szans ale dasz fory z 5km
Lwomati - 2009-07-01, 20:41
silverek napisał/a: | ale dasz fory z 5km |
wiesz, nie wszystko wiadome... może się okazać, że silnik już mi więcej nie odpali
silverek - 2009-07-01, 20:43
moze lepiej sie nie bawic w to w jakies wynalazki moze go rozszczelni i nie bedzie tryskał tylko zalewał jak z kranu
Lwomati - 2009-07-01, 20:44
a jak tak będzie... mój biedny vrek
piotrekb90 - 2009-07-01, 20:54
Widzę że dobrze się bawicie...
Lwomati - 2009-07-01, 20:58
piotrekb90 podchodzimy do tego z dystansem i jesteśmy nastawieni sceptycznie do tego typu wynalazków. Ale słowo się rzekło. W piątek zalewam i tesuję.
Paweł J. - 2009-07-01, 21:00
A czy ten specyfik to coś takiego jak cudowne środki do wypalania nagarów w cylindrze
piotrekb90 - 2009-07-01, 21:29
Tygrysisko nie mam pojęcia...u mnie się sprawdziło...[/b]
Lwomati - 2009-07-02, 10:38
kupiłem przed chwilą na BP dwa te środki. Pierwszy STP do benzyny (czyści wtryskiwacze), drugi STP do oleju (uszczelnia i zmniejsza "branie oleju") Jutro zatankuję, wrócę do domu i na ciepłym silniku doleję tego i tego. Tydzień pojeżdzę, zrobię około 400km i zdam relację, czy coś uległo poprawie / pogorszeniu. Był ten Xeramic, ale tylko dwa rodzaje i nie było tego do czyszczenia wtryskiwaczy. Ale produkty STP cieszą się dobrą marką, więc efekty powinny być podobne.
Paweł J. - 2009-07-02, 11:55
lwomati, tego specyfika to czyszczenia wtrysków to można nawet użyć...ale tego czegoś do oleju to bym nie dodawał....mój brat swego czasu tak kombinował...olej się zważył i usmażył silnik.
Lwomati - 2009-07-02, 13:48
użyję tego i tego. Kupiłem trudno. Trzeba spróbować.
matisim - 2009-07-02, 16:34
jak uzyjecie tego do czyszczenia wtryskow to napiszcie co sie dzialo i czy pomoglo. tez sprobuje. lpg nie mam- szkoda silnika
Lwomati - 2009-07-02, 17:19
dam znać. Tylko trzeba będzie poczekać na efekty, bo tak od razu to chyba nie działa
silverek - 2009-07-02, 17:35
lwomati, do silnika nic nie dolewaj to nic nie da lepiej ceramizer sobie kup na stronie ceramizera sa filmiki jak to dziala ja narazie nic nie dolewam do silnika bo nie trzeba
Lwomati - 2009-07-02, 17:39
silverek daj spróbować zobaczymy. Najwyżej będziecie się ze mnie śmiać. Chcę dolać te gówno do oleju, bo na zimnym mi bierze olej. Jak nic nie da i będzie jakieś pogorszenie i zauważę, że się grzeje za bardzo to wymienię olej.
Paweł J. - 2009-07-02, 18:41
silverek napisał/a: | ceramizer |
eh ten słynny Ceramizer
lwomati napisał/a: | bo na zimnym mi bierze olej |
Być moze to kwestia uszczelniaczy zaworowych które twardnieją...być moze jak silnik się rozgrzeje to i one razem z nim i w tedy spełniają swoją funkcję
Wątpię żeby te "cudowne" preparaty miały w sobie jakieś czasteczki które odbudowywują silniki...zarówne jego metalowe skadniki np pierścienie czy cylindry jak i gumę np uszczelniacze zaworowe-jak dla mnie to ściema która komuś napcha kieszenie.
Te specyfiki to pewnie zwykłe zamulacze do oleju które na jakiś czas uszczelniają silnik i tyle.
EDIT:--------------------------------------------------------------------------------------------------
Odnośnie ceramizera.....cytat...z forum 206-stki
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze do tematu, wlałem ceramizer do mojej Reni (Renault Clio I silnik 1.2 Energy z 1992r ) silnik był kiepski, brak mocy, dolewka oleju ok. 1l na 600 km. Po wlaniu Ceramizera i przejściu pełnej "procedury" aktywacji tego specyfiku w silniku, w moim przypadku brak jakichkolwiek oznak poprawy.Nie oczekiwałem cudów ale choćby mniejszego o 200ml spożycia oleju i przyrostu mocy,nic takiego sie nie stało,nawet efekt placebo nie wystąpił.Operacja miala miejsce w marcu 2008,silnik przejechał po tym jeszcze ok 3500 km ,kupiłem inny i wymieniłem ( nie rozleciał sie ale nie dało się już normalnie jeźdźić.To moja przygoda z ceramizerem
http://www.206club.net/sh...&t=48921&page=2 (ostatni post)
silverek - 2009-07-02, 19:25
Tygrysisko, dobre
Lwomati - 2009-07-02, 19:31
oj tam dopiero co wymieniłem rozrząd i sprzegło i wydałem 2600zł, chyba się na siebie nie zezłoszczę jak mi się silnik od tego STP rozpadnie
silverek - 2009-07-02, 19:39
lwomati, nie napewno bedziesz zadowolony
matisim - 2009-07-02, 21:25
do oleju napewno nic nie wleje, ale na te wtryski "Xeramic" moze warto?
cinek82 - 2009-07-02, 21:42
Xeramic nic nie daje, sam próbowałem i shit. Stąd wiem ze nigdy nic nie wleję do silnika poza olejem i benzyną do baku
spyro - 2009-07-03, 11:36
Wszystkie te specyfiki są gów... warte. To tylko kolejne sposoby na wyciąganie kasy od kierowców.
Lwomati - 2009-07-03, 14:52
No dobra koniec tego krakania
Wlałem te dziadostwa. Zrobiłem foto, aby uwiecznić moment kiedy silnik był jeszcze zdrowy
Zatankowałem do pełna, zrobiłem 30km, przyjechałem do domu, wlałem STP do oleju i wlałem STP do benzyny. Ten regenerator do oleju jest jakiś dziwny. Ma bardzo gęstą konsystencję. Wlałem go ponad pół tej buteleczki, bo troszkę się przestraszyłem. Zrobiłem kolejne 30km i nic nie stwierdziłem. Pierwszy grubszy test będzie dopiero w poniedziałek.
Wracając z pracy śledziłem temperatury chłodziwa i oleju. Jedyne moje spostrzeżenie odnośnie regeneratora to takie, że temperatury przed wlaniem i po niczym się nie różnią, a to już jest plus. Teraz kilka słów o czyścicielu do wtryskiwaczy. Hmm... jeszcze nie wiem czy działa, ale... przed dodaniem go do paliwa irytowało mnie takie zjawisko - gdy przekręcałem stacyjkę, to coś bulgotało w silniku (myślę, że to paliwo gdzieś tam sobie bulgotało). Po dolaniu preparatu bulgotanie ustąpiło... czyżby naprawdę działał? To się mam nadzieje okaże. Narazie tyle. Jeżeli coś się zmieni dam znać.
spyro - 2009-07-04, 16:17
biedna VRka...
matisim - 2009-07-20, 16:49
i widać jakieś różnice??
Lwomati - 2009-07-20, 17:46
no kurcze jeździ.... nic się nie dzieje zlego. Poprawy niesamowitej nie ma. Teraz to i tak jestem wybity z rytmu, bo stal caly tydzień. Czyli ogólnie nie ma co wlewać tego shitu.
enesen - 2009-07-21, 19:47
jako że wypaliłem już cały bak dodatków do paliwa podzielę sie z wami moimi wrażeniami
A więc po zatankowaniu do pełna na pierwszy ogień poszedł STP formuła do benzyny, po kilkudziesięciu km dolałem Xeramica do czyszczenia wtryskiwaczy. I tak:
- po dolaniu do paliwa STP przed Xeramic'iem dało sie zauważyć zmniejszone zużycie paliwa( oststnio jeżdże w trubie serwisowym na spalaniu chwilowym) oraz większą moc silnika. Wszystko to trwało gdzieś tak do połowy baku, później efekt ten zaniknął
A spowodowane było tym że środek STP opadł na dno baku i był zassysany w większej dawce, do wypalenia połowy paliwa a głównym nośnikiem substancji uszlachetniających w takich dodatkach jest paliwo odrzutowe. Sprawa jasna. Czy zredukował osady na zaworach i zmniejszył emisję szkodliwych gazów- nie wiem. Reasumując ten dodatek jest dla tych którzy tankują jakiś szajs, Ci którzy tak jak ja tankują dobrej jakości paliwo mogą sobie darować ten dodatek, nie opłaca sie skoro odczucia są na pierwszych 200km.
- Xeramica wlałem po ok 100km od zatankowania i wlania STP, chciałem sprawdzić czy faktycznie zminiejszy falowanie obrotów na biegu jałowym. I tu małe zaskoczenie, nie do końca ale pomogło, falowanie obrotów nie jest już tak odczuwalne jak wcześniej.
Zachęcony działaniem Xeramica zamierzam niedługo użyć innego środka do przeczyszczenia gaźnika. Na oku mam STP do czyszczenia całego układu paliwowego( minusem jest cena- na all ok 65zł) lub Valvoline Full cleaner system- ten jest o połowę tańszy od STP( jeżdżę na oleju Valvoline więc zaufanie do firmy mam).
Lwomati - 2009-07-21, 21:30
Ja leję Shella i nie zauważyłem jakiś zmian do dolaniu STP. Ale jak mówisz, że czuć moc przez 200km to akurat przed zlotem go doleję, wjadę na hamownie to może ze 200 wypluje
enesen - 2009-07-21, 22:03
lwomati napisał/a: | Ja leję Shella i nie zauważyłem jakiś zmian do dolaniu STP. Ale jak mówisz, że czuć moc przez 200km to akurat przed zlotem go doleję, wjadę na hamownie to może ze 200 wypluje |
uważaj żeby Ci silnik nie wyskoczył
odczucia są zwiększonej mocy czyli przy tej samej prędkości ma trochę niższe obroty, nic dziwnego skoro spala wtedy mieszaninę z paliwem odrzutowym( tak chwalą sie producenci).
Może lepiej zatankować v-power racing?
Lwomati - 2009-07-21, 22:15
enesen napisał/a: | Może lepiej zatankować v-power racing |
i zapłacić 300zł za pełen zbiornik... aha już lecę.
matisim - 2009-11-23, 13:51
heh,mały odkop dawno mnie nie było..
moja ventka bardzo mało jezdziła więc nic z nią nie robiłem, ale teraz czas najwyższy zrobić. kupuje rozrząd nowe kable i świece i wtrysk bo jak zauważyłem wtrys nie daje równomiernej mgiełki tylko czasem pluje no a jak sie jedzie to jest to odczuwalne do 2tys obr że szarpie... wtrysk żeby kupić to musi być od 1.8 90km czy od słabszej wersji pasuje?? bo jedni mówią tak drudzy tak...
vezet22 - 2009-11-23, 22:18
pasuje
matisim - 2009-11-25, 12:32
a jaki ma numer ten wtrysk? bo w sklepie mi coś wymyślaja że muszą to z syrwisu ściągać i ok 500zl kosztuje chyba koleś nie rozumie że chce wtrysk do benzyny a nie do diesla...
pablomed - 2009-11-25, 23:31
matisim, w sklepie? Tego nie kupisz w sklepie, w każdym razie jeśli to za wartość połowy auta. Takie rzeczy się kupuje wyłącznie w używkach. Wtryskiwacze do wtrysku jednpunktowego nie są dostępne osobno. Kupuje sie na szrocie za jakieś 2 stówki maks. cały wtrysk i przekłada. Dla pewnosci brałbym jedbnak z identycznego silnika
matisim - 2009-11-26, 11:04
no to super :/
a sam wstrysk przecież mozna wyjąć i zamienić? bo nawet jakustawie rozrząd, wymienie kable i świece to wtryski tak nie bedzie działał jak potrzeba...
|
|