Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Jaki olej lac do ventka 1.9TDI 110KM 1997r. auto z niemiec

MustangGT - 2009-02-22, 15:02
Temat postu: Jaki olej lac do ventka 1.9TDI 110KM 1997r. auto z niemiec
Witam wszystkich :D kupiem własnie vento 1997 1.9tdi 110KM (przebieg 140.000km tyle jest napisane na liczniku auto na niemcu kupione w komisie:D ) jest super :) Ale niewiem jaki olej jest w silniku a chciał bym lac syntetyk jak moge sprawdzic jaki mam olej w sliniku? czy to prawda ze mineralny jest słony puł syntetyczny słodkawy a syntetyczny mdły (wczpraj przecztytałem na forum). Posze o pomoc w ropoznanu z góry dziekuje wszystkim :oklaski: i do klikniecia :D
Paweł J. - 2009-02-22, 15:15

olejów to ja jeszcze nie smakowałem....ale na Twoim miejscu zalał bym półsyntetykiem.
mariuz1_2006 - 2009-02-22, 17:12

Do silnika o takim przebiegu nabezpieczniej zalać półsyntetyczny (mineralny do turbiny jest zbyt gęsty no chyba że silnik ma duży przebieg) Ja testowałem różne oleje ale generalnie mój ventyl najlepiej chodzi na TEXACO diesel 10W 40. Moim zdaniem nie ma lepszego oleju do diesla. Mobil 1 i Castrol jest przereklamowany. POZDRO
MustangGT - 2009-02-22, 18:42
Temat postu: Jaki olej lac do ventka 1.9TDI 110KM 1997r. auto z niemiec
Witam i pozdrawiam wszystkich :) Tydzien temu kupiłem vento na niemieckich tablicach 1997r. 1.9TDI 110KM przebieg na liczniku 140.000km niestety nie mam zadnych dokumentuw z serwisu ani tez karteczki pod maska z rodzajem olejiu a chciał bym nalac pełen syntetyk jesli jezdził na syntetyku. Znalazłem na forum jeden sposub ale wydaje mi sie on letko zabawny olej z bagnetu na palec i do buzi: mineralny-słony , pułsyntetyczny_słkodkawy , syntetyczny- mdły prosze o pomoc jak rozpoznac stary olej i jaki proponujecie wlać? Z góry dzieki :oklaski: do klikniecia :D
Paweł J. - 2009-02-22, 18:46

kawasaki79, już ten temat dziś założyłeś i nie musisz dublować. Oba tematy scaliłem.
krzeszak - 2009-02-22, 18:52

mój przyjechał z Niemiec na pełnym syntetyku , ale ja zalałem półsyntetyk i jest gitarka...nie stać mnie było po prostu na pełny syntetyk ...na zachodzie leja z reguły pełny lub półsyntetyk wiec co nie wlejesz będzie ok...ja bym proponował zalać półsyntetykiem ;)
MustangGT - 2009-02-22, 19:00
Temat postu: Dzieki :)
dzieki wam za odp. :) komp mi sie wiesza i myslałem ze mi temata nie załozyłko mysle ze sie nic nie stało ;) tygrys szybko odpowiadasz :D bende myslał nad tym texaco a niewiesz nic o jakims sposobie rozpoznawania olejiu? zawsze zdonze z tym puł syntetykiem :D
tomek87 - 2009-02-22, 19:12

ja też polecam TEXACO :D
mariuz1_2006 - 2009-02-23, 08:17

no na smak to raczej oleju nie rozpoznasz :D
FWD350 - 2009-02-23, 17:49

smialo lej 10w 40 napewno nie zaszkodzisz autku ja zalalem szela i a kolega jakis do golfa (ale ten sam silnik) jakis wynalazek z biedronki i zapchało mu odme i niwe miał oleju w misce ja na oleju bym nie oszczedzał
spyro - 2009-02-23, 20:00

kawasaki79 napisał/a:
przebieg 140.000km
jeśli to prawdziwy przebieg to lej pełen syntetyk.
adbaca - 2009-02-23, 21:13

jeszcze możesz lać syntetyk bo przebieg nie jest zbyt wysoki wiec jeszcze pare tysięcy lej śmiał syntetyk
mongi - 2009-02-23, 22:25

Ja mialem podobny dylemat przy 187 tys (autko z Holandii, ten sam silinik). Zalałem Mobil Super S 10W40. Poleciło mi go kila osób. Polecam i ja. :)
Od wymiany do wymiany nic nie ubywa.

MustangGT - 2009-02-23, 23:30
Temat postu: odp.
Dzieki wam za odp. :) własnie o to chodzi ze na oleju oszczedzac niechce ani ciut jakos uzbieram :D ale boje sie zalac pełen syntetyk bo jak oj boje sie pisac znajomy tak panewki zajechał :( a z przebiegiem to nie mam gwaracji ze prawdziwy chodz silniczek pali i chodzi bardzo ładnie. za odp dzieki jeszcze raz jak juz wleje nowy nektar boguw ;) do silniczka to klikne jaki do klikniecia :)
mariuz1_2006 - 2009-02-24, 07:46

Ja bym zalał półsyntetyk bo bezpieczniej (nie wiesz czy faktycznie silnik na 100% ma taki przebieg).
spyro - 2009-02-24, 20:20

mongi napisał/a:
Od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
to nie ma znaczenia olej tylko uszczelniacze zaworów i kondycja silnika.

Ja leje Lotosa od dawna, również teraz od remontu silnika, tyle że półsyntetyk.

FWD350 - 2009-02-24, 20:23

JA KUPIŁEM AUTO Z BELGI MAŁO NAJECHANE 174 TYS I ZALAŁEM PÓŁ SYNTETYK I ZADNEGO UBYTKU ZEJSCIEM OLEJU Z SENTYTECZNEGO NA PÓL NIE ZASZKODZI A I PARE ZŁOCISZY ZOSTANIE AN ROPKE :P
MustangGT - 2009-03-27, 23:30
Temat postu: KUPIŁEM
Witam ponownie wszystkich veciazy :D Tak długo nie pisałem bo kompa na gwaracji miałem narescie wrucił :) kupiłem olej VALVOLINE 10W-40 nic nie znika zrobiłem na nim jakies 1000km. Niestety jakis tydzien temu przy sprezarce wezyk co doprowadza olej najpierw sie pocił widziałem a ostatnio jak pocisnełem vento to olej z tamtond palcem moge zebrac ( i ubyło) :( ale w poniedziałem jade zeby odkrecił z obu stron i (słysałem ze oringu nima tylko na stozek sie przykreca wiec niech poprawi moj stozeczek i zakłada :) ) bendzie git :) jak myslicie jak do nastepnej wymiany oleju nic mi nie ubendzie wlac pełen syntetyk ? bo jak rurka przy sprezarce nie cieka gramik nie nikną :D Dzieki wielkie za podpowiedzi i pozdrawiam do klikniecia :)
Sadzik - 2009-03-28, 10:13

Ja mam Mobila 1 5W40 Full Syntetyk I tez smiga jak trzeba i nie mam zastrzezen zwlaszcza ze olej mam za free:P
MustangGT - 2009-03-28, 19:41

Sadzik napisał/a:
Ja mam Mobila 1 5W40 Full Syntetyk I tez smiga jak trzeba i nie mam zastrzezen zwlaszcza ze olej mam za free:P



Witam . :) Tez bardo chciałem pełen syntetyk ale po tym jak znajomy zalał pełen syntetyk zrobił jakies 5 tyś poczym turbina wypiła mu olej z silnika zatar silnik i kidszka. jak mi nic ne bendzie brał chyba wleje syntetyk ciagle mnysle :D pozdrawiam dzieki

Gavel - 2009-03-29, 20:39

kawasaki79 a po co Ci pełen syntetyk? Skoro Ci tylko z wężyka leci to usuń ten przeciek i ciesz się z jazdy. Śmiało lataj na 10W40 :OK:
raf - 2011-12-07, 18:38
Temat postu: wymiana oleju
hej koledzy jak kupiłem vento to poprzedni właściciel nie powiedział jaki olej wlewał i jeden sprzedawca podsunął mi 20 w 40 i wlałem ale to jest za gesty i chciałem go zmienić na inny i czy nie stanie nic jak wleje inny np 10w40 przebieg 237000 tys a jjuz rok jeżdżę na tym gęstym(od konca zimy poprzdniej
raf - 2011-12-07, 18:38
Temat postu: wymiana oleju
hej koledzy jak kupiłem vento to poprzedni właściciel nie powiedział jaki olej wlewał i jeden sprzedawca podsunął mi 20 w 40 i wlałem ale to jest za gesty i chciałem go zmienić na inny i czy nie stanie nic jak wleje inny np 10w40 przebieg 237000 1,9tdi 90km tys a jjuz rok jeżdżę na tym gęstym(od konca zimy poprzedniej
Przemek - 2011-12-07, 19:16

nic sie nie stanie.
bradley - 2011-12-09, 11:03

raf napisał/a:
jeden sprzedawca podsunął mi 20 w 40

Chyba jakis nawiedzony.
W turbodoladowanym silniku 10W40 to absolutne minimum. Na tym 20W40 to w zimie silnik niezle w d. dostal...

andRyou - 2011-12-12, 10:36
Temat postu: Re: Jaki olej lac do ventka 1.9TDI 110KM 1997r. auto z niemi
MustangGT napisał/a:
puł syntetyczny

Cytat:
jeden sposub ale wydaje mi sie on letko zabawny

Cytat:
bende myslał

Cytat:
zawsze zdonze z tym puł syntetykiem

Cytat:
nektar boguw

Cytat:
narescie wrucił

Cytat:
olej z tamtond palcem moge zebrac

Cytat:
bendzie git :) jak myslicie jak do nastepnej wymiany oleju nic mi nie ubendzie


Aż się spociłem, ale przeczytałem do końca...

pawel39106 - 2011-12-12, 18:12

hehe to nie dyktando :P ale słuszna uwaga jeśli chodzi o tematy wątków.
lukasz51195 - 2014-07-11, 23:24

Sima Panowie, mam takie pytanko a mianowicie jaki olej mam lać do swojego venta 1.9tdi..? Na blacie pokazuje 217tyś ale sądząc po pedale sprzegła i po gałce zmiany biegów (na której cyfr i Litery R prawie nie ma) to ten przebieg jest spoooro większy, kolega mechanik mówił mi że mineralny Valvoline jest dobry a wy co polecacie..???? Pół syntetyka nie ma co lać tak mi się wydaje chociaż do swojej vectry B 1.7 z przebiegem 307tyś (co też wątpliwe) leje Mobil 10W40 pół syntetyk... :)
Rafik - 2014-07-12, 00:00

ja leje ELF Turbodiesel 10w40 przebieg bite ponad 333k km i nic sie nie dzieje .
lukasz51195 - 2014-07-12, 00:35

Rafik a jak myślisz twój przebieg jest orginalny...??
muchomorek165 - 2014-07-12, 00:56

Mój 710k km chyba oryginal i nadal leje 10W40 Valvoline lub Motul i minerala nie zaleje :P
wojtas83 - 2014-07-12, 07:17

Ja miałem na pierwszej ventce TDI przelatane prawie pół miliona i lałem Mobila 10W40 było ok nie brał nawet kropelki
Rafik - 2014-07-12, 09:54

lukasz51195, tego to nawet najstarsi górale niewiedzą ale sądząc po parametrach silnika to chyba zbyt dużej rozbieżności nie ma :D
kowal323 - 2014-07-12, 10:00

lukasz51195 napisał/a:
Rafik a jak myślisz twój przebieg jest orginalny...??


Ja mam 327 w Swoim TDI 94r. .. Ojczym ma Ventyla TD od 9-10 lat w posiadaniu, 93r. a różnica miedzy naszymi przebiegami wynosi 2 tyś na jego korzyść, a śmiga głównie po mieście więc przebiegi 300 + w Dieslach jak najbardziej możliwe .

Tomaszex - 2014-07-12, 14:33

Żeby nie zakładac nowego tematu zapytam tutaj

W moim vencie jest zalany mineralny (nie bijcie bo to nie ja go lałem :młotek: )
Jak go kupiłem w październiku dolałem oleju do pełnego stanu, od tamtego czasu zrobiłem ok 3tyś km i stan jest troszkę poniżej połowy.

Czy po zalaniu półsyntetyku oleju bedzie dużo szybciej ubywało ? :D

rolz - 2014-07-12, 15:07

lukasz51195 napisał/a:
jaki olej mam lać do swojego venta 1.9tdi

Leję pełen syntetyk Motul 5W40 przy przebiegu 320 tys w 1z, zdecydowanie wyższa kultura pracy zwłaszcza przy mrozach :)
Tomaszex napisał/a:

Czy po zalaniu półsyntetyku oleju będzie dużo szybciej ubywało?

Prawdopodobnie nie, i później przeszedłbym na pełen syntetyk :)

tom cio - 2014-07-12, 18:31

rolz, Też zależy czemu mu tego oleju ubywa, u kumpla gumki były do wymiany i na 10w40 popijał sobie, dolał 15w40 i przestało ubywać tak jak wcześniej, a po ich wymianie nalał 10w40 i śmiga bez niczego, a z tego co pamiętam u Tomaszex na którymś tłoku było niskie ciśnienie więc ja bym nie szalał z syntetykiem i wlał minerała.
Paweł J. - 2014-07-12, 19:09

Jest w internecie wiele tabelek informujących o tym co oznaczają dane oleju (np 15w40) i można dojść łatwo do wniosków, iż żyjemy w takiej strefie klimatycznej gdzie -25 czy -30 stopni zdarzy się raz na jakiś czas, a w tych temperaturach minerał już starci płynność i może uniemożliwić start silnika.

Poza tym czy 10w40 czy 15w40 to jeden ciul dla silnika gdy ma już ok 100stopni (chodzi o lepkość) te oleje różnią się tylko uszlachetniaczami, które dbają o zasadowość silnika i transport zanieczyszczeń do filtra i tu już wiadomo że mineralny ma tego najmniej.

A minerał....nawet jak już coś "uszczelni" w silniku to tylko gdy silnik się dogrzewa, potem to już to samo bo przecież jeden i drugi ma 40 tuż po W.

Według mnie tylko syntetyk lub półsyntetyk, zawsze szybciej dotrze do całego silnika tuż po uruchomieniu plus więcej uszlachetniaczy.

lukasz51195 - 2014-07-12, 20:09

To mówicie panowie żeby lać pół syntetyk...?? Tylko jaki będzie dobry...?? Mobil 10W40 może być...?? :)
Tomaszex - 2014-07-12, 21:19

tom cio napisał/a:
Tomaszex na którymś tłoku było niskie ciśnienie więc ja bym nie szalał z syntetykiem i wlał minerała.


ja chcem tylko półsyntetyk :D Tak jak wspomniał Paweł syntetyk i półó szybciej docierają to "zakątków" silnika, niewiem czy muchomorek gdzies nie pisał czasu w jakim to się wszystko rozprzestrzenia. No i coś tam jeszcze ma związek z popychaczami hydraulicznymi ale nie znam szczegółow :diabełek:


Moje vento cześciej jeździ na krótszych odcinkach także myśle że duzo lepszy byłby półsyntetyk tylko zastanawiam się własnie czy za szybko nie będzie ubywał przez te pierścienie :mur:

muchomorek165 - 2014-07-13, 00:04

Tak kiedyś pisałem który olej jak szybko dociera do najdalszych zakamarków silnika i 10W40 dociera po ok. 7 sek a 15W40 mineral po 27 sek więc , co lepiej wlac ? No i szklanki od zaworów w Naszych silnikach są regulowane hydraulicznie , oleje więc warto wlewać porządny. Co do Mobila czemu nie , tylko preferuje z banki nie beczki .
wojtas83 - 2014-07-13, 00:09

Jak pisałem ja leję Mobila do wszystkiego co posiadam i nie narzekam, więc polecam :)
lukasz51195 - 2014-07-13, 00:44

Ojj panowie te silniki 1.9tdi są chyba nie do zajechania, jak mówicie ze lejecie pół syn tetyk a kiedyś do poloneza co miał 147tyś lałem już mineralny lotosa... :faja:
vwjanekvento - 2014-07-13, 09:59

Tomaszex mi tez ubywalo oleju dosyc sporo okazalo sie ze przez dziure w tloku, wiec na twoim miejscu bym nie szalal, i zmierz cisnienie na nim za jakis czas, bo u mnie przy 3 atm juz nie chodzil, ale po kapitalce 700km zrobionei ani grama nie wzial a lalem Total Quartz ;)
Tomaszex - 2014-07-13, 14:13

vwjanekvento napisał/a:
Tomaszex mi tez ubywalo oleju dosyc sporo okazalo sie ze przez dziure w tloku


Dzieki wielkie za pocieszenie :rotfl:

lukasz51195 - 2014-07-14, 21:47

Panowie jeszcze takie jedno małe pytanko, ile wchodzi oleju do ventki..?
muchomorek165 - 2014-07-14, 21:48

Od 3.8 do 4.2 L
slaw71 - 2014-07-14, 21:54

lukasz51195 napisał/a:
Ojj panowie te silniki 1.9tdi są chyba nie do zajechania, jak mówicie ze lejecie pół syn tetyk a kiedyś do poloneza co miał 147tyś lałem już mineralny lotosa... :faja:

ja leję od dłuższego czasu pełen syntetyk i ani grama nie bierze :D

hotdriver - 2014-07-14, 22:02

Tomaszex, Nie musisz odrazu sprawdzac cisnienia jezeli masz kompa podlacz pod Vaga i Ci wyjdzie na jakim tloku jest wieksze cisnienie a na jakim mniejsze bo komputer rozpoznaje nie dobor cisnienia przez wolniejszy obrot walka i na danym garze zwieksza dawke paliwa aby wyruwnac obroty i w ten sposob mozesz sie dowiedziec w jakiej kondycji jest dany gar przez zwiekszona lub zmniejszona dawke paliwa
Tomaszex - 2014-07-14, 22:58

hotdriver napisał/a:
Nie musisz odrazu sprawdzac cisnienia jezeli masz kompa podlacz pod Vaga i Ci wyjdzie na jakim tloku jest wieksze cisnienie a na jakim mniejsze


Vento było sprawdzane VAGiem przed pomiarem cisnienia i wyszły dośc duże poprawki na bodajże 1 i 3 albo 4 cylindrze. Sprawdzenie cisnienia wykazało że tylko 4 jest lipny (21) a reszta ok. za jakiś czas sprawdze jak to się dalej ma.

A czy poprawki wskazywane na VAGu, na cylindrach o dobrym cisnieniu mogą oznaczać przytkane wtryski ?

bradley - 2014-07-17, 19:29

W vento pokazywane sa roznice pomiedzy parami cylindrow. Miedzy 1a2, 2a3 i 3a4. W nowszych samochodach sa juz aktywne 4 banki i kazdy odpowiada za 1 cylinder.
Tomaszex - 2014-07-17, 21:47

W sumie o sam nawet nie wiem bo ja VAGa na oczy nie widziałem tylko znajomy mi to powiedział który zna się na tym :D Tylko pytanie co korekty mogą oznaczac oprócz niskiego cisnienia ? :co?:
TigerZary - 2014-08-01, 17:27

Kto mi poleci dobry olej do TDI 90 kunia. Przebieg 291 tys.
lukasz51195 - 2014-08-04, 11:41

Panowie zmieniłem olej na Mobil 10W40 i autko zaczeło na niebiesko przykapcać, z tego co wie m to nie oznacza to nic dobrego :(
TigerZary - 2014-08-04, 14:45

a jaki miałeś wczesniej?
lukasz51195 - 2014-08-04, 23:54

TigerZary nie wiem, a zapomniałem zapytać sprzedającego... :mur:
lukasz51195 - 2014-08-09, 14:59

Jak myślicie...? Auto wcześniej jezdziło na mineralnym i gdy wlałem mu pół syntetyk zaczego przykapcać...?? Bo nie możliwe żeby jezdziło na syntetyku...
hotdriver - 2014-08-10, 11:34

polsyntetyk jest zadszy dlatego pali ci olej a mineralny jest gestszy i jezeli mozna powiedziec silnik juz przezyl swoje bo mineralny uszczelnia wycieki, zasada jest taka ze mozesz zmienic z syntetyka na polsyntetyka i polsyntetyka na mineralny ale odwrotnie juz sie nie zaleca bo jezeli byl lany mineralny to zatkal jakies tam wycieki a zalales polsyntetyka czyli zadszego to on wyplukal wlasnie male nieszczelnosci i dlatego przykapca, maslo maslane ale chyba rozozumiesz??? :D
Paweł J. - 2014-08-10, 11:43

Pany.....a czy mineralny będzie "gęstszy" w temperaturze roboczej od półsyntetyku ?? Nie wydaje mi się.....zerknijcie do tabelek z tym co oznaczają poszczególne cyferki na oleju.
lukasz51195 - 2014-08-10, 12:28

To jak myślicie..? Wylać ten a zalać go jakimś dobrym mineralnym...??
TigerZary - 2014-08-10, 16:07

Ja też zamierzam zmienić mineralny na półsyntetyka ale wlaśnie specjalny do silników z dużym przebiegiem. Kolega zmienił z 10w/40 na 5w/40 i twierdzi że to dobra decyzja
Budda - 2014-08-12, 18:54

Ja zaraz po kupnie przeszedłem z minerała na półsyntetyk Shell Helix Diesel Plus 10w40 i jest git :)

Napiszę tutaj by nie tworzyć tematu nowego.
Dzisiaj przyjrzałem się misce i poci się dość mocno. Zakupiłem uszczelkę, w sklepie mieli akurat pasującą, tylko wydaje mi się że ona powinna mieć taką blachę w środku, w sklepie stwierdzili że pierwsze słyszą o tym. Teraz nie wiem czy tą oddać i zamówić tą z blachą czy mogę montować tą kupioną bez blachy?

Pewnie niewiele z tego można zrozumieć ale proszę o informacje :D

muchomorek165 - 2014-08-13, 01:09

Hehe u mnie jest z blacha. Ale nowa 250zl więc stara poszła na silikon. Podobno można założyć normalna.
tom cio - 2014-08-13, 08:26

Ja założyłem normalną i jest ok, nie leci nic, wcześniej też miałem ori z blachą w środku i gumą na obrzeżach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group