Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Turbina

kliper90 - 2009-12-02, 14:25
Temat postu: Turbina
Witam serdecznie jestem tu nowy i chciałbym się dowiedzieć troszkę na temat turbiny. Mam VW Vento 1.9 TD i zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700 tys obrotów czy to dobrze?? a jak chwyci to rwie. Nie powinna ona tak np od 2 tys?

Pozdrawiam Dawid

zeniTh - 2009-12-02, 17:03

zachęcam do przedstawienia się i opisania swojego Vento w odpowiednim dziale ;)

pozdrawiam
Dawid ;D

FWD350 - 2009-12-02, 18:46

kliper90 napisał/a:
zauważyłem ze turbinka się tak włącza o 2700
turbo sie nie włacza powinna zaczyac sie rozkrecac od 1600obr a przy 2700 to juz ci pewnie ładuje max i dlatego ci sie wydaje ze dopiero od 2700 obr ładuje ci.
kliper90 - 2009-12-02, 19:46

tzn ja ja tak testwalem... wrzucileem bieg 2 i but do konca... i tak przy 2700 poczula powera... dopiero i tak od 3 tys on sie zaczyna zbierac... na kazdym biegu... tak jak jade 100 km/h to obroty sa cos kolo 3 tys... a jak wyprzedzam to on sie nic nei zbiera przy 110 mam tak okolo 2700-3000 tys obrotow to tak jak poczuje moc i dopiero sie zbiera... pozatym ostatnio mu dawke zwiekszylem na pompie wtryskowej... i tez lepiej sie zbiera ale ta turbinka sie zalacza tak od 2700-2800 tsy obr.
bradley - 2009-12-02, 20:13

Masz katalizator?
kliper90 - 2009-12-02, 20:28

Tak mam.
bradley - 2009-12-02, 20:31

To go wytnij, prawdopodobnie masz przytkany wydech i stad jest za mala energia gazow spalinowych zeby napedzic wirnik turbiny.
Najlepiej rozepnij wydech przed katalizatorem i sie przejedz, jak bedzie poprawa to juz wiesz gdzie przyczyna.

kliper90 - 2009-12-02, 20:34

To radzisz troszke rozpruć tlumika przed katalizatorem... Myslisz ze cos to da... czy moze juz turbinka siada??
radobom - 2009-12-02, 20:49

Ja u siebie w ventlu mam jedynie końcowy przelotowy tłumik i powiem że sie lepiej zbiera niż z ori tłumikami
bradley - 2009-12-02, 20:52

kliper90, nie rozrpuc bo bedzie tylko halac i dym, tylko zdemontowac katalizator na czas testow tak aby wydech konczyl sie przed katalziatorem. A jak bedzie dobrze to albo kupujesz nowy katalizator albo wspawasz sobie rurke.
kliper90 - 2009-12-02, 20:56

aha:) to tylko tymczasowo wykrecic katalizator i sprawdzic... aha no dziekuje bede musial to na dniach zobaczyc:)
Wvojtek - 2009-12-03, 16:03

ja się podłącze :P mam TDI ahu 90 km. jak wywale katalizator to ile wcześniej turbo zacznie pompować?? a jakbym kupił strumienice i wspawał??
kliper90 - 2009-12-03, 16:53

to wes sobie turbinke podkrec śrubke :) oraz na pompie wtryskoej dawke;) skutki powera murowane;) ale sa plusy i minusy jak zwiekszenie dawki paliwa... ja mam w TD 75 kucy sama dawke paliwa zwiekszone tzn jest na starcie szybszy bo to odczowam... ale mi sie turbinka tak zalacza od 2700. i sie zastanawai mczy jej nei podkrecic np 1500. ale ne iwiem czy to bedzie dobrze dla silnika...
Wvojtek - 2009-12-03, 18:48

kliper90, ja w swoim golfie 3 miałem AAZ-ta i po moich modach w 9s do 100km/h szedł............
bradley - 2009-12-03, 19:05

Wvojtek, ja mam niskie biedne 9 u siebie, nie wiem co musialbys zrobic z biednego AAZta zeby takie osiagi uzyskac...
kliper90 - 2009-12-03, 19:26

hmmm to chyab malo jak 9 sek do 100 czy nie?

A co do tej turbiny to moge podkrecic mu ?? np tak zeby turbonka lapala od 1.5 tys obrotow czy to nei ebdzie szkodliwe dla silnika??

Wvojtek - 2009-12-03, 20:45

bradley, tak było.......... wynik taki uzyskałem w fajny dość chłodny wieczór. z nie-dowierzania nakręciłem kilka filmików aparatem i wyniki były powtarzalne... szkoda że kompa mam świeżo po formacie bo bym wrzucił......... dodam że jak było mokro to na 3 biegu gubił teakje...... motor był zdrowiutki...........

EDIT

pamiętaj że AAz jest żywszy wyżej się swobodnie kręci bez zmuły i przede wszystkim ma krótsze biegi.........

bradley - 2009-12-03, 21:04

kliper90, nie da sie tak. Mozesz zwiekszych tylko maksymalne cisnienie doladowania.
Wvojtek, AAZ a raczej ten 1.6TD to jest taki wysokoobrotowy diesel ;) Ma dosc maly skok tloka, wiec mozna go krecic. Akurat krotsze biegi nie pomagaja w przyspieszaniu bo trzeba czesciej wachlowac. Mam ciut lepsze osiagi od Paska AFN na 140KM wiec dlatego czasem z niedowiezaniem patrze na czasy ponizej 9sekund do 100 przy mniejszej mocy od mojej. Ja patrze sie do predkosci +/- 105-110km/h
Z reszta wazniejsze w codziennym zyciu sa przyspieszenia na poszczegolnych biegach z danej predkosci. ;)

kliper90 - 2009-12-03, 21:18

bradley, no co do cisnienia .. bedzie dobrze jak zwiksze troszke?? czy silnik nie dostanie po dupie??
bradley - 2009-12-03, 21:23

Osobiscie bez manometru nie podchodzilbym do tego. Tam jest tak samo jak ze zwiekszeniem dawki na pompie, niewielki obrot sruba zwieksza dosc znacznie ;)
kliper90 - 2009-12-03, 22:53

aha wiec nie :] radzisz tego typu zabawy przy turbince ...
Wvojtek - 2009-12-04, 06:37

bradley, a co powiesz na to??

Wvojtek napisał/a:
ja się podłącze :P mam TDI ahu 90 km. jak wywale katalizator to ile wcześniej turbo zacznie pompować?? a jakbym kupił strumienice i wspawał??

FWD350 - 2009-12-04, 09:07

mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
FWD350 - 2009-12-04, 09:08

mozesz zamknoc wg na turbinie i dlatego tez moze byc tp przyczyna ze ci ładuje doiero o2700 masz otwarty wg i spaliny omijaj turbo i sie nie wkreca ale za duzo trez nie mozna szalec bo ja w te sposó stopiłem tłoki w passacie 1.6 tdi zwieszona dawka i cisnienie ostro i t loki sie potopiły
kliper90 - 2009-12-04, 11:28

aha to lepiej nei a co tam z turbinka w takim razie szalec:) dobrze zeby ona chodz od 2 tys lapala.. ale jak sa takie skutki to nie ma co lepiej ...
bradley - 2009-12-04, 15:05

Wvojtek, u mnie ok 1bar pojawia sie przy ~1900-2000 obr/min
Chcesz wyeliminowac turbo dziure, zaloz kompresor. Nie da sie inaczej.

Wvojtek - 2009-12-04, 15:13

bradley, a jak wywale katalizator to powinno nieco niżej ciągnąć?? aaaaa ile mogą kosztować 216-stki??
bradley - 2009-12-04, 17:41

Powinno troche pomoc.
Co do wtryskiwaczy zajzyj sobie na forum golfa, poszukaj Cowboy`a. Jest kilka opcji twoje wtryski+koncowki, same koncowki, gotowe wtryski, inne firmy, ceny.

~1000zl

Wvojtek - 2009-12-04, 17:56

a ile to daje bez robienia programu?? i czy nie trzeba robić wtedy programu i będzie hulać czy program musi być??
bradley - 2009-12-04, 19:31

Jezdzilem bez programu. Mialem 112KM i 237Nm. Nic nie robilem oprocz ustawienia kata wtrysku bo sie opoznil i nie chcial ladnie zapalac rano.
kliper90 - 2009-12-04, 20:32

Mam teraz takie glupie pytanie... Czy bym mogl do TD wstawic INTERCOOLER ??
radobom - 2009-12-04, 20:49

oczywiście że tak w TD pierwszą rzeczą jest boost pin od 1.6TD
kliper90 - 2009-12-04, 20:51

mm nei bardzo kumam??? to ile by koszt by tak miej miedzy wyszedl ?? zeby z TD zrobic TDI z INTERCOOLEREM
radobom - 2009-12-04, 21:00

http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html
kliper90 - 2009-12-04, 21:08

I koszt 50 zl zmieni jakos ayta tzn bedzie mocniejsze?? a co do tego to ten boost pin to sie go wkreca tam od gorty tam gdzoie jest pompa wtryskowa tzn odkrecam te tam 4 srubki co sa i wykrecam stary boost pin i wkrecam ten tak dobrze z tego rozumiem co przeczytalem...
radobom - 2009-12-04, 21:11

dokładnie będzie Ci potrzebny płaski śrubokręt i kluczyk 10 bo trzeba pina od membrany odkręcić. Różnica bedzie odczuwalna zależni od tego jak tego pina ustawisz. Ale jest odczuwalne
kliper90 - 2009-12-04, 21:16

aaaa to co do tego pina to trzeba go jakos odpowiednio wkrecic... czy tak aby luzow nei mial... bo chodzi mi o to zeby za duzo czasem mi nie pali.. bo jzu mam dawke zwiekszata. mam nadzieje ze nie bedzie wiecej palil??
radobom - 2009-12-04, 21:40

to jak go wkręcisz zależy od przybytku mocy i nieznacznego wzrostu spalania. Ma on kształt niesymetryczny im oś będzie dalej od iglicy który wystaje w pompie tym moc bedzie wieksza
kliper90 - 2009-12-04, 21:43

no i wieksze spalanie?:)
bradley - 2009-12-04, 21:59

Z TD nie da sie zrobic TDI
IC to nie wszystko ;)

kliper90 - 2009-12-04, 22:04

radobom, tu kolega radzi cos takiego :]

http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html

no wiem juz ze nie i da rady zrobic TDI :)

FWD350 - 2009-12-04, 22:07

bradley, no tak nie zapominajmy o rurowaniu do IC i Dolotu.
bradley - 2009-12-04, 22:14

Chodzilo mi raczej o to ze TDI to wtrysk bezposredni, wiec nie da rady TDka przerobic :)
Ale i z niego mozna zrobic cos co sie bedzie zwawo odpychalo. PIN, IC, moze jakas wieksza turbina, wiekszy tlokorozdzielacz w pompie :twisted:

Ale na pinie i IC mozna sie zatrzymac ;) Za reszte bardziej oplaca sie kupic mocniejszy silnik,.

kliper90 - 2009-12-05, 00:12

ee ja to tylko wstawie tak nic wiecej nie bede w silniku robil:)

http://www.allegro.pl/ite..._lda1_9_td.html :)

tani koszt i moze jakis efekt to daje:) kto nie próbuje ten nie jedzie :D

FWD350 - 2009-12-05, 12:50

jak chcesz sie bawic i masz $ tpo mozna sie bawic
lesny1982 - 2009-12-06, 00:22

kliper90 tylko se dawke paliwa zmniejsz jak juz masz podkrecona i jeszcze PINA dasz bo mozesz miec jak scoobi :(
kliper90 - 2009-12-06, 00:24

tzn? nie wstrzyma jak wstawie tego pina??
lesny1982 - 2009-12-06, 00:37

ja widzialem juz dwa przypadki bawienia z PINAMI jeden scoobiego za bardzo podkrecona dawka i PIn = :( i druga opcja wywalilo koncowki wtryskow jak nie cale wtryski do wymiany poprostu trzeba to z glowa ustawic i napewno Ic zeby mieszanka dobra byla
kliper90 - 2009-12-06, 00:40

wiec powiecmy ze to juz nei tak dla amatorycznej zabawy... to ja k dawke zmiejsze przykladowo tam do tyc 6 litrow na trasie to ten pin bedzie lepiej codzil jak mam teraz dawke ustwione cos okolo 7 li t row na 100 km
lesny1982 - 2009-12-06, 00:48

no jak Ci 6 na trasie pali to tragedia :( napisze Ci tak scoobi wyciagnal na Pinie i dawce 102KM z 75Km wiec ladnie na przyspieszenie mnie bral ale jak doszlo do wiekszych predkosci na trasie to dupa blada on 175 czy 180 i koniec a ja dalej rura :D wiec poprostu trzeba to dobrze se dostroic i nic wiecej nie ma co przeginac bo to nie sa silniki z tego roku :p
kliper90 - 2009-12-06, 00:51

nbo tak buda i silnik 92:) no to jak bym odpowiednio wyregulował dawke paliwa na standardowo.. i wstawil pina to bedzie lepiej sie zbierac jak teraz mam na tej dawce jak z tego rozumiem... nie codzi mi tam o 200 km na godz ale o t ozeby mial zarabiste tam przyspieszenie do wyprzedzania...
lesny1982 - 2009-12-06, 00:53

do wyprzedzania to turbinke sie przyda podregulowac zeby od dolnych czesci pompowala rowniez
kliper90 - 2009-12-06, 00:55

no moja turbinka tak lapie jak pisalem od 2700 tys obrotow.. a bym tak chcial aby lapala od 2000 tys no i bym dawke zmiejszyl i tegoi pina wstawil
lesny1982 - 2009-12-06, 00:57

moja od 2100 lapie :P
kliper90 - 2009-12-06, 01:00

no to zarabiscie:) to jezeli sie nie myle to tam na turbinie srubke sie podkreca?? sprężenie ilości powietrza... a Ty to robiles tak na oko czy jakimis specjalnymi miernikam? bo w moim Ventylku niestety nie ma wyjscia pod kompa...:) Golas:D
lesny1982 - 2009-12-06, 01:07

ja mam tam w ogole namieszane w silniku wiec nic Ci nie powiem ja nic nie robilem :P a najprosciej to czujnik od doladowania podlaczyc i ustawiac
kliper90 - 2009-12-06, 01:09

aha kombinacja ;p hehee no nic bede myslal nad tym pinem.... jak na razie to nie ma $$ :( wiec powoli trzeba w pierwszej kolejnosci to hokej ccem wstawic pod zderzak od GT i VR6 :)
FWD350 - 2009-12-06, 10:22

lesny1982 napisał/a:
doszlo do wiekszych predkosci na trasie to dupa blada on 175 czy 180 i koniec a ja dalej rura
ato dla tego ze wtryskiwacze nie wyrqabiaja i sie nie otwieraja wiekszy wtrysk dał by rade :]
bradley - 2009-12-06, 10:38

lesny1982 napisał/a:
175 czy 180 i koniec a ja dalej rura :D

Ciekawi mnie to bo TD ma krociutka skrzynie biegow. Kreciles go do 5,5tys obr? :D

W tjunink trzeba sie umiec bawic :diabełek: :P

kliper90 - 2009-12-06, 12:40

ja mialem max 175 a buda latala po calej jezdni hehe :] a obroty juz byly prawie przy 5 tys na czewonym :D
Michcik - 2009-12-06, 13:38

ja na kreconym AAZ-cie wyciagnelem 200km/h na 15stkach i oponki Toyo 195/50/15 i dalo rade 200 no ale obroty sie skonczyly juz
vezet22 - 2009-12-06, 17:35

a ja przy 200 mam 5200 i do czerwonego jeszcze troche :diabełek:
bradley - 2009-12-06, 20:06

Przy realnych 205km/h wg GPS mam cos kolo 4300, do czerwonego jeszcze z 300obrotow ale za malo mocy i duze opory powietrza.
FWD350 - 2009-12-06, 21:45

i Nm sie juz skonczyły i spadja
lesny1982 - 2009-12-06, 23:21

bradley napisał/a:
lesny1982 napisał/a:
175 czy 180 i koniec a ja dalej rura :D

Ciekawi mnie to bo TD ma krociutka skrzynie biegow. Kreciles go do 5,5tys obr? :D

W tjunink trzeba sie umiec bawic :diabełek: :P

dokladnie obroty 5400 bo przy nich mi odcina paliwko i sie dusi :P

Michcik - 2009-12-07, 00:40

Cytat:
a ja przy 200 mam 5200 i do czerwonego jeszcze troche :diabełek:

tak tyle ze ja mam AAZ-a i max obtory to 5500

adbaca - 2009-12-13, 20:59

pytanie do kolegów co mają 1.9TD 75KM interesuje mnie ile obrotomierz wam wskazuje przy 90km/h oraz 120km/h??
kliper90 - 2009-12-13, 23:21

przy 120 mi pokazuje dokladnei 3 tys obrotow... a przy 90 nie mam pojecia/...
Michcik - 2009-12-14, 00:19

kliper90, popieram

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group