Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Turbo

Arturek - 2010-03-12, 23:07
Temat postu: Turbo
Witam, dziś jakoś tak z kumplem grzebaliśmy pod maską. Zauważyliśmy, czy daje obroty czy nie, cięgno od turbo ani drgnie. Dokręciłem 2 obroty śrubki żeby troszeczke ciśnienie zwiększyć. Jednak w jeździe jak i zachowaniu turbo żadnej różnicy. Gdy ruszam ręką ciegno to rusza się, za to samo z siebie nie chce. Jeśli dobrze rozumiem to te cięgno jak nei chodzi to nie ładuje turbo?
archeolog - 2010-03-13, 01:52

A jak auto się zbiera ?poza tym moje auto z turbo na postoju nie ładowało na wskaźniku ciśnienia ...
Arturek - 2010-03-13, 08:46

Zanim zmieniłem boost pina , czuć było różnice dopiero przy 2,2-2,5tys. obrotów że auto zbiera się. Po wymianie boost pina, auto już zbiera się przy 1,5tys. ,a przy 2,5tys. obrotów nie czuć właściwie żeby coś dawało trubo, różnica albo jest albo minimalna. Dlatego podkręciłem troszeczke turbo żeby zobaczyć czy bedzie jakaś różnica. Wydaje mi się, że żadna.
FWD350 - 2010-03-13, 10:39

to zalezy czy wychyliłes sztange czy ja przymknołes jak ja przymknołes to powinno ci ładowac a jak wychyliłes (rozkreciłes) to nie bedzie ci ładowało
Arturek - 2010-03-13, 16:43

Dokręciłem śrubę. Dziś przestawiłem boost pina na minimum, to zero mocy, a jak mu dam deche to zero reakcji tylko dymienie. Ustawiłem go znowu między max a minimum . Poruszałem trochę te cięgno takim sprayem nasmarowującym. Turbinka jakby zaczęła troche chodzić, bo przy 2,5tys. obrotów na 2 biegu jechałem i nasłuchiwałem to sobie cichutko tam pogwizduje :fala: Ale czy lepiej ładuje? Nie wydaje mi się ... W każdym razie po tych zabawach auto przy przyspieszaniu mniej dymi (dymu jest mniej i bardziej siwy niż czarny).

Zastanawiam się, czy by nie podkręcić trochę turbo skoro one ledwie co chodzi?

grzegorz07555 - 2010-03-13, 17:14

sprawdź przepływomierz :tazz:
Arturek - 2010-03-13, 17:18

W jaki sposób mogę to sprawdzić?
grzegorz07555 - 2010-03-13, 17:30

poczytaj najpierw to
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=32854
:tazz: .pzdr.

FWD350 - 2010-03-13, 18:37

a czy czasem w AAZ nie ma przepływki.to ze dymi to nie masz czasem zwiekszonej dawki paliwa.naj lepiej podpiac manometr i sprawdzic ja to turbo ładuje
Wvojtek - 2010-03-13, 19:44

bez wskaźnika ciśnienia się nie baw turbem.... przynajmniej ja bym się nie bawił
Arturek - 2010-03-13, 19:49

grzegorz07555 napisał/a:
bez wskaźnika ciśnienia się nie baw turbem.... przynajmniej ja bym się nie bawił


dlatego wlasnie tylko ruszylem, bez manometru nie ma zabawy:(

WAFEL - 2010-03-13, 19:52

w AAZ nie ma przeplywki bo tam nie ma kompa. i dziwna sprawa ze tak slabo dmucha
Arturek - 2010-03-13, 20:05

Może jakiś psikus i te cięgno jest mocno odkręcone stąd prawie nie dmucha? Nie mam pojęcia. A jak z montażem manometru? Trudna to sprawa? Chyba bez tego się nie obejdzie ..
tomek87 - 2010-03-13, 22:19

Arturek, manometr to nie problem ;) wpinasz sie trójnikiem w ten przewód co idzie od turbo do pompy i po sprawie ;) A do tej zabawy to jeszcze by się przydal pomiar temperatury oleju ;)
Arturek - 2010-03-13, 22:46

i w tym trójniku podpiąć manometr?
Manometr tego typu? http://www.allegro.pl/ite...st_indiglo.html

A może jest jakiś tańszy bez indiglo? Na allegro widze same 60zł<

tomek87 - 2010-03-14, 00:56

Arturek, no normalnie :P przecinasz przewod wpinasz trojnik i to jedno co Ci wolne zostanie to do manometru ;)
bradley - 2010-03-14, 08:34

Bawisz sie w podkrecanie a nie masz nawet manometru czy jakiegos wskaznika doladowania zamontowanego. Moze wkrece 2 a potem 5 w tyl i 7 do przodu, to sie zobaczy... Zgadul zgadula ;)
FWD350 - 2010-03-14, 21:01

bradley, dokładnie turbo ci moze ładuje jk nalezy tylko ty tego nie czujesz.i wydaje ci sie ze masz mało mocy. a te turbo to moze juz sie poci.jak z temp silnika nie grzeje sie??
Arturek - 2010-03-14, 22:31

Silnik temperature zbiera moim zdaniem normalnie, 70C pokazuje mi może dopiero po 5km. Jak długo jeżdżę to i tak i tak 90C trzyma, nie przekracza. Zresztą spokojnie, turbo zostało tknięte o 2 oborty czyli ok. 1mm a może i mniej :) Michcika musze dorwać na mieście i zobaczyć jak u niego turbo sie włącza, to jaka jest różnica, może wydziwiam coś, ale wydaje mi się że powinno lepiej kręcić. Narazie nie ruszam, czekam na manometr;)
bradley - 2010-03-15, 06:54

Nie wiem jak w przypadku waste gatu ale w przypadku pompy wtryskowej pol obrotu robi juz znaczaca roznice na dawce. 1 pelny obrot to juz batory a co dopiero 2. Nie zawsze malo, znaczy malo :)
Arturek - 2010-03-15, 07:16

bradley napisał/a:
Nie wiem jak w przypadku waste gatu ale w przypadku pompy wtryskowej pol obrotu robi juz znaczaca roznice na dawce. 1 pelny obrot to juz batory a co dopiero 2. Nie zawsze malo, znaczy malo :)



Zgodzę się, ale po podkręceniu zrobiłem małą rundkę żeby sprawdzić czy jest różnica. Skoro turbo nie daje wiecej mocy ,temperatura nie przekraczała 90C jak i nie rosła w jakiś przyspieszony sposób to chyba w tym przypadku niewiele zrobiłem. Dziś obróce spowrotem dwa obroty żeby wszyscy byli spokojniejsi :P

bradley napisał/a:
w przypadku pompy wtryskowej pol obrotu robi juz znaczaca roznice na dawce.

Racja, przekręciłem na minimum boost pin (wtedy chodzi jak na oryginalnym pinie) to kurcze, dopiero wtedy poczułem że boost pin daje duża różnice ;D Żeby nie przesadzać obróciłem go od minimum o ćwierć obrotu . Auto teraz nie dość że ma kopa ale nie kopci jak durne :) (Teraz kopci tyle co na minimalnym ustawieniu pina- kopci tylko wtedy jak mu trzymam deche, jeżeli regularnie dodaje gazu to dymu nie widać więc chyba dobrze to wyregulowałem)

bradley - 2010-03-15, 07:24

Diesel na samo powietrze nie jezdzi :P
Arturek - 2010-03-15, 07:35

A szkoda :D
FWD350 - 2010-03-15, 08:58

a zmieniałes pina?? moze to w nim lezy przyczyna skoro po zmianie regulacji jedzie jak trzeba??
Arturek - 2010-03-15, 13:37

No właśnie chodzi głównie o to że on idzie tak samo jak prze wymiana, tyle że jak nie zmieniałem pina, to różnice czuło sie zdecydowanie- auto póki turbo nie włączało się to mozna powiedzieć że nie reagowało na wciskanie gazu :D a po wymianie pina auto już przed turbo potrafi dobrze iść , a gdy turbo się włącza to auto moim zdaniem przyspiesza nie wiele lepiej jak przed włączeniem turba. Dlatego chce je podkręcić- żeby auto miało większego kopa . Oczywiście jak będę podkręcał to ze zdrowym rozsądkiem, po trochę, z manometrem, żeby nie przasadzić :)
FWD350 - 2010-03-15, 18:17

aha bo ty masz turbo na włacznik.i ci zasniedział i raz działa a raz nie.człowieku ja nic nie rozumiem co ty piszesz.
Arturek - 2010-03-15, 21:28

Cytat:
aha bo ty masz turbo na włacznik.i ci zasniedział i raz działa a raz nie.człowieku ja nic nie rozumiem co ty piszesz.


Nie rozumiem, więc dlatego pisze w dziale 'mam problem' i chce się czegoś dowiedzieć żeby uzyskać oczekiwany efekt ?

bradley - 2010-03-15, 21:50

FWD350 napisał/a:
włacznik.i ci zasniedział i raz działa a raz nie.

Epic irony :D


Arturek, najpierw zamontuj ten wskaznik doladowania, pozniej napisz jaki jest peak i jaki nominalny boost.

_marcinecki - 2010-03-16, 11:43

Masz turbinę ze zmienną geometrią? Jeśli tak to czy kierownica turbiny chodzi lekko czy się przycina? Ja ostatnio miałem tak że jak depnąłem mocniej to następowało przeładowanie (kierownica się przycinała pracowała około na 2-3 mm). Kupiłem taki spray firmy Holtz, wypsikałem chyba z 3/4 rozruszałem i jak ręką odjął. Ventyl chodzi jak trzeba. Ta kierownica musi lekko pracować!!!!!
Arturek - 2010-03-16, 17:44

_marcinecki napisał/a:
Masz turbinę ze zmienną geometrią?


O kurcze, tu mnie masz- nie mam zielonego pojęcia, ale chętnie się dowiem jak to sprawdzić :>

_marcinecki napisał/a:
Jeśli tak to czy kierownica turbiny chodzi lekko czy się przycina? Ja ostatnio miałem tak że jak depnąłem mocniej to następowało przeładowanie (kierownica się przycinała pracowała około na 2-3 mm). Kupiłem taki spray firmy Holtz, wypsikałem chyba z 3/4 rozruszałem i jak ręką odjął. Ventyl chodzi jak trzeba. Ta kierownica musi lekko pracować!!!!!


Jeśli kierownica to te cięgno to mam właśnie podobny problem! Dokładnie tak jest- chodzi na ledwo zauważalnym zakresie , a jak pryskałem sprayem (nie pamiętam firmy, w każdym razie miał właściwości smarownicze) . Cięgno dalej ciężko chodzi, ale lżej niż było.

Jeszcze zależy co znaczy lekko pracować, bo u mnie to raczej chodzi ciężko, skoro jak ruszałem cięgno( kierownice) i pryskałem sprayem to palec bolał od ruszania (odciskał się gwint :(

W sobotę zrobie jak Ty- kupie ten spray i utopie cięgno w nim :twisted:

A po rozruszaniu tego cięgna jaki mniej więcej zakres był jego ruchu?

bradley - 2010-03-16, 18:55

Nie masz u siebie kierownic, nie masz zmartwien.
Michcik - 2010-03-16, 19:03

masz zwykle turbo jakie byly montowane w AAZcie . Ty masz jeszcze z ciegnem, nie pamietam symbolu, wiem ze braciak mial identyczna u siebie w ventce ( ta sama wersja co twoj) i mu sie wirnik ukrecil wiec wlozyl KKK taka jak moja tam nie ma juz tego ciegna tak jak u Ciebie. i teraz mowi z elepiej mu to smiga.
FWD350 - 2010-03-17, 20:55

mi tu sie wydaje ze problem jest z bost pinem.albo tym ze bawiłes sie ciegnem westgate.i teraz co powinienes zrobic to podpiac manometr i sprawdzic cisnienie jakie daje turbo.sprawdzic nalezy na 2 biegu przy predkosci 60km\h.
wtedy ci pomozemy.k0niec kropka

Arturek - 2010-03-17, 22:14

Wskaznik doładowania już do mnie idzie, wczoraj zamówiony:) jak dojdzie do weekendu to założe w weekend i sie wszystko wyjaśni. Co do cięgna, obróciłem o 2 obroty, bo przed zwyczajnie uznałem że coś mało dało, na próbę obróciłem o 2 obroty i moim zdaniem nic sie nie zmieniło;) boost pin był sprawdzany przy max położeniu, średnim i minimalym- działa jak powinien moim zdaniem. Na max miał kopa i dymił , na min ani dymienia ani kopa, a na średnim i ma kopa i nie dymi ;)
Arturek - 2010-03-23, 21:29

Wskaźnik doszedł, tylko nie mam pojęcia którędy doprowadzić przewód doprowadzający ciśnienie do wskaźnika :mysli:
bradley - 2010-03-23, 21:31

Sciana grodziowa! :D
Arturek - 2010-03-23, 21:39

bradley, domyśliłem się, ale tak sobie patrzyłem, zaglądałem.. to nie wiem gdzie przewód włożyć i którędy on wyjdzie :P
Arturek - 2010-03-28, 21:59

Wskaźnik doładowania zamocowany.Wygląda tak:


Przegoniłem dzisiaj trochę furę na obrotach. Zaobserwowałem że na luzie, na 2 biegu wskaźnik schodzi poniżej 0 - do wartości np. -,2

Na 3 biegu przy obrotach 3-3,5tys. Wskaźnik jest między 0 a 1 kreska .

Turbo nie działa , czy bardzo słabo dmucha ?

Nie wiem czy podkręcać aż zacznie wskazywać (lub się rozleci) ,czy może jakoś sprawdzić inaczej czy w ogóle turbo działa?

bradley - 2010-03-28, 22:13

Chyba cos pokickales z podlaczeniem. Gdzie sie wpiales trojnikiem?
Arturek - 2010-03-28, 22:44

W przewod idacy od turbo do pompy.
bradley - 2010-03-28, 23:08

No to dobrze podlaczyles. Zeby wyeliminowac wskaznik (ze jest wadliwy) dmuchnij w niego lekko kompresorem albo pompka samochodowa.
Jak bedziesz sprawdzal pozniej to 3 bieg, but w podloge i patrz sie na wskaznik. Automatycznie jak zdejmiesz noge z gazu albo ujmiesz gazu to cisnienie spadnie.
Jak bedziesz pewny wskaznika, ze dziala to mozesz zaczac krecic przy WG. Tylko nie przesadz. 1 obrot - test itd.

Arturek - 2010-03-28, 23:25

Moze jest to malo wiarygodne ale zeby sprawdzic czy dziala to dmuchalem ustami ( potrafilem wycisnac ponad 1 kreske, prawie 2 ;d) wiec chyba dziala. Moge sprawdzic jeszcze kompressorem ale nie wiem czy juz bedzie to potrzebne. Sprobuje moze jutro na 3 z butem w podlodze, jak nic to rusze WG. Jak cos sie zmieni to napisze
Arturek - 2010-04-01, 23:09

Dziś przeprowadzałem testy na turbo. Niestety, odmawia posłuszeństwa.

Jezdzilem na obrotach 3,5tys.-4tys. na 2 i 3 biegu, przyhamowywalem podczas jazdy.

I próba- bez żadnych zmian, po prostu ganiałem patrząc na wskaźnik. wskazówka dochodziła do 0,1..

II próba- podkecenie o 3 obroty- na początku stopniowe sprawdzanie ,żeby turbo nie poszło w zaświaty. Jednak ostatecznie skończyło sie też na ok. 0,1.

III próba- podkręcenie prawie na max. Ten sam efekt, dochodzi do 0,1, a moze nawet do 0,1-0,2.

IV - odkręcenie o 2 obroty wiecej od pierwszego testu , tez dmuchało 0,1


Jestem w kropce. Bo skoro jakieś tam ciśnienie idzie to musi troszeczkę dmuchać. A że dmucha ciśnieniem porównywalnym do tego, jakie można wytworzyć dmuchając w przewód to inna kwestia.

A może to coś z tym wastegate ? Regulacja nie działa?

Może całą przyczyną jest to, że te cięgno dokręcam czy odkręcam, to i tak to nic nie daje, bo one stoi w miejscu? Ktoś pisał że powinno w miarę luźno chodzić. U mnie chodzi to bardzo tęgo.

:evil:

Michcik - 2010-04-02, 06:54

a tak na SLUCh sprawdzales czy turbo Ci w ogole gwizdze??

P.S> mowilem ze jak jechalem Twoim ventkiem to nie bylo czuc turbinki.
czyzbym mial racje???? chyba lepiej dla Ciebie jakbym sie mylil

Arturek - 2010-04-02, 09:26

No właśnie słychać, że coś tam gwiżdże (sprawdzenie tego jest trudne, bo moje opony lubią sobie pohałasować) , ale mimo wszystko coś tam słychać.
babyy82 - 2010-04-02, 10:12

Najpierw podlacz wskaznik pod kompresor albo pod pompke ze wskaznikiem cisnienia i podpompuj do okolo 1atm a sprawdz czy na obu wskaznikach jest to samo. jesli tak to proponuje poszukac najpierw nieszczelnosci w ukladzie dolotowym. Tez najlepiej zaslepic caly uklad przy turbo i kolektorze ssacym i napompowac okolo 1-2atm i potrzyc na wskaznik czy ubywa powietrza lub na sluch szukac wtedy skad uchodzi. Jesli wskaznik jest dobry i uklad szczelny to zostaje juz tylko turbo niestety.
Michcik - 2010-04-02, 19:57

to moze zmien na ori pina w pompie i wtedy sprawdz moze na tamtym bedzie inne cisnienie??
Arturek - 2010-04-02, 22:06

Michcik napisał/a:
to moze zmien na ori pina w pompie i wtedy sprawdz moze na tamtym bedzie inne cisnienie??


O, to też będę musiał sprawdzić. Będę musiał sprawdzić to wszystko jak napisał babyy82

Po świętach muszę się tym zająć

Paco75 - 2011-04-05, 15:24

Jestem zielony z turbo moze mi pomożecie ... Podpiąłem manometr do węża miedzy pompe a torbo zrobiłem jazde próbną na 3bieg noga w połoge - pokazało mi 0,9 na 4biegu 1.4 czy to jest w moim przypadku dobrze czy za dużo dmucha,bo powiem ze niewiem...Może żle to robie mierząć ciśnienie???
Arturek - 2011-04-06, 13:18

U mnie dmuchało 1,5 cały czas. Dopiero po dłuższym trzymaniu spadało do 0,6 bara.
Paco75 - 2011-04-06, 13:20

to co ...Jest dobrze czy nie bo mi raczej nie spadało

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group