|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Inne auta forumowiczów - KAISER - Ford Focus 1.8 TDDI 90 KM
KAISER - 2010-05-09, 23:52 Temat postu: KAISER - Ford Focus 1.8 TDDI 90 KM
Rok produkcji: 2000, 150 000 km,
Skrzynia biegów: manualna, Moc: 90 KM (66 kW),
Pojemność skokowa: 1800 cm3, olej napędowy (diesel),
srebrny-metallic, Liczba drzwi: 4/5,
Kraj pochodzenia: Niemcy,
Wyposażenie:
ABS, hak, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek,
4 x poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser,
welurowa tapicerka, ESP
Pozdr
vezet22 - 2010-05-10, 00:08
zamieniłeś VW na Forda
KAISER - 2010-05-10, 00:39
Na Passata z 2000 roku jeszcze mnie nie stać
A za fokę dałem 14 000 zł
Paweł J. - 2010-05-10, 07:37
Wygląda na zdrowy egzemplarz
A jak z moca...wystarcza na targanie kombi Powiem szczerze że myślałem iż motor w aucie z 2000roku, 1.8 TDDI ma trochę więcej mocy biorąc pod uwage że TDI 90KM w vento wychodziło już w 94r....no chyba że VW jest tak do przodu z klekotami
KAISER - 2010-05-10, 09:56
Hehe - nie wiem czy ja jestem obiektywny po przesiadce z 1.9 D 65 KM
Ale ogólnie - to są te mocniejsze TDDI. Słabsze były 75 KM.
Jest jeszcze TDCI 100 KM i 115 KM ale tego unikałem ze względu na dużą czułość na paliwo - a ja jeżdżę trochę po Polsce i w różnych miejscach się tankuje.
Ogólnie TDDI jest troszkę głośniejszy i nieco gorzej z dynamiką ale plusem jest mniejsza awaryjność.
WAFEL - 2010-05-10, 10:20
vezet22 napisał/a: | zamieniłeś VW na Forda |
lukasz17 - 2010-05-10, 10:45
a ja bede mial calkiem inne zdanie niz wszyscy powiem Ci ze zmiana moze być trafna kumpel ma mondeo 98r 1.8 tdi i ma90KM powiem Ci ma 600tys juz w nim nalatane robil juz raz turbo i glowice ale silnik dalej lata jak nalezy zdarzalo mi sie czesto jezdzic jego mondziakiem i powiem ze bardzo dobrze jezdzi zawieszenie spoko srdoek tez sie kupy trzyma ogolnie zadbane nikt by nie powiedzial ze moze miec 600tys nalatane...
a kumpla ojciec kupil passata B5 FL z 2001r 1.9TDI pompowtrysk 101KM I wlasciciel z Niemcowni od jesieni juz robil 2wahacze z przodu i dzisiaj ma wyciagac turbo bo siadlo... a przebiegu ma 230tys na serwisie do konca, w idealnym stanie przyjechal z niemiec...
moim zdaniem dobre silniki diesla grupy vag skaczyly sie na produkcji zasluzonych silnikow 1.9TDI 90KM 1Z lub 1.9 TDI 110KM AFN reszta silnikow juz chyba nie sa i nie beda takie wytrzymale...
WAFEL - 2010-05-10, 11:06
lukasz17 napisał/a: | moim zdaniem dobre silniki diesla grupy vag skaczyly sie na produkcji zasluzonych silnikow 1.9TDI 90KM 1Z lub 1.9 TDI 110KM AFN reszta silnikow juz chyba nie sa i nie beda takie wytrzymale... |
zgadzam sie kolego teraz wszystko robia na ilosc nie na jakosc ale i tak nie kupie forda
miki9a - 2010-05-10, 11:24
ja tam za fordem nie przepadam. ale ładny Ci się trafił okaz tylko szkoda ze taka mała moc
Karu6 - 2010-05-10, 12:06
lukasz17 napisał/a: | dobre silniki diesla grupy vag skaczyly sie na produkcji zasluzonych silnikow 1.9TDI 90KM 1Z lub 1.9 TDI 110KM AFN |
Czyżby? W Audi mamy 2.5 TDI R5 140hp ;)ma już z 230 tysięcy i nic się nie dzieje jak narazie Silnik jest naprawde dobry. NIE MYLIC Z 2.5 TDI V6 115km bo to w nich tak wszystko siadało!
lukasz17 - 2010-05-10, 12:43
Karu6 napisał/a: | Czyżby? W Audi mamy 2.5 TDI R5 140hp ;)ma już z 230 tysięcy i nic się nie dzieje jak narazie |
no o tym silniku zapomnaielm ale wlasnie to silnik ze starszych lat produkcji vag i dlatego jest ok
lukasz17 - 2010-05-10, 12:45
http://vwszrot.pl/ nie wiem czy to widzieliscie ale koles musial byc zalamany ze wykupil strone zeby taki artykul napisac
KAISER - 2010-05-10, 13:13
Artykuł powalający
VW wyrobiło sobie markę, teraz może doszli do wniosku, że czas spijać śmietankę.
Z Fordem - pożyjemy, zobaczymy.
Na Vento w ciągu ostatniego 0,5 roku poszło 4 000 zł.
Chyba gorzej nie będzie
Vento-Łukasz - 2010-05-10, 13:17
Fajny fordzik
życze bezawaryjności, przyjemnosci z jazdy,małego spalania i oby służył jak najdłużej
ps. Moj brat tez ma Forda Focusa z 1.8 TDDI i narazie nie słychać zeby narzekał ma juz go kolo roku
piechu43 - 2010-05-10, 13:32
Egzemplarz widać naprawdę fajny no i cenka też
powodzenia w eksploatacji
astaroth - 2010-05-10, 13:44
A ty byś nie był załamany i wkurzony wiedząc, że i tak im nic nie możesz zrobic
KAISER - 2010-05-10, 13:47
Dzięki
bradley - 2010-05-10, 14:29
R5tka pozytywnie mnie zaskoczyla. Jechalem takim w Volvo i bardzo fajnie sie zbiera + dzwiek jest zupelnie inny niz zwyklej 4ki w dieslu.
Ford jak Ford
Paweł J. - 2010-05-10, 14:40
Karu6 napisał/a: | 2.5 TDI V6 115km |
115 KM miał 5-cio cylindrowy silnik, na pewno nie V6
spyro - 2010-05-10, 15:24
co do fordzika, to różnie z nimi bywa, wiem, że potwornie rdzewieją nawet te nowe. Ale może Tobie się trafi taki co nie bezie - oby Sama furka fajniutki a i silniczek powinien spokojnie pykać długie kilometry bezawaryjnie. No i kombi to wygodny wybór
Co do silników 2,5 z koncernu VW to nie słyszałem o nich nigdy dobrej opinii, są awaryjne i bardzo drogie w razie gdy coś się popsuje.
Karu6 - 2010-05-10, 16:24
Paweł J. napisał/a: | 115 KM miał 5-cio cylindrowy silnik, na pewno nie V6 |
Mój błąd też mają 115km 5 cylindrów. Ale mówią na to 2.5TDI V6 awaryjne, dlaczego?
Lwomati - 2010-05-10, 17:30
KAISER, dobry Focus nie jest zły będziesz zadowolony
lukasz17, artykuł ciekawy.
Podoba mi się podsumowanie:
"Patrząc na to wszystko mam kilka rad:
•dla deweloperów: budujcie domy na piasku i zamiast cementu używajcie gliny. Dom po 2 latach się rozpadnie, być może nikt nie zginie, a wy znowu będziecie mogli wybudować kolejny dom.
•dla lekarzy: leczcie pacjentów tyko pozornie. Przecież jeśli pacjent będzie cały czas chory to będzie Waszym klientem, aż do śmierci.
•dla NFZ: nie wydawajcie pieniędzy na leczenie, bo przecież to jest dla Was koszt.
•dla Orlenu: róbcie złej jakości paliwa, wtedy samochód będzie więcej palił co spowoduję większe zapotrzebowanie na paliwa.
•dla drogowców nie mam rady, oni doskonale sobie radzą
•dla solidnych i uczciwych: musicie być dobrymi konsumentami, bez was ten cały szrot-biznes padnie.
Szkoda, że ta opowieść nie jest fikcją…"
Bartek - 2010-05-10, 17:49
Karu6 napisał/a: | Mój błąd też mają 115km 5 cylindrów. Ale mówią na to 2.5TDI V6 awaryjne, dlaczego? |
V6 to jest V6 a nie R5. R5 wychodziło w dwóch wersjach, na początku produkcji (Audi 100 i początki pierwszej A6) z mocą 115KM, potem z mocą 140KM. Obydwa te silniki są bardzo dobrymi jednostkami. Natomiast produkowane później silniki 2.5 TDI V6 mają moc 150KM i fabryczną wadę, zacierają się wałki Poprawiono to w dwutysięcznym którymś roku, moc podniesiono do 170 albo 180KM
Żeby nie robić OT, miałem kiedyś okazję jeździć Focusem z takim silnikiem tylko w hatchbacku i zbierał się całkiem fajnie jak na swoją moc
KAISER - 2010-05-10, 18:48
spyro napisał/a: | co do fordzika, to różnie z nimi bywa, wiem, że potwornie rdzewieją nawet te nowe. Ale może Tobie się trafi taki co nie bezie - oby |
Muszę przyznać, że duża większość Focusów których oglądałem (roczniki 2000) była pordzewiała przy progach.
Nie wiem czy już nie pytałem kiedyś wcześniej: czy ktoś z Was zna we Wrocławiu jakieś sprawdzone miejsce gdzie można zabezpieczyć / zakonserwować auto przed zimą?
lukasz17 - 2010-05-10, 18:58
Lwomati, no podsumowanie jest najlepsze nic dodac nic ujac
vezet22 - 2010-05-10, 19:13
Bartek napisał/a: | Natomiast produkowane później silniki 2.5 TDI V6 mają moc 150KM i fabryczną wadę, zacierają się wałki Poprawiono to w dwutysięcznym którymś roku, moc podniesiono do 170 albo 180KM |
nie zacierają tylko się wyrabiają i właśnie poprawiono ten mankament w tym 180 konnym tdi v6, a co do 1.9tdi jest to jak dla mnie jeden z najlepszych silników (nie mylić z 2,0tdi)
Fable - 2010-05-11, 13:39
ja jestem przeciw fordow no ale jezeli foka jest w dobrym stanie to bedzie smigala. ale u was i ceny :O za 2000 rocznik 14 kawalkow? u nas za 2002-03 po faceliftingu mozna tyle dac i jeszcze w b. dobrym stanie i malym przebiegu...
astaroth - 2010-05-11, 13:49
To po samochód na Litwe
Karu6 - 2010-05-11, 20:40
astaroth napisał/a: | To po samochód na Litwe |
a Ty myslisz, ze gdzie ja kiedys po Ventyla pojade? albo tam albo do Niemiec ewentualnie do Holandii
Z@char - 2010-05-12, 00:03
KAISER, super zakup sluchaj moj ojciec ma taka sama foczke tylko 1999 rok i powiem ci ze silniczek chyba lepeiej sie zbiera od mojego tdi takze ja jestem jak nabradziej za fordem, nie sa drogie ale za to wygodne pwoiem ze vento passat b4 inne auta grupy vag z przelomu lat 1990-2000 chowaja sie pod wzgledem wygody
Karu6 - 2010-05-12, 07:35
Z@char napisał/a: | nne auta grupy vag z przelomu lat 1990-2000 chowaja sie pod wzgledem wygody |
Nie sądze, że Focus wygodniejszy od Audi 100/A6 czy Passka B5.
Z@char - 2010-05-12, 12:58
Karu6, chodzi mi o ten sam segment aut czyli focus golf vento
pablo170 - 2010-05-12, 22:07
WAFEL napisał/a: | lukasz17 napisał/a: | moim zdaniem dobre silniki diesla grupy vag skaczyly sie na produkcji zasluzonych silnikow 1.9TDI 90KM 1Z lub 1.9 TDI 110KM AFN reszta silnikow juz chyba nie sa i nie beda takie wytrzymale... |
zgadzam sie kolego teraz wszystko robia na ilosc nie na jakosc ale i tak nie kupie forda |
nie zgodze się osobiscie miałem do czynienia z passatem b6 2007 z przebiegiem 700kkm (żabojadów taxi) i autko poza wymianą, turbiny, wtrysku i dwumasu. Niewspomne o wymianach oleju itp.(podczas użytkowania jeszcze we francji) nawet dymka nie puszcza. kumpel sprowadza auta więc troche się tego naoglądam
Zasada jest prosta " JAK DBASZ TAK MASZ" Ja osobiscie bym forda nie kupił, ale każdy ma swój gust.
O autku powiem tylko tyle ZADBANY. Niech służy.
Arcaj - 2010-05-13, 09:37
Znając KAISERA auto będzie zadbane i będzie śmigać bezawaryjnie
spyro - 2010-05-13, 16:33
pablo170 napisał/a: | miałem do czynienia z passatem b6 2007 z przebiegiem 700kkm |
pablo170 napisał/a: | kumpel sprowadza auta | i pewnie do ludzi poszedł jako nówka sztuka z przebiegiem 50 tys po dziadku co na ryby jeździł
Pamiętam, jak szukaliśmy w tamtym roku nowego auta i pojawił sie w Łodzi ładny passat młodziutki (też 2007), kombiaczku. Tyle, że miał przebieg koło 400 tys km.Dzwoniłem do gościa, nie krył, że to taxi było w Niemczech, zresztą nawet na fotach była obrandowany taxi berlin czy jakoś tak. Po miesiącu ów passek miał już 200 tys km i zero znaków ze to taxi było. Po kolejnym miesiącu autko miało koło stu tys km i wymienioną kierownice i przedni fotel, w którym skóra była popękana od zużycia. Dodam, ze cena rosła z czasem i pomniejszaniem przebiegu.
A 700 tys w nowym common-railu, to ciężko uwierzyć, zapewne miał po drodze ze 3 remonty silnika Kiedyś to taki przebieg miał rację bytu, ale nowe dieslu małe szanse na taki przebieg bez remontów. niestety nowe auta nie są już taj odporne jak kiedyś były. Parę dni temu znajomy opowiadał historie z 3 lat użytkowania subaru impreza, które kupił jako nowe w salonie. Właśnie chce kupić inne auto i powiedział, ze nigdy więcej subaru, że psuło się non stop i to co opowiadał to mi włosy dęba stawały jak w takim aucie może się tyle psuć.
Ale OT zrobiłem... Niestety nowe furki nie są już takie jak kiedyś... Teraz auto ma się psuć po 2 latach tak aby producent zarabiał na częściach.
KAISER - 2010-05-13, 20:03
spyro napisał/a: | Teraz auto ma się psuć po 2 latach tak aby producent zarabiał na częściach. | Dokładnie. Smutna prawda.
Swoją drogą ciekawe ile Mercedes "popłynął" na W123
piechu43 - 2010-05-13, 20:46
KAISER napisał/a: | Swoją drogą ciekawe ile Mercedes "popłynął" na W123 |
dokładnie
|
|