Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Licznik kilomertów nie działa

grabo - 2010-11-18, 00:15
Temat postu: Licznik kilomertów nie działa
Witam.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Dzisiaj rano wsiadam do auta, a tu zamiast ogólnego przebiegu mil (anglik) wyświetlał się dzienny dystans ten co można go kasować. Odpaliłem silnik, wcisnąłem przycisk by wyzerować licznik, a tu jakieś kreseczki się pojawiły. Pomyślałem, że może coś się zawiesiło czy co i odłączyłem na chwilę klemę z akumulatora. Po ponownym założeniu klemy licznik przebiegu się nie wyświetla. Prędkość działa, obroty też, zegar też, a okienko gdzie powinien być dystans jest puste.

Może ktoś z Was wie co na to poradzić.

Ogólnie to bym miał to gdzieś czy ten dystans się pokazuje czy nie, ale auto używam w pracy i mam płaconą kilometrówkę, więc musi działać, żebym wiedział ile przejechałem.

Liczę na szybką pomoc.
Pozdrawiam

grabo - 2010-11-18, 16:30

Widzę, że nikt nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić.

Dostałem się do zegarów wyciągnąłem wtyczkę i włożyłem z powrotem. Pokazały się napisy Trip i ten drugi oraz krzaki. W czasie jak skręcałem plastiki napisy powoli zanikały i znowu mam czyste pole.

Czy mógł pójść po prostu licznik, elektronika? Dodam, że reszta wskaźników i zegar działają.

lukasz17 - 2010-11-18, 16:38

witam zapewne kolego cos ze stykami wyswietlacza skoro ci zanika:/ trzeba rozebrac i przyczyscic... u mnie ostatni przestal pokazywac predkosc okazalo sie ze silniczek ten co wskazowke napedza jest przylutowany na czterech nozzkach i mialem wybita podusze pod silnikiem i drrzalo auto i od tego sie pewnie te nozki odlutowaly rozebralem to wsyztsko przylutowalem i smiga tip top ;) najlepeij rozkrec poczysc i skrec:)
grabo - 2010-11-18, 17:00

No to jeszcze raz wyciągnę zegary i przeczyszczę te styki.
grabo - 2010-11-19, 17:49

No i niestety nic z tego. To samo po przeczyszczeniu styków. A może być tak, że elektronika zawilgotniała i to dlatego?
lukasz17 - 2010-11-22, 07:58

ja bym stawial ze to wina licznika... jak masz mozliwosc to podmenin z kims licznik
grabo - 2010-11-22, 09:11

Właśnie mam zamiar to dzisiaj zrobić. Mam nadzieję, że przy podmianie będzie działać, bo nie chciałbym szukać innej przyczyny.
lukasz17 - 2010-11-22, 09:16

pozatym wsyztsko Ci dziala wskazniki temperatury paliwa predkosciomierz i obrotomierz??
grabo - 2010-11-22, 16:09

Tak nie działa tylko miejsce gdzie jest dystans.
grabo - 2010-11-22, 16:12

W najlepszym wypadku wyświetlacz wygląda tak:
lukasz17 - 2010-11-22, 16:21

ja bym powiedzial ze to licznik uszkodzony jak mowisz z eniuc nie pmaga czysczenie itp to tylko chyba wymiana na drugi :mur:
grabo - 2010-11-22, 16:24

Rozebrałem licznik ile się dało, jest tam tylko płytka i nie wiem co tam więcej poza wtyczką można wyczyścić.
lukasz17 - 2010-11-22, 17:21

a odkrecales ten wyswietlacz bo on jest na takiej jkaby tasme co prezwodzi .... musisz wyciagnac wyswietlacz
grabo - 2010-11-22, 19:12

Nie rozkręcałem tych śrubek bo to są jakieś malutkie gwiazdki, a nie mam takich kluczy.

Właśnie kupiłem na złomowcu inne zegary i po podłączeniu działają. Mają białe tarcze i pomarańczowe wskazówki hehe - taki mały tuning przy okazji :)

lukasz17 - 2010-11-22, 19:31

zapewne rozkrecenie tych malych srubek mogloby cos pomoc... a jezeli mozna wiedziec to ile za zegary z bialym,i tarczami daleS??
grabo - 2010-11-22, 19:34

Ja jestem zagramanicą - 30 euro dałem.
lukasz17 - 2010-11-22, 21:23

pewnie z seata jak ma pomaranczowe wskazowki;) i pomaranczowe podswietlanie wyswietlaczow?? :D
grabo - 2010-11-22, 21:40

Nie ma pomarańczowego podświetlenia. Wygląda identycznie jak stare zegary. Tyle że tarcze są białe, a wskazówki pomarańczowe. Zrobię fotkę to wstawię.
lukasz17 - 2010-11-22, 22:30

a top pewnie orginalny vw z bilaymi tarczami a wskazowki to takie niby czerowne ...
grabo - 2010-11-23, 11:44

No takie czerwone ale dające po oczach :)
grabo - 2010-11-23, 17:34

No to zamontowałem te zegary już na stałe. Poprzekładałem kilka żarówek ze starych zegarów, bo były przepalone. Chciałem też zamienić ten przeźroczysty plastik na przodzie, bo obok wskaźnika temperatury jest pęknięty, ale stare zegary mają go wklejone, a nowe na śrubki. Także trudno, będzie pęknięte.

Niestety przy tej zamianie do przebiegu auta doszło kolejne 40 000 mil.

Wskazówki ma dokładnie pomarańczowe. Jak na fotce niżej (słaba jakość bo z telefonu komórkowego).



I powiedzcie mi jeszcze jedno.
Teraz jak przekręcam kluczyk to pokazuje się taki komunikat jak na zdjęciu niżej. Co to oznacza?


miki9a - 2010-11-23, 17:41

to jest inspekcja. trzeba ja skasowac

1. Włączyć zapłon.
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
3. Wyłączyć zapłon.
4. Zwolnić przycisk [A].
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk [A].
6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN01".] albo OEL (nie pamiętam co pierwsze)
7. wcisnąc przcisk od ustawiania minut i trzymać aż nie pojawią sie kreski "---" które oznaczają skasowanie inspekcji tej która się świeciła
Przycisk [A] to przycisk od kasowania przebiegu dziennego.
Czyli jak dojdziesz już do punktu (5) gdzie zmieniasz sobie przciskiem A poszczególne inspekcje ( OEL, IN01, IN02) to potem trzymając przycisk od minut kasujesz je. Jak skasujesz po właczeniu zapłonu powinieneś mieć napis IN00 (nie wymagana inspekcja)

grabo - 2010-11-23, 17:46

A co oznacza ta inspekcja?
miki9a - 2010-11-23, 17:48

dokładnie to nie wiem ale ma chyba za zadanie przypomnieć o przeglądzie technicznym auta czy coś takiego czy wszystko jest w nim dobrze
grabo - 2010-11-23, 17:52

Dzięki za info. Właśnie użyłem funkcji szukaj na forum i znalazłem :)

Czyli wszystko gra :)

Paweł J. - 2010-11-23, 18:02

Dziwny ten obrotomierz...jakby połączenie diesel-a i benzyniaka :mysli: chodzi o zakres obrotów.
grabo - 2010-11-23, 18:05

Poprzednie zegary były identyczne, jeżeli chodzi o wskazania.

Jak auto jest na wolnych obrotach wskazówka pokazuje 900 do 1000 obrotów.

Paweł J. - 2010-11-23, 18:07

A sorki za zamieszanie....ale chyba już skumałem o co chodzi....silnik to 1.4...dobrze widzę ??
grabo - 2010-11-23, 18:08

Tak silnik to 1.4. A czy jak silnik jest o większej pojemności to ma inne zegary?
Paweł J. - 2010-11-23, 18:11

grabo napisał/a:
Tak silnik to 1.4

No właśnie...wszystko jasne...po prostu 1.4 w Vento to rzadkość i stąd moje pomyłka.

grabo napisał/a:
A czy jak silnik jest o większej pojemności to ma inne zegary?

Jeśli chodzi o benzyniaki to mają skalę do 7 tys i odcięcie przy 6.200 a vr6 ma chyba odcinkę przy 6.500....odcinkę czyli czerwone pole.

grabo - 2010-11-23, 20:05

No jak na taką dużą budę to silnik 1.4 to trochę mało. Chociaż daje radę, szaleć nie trzeba przecież. Na piątym biegu powoli się rozpędza do 140 km/h i nie chce za bardzo tej prędkości przekroczyć, obroty dochodzą do 4000. Ale jak mu zredukuję na czwórkę to i 160 poleci.
Vento-Łukasz - 2010-11-23, 21:40

w starym liczniku padł ci wyświetlacz :( mialem tak u siebie i tez cały licznik wymieniłem :)

kurcze a ja myslałem ze 1.6 to najmniejszy silnik w Ventach :)

grabo - 2010-11-23, 22:53

Vento-Łukasz napisał/a:
w starym liczniku padł ci wyświetlacz :( mialem tak u siebie i tez cały licznik wymieniłem :)
Czyli rozumiem nic innego poza wymianą na inny nie wchodziło w rachubę. Więc zrobiłem co trzeba :)

Vento-Łukasz napisał/a:
kurcze a ja myslałem ze 1.6 to najmniejszy silnik w Ventach :)


No ja też nie wiedziałem do momentu jak z taki nabyłem. Ogólnie na necie nie ma informacji o tym silniku w Vencikach. W specyfikacjach też ich nie podają.

A i jeszcze są dwa silniki o pojemności 1.4 słabszy i mocniejszy. Różnica to 5 czy 10 koni.

grabo - 2010-11-24, 23:39

Ok i jeszcze jedno pytanie. Przyjrzałem się tym zegarom i się okazuje że ten stary co się zepsuł miał maksymalną prędkość 180 km/h, a ten nowy ma 220. Obrotomierz też miał inne podziałki bo kończył się na 7000.

Czy w związku z tym licznik może mi teraz przekłamywać? Bo mam takie wrażenie.

miki9a - 2010-11-25, 09:10

skoro skala inna to będzie teraz oszukiwał
Paweł J. - 2010-11-25, 14:28

Z tym to już sam nie wiem...zerknij do tego tematu oraz do linku, który w nim znajdziesz

http://forum.vwvento.org/...licznik+wymiana

A te zegary przypominają mi te, jakie miał pawełvw z swoim ś.p. vento...i tam chyba od polo były.

grabo - 2010-11-25, 15:39

No to teraz w dół czy do góry?
grabo - 2010-11-25, 16:08

No w sumie to w podanym przez ciebie temacie zdania są podzielone. Będzie trzeba wziąć nawigację od kogoś pożyczyć, się przejechać i porównać wskazania licznika.

A stary licznik wyglądał tak:


grabo - 2010-12-19, 14:20

No to pożyczyłem od kumpla nawigację i sprawdziłem. Licznik gdy pokazuje prędkość 90 km/h to jadę równe 100 km/h. Także muszę się pilnować i mieć tą różnicę na uwadze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group