Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - TYLNA BELKA

mario7911 - 2010-11-28, 18:25
Temat postu: TYLNA BELKA
Witam Wszystkich Ventomaniaków, byłem ostatnio moim bolidem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że mam do wymiany gumo-tuleje tylnej belki, wymienić to samemu, dużo pracy i problemów przy takiej wymianie czy może zlecić to dobremu warsztatowi. Dowiadywałem się już w jednym warsztacie, że koszt takiej wymiany to 150 zł. + ewent koszt rurki hamulcowej jakby pękła przy odkręcaniu bo przy belce trzeba odkręcić jakąś pierdołę od hamulców.
Hormon - 2010-11-28, 18:27

Trzeba wybić jeszcze jakoś te tuleje i później je wcisnąć,czyli pasuje mieć prasę.
sebastian - 2010-11-28, 18:55

mario7911 napisał/a:
koszt takiej wymiany to 150 zł

To Ci powiem, że bardzo tanio. Bo u nas ceny zaczynają się od 300 zł w górę. Jedni ściągają belkę, drudzy robią to na aucie bez ściągnięcia... tak czy owak lepiej daj to fachowcom, bo samemu się namęczysz, napocisz - Twój wysiłek większy się okaże niż te 150 zł.

Jendker - 2010-11-28, 19:06

ja 2 tygodnie temu oddałem auto do zaprzyjaźnionego warsztatu z tym samym problemem koszt 249zł 2 tulejki jakiś rozpuszczalnik do zmycia syfu z belki, wyczyszczenie rdzy, płyn hamulcowy i robocizna i z tego co wiem to żeby wymienić trzeba ściągnąć belkę a to jest trochę roboty :)
czarnysauber - 2010-11-28, 19:10

mario7911 napisał/a:
przy belce trzeba odkręcić jakąś pierdołę od hamulców.

korektor siły hamowania ,odkrecasz dwie śrubki na których jest mocowany i go odchylasz
Hormon napisał/a:
później je wcisnąć,czyli pasuje mieć prasę.

wcisnac zaden problem ,podszlifujesz troche brzeg i bierzesz długa śrube taka by przechodziła przez tuleje i gniazdo w belce. Przekładasz przez środek i skrecasz ;) wciagajac jednocześnie tuleje do środka ;)

mario7911 - 2010-11-28, 19:56

no to chyba jednak oddam go na warsztat
Hormon - 2010-11-28, 20:13

Koszty są różne, ja to robiłem w jakimś wartsztacie i zapłaciłem całe 90zł za wymiane plus 100zł za tuleje. Oczywiście można zrobić tak jak pisze czarnysauber ale to wszystko zależy od tego jakie masz warunki u siebie na ściągniecie tej belki i całe składanie.
czarnysauber - 2010-11-28, 20:45

Hormon napisał/a:
wszystko zależy od tego jakie masz warunki u siebie na ściągniecie tej belki i całe składanie.

ja to robilem bez wyciagania belki ,na kanale ale z pomoca fachowca :)

mario7911 - 2010-11-28, 20:56

mam garaż z kanałem i bardzo dużo narzędzi czyli warunki super a jest problem z odkręceniem tego korektora siły hamowania ?
czarnysauber - 2010-11-28, 21:44

mario7911 napisał/a:
a jest problem z odkręceniem tego korektora siły hamowania ?

to bedziesz wiedział od razu ,sa to dwie śrubki chyba na gwiazdke
u mnie jedna poszla lekko ale druga trzymala i chyba nawet jej nie wykrecalem tylko odchylilem korektor do gory. Dawno to robiłem to juz tak nie pamietam ;)

mario7911 - 2010-11-28, 21:48

ok dzięki
piotrekb90 - 2010-11-29, 05:56

Jak widze te ceny za robote to przerażam sie...ja zapłaciłem 80 pln za zmianie tych tulei...i gość to dobrze zrobił bo półtora roku jeżdżę i luzów nie ma...
maras8448 - 2010-11-29, 17:56

A mnie hu... w Płouszowicach pod Lublinem za te tuleje skasowali na 400zeta h... im w pope
archeolog - 2010-11-29, 21:50

U mnie 100 ;)
Kowal_80 - 2010-11-30, 10:26

ja to zmieniałem juz ze 3 razy (raz u siebie w pasku i 2 razy dla klijenta) i robota az przyjemna tak "letka". zadnej belki nie wyjmowałem ani prasa nie była potrzebna. godzina roboty,max 1.5 jak opornie idzie. teraz w ventlu tez mi to diagnosta stwierdził i az chetnie sie za to zabiore,bo juz słysze,ze stuka. tylko ciezko mi sie po tuleje do sklepu bujnac ...
jedyny problem to,ze teraz zima i pewnie wszystko zmarzniete na kosc.
za wymiane u klijenta brałem 80-100zł plus jego tuleje

sebastian - 2010-11-30, 17:44

Kowal_80 napisał/a:
zadnej belki nie wyjmowałem ani prasa nie była potrzebna

pewnie żeś na gorąco wciskał, palnikiem podgrzewałeś?

Paweł J. - 2010-12-01, 08:04

Takie coś jest zdrowe dla belki i tulei ??


mario7911 - 2010-12-01, 09:11

dzięki wielkie zgłoszę twój film do nominacji do OSCARA :oklaski:
sebastian - 2010-12-01, 17:34

Tak samo też i co poniektórzy wciskają tuleje na wahacze
No masakra, a prasa to od czego jest?

Paweł J. - 2010-12-01, 18:00

mario7911 napisał/a:
twój film

To nie moja produkcja...po protu kiedyś gdzies to widziałem.

Kowal_80 - 2010-12-02, 13:13

sebastian napisał/a:
Wysłany: 2010-11-30, 17:44




Kowal_80 napisał/a:
zadnej belki nie wyjmowałem ani prasa nie była potrzebna

pewnie żeś na gorąco wciskał, palnikiem podgrzewałeś?

nie,młotkiem albo tak jak napisał czarnysauber, na poczatku,srubą.
w vento tych tulei jeszcze nie wymienialem,2 x passat b3 i raz toledo.a to chyba bardzo podobne jak w vento. naprawde poszło jak z płatka. i nawet sobie nie przypominam zebym odkrecał ten korektor siły hamowania. odkrecałem ta głowna srube,jakąs brechą "wydłubywałem" belke z tego jazma (no chyba,ze było juz tak wybite,ze samo spadało) i opuszałem tak na styk z jazmem. potem wybijanie jakims przecinakiem/rórą/breszką/co kto ma i potem wciskanie. albo wlasnie przy pomocy sruby albo jak lzej szło to młotkiem.
w passacie miałem juz tak wyrobione te gnizda w belce,ze tuleja wskakiwała sama i luz miała. to "pocykałem" do okola migomatem po tulei,w pewnych odległosciach,potem te spawy przyszlifowałem,tak zeby weszło na hama i było git. jezdziłem tak jeszcze pół roku zanim sprzedałem i cisza jak makiem zacpał ;)

mario7911 - 2010-12-02, 19:13

jak nie spróbuję to się nie nauczę, dzięki za pomoc
Hormon - 2010-12-02, 19:17

mario7911 napisał/a:
jak nie spróbuję to się nie nauczę, dzięki za pomoc


Tylko nie rób tego palnikiem tak jak na tym filmie, taka wymiana jest niedopuszczalna!!

Paweł J. - 2010-12-02, 20:32

Hormon napisał/a:
taka wymiana jest niedopuszczalna!!

też mi się tak wydaje...dlatego pytałem:

Paweł J. napisał/a:
Takie coś jest zdrowe dla belki i tulei ??


Poza tym na tym filmiku tuleje były wymieniane dla Zibiego z vento-fans.....teraz ta fura jest w posiadaniu Aeternus i Jego pytajcie jak to się sprawuje ;)

Kowal_80 - 2010-12-03, 09:56

a czemu taka wymiana jest niedopuszczalna? nie zebym zaprzeczał tylko chciałbym wiedziecz czemu.
Hormon - 2010-12-03, 10:18

Kowal_80 napisał/a:
a czemu taka wymiana jest niedopuszczalna? nie zebym zaprzeczał tylko chciałbym wiedziecz czemu.


Taka moja teoria to obniżamy trwałość takiej belki, druga sprawa w gorącą belkę wkładamy element który posiada w sobie gumę, wiadomo jak guma się zachowuje pod wpływem ciepła. I już wtedy taka tuleja traci po części swoje właściwości, dlatego są od tego prasy.

vwkrzysio - 2010-12-03, 12:42

Hormon napisał/a:
obniżamy trwałość takiej belki


raczej nie, pod wplywem ciepła nastepuje proste rozserzanie materiału gdy ostygnie kurczy się do ori rozmiaru wiec wydaje mi się że to nic takiego złego ;)

Hormon napisał/a:
druga sprawa w gorącą belkę wkładamy element który posiada w sobie gumę


tu juz zgodze sie zHormon,

Kowal_80 - 2010-12-03, 17:07

ale chyba nie zachodzi tam az taka temperatura zeby miało to wplyw na ta gume? przeciez na tym filmiku typ jej nie rozgrzewał do czerwonosci.
archeolog - 2010-12-03, 18:08

Każdy profi-mechanik nie podgrzewa :P , bo się tak tego nie robi jest to ostateczność w skrajnych przypadkach
Kowal_80 - 2010-12-16, 21:35

dzis wymieniłem prawa tuleje,bo ta strona bardziej (lub jedynie) dawała sie we znaki. jednak nie było to tak proste jak pisałem wczesniej. roznia sie od tych w pasku b3 czy toledo. prawej strony belki nie opusciłem sobie tak nisko jak w tamtych bo bym urwał przewód hamulcowy. a bałem sie go odkrecac bo z doswiadczenia wiem,ze zwłaszcza tylne zadko poddają sie tej operacji i wtedy jest dodatkowa robota w postaci montarzu nowych przewodów,odpowietrzania itp. choc moze vento jest na tyle miłym stworzeniem,ze nie robiło by problemów to wolałem tego nie sprawdzac ;)
ale Kowal_80, wróc do tematu. jak juz opusciłem belke z amorka i tego jazma co trzyma ją do karoserii i zabezpieczyłem ją zeby za nisko nie lezała to wtedy zaczeły sie katósze. przecinak mniejszy,wiekszy,to samo z młotkami i wiele wiele innych gadzetów uzyłem zeby wybic tą j@#$*ą tuleje. czas operacyjny 1.5 godz (TYLKO 2 PAPIROSY I 1 SMS W TYM CZASIE) non stop walenia młotkiem w wyzej wymienione instrumenty,a jako,ze mam wspaniałego cela to 2 razy w palec i raz w kolano. bliski rozpaczy wkoncu ujzałem,ze dziadostwo drgneło. nabrałem optymizmu i juz jakos poszło. potem tylko przeczyscic otwór papierem,odrobina smaru na scianki i wciskanie przy pomocy sruby (co kilka obrotów pomagałem jej młotkiem - szło ciasno ale elegancko). poskładanie tego do kupy było juz czysta przyjemnoscia.
czeka mnie chyba jeszcze lewa strona,guma juz kupiona,ale obejze ją dokładnie czy jest "ranna" zanim znowu wejde w ten syf.
pozdrawiam.

arthur - 2010-12-17, 10:21

Mi koleś krzyknął min. 300pln za robotę, plus do tego tuleje i przewody hamulcowe bo stwierdził że na 100% się uwalą.
Warsztat pod Lublinem.

Kowal_80 - 2010-12-17, 18:50

ja za tą czynnosc wziałbym (od forumowiczów) ok 150 zł,oczywiscie nie licze tulei i własnie ewentualnych przewodów. z prawej strony udało mi sie bez rozłaczania ich. nie wiem jak to jest z lewej bo nie chce mi sie juz za to zabierac ...
Paweł J. - 2010-12-17, 19:24

Z przewodami to różnie może być. Kiedyś miałem auto, w którym pękł przewód hamulcowy....niby prosta sprawa...wymiana przewodu i po sprawie, ale przy odkręcaniu pękały kolejne i kolejne.....skończyło się na wymianie wszystkich przewodów i dwóch cylinderków przy odpowietrzaniu....no ale to była stara konstrukcja.....w ventolocie przewody (z wyglądu) znacznie lepiej się trzymają. ;)
mario7911 - 2010-12-17, 22:14

ja wożę gumy w aucie już chyba około miecha i nie mogę się za tą wymiane wziąć ale jak czytam przez jakie męczarnie przeszedł Kowal_80 to odstawie auto na warsztat niech oni walą sobie po palcach :faja:
Kowal_80 - 2010-12-20, 16:18

hehe,dobre. powiem Ci ze naprade nie fajna jest ta wymiana. a moje obrazenia cielesne wzięły sie z wiecznym brakiem cela oraz szybkim wpadaniem w szał :D
archeolog - 2010-12-21, 08:10

A powiedzcie może czym je wyciskacie tak spod auta ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group