Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - nie jedzie

Grucha85 - 2011-02-05, 17:29
Temat postu: nie jedzie
zrobilem swapa na 1.9tdi i auto wogole nie jedzie slychac turbo ale wogole nie ciagnie,,,,weze miekkie od intercoolera ktos pomoze?
lukasz17 - 2011-02-06, 11:13

pozostaje tylko zrobic logi....kreci sie w pelne obroty?? przyczym moze byc sporo zaczalbym od podlaczenia pod vaga i logi
bradley - 2011-02-06, 11:47

Lista jest dluga.
Podepnij pod komputer, sczytaj bledy, zrob logi dynamiczne.

Grucha85 - 2011-02-06, 20:19

a brak rury od turba co wyklatyje do filtra tez moze byc przyczyna bo jeszcze nie zakupilem i byla jakas prowizorka
Raziel500 - 2011-02-06, 20:26

Grucha85 napisał/a:
a brak rury od turba co wyklatyje do filtra tez moze byc przyczyna bo jeszcze nie zakupilem i byla jakas prowizorka

a przepływke masz wtedy???
zaworek ci¶nieniowy w turbie chodzi??

bradley - 2011-02-06, 20:31

Raziel500 napisał/a:
a przepływke masz wtedy???

No wlasnie jestem ciekaw jak to teraz chodzi i jak wyglada ta prowizorka.

Opisz co i jak jest popodlaczane albo zrob zdjecia.

Grucha85 - 2011-02-06, 20:42

filtr powietrza jest wraz z przeplywka i tym gietkim wezem co idzie dalej ,brakuje tylko tej dalszej czesci co idzie dalej do turba takiej plastikowej rurki,to moze byc powodem ze turbo nie bije?bo byla tam zalozona tylko prowizoryczna rurka gietka,i moze byc nie szczelna ,i dodaje ze weze od intercoolera sa miekkie,przy dodaniu gazu slychac turbo...
bradley - 2011-02-06, 21:19

Na postoju nie nabijesz odpowiedniego cisnienia. Jakby przed turbina byla nieszczelna rura to turbina zasysalaby z tej nieszczelnosci. Przed turbina mozesz nawet krasnoludka postawic zeby dmuchal ;)
Podepnij pod komputer bo to bladzenie po ciemku dlaczego auto nie jezdzi.
Przeplywka podpieta?
N75 podpiety?
Waz komputer-kolektor podpiety?

Grucha85 - 2011-02-07, 20:31

na kolektorze nie mam wyjscia zeby podlaczyc wezyk,widzialem w golfie kol ze jest a tu nie ma dziwne..?
Grucha85 - 2011-02-07, 20:33

a n75 co to:D
bradley - 2011-02-07, 20:40

Cytat:
na kolektorze nie mam wyjscia zeby podlaczyc wezyk,widzialem w golfie kol ze jest a tu nie ma dziwne..?

proper swap :D

To w takim razie spytam sie inaczej. Masz komputer zalozony z diesla, do niego podpieta jest wtyczka z kablami obok jest mapsensor i jest "cycek" na wezyk. Gdzie ten wezyk jest teraz podpiety?

n75 - zawor sterujacy cisnieniem doladowania.

bradley - 2011-02-07, 20:41

Grucha85 napisał/a:
na kolektorze nie mam wyjscia zeby podlaczyc wezyk,widzialem w golfie kol ze jest a tu nie ma dziwne..?

Silnik masz z jakiegos Passata lub innego wzdluznego?

Grucha85 - 2011-02-07, 20:48

silnik z golf III nie wiem nie patzylem czy wezyk wychodzi z kompa ale na kolektorze nie ma wyjscia zeby ten wezyk podpiac i ogolnie miala byc 110 a tj chyba 90 z tego co spisalem kod z turba
bradley - 2011-02-07, 22:52

No to popatrz gdzie to jest wpiete i czy w ogole wpiete.
Zrob zdjecie turbiny lub zaworkow cisnieniowych - bedzie wiadomo czy to 90 czy 110
To z czego jest ten kolektor ssacy ze nie ma wyjscia?

Grucha85 - 2011-02-09, 18:44

ja jeste jak narazie w pracy i nie mam jak zdj zrobic ,dzwonilem dzis do tego kumpla co to robi,okazalo sie ze nie byl podpiety waz co idzie do komputera.ale na kolektorze nie ma go gdzie podpiac...i podpiol go pod taka czarna kostke nie wiem jak ona sioe nazywa znajduje sie patrzac od przodu z lewej strony kolo filtra pow a dokladniej kolo kielicha amorka i tam byly 2 weze wpiete jakies do tej kostki i jedno wejscie wolne i tam wpiol tego weza od kompa podobno teraz turbo bije i jedzie lepiej,czy ktos powie czy to dobrze jest podpiete? bo kumpel mowi ze jedzie lepiej ale nie jest pewny czy napewno tak jak powinno jechac
bradley - 2011-02-09, 19:27

Jest zle podpiete.
Jesli macie oryginalne kable (kolorowe) to czerwony idzie od turbiny do n75 (tego czarnego zaworka przy kielichu), niebieski idzie od zaworka do klapy waste gate w turbinie, a czarny wezyk idzie od zaworka do dolotu (czyli PRZED turbina). A jako, ze macie prowizorke to tej czesci dolotu nie macie bo od filtra idzie harmonijka, potem jest opaska zaciskowa i plastikowe kolanko schodzace do turbiny a na gorze kolanka jest miejsce do podlaczenia wezyka.
Waz od komputera musi isc ZA turbina. Jesli kolektor ssacy nie ma wyjscia to albo kupicie taki ktory bedzie mial albo tamten wyjmiecie i zrobicie w nim otwor, nagwintujecie i wkrecicie wentylek (cos co rozmiarami bedzie pasowalo na wezyk).
W tej chwili auto na pewno nie jezdzi jak powinno.

Grucha85 - 2011-02-09, 19:42

to cos dziwne jak to wczesniej jezdzilo w golf III i podobrze z boxem dobrze smigalo,to jestem ciekaw czemu na tym kolektorze nie ma wyjscia...a powiedz mi jeszcze a tam w tej kostce czarnej to jak tamweze podpiac ? teraz patrze na kolektory na allegro to nie widze zeby mialy wejscie
bradley - 2011-02-09, 20:11

http://images25.fotosik.pl/21/586e02ea02578328.jpg
Po lewej kolektor z AWX ktory nie ma wyjscia na wezyk, po prawej kolektor z 1Z (ktorego masz) z wyjsciem na wezyk.






http://img243.imagevenue....e_122_408lo.JPG
Widac na kolektorze ze z jego lewej strony jest wezyk ktory idzie do komputera.
Widac harmojke, za nia opaske a za nia kolanka z wejscia na czarny przewod od zaworka n75.

http://img406.imageshack.us/i/p1000718.jpg/
A tutaj juz moj patent na to jak zmieniamy kolektor ktory nie ma wyjscia na wezyk. Trzeba dorobic flansze pod waz od IC i wezyk od komputera.




Jak to podlaczyc:
http://img833.imageshack.us/img833/5048/n75ahu.png
niebieski - waste gate
czerwony - muszla turbiny
czarny - rura ssaca

Grucha85 - 2011-02-09, 20:26

a ty kolego masz cos poprzerabiane w silniku?powiekszales moc???:D ja wiem ze kupowalem icka z wezami to te gumy elastyczne co sie lacza z kolektorem kupilem od 90km to byly za dlugie jakies...zrobie zdj w piatek tego kolektora
bradley - 2011-02-09, 20:36

216tki,program,brak egr, kolektor z AJMa. To tyle.
Ogolnie widze, ze ten swap to niezla rzezba ;)

Grucha85 - 2011-02-09, 20:38

nie jest tak zle ta rure do tura dokupilem;p musze ta dziure na tego wezyka dorobic i bedzie;p i jak autko smiga teraz?ile kucy wiecej?
bradley - 2011-02-09, 20:48

Po samym programie i wtryskach 125KM/288Nm. Po czyszczeniu przeplywki, wywaleniu egr, kolektorze ssacym, nowym sprzegle, pol konia wiecej pewnie :diabełek:

Jak patrze z perspektywy czasu to ten silnik mozna niezle zdrutowac po kosztach. Wywalic przeplywomierz i dac diode, rezystor w pompe, rezystor w komputer, nawet n75 mozna sie pozbyc i dac mbc.

Grucha85 - 2011-02-09, 20:59

ja jak dojde do ladu z tym to boxa mam do niego podepne ropka za free i ogien na tloki :D bo zdrutowaniu ile km mozna uzyskac?
bradley - 2011-02-09, 21:21

ograniczaja oryginalne wtryski, pozniej turbina (do ok 140) i na koncu pompa i IC (do ok 160)
Grucha85 - 2011-02-09, 21:29

takie mody to juz troche kaski kosztuja, ale frajda tez dobra:D
Grucha85 - 2011-02-10, 16:38

a z kad to jest od czego to???http://img406.imageshack.us/i/p1000718.jpg/ nie od gazy przypadkiem?myslalem zeby poprostu tego weza gietkiego co jest rozciac i wlozyc miedzy to cos podobnego jak ty nie musi byc nawet chyba metalowe ma ktos propozycje co by tam mozna bylo wlozyc bo musle ze tak by bylo najprosciej i najszybciej..
bradley - 2011-02-10, 16:43

No ludzie biora wlasnie jakis wentyl od instalacji LPG, wkrecaja go w tyl kolektora i heja.
W igielit nie radze bo zaraz eksploduje do gory jak pojdzie cisnienie 1bar.
Ja swoj "cycek" jak i flansze dorabialem na tokarce.

Grucha85 - 2011-02-10, 16:46

a masz jakies zdj takiego zaworka?co to jest igielit;p?
bradley - 2011-02-10, 18:20

Chodzilo mi o waz ten czarny, co prawda on nie jest igielitowy ale w niego sie nie wkrecaj.
Szukac czegos jak wentyl rowerowy.

Grucha85 - 2011-02-10, 18:55

dzwonil kumpel podpiol kolektor od tamtego golfa i auta dalej nie jedzie...;/ zostaje mu ostatnia opcja w tamtym golfie byl immo tu go niby podpiol ale jakos na skroty jeden elktryk sam dziwil sie ze auto wogole odpalilo...bo jakos tam podpiol proad na krotko do pompy jednym kablem i ten elektryk swierdzil ze moze teraz chodzic w trybie awaryjnym i teraz to juz mnie hu. szczela z tym grzebaniem heh..
bradley - 2011-02-10, 19:04

Zainwestuj w kabel bo bedziesz bladzil dalej.
Grucha85 - 2011-02-12, 09:37

silnik wyglada tak http://www.fotosik.pl/pok...fa8f982927.html a z tym wezykiem problem rozwiazany zalatwilkem rure od icka i na nim jest wyjscie na podcisnienie do kompa...
na dole 2 linki z tymi badziewiami nie wiem czy to dobrze podpiete...wczoraj jezdzilem chwile to powie ze od tysiaca obr do 2tys jedzie tak jak powinien pozniej zaczynaja sie schody tak jakby se nie chcial dalej krecic do 3 tys to juz tak ciezkawo zalezy
http://www.fotosik.pl/pok...7c39c21f00.html
http://www.fotosik.pl/pok...638200a16e.html

bradley - 2011-02-12, 10:00

N75 nie jest podpiety prawidlowo. Nie dosc, ze masz tam tylko 2 przewody podpiete to tylko czarny sie zgadza.
Ten filtr paliwa? Z czego to jest. Bo wyglada jakby byl z podgrzewaczem ale one wygladaja tak:
http://img243.imagevenue....e_122_408lo.JPG

bradley - 2011-02-12, 10:05

Wszystko masz juz podane w tym temacie na tacy. Schemaciki w dlon i podpinasz tak jak trzeba.
To kolega, ktory robi swap powinien ogarniac sprawe a nie ty. No chyba, ze robi to za flaszke.

A kabel tak czy siak sobie spraw bo nigdy nie bedziesz wiedzial czy to chodzi jak powinno.

bradley - 2011-02-12, 10:09

n75= ten metalowy gdzie masz podpiety czerwony (zle) i czarny (dobrze). Oczywiscie przy zalozeniu ze od zaworka ida tam gdzie powinny isc.
Grucha85 - 2011-02-12, 14:20

podpiolem jak napisales i nic;/ a to jak ma byc podpiete?
http://www.fotosik.pl/pok...cdb0e0ef13.html
tez gruby waz to idzie do egr,pozniej 2 waz czyli 2 idzie gdZies na prawa str silnika,a te 3 wyjscie to hdzie ma byc wpiete?

Grucha85 - 2011-02-15, 21:43

wczoraj zostawilem mech auto powiedzieli ze zrobaia....dzis odebralem auto spowrotem powiedzieli ze nie idzie sie z komputerem polaczyc i nie moga nic zdiagnozowac heh a nie chce sie im dubac juz sam nie wiem ...
lukasz17 - 2011-02-15, 21:55

jak nie podepniesz go pod kompa to nigdy nie dojdziesz co go boli... mozesz pokolei wszytsko wymieniac i tak to nic nie da
Grucha85 - 2011-02-15, 21:59

tj jakies stare wyhscie podobno na 2 bolce a gdzie maja prowadzic te kable od tej wtyczki?
lukasz17 - 2011-02-16, 07:17

i tu jest pewnie bol:/ powinno byc wejscie obdII gdzie kable prowadza to nie wiem ale zapewne do sterownika... wiec bedzie trzeba szukac wejscia obdII i jakos prezrobic stare na te nowsze
bradley - 2011-02-16, 10:48

To juz tragedia. TDI z OBD1... Na szczescie sa przejsciowki OBD1>>OBD2 i mozna je kupic. Niemniej jednak jesli k-line nie jest podpiete do wiazki komputera (magiczne wiazki) to mozesz kupic krysztalowa kule i dalej wrozyc ;)
bradley - 2011-02-19, 13:22

Tutaj gosc sprzedaje oryginalne przewody.
http://www.golf3.pl/topic...0902.htm#278701

Grucha85 - 2011-04-04, 21:34

auto juz okielznane:D wogole nie bylo lini k ,i immo trzeba bylo wyj...,i chodzilo w trybie awaryjnym poniewaz nie bylo jakis plusow podpietych wogole...i nawet ta 90 tka nie chodzi najgorzej :P boxa zalozylem bo gratis dostalem to ustawialem sie z kumplem passatem b5 116km to mu odchodze delikatnie a z passatem b5 110 z chipem to on delikatnie odchodzi,,,tylko mam jedem problem nie raz przy 3,4tys obrotow lapie mula gasze zapalam i jest oki ale tak zawsze jest i 160 km to maks bo odcina to zaworek n75?? i drugie pytanie autko ladnie pali gdy jest cieple a jak postoji to rano nie moze zaplalic idzie dym ale nie moze zlapac choc cieplo jest na dworze,,,,tak jakby paliwo mu przez noc wracalo sie .....moze zawor zwrotny na filtrze nie trzymac???czy trzeba jakis zalozyc?bo to denerwuje
bradley - 2011-04-04, 23:15

Wrozbita Maciej czy podpiecie k-line i zvagowanie z logami?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group