|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Nasze Ventki - The Vento - MarkFoxx
MarkFoxx - 2013-03-26, 22:46 Temat postu: The Vento - MarkFoxx Witam wszystkich Ventomaniaków.
Przyszedł czas na prezentacje mojego wozidła.
Do tej pory przez 2 lata jeździłem Jetta MK2 z 86 roku. Bardzo poczciwe i trwałe auto. Niestety prawie 8 lat w Polsce odcisnęło na nim piętno w postaci korozji. Przyszedł więc czas na zmianę samochodu. Długo myślałem czy kupić zdrowszą Jette, czy zrobić krok do przodu i wziąć Vento. Wybór padł jednak na Vento i nie żałuje.
Mój egzemplarz na pewno będziecie kojarzyć, bo ta sztuka była już prezentowana na forum.
Krótka notka o aucie:
Rok produkcji: W dowodzie 1996, wg. VINu 1992
Silnik: 2.0 GT AGG + LPG Tomasetto
Wyposażenie:
- Elektryczny szyberdach
- Elektryczne lusterka
- Wspomaganie
- Centralny zamek
Kolor: LA7U
Ventyl ideałem nie jest. Do zrobienia jest masa pierdół, które mnie drażnią. Plany są i to dosyć ciekawe, ale nie będę ich zdradzał. Sukcesywnie będę relacjonował przebieg zmian jakie będą zachodzić przy aucie.
Auto przeczekało zimę w garażu. Gdy śnieg na ulicach stopniał zaczęły się testy. Silnik kiepsko pracował zarówno na benzynie jak i gazie. Przyczyną okazał się przepływomierz. Teraz na PB chodzi dobrze, ale z gazem są problemy. Jeszcze w tym tygodniu planuję podjechać na serwis.
Bardziej się narazie nie będę rozpisywał, bo komu będzie się to chciało czytać
Kilka zdjęć robionych suszarką do włosów podczas oględzin przed zakupem:
Profilaktycznie filtry i świece. Musiałem kupić olej i zrobić dolewkę, bo było poniżej minimum. Po uzyskaniu odpowiedniego przebiegu wymienię go na jakiegoś Motula.
Pozdrawiam.
Wydym - 2013-03-26, 22:53
auto nolana ?
Kruchy69 - 2013-03-26, 22:55
od kogos z forum je wziąłes? Od nolana...? Mniejsza, autko fajne, jak dla mnie to - jeździłbym :p
MarkFoxx - 2013-03-26, 22:55
Zgadza się. Szczerze to dowiedziałem się o tym dopiero parę dni temu gdy trafiłem tutaj.
vwjanekvento - 2013-03-26, 23:11
A jednak sprzedal szkoda ale wazne ze trafia z powrotem na forum i miejmy nadzieje ze bedzie mu tylko lepiej teraz, MarxFoxx czekamy na dalsze modyfikacje, i oby ventka dobrze sie sprawowala
MarkFoxx - 2013-03-26, 23:22
Pierwsze fanty dziś dojechały. Podziękowania dla Wydym
Czarne rączki i słoneczka. Niezbędne ponieważ podsufitka będzie czarna.
Oraz wykładzina klapy bagażnika:
Przy okazji spytam, dmuchawa nie działa na "1" oraz "3". Gdzie mogę szukać przyczyny?
Kruchy69 - 2013-03-27, 13:13
raczej we właczniku, Spróbuj tą blaszke podgiac w odpowiednia strone.
VW_Kriss_PZL - 2013-03-27, 13:48
No fajna furka ci się trafiła Dokładnie jak mówi Kruchy69, Jeździłbym
Swistakes - 2013-03-27, 18:13
Furka furką, ale widze widze ze dzialać z nia tez zaczynasz dobrze jak juz graty są
Luqua - 2013-03-27, 21:17
Fany sprzęt
Matej29 - 2013-03-27, 21:52
Powodzenia w modach Samochód zacny
MarkFoxx - 2013-03-28, 01:45
Byłem u gazownika. Wymienili listwę wtryskową gazu. Auto troszkę lepiej pracuje, ale nadal nie tak jak powinien.
Trochę faluje na biegu jałowym, delikatne ruszanie ze świateł poprzez muśnięcie pedałem gazu skutkuje spadkiem obrotów tak do 500, czasem w takiej sytuacji przełączy się na benzynę. A jak przycisnę go do większej prędkości i wcisnę sprzęgło potrafi przełączyć się na benzynę lub zgasnąć.
Dużo rzeczy jest przy nim do zrobienia. Np. niepokojące dźwięki wydaje gwint z przodu, z tył coś stuka - nie wiem czy to normalne przy gwincie. Jedno jest pewne - nie zamierzam na niczym oszczędzać, małymi kroczkami do przodu. Będzie ciekawie w temacie.
Do włącznika dmuchawy zajrzę, dzięki za naprowadzenie.
shranz - 2013-03-28, 08:02
A dobrze pali? Jak się od razu na gaz przełączy? Może płynu w chłodnicy brakuje? I za mały obieg w parowniku jest przez to obroty falują, może być też membrana już do du... Ja miałem takie przyczyny na gazie w Uno.. Tyle ze Uno tak miałem ustawione ze na samym gazie całą zimę palił bo zbiornik paliwa był wyjęty. I sprawdz jeszcze silniczek krokowy od gazu jeśli jest , ja miałem :p
MarkFoxx - 2013-03-28, 17:20
shranz napisał/a: | A dobrze pali? Jak się od razu na gaz przełączy? Może płynu w chłodnicy brakuje? I za mały obieg w parowniku jest przez to obroty falują, może być też membrana już do du... Ja miałem takie przyczyny na gazie w Uno.. Tyle ze Uno tak miałem ustawione ze na samym gazie całą zimę palił bo zbiornik paliwa był wyjęty. I sprawdz jeszcze silniczek krokowy od gazu jeśli jest , ja miałem :p |
Płynu w chłodnicy jest dosyć. Będę szukał przyczyny na spokojnie.
Dziś przyszła do mnie kolejna część układanki "Made in Canada":
Zacząłem prace nad bagażnikiem i jego okolicami. Auto musiało być delikatnie uderzone z prawej strony. Niestety widać kunszt tego, co to prostował. Dodatkowo pojawiła się ruda, na szczęście jeszcze bez ubytków.
W paru miejscach się nieco pospawa, dobrze zakonserwuje, uszczelni i będzie na lata mam nadzieje.
Cała konserwacja z płyty bagażnika zostanie zerwana. I tak niewiele jej zostało. Wszystkie rude miejsca zostaną oczyszczone a cały bagażnik wewnątrz zostanie pomalowany podkładem epoksydowym. Gdy wszystko będzie zakonserwowane i uszczelnione rozpocznę zabawę z zabudową audio.
Tutaj ktoś bardzo zaniedbał ten fragment. Trzeba będzie wzmocnić spawem. Ilość szpachli nałożonej w tym miejscu zrobiła na mnie wrażenie...
Pozdrawiam
tom cio - 2013-03-28, 18:28
Ooo widzę temacik konkretnie się rozwija , na fotach jeszcze ładnie wyglądał a tu takie niespodzianki. Powodzenia w pracach i oby rudej jak najmniej!
Swistakes - 2013-03-28, 19:30
Jestem w szoku ze tak szybko z tym lecisz Jak to tom cio, pisze oby rudej jak najmniej
aaaa i bym zapomnial, zazdroszcze wydechu
vwkrzysio - 2013-03-28, 20:08
no zapał to Ty masz
a wydech malina
szefuniopaslek - 2013-03-28, 20:56
Działaj! Działaj! widzę że masz taką samą butlę od gazu
MarkFoxx - 2013-03-31, 00:10
Wydech jest jedną z niewielu rzeczy, które są udane w tym egzemplarzu...Autko jeszcze nie myte, ale rurkę wypolerować musiałem
Zajrzałem dziś do panelu nawiewu i faktycznie blaszka nie stykała. Niestety jeden uchwyt mocujący był już wyłamany więc poszukam całego panelu w lepszym stanie.
Dziś zrobiłem jeden z ważniejszych zakupów - Migomat.
Czekam do wtorku, kupuję butle z CO2 i jadę z tematem
Luqua - 2013-03-31, 00:20
Ile dałeś za Bestera?
Zamierzam sobie na wiosne rownież jakiś Migomat sprawic i wiele o Besterze słyszałem ;]
Jak rozumiem to transformator
MarkFoxx - 2013-03-31, 01:07
Dokładnie 1498zł w Castoramie. Oferują jeszcze gotowe zestawy z drutem, zaworem gazu i tandetną maską, ale ja kupiłem te elementy osobno + lepsza maska samościemniająca.
Spawarka oczywiście transformatorowa. Zdam relacje jak się pracuje we wtorek.
Luqua - 2013-03-31, 01:22
MarkFoxx napisał/a: |
Spawarka oczywiście transformatorowa. Zdam relacje jak się pracuje we wtorek. |
Czekam z niecierpliwością.
Powiedz jeszcze jaki max amperaż to cacuszko ciągnie. Wiadomo, że migomatem nikt szyn kolejowych spawał nie będzie, tylko raczej sobie do blacharki kupuje, ale tak z ciekawości.
Ja się ostatnio napaliłem na Inventor lutospawarkę 200A, z tym że to tylko 220V, ale nie wiem czy to dobry wybór.
Fakt, że inwentorówka siły do 200A nie potrzebuje, ale jednak ciągnąć sobie np 120A jest zdecydowanie lepiej na sile niż na 220V.
wojtas83 - 2013-03-31, 13:46
Podłączę się do dyskósji na temat migomatu, bo sam zima kupiłem używany. Bester 1800 turbo, dałem 1200zł z dużą butlą i połową rolki drutu. Spawa super, spokojnie pospawasz 6mm blachy.
A auto ładne, plany natomiast zacne Obyś użytkował go dłużej niż nolan, bo jego temat mocno zabłysnął na forum, ale niestety szybko zgasł
MarkFoxx - 2013-03-31, 16:57
Luqua napisał/a: | Powiedz jeszcze jaki max amperaż to cacuszko ciągnie. |
80-160A przy 400V i 40-160A przy 230V wg. danych producenta.
wojtas83 napisał/a: | Obyś użytkował go dłużej niż nolan, bo jego temat mocno zabłysnął na forum, ale niestety szybko zgasł |
Szybko to on ode mnie nie odejdzie. Projekt jest zaawansowany i długoterminowy.
Rozbierania ciąg dalszy. W standardowym dla MK3 miejscu znalazłem dziurę.
Jak się okazało jest to wstawiona reperaturka i co ciekawsze - bez użycia spawarki (na wkręty)...Mam nadzieje, że takich kwiatków będzie mniej albo i wcale. Progi też czeka regeneracja, ale na szczęście niewielka.
Pomysłowość ludzi nie zna granic...
gwozdziu - 2013-03-31, 17:01
Fajnie że od razu się coś dzieje przy autku keep going jak to mówią
tom cio - 2013-03-31, 17:37
Na wkręty ale widac że się starał bo zabezpieczyli nawet przed rudą Ale żeby i reperaturka zgniła to trochu już przesada.
MarkFoxx - 2013-04-07, 02:40
Prace nad autem trwają, ale póki co nie robiłem zdjęć. Niestety ogólny stan lakieru trochę mnie zniechęca, ale może pomyśle o lakierniku. Ile musiałbym mniej więcej mieć na polakierowanie całego Vento na ten sam kolor?
I druga sprawa to nakładki na progi, które są w takim stanie, że raczej ich już nie założę...Wiecie może gdzie mogę szukać tych plastików? Na Allegro ich chyba nie widzę...
tom cio - 2013-04-07, 10:48
Malowanie to coś około 1500 jeśli dobrze pamiętam, nakładki na progi chodzi ci o te oryginalne gt? http://tablica.pl/oferta/...77d95c103;r:;s: trochę się cenia ale możesz targować, tylko że on nie ma listw maskujących. Ja jak takich szukałem (i szczęśliwie znalazłem) to szukałem głównie po samochodach na części. Nawet nie wiesz ile takich rarytasów idzie w piec. A i na allegro pisz listwa progowa, naprogowa, a nie nakładki to coś tam wyskoczy. Mam nadzieję że coś pomogłem
zeniTh - 2013-04-07, 12:22
tom cio napisał/a: | Malowanie to coś około 1500 jeśli dobrze pamiętam |
zależy gdzie i u kogo ;D 1500 to raczej bardzo niska cena, ceny za element obecnie to od 200 do 400 zł policz x11 elementów w aucie
tom cio - 2013-04-07, 12:36
zeniTh, No w sumie racja. Ja mam swojego zaufanego lakiernika i mi za 1500 autko maluje ale są tacy co biorą 2000 i 3000 też.
MarkFoxx - 2013-04-07, 18:37
Dzięki za pomoc. Będę teraz polował i kompletował listwy progowe. Marzą mi się nowe, ale jak dostanę gdzieś w dobrym stanie nie połamane to odpowiednia kosmetyka przywróci im blask.
Póki co walczę z tylnym pasem. Po oderwaniu masy uszczelniającej w okolicach lamp zauważyłem rdzę. Prawdopodobnie blacharz/lakiernik, który naprawiał tył nie zabezpieczył odpowiednio blachy przed szpachlowaniem i malowaniem. Teraz muszę to wszystko robić na nowo...
Mam też pytanie dotyczące mechaniki. Czy po gwałtownym depnięciu na pedał gazu powinno być słychać klapkę przepływomierza? Kupiłem ostatnio używaną przepływkę u Krotoskiego, ale znów zaczynają się dziwne rzeczy na wolnych obrotach.
wojtas83 - 2013-04-07, 22:24
MarkFoxx napisał/a: | Będę teraz polował i kompletował listwy progowe. Marzą mi się nowe |
Są dostępne w ASO bo pytał jesienia z ciekawości i jeśli dobrze pamiętam to cały kpl z wkrętami i kołkami mocującymi kosztuje ok 1200zł
czarnysauber - 2013-04-09, 14:37
Dużo sie dzieje przy autku ,mega projekt szukuje i porównujac wczesniejszy temat z autkiem to (nie obrażajac nikogo) ventka u Ciebie będzie miała lepiej
VW_Kriss_PZL - 2013-04-09, 14:53
Ciekawy patent z tymi wkrętami Nawet bym nie pomyślał że można wstawić reperaturki bez spawarki
MarkFoxx - 2013-06-12, 00:09
Bardzo zaniedbałem temat...przepraszam
Prace blacharskie przy bagażniku zostały oczywiście zakończone. Zrobię niebawem fotki. Prawie udało mi się uszczelnić bagażnik. Woda leci jeszcze uszczelką lampy tylnej, ale to pikuś, uszczelni się.
Szachownica wyleciała. Z powodu kiepskiego stanu powłoki lakierniczej przednia maska, dach oraz tylna klapa zostaną niedługo oklejone folią carbon 3M. Przymiarki już były, nabierze charakteru.
Poszukuję również szczelnego szyberdachu. Z mojego trochę mi cieknie po pleckach w czasie deszczu...
W dalszym ciągu próbuje uporać się z falującymi obrotami. Wszystko wskazuje na silnik krokowy, ale zanim go kupię to podłącze dziada pod komputer i zobaczę co mi powie.
Czasem żałuję, że wdepnąłem na taką minę kupując go, ale powiedziałem sobie, że doprowadzę go do możliwie najlepszego stanu.
Pozdrawiam i obiecuję w weekend zdjęcia.
MarkFoxx - 2013-06-15, 18:27
Wyciągnąłem Ventkę na spacer i zrobiłem kilka zdjęć. Niedługo wjedzie jakieś lepsze koło, bo ile można na zimówkach jeździć.
Zdjęć bagażnika nie zrobiłem bo zapomniałem. Poprawię się następnym razem.
Zacząłem też ogarniać wnętrze. Wyjechała podsufitka oraz słupki, które czekają na oklejenie alcantarą. Wymieniam też szyberdach na szczelny. Boczki zostały dokładnie wyprane (ile tam było brudu! zdjęcie sprzed mycia). Następnie przyjdzie wygłuszanie blachogumem oraz matą wygłuszającą, wpadną dystanse z MDFu oraz nowe głośniki ze zwrotnicami. Całość spięta będzie nowymi spinkami do boczków. Staram się jak najwięcej części wymienić.
wojtas83 - 2013-06-16, 14:00
Ładnie wygląda, widać że dbasz o auto. Tylko te pomarańczowe kierunki w błotnikach mi nie pasóją, lepiej wyglądały by dymione, ale to jest moje zdanie.
Swistakes - 2013-06-16, 14:25
Fakt ze kierunki nie pasują, a auteczko wyglada calkiem spoko nawet na tej stali nie jest zle
VW_Kriss_PZL - 2013-06-16, 14:57
Nawet fajnie wygląda na czarnej stali Zgadzam się z wojtas83, kierunki nie pasują, skombinuj dymione albo obklej te czarną folią
v3n70 - 2013-06-16, 20:52
kurde, idealny Panie tylko jak mówią powyżej, kierunki zmień no i może jakieś koło, choć stalówki też się dobrze prezentują ^^
p.s. coś nas łączy - też mam końcówkę rejestracji WC
zB3ig - 2013-06-16, 20:58
ładne autko. popieram przedmówców jeśli chodzi o kierunki no i jeszcze w oczy rzuciły mi się jakieś jasne wkręty trzymające listwę drzwi kierowcy albo mi się już zdaje
MarkFoxx - 2013-06-24, 00:53
Jesteście czujni Jakoś wcześniej nie gryzły mnie te kierunkowskazy, ale teraz na pewno zostają zmienione. Listwa na drzwiach kierowcy faktycznie jest na wkręty, ale zamierzam ją wymienić.
Poszukuje szczelnego i sprawnego szyberdachu, mógłby być nawet bez silnika. Gdybyście mieli jakiś namiar to będę wdzięczny.
v3n70 - 2013-06-24, 08:39
kolega Zaba91 deklarował niedawno w dziale "Giełda", że ma na sprzedaż sprawny szyber, napisz do niego czy oferta jeszcze aktualna
MarkFoxx - 2013-06-30, 21:39
Szyber tymczasowo zaklejony został folią w oczekiwaniu na wypłatę.
Weekend upłynął pod znakiem VW. Podziałałem trochę głównie we wnętrzu.
Cała deska rozdzielcza została dokładnie wymyta, wszystko co dało się odkręcić zostało wyczyszczone z obleśnego plaka, do którego poprzyklejało się sporo brudu w różnych zakamarkach. Jestem zboczony na tle czystości w aucie. Teraz tylko Natural Shine Protectant od Megasa i będzie cacy. Wymieniłem przy okazji niedziałający panel nawiewu, który wykręciłem na szrocie z 3ki. Wkrótce dalsze mody
czarnysauber - 2013-07-01, 02:37
Dobrze działasz było trochę roboty z czyszczeniem ale teraz deska wygląda jak z fabryki
MarkFoxx - 2013-07-07, 10:58
Kolejny weekend, kolejne prace przy Vento.
Tym razem postanowiłem wymienić poduszki i łożyska amortyzatorów. Miałem nadzieje, że ta naprawa wyeliminuje dziwny dźwięk ocierającej gumy w kielichu z prawej strony, ale niestety ten dźwięk nadal pozostał. Może to normalna przypadłość gwintu? Na szczęście i tak łożyska były już do wymiany. Wymieniłem też filtr kabinowy. Stary był już czarny...
Paweł_R - 2013-07-07, 12:15
ślędzę ten temat od początku i widać, że dbasz o autko. Wszystko robisz na tip-top, więc vento będzie służyło jeszcze długoo. Podoba mi się takie podejście do autka Można wiedzieć ile kosztowały Cię te poduszki i łożyska amortyzatorów, bo czeka mnie ich wymiana. Na zdjęciach wnętrza, na desce leży już Megs? Czy to jeszcze przed nałożeniem? Bo sam szukam czegoś do deski, pozostawiającego naturalny mat, stosuje teraz Sonaxa i nie jestem w pełni zadowolony.
tom cio - 2013-07-07, 12:28
Ja za poduszki febi z łożyskami dawałem p0 27zł sztuka chyba. Co do vento to w 100% popieram przedmówcę, powoli do celu
MarkFoxx - 2013-07-08, 23:38
Ja dałem za gumę 26zł/szt. oraz 19zł/szt. za łożysko. Lepszej firmy już nie miał do wyboru. Febi nie chciałem brać. Niestety nawet nakrętka mocująca łożysko i gumę do amortyzatora była w jednej kolumnie jakaś nieoryginalna i w ogóle nie taka jak powinna być. Tymczasowo dorobiłem sobie po swojemu, ale muszę gdzieś na szrocie dorwać taką oryginalną nakrętkę z MacPhersona.
Tym razem nie zapomniałem i zrobiłem zdjęcie bagażnika. Niestety cały czas skądś dostaje się piasek do bagażnika, taki delikatny pył. Próbuję namierzyć którędy, bo jak wygłuszę i zabuduje bagażnik to musi być czysto.

I najgorsze jest to, że silnik bierze olej w dość dużej ilości. Jeszcze nie wiem którędy, ale nie podoba mi się to...1L na 2/3 tygodnie to dużo...
Pozdrawiam
szefuniopaslek - 2013-07-09, 02:16
I tak masz ładnie w bagażniku... żebyś u mnie zobaczył...
Może masz jakiś lewy "wentylator" w bagażniku przez który leci piasek.
U mnie taki jest, leci wszystko do środka i robi się syf.
Zależy ile jeździsz bo
1L na 2/3 tygodnie
to nie jest tak dużo...
W poprzednim ventylu musiałem dolewać 1l na tydzień...
Paweł_R - 2013-07-09, 11:17
Z tego co sie dowiedziałem, to u mnie jest łożysko razem z poduszką i kosztuje 49zł (SWAG). Bo podobno są dwa rodzaje. Bagażnik fajnie przygotowany do zabudowy. A te 2/3 tygodnia to ile km robisz? Ja u siebie dolewam 1l ale na 10tys.
MarkFoxx - 2013-07-10, 00:09
szefuniopaslek napisał/a: | Może masz jakiś lewy "wentylator" w bagażniku przez który leci piasek. |
Brakuje mi jednej uszczelki, przez którą przechodzi elektryka do klapy z lewej strony. Możliwe, że tą drogą dostaje się najwięcej kurzu. Muszę odwiedzić jeszcze raz szrot.
Paweł_R napisał/a: | A te 2/3 tygodnia to ile km robisz? |
Tygodniowo robię około 300 km więc stosunkowo mało na to co muszę dolewać. Z wydechu leci często niebieskawy dym. Uszkodzony silnik krokowy raczej nie będzie tego przyczyną.
tom cio - 2013-07-10, 00:52
nolan bez powodu by się go nie pozbywał, a tu zasłaniał się lepszą sylwetką golfa, no ale najważniejsze by Ci motywacji do modyfikacji, i dalszych napraw starczyło i jakoś to będzie, najgorzej pewnie z funduszami jak to przeważnie bywa.
czarnysauber - 2013-07-10, 02:05
MarkFoxx napisał/a: |
Brakuje mi jednej uszczelki, przez którą przechodzi elektryka do klapy z lewej strony. Możliwe, że tą drogą dostaje się najwięcej kurzu. |
Mam ten sam problem narazie mam zaklejone taśmą i nigdzie nie mogę dorwać tej uszczelki
Paweł_R - 2013-07-10, 10:37
Cytat: | Z wydechu leci często niebieskawy dym |
Nie znam się zbytnio na mechanice, ale to chyba oznacza, że pewnie czeka Cię remont silnika, bo moim zdaniem, trochę za dużo tego oleju wcina.
czarnysauber - 2013-07-10, 13:31
MarkFoxx napisał/a: | Z wydechu leci często niebieskawy dym. |
Pierścienie do wymiany
v3n70 - 2013-07-10, 13:41
chyba się zgadza, pierścienie do wymiany..
a ubywa Ci tylko oleju? czy płynu chłodzącego też?
tom cio - 2013-07-10, 16:11
Nie koniecznie pierścienie bo i gumki na zaworach mogą być zaorane. No ale tak czy siak czeka cię rozbiórka silnika.
vwjanekvento - 2013-07-10, 17:54
Co racja to racja napewno pierścienie i uszczelnacze ale przy okazji zrobisz uszczelke pod glowica i wszystkie symeringi i powinno być już ok, a jeśli chodzi o ta uszczelke po lewej stronie to tez jej nie mam i podejrzewam ze nikt jej nie ma
nolan22 - 2013-07-10, 20:52
słuchaj tom cio nie gadaj takich bzdur ok bo nie pozbyłem się auta dlatego ze miał niby defekt bo ja tym autem jezdziłem jak byłe na serii potem na gwincie i ja oleju nie dolewałem to mówie poważnie a też sobie zobacz w jakim ja stanie też auto kupiłem i w jakim sprzedałem w każdym aucie jest coś do zrobienia bo to nie są nowe auta ale trzymam kciuki ze dasz sobie radę z ventylem i będziesz się cieszył z jazdy tył autem i powodzenia w dalszych modach
czarnysauber - 2013-07-10, 21:30
tom cio napisał/a: | Nie koniecznie pierścienie bo i gumki na zaworach mogą być zaorane. No ale tak czy siak czeka cię rozbiórka silnika. |
Chyba przez same gumki tyle oleju aż by nie brało ,ale jak piszesz najlepiej zrobić pierścienie i przy okazji uszczelniacze i uszczelkę głowicy plus planowanie. Potem zalewasz nowy płyn i olej i silnik jak nowy a to jedna robota
tom cio - 2013-07-10, 22:26
czarnysauber, wujek mi ostatnio opowiadał ja wymieniał gumki u siebie ale w 1.8 jakiś czas temu. Jak zdejmował to oczy przecierał, na 8szt zostało 5 a 3 sobie wybyły i właśnie chlał olej jak wściekły, a pierścieni nie ruszał i jest git, także różnie to bywa, ale oby MarkFoxx zrobił i chulał jak najlepiej.
MarkFoxx - 2013-07-10, 23:03
Płyn chłodniczy delikatnie ubywa, ale to raczej inną drogą, bo sprawdzałem pod autem.
Moje podejrzenia też kierowały się ku pierścieniom. Cóż, uzbieram w przyszłym miesiącu fundusze i prawdopodobnie zrobię wszystko za jednym zamachem. W sumie nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, bo wywalę cały silnik ze skrzynią i zrobię cleana pod maską. W każdym bądź razie dziękuje za pomoc.
Jeszcze trochę i nie będzie w tym aucie rzeczy, której nie rozkręcę. Zacząłem niedawno prace nad podłogą od środka. Wywaliłem całe wygłuszenie i jestem na etapie szlifowania blachy do gołego. Na to przyjdzie epoksyd antykorozyjny, wygłuszenie itp.
Dziś przed pracą podjechałem na szrot i wyjąłem parę pierdół z MK3. Niby nic, ale muszę mieć wszystko na tip-top.
nolan22 napisał/a: | ja tym autem jezdziłem jak byłe na serii potem na gwincie i ja oleju nie dolewałem to mówie poważnie |
Dziwne, bo mi już po pierwszej trasie, w której zrobiłem 450 km w zimę zaczęła się świecić kontrolka oleju. Ale nie wnikam. Nie wiem, o których usterkach wiedziałeś, a o których nie. Ja zamierzam uratować Ventyla najlepiej jak będzie można.
czarnysauber - 2013-07-10, 23:45
tom cio napisał/a: | czarnysauber, wujek mi ostatnio opowiadał ja wymieniał gumki u siebie ale w 1.8 jakiś czas temu. Jak zdejmował to oczy przecierał, na 8szt zostało 5 a 3 sobie wybyły i właśnie chlał olej jak wściekły |
W takim przypadku to się zgodzę patrzyłem po swoim przypadku ,bo ja wymieniałem uszczelniacze bo były sparciałe i widać było po nalocie że trochę przepala. Ale nie było dużej różnicy w poziomie oleju i nie dymił.
MarkFoxx napisał/a: | Ja zamierzam uratować Ventyla najlepiej jak będzie można. |
I brawa się należą za takie podejście
Cytat: |
Płyn chłodniczy delikatnie ubywa, ale to raczej inną drogą, bo sprawdzałem pod autem. |
Czyżby przy pompie
nolan22 - 2013-07-11, 00:56
a powiedz poco miałbym ci kity wciskać trochę km zrobiłem bo auto oszczędne było
a do twojej wiadomosci uszczelka pod głowicą była robiona przez poprzedniego właściciela auta i auto mnie nigdy nie zawiodło ze np nie chciało zapalić itp
ja też w tego wentyla włożyłem trochę kasy zeby to wyglądało bo jak go kupiłem to nie wyglądalo za bardzo ale mniejsza z tym
gwint założyłem przednie lampy sciemnione tylnie lampy dymione kupiłem tłumnik kupiłem i trochę spraw mechanicznych zrobiłem
v3n70 - 2013-07-11, 09:28
czarnysauber napisał/a: |
Cytat: |
Płyn chłodniczy delikatnie ubywa, ale to raczej inną drogą, bo sprawdzałem pod autem. |
Czyżby przy pompie |
przy pompie raczej niee. ja mam podobny przypadek, ubywa oleju i płynu chłodzącego. po wymianie uszczelki pod głowicą nadal ubywa, ale troszkę mniej. diagnoza wykazała, że uszczelniacze zaworów są jeszcze do roboty..
dodatkowe objawy:
- zasysa korek zbiorniczka wyrównawczego, po którego przekręceniu słychać syk
- niebieski dymek z rury wydechowej i osmolona końcówka tłumika
- smród przy odbalaniu
nolan22 weź się tak nie unoś, ciągle na forum robisz zamieszanie wokół siebie. czy nie można luźne gadki prowadzić, tylko od razu się kłócić z kimś? wyloozuj chłopie, zjedz snikersa
TT600 - 2013-07-11, 10:30
v3n70 napisał/a: | zasysa korek zbiorniczka wyrównawczego, po którego przekręceniu słychać syk |
Tak ma być. Układ chłodniczy pracuje pod ciśnieniem, korek też jest ciśnieniowy i ma zawór (otwiera się przy nadciśnieniu ~100 kPa). Jak syczy to znaczy, że układ w miarę szczelny
A uszczelniacze zaworowe dają najwięcej dymu przy odpalaniu po długim postoju, np. po nocy.
nolan22 - 2013-07-11, 13:27
ja się z nikim nie kłuce i nie mam zamiaru ale powiedziałem to co chciałem to jest forum i każdy mówi to co chce i tyle
vwjanekvento - 2013-07-11, 17:01
v3n70 jeśli chodzi o korek to go nie zasysa wręcz odwrotnie powstaje ciśnienie które go wypycha, przejedz się pare klockow tak żeby wiatraki się wlaczyly i odkręć korek to zbaczysz co się stanie dlaczego tak jest? Bo plyny chlodzace które lejemy (petrygo-pewnie większość z nas) zawiera cząsteczki wody, a wiadomo ze woda jak się zagotuje to i para jest i stad ciśnienie, to tez jest przyczyna ze po spuszczaniu plynu po 2-3latach plyn jest rudy, działanie metalu z woda, dlatego Panowie zalecam lanie takiego plynu który nie zawiera czastek wody i wtedy zobaczycie ze nie będzie ciśnienia na zbiorniczku
v3n70 - 2013-07-11, 19:00
ja jakąś taniochę z Tesco po przecenie wlewam i pewnie dlatego mam odwrotne efekty czasami mi tak zasysa, że nie da się odkręcić, a czasami tak jak mówisz, wypycha i wylatuje para
Paweł J. - 2013-07-11, 19:39
vwjanekvento napisał/a: | Bo plyny chlodzace które lejemy (petrygo-pewnie większość z nas) zawiera cząsteczki wody, a wiadomo ze woda jak się zagotuje to i para jest i stad ciśnienie, |
Każdy gotowy płyn chłodniczy to roztwór wodny, czyli woda destylowana i glikol plus uszlachetniacze np inhibitory korozji. Wody nie zawierają jedynie koncentraty, które i tak należy rozcieńczyć z wodą destylowaną. Fakt iż przy ciepłym silniku może wydobywać się para lub nawet psiknąć płynem to normalne zjawisko, ponieważ układ chłodniczy jest układem ciśnieniowym, a ciśnienie podnosi temperaturę wrzenia płynu. Ciśnieniem steruje korek w zbiorniczku wyrównawczym. Także nie szukajmy problemów na siłę.
Co do oleju to pewnie uszczelniacze zaworowe, nie wiem jak w 2e ale w 1.8 da się je wymienić bez ściągania głowicy, a ich wymiana może usunąć nawet duże ubytki oleju. Kiedyś Spyro o tym pisała na forum (jak zaczynało istnieć) dolewał olej bańkami, a wszystkiemu winne były uszczelniacze.
Kruchy69 - 2013-07-11, 23:03
w każdym silniku da sie wymienic bez sciagania głowicy, poza subaru ale trzeba miec odpowiedni sprzet do tego. A jak to sprawdzić? Jesli przy odpaleniu puszcza niebieska chmure, a potem nie, to uszczelniacze, jesli podczas pałowania - pierscienie. jesli ubywa płynu - uszczelka, do tego po odkreceniu korka od płynu chłodzacego czuć spaliny w zbiorniczku. Płyn moze spitalac też przez broki w bloku i głowicy, albo przez pompe wody, albo jakis wąż. W razie pytan odnoscnie tego silnika i brania oleju, pisz PW. wszystko pokolei Ci wytłumacze.
MarkFoxx - 2013-07-13, 23:38
Na wstępie dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się w dyskusję i wyjaśnili co nieco.
A wracając do sprawy brania oleju przez silnik to na starcie z rury wydechowej nie wydostaje się żaden dym więc to raczej nie będą uszczelniacze zaworów. Stawiam więc na pierścienie, bo lubi puścić dymek przy mocniejszym depnięciu. Kupiłem dziś jakiś tańszy olej żeby nie zbankrutować skoro silnik i tak go zjada, a po generalce zaleje go już czymś z wyższej półki.
Czeka mnie też wymiana tarcz hamulcowych, regeneracja tłoczka hamulcowego, wymiana łożysk piast, przegubów, sprzęgła i ogólnie byłoby szybciej gdybym napisał co jest sprawne...
Na pewno będzie ciekawie w temacie.
czarnysauber - 2013-07-14, 00:09
MarkFoxx napisał/a: | Kupiłem dziś jakiś tańszy olej żeby nie zbankrutować skoro silnik i tak go zjada, a po generalce zaleje go już czymś z wyższej półki. |
Polecam Valvoline ,ja używam i jestem zadowolony
http://www.valvolinepolsk...wy_maxlife.html
Chyba że latach w długie trasy to wtedy valvoline vr 1
Paweł_R - 2013-07-14, 09:26
Też leje ten olej co kolega czarnysauber i też zdecydowanie polecam Przeletałem już na tym oleju około 40tys i silniczek chodzi cichutko i nie zużywa nadmiernie oleju.
Kruchy69 - 2013-07-14, 12:10
Ja zaczałem lać motula, ale mam wrazenie ze sie zepsuł. Jak go pierwszy raz zalałem, to różnica była odczuwalna, usłyszalna itp. A teraz zadnej różnicy. :/
MarkFoxx - 2013-10-14, 21:00
Witajcie po przerwie. Proszę się nie bać, moja niska aktywność nie jest powodem sprzedaży Ventyla lecz braku czasu.
Od dłuższego czasu denerwował mnie głośny szum dobiegający z tylnej części pojazdu. Od razu było wiadomo, że łożyska mają dosyć. W ten weekend w końcu się za to zabrałem.
Niestety tak różowo nie było. Po odkręceniu koła i oględzinach okazało się, że tarcze od wewnętrznej strony są w fatalnym stanie. Były tylko do połowy starte...
Cóż, nie będę zakładał nowych łożysk do takich tarcz. Podjąłem decyzje, że zrobię cały tył łącznie z wymianą klocków i reperaturkami tłoczków. Zgodnie z moją zasadą kupiłem możliwie najlepsze części: tarcze TRW, klocki ATE, łożyska FAG. Przy okazji wymieniłem też linki ręcznego, bo stare miały dosyć.
Zacisków itp. narazie nie malowałem. Zajmę się tym w zime, ale narazie więcej nie powiem.
Na zdjęciu brakuje jeszcze reperaturek Autofren.
I takie symboliczne zdjęcie:
Na montaż czeka również szyberdach! Nareszcie, bo stanowczo za długo jeżdżę z folią na dachu.
Udało mi się ostatnio dorwać całkiem ładne oryginalne alukołpaki za 30 zł. Efekt jest lepszy niż myślałem.
Pozdrawiam.
krzysio952 - 2013-10-14, 21:38
ładne Vento sądząc po ostatnim zdj popraw poprzednie zdjęcia bo się nie chcą załadować
muchomorek165 - 2013-10-14, 21:42
Coś się dzieje ile dałeś za tarcze, klocki i łożyska bo mnie czeka też taki zabieg
vwjanekvento - 2013-10-14, 21:45
Mozliwie najlepsze to nie sa części ale tez dobre, tarcze ate i lozyska skf sa lepsze niż te co kupiles ale widać ze iwestujesz i to się ceni
MarkFoxx - 2013-10-14, 23:02
krzysio952 napisał/a: | popraw poprzednie zdjęcia bo się nie chcą załadować |
Niestety nie mogę edytować starszych postów.
vwjanekvento napisał/a: | Mozliwie najlepsze to nie sa części ale tez dobre, tarcze ate i lozyska skf sa lepsze niż te co kupiles ale widać ze iwestujesz i to się ceni |
Tych producentów niestety nie mieli na stanie w Inter-carsie więc wziąłem co aktualnie mieli najlepszego.
Swistakes - 2013-10-15, 18:12
Takie jajca, aby slyzyły bo kiedys też wziąłem najleposze i najdrozsze klocki jakie mieli, po 2 miesiacach przy malym jezdzeniu starly sie ze az blache wytarlo ....
Ale to pewnie moj pech
Uważaj z tą folią jesli masz ja taśmą przyklejoną zeby Ci sie lakier nie odparzył bo bedzie polerka
MarkFoxx - 2013-10-15, 20:35
Swistakes napisał/a: | Uważaj z tą folią jesli masz ja taśmą przyklejoną zeby Ci sie lakier nie odparzył bo bedzie polerka |
Dach i maska i tak są w tragicznym stanie. Widać ślady po bardzo nieumiejętnej polerce wykonanej przez poprzedniego właściciela...Jeśli nie uda mi się na przyszły sezon pomalować całego auta na pewno okleję te elementy jakąś ciekawą folią.
Mam nadzieje, że moje części wytrzymają dłużej niż 2 miesiące.
MarkFoxx - 2013-10-23, 01:34
Wiecie może coś na temat kanapy do wersji GT z zagłówkami?
Zauważyłem takową w tym egzemplarzu:
http://otomoto.pl/volkswa...-C29331629.html
Nie ukrywam, że kupiłbym taką chętnie w dobrym stanie.
tom cio - 2013-10-23, 07:12
Może dokładał sobie ktoś?
Hormon - 2013-10-23, 09:45
Szkoda że nie wiedziałem wcześniej, miałem w idealnym stanie z podłokietnikiem.
szefuniopaslek - 2013-10-23, 10:12
U siebie mam takie tylko wlasnie bez zaglowkow. A z nimi fajnie by wygladalo.
Swistakes - 2013-10-23, 10:34
Nie wyobrazam sobie siedzen bez zaglowków w vencie
pawel66600 - 2013-10-23, 12:04
MarkFoxx, Potrzebujesz stelaży zagłówków, zagłówków i nożyka do tapet. Zdejmujesz materiał i tylną część kanapy, przykręcasz stelaż do kanapy(są fabrycznie miejsca w kanapie co nie miała nigdy zagłówków), wycinasz nożykiem miejsca w gąbce na druty zagłówków i w materiale i gotowe
MarkFoxx - 2013-10-27, 11:35
Dzięki za podpowiedź. Muszę w takim razie szukać oryginalnych zagłówków i stelaży i będę kombinował.
Tym czasem nareszcie udało mi się zrobić wymarzoną podsufitkę. Teraz czas na zmianę koloru pozostałych elementów, które są jasne.
Pozdrawiam.
tom cio - 2013-10-27, 12:19
O kurrr... zapiał Superowo wyszła ta podsufitka, widać że dbasz o każdy szczegół w aucie. Kupiłeś taki materiał czy robiłeś te romby? Bo naprawdę super wyszło!
szefuniopaslek - 2013-10-27, 13:31
Materiał bomba w uj mi się podoba
v3n70 - 2013-10-27, 14:28
skuubaniec wykombinował w pierwszej chwili myślałem, że to jakiś zupełnie inny, nowszy samochód mega odlot
Paweł_R - 2013-10-29, 23:00
Ciekawie Ci to kolego wyszło, naprawdę fajnie Elementy jasne planujesz malować, oklejać materiałem?
MarkFoxx - 2013-11-02, 19:12
tom cio napisał/a: | Kupiłeś taki materiał czy robiłeś te romby? |
Materiał kupiłem na Allegro. Sprzedawca ma w ofercie również pikowaną eko-skórę.
Paweł_R napisał/a: | Elementy jasne planujesz malować, oklejać materiałem? |
Wszystkie słupki będę oklejał gładką alcantarą w tym samym kolorze co podsufitka. Elementy takie jak lampki dachowe, osłona silniczka szyberdachu będą pomalowane na czarno. Pomalowałem już materiałową uszczelkę wokół otworu szyberdachu, wyszło wzorowo.
Dzięki za opinie. :piwko:
Hitchhiker - 2013-11-04, 13:34
MarkFoxx napisał/a: | tom cio napisał/a: | Kupiłeś taki materiał czy robiłeś te romby? |
Materiał kupiłem na Allegro. Sprzedawca ma w ofercie również pikowaną eko-skórę. |
Wrzuc jak możesz jego nick z Allegro. Chętnie się zapoznam z jego ofertą.
MarkFoxx napisał/a: | Paweł_R napisał/a: | Elementy jasne planujesz malować, oklejać materiałem? |
Wszystkie słupki będę oklejał gładką alcantarą w tym samym kolorze co podsufitka. Elementy takie jak lampki dachowe, osłona silniczka szyberdachu będą pomalowane na czarno. Pomalowałem już materiałową uszczelkę wokół otworu szyberdachu, wyszło wzorowo.
Dzięki za opinie. :piwko: |
Wrzuc fotki koniecznie jak zrobisz słupki i resztę plastików
MarkFoxx - 2013-11-13, 21:48
Hitchhiker napisał/a: |
Wrzuc jak możesz jego nick z Allegro. Chętnie się zapoznam z jego ofertą.
|
Oto link do jego aukcji. Z czystym sumieniem polecam.
http://allegro.pl/listing...p?us_id=1685433
Narazie brakuje mi czasu na zajęcie się resztą elementów. Szykuje się również gruntowny remont silnika więc powolutku kompletuje części.
Swistakes - 2013-11-13, 23:26
Noo Nooo powaliłes mnie na kolana tą podsufitką Idealna
Hitchhiker - 2013-11-14, 09:30
MarkFoxx napisał/a: | Hitchhiker napisał/a: |
Wrzuc jak możesz jego nick z Allegro. Chętnie się zapoznam z jego ofertą.
|
Oto link do jego aukcji. Z czystym sumieniem polecam.
http://allegro.pl/listing...p?us_id=1685433
Narazie brakuje mi czasu na zajęcie się resztą elementów. Szykuje się również gruntowny remont silnika więc powolutku kompletuje części. |
Dzięki. Faktycznie wygląda to dobrze a i ceny przyjemne.
|
|