|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Diesel - spalanie ON 
						
												 mgsto - 2008-05-24, 20:40 Temat postu: spalanie ON moje VENTO 1,9 TD spala w cyklu mieszanym 8l/100km a czytałem na forum ze spalanie nieprzekracza 6l/100km co moze byc powodem takiego spalania , czy moze  jest to normalne ?
												 sebastian - 2008-05-24, 20:45
 
  	  | mgsto napisał/a: | 	 		  | co moze byc powodem takiego spalania  | 	  
 
Wszystko... Technka jazdy przede wszystkim. To, jak często jeździsz "na luzie", a nie na biegu - ma największy wpływ. Ruszanie, hamowanie - czyli płynność ruchu. Opony, zbieżność, jakie lejesz paliwo... To takie najważniejsze cechy ekonomicznego spalania. Zobacz, czy tak jest, czy nie, a jeśli nie, to później będziemy myśleć, co dalej z tym fantem zrobić.   
												 AndrzejJ - 2008-05-24, 22:52
  Żadnemu z moich znajomych TD nie pali w cyklu mieszanym 6 litrów, tylko więcej.
												 sebastian - 2008-05-24, 22:57
 
  	  | mgsto napisał/a: | 	 		  | czy moze jest to normalne ? | 	  
 
Czyli wychodzi na to, że jest to normalne, te Twoje spalanie, mgsto. Czyli nie masz się czym przejmmować, jest dobrze    Ale by może choć troszeczkę to spalanie jeszcze obniżyć to zastanów się nad swoim stylem i sposobem jazdy, czyli to co na samym początku napisalem, a bedzie dobrze   
												 Paweł J. - 2008-05-25, 08:47
  Oj to chyba cos sporo moim zdaniem bo w cyklu mieszanym to ja na benzynie mogę zejść do takich ilości...no moźe troszkę więcej, ale diesel powinien mniej palić.
												 krzeszak - 2008-05-25, 08:52
  po mojemu tez coś za dużo jak na diesla, wydaje mi sie ze 6-6,5l na 100 w cyklu mieszanym to dobry wynik, ale 8???ale poczekajmy może jakiś wlasciciel diesla sie wypowie, w końcu to oni najlepiej wiedzą ile ich autka palą    
												 spyro - 2008-05-25, 09:32
  No co Wy... * litrów w meiszanym to dużo? Zalezy też jak mieszasz    Czy powiedzmy po połowie, czyli 50 km trasa i 50 km miasto i korki. Nie przesadzajmy, że diesle to jeżdżą na kropelkach.
												 adam wrzeszcz - 2008-05-25, 10:28
  Moim zdaniem takie spalanie jest ok     Moje Vento pali 6 ale jest to silnik TDI ,a dziewczyny golf TD pali 8 przy BARDZO ekon.jeździe   
												 krzeszak - 2008-05-25, 10:33
  to w takim razie nie mieniam sie na diesla bo moje w benzynie tez w tych granicach pali    
												 piru - 2008-05-25, 11:03
  Pali normalnie, nawet wczoraj ze znajomym poruszaliśmy ten temat i TD jego też pali 8 literków po mieście (warszawa) podczas gdy mój zwykły diesel pali góra 7,5  w cyklu miejskim i to zimą.
												 Paweł J. - 2008-05-25, 11:03
 
  	  | spyro napisał/a: | 	 		  | No co Wy... * litrów w meiszanym to dużo?  | 	  
 
 
No ok(sorki za OT)  ale jakieś 2 tygodnie temu robiłem pomiary tzn wyliczenia i w idealnym cyklu mieszanym....czyli trasa (4osoby), miasto w korkach (tez w kilka osób) i troche na krótkich odcinkach na zimnym silniku(ale tego najmniej) i wyszło mi 9.8litra LPG na setkę....a biorąć pod uwagę że mam instalke niesekwencyjną więc pali więcej LPG jak PB więc tak myślę, że jakby to było na benzynie to wyszło by jakies 8,5 litra na setkę co w porównaniu z 8 litrami ON w 1.9TD jest zastanawiające.
 
 
No chyba że TDI a TD mają takie różnice w spalaniu...Bo kiedyś, kiedyś utkwiło mi w pamieci jak gdzies Kovval pisał o tym, że jakby nie wiadomo jak szalał to mu spalanie nie przekroczy 7 litrów ON na setkę.
												 sebastian - 2008-05-25, 11:10
 
  	  | Tygrysisko napisał/a: | 	 		  | TDI a TD mają takie różnice w spalaniu | 	  
 
Bo mają. TDI spali mniej niż TD czy nawet sam D. A już na pewno jednostka 110 konna TDI spali jeszcze mniej niż podstawowa 90 konna.
												 Andzia TK - 2008-05-25, 11:15
  wiem tyle ze brejdakowi A4 110KM pali 6-6,5l a ciśnie ja na max
												 Fable - 2008-05-25, 11:57
  u mnie 1.9 Td 75km pali 7-8 w cyklu miejskim i to z wesołym jeżdżeniem, czyli wiecej 3tys. obrotow ciągle    a tak to jeżeli po trasie to 5,5-6 ale to bylo na R13 kolach a teraz jescze nwm jak bedzie    myslę że 8l na 100 to normalnie.... a skrzynka mechaniczna czy automat? 
 
 
[ Dodano: 2008-05-25, 12:58 ]
 
aj ja jeszcze przeczyszczalem cały układ paliwa, wtryskiwacze, pompkę. i pomogło silnik pracuje o wiele fajniej i oszczędniej 
 
 
[ Dodano: 2008-05-25, 13:01 ]
 
i jeszcze    jeżeli się nie lenisz to niech sprawdzą ci wtryskiwacze i pompke bo może trochę przelewa, bo na pompce jest regulacja paliwa... jeżeli jest zmieszczona lub ktoś ją kręcil to może dlateko tyle i "pije" u Ciebie   
												 tomek87 - 2008-05-25, 13:23
  ja swoim w cyklu mieszanym to tak ok 6 - 6,5 l/100km
 
rzadko kiedy się zdarza ale kiedyś testowałem to w mieście ok 7 do 7,5 max
 
a na typowej trasie szybkiego ruchu to poniżej 5 
 
 
dodam że nie jest to jazda emeryta, standart   3 do 4,5 tyś obrotów   
												 Junior_86 - 2008-05-25, 17:21
  od 2 miesiecy jezdze tdi na taryfie w miescie, 1/2 tego czasu to korki, 1/4 bez korkow i 1/4 nocki. Staram sie zmieniac biegi przy 2000 obr (1800-2200). Przy cenie 4.00 4.10 bo po tyle miesiac temu jeszcze sie placilo za 120 zl przejezdzalem 500 km. Spalanie 5.86. Dla mnie rewelacja. na trasie przy 4 osobach i bagazu miezylem pare razy juz 4.5- 4.8. Super oszczedne Ventyle. Ale jak ropa bedzie po 6 zl to chyba na ruska sie przeniose    
 
 
[ Dodano: 2008-05-25, 18:25 ]
 
dodac moge jeszcze ze kola mam 14 a oponki 175/65 zimowki. w tym tyg zmienie to moze jeszcze zejde nizej   
												 pilot - 2008-05-25, 20:53
  ja własnie dzis sprawdziłem spalanie mojego 1.9td po miescie mieści się w 6l.może trzeba pompę ustawic ? pozdrawiam
												 marbik - 2008-05-25, 22:22
  też wydaje mi się że 1.9td nie powinien palić więcej niż 6l. osobiście jeżdżę TDI głównie po mieście i pali mi 6l. najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4l/100km. jechałem wtedy nad morze w nocy i nie przekroczyłem chyba ani razu 90km/h.
												 sebastian - 2008-05-25, 22:40
 
  	  | marbik napisał/a: | 	 		  | najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4l/100km | 	  
 
Piękny wynik    Moim benzyniakiem najniższe spalanie, jakie to mi udalo się uzyskać, to 6 litrów   
												 adbaca - 2008-05-26, 09:29
  rok. 94, 1.9 TD, 75KM
 
miasto: 7 litrów max
 
trasa: 5.5 litra (predkosc 90-100)
												 mongi - 2008-08-04, 22:37
  Trasa Rzeszow-Solina-Miszkolc-Eger-Budapeszt-Rzeszow. Troche bładzenie u Madziarow - przejscie graniczne nie to planowane tylko godzies na zadupiu (polecam - niezle widoki)     , prawie godzina bładzenie i szuknia dobego miejsca w budapeszczie, plus wjaz i wyjazd druga godzina. klimatyzacja od czasu do czasu.
 
Kola 15'' oponki 195/50 deszczowki. 2 osoby. Predkości różne, 110-130 autostrada Budapeszt-Miszkolc. W sumie nieco ponad 1200 w obie strony. Spalanie 4,7 l     To byla moja pierwsza dłuższa po zakupie - tesotwa       
 
Apropo, myslicie ze Vpowera diesla spali mniej niz takiego zwykłego? jeśli tak to pewno na to samo wyjdzie w kasie.
 
 
Po miescie bez szalenstw 5.9.
 
 
97r. AFN 110KM
												 Paweł J. - 2008-08-04, 22:41
  
 
Te paliwa to ściema..przy naszych szarych silniczkach tego nie odczujesz....
 
 
Jeśli by nawet i spalił by mniej to ile...    ....0.1litra   ....0.2 litra mniej   
 
 
Zresztą często płacąc więcej za lepsze paliwo kupujemy to tańsze nie wiedząc o tym...
 
 
 	  | mongi napisał/a: | 	 		  Spalanie 4,7 l    | 	  
 
Piękny wynik....tylko jaki to diesel   
												 krzeszak - 2008-08-04, 22:44
 
  	  | Tygrysisko napisał/a: | 	 		  .tylko jaki to diesel    | 	 
  	  | mongi napisał/a: | 	 		  | 97r. AFN 110KM | 	  
												 Paweł J. - 2008-08-04, 22:45
 
  	  | krzeszak napisał/a: | 	 		  Tygrysisko napisał/a:	
 
.tylko jaki to diesel   
 
mongi napisał/a:	
 
97r. AFN 110KM | 	  
 
o jacie....     już chyba najwyraźniej muszę iść spać....   
												 mongi - 2008-08-04, 22:46
 
  	  | Tygrysisko napisał/a: | 	 		  | Te paliwa to ściema | 	   
 
 
Swego czasu przeladalem torche fora i zauwazylem ze na zime takie lepsze (oby takie bylo)jak najbardzije polecane 
 
 
Silniczek dodałem do posta   
												 krzeszak - 2008-08-04, 22:47
 
  	  | Tygrysisko napisał/a: | 	 		  o jacie....    | 	  
 
niejest z toba     tak zle kolega mongi, to dopisal bo wczesniej nie bylo bo ja tez nie widzialem
												 Paweł J. - 2008-08-04, 22:48
  A no właśnie silniczka wczesniej nie było....
 
 
 
 
 
czyli jeszcze nie jest ze mną tak źle....
 
 
jeśłi chodzi o paliwka to zapraszam do lektury tutaj:
 
http://forum.vwvento.org/...t=paliwo+vpower
												 mongi - 2008-08-04, 22:50
  Wlasnie kombinuje zeby wstawic na stalem po lewej    
												 Bucus - 2008-08-05, 11:26
  To może i ja swój wynik napisze. Silnik to 1.9 TDI (1Z, 90KM)
 
Pierwsza trasa autem, zaraz po remoncie (kapitalce), czyli silnik na dotarciu, prędkość ok 90-110 trasa Polska - Anglia (1600 km w jedną stronę) i spalanie ok. 3,9... Powrót na paliwach Shela (kupione za granicą nie u nas) prędkość podobna, może czasami trochę szybciej do 130 (auto już trochę dotarte) i spalanie ok. 3,8
												 lesny1982 - 2008-08-05, 12:31
  a moje TD w miescie za 50 zł ropki przejedzie około 180km ale ja ciskam czasami po 160km/h a srednia to z 80      i bak do zera praktycznie idzie    
												 lesny1982 - 2008-08-05, 12:52
  no i oczywiscie plus korki tez u nas sa    
												 sebastian - 2008-08-05, 13:33
 
  	  | lesny1982 napisał/a: | 	 		  | a moje TD w miescie za 50 zł ropki przejedzie około 180km  | 	  
 
 	  | lesny1982 napisał/a: | 	 		  | ja ciskam czasami po 160km/h | 	  
 
 	  | lesny1982 napisał/a: | 	 		  | no i oczywiscie plus korki | 	  
 
Nieźle, kolego... 160 na godzinę po mieście...   
												 lesny1982 - 2008-08-05, 14:24
  a czasami mi sie naprawde spieszy albo trzeba sie z kims poscigac  albo jakis baranek zajedzie droge to zaraz za nim rura     a drogi mam y niektore dobre do scigania    
												 sebastian - 2008-08-05, 15:45
 
  	  | lesny1982 napisał/a: | 	 		  | czasami mi sie naprawde spieszy  | 	  
 
grrrrr   
												 lesny1982 - 2008-08-05, 16:11
 
   
												 theority - 2008-08-05, 18:11
  mój silniczek 1,9td połyka na trasie 5-6l po mieście 7-8l a w cyklu mieszanym odpowiednio 6-7l   
												 yahoo - 2008-08-06, 00:11
 
  	  | lesny1982 napisał/a: | 	 		  a czasami mi sie naprawde spieszy albo trzeba sie z kims poscigac  albo jakis baranek zajedzie droge to zaraz za nim rura     a drogi mam y niektore dobre do scigania     | 	  
 
ogarniesz się jak kogoś przejedziesz   
												 lesny1982 - 2008-08-06, 05:37
  no z takim podejsciem najlepiej z domu nie wychodzic bo cos sie stanie     a w trasie za 50 zł jak gdzies tam jechalem to przejechal kolo 260km
												 Cybul - 2008-08-06, 10:45
  tzn dopychasz samochod na stacje bo juz nie masz wachy zalewasz za 50zł i jeździsz az ci zgasnie??     kolega zatankuj do pelna pod korek przejezdzij przynajmniej te 500km i znowu pod korek zatankuj to ci wyjdzie    
												 piru - 2008-08-06, 10:59 Temat postu: Świerze pomiary spalania :)) Moja kochana Ventka spisała się na urlopie na medal. Spalanie w trasie 5,5 litra, na połówce baku (zatankowanego po sam korek) przejechałem przeszło 500 km. Trasa emeryten party czyli góra do 120 km /h nigdzie się nie spieszyło więc jazda była na lajtowa. W górach (zjeździłem i przechodziłem całe Sudety) dostał po dupie, częsta redukcja, same zakręty a drogi wąskie na jeden samochód    Ventka spisywała się na medal chodź brakowało dieselkowi koni, oj brakowało   (. Teraz wiem że trzeba szukać dieselka minimum 90 kucyków a 110 będzie w sam raz. Tyle że góry mają to do siebie że jak wjeżdżasz to i zjeżdżasz po jakimś czasie więc samochód toczył się ,, za darmo" i spalanie trasa i góry bez różnicy. Po przejechaniu 1200 km wyszło dokładnie 5,6 litra na 100 km. Tyle że zero korków i jazda spokojna    I jak tu nie kochać dieselka ?
												 Malydd - 2008-08-09, 18:39
  Spalanie w  moim SDI nie przekracza w cyklu mieszanym (50/50) 5 litrów/100km. Zawsze tankuje do pełna (Shell Diesel) do pierwszego odbicia spustu około 50 litrów. Na stację zajeżdzam, gdy wskazówka zbliża się do końca pola rezerwy. Na pełnym zbiorniku przejeżdzam zawsze 1000 kilometrów ( +- 50km).
												 piru - 2008-08-10, 12:00
  [quote="Malydd"]Spalanie w  moim SDI nie przekracza w cyklu mieszanym (50/50) 5 litrów/100km. 
 
 
To gratuluje takiego spalania, u mnie kiedyś w mieszanym wyszło coś około 6 litrów, ale od kiedy tankuje oszczędności      to spalaniem się nie przejmuje. Tyle że Twoje to chyba mniejsze niż producent przewidział                
												 Malydd - 2008-08-10, 18:29
  Tak wychodzi ...   
												 Amraan - 2008-08-26, 14:27
  Moja Ventka w cyklu mieszanym ciągnie ok 6,5l przy raczej dość spokojnej jeździe.
												 Yeti - 2008-09-21, 16:21
  Moj ventyl z silniczkiem 1,9TD wyżłopie ok. 
 
6 po trasie    
 
7pomieście 
 
6,5cykl mieszany trasa miasto 
 
dodam jeszcze ze jezdze na Ukraińskiej ropce    ktora kupuje za grosze na UA (ta okolo  3,40zl litr tam kosztuje    
 
oczywiście przy dosyc dynamicznej jezdzie
												 Paweł J. - 2008-09-21, 19:45
 
  	  | Yeti napisał/a: | 	 		  | Ukraińskiej ropce | 	  
 
Nie polecam Ci tego rozwiązania bo już kilka osób się na tym przejechało...
 
Niedawno ukraicy po 3.60 ...teraz za 4zł sprzedaja wiec jak dla mnie się nie opyla...no ale skoro tam śmigasz...to trochę inna sprawa...mój brat tez chyba kilka razy to kupił...kupił taniej....zaczęło sporo palić...i wyszło na zero...a w dodatku cały filtr zarąbało...nasza ropka lepiej wypada...
												 domel102 - 2008-09-24, 15:12
  Zgadza się miałem 1,9 td ale w seacie i spalał 8-8,5l/100 teraz mam vento 1,9 d i pali max 7l cykl mieszany.
												 chudy - 2008-10-01, 16:59
  To trochę za dużo moja 3 w mieście pali 7.0 na pełnym zbiorniku w trasie to tak 1000 km zasięgu do 120km/h
 
 
Pierwsze co pojedz na regulacje wtrysków i pompy
												 lesny1982 - 2008-10-21, 06:59
  no i moja biala strzalka na zlot i spowrotem spalila srednio 4,35 LITRA   
												 bradley - 2008-10-21, 10:13
  Moj pali teraz srednio 6.3l Na trasie srednio 4-5 osob i zaladowany bagaznik, spokojna jazda do 120 czasem 140.
 
W miescie jak sie da to butuje. Wynik raczej do przyjecia, ale co to bedzie za niedlugo ze spalaniem to nie wiem            
												 Paweł J. - 2008-10-21, 10:19
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  | Moj pali teraz srednio 6.3l Na trasie srednio 4-5 osob i zaladowany bagaznik | 	  
 
No to sporawo Ci powiem.
												 bradley - 2008-10-21, 10:33
  Srednio czyli: mniejwiecej 75km trasy i 25km butowania w miescie, no i dodatkowe 10-15km na niedogrzanym silniku bo jade na uczelnie to spokojnie bez szalenstw ale wtedy spala najwiecej. 
 
Mam nadzieje, ze w ciagu najblizszych 2 tygodni uda  mi sie wymienic w koncu ten nieszczesny termostat i....            
												 piru - 2008-10-21, 10:58
  Od kiedy straciłem szejka i tankuje na stacjach to wiem że nie tylko sposób jazdy ale również o ile nie najważniejsza sprawa to jaką ON leje. Może i najdrożej jest na schellu ale na V-powerku pali mi najmniej i najprzyjemniej się jeździ klekotem. Może i wychodzi bak paliwka najdrożej tyle że najwięcej się na tym baku km robi    
												 spyro - 2008-10-21, 21:50
 
  	  | piru napisał/a: | 	 		  | Może i najdrożej jest na schellu ale na V-powerku pali mi najmniej i najprzyjemniej się jeździ klekotem | 	  Gavel mówi to samo, ja benzynkę i LPG od zawsze na schellu tankuje,. COs jednak jest w tym paliwku - może najmniej oszukane   
												 Paweł J. - 2008-10-22, 08:16
 
  	  | spyro napisał/a: | 	 		  | na schellu | 	  
 
To i ja z raz zatankuje na tej stacji...tak na próbę...chodź i tak pewnie prz BP zostanę...najgorsze jest to że do schell-a mam 30 km    
												 sebastian - 2008-10-22, 14:24
 
  	  | spyro napisał/a: | 	 		  | Os jednak jest w tym paliwku - może najmniej oszukane | 	  
 
Mi się wydaje, ze to takie placebo.
 
Tankowałem na różnych stacjach. To na Orlenie, to na Lotosie, Statoilu, Schellu, BP, Bliskiej, i na wielu innych jeszcze - Np. w tych przy Auchanie czy Tesco i ja żadnej różnicy nie widziałem. Raz się kiedyś tylko na Orlenie naciąłem, że musiałbyć ochrzczony z deczka, bo mułowaty się zrobił, ale to tylko był jedyny raz. takze mi się wydaje, że to tylko tak na psychikę działa, ze jak na Schellu, to będzie dobrze, bo tak ludzie gadają. Ja teraz tankuję tańszy o wiele niż na renomowanych stacjach gaz i jest OK, co więcej - 3/4 mieszkańców miasta tylko tu tankuje - na PKS-ie   
												 adbaca - 2008-10-22, 15:26
  a ja jak jestem w domu to tankuje na stacji przy Carrefourze oraz na bazie PKS-u w radomsku no i powiem wam ze te dwie stacje są najlepsze, bo na innych to było różnie. W Łodzi jak jestem tankuje na ul. Strykowskiej jest stacja "Bliska" i auto sprawuje się ok, spala cały czas tyle samo wiec się trzymam ich   
												 rawablus - 2008-11-11, 14:13
  Panowie,mój ventyl od kiedy go mam nie wziol wiecej niz 6 litrów czy to miasto czy w trasie. Pracuje w hurtowni mat. bud. i paliwko kiedy sie da kupuje od kierowców ciezarówek którzy dostarczaja nam towar. Mozecie nie wierzyc ale ostatnio po wlaniu 30 litrów diesla zrobilem po miescie 540 km. Zdarzylo sie chyba ze 2 razy ze musialem wyskoczyc  do opola (32 km). Niewiem,moze ventek jest jakis trefny ale smiga az milo a na spalanie nie nazekam.
												 Paweł J. - 2008-11-11, 16:12
 
  	  | rawablus napisał/a: | 	 		  | Niewiem,moze ventek jest jakis trefny | 	  
 
No co Ty....na pewno nie trefny...tak ma być    
												 adbaca - 2008-11-11, 18:05
  a Orlen panowie co z paliwem z Orlenu warto tą Verve lać    czy raczej skutek mizerny   
												 sebastian - 2008-11-11, 19:59
 
  	  | adbaca napisał/a: | 	 		  | czy raczej skutek mizerny  | 	  
 
Placebo - po prostu tak działa reklama, że lejesz to "lepsze", ale nie odczujesz żadnej różnicy - pic na wodę   
												 rawablus - 2008-11-11, 20:00
  co do takiego paliwka to ja jestem za. moze jest troche drozsze,ale auto jest inne. silnik mruczy ciszej no i spalanie jest mniejsze. ja jesli juz mam zatankowac na stacji za np 100 zeta wole nalac drozszego paliwa. jest lepsze dla silnika i widze ze motorowi jest lzej niz na zwykłym tanim gównie a kilometry te same. jak mam okazje to leje bp ultimate,pierwsza klasa , a co do vervy to tez nie mozna narzekac
												 sebastian - 2008-11-11, 20:03
  Kiedys zalałem taką vervę benzynki i nie odczułem żadnej róznicy - jedynie, to różnica w cenie. Może dla lepszych, bardziej wrażliwych silników, to owszem, może coś tam zadziałać, ale dl apoczciwych staruszków w cudzysłowiu to nie będzie praktycznie żadnej różnicy.   
												 rawablus - 2008-11-11, 20:03
  dodam do wczesniejszego postu ze kierowcy od których łykam zupe leja na shelu na dkv
												 spyro - 2008-11-11, 22:13
  Verva, Vpower itp? Spox, jak masz nówkę furę z doładowanym silnikiem a takto - strata kasy, nic więcej. Nasze furki nie odczują żadnej róznicy a z portfela ubywa więcej kasy.
												 adbaca - 2008-11-12, 14:42
  zalałem wczoraj Venciaka na Orlenie ta Vervą przejechałem 200km no i co mogę powiedzieć     auto było "zrywniejsze" chyba że sobie coś uroiłem, Verva była droższa 15 groszy, troche pośmigam na tej "lepszej" ropce zobaczymy jaki będzie efekt ale moim zdaniem jest różnica oczywiście tej zależy na jaką Verve sie trafi   
												 spyro - 2008-11-12, 22:04
 
  	  | adbaca napisał/a: | 	 		  | auto było "zrywniejsze" chyba że sobie coś uroiłem | 	  zdaje Ci się, na prawdę to tylko placebo. Lepiej się psychicznie czujesz, nic po za tym,
												 adbaca - 2008-11-16, 15:37
  aaa może i masz racje, jeszcze sprawdzę go zalewając go do pełna dwa razy zobaczę jak wychodzi i spalaniu
												 Kilmer - 2008-12-02, 22:00
  Filtr powietrza odpowiada za spalanie paliwa i troche za przyspieszenie. Ja niedawno kupiłem Venciaka i nawet nie sprawdzałem ile pali ale filrt juz wymieniłem (koszt 25 zł)
												 rolz - 2009-01-08, 10:28
  Witam, odgrzewam lekko temat   
 
na shelowskim vpower w okresie jesiennym w cyklu mieszanym wychodziło mi 1050km na pełnym baku, co uważam za niezły wynik. Mam wrażenie, że paliwo z Neste szybciej sie kończy    W trasie schodzę do jakiś 4.8 litra na setkę ale spotkałem się z opinią, że jak auto zaczyna palić bardzo mało np. poniżej 4.5 litra to kończy się przepływomierz.
												 mongi - 2009-07-15, 21:30
  No to teraz ja odgrzewam temat.     
 
 
Chcialem zauważyć, że na tym nowym Vpower Diesel z dodatkiem GTL czuję lekką różnice in plus - tzn spalanie takie samo - w mieście nie przekracza 6l (ostatnio troche z klimą), a przyspieszanie i praca jakby ciut lepsza. 
 
 
Nie wiem czy ulegam sutestii, czy to rzeczywisty efekt?
												 bradley - 2009-07-15, 21:36
 
  	  | rolz napisał/a: | 	 		  | ale spotkałem się z opinią, że jak auto zaczyna palić bardzo mało np. poniżej 4.5 litra to kończy się przepływomierz. | 	  
 
                 tyle na ten temat. Niezla glupota   
												 rolz - 2009-07-17, 21:42
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  Niezla glupota    | 	  
 
Zgodnie z opinią człowieka, który robił mi diagnozę Vagiem przy zakupie auta, "padająca" przepływka będzie podawać zaniżone wartości powietrza (mimo, że do silnika będzie go "wpadać" cały czas tyle samo ale drucik nie będzie już precyzyjnie zmieniał oporności w zależności od ilości przepływającego powietrza) przez co pompa będzie podawać mniejsze ilości paliwa. Przełoży się to na mniejsze spalanie ale też jakąś utratę mocy, z tym, że np. jeżdżąc jak dziadek, lub jadąc spokojnie w trasie nie odczujesz tego a spalanie wyjdzie Ci na poziomie 4l. Wiele osób "myje" przepływki w nadziei, że nieco poprawi to dynamikę auta i fakt poprawi ale albo na krótki okres czasu lub jedynie "psychiczne odczucia"    Na Vagu wyjdzie Ci, że dawka powietrza jest ok ale zobaczysz zaniżoną ilość podawanego paliwa. Pozdro.
												 bradley - 2009-07-17, 22:10
  rolz, jak padnie zueplnie przeplywomierz to masz takiego laga ze jedziesz jak SDI. Tego sie nie da nie poczuc. Wiadomo, ze mniejsza masa powietrza = mniej paliwa. Przy padajacej tez to zauwazysz. Poza tym przeplywomierz tylko mierzy. Wystaczy, ze cisnienie doladowania bedzie mniejsza bo np. wastegate bedzie caly czas niedomkniety i przeplywomierz bedzie pokazywal mniej tak jakby byl uszkodzony a jest w 100% sprawny.
 
 
 
 	  | rolz napisał/a: | 	 		  Wiele osób "myje" przepływki w nadziei, że nieco poprawi to dynamikę auta i fakt poprawi ale albo na krótki okres czasu lub jedynie "psychiczne odczucia"     | 	  
 
I wlasnie tak zrobilem jakis miesiac albo 2 temu i poprawilo sie w gornej partii obrotow bo przedtem cielo minimalnie dawki paliwa. Teraz nic nie ucina z paliwa. To nie moja wydumka tylko analiza vagiem   
 
 
Pierburg jest niedozajechania   
												 rolz - 2009-07-17, 22:51
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  Pierburg jest niedozajechania    | 	  
 
Pierburga mam i ja    
 
 	  | bradley napisał/a: | 	 		  | I wlasnie tak zrobilem jakis miesiac albo 2 temu | 	  
 
Hmm... chyba więc pozostało jedynie czekać kiedy znowu Ci z powrotem zacznie przycinać dawki paliwa i można będzie stwierdzić czy warto myć lub czy kupić nówkę    
												 
					 | 
				 
			 
		 |