|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Nasze Ventki - Vw Vento '95 1.9 TDI Red Devil 
						
												 PrusaX - 2009-04-05, 15:17 Temat postu: Vw Vento '95 1.9 TDI Red Devil Witam
 
 
W pierwszym poście na forum, krótko o mnie i moim Ventylu.
 
Vwjami jeżdże od 2001 roku, vento to mój 4, miałem golfa mk2,mk3 mam mk1 w trakcie restauracji i Vento zakupione niedawno. Jestem wieloletnim userem forum Autocentrum.pl i vwgolf.pl.
 
Teraz pare słów o Vento.
 
Rok produkcji 94 (modelowy 95) 1 wsza rejestracja styczeń 95.
 
Kolor czerwony.
 
Silnik 1.9 TDi 1Z po chipsie u LEO...
 
Wersja wyposażenia GL (el. szyby z przodu i z tyłu, el. lusterka, centralny zamek, moduł komfortu, welurowa tapicerka) dołożone bi-xenony.
 
 
Planowana zmiana wtryskiwaczy (od ASV-a) po tym oczywiście modyfikacja softu, lampy dymione z tyłu, z przodu klary z ringami czarne, blendy z halogenami dymione, atrapa bez znaczka, gleba -40.
 
 
Teraz pare fotek:
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
												 PrusaX - 2009-04-05, 15:23
  Pare fotek z chipowania oraz wymiany rozrządu:
 
Rozrząd jest zaoleejony bo był uszkodzony uszczelniacz wałka rozrządu.
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
												 spyro - 2009-04-05, 18:25
  To ile teraz masz KM?
												 piotr nowok - 2009-04-05, 18:51
  tez jestem ciekaw   
												 slaw71 - 2009-04-05, 18:54
  powitać nowego kolegę     ,widzę że będzie modzenie pod maską     . 1Z potrafi nie jednego zaskoczyć,powodzonka w modach    
												 PrusaX - 2009-04-05, 20:13
  na razie średnio koło 110 km jak zmienie wtryski i poprawie program będzie hamownia wtedy sie okaże
												 bradley - 2009-04-05, 20:15
  slaw71, jednak bym wolal jakby do naszych bud wkladali AGRa ;P
 
Szkoda, ze nie dorwalem wersji z AFNem, to znacznie lepsza baza   
												 PrusaX - 2009-04-05, 20:17
  mechanicznie taka sama różni się turbiną i sterowaniem, mechanicznie 1Z wytrzymuje 160-170KM
												 bradley - 2009-04-05, 20:42
  PrusaX, problem z 1Z jest taki, ze nikt nie bedzie sie bawil w wielkie lochy sterowane na WG chyba ze lubisz ekstremalnego laga. Trzeba zmieniac na VNT.
 
A VNT wiaze sie z instalacja akumulatora podcisnienia, wymiana n75, wezyki troche inaczej podolaczac. 
 
1Z jest slabsza baza tak samo jak AHU poniewaz pomimo posiadania pompy 10tki nie jest tak wydajna cisnieniowo jak AFN, ktory tez ma 10tke.
 
Chocbys sie dwoil i troil magicznej liczby 150KM nie przekroczysz na seryjnej pompie wtryskowej.
 
 
 	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | 160-170KM | 	  
 
I wlasnie w taka liczbe celuje tylko funduszy brak    
												 Paweł J. - 2009-04-05, 20:45
  Dobry Ventolot z perspektywami na rozwój.... P.S.....też mam jeszcze takie kołpaki    
												 slaw71 - 2009-04-05, 20:48
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  | Chocbys sie dwoil i troil magicznej liczby 150KM nie przekroczysz na seryjnej pompie wtryskowej. | 	  
 
chyba jednak się mylisz
 
 	  | bradley napisał/a: | 	 		  | jednak bym wolal jakby do naszych bud wkladali AGRa | 	  
 
a ja bym wolał ARL    
												 bradley - 2009-04-05, 20:52
 
  	  | slaw71 napisał/a: | 	 		  a ja bym wolał ARL    | 	  
 
Badzmy powazni   
 
 
AGR to taka alternatywa dla silnikow 90KM jeszcze starszego typu. Bo z 90tek to bym najbardziej wolal ALH ale tam dwumas out   
												 slaw71 - 2009-04-05, 21:00
  jak się nie ma co się lubi,to się lubi co się ma    
												 PrusaX - 2009-04-05, 21:06
  ja zrobie kolo 130 km i styka, robię golfa mk1 i z tego bede wyciskał max ale najpierw bude zrobię, tu pare fot z postepu w pracach:
 
http://picasaweb.google.p...racjaGolfMK181#
												 PrusaX - 2009-04-12, 08:03
  No to zamontowałem nowy alarm w aucie RTX Protector , i zrobiłem podświetlenie zegarów , do poprawki jeszcze jest ale rozsądnie świeci, jutro zrobię fotki i wstawię
												 PrusaX - 2009-04-19, 20:44
  No to dzisiaj popełniłem polerkę na aucie, od razu czerwień stała się jeszcze bardziej ognista     oraz zamontowałem kierunki przednie dymione i klary boczne, właśńie dogadałem się z kolegą dzolo i biorę od niego lampy tylne
												 piotr nowok - 2009-04-19, 21:28
  no to zapodaj fotami   
												 Lwomati - 2009-04-20, 05:21
  ventka się rozwija      dorzuć jeszcze zdjęcia...
												 PrusaX - 2009-04-20, 06:35
  dzisiaj podjadę w jakąś fajną miejscówę i zrobię fotki
												 PrusaX - 2009-04-20, 07:26
  Pierwsza fotka po polerce (robiona z 10go piętra) póżniej inne foty
 
 
												 Lwomati - 2009-04-20, 10:04
  hihi z tej perspektywy wygląda jak resorak      ognista czerwień    
												 piotr nowok - 2009-04-20, 13:43
  he ja tez myslalem ze to resorak     tylko krawerznik m nie pasowal    a kolor 1 klasa   
												 PrusaX - 2009-04-20, 15:37
  Obiecane fotki:
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
Obiecana fotka podświetlenia do poprawki - fotka robiona w dzień
 
 
												 Paweł J. - 2009-04-20, 15:44
  Ładnie się błyszczy....     
 
Osobiście to bym troszeczkę zawias wyrównał    
												 piotr nowok - 2009-04-20, 15:48
  kolor wypas tez bym go przysadzil w dol
												 PrusaX - 2009-04-20, 15:48
  przyjdzie -30/35 i się wyrówna
												 piotr nowok - 2009-04-20, 15:49
  daj 50/40
												 PrusaX - 2009-04-20, 15:56
  za dużo, nie chcę tracić resztek komfortu
												 piotr nowok - 2009-04-20, 17:47
  zawsze to twuj wybur ja tylko mowie jak by mi sie to widzialo   
												 PrusaX - 2009-04-22, 11:17
  No to fotki po lekkich zmianach :
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
Tulejka dystansowa wytoczona aby wpasować pierścienie centrujące 68/57,1mm
 
 
 
												 levis521 - 2009-04-22, 14:49
  Mi sie bardziej podobal z tamtymi swiatlami,te mi nie podchodza ale to tylko moje zdanie.
												 PrusaX - 2009-04-22, 17:45
  na fotkach sa duzo jasniejsze niz w rzeczywistosci
												 Paweł J. - 2009-04-22, 18:55
  Fakt, że na fotach jakoś dziwnie te lampy wyszły...ale wiem że są ok   
												 piotr nowok - 2009-04-22, 19:12
  no ladne zmiany
												 PrusaX - 2009-04-23, 13:43
  Dzisiaj mi przyszły końcówki wtryskiwaczy od AEL-a (0,210) w sobote wymiana i może dalsza modyfikacja softu
												 PrusaX - 2009-04-26, 12:05
  Taki wzmacniacz znalazłem u mnie w aucie:
 
 
 
Fotki z wymiany końcówek
 
  
 
  
 
 
												 bradley - 2009-04-26, 19:22
  Eeee.... a cisnienia sprawdziles?
												 PrusaX - 2009-04-30, 17:41
  nie wymieniałem końcówek bo musiałem tylko dlatego że kupiłem 210-tki
												 bradley - 2009-04-30, 17:45
  Ja to rozumiem, ale jak wymieniales sam koncowki to cisnienia nie sa sprawdzone, a to sa wtryskiwacze dwusprezynkowe, wiec bez specjalnych przedkladek i maszyny nie wyregulujesz tak jak ma byc. 
 
Oby korekcje chociaz byly dobre   
												 zlotykamil - 2009-04-30, 22:10
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | Taki wzmacniacz znalazłem u mnie w aucie:  | 	  
 
 jak to znalazłeś? pod podłogą? co to jest? wzmacniacz audio?
												 PrusaX - 2009-05-01, 07:04
  pod antena, pod podsufitką, to jest wzmacniacz sygnału do radia i do tel. kom
												 PrusaX - 2009-05-01, 07:06
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  
 
Oby korekcje chociaz byly dobre    | 	  
 
Na jednym wtryskiwaczu korekcje były koło 2 ale uważamy że to wyklepana spręzyna jest, teraz w trasie jestem, będe w domu za miesiącwtedy zobaczę i może podjade do pompiarza żeby mi wyregulował wtryski lub wymienił tą spręzynę
												 zlotykamil - 2009-05-01, 10:58
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | pod antena, pod podsufitką, to jest wzmacniacz sygnału do radia i do tel. kom | 	  
 
 - no patrz a ja sie zawsze zastanawiałem jak to wygłada    
 
 a jak ja nie mam anteny to gdzie ona jest bo musi gdzieś być przecież ?     słyszałem że niby gdzieś pod szybą czy coś? orientujesz się?
												 bradley - 2009-05-01, 11:24
  zlotykamil, antene to Ty masz w paskach ogrzewania. Ja tez   
												 zlotykamil - 2009-05-01, 15:02
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  | antene to Ty masz w paskach ogrzewania. Ja tez  | 	  
 
 tzn .. ? bo nie bardzo dalej czaje     choć rozwiazanie bez tyczki mi sie podoba   
												 bradley - 2009-05-01, 16:28
  zlotykamil, popatrz sie na tylna szybe. Paski ogrzewania masz w poziomie. A dwa paski w pionie to antena.
												 zlotykamil - 2009-05-01, 17:24
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  | A dwa paski w pionie to antena. | 	   no i własnie byłem spojrzałem i tajemniaca anteny rozwiązana - dzieki bradley,     
 
 sory PrusaX, że ci troche profil zaśmiecam swymi pytaniami    
												 Paweł J. - 2009-05-01, 18:04
  Czyli wychodzi na to że mam dwie anteny    
												 karczu - 2009-05-05, 14:05
  to jak ja mam antene na dachu i tez mam te dwa paski to gdzie ją w końcu mam?? wydaje mi sie że nei amsz racji
												 bradley - 2009-05-05, 17:54
  Masz antene w dachu, ktora podlaczana jest dodatkowo do wzmacniacza, potem to leci do radia. Ja anteny na dachu nie mam, w blotniku nie mam, a radio dziala   
												 bradley - 2009-05-05, 17:59
  http://partmaster.com.ua/...ded_=VOLKSWAGEN Golf/syn./Rallye/Country 1995
 
 
nr czesci 1H6845051
												 czarnysauber - 2009-05-05, 18:18
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  | antene to Ty masz w paskach ogrzewania. Ja tez   | 	   
 
 I ja    
												 PrusaX - 2009-05-10, 09:20
  Zakupiłem pare rzeczy:
 
  
 
  
 
  
 
 
												 bradley - 2009-05-10, 09:31
  PrusaX, sprawdz swoja wiazke licznika czy masz pod MFA. Ja nic u siebie zmieniac nie musialem bo wszystko bylo, 96` (oprocz podlaczenia czujnikow temperatury oleju, zewnatrz oraz wskazania zuzycia paliwa - te rzeczy musisz sam pociagnac i polutowac kabelki). Co do wiazki: manetka - skrzynka bezpiecznikow, to juz mialem poprowadzony kabel do manetki   
 
 
Tempomat mialem jak kupilem samochod   
 
 
W razie pytan o instalacje MFA sluze pomoca
												 Lwomati - 2009-05-10, 09:34
  dobre graty... niżej, zawieszka już będzie gites. No i manetka full wypas, fajnie.
												 piotr nowok - 2009-05-10, 12:19
  ladne gadzety ile w -?? 
 
a ten tempomat do czego??bo nie wiem
												 PrusaX - 2009-05-10, 12:24
  sprężyny -40 , manetka do tempomatu i manetka z mfa (dałem 170zł) a co do mfa to najpierw zegary musze zmienić
												 bradley - 2009-05-10, 12:30
  Zegary kupilem z Ibizy. Biale tarcze i czerwone wskazowki gratis
												 piotr nowok - 2009-05-10, 12:34
  to czekam na foty jak wyglada    
												 bradley - 2009-05-10, 12:52
 
  
 
Tylko zabraklo kadru dla kompletu manetek na full wypasie.
 
Bardzo ciezko dostac licznik bezposrednio z vento/golfa. MFA do benzyny mozna dostac juz za 100zl a z TDI zaczynaja sie od 200, a z bialymi tarczami to juz w ogole smiech na sali. Mnie udalo sie za 200 z wysylka.
 
Szkoda, ze PrusaX, zmienil juz wtryskiwacze bo chcialem porownac jak MFA pokazuje spalanie na absolutnej serii. Z moich "badan" wychodzi, ze do tego co komputer pokazuje trzeba dodac ok 1l.
												 PrusaX - 2009-05-10, 17:39
  ja też będe brał zegary od ibizy bo od golfa to w ogóle rarytas, akurat na aledrogo są od golfa tdi z mfa ale cena 299 więc wole poczekać na takie od ibizy ładniejsze są
												 PrusaX - 2009-05-10, 17:45
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  
 
Szkoda, ze PrusaX, zmienil juz wtryskiwacze bo chcialem porownac jak MFA pokazuje spalanie na absolutnej serii. Z moich "badan" wychodzi, ze do tego co komputer pokazuje trzeba dodac ok 1l. | 	  
 
 teoretycznie spalanie powinno być takie same bo wtryskiwacz dostaje taką samą ilośc paliwa, a rozpyla po prostu lepiej, a z drugioej strony u mnie jest auto po chipie i ma dawki podniesione
												 PrusaX - 2009-05-11, 13:04
  No to zakupiłem
 
 
												 Paweł J. - 2009-05-11, 13:16
  Dobry zakup    
												 Lwomati - 2009-05-11, 13:20
  szybki jesteś      fajnie się dzieje, furka będzie miała większy wypasik.
												 bradley - 2009-05-11, 13:28
  Jakis taki podobny licznik, hehe    Cena tez   
 
Tak pozniej z ciekawosci sprawdz jaki masz WGSZ licznika, pozycja nr 1 w serwisowce licznika.
 
Wskazowke temperatury musialem lekko wykalibrowac bo zanizala wskazania w stosunku do mojego oryginalnego licznika, a paliwa tez bo tu jest ciekawa sprawa. Tam gdzie jest czerwona kreseczka to juz jest 0 w baku a nie poczatek rezerwy. Ale SEAT ma bak mniejszy o 10l i jak sie zatankuje do pelna to wskazowka leci poza skale. Kwestia przyzwyczajenia i wstepnej kalibracji. Akurat te male wskazowki sa na sprezynie wiec mozna je bez obaw przestawiac. Natomiast predkosciomierz i obrotomierz sa juz na serwo. Nie ruszalem bo nie ma sensu.
												 Wąski 2 - 2009-05-11, 20:23
  No widzę że dbasz o furacza z takim zestawem do zawieszenia to teraz będzie płynoł 
 
 
Mnie też czekają wymiana tulejek tylnej belki
 
 
A zestaw mfa czeka cierpliwiee na swoje czasy w autku fajna sprawa taki zestaw.
												 PrusaX - 2009-05-22, 18:46
  No to po hamowni
 
 
												 Lwomati - 2009-05-22, 18:49
  i dobrze jest      moc całkiem całkiem, oczywiście można jeszcze dużo wydłubać, ale jest w sam raz. Moment też dobry. Planujesz jeszcze większe mody?
												 PrusaX - 2009-05-22, 19:06
  zastanawiam się, tak jeżdzi ok ale zawsze mocy mało, zastanawiam się nad pompą wtryskową od afn-a a póżniej nad turbiną ze sterowaniem od niego, ale to na razie przyszłość, co do mocy to jak dam więcej na tym co mam to zacznie więcej palić i batory się powiększy
												 Paweł J. - 2009-05-22, 19:12
  Ładny wynik....też bym taki chciał      tylko ta Vmax jakaś taka niska    
												 Lwomati - 2009-05-22, 19:15
  pewnie mierzone na 4 biegu i jakaś odcinka czy coś w tym stylu    
												 PrusaX - 2009-05-22, 20:04
  mierzyliśmy na moc i NM a nie vmax , vmax jest mniej więcej taki 
 
 
												 Paweł J. - 2009-05-22, 20:11
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | vmax jest mniej więcej taki  | 	  
 
Ale to już po modach   
												 PrusaX - 2009-05-22, 20:24
  no dzisiaj mierzone, na zimówkach było ponad 200kmh obr/min ponad 4200
												 Paweł J. - 2009-05-22, 20:28
  PrusaX, ale obrotomierz na 5-tym biegu dojdzie do czerwonego pola      
												 PrusaX - 2009-05-22, 20:32
  nie dojdzie skrzynia mu nie pozwoli, przełożenie skrzyni daje vmax a nie obroty, ta prędkośc to realna, dzisiaj osiągnięta na autostradzie bez przesadnego rozpędzania się dojechałem do max speeda i cyknąłem fotkę
												 bradley - 2009-05-23, 09:51
  Byl program?
												 PrusaX - 2009-05-23, 10:56
  jasne że był, w serii było 90KM
												 PrusaX - 2009-05-27, 21:03
  Wymieniłem tuleje tylnej belki i okazało się że w vento tdi z tyłu sa inne tuleje niż w golfie i te co kupiłem nie pasowały, po wymianie auto w końcu mnie nie wkurza (stukało tak że myślałem że mi belka odpadnie   ), do tego zakupiłem łączniki stabilizatora trw ( 2szt 80 zł) i włącznik świateł od cabrio (z czerwonym podświetleniem) 
 
 
												 spyro - 2009-05-27, 21:35
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | i włącznik świateł od cabrio (z czerwonym podświetleniem)  | 	  a już sie łudziłem, że sam zmieniłeś podświetlenie. Ja zbieram się z tym tematem jak sójka za morze, ale ciągle strach się zabrać za rozkręcanie włącznika.
												 tomek87 - 2009-05-27, 21:51
  PrusaX, gdzie wyrwałeś taki włacznik i za ile ? a dobrze widzę ze brak w nim opcji halogenów ?
												 PrusaX - 2009-05-27, 22:32
  nie ma halogenów w nim, kupiłem na aledrogo dałem 90 a co do przeróbki to z oryginalnego próbowałem zmyć zielony i zmyłem też napisy
												 piru - 2009-05-28, 06:21
 
  	  | spyro napisał/a: | 	 		  |  a już sie łudziłem, że sam zmieniłeś podświetlenie. Ja zbieram się z tym tematem jak sójka za morze, ale ciągle strach się zabrać za rozkręcanie włącznika. | 	  
 
 
Nie ma z tym aż tak dużo roboty     tym bardziej że poradę w tej kwestii można znaleźć tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=12766 z małym ale     tzn. zmieniająć podświetlenie wcale nie trzeba zmywać tej zielonej farby co jest w środku włącznika, jak swój przerabiałem z pomocą onimka to zastosowalismy niebieskiego leda i wszystko pięknie świeci, to samo ma się w przypadku zmiany na czerwone podświetlenie. Najważniejsze to dobry led i chęci    
												 PrusaX - 2009-05-28, 08:04
  masz fotkę jak świeci bez zmywania zielonej farby?
												 piru - 2009-05-28, 10:25
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | masz fotkę jak świeci bez zmywania zielonej farby? | 	  
 
 
W sumie mam fotkę tylko jak świeci całość mojego środka, ale uwierz mi że nie ma problemu zielonego koloru, świeci to jakby w ogóle go tam w środku nie było. Ja sobie tak zrobiłem że na postojowych dioda świeci bardzo mocno tak aby w środku dnia mnie też informowała w sposób czytelny ze nie zgasiłem świateł     brzęczyk strasznie mnie wkur@%%%     
 
 
 
												 PrusaX - 2009-05-28, 11:12
  nice    to teraz wrzuce pare fotek z wymiany spręzyn, zmieniłem na razie przód jutro reszta
 
  
 
  
 
 
												 piru - 2009-05-28, 11:24
  Czytam te Twoje posty i tempo prac mnie zaskakuje     Działasz z głową i w dobrym kierunku     Jak dojdzie jeszcze jakieś kultowe koło to będzie już mega wypas Ventyl. Rozumie że ten zawias to ten co planowałeś - 40 ?
 
Pozostaje teraz tylko czekać na sesję samochodu na tym zawiasie    
												 PrusaX - 2009-05-28, 11:27
  tak -40, jak będzie ładna pogoda to zrobię foty a co do stylu to nie moje pierwsze auto i wiem co lubie
												 piotr nowok - 2009-05-28, 16:45
  czekam na foty jak stoi   
												 PrusaX - 2009-05-29, 14:06
  No to obiecane fotki:
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
												 Paweł J. - 2009-05-29, 14:17
  Super     
 
 
ładnie się komponują te czarne wstawki z czerwonym autem.
												 PrusaX - 2009-05-29, 14:48
  jak kupiłem auto to kolor mnie zobligował do takiego stylu, czerwony kolor dobrze sie komponuje z czarnym, gdybym zrobił inaczej to to auto by nie wyglądało    , zostało mi do zrobienia tylko pare rzeczy: atrapa bez znaczka, wymiana lamp przednich i podłączenie mfa, oraz dokończenie zmiany podświetlenia w środku.
												 Paweł J. - 2009-05-29, 14:59
  Powiem szczerze że zawias bardzo mi się podoba....lekko obniżony i utwardzony....widać że robisz to dla polepszenia przyczepności a nie prześcigasz się w tym kto niżej opuści auto    
												 PrusaX - 2009-05-29, 15:00
  polska to nie kraj na większą glebę, zmieniłem dla przyczepności i prowadzenia oraz dlatego że mi dupa siedziała jak załadowałem za dużo
												 piotr nowok - 2009-05-29, 18:24
  no ladnie sie prezenci z klasa   
												 cinek82 - 2009-05-29, 21:29
  Nice nice    ładnie wygląda maszynka   
												 Lwomati - 2009-05-29, 21:54
  venta prezentuje się teraz bajecznie. Zawiasik podpasował wyśmienicie.
												 PrusaX - 2009-06-28, 16:59
  No to wyszło że autko bierze mi olej ( na 8 tys. km. wziął mi cały stan ), na razie wymienię olej i dokładnie zmierzę ile go bierze ( najpierw usunę wycieki, mam mokro koło intercoolera i odmy) zaleje olejem Valvoline max life diesel 10w40 i zobaczymy jak będzie.
												 PrusaX - 2010-01-01, 22:57
  Jako że dawno mnie tu nie było to uzupełniam troszkę profil: 
 
Zmieniłem wtryski na wtryski z AFN-a , zmieniłem lampy tylne na oryginalne helle czarno czerwone, z przodu założyłem kierunki led- joma, wrzucam troszkę fotek:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Podświetlenie panelu środkowego
 
 
 
 
 
Wnętrze
 
 
 
 
 
 
Ostatni pomiar z hamowni
 
 
 
 
 
 
 
 
												 vezet22 - 2010-01-01, 23:25
  fajny furak i zajebi... podświetlenie w środku    
												 PrusaX - 2010-01-01, 23:57
 
   
												 Lwomati - 2010-01-02, 08:48
  Elegancko    
												 vwkrzysio - 2010-01-02, 08:58
  ładnie ładnie    
 
Chyba sam się wezmę za rozebranie włącznika   
												 lukasz17 - 2010-01-02, 09:00
  zadbana furka:)zmiany na plus   
												 piotr nowok - 2010-01-02, 09:38
  ladnie panie   
												 Arcaj - 2010-01-02, 10:01
  ładny strażak    
												 krzeszak - 2010-01-02, 10:08
  trafione mody            
												 bradley - 2010-01-02, 10:41
  Co to za regres?   
												 Wvojtek - 2010-01-02, 10:46
  fajne wnętrze             za mody
												 czarnysauber - 2010-01-02, 10:51
  Ladny furak!!       
												 pawelvw - 2010-01-02, 11:34
  bardzo ładny ventyl   
												 Wydym - 2010-01-02, 12:17
  Ale zaszalałeś      
												 PrusaX - 2010-01-02, 16:16
 
  	  | bradley napisał/a: | 	 		  Co to za regres?    | 	  
 
 
Wyeliminowane dymienie, miałem padnięty jeden wtrysk, i mi kopcił na pierwszym programie, w tygodniu jadę na poprawkę, leo ma mi zrobić 2 programy i będziemy patrzeć jak wyszło plan jest 115 KM/300NM ma mi zrobic troszke lepszy prog niż mam i przecinak, będe go męczył aby mi zrobił przełąćznik programów abym mógł mieć 2 i zmieniac w razie potrzeby
												 slaw71 - 2010-01-03, 10:04
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | plan jest 115 KM/300NM | 	  
 
chyba z tymi Nm troche przesadziłeś    
												 PrusaX - 2010-01-03, 11:09
  Dlaczego mam 272NM do 300 dam rade dojść, moc dla mnie nie ma znaczenia, bardziej moment obrotowy, jest tylko jedna sprawa do zrobienia (sprzęgło się kończy    )
												 slaw71 - 2010-01-03, 11:17
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  sprzęgło się kończy    ) | 	  
 
             dlatego pisałem że chyba przesadziłeś z Nm,przy raptem 115KM    
												 PrusaX - 2010-01-03, 13:20
  ja kupiłem auto i po 2 dniach miałem chipa więc od razu poczulem że sprzęgło się podslizguje, więc juz od pół roku wiem że czeka mnie jego wymiana, a do tego mam program zrobiony pod koło zamachowe jednomasowe (niżej max moment)
												 bradley - 2010-01-03, 13:35
  U mnie tez zaczelo sie slizgac wiec po prostu zmienilem styl jazdy i od tego momentu tego nie czuje. Raz mialem w bagazniku 450kg. Raz ciagnalem przyczepe i z przyczepa zestaw wazyl ~1800kg
 
To z tych najbardziej ekstremalnych przypadkow obciazen. Czy przez to mam jakies gorsze osiagi ciezko powiedziec. Sprzeglo ma ~265kkm a vag pokazuje stale okolice 9,3-9,4s do 100km/h  z oryginalnych 12,5-13 bylo co urwac.
 
 
A ten wtrysk mogl lac przez to, ze wymieniales koncowki wtryskiwaczy ale nie ustawiales juz cisnien przedwtrysku i zasadniczego co po przekladkach koncowek do sprawdzenia jest.
 
Jednak korekcje z nieba sie nie wziely i o czyms informowaly.
 
 
Po roku uzytkowania 1Z stwierdzam, ze ten silnik nie daje satysfakcji. AFN z dotknieciem czarodziejskiej rozdzki robi sie na ~140KM i ta moc bylaby ze stalym momentem juz satysfakcjonujaca.
												 PrusaX - 2010-01-03, 14:18
  sprawdzalem wtryski na maszynie przed wymianą tego wtrysku i w międzyczasie jeżdziłem na oryginalnych końcówkach i na jednym wtrysku miałem za duża korekcję zmieniłem wtryskiwacz i problem się skończył, ostatnio wymieniłerm końcówki na nowe od afn-a i korekty mam na poziomie 0,6-0,8, poza tym zmieniłem komputer z 8-mio na 16-bitowy i dostał więcej powietrza teraz turbina dmucha do 1,2-1,3 bara, a co do sprzęgła nie po to robię program aby oszczędzać sprzęgło, lubię czasami depnąć i dlatego koszty z wymianą sprzęgła są dla mnie oczywiste
												 bradley - 2010-01-03, 15:24
  Ja mam stale 1,1, w peaku max to 1,2 stad tez nizszy moment bo 288 (maha)
 
Ta turbawka ma zbyt mala ciepla strone zeby byla wydajniejsza, niestety. 
 
slaw71, wymysliles cos z wieksza WG?
												 slaw71 - 2010-01-03, 17:20
 
  	  | PrusaX napisał/a: | 	 		  | ostatnio wymieniłerm końcówki na nowe od afn-a i korekty mam na poziomie 0,6-0,8, poza tym zmieniłem komputer z 8-mio na 16-bitowy i dostał więcej powietrza teraz turbina dmucha do 1,2-1,3 bara | 	  
 
i to wszystko dla 115KM     nie kumam     
 
 	  | bradley napisał/a: | 	 		  | slaw71, wymysliles cos z wieksza WG? | 	  
 
jeszcze jestem na etapie poszukiwań,czekam na ostatnią najważniejszą opinię.Jak wszystko będzie Ok. to chylę sie ku GT2052V     
 
Koniec OT    
												 bradley - 2010-01-03, 17:27
  Ale to juz nie jest na WG    
												 slaw71 - 2010-01-03, 17:28
  wiem    
												 PrusaX - 2010-01-03, 19:44
  Jasne doszedł bym spokojnie ponad 130 km ale to by się odbiło na żywotności auta, ja mam do pracy 700 km i normalnie użytkuje to auto, dla mnie tak jak napisłąem wyzej jest wazniejszy moment a nie moc, miałem te 120 km i mi auto dosyc mocno kopciło( za mało powietrze było)
												 slaw71 - 2010-01-03, 19:46
  przy takim momencie prędzej Ci się silnik roztelepie niz majac 130KM    
 
FMIC się kłania i wydajniejsze wtryski
												 bradley - 2010-01-03, 21:39
  Tylko, ze maksymalna moc osiagasz przy 4 do 4,4 obr/min i raczej rzadko tam wskazowka zaglada. A jak zwiekszasz moment na niskich obrotach to wlasnie tam tez bedzie wiecej mocy bo moment jest pochodna mocy. I poniekad wlasnie to odbije sie na zywotnosci bo dostaje wszystko po dupie od przegubow po sprzeglo. 
 
 
Nie ma co demonizowac to czy to bedzie 280Nm czy 300Nm to to jest pikus. Gdybys na dziendobry przy 1800obr/min mial 400Nm no to moznaby bylo prowadzic dalsza polemike na temat zywotnosci   
												 PrusaX - 2010-01-03, 21:54
 
    spoko, dla mnie styka, i tak jest dużo lepiej niż seria, objeżdżam afn-y w serii jak chcę
												 PrusaX - 2010-02-16, 17:41
  Aktualne poprawki i hamowanie
 
 
 
 
 
a po kolei tak było dzisiejsze rżeżbienie     
 
DI3 jeden soft i porawki
 
 
 
 
 
DI4 i poprawki
 
 
 
 
 
zostało na najmocniejszym DI3
												 Wvojtek - 2010-02-16, 19:42
  no ładnie       
												 
					 | 
				 
			 
		 |