|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Nasze Ventki - VENTO VR6 by patryq 
						
												 patryq - 2009-04-21, 19:36 Temat postu: VENTO VR6 by patryq Hejka wszystkim jestem nowy na forum bo niedawno zakupilem vento . Mam na imie Patryk mam 18 lat i jestem z wrocka    . Moje vento zakupilem jakies 3 miesiące temu po okazyjnej cenie . Kupilem je wyłącznie dla silnika bo chcialem przełozyc do mojego golfa 3 unikata ( z otwieranym dachem jak w polo) lecz po kupnie stwierdzilem ze jednak nie bede nic przekladał i zostane przy vento 
 
 
Moj ventyl posiada silnik vr6 bez zadnych przeróbek seria (174 KM)
 
jest to 1992 rok na wyposazeniu posiada:
 
termotronic
 
abs 
 
2x airbag
 
4x el.szyby
 
el. lusterka 
 
itp.
 
 
ma sprotowe zawiszenie na amorkach bilsteina i czerwonych spręzynach 
 
oryginalny tłumik (jedynie bez kata) , oryginalne alu felgi z oponami dunlop.
 
 
vento posiada tez fron od golfa takiego go zakupilem lecz po kupnie odrazu załozylem mu nowe lapmy i kierunki .
 
 
Silnik został pomalowny na czarno 
 
 
plany:
 
polerka i pasowanie kanałów głowicy i kolektorów, polerowanie gniazd zaworowych
 
jakies felgi 17''
 
wnętrze ze skóry i cilmatronic
 
 
a to fotki mam tylko 3 lecz jutro porobie i zaraz dodam   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pozdr i czekam na ocenke ventki   
												 Paweł J. - 2009-04-21, 19:57
  patryq, witam na forum    
 
 	  | patryq napisał/a: | 	 		  | lecz po kupnie stwierdzilem ze jednak nie bede nic przekladał i zostane przy vento | 	  
 
             
 
 
 	  | patryq napisał/a: | 	 		  | vento posiada tez fron od golfa takiego go zakupilem lecz po kupnie odrazu załozylem mu nowe lapmy i kierunki .  | 	  
 
osobiście polecałbym front od vento-nawet w serii     
 
 
 	  | patryq napisał/a: | 	 		  polerka i pasowanie kanałów głowicy i kolektorów, polerowanie gniazd zaworowych
 
jakies felgi 17''
 
wnętrze ze skóry i cilmatronic
 
 | 	  
 
 
Ambitne plany....osobiście uważam że felga 16" i cienka opona w zupełności wystarczą przy tym zawiasie    
 
 
A tak poza tym to ładny okaz    
												 zlotykamil - 2009-04-21, 21:27
  fajny furaczek i lakierek elegancki   
 
  	  | patryq napisał/a: | 	 		  | zostane przy vento  | 	               
 
 też bym chciał
 
 	  | patryq napisał/a: | 	 		  | silnik vr6 bez zadnych przeróbek seria (174 KM)  | 	  
 
 
patryq, zrób mu ogrinalny froncik - bo tak to brakuje mu tej duszy Vento    
												 levis521 - 2009-04-21, 22:26
  Ladna ventka,tylo ten przod blee,kolejna VR na forum;)
												 dżodżo1986 - 2009-04-21, 23:26
  ciekawie wygląda, ale jak już inni pisali bez frontu golfa będzie lepiej    powodzenia w modach
												 Lwomati - 2009-04-22, 03:11
  No brawo, wreszcie jakieś vr6      jest konkurencja będzie większa ochota na mody     
 
Nie podoba mi się przód od golfa, reszta standard jak u mnie.
												 patryq - 2009-04-22, 17:08
  Witam widze ze kolejni mowią zebym zalozyl front od vento spokojnie dopiero co kupilem auto    mysle ze do wakacji uzbieram troche kasy i zrobie wszystkie mody które opisal i załoze nowy front    a tutaj daje wiecej fotek :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
												 Buli - 2009-04-22, 17:15
  jak dla mnie venciorek   na wypasie:D nawet te lampy od golfa  dobrze wygladaja:D
												 tomek87 - 2009-04-22, 17:18
  oryginalny front od vento w wersji ciemnej i bedzie git   
												 Lwomati - 2009-04-22, 17:34
  pokaż środek jeszcze...
												 piotr nowok - 2009-04-22, 19:06
  fura wypas plany tez ladne a froncik z vento moim zdaniem lepszy   
												 patryq - 2009-04-22, 21:03
  oki jutro dodam fotki srodka    zastanawiam sie co jeszcze by zmienic w vanto prócz zmiany frontu jakies propozycje   
												 spyro - 2009-04-22, 21:04
  koniecznie z powrotem fronick od Ventki i bezie lux malina. pozazdrościć silniczka.
												 Buli - 2009-04-22, 21:05
 
  	  | patryq napisał/a: | 	 		  jakies propozycje    | 	  G- STYLE  nisko i szeroko robimy:D
												 patryq - 2009-04-22, 21:15
  nisko juz jestes    moze jakas fale z rantem i bedzie dobrze:)
												 Buli - 2009-04-22, 21:16
  własciwie masz racje:) teraz szerokie 15 i ładne oponki i dla mnie wypas maksymalny:D
												 patryq - 2009-04-22, 21:18
  no zastanawiam sie nad 16 lub 17 bo 15 takie przymałe   
												 Rafik - 2009-04-22, 21:20
  Witam Kolege ładny furak widze ze coraz wiecej vr6 i kazdy ma w dupce kryzys i bedzie zalewal swoje 2.8 liitra    Lampy od golfika zupełnie nie leża na venciakach niewiem czemu ale ja tego nie znosze moje osobiste odczucie No i dawaj foty srodeczka      
												 Buli - 2009-04-22, 21:26
 
  	  | patryq napisał/a: | 	 		  | no zastanawiam sie nad 16 lub 17 bo 15 takie przymałe  | 	    włąsnie nie za małe  fajnie sie prezentuja:D
												 patryq - 2009-04-22, 21:29
  moze i tak ale mysle ze rosądnym wyborem bea 16 wieksze nic 15 ale da sie jezdzic a 17 troszke za duze :/
												 piotr nowok - 2009-04-23, 11:32
  moim zdaniem 17 be to juz lepiej 16 ale 15 z konkretnym rantem to byl by wypas   
												 Paweł J. - 2009-04-23, 13:58
  Przy tym zawiasie 17-stka jeszcze wejdzie, ale mało która....trzeba dobrze na parametry patrzeć....no i oponka tu musi być strasznie cieniutka.
 
 
Musze powiedzieć, że mi osobiście do venta najbardziej się widzi 195/45R16...ale jak się na tym śmiga to nie wiem-pisze tylko o moich wizualnych doznaniach    
												 Buli - 2009-04-23, 14:02
  Tygrysisko,  dobrze mowisz  tylko ja bym dał  205/45/16  mam 215/40/16  na 9 calowe i miejsza opona niestety nie wejdzie ;/ 205 probowałem nie da rady.... kup najlepiej 16 7.5 cala i oponki do tego 205/45 jezdzi sie fantastycznie  i dobrze wyglada wiem z doswiadczenia
												 patryq - 2009-04-23, 17:07
  no i chyba tak zrobie ze kupie 16 lecz chce felge z rantem
												 patryq - 2009-05-06, 22:06
  koledzy doszło do małych zmian co do planu modów w mojej ventce , mianowicie silnik został juz rozebrany głowica została poprawiona (jeszcze nie do konca) czeka na uszczelke odpręzającą oraz zestaw turbo    planowane doładowanie to 0.8 BARa . Mysle ze do lipca ruszy moj mały potwór    pozdr
												 tomek87 - 2009-05-06, 22:40
  no to się dzieje            
												 Lwomati - 2009-05-07, 03:55
  no to gratulacje      ja nie potrafię się zabrać za turbo u siebie. Po pierwsze to nie mam kasiory na takie wynalazki. Działaj, zobaczymy ile wyskoczy na hamowni kuniów    
												 Paweł J. - 2009-05-07, 06:03
 
  	  | patryq napisał/a: | 	 		  zestaw turbo    | 	  
 
No proszę VR6 na turbine-może być ciekawie.    
												 grzybek31 - 2009-05-07, 08:02
  vr6 na turbinie to będzie już masakra ponad 250 koni ile planujesz z niego wydusić   
												 Michcik - 2009-05-07, 10:44
  oj widze ze sie dziej i to grubo    ciekaw jestem jak teraz Ventylek bedzie przyspieszal i zostawial wszystkie "lepsze" bryki daleko za soba   
												 levis521 - 2009-05-07, 12:03
  Ile za taki zestawik turbo musisz wybulic kasy?
												 patryq - 2009-05-07, 16:22
  na doładodowaniu 0.8 bara bedzie około 280 koni kupoje zestaw turbo w ameryce koszt około 3 tys plus transport
												 Lwomati - 2009-05-07, 18:06
  zobaczymy co z tego wyjdzie. Też jakiś czas temu miałem ochotę na taki zabieg. Jestem ciekawy jak wytrzymają seryjne części. A jakiś przybliżony koszt montażu? Sam to będziesz robił, czy w jakiejś firmie tuningowej zajmującej się mechaniką silnika? A w jakim stanie masz obecnie vra?
												 Hormon - 2009-05-07, 18:13
  Jeśli silnik seria, bez modów to nie wróże Ci dobrze. To będzie za duże obciążenie. 
 
 
No ale myślmy pozytywnie   
												 patryq - 2009-05-07, 21:34
  no to powiem tak cena za robote bedzie zerowa bo sam to bede robil a co do tego ze jak silnik seria to nie wytrzyma to sie nie zgadzam bo jezeli bedzie odpowiednio odpręzony do doładownia to bedzie chodził lesz maxymalne goładowanie bez kucia silnika to kokoło 1.2 bara przy dobrym odpręzeniu ja daje 0.8 bara i wystarczy
												 Lwomati - 2009-05-08, 03:34
  Jak robisz sam to czeka Cię dużo roboty. Powodzenia i czekamy na efekt końcowy. Jestem ciekawy ile wszystko bedzie kosztowało i jaki przyrost mocy ze sobą przyniesie.
												 patryq - 2009-05-08, 07:31
  no to tak jak wczesniej juz pisalem moc bedzie w granicach 280 koni moze 300 a koszt mysle ze w granicach 5 tys zł .
												 Lwomati - 2009-05-08, 07:36
  może te 280KM. Na wdmuchaniu 0,5 bara będzie jakieś 220KM i to już wy wystarczyło. Więcej bym nie kombinował, bo po co. Chyba że robisz samochód do dragu. I tak nie będzie trakcji. Do 280/300KM przydałoby się wymienić sprzęgło i nawet skrzynię na mocniejszą. Tak samo układ hamulcowy i półosie.
												 Hormon - 2009-05-08, 13:21
  Jeśli ma być 280km to trzeba w cholerę rzeczy powymieniać, seria tego nie wytrzyma.
												 Lwomati - 2009-05-08, 13:32
  wytrzyma, kilka dni      Seryjne graty są wytrzymałe. Słyszałem, że do 300KM wytrzymują, ale tylko wał      odprężenie silnika to podstawa, ale przyrost 100KM to sporo nawet po odprężeniu.
												 patryq - 2009-05-08, 22:47
  sprzegło mam nowe sportowe spiekane zalozylem jakies 500 km temu . A silnik wytrzyma te 280 koni tak powiedzial mi gosciu zajmujący sie zakladaniem turbo do vr6 w ameryce ale pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wąłsnej skórze jak cos to kolejna rozbiórka silnika i wtsawaim wszystko kute:) pozdravwiam
												 Lwomati - 2009-05-08, 22:58
 
     działaj
												 piotr nowok - 2009-05-09, 10:09
  tez jestem ciekaw jak to bedzie chodzilo    
												 Paweł J. - 2009-05-09, 19:22
  patryq, a Ty samochód robisz na jakieś wyścigi np na ćwiartkę....czy tak do codziennego użytku    Hamowałeś swojego VR-a   
												 Hormon - 2009-05-09, 19:52
  Podejrzewam że auto na co dzień, ale jak bym miał tyle kucyków pod maska, to na pewno bym go sprawdził na ćwiartkę. 
 
 
Ale martwi mnie to że silnik jest seria   
												 patryq - 2009-05-09, 23:02
  tak bylem na hamowni i wyszło ze ma 170 koni a vr bedzie do codziennej  jazdy a na ćwiartke tez go spróboje ale tak szczeze to robie go zeby miec cos innego niez wszyscy    pozdr
												 slaw71 - 2009-05-10, 08:59
  widzę że kolega uderza w grube mody.Każdy robi autka,według własnego widzi mi się,a ja powiem tylko tyle.Mam kolegę który jest strasznym napaleńcem co do modów i do golfa II wsadził silnik od audi TT,który ma w serii 180KM.Było mu mało i tak go wyrzeżbił,że teraz ma 312KM,autko obecnie mało co nadaje się do jazdy po mieście,bo dopiero od trójki łapie trakcję.Robił to autko z myślą o startach na 1/4 mili i co? Pojechał na zawody i się rozczarował,bo jak się okazało jego 312KM w porównaniu z furami jakie tam przyjeżdżają po 500/600KM to pikuś.Więc  po co mu to było,jak się okazało że autko na ulicę jest za mocne,a na 1/4 mili jest za słabe.Uważam że na nasze drogi starcza autko do 200KM i tak nie ma gdzie tym jeżdzić,przemyśl czy warto pakować tyle kasy w takie mody i będziesz miał z tego satysfakcję.No chyba że nie masz co zrobić z nadmiarem kasy to się baw,ale na Twoim miejscu odrazu bym go zakuł.Pozdro    
												 bradley - 2009-05-10, 09:25
  Ja sie juz powoli zastanawiam czy nie dac sobie spokoju i zbierac kase na inny samochod z bardziej przyszlosciowa baza silnikowa;) Do swojego wstawie jeszcze kolektor z AJMa i FMICa  bo im cieplej tym bardziej batorzy. Jesli wysra sie turbina to wtedy bede myslal nad VNT - jakas hybryda. Jesli turbina bedzie dzialac to nie bede jej zmienial bo nie widze sensu. Nie gwizdze, nie huczy, nie puszcza oleju, laduje co trzeba, wiec zostaje.
 
 
 	  | slaw71 napisał/a: | 	 		  | jak się okazało że autko na ulicę jest za mocne,a na 1/4 mili jest za słabe | 	  
 
Jest jeszcze opcja 2 programow - ride for rolls i no traction street    
 
 
Jestem ciekaw co z tego wyjdzie patryq. Mysle, ze koszt takiej modyfikacji to koszt jednego silnika VR6 a remont VR6 to jak polowa silnika. Koszty ogromne, przyrosty na pewno nie skromne   
												 patryq - 2009-05-10, 09:50
  jezeli bym zakuł silnik to kupil bym skrzynie ze szperą i robił do na 500 koni ale narazie daje go na 280 i zobaczymy   
												 bradley - 2009-05-10, 09:55
  Powyzej 250KM przednionapedowcem nawet ze szpera to IMO bezsens. A napedu na 4 lapy nie zrobisz bo bys musial wyrznac pol dupy i wspawac nowa podloge     
 
U nas nie ma gdzie jezdzic. Ledwo sie rozpedzisz to musisz juz hamowac. Torow bez dziur jak na lekarstwo.
												 Hormon - 2009-05-10, 09:59
  Głupoty opowiadacie że nie ma gdzie jeździć   , jak bym miał taka moc to jeździł bym tylko nocą i robił kil na innych użytkownikach. Co by niektórym pokazać jak się buja furka   . W Rzeszowie mamy kilka aut które maja napęd na przód i moc około 300km, nikt z nich nie narzeka że nie ma gdzie jeździć. A frajda z jazdy jest nie do opisania.
												 patryq - 2009-05-10, 10:10
  tak jak kolega napisal jezdzic mozna a najlepsze jest uczucie ze prawie nie ma aut które by cie wyprzedziły   
												 Paweł J. - 2009-05-10, 10:26
 
  	  | patryq napisał/a: | 	 		  a najlepsze jest uczucie ze prawie nie ma aut które by cie wyprzedziły    | 	  
 
Oj Panowie....pamiętajcie tylko, że na drogach są także inni ludzie i czasami można także im wyrządzić krzywdę, okaleczyć lub zabrać życie.    
												 patryq - 2009-05-10, 10:49
  tak tak my wiemy wszystko w granicach rozsądku   
												 patryq - 2009-05-13, 19:31
  Panowie juz turbo, intercooler, kolektor i blow off mam w domu jeszcze pale detali i zaczynam robote:)
												 patryq - 2009-05-13, 19:35
 
  
												 Lwomati - 2009-05-13, 19:38
  no ładne graty. Jeszcze orurowanie      i można wodę lać.
												 grzybek31 - 2009-05-13, 19:42
  no to niedługo się zacznie mi osobiscie starczyło by koło 200 km ale apetyt Rośnie w miarę jedzenia wiec życzę powodzenia i jestem ciekawy jak to będzie jeździć   
												 piotr nowok - 2009-05-13, 20:08
  no ladny sprzecik    jestem ciekaw efektow
												 patryq - 2009-05-14, 13:25
  czekam jeszcze tylko na uszczelke pod głowice i westgata i to było by na tyle natomiast robie cały nowy wydech pod turbo 3 calowy
												 Lwomati - 2009-05-14, 13:34
  Materiały pomocnicze:
 
 
http://www.insanedubz.com/engine_rebuild3.html 
 
 
chyba, że już widziałeś.
												 patryq - 2009-05-14, 20:14
  Dzieki kolego za stronke mam inne materiały dostałem od gosci co mi zestaw ten turbo sprzedał posiada golfa 550KM którym sie pieknie jezdzi mialem okazje   
												 patryq - 2009-05-16, 20:36
  przymierzylem turbo i niestety oryginalny kolektor dolotowy sie nie miesciu musi by krótki a tak to teraz wygląda
 
 
												 slaw71 - 2009-05-16, 20:42
  takie BIG TURBO robi wrażenie,ale ten FMIC chyba schowasz,bo tak na wierzchu to porażka    
												 patryq - 2009-05-16, 21:45
  bedzie do połowy zakryty rejstracją a inaczej go nie umieszcze bo sie nie miesci   
												 levis521 - 2009-05-16, 22:25
  i tak bedzie ladnie.
												 patryq - 2009-05-24, 20:10
  panowie juz mam wszystkie czesci jutro składam silnik mam nadzieje ze do konca tyg odpali   
												 Gavel - 2009-05-27, 07:36
  Z braku czasu dopiero natrafiłem na ten temat i jestem pełen podziwu że znalazł się ktoś, kto chce z Ventki pocisk zrobić.
 
patryq trzymam kciuki za mody i czekam na jakieś fotki z prac   
												 levis521 - 2009-06-28, 09:47
  patryq,  i jak tam z ta turbinka,nic nie piszesz.pochwal sie cos tam wymodzil.   
												 Lwomati - 2009-06-28, 09:51
  no właśnie pisałem do niego maila jakiś czas temu. Nic się nie odzywa...
												 Wąski 2 - 2009-06-28, 11:11
  A może silnik nie wytrzymał   
												 levis521 - 2009-06-29, 20:13
  no moze i nic nie opowiada.
												 slaw71 - 2009-06-29, 21:54
  to jest cisza przed burzą     patryq zrobi taką furę że hoho    
												 
					 | 
				 
			 
		 |