Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - --<Vento by Kruchy>--

Kruchy69 - 2012-01-28, 13:39
Temat postu: --<Vento by Kruchy>--
Tak wiec, widzac jaka cisza na forum spórbuje sie pochwalić swoim dupowozem. :p
VW Vento rocznik 1998 granatowy metalik
Opcja:
-elektryczne lusterka
-thermotronic
-elektryczne szyby x4
-poducha w kierownicy
-tempomat
-hak
-alufelgi BBS (które miałem z poprzedniego vento)
-silnik 1.9 TDI AHU 90 KM.

Plany:
-zawieszenie -40 (na poczatek)
-lepsze nagłosnienie (aktualnie 8 głosnikow i radio JVC)
-podniesienie mocy (aktualnie wtryski z AFH z VW Bory 110KM i chip "z allegro")
-lampy smoked
-zmiana zderzaka na ori od Vento (wczoraj kupiony kupiony)
-przyciemnienie tylnych swiateł, kierunkowskazów z przodu i z boku
-itd, co przyjdzie fajnego do głowy

Venciak tydzien po kupieniu wygladał tak:



Po jakims czasie pojawił sie spoiler z tyłu


Ale na pewnym krawezniku zniknał hokey z przodu



vwkrzysio - 2012-01-28, 14:40

no furak oblukany na żywca. Baza jest dobra tylko coć z tym trzeba zrobić ;)
Kruchy69 napisał/a:
Plany:
-zawieszenie -40 (na poczatek)

Kup od razu gwint, jakieś tam kity to tylko strata hajsu, potem i tak będziesz chciał jeszcze niżej :diabełek:

Kruchy69 - 2012-01-28, 14:49

vwkrzysio napisał/a:
jakieś tam kity to tylko strata hajsu

sprężyny na przód -40 kumpel mi dał, a z tyłu wyciagne te tulejki co pokazywałem. :p
Narazie krucho z kasa mam, bo te błotniki, maska i zderzak mi troche hajsu pochłoneły, a jeszcze musze bebny i okładziny zmienic z tyłu, a to kolejne stówki leca. Ale kiedys na pewno załoze gwinta. Jeszcze wczoraj na trasie cos mu sie zrobiło ze przeszedł w tryb awaryjny, ale zgasiłem go i odpaliłem i było w porzadku. Obstawiam zapchany kolektor dolotowy. :p

pawelvw - 2012-01-28, 15:40
Temat postu: Re: --<Vento by Kruchy>--
Kruchy69 napisał/a:

Plany:
-podniesienie mocy (aktualnie wtryski z AFH z VW Bory 110KM i chip "z allegro")

raczej od silnika AFN
a pro po sportowe sprężyny i zwykła amory to nie jest najlepsze rozwiązanie lepiej daruj sobie to rozwiązanie i zbieraj kasę na gwint

Przemek - 2012-01-28, 15:50

pawelvw napisał/a:
Kruchy69 napisał/a:

Plany:
-podniesienie mocy (aktualnie wtryski z AFH z VW Bory 110KM i chip "z allegro")

raczej od silnika AFN


kolega strzelił literówkę . miało być AHF cały aluminiowy tdi

Kruchy69 - 2012-01-28, 16:19

Cytat:
a pro po sportowe sprężyny i zwykła amory to nie jest najlepsze rozwiązanie lepiej daruj sobie to rozwiązanie i zbieraj kasę na gwint

Jak juz wspominałem, ze na razie krucho z kasa, a on stoi jak koza. :/ i to sa z jakiegos GT czy cus :p no zobaczymy. Narazie musze sie wyzbyc rdzy i wgniecen. :p
Cytat:
kolega strzelił literówkę . miało być AHF cały aluminiowy tdi

Dokładnie kolego AHF. :p

arabian - 2012-01-29, 09:01

ARL to ma 150 KM ;)
pawelvw - 2012-01-29, 09:11

bora z silnikiem TDI o oznaczeniu ARL to miała 150KM w seri ale pierwsze słysze żeby seryjny silnik AFN miał 150KM i nie słyszałem nigdy o takim oznaczeniu silnika jak AHF coś pomieszaliście
arabian - 2012-01-29, 09:17

Przecież jest ARL zamyśliłem sie ale juz poprawiłem
Kruchy69 - 2012-01-29, 12:46

Niby mój temat a za nic nie wiem skad ten ARL skad te 150 km :D
Kruchy69 - 2012-02-08, 22:30

W tym tygodniu moja Ventka sie stęskniła za moja ręką pod maska i wymusiła to na mnie. Pewnego dnia, podczas mrozów przekręcam kluczyk, świece się grzeją, radio się włącza, wyłączam nawiew - świece nagrzane, silnik gotowy do rozruchu. Przekręcam kluczyk, a tu głośny i nieprzyjemny zgrzyt. Myśle "o cho!"... Wróciłem do domu, postawiłem Ventke przed garażem, zgasiłem, poszedłem zjeść, wracam, próbuje odpalić a vw do mnie znów z okropnym zgrzytem i nagle "bzzzziuuuuum!" i niestety już musiałem go wepchać do garażu. Rozbieram rozrusznik, a tam resztki przekładni planetarnej. :/







Ale na szczęście miałem drugi rozrusznik z uszkodzonym elektrowłącznikiem. Pół godzinki i zrobiony z dwóch jeden. Nowy smar, tulejki więc mam spokój na jakiś czas ;)

Kruchy69 - 2012-02-08, 22:34

Przepraszam ze jakosc zdjec, ale nie miałem pod reka aparatu ;)
Przemek - 2012-02-08, 22:57

pawelvw napisał/a:
nie słyszałem nigdy o takim oznaczeniu silnika jak AHF coś pomieszaliście

110 koni montowane przeważnie w octaviach cały alumiejny

Kruchy69 - 2012-02-08, 23:37

ventylek86 napisał/a:
pawelvw napisał/a:
nie słyszałem nigdy o takim oznaczeniu silnika jak AHF coś pomieszaliście

110 koni montowane przeważnie w octaviach cały alumiejny


Już mniejsza o to ale:
ARL - 150 koni
AFH to AHF z mała literówka - 110 koni
AHU taki jak mój 90 koni. ;)

Morfeusz142 - 2012-02-09, 09:29

Ładny, a jak wygląda stan blach w roczniku 98?
Kruchy69 - 2012-02-09, 21:56

Cytat:
Ładny, a jak wygląda stan blach w roczniku 98?


Oj marnie powiem Ci szczerze... I juz nie mowie o błotnikach, ale nap podłoga była w tragicznym stanie. Tylne drzwi przy wiązce od kabli to tez juz powoli sie zaczyna palec zapadać...

Kruchy69 - 2012-02-09, 21:58

A i klape musiałem zmienic, bo niestety juz sie nie nadawała do niczego. Maska czeka do wiosny z wymianą bo tez ja miejscami wypryszczyło...
Kruchy69 - 2012-03-03, 22:22

Dzisiaj plany miałem ambitne, no ale niestety sie skonczyło na zabawie z podswietlaniem.
Kupiłem 17 diod i tyla samo rozystorów. koszt...? 11 zł :p

Miałem dokumentować fotograficznie kazda operacje, ale jakoś mnie robota pochłonęła że zapomniałem. :D

Acz efekt mnie pozytywnie zaskoczył. :p



Wiem wiem, jakość zdjęć jest conajmniej powalająca. :D
Miałobyć jeszcze podświetlanie panelu nawiewów, ale niestety juz mi czasu nie starczyło. A i jeszcze miałbyc negatyw, ale nie mogłem rozebrać zegarów. I tu sie zwracam z pytaniem, nie wiecie jak rozebrać zegar ten na diodach smd...? Bo z tego co tam wypatrzyłem to wyświetlacze, które są przylutowane, nie pozwalają zdjąć tego białego plastiku... :/

Kruchy69 - 2012-03-05, 19:47

Dzisiaj z kolei zrehabilitowałem grill, oraz go pomalowalem. ;)
Miał takie małe pekniecie:

Lecz za pomoca resztek grilla ze starego venciaka udziergałem łatke:

Oraz przygotowałem go do malowania, tj: zmatowiłem, pozaklejałem to co niepotrzebne i pomalowałem na czarny mat. Ale zdjecia jutro jak wyschnie.


Skróciłem tez drążek od biegów o 4 cm, mama uszyła skórzany mieszek, lecz gałka została oryginalna. ;) Zdjecia również jutro.

A teraz potrzebuje waszej opinii, na jaki kolor pomalowac znaczek...? Aktualnie jest szary... Co proponujecie...?

zeniTh - 2012-03-05, 19:49

Kruchy69 napisał/a:
na jaki kolor pomalowac znaczek...? Aktualnie jest szary... Co proponujecie...?


czarny ;)

Kruchy69 - 2012-03-05, 19:56

Cytat:
czarny ;)

Mówisz...? Nie bedzie sie za bardzo zlewało z gillem...?

vwkrzysio - 2012-03-06, 13:11

zielony znaczek !!
vw-maly - 2012-03-06, 14:33

pod kolor alu...
Kruchy69 - 2012-03-06, 21:29

Wygrzebałem w garazu chromowany z golfa 2, i chyba stanie na nim :D
Kruchy69 - 2012-03-08, 20:46

Trzy dni pracy przejawiły sie nowymi pierdółkami typu:
-Skończone podswietlanie (całość czerwone)
-Poklejony i pomalowany grill (znaczek czeka na montaż)
I najważniejsze:
Nowy zawias :D nowe poduszki amortyzatorów i nowe łożyska. ;) Efekt zmian zawieszenia jest bardzo mile zaskakujacy. W zakrety wcina sie jak przyklejony, zadnego giecia, ale też nie jest za twardy, fakt ze na komforcie troche stracił, ale za to lepiej sie prowadzi.

Narazie mam mało zdjęć, ale lada dzień powinny być nowe, może juz na letnich kółkach ;)






W przyszłym tygodniu moze sie wezme za przekładanie błotników, zdesia i maski, a jak bd bardzo ciepło to i smoked zawita w autku. ;)

Kruchy69 - 2012-03-12, 19:30

Zgodnie z obietnica wrzucam zdjecia, jak narazie przód zostaje nieruszony, gdyż zajałem sie troche naglosnieiem. Ale póki co to faza projektowania. Mam troche nauki wiec duże przy venciaku nie zrobiłem.








Kruchy69 - 2012-03-16, 20:03

Dzisiaj zająłem się przodem, w końcu. Narazie prace konserwujace i naprawcze.


I tu oto dziurka, jedyna w całym przodze. Gdzie, nie gdzie, powychodziła powierzchowna ruda, ale dziurka to najwiekszy problem.



Takim o to sposobem venciak sie robi. ;) W trakcie prac jest tez zabudowa w bagażniku, w postaci małego soobwofera. ;)

vwkrzysio - 2012-03-16, 21:18

no rozebrałeś.... ciekawe czy złożysz :diabełek:
Kruchy69 - 2012-03-17, 22:57

:hejka: I nastał czas składania :D niby zamienniki, ale przy urzyciu odpowiednich narzedzi udało sie zniwelowac chociaz to obcieranie, niestety, szpara przy lampie dalej jest, ale chyba nic z tym nie zrobie :/ a o to foto:







Nastepne rzeczy do zrobienia to: subwoofer, wyczyszczenie kolektora dolotowego i zrobienie wydechu, bo jest w tragicznym stanie.

vwkrzysio - 2012-03-18, 08:56

a mój kumpel wczoraj zakładał zamiennik i.... pasuje jak oryginał :mysli:
Kruchy69 - 2012-03-18, 12:57

vwkrzysio napisał/a:
a mój kumpel wczoraj zakładał zamiennik i.... pasuje jak oryginał

u mnie prawy tak pasował, leciutko tylko obcierał, to zdałem drzwi, przykreciłem błotnik i przez drewienko i smatek pukałem młodkiem i tez juz jest ładnie. Z lewym troche gorzej było... Ale tak wczoraj sobie myslałem ze ta karoseria juz ma swoja pozycje, swoje lata i przez te lata sie troche zdeformowala i chyba nawet oryginał trzeba by było poprawiac. :p

Paweł J. - 2012-03-18, 14:38

A jak tam wzmocnienia w progach.....rudy nie wlazł miedzy wzmocnienie a poszycie ? Spawałeś to ?
Kruchy69 - 2012-03-18, 20:26

ja osobiscie nie sprawdząłem, bo ja go rozebrałem i zaprowadziłem do sasiada blacharza, który mi zaspawal ta dziure i jeszcze jdena znalazl po drugiej ztroni i zakonserwował progi od srodka, takze raczej tam nie było rudy.
Kruchy69 - 2012-03-23, 19:42

Paweł J. napisał/a:
Spawałeś to ?

Sumienie nie dało mi spokoju. Sprawdziłem. Wszystko ładnie zrobione, ale zająłem sie troche strupami w podłodze. Umyłem myjka cisnieniową, wyczysciłem do gołej blachy, zapodkładowalem, zakonserwowałem progi od środka i zaprowadziłem do sasiada, aby nałożył baranka, jutro juz bedzie gotowy.






A po odstawieniu autka do lakiernika, zająłem sie polerka mojej jedynej w swoim rodzaju klamki od schowka

vw-maly - 2012-03-23, 19:55

no widze prace malarsko konserwujace ida pełn para :oklaski: za wkład roboty...
Kruchy69 - 2012-03-23, 20:54

no wszyscy wiemy jak rdza lubi nasze ukochane venciaki wiec jesli chcemy zeby nam sluzyl dlugo to trzeba robic na bierzaco, bo w venciaku rdzy nie ma co bagatelizowac, bo zgnije doszczetnie...
vw-maly - 2012-03-23, 21:14

no ten typ tak ma :) hi hi kiedys mi dziedek powiedział ze
" rdza dla auta jest jak rak dla człowieka,oba za pozno leczone,zabiora wszystko"
swiete słowa :) he he :)

Kruchy69 - 2012-03-23, 21:32

vw-maly napisał/a:
" rdza dla auta jest jak rak dla człowieka,oba za pozno leczone,zabiora wszystko"

Lubie to. ;)

Paweł J. - 2012-03-24, 07:18

Kruchy69, widzę robisz to samo co ja w grudniu.

Czym progi konserwowałeś ??

vw-maly napisał/a:
" rdza dla auta jest jak rak dla człowieka,oba za pozno leczone,zabiora wszystko"


Fakt, coś w tym jest....więc zostaje tylko chemioterapia szlifierka i migomatem oraz oby nie było przerzutów na zdrowe organy. ;)

vw-maly - 2012-03-24, 17:55

o tak z przezutami jest najgorzej bo mozna leczyc i leczyc...
Kruchy69 - 2012-03-25, 20:29

Paweł J. napisał/a:
Czym progi konserwowałeś ??

od srodka fluidolem, za zewnatrz baranek, juz połozony.

Paweł J. - 2012-03-25, 21:37

ja właśnie nie skusiłem się na fluidol.....wybrałem zwykły olej silnikowy do klekotów, ze względu na wspawywane wzmocnienia i otulinę, której nie dało sie usunąć.
zB3ig - 2012-03-26, 09:09

Paweł którędy olej tam wlewałeś ?
Paweł J. - 2012-03-26, 10:09

Przy tylnych kołach na progu jest zaślepka (przykryta konserwacją,ale ją widać), ściągałem ją i można lać co sie chce. Poza tym da się w miarę dobrze zobaczyć w jakiej kondycji jest próg od środka.
Kruchy69 - 2012-03-26, 14:41

No u mnie w dobrym stanie były i wybrałem fluidol.
Swistakes - 2012-03-26, 22:19

Witam;p Widze ze dobrze działąsz przy Ventce, powodzenia w dalszych modach
Kruchy69 - 2012-03-27, 06:20

a jest co modzic, plany tez sa tylko kasy ni ma... :D
Swistakes - 2012-03-27, 06:31

Znam ten ból
Marek81l - 2012-03-27, 11:42

Kasa zawsze hamuje nasze plany,ale jak widać w Twoim temacie,chęci Ci nie zatrzyma.
Dobra robota przy autku,fajnie sie patrzy na tematy gdzie forumowicze odnawiają Ventki.
Tylko jedno mnie zastanawia,taki rocznik a takie spustoszenie w blacharce.
Bedzie git.Powodzonka w modach.

Kruchy69 - 2012-03-27, 21:31

dzisiaj przyjechała szanowna pani toyotka do zrobienie... A mianowicie sprzęgiełko takze pare złotoweczek wpadnie. Zaczynam odkładać chyba na chipa :mysli: albo wiekszi intelcooler, no zobaczymy. ;)
Kruchy69 - 2012-04-03, 14:21


Nawet i ja sie załapałem :D

vwkrzysio - 2012-04-03, 19:40

widziałem na fejsie :P
Kruchy69 - 2012-04-05, 16:55


By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

By kruchyy69 at 2012-04-05

vw-maly - 2012-04-05, 22:44

fajne foteczki... jak dla nie do tego ciemnego przodu brakuje smoked-a na lampkach i git... no i to sa aluski ktorych do siebie bym nie załozył ale u innych mi sie strasznie podobaja :P :D ładny ładny...
Kruchy69 - 2012-04-06, 10:16

Ja juz od paru miechów sie zbieram ze smoked'ami :D no i ciemne kierunki jeszcze. Mi tez nie do konca sie te alu podobaja. Znaczy sa fajne, ale za małe i za duze et...
vw-maly - 2012-04-06, 10:25

nie nie,nie powiedzałem ze sa brzydkie... tylko sobie bym kupił jak nie miał bym innego wyjscia... ale na innych autach mi sie podobaja mam tak z kilkoma rzeczmi jak z gleba szorujaca hokejem po ziemi.podba mi sie w h*J ale sobie bym takiej nie załozył.cos na takiej zasadzie...
Kruchy69 - 2012-04-06, 16:18

napewna sa trudne w czyszczeniu, ale specyfik do felk, myjka cisnieniowa
i jakos tam to idze :p

Kruchy69 - 2012-04-07, 21:10

Nowe graty do ventki:

By kruchyy69 at 2012-04-07

By kruchyy69 at 2012-04-07

No i belka ze starego złomka


By kruchyy69 at 2012-04-07

Belka po swietach do piaskowania. Po świetach tez rusza regenracja i malowanie zacisków. Tarcze sprawdzone - proste. Pozostaje kupic osłony, przewody, poliuretany, łożyska i klocki. Powoli, ale konsekwentnie do przodu. Jak sobie powtarzam - Byle do majóVWki :D
Przede wszystkim w końcu bede miał prosta belke! :jupi:

krzeszak - 2012-04-10, 09:40

Kruchy69, - ile cie kosztował taki zestawik hebli ??
Kruchy69 - 2012-04-10, 10:17

Jak Ci napisze, to nie uwierzysz. :D stóweczke. :p tylko ze w jadnym zacisku nie działa reczny ale to wszystko jest do zrobienia :p
krzeszak - 2012-04-10, 10:56

no fakt cena wyborna :D ... nie masz drugiego takiego zestawu :D
Kruchy69 - 2012-04-10, 11:24

nie mam nie mam. A przypomniała sie mi mała anegdota, bo kiedys byłem wrogiem tarcz na tyle, booo:
Kiedys jade sobie autkiem mojego brejdaka (bo on jezdzi za granice i czasami bora stoi ugorem to od czasu do czasu ja przepalam) i wysiadajac na chwile aby zamknąć garaż zaciagnałem reczny, który nie odbił. Przejechałem moze z 3 mertów zanim zauwazyłem i jeszcze troche zanim moglem gdzies stanac i to cofnac. Podniasłem samochód, zdjałem koło i tak sie jakos zachwiałem i chciałem sie szybko o cos podeprzec, celem podparcia była zajebiscie rozgrzana tarcza. :mur: tak sobie kciuka sparzylem ze az mi paznokiec zszedł :D ale tarcze nie miały nic do tego, po prostu linka była zatarta :p

hose - 2012-04-10, 15:04

Kruchy69 napisał/a:
(bo on jezdzi za granice i czasami bora stoi ugorem to od czasu do czasu ja przepalam)


Srebrna jest ta bora?? :)

Kruchy69 - 2012-04-10, 18:59

Nom, a com...?
hose - 2012-04-10, 20:21

Z dokładką na tylnym zderzaku? :> Jeśli tak to chyba się znamy... ;)
Kruchy69 - 2012-04-10, 20:26

Haha, dokładnie ta sama bora. Czy to nie Ty przypadkiem miales mu robic turbo...? :D
Kruchy69 - 2012-04-19, 20:56

Hmm, dawno mnie tu nie było, wiec troszke odswieze temat. Otóż, belka w piaskowaniu, potem farba, zaciski jeszcze nie ruszane, ze wzgledu na brak odpowiednich narzedzi. :/
Aczkolwiek w ventce zawitały takie bajery jak:
Zabudowa bagażnika, ale jeszcze nie dokończona (trzeba obszyć materiałem, lepszy wzmak dać i glośnik)
Ori Hellenki dymnione na tyle.
Pomarańczowe kierunkowskazy z przodu.

By kruchyy69 at 2012-04-19

By kruchyy69 at 2012-04-19
W przyszłym tygodniu musze sie wziac za strumienice i spasowanie klapy i maski.
Myślałem tez nad wywaleniem spoilera... :mysli: ale nie wiem co z tego wyjdzie. :p

wojtas83 - 2012-04-19, 21:06

jak dla mnie bez spoilera będzie lepiej :oklaski:
Kruchy69 - 2012-04-19, 21:17

tez tak mysle, pomyslimy po wakacjach :p
Kruchy69 - 2012-04-21, 17:20

dzisiaj w LBN były Targi w hali MTL i przy okazji 2 eliminacja WPP, z racji tego że się tam wybierałem od dłuższego czasu, wczoraj wyczyściłem samochodzik :P

By kruchyy69 at 2012-04-21

By kruchyy69 at 2012-04-21
Lecz długo sie nie nacieszyłem ładnym wygladaem auta ze wzgledu na jakaś zawistna pi**e. :( Otóż vento stojac sobie na parkingu przyciagneło uwage goscia któremu nie powinno przyciagnac, i nie wiem czy mu sie tak spodobał, czy co, ze postanowił zostawic po sobie slad na tylnych drzwiach :(

By kruchyy69 at 2012-04-21

Rysa ma długosc 25 cm. :/ A miałem dawac go do polerki, a watpie zeby to zeszło po samej polerce. :( drzwi tez sie nie opłaca malowac bo przy wiazce od kabli jest kupa rdzy.

Aczkolwiek rozpier*ala mnie to na łopatki, sa targi motoryzacyjne na które przychodza ludzie którzy interesuja sie motoryzacja, lubia patrzc na samochody, a niektórzy nawet kochaja, wiec wiedza co oznacza taka rysa na samochodzie... :(

vwkrzysio - 2012-04-21, 19:24

kurde, psikus jak nic. Ale tacy już są ludzie. Jutro ja się wybieram ale może nie swoim autem bo strach widzę :(
Kruchy69 - 2012-04-21, 19:39

Nie radze, tam jest chu*nia za przeproszeniem :/ było pare fajnych autek ale tak to padaka. :/ lepiej dawaj w pt na spota na kraka do LBN :p
czarnysauber - 2012-04-22, 08:02

kurde jak takie rzeczy widze to szlag mnie trafia :mur: zabic takiego to za mało :strzela:
vw-maly - 2012-04-22, 10:20

wiem co to znaczy mi tak całe auto załatwili,ale jakos zamaskowałem po roku,kupowałem wiele kredek past itd itp,znalazłem jedna i to w tesco naprawde dobra polecam. Sa rysy ale czarne nie rzucajaj sie tak w oczy dopiero pod jakims tam katem!... wzia bym goscia i ztarkował mu r*j o te ryse...!
Kruchy69 - 2012-04-22, 10:28

ciekawi mnie czy to aby na pewno był ktos z nieznajomych... :mysli:
vw-maly - 2012-04-22, 11:13

ja to ktos znajomy lub znajomy znajomego to kiedys przy pitnej okazji sie wyda przez przypadek !! ! no chyb ze przypadek
Kruchy69 - 2012-05-01, 09:40

dawno nie było mnie tu, tak wiec. Podstawowe rzeczy, to wosk, dogłebne czyszczenie, czekam na spłate długu i ruszam z belka.
Aktualnie zrobiłem tylko smoked, dystanse tez juz mam, czekam tylko jeszcze na szpilki. Dokończyłem tez zabudowe. No to chyba na tyle :p

vwkrzysio - 2012-05-01, 14:31

Kruchy69 napisał/a:
Dokończyłem tez zabudowe

może jakieś foto ??

Kruchy69 - 2012-05-01, 19:24

Spokojna Twoja rozczochrana, fotki beda jutro ;)
Kruchy69 - 2012-05-02, 18:40

Dzisiaj wyprałem tapicerke w venciaku, dlatego foty zabudowy beda jutro, jak wszytsko wyschnie. A o to fotki z poniedziałku ;)

By kruchyy69 at 2012-05-02

By kruchyy69 at 2012-05-02

By kruchyy69 at 2012-05-02

Kruchy69 - 2012-05-28, 19:53

W venciaku dzieje sie mało. Ostatnio założyłem nowe zdrążki i końcówki drążków i aż miło sie jedzie. Założyłem tez poliuretany na wahacze i jest malyna :D

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28
I taka mała kolekcja zdjec :D

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28

By kruchyy69 at 2012-05-28
Założyłem też dystanse i stwierdzam ze na tył moglem zapakować 20 mm :D

By kruchyy69 at 2012-05-28

wojtas83 - 2012-05-28, 20:04

Widzę że lampka od mnie ładnie się prezentuje :P \
Ladny ventylek :oklaski:

Kruchy69 - 2012-05-28, 21:46

Staram sie jak moge, ale niestety, szkoła ogranicza z funduszami, samochodów do roboty tez nie ma wiec póki co robie tylko naprywy, zadnych modów póki co. :/
vw-maly - 2012-05-28, 21:54

kazdego z nas ograniczaja PLNY...ale powoli do przodu :P
Zaba91 - 2012-05-28, 22:09

Ładna ventka :) Podoba mi się :)
oby tak dalej :]

Paweł J. - 2012-05-28, 22:14

Co to za antena od CB.....ile ma długości ??
Kruchy69 - 2012-05-29, 18:35

Antena sirio, w rodzinie od lat bodajrze 6. Cos kolo 110-120 cm. Z radiem tii dosyc dobrze sie sprawuje, nie narzekam, choc gruszka mogłaby byc mniejsza :D
Kruchy69 - 2012-06-11, 13:13

Ventka stoi, padły juz całkowicie tylne hamulce, wiec teraz szybka akcja "belka" :D
hose - 2012-06-11, 18:46

Kruchy69 napisał/a:

Założyłem też dystanse i stwierdzam ze na tył moglem zapakować 20 mm :D


A jakie założyłeś? Mam ET35 albo 38...:mysli: i też planuję coś założyć bo jest miejsce.

Kruchy69 - 2012-06-11, 20:58

Na tył załozyłem 15mm na przód 5mm. Koła maja et45 ;)
hose - 2012-06-12, 18:47

Ja się zbieram na sam tył bo z przodu już nie bardzo jest możliwość. 15mm na stronę powinno wystarczyć żeby rantu nie ciąć ;) :]
Kruchy69 - 2012-06-12, 19:17

no ja mam et45 wiec dajac dystanse 15 mm mam et 30. Takze et25 jeszcze bez ciecia powinno wejsc. Nie wiem jakie Ty masz et wiec sie nie wypowiadam. :p
Kruchy69 - 2012-06-13, 18:32

Dzisiaj prace nad belka dobiegly końca. Jutro tylko montaz na warsztatach szkolnych i z hamulcami mam spokój na dobrych pare tysiecy :D





Musze jeszcze tylko założyć te takie plastiki mocujace przewód do belki ale to dopiero jutro je bede miał wiec załoze przed montażem. :D

Zaciski troche niechlujnie pomalowane ze wzgledu na brak czasu bo samochód został praktycznie unieruchomiony a czas leci, kiedys na czasie poprawie, lecz narazie zostanie tak :]

hose - 2012-06-13, 20:14

:brawa: :brawa: :brawa: :brawa: Niezła robota. Zaciski i tak będą mało widoczne to nikt nie zauważy niedociągnięć ;) :P
Korektor zakładasz? Jeśli nie to pomógłbym Ci się go pozbyć :D ;)

Kruchy69 - 2012-06-13, 20:31

hose napisał/a:
:brawa: :brawa: :brawa: :brawa: Niezła robota. Zaciski i tak będą mało widoczne to nikt nie zauważy niedociągnięć ;) :P
Korektor zakładasz? Jeśli nie to pomógłbym Ci się go pozbyć :D ;)

poszukujesz takowego...? gdzies miałem dwa to jutro po południu poszukam ;)

hose - 2012-06-13, 21:10

Szukam, bo mój już się poci a nowy nawet po zniżkach kosztuje w h... :poklon:
Myślałem żeby go ominąć ale to nie do końca poprawnie i na przeglądzie mogą się czepiać.
Jak znajdziesz to pisz. Może być PW. Spróbujemy się dogadać ;) :D

Kruchy69 - 2012-06-13, 21:47

w konopnicy regeneruja ;)
hose - 2012-06-13, 22:08

A jakieś dokładniejsze namiary?
Kruchy69 - 2012-06-14, 19:31

http://www.hamuj.pl/index.php?page=kontakt ;)
Kruchy69 - 2012-06-17, 12:07

Po wymiane tarcz powiekszył sie roztaw tylnych koł a gdy dojda dystanse to sie robi małe bubu :D

Niestety odkryłem to dopiero dzisiaj, wiec w nd nie bede ciął, takze poczeka do jutra ten problem.
A ze wczorajszych modów to:
Odnowiłem maskownice bo juz sie miejscami powycierały
Wymieniłem kable tylnych głosników w drzwiach bo gdzies sie pozałamywały i głosnik raz grał raz nie.
Zamontowałem lifta maski
No i w końcu zrobiłem zdjecie ucietego drazka zmiany biegów nowego mieszka/mieszku (niepotrzebne skreślic) :D






Tak wygladał po umyciu :]


A tu ciekawski jeżyk przyszedł popatrzeć :P

wojtas83 - 2012-06-17, 13:28

Kruchy69 ile obcinałeś drążek zmainy biegów?
czarnysauber - 2012-06-17, 14:07

Kruchy69 napisał/a:
A tu ciekawski jeżyk przyszedł popatrzeć

miesny jez ,miesny jez :diabełek: :diabełek:

Paweł_R - 2012-06-17, 15:49

Fajne te twoje vento, kolorek, oryginalny felunek jest :OK: Widzę, że o auto dbasz i to się ceni :oklaski: przeprowadzone mody także na duży plus ;)
zB3ig - 2012-06-18, 11:15

ładny nowy mieszku ;) ze skróconym drążkiem elegancko się prezentuje. a skąd wyrwałeś siłownik do maski ? jakiś taki długaśny :P
Kruchy69 - 2012-06-18, 12:36

zB3ig napisał/a:
a skąd wyrwałeś siłownik do maski ? jakiś taki długaśny

Na szrota pojechałem, nie wiem z jakiego auta pochodzi, ale fakt, jest dość spory :D maske wystarczy podniesc do połowy, dalej on sam ja podnosi :D
czarnysauber napisał/a:
miesny jez ,miesny jez :diabełek: :diabełek:

Ty go zjesz, ty go zjesz :D
Cytat:
Fajne te twoje vento, kolorek, oryginalny felunek jest :OK: Widzę, że o auto dbasz i to się ceni :oklaski: przeprowadzone mody także na duży plus ;)

Oh, aż nie wiem co mam powiedzieć :zawstydzony: dziekuje, dziekuje :D

Kruchy69 - 2012-07-09, 18:50

Ventylek jezdzi, na razie zadych modów, szukam motywacji na cokolwiek :D póki co takie tam foteczki. :p


A tu z naszego Lubelskiego toru :D


Nawet fajnie sie sprawuje na torze, choć tył mógłby być ciut twardszy :P

Swistakes - 2012-07-09, 21:31

1sza fota dobra :oklaski:
Kruchy69 - 2012-07-09, 21:51

Mam wiecej, tylko musze poprzerabiac :p
Kruchy69 - 2012-07-24, 21:06

Nic sie nie działo nic sie nie działo, ale jak zaczelo to hurtem :D
Tak wiec: 2 dni pracy polerskiej zamieniły sie na calkowita polerka auta, czyli jestem 150 zł do przodu, kupiłem tez opony, narazie uzywki ale po tescie na torze mam ochote kupic takie, ale nowe (yokohama parada spec-2)
Nowe spreżyny z tyłu ponieważ go gieło ;)

PS. mcsym - dziekuje za transakcje ;) Polecam :D

Foto jutro bo dopiero wyszedłem z garazu po umyciu i wysprzataniu samochodu, bo jutro świecenie. ;)

Kruchy69 - 2012-07-28, 18:53

Wrzucam foto po mojej polerce:

Maske to mi lakiernik troszke spier**** bo skórka pomarańczy jest straszna. Ogolnie duzo ma owej na sobie :/ rysa troche zeszła ale dalej jest widoczna, ale nic z tym na razie nie zrobie :/ narazie bo musze i tak malować troje drzwi gdyż je rdza chrupie :/








Opony juz przetestowane we wszystkich warunkach :p
na suchej szosie - bajka
na mokrej - równiez bajka ale mam wrazenie ze szybko popadaja w aquaplaning, ale to sie okaze jak ustawie zbierznosc, ale to dopiero po załozeniu rozpórki
na torze - również bajka, tylko teraz tył nie daje rady i lata bokiem :D

Spreżynki od mcsym'a tez są super, ale mam wrazenie ze ta sa - 60 bo musiałem tulejki podłozyc bo strasznie nierówno stał ;)

No to by było na tyle ;)

hose - 2012-07-28, 23:36

Oponki ładne. Bieżnik elegancki ;)
Kruchy69 - 2012-08-04, 18:11

także tak:
w tym tygodniu miałem wystrzał tylnej opony, wiec miałem dylemat czy kupic uzywki, czy zaszalec i kupic nowe. Wybór padł na nowe firestone sz90. Zostały załozone na przód a na tył poszły yokohamy.

W końcu tez siadłem i poprawiłem zabudowe. Zmotywował mnie nowy głosnik który kupiłem w baaaaaardzo okazyjnej cenie, w prawdzie dupy nie urywa, ale za taka kase było warto.
Zabudowa no nie przeraza swoja estetyka ani futuryzmem, ale nie straciłem az tyle na bagażniku a i granie nie jest złe ;)


Raziel500 - 2012-08-07, 15:15

zabudowa fajna, ale jak żarówkę wymienisz
Kruchy69 - 2012-08-07, 19:30

aaa. :p o wszystkim pomyslalem. Odkrecam pare wkretow i odchylam. ;)
matti181 - 2012-08-13, 22:19

witam kolego autko ładnie się prezentuje zabudowa piękna :oklaski: a maskę wystarczy zmatować papierem 2500 i wypolerować i piękna będzie :P
dikus14 - 2012-08-13, 22:51

Kruchy69, Jakiego masz lakiernika w Lublinie?? Jaki koszt od elementu..??
hose - 2012-08-14, 12:13

Zabudowa fajna. :brawa: Praktyczna i miejsce w bagażniku zostaje. Chyba i u siebie będę musiał projekt zmienić żeby wywalić skrzynkę :P ;)
Kruchy69 - 2012-08-14, 22:36

matti181 napisał/a:
a maskę wystarczy zmatować papierem 2500 i wypolerować i piękna będzie

No własnie juz mi to ktoś mówił, ale to jak bd cierpiał na nadmiar czasu. ;)
dikus14 napisał/a:
Jakiego masz lakiernika w Lublinie?? Jaki koszt od elementu..??

Mi sasiad maluje i jak dla mnie 150 za element, dlatego nie ide sie kłócić o ta skórke pomarańczy :D

I dziekuje za pochlebne słowa, hose, służę pomoca, jesli planujesz cos takiego jak ja ;)

piotr nowok - 2012-08-15, 09:58

jak cie skasowal 150zl za element i tak pomaloany naprawde eolal bym sam pomalowac a niec 150zl ale jak juz wczesniej wspomniani papier 2500 i polerka i wyjdziesz juz z tego
Kruchy69 - 2012-08-15, 18:26

ja nie mam warunków do malowania bo nawet sprezarki nie mam :( ale powoli sie rozgladam za czymś do malowania, ale to powoli. Ale błotniki i zderzak ładnie pomalował, tylny błotnik tez, tylko mu maska nie wyszła :/ no ale trudno, zrobie tak jak mi mówiliście. ;)
zB3ig - 2012-08-16, 15:30

jak byś się uparł to byś wałkiem pomalował :P jak mój kolega seata :P
Kruchy69 - 2012-08-17, 21:59

Vento jutro staje na kołkach i robie wszystko zeby go doprowadzic do jakiegokolwiek ładu. Tzn: Zmiana maglownicy, i wymiana końcówek na TRW a nie jakies *^%#$*&$ moogi czy inne gówno. Nigdy wiecej zamienników i zyje zgodnie z dwiema zasadami:
*chcesz cos zrobic dobrze...? Zrób to sam.
*tanie rzeczy sa dwa razy drozsze, bo i tak trzeba kupic potem nowe, lepsze.
Nie chce mi sie po raz kolejny tego samego pisac, ale komus sie oberwie za to :D
A na pn mi auto potrzebne bo smigam do wawy, :/

hose - 2012-08-18, 09:48

no to powodzenia ;) I żeby wszystko się dobrze odkręcało :P :)
Myślisz, że brejdak da Ci się tak bez walki?? :boks: :dostał: :D

Kruchy69 - 2012-08-18, 22:20

Wszystko ogarniete. Magiel zmieniona, wszystko co miało luz wymienione na TRW, zbierznosc ustawiona. Decyzja o podziabaniu samochodu została oddalona do nastepnego pukniecia zawieszenia :D
Paweł J. - 2012-08-19, 06:42

Podziwiam upór w naprawie auta :poklon:
Kruchy69 - 2012-08-19, 20:06

Paweł J. napisał/a:
Podziwiam upór w naprawie auta :poklon:

A dziękuje. ;) Tak juz mam, jak sie wku... to nie odpuszcze. ;) a Ventka musi jezdzic tym bardziej ze jutro mam mała wycieczke :D

Kruchy69 - 2012-09-16, 07:53

Daaaaaawno tu nikt nie zagladał :D

Wczoraj miałem tylko zmienic podsufitke, ale tak jakos wyszło ze i przy okazji nasmarowałem wszystkie zamki, zrobiłem podnoszenie tylnej szyby poniewaz nie chciała sie podnosic, przyczyna był urwany kabel zółto-różowy, rozebrałem i wyczysciłem głosniki z tyłu a maskownice pomalowałem na czarno :D wypucowałem grata, i teraz tylko jezdzic. :D

Kruchy69 - 2012-09-20, 22:08

no i kolejna rzecz w przodzie wie wysypała. Jade sobie, pyk zółte, zaczynam hamować i juz prawie sie zatrzymałem gdy usłyszałem dosyc mocne uderzenie... Okazalo sie ze górny zwój sprezyny pekł. :/
hose - 2012-09-21, 22:30

i jak idzie szukanie sprężyn? Na Pawłowie pytałeś? Jakiś czas temu tam bylem i stały amorki chyba po 40pln, springi gratis :D Tylko nikt nie wiedział jakie obniżenie.
Kruchy69 - 2012-09-22, 16:44

Ma mi koleszka jutro przywieźć ale tez nie wiadaomo nic na ich temat, i jesli nie podejda, to od Hormona wezme. ;)
Kruchy69 - 2012-09-28, 23:39

Ok, sprężyny zaaplikowane, nizej nie zszedł (a szkoda) ale za to jest twardszy :D
Hormon - 2012-09-29, 07:32

Kruchy69 napisał/a:
Ok, sprężyny zaaplikowane, nizej nie zszedł (a szkoda) ale za to jest twardszy :D


Na tych sprężynach bdb mi się jeździło, i fakt że są twarde, jak koleś mi robił zbieżność to klą strasznie, bo jego sposób na bujanie auta nie działał hehe

vwkrzysio - 2012-09-29, 10:45

Kruchy69 napisał/a:
nizej nie zszedł
:beczy: :beczy: :beczy:
Kruchy69 - 2012-11-29, 16:37

Czas chyba zaczac mówic o zakonczeniu sezonu na mody, czas kompletowac graty. Przedwczoraj zmieniłem cieknacy kruciec cieczy chłodzacej przy głowicy, zmieniłem płyn na borygo, zmieniłem filtr oleju, kabinowy, powietrza oraz olej. Olej wybrałem po paru konsultacjach MOTUL 6100 Synergy 10w40. I jest przezadowolony, silnik ciszej chodzi, rowniej pracuje, mam wrazenie ze jest zwawszy. Ale moze być mylne wrazenie. Byłem tez u mechaniora, bo przy 1500 tys obrotów zaczynał drganc na 5. No ale niestety nic nie stwierdził, poza błędem przepływki. Mechanior stwierdził tez ze silnik woła chipa, mówił tez ze nigdy nie jezdził tak żwawym AHU, i twierdzi ze silnik jest w zajebistej kondycji i ze można go ladnie podkrecić. Bez zadnych chpipów czy boxów, w momencie nagłego depniecia gazu dmuchawka ładuje go nawet do 1,2 bara :D

Plany na wiosne (oczywiście jak bd kasa bo tymczsowo z kasa krucho) to:
-Inne koło, ewentualnie przemalowac obecne
-wieksze dystnase
-zejsc niżej ku matce ziemi
-chip
-wiekszy fmic
-przewody do ic silikonowe i dolot z kwasówki
-wyciszenie wnetrza
-i powtórne pomalowanie maski, dachu i zmiana klapy bagaznika
-zmiana zegarów
no i chyba to by bylo na tyle, jak bd kasa to sie zrobi, jesli nie, no to zeby chociaz połowe z tego dało sie uzyskac. Oczywiscie utrzymywanie samochodu w nienagannym stanie technicznym, ale to juz chyba do planow wpisywac nie musze. ;)

Kruchy69 - 2013-01-12, 12:14

Setup zimowy.




Brudny, ale dalej niezawodny. ;)

vwkrzysio - 2013-01-12, 12:20

Kruchy69 napisał/a:
Brudny, ale dalej niezawodny. ;)

to tak jak mój tylko że mój jest brudny, pordzewiały i dopiero niezawodny :diabełek:

vwjanekvento - 2013-01-12, 12:26

Sto lat kolego i powodzenia w modach :piwo: :piwo:
pawelvw - 2013-01-12, 12:52

100 lat i wszystkiego najlepszego
Swistakes - 2013-01-12, 12:53

Noo Najlepszego !!
hose - 2013-01-12, 17:09

Mimo, że brudny to tak ładny ;) Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i venciaka :D
wojtas83 - 2013-01-12, 17:17

100 LAT :zabawa: :zabawa: :zabawa: na nowe pomysły i mody :D
Rafik - 2013-01-12, 21:06

Wszystkiego Najlepszego !! :)
zB3ig - 2013-01-13, 17:14

może spóźnione ale serdeczne st0 lat :]
Kruchy69 - 2013-01-13, 20:59

Dzięki chłopaki. ;)
Kruchy69 - 2013-01-31, 21:28

Nudziło mi sie więc pobawiłem się troszke photoshop'em :D




Jutro biore sie za wymiane piasty :mur: klocków oraz musze zawieźć tarcze do przetoczenia.
Poza tym nic sie z ventlejem nie dzieje. :D dostał też dwie nowe opony Dębica Frigo 2. ;) zmiana opon była na plus, lecz wulkanizator dal ladny popis, wkręcajac krzywo szpilke, przez co musze zmieniac piaste. No ale trudno, stało, sie, szkoda ze w zimie bo człowiek w ogole nie ma motywacji do roboty. :/

Luqua - 2013-01-31, 21:33

Kruchy69 napisał/a:

oraz musze zawieźć tarcze do przetoczenia.

Bój Ty się Boga :połbie:

Rafik - 2013-01-31, 21:39

Kruchy69 napisał/a:
lecz wulkanizator dal ladny popis, wkręcajac krzywo szpilke,


dlatego ja zawsze woże same koła do wulkanizacji :diabełek: a auto zostawiam w domu ale to głównie dlatego że u mnie wulkanizator nigdy nie mógł zmieścić lewarka pod samochodem :D

Kruchy69 napisał/a:
klocków oraz musze zawieźć tarcze do przetoczenia.


hmm a dużo razy już była przetaczana ?? i ile biorą za przetoczenie tarczy pytam z ciekawości bo zawsze mnie to ciekawiło ??

Luqua - 2013-01-31, 21:49

Rafik napisał/a:

hmm a dużo razy już była przetaczana ?? i ile biorą za przetoczenie tarczy pytam z ciekawości bo zawsze mnie to ciekawiło ??

Nie wierzę :D
A w ogóle po co komu tarcze, tylko bicie i wibracje na kierze. Podobno "na Zachodzie" montują do Vento kotwice w bagażnikach. Wszycho full automat, tylko przy hamowaniu czuć lekkie szaprnięcie.

Kruchy69 - 2013-01-31, 22:14

Cytat:
hmm a dużo razy już była przetaczana ?? i ile biorą za przetoczenie tarczy pytam z ciekawości bo zawsze mnie to ciekawiło ??

ja do szkoły sobie niore i tam przetaczam. A beda przetaczane pierwszy raz. a do przetoczenia nie wiele, chce tylko progi zebrac na tokarce, zeby szybciej sie klocki ułożyły.
Luqua napisał/a:
Bój Ty się Boga :połbie:
Luqua napisał/a:
Nie wierzę :D
A w ogóle po co komu tarcze, tylko bicie i wibracje na kierze. Podobno "na Zachodzie" montują do Vento kotwice w bagażnikach. Wszycho full automat, tylko przy hamowaniu czuć lekkie szaprnięcie.

o co chodzi...? coś złego jest w przetaczaniu...?

Luqua - 2013-01-31, 22:30

Kruchy69 napisał/a:

o co chodzi...? coś złego jest w przetaczaniu...?

W przetaczaniu nie ma nic złego.
W przetaczaniu tarcz już raczej tak.

Ja raczej wychodzę z założenia, że pierwszy montaż jest ok, następna wymiana klocków też raczej tak, natomiast z reguły przy trzeciej wymianie klocków, należy też wymienić tarcze na nowe. Tarcze przy trzeciej wymianie często mają już rant i ich przetaczanie skutkuje tym, że są cienkie jak żyletki i po nagrzaniu pierwszy lepszy wjazd w kałuże może skutkować totalnym zwichrowaniem tarczy lub jej unicestwieniem.
Jeśli miałeś Kruchy non stop klocki chinole i przedwcześnie się one wycierały to ok. Natomiast jeśli nie szczędziłeś dzięgów na hamowanie, to jeśli sądzisz że Twoje tarcze nadają sie do przetoczenia, to ja uważam, że nadają się one do wymiany.
Nie wiem jaki wymiar mają nominały, a jaka jest minimalna grubość tarcz w MK3. Należałoby to sprawdzić i przeliczyć grubość po zebraniu naddatku i wtedy porównać to z wartością minimalną. Jeśli wychodzi Ci na 0 lub na delikatny + to nie warto nowych klocków zakładać na żyletki. Tym bardziej, że nie jeździmy Veyronami, do których kupno tarczy jest równoznaczne ze sprzedażą działki pod Warszawą. To nie są drogie rzeczy to stary VW, a nowa tarcza to nowa.
Nie odbierz Proszę mojej wypowiedzi negatywnie. Po prostu ja nie uznaję tego typu praktyk. Pozdrawiam serdecznie :cheesburger:

Kruchy69 - 2013-01-31, 22:50

Luqua napisał/a:
W przetaczaniu nie ma nic złego.
W przetaczaniu tarcz już raczej tak.

Ja raczej wychodzę z założenia, że pierwszy montaż jest ok, następna wymiana klocków też raczej tak, natomiast z reguły przy trzeciej wymianie klocków, należy też wymienić tarcze na nowe. Tarcze przy trzeciej wymianie często mają już rant i ich przetaczanie skutkuje tym, że są cienkie jak żyletki i po nagrzaniu pierwszy lepszy wjazd w kałuże może skutkować totalnym zwichrowaniem tarczy lub jej unicestwieniem.
Jeśli miałeś Kruchy non stop klocki chinole i przedwcześnie się one wycierały to ok. Natomiast jeśli nie szczędziłeś dzięgów na hamowanie, to jeśli sądzisz że Twoje tarcze nadają sie do przetoczenia, to ja uważam, że nadają się one do wymiany.
Nie wiem jaki wymiar mają nominały, a jaka jest minimalna grubość tarcz w MK3. Należałoby to sprawdzić i przeliczyć grubość po zebraniu naddatku i wtedy porównać to z wartością minimalną. Jeśli wychodzi Ci na 0 lub na delikatny + to nie warto nowych klocków zakładać na żyletki. Tym bardziej, że nie jeździmy Veyronami, do których kupno tarczy jest równoznaczne ze sprzedażą działki pod Warszawą. To nie są drogie rzeczy to stary VW, a nowa tarcza to nowa.
Nie odbierz Proszę mojej wypowiedzi negatywnie. Po prostu ja nie uznaję tego typu praktyk. Pozdrawiam serdecznie :cheesburger:


Gdzie napisałem ze montuje te same tarcze pod X krotną zmiane klocków? Czlowieku, tarcze mam trw, mam zamiar zebrać tylko progi, zeby klocki sie szybko ułozyły. Myślisz ze nie mierze tarcz...? Klocki tez mam TRW, samochód był pare razy upalany na torze, wiec hamulce dostawały po dupie i nigdy sie nie zdarzyło, że biły. Nie jestem głupi, wiem, że za cienkich tarcz sie nie montuje i jesli myslisz, że jestem lajkiem, to niestety musze Cie rozczarować, bo jednak sie znam na samochodach.
Bijesz niepotrzebnie piane uwazajac ze jak jestem młodszy od Cb to juz sie nie znam na niczym, bo Ty pozjadaleś wszystkie rozumy. Nastepnym razem jak mnie oskarżysz o partactwo, to zapytaj, tak jak to zrobił Rafik. A i wyobraź sobie ze w autoryzowanych serwisach też przetaczają tarcze, a skoro to robia to tak zaleca/pozwala producent. Masz podana dolna odchyłke grubości tarcz, wiec to nie jest zaden mój wymysł, tylko zalecenie/pozwolenie producenta.

Luqua - 2013-01-31, 23:00

Kruchy69, spokojnie, nie unoś się. Znasz się na samochodach, ok. Nie wnoszę też aluzji dotyczącej wieku i poziomu wiedzy. W ASO tarcze może i też przetaczają (w tym, w którym pracowałem tego nie robili). Chcesz to tocz, wniosłem jedynie sugestię, dotyczącą konsekwencji takiego postępowania. Widzę jednak, że doskonale zdajesz sobie sprawę z sytuacji, więc ja Ci wrogiem nie jestem.
Poza tym wyluzuj trochę :faja:

Kruchy69 - 2013-01-31, 23:12

wybacz, ale przez tego wulkanizatora chodze cały czas poddenerwowany. ;) Konsekwencje znam doskonale. Będąc na praktykach w Toyocie, przetaczanie tarcz było robione nie raz, oczywiscie pod warunkiem, że grubość czy krzywizna tarczy na to pozwalała. I dla sprostowania, bede przetaczał tylko i wyłacznie progi i może delikatnie powierzchnie, aby byc pewnym, że nie jest krzywa. ;)
Wiedze mam dosyć spora ale to głównie zasługa taty i brata, bo w sumie to oni mnie w to wciagneli. Poza tym mój dziadek był instruktorem na warsztatach u mnie w szkole, chodził do niej moj tata, brat aż w końcu ja :D taka nasz mała rodzinna tradycja, a zracji tego ze w rodzinie sami mechanicy to mam sie z kim konsultować, a ja bedąc jeszcze w podstawowce chodziłem do garazu i coś tam podpatrywałem, coś sie uczyłem.
Samochód utrzymuje też głównie z pieniedzy które zarobie na robieniu autek. ;)
Peace! :faja:

muchomorek165 - 2013-02-01, 06:16

Kruchy69,

Może trochę inne pytanie ile dałeś za tarcze TRW?
Bo ja teraz wymieniałem tarcze na BREMBO a TRW nie udało mi się zdobyć. A mam pełne tarcze.


Jeśli chodzi o zbieranie progów to czemu nie jeśli tylko delikatny rant jest.
Tylko normalnie się to nie opłaca bo warsztaty biorą tyle za przetoczeniu za ile mozna kupić jakieś tarcze bo sie pytałem kiedyś.

Ale jak sobie sam zrobisz to wiadomo free :faja:


Ja zbierałem ranty od bębnów i wiadomo jeśli gruba jest tarcza lub bębęn to warto.

Kruchy69 - 2013-02-01, 09:47

nie pamietam bo to było około 2 lat temu. Gdybym miał bulic niewiadomo ile za przetoczenie to pewnie bym sobie darował :D
vwjanekvento - 2013-02-01, 15:09

No dokladnie kruchy69 jesli warto tarcze przetoczyc to mozna to zrobic zakladajac ze na wymiane tarcz skladaja sie 3 wymiany klockow (zalezy od tarcz klockow i kierowcy) zakladajac 2 komplet klockow warto przetoczyc tarcze i podrownac je tymbardziej jak sa progi lub inne nierownosci, inna bajka z wykonaniem tego ale u mnie w firmie za piwko idzie to zrobic :D
Luqua - 2013-02-01, 21:18

Kruchy69 napisał/a:
wybacz, ale przez tego wulkanizatora chodze cały czas poddenerwowany. ;)

Heh spoko :pijacy:
Jeśli Cię to pocieszy, to kiedyś przy zmianie tarczobebnów w Omedze (W ASO Fiat) od razu wkręcali mi śruby pneumatem. Piaste też musiałem wymieniać. :plaskacz:
Kruchy69 napisał/a:
.Samochód utrzymuje też głównie z pieniedzy które zarobie na robieniu autek. ;)

Witamy w klubie ;)

Kruchy69 - 2013-02-02, 02:19

Luqua napisał/a:
od razu wkręcali mi śruby pneumatem.

to jak ten "fachowiec" id dmuchania owiec :D

pawel39106 - 2013-02-02, 10:09

Kruchy69 napisał/a:

to jak ten "fachowiec" id dmuchania owiec :D

Fuckowiec :diabełek:

wojtas83 - 2013-02-02, 10:40

Prawda jest taka że jak cos zrobisz sam, to wiesz, że jest zrobione w 100% dobrze, a z fachowcami to "jeden na milion" :P a resztę pasowało by :strzela: :strzela: :strzela: żeby nie psuli nikomu nerwów i nie naciągali na koszty :D
Kruchy69 - 2013-02-07, 18:56

A to efekty mojej zeszło piatkowej pracy:
Tak wyglądała piasta po "fachowej" robocie


Tutaj druga piasta

Tak wygladała tarcza po dosłownym liźnieciu:


Widać że jest troche nierówno zużyta, ale te klocki jeszcze przejeździ. ;)

Rozrusznik dostał tez nowe sprzegiełko, przekładnie planetarna oraz tulejki:


A tu jakieś takie fotki jeszcze z pierwszego ataku zimy:


A tu male odśnieżanko :D

Kruchy69 - 2013-02-26, 19:21

siamanko. Nie chce zakładać nowego tematu wiec zapytam tutaj. Zauważylem ostatnio ze zgrzyta mi jedynka. Ggrzyta w momencie kiedy wrzuce z luzu, na jedynke, gdy potem wyrzuce i wrzuce znowu na ciagle wcisnietym sprzegle to wchodzi ładnie. Obstawiam, że to coś ze skrzynią, bo sprzegło sie nie slizga, a inne biegi ładnie wchodzą. Myslicie, że wymiana oleju wystarczy? Czy może ubyło oleju? Bo zauważyłem, że są wycieki, ale nie aż takie że sie ciurkiem leje, ale zapocona jest.
vwjanekvento - 2013-02-26, 20:25

To nic nie da mam tak z dwojka, mysle ze synchronizator siada ;)
Kruchy69 - 2013-02-26, 20:28

no to na wiosne skrzynia robi get out :D
vwjanekvento - 2013-02-26, 20:35

U mnie zima jest troche gorzej niz latem bo olej gestnieje i troche ciezej wchodzi latem malo co wyczuwalne to jest, zmienialem olej i to nic nie dalo, narazie bedzie tak jezdzil skrzynia to nie problem, popoludnie i zrobione :P
tom cio - 2013-02-26, 20:39

Tez mam z tą dwójką problem i czytałem że wiele osób to ma, jeżdżą cały czas i chodzi. ten typ tak ma xD
Kruchy69 - 2013-02-26, 20:43

ja mam w garazu skrzynie z bory i z tego co sie przygladalem to jest to samo, tylko łapa jest inna, ale jest możliwośc założenie takiej jak w venciaku. Tylko ze teraz pomyslałem, czy aby napewno kołnierz skrzyni bd taki sam :/
Paweł J. - 2013-02-27, 17:48

Kolega w borze ma tak samo i raz jak musiałem tym smigac to kazał aby przed wrzuceniem jedynki.....dać na dwójkę i w tedy bezpośrednio z dwójki na jedynkę....niby głupie a na borę z klekotem to działa.
Kruchy69 - 2013-02-27, 17:53

no to właśnie u mnie tez to pomaga. Widocznie jakaś wada tych skrzyń W octavii też tak mam, tylko ze tam nie zgrzyta, tylko ciezko wchodzi.
Paweł J. - 2013-02-27, 18:00

Dodam, że bora ma symbol silnika AGR czyli TDI 90KM....Cos tam kumplowi uwaliło sie przy skrzyni.....jakiś plastki który jest odpowiedzialny za wrzucanie biegów i który uziemił autoi jest dostepny tylko w ASO.....po wymianie te cyrki sie zaczeły....był u wielu majstrów i nikt tego zrobić nie może....tzn wyregulować mechanizmu zmiany biegów w skrzyni.
Kruchy69 - 2013-02-27, 19:38

AGRa mam w skodzie. :D z brejdakiem sie bawilismy w jego borze, to jako tako to wyregulowalismy. Odkryłem, ze jak powoli wrzucam jedynke, to nie zgrzyta. No nic, jak sie rozsypie, to założy sie odrazu z syncro, a co tam :diabełek:
lavirant - 2013-03-07, 16:26

zazdroszcze blachy :D
Kruchy69 - 2013-03-07, 19:37

Nie ma czego zazdrościć. Klapa po raz kolejny do wymiany, tylne drzwi tak samo, bo na jednych rysa, poza tym juz przy wiazce sie rozpadaja, przednie tez od listwy w góre do malowania, tez para. ;) ale dzieki za miłe slowo. ;)

Przymusowy spot z hose. ;)

hose - 2013-03-13, 23:08

A tam przymusowy :P Sam chciałeś :D :D Chociaż pogoda dopisała. Brakowało ogniska, :pizza: i :piwosz:
desax - 2013-03-19, 14:41

Widzę ze Twoje dziecko również ma dobrego tate:D Wielkie Dzięki za Twoje sugestie to naprawdę pomaga i otwiera oczy:) a samochodzik naprawdę Fajny:) Pozdro
Kruchy69 - 2013-04-19, 16:20

Venciak dostał hamowanie, wynik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, bo szczytem moich oczekiwań była "1" z przodu, a tu wyszło 112 i 235Nm. Wykres poniżej, zdjecia za hamowania po weekendzie. ;)


Uploaded with ImageShack.us

vwkrzysio - 2013-04-19, 18:01

:oklaski: :oklaski: :oklaski:
Luqua - 2013-04-19, 19:17

Zdrowizna jeszcze :oklaski:
Kruchy69 - 2013-04-19, 21:50

Jak to powiedzial diagnosta "W tych silnikach o przebiegu sie nie rozmawia"
Mówił ze ma znajomego który w T4 tez miał TDI, zrobił nim 680tyś i zaczął ciezko palic. Okazało sie ze swiece padły. :D

lesny1982 - 2013-04-20, 10:35

Kruchy69 a daj fotke zabudowy pod suba od tylu :] jak mozesz
Kruchy69 - 2013-04-20, 11:31

nieee, bo Ty jako profesionalista mnie wysmiejesz. :D
Ale od tylu w sesie ze foto zabudowy, czy od tylu samochodu?

VW_Kriss_PZL - 2013-04-20, 12:25

No ładny wynik :oklaski: :oklaski: Zdrowa :dupa:
lesny1982 - 2013-04-20, 17:32

wykrec zabudowe i od strony tylniej glosnika mi pstryknij fotke jak jest zabudowane :]
Kruchy69 - 2013-04-21, 11:22

Nie chce mi sie wyciagac, ale mam jeszcze z przed montażu, jeszcze nie do konca zrobiona, ale skrzynia niewiele sie zmieniła, teraz jest tylko obklejona matami.


Uploaded with ImageShack.us

Skrzynia ma pojemność nieco ponad 20 litrów, wiec głośnik obecnie sie dusi, bo powinno byc cos koło 60 litrów pod głosnik o takich parametrach. W wakacje jakoś bede musiał to przerobić, choć i tak nie jest zle.

lesny1982 - 2013-04-21, 19:54

wsadz rure i sie nie bedzie dusil ;)
Kruchy69 - 2013-04-21, 20:05

ale z tego co liczylem, to 120 litrow trzeba na wentylowana, wiec to raczej zle wyjscie. Chociaz, mam wrazenie, ze to bylo ironicznie. :D
czarnysauber - 2013-04-21, 20:25

Kruchy69 napisał/a:
teraz jest tylko obklejona matami

Kupowałeś może czarny materiał tapicerski taki jak np. jest wykładzina w bagolu??

Kruchy69 - 2013-04-22, 09:33

kupowalem, ale idealnie nie dobralem. W ogole nie dobralem. Ale myslalem zeby obic go wykladzina na srodku, zeby byl kolorystycznie taki sam jak lewa strona bagola, a na podloge rzuce czarny z tamtego ventyla.
czarnysauber - 2013-04-22, 12:01

Pytam bo sam potrzebuje z 2 metry takiej wykładziny ;)
lesny1982 - 2013-04-22, 13:39

120 litrow to ja mialem na glosnik 38cm i 2 kw rms a ten ma 250 rmsu ( jak tyle ma)i 30cm :P tam spokojnie 40 litrow z portem wystarczy czym liczyles ze wyszlo Ci 120L ?? ?
Kruchy69 - 2013-04-22, 16:09

WinISD. Ten glosnik ma 25cm. To mowisz ze sam port by mu wystarczyl? Powiem Ci, ze i tak ladnie dudni, i nie jest to tylko tluczenie, lecz fajny plynny bas. Koleszka ma skrzynie blaupunkta, to jego sporo gorzej gra, ale on ma chinskie radio. Moja jednostka sterujaca tez nie jest jakas rewelacyjna, ale daje rade, choc juz zaczyna bys malo. Ale kupie maty jeszcze na klape i podloge bagola, drzwi wyglusze, dystanse zaloze i moze narazie wystarczy. Jak nie, to sie zrobi taka sama zabudowe po drugiej stronie bagola. :D
lesny1982 - 2013-04-23, 09:21

no to 25 to jeszcze mniejszy daj mu rure i zacznie cos tam dmuchac bo tak sie dusi i cewka nawet wentylacji nie ma :P
Kruchy69 - 2013-04-23, 13:46

leśny, a w którym miejscu najlepiej bedzie mu załozyc ta rure? Ja myslałem zeby zrobić z tyłu i poprowadzić ja jakoś zeby dmuchała do srodka, np przez półke? Co o tym sadzisz? Czy zrobić port w skrzyni i oddzielnie w półce?

A o to zdjecia z hamowania. :D








lesny1982 - 2013-04-23, 20:53

normalnie rure w zabudowie , dlugosc juz sobie sam dotniesz a do polki to chyba by nic nie dopchalo :D
Kruchy69 - 2013-05-02, 23:20

No i kolejne mody. Wydech w koncu został ogarniety. Całość 2 cale, nowe plecionki, wywalony kat i tłumik srodkowy, w końcowym zostały wymienione rurki na 2x55mm. Mam juz zaklepane rozpórki przód gora i dół, ale musza przyjechać i dopiero je zabieram. Rozpórka na tył tez jest w planach, ale musze podpatrzec jak ona jest zrobiona.
Do roboty tez mam kawałek podłogi, bo wokół korka do wlewu konserwacji do profilów zamknietych zrobiła sie dziura i mam mocno zagiety prób. Mysle aby wywalić te poszycia progów, kupić nowe zamienniki, dac do ocynku i przyspawać. Albo dobrze zakonserwować, i załozyc nakładki od GT bo powiem szczerze ze mnie to drażni. :D

Luqua - 2013-05-02, 23:24

Nie szalej z tym ocynkiem hyhy
Kruchy69 - 2013-05-03, 12:13

mam dostep, wiec korzystam. :D
Paweł J. - 2013-05-03, 12:46

heh....dopiero teraz widzę foto z hamowni.

A czemu nie podpięli Cię za wahacze ?? Za nisko ?? :diabełek:

i tak się zastanawiam.....czemu ściągałeś grill ??

Kruchy69 napisał/a:
dac do ocynku i przyspawać.


A fachowo (np przy produkcji nowych aut) powinno być odwrotnie, ale chyba z używanym autem jest to nierealne. Jak bardzo próg nie jest zjedzony to da się go rozciąć, wyciąć i wspawać wzmocnienia i załatać porządną blachą. ;)

Kruchy69 - 2013-05-03, 22:39

Wzmocnienie jest w porzadku, tylko poszycie jest zagiete. ;) Ale powiem Ci, ze gdybym miał dostep do tak wielkiej wanny, to bym go ocynkował i bym sie cieszył niemalze nowym venciakiem :D
muchomorek165 - 2013-05-06, 21:33

Kruchy69,

To rozbierz Ventke na kawałki i ocynkuj :)

Fajnie wygladają fele na hamowni jak się kręcą :faja:

Kruchy69 - 2013-05-06, 22:30

ja sie modlilem, zeby nie odpadly. :D
Pawel J. A nie byl przypiety za wahacze, bo nie bylo takiej potrzeby.
A gril? Jak wlaczyli dmuchawe, to odfrunal. :D zostaly teraz tylko te dolne zaczepy. :D musze sie rozjerzec za nowym, bo wstyd. Tu lakier zlazi, tu popekany, tu porysowany. :/

muchomorek165 - 2013-05-06, 22:32

Kruchy69,

Dobrze że auto nie odfrunęło :tazz:

Kruchy69 - 2013-06-16, 20:01

Co do vento? Banglało, banglało, aż pewnego dnia zaczeło dziwnie zgrzytac i gubic płyn. Mysle, pewnie pompa wody. Wymieniłem, zgrzytanie ucichło, ale płyn ubywał dalej. Okazało sie ze wąż idacy do pompy wody od tego trójnika od chłodnicy oleju sie rozpadł. Trwaja poszukiwania. ;) Z nowowsci to wleciał prawie całkowity przelot 2" (jedynie końcowy nie został wydłubany) i załozeone końcówki proste 2x60mm. ;)
zB3ig - 2013-06-16, 20:07

ten trójnik to prawie każdy wymieniał w naszych TDI :P i taka mała sugestia, sprawdź czy Ci ropa nie kapie na ten trójnik z pompy wtryskowej. Bo to najczęstsza przyczyna jego awarii.

P.S.
zapodaj jakiś filmik jak to to brzmi z takim wydechem, albo lepiej ja zajadę na LKN najbliższy to sam mi pokarzesz :P

Kruchy69 - 2013-06-16, 21:53

Bardzo sie brzmienie nie zmieniło, trzebaby było koncowy wybebeszyć ;) na pewno fajnie szumi. ;) a co do trójnika, to myśle ze to jeszcze z kiedys sie odezwało. Patrzyłem pompe, jest sucha, ale kiedys wymienialem wtryski, a niedawno przewod od nadmiaru mi sie przetarł.
zB3ig, a jaki koszt tego przewodu? I gdzie kupowałeś. Intercar bedzie miał? czy tylko ASO?

muchomorek165 - 2013-06-16, 22:33

U mnie też trojnik od ropy poszedł chyba jednak plastik nie lubi ropy :P
zB3ig - 2013-06-17, 09:18

Kruchy u hydraulika dobierzesz coś na pewno :P a na serio to ja znalazłem tą część gdzieś w jakimś małym sklepie motoryzacyjnemu mnie, tylko najlepiej jak masz ten trójnik ze sobą to coś Ci dobiorą, bo na nim chyba nie ma żadnego numeru wybitego...
a dałem za niego koło 4 dych.

Kruchy69 - 2013-06-26, 09:54

Kruchy69 napisał/a:
Wydech w koncu został ogarniety. Całość 2 cale, nowe plecionki, wywalony kat i tłumik srodkowy, w końcowym zostały wymienione rurki na 2x55mm.

No i troche zdjec jak to wyglada wizualnie:



no i filmik z jazdy jak to brzmi:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Co sie zmieniło po przeróbce? Na nizszych obrotach dragania sa mniej przenoszone na bude, albo poprostu silnik ma lżej przez brak kata, dlatego nie drży. W każdym badz razie, wzrósł komfort, dzwięk sie lekko zmienił, ale słychać to dopiero podczas jazdy. Na wolnych obrotach słychac tylko takie echo, klekot i lekki szum. ;)

Venciak dostał tez nowe końcówki firmy TRW oraz oparcia tylnych amortyzatorów firmy SKF (Na filmie słychac ze sie tłuką) :diabełek:

v3n70 - 2013-06-26, 12:26

no i jest bardzo na pięć :oklaski: nawet nie poznałem, że to klekot diesla :P prace posuwają się dobrze do przodu, oby tak dalej :D
Mateush - 2013-06-26, 15:22

ładnie :) dłubałeś coś jeszcze przy silniku czy tylko wtryski 0,216 ??
Kruchy69 - 2013-06-26, 22:31

Mateush, póki co, tylko wtryski. Zbieram sie nowych map paliwa, ale najpierw myslałem zeby dolot przerobić, tj. kolektor od AWX'a wiekszy intercooler.
Mateush - 2013-06-27, 15:18

Tak wiem z czym to się wiąże bo siedzę w temacie :) a jaki masz komputer 8 czy 16 bit , jak z turbo zmienna czy stała geometria?
Kruchy69 - 2013-06-27, 15:49

komp 16-bitowy, turbo na westgate. To dobrze jak sie w tym orientujesz. Mozesz mi podpowiedziec, co jeszcze ogarnac, zeby mocy bylo wystarczajaco...? Chcialbym dobic do 140, albo nawet 150, ale chyba jest to malo mozliwe. Czyz nie...? Oczywiscie, wiem ze da sie to zrobic, ale ja chce zeby to auto dalej bylo bezawryjne. :D
Mateush - 2013-06-27, 16:52

powiem tak komputer masz gites pod mapy (czyt. chip) wtryski masz dobre, wydech już zrobiłeś na przelot, teraz zimny dopływ powietrza i lepsze chłodzenie powietrza dolotowego FMIC nie za duży żeby turbo dało radę napompować, ale nie musisz tego robić koniecznie, ale może się gotować po dłuższej jeździe. Jak ktoś z głową zrobi chip to będzie 130-140 bez problemu.

Chyba że będziesz mierzył w więcej koni to do wymiany wtryski na 230, kolektor AWX, większe turbo i wymiana map sensora na 1,5 BAR'a, pompa paliwa 11, FMIC już koniecznie, wtedy to i 200 w zasięgu :] oczywiście zmiana hamulców by nie była złym pomysłem, kompletne sprzęgło od vr6 jak podpasuje, musiał byś poczytać na necie jeszcze, bo nie jestem pewien. Na koniec parę wskaźników co byś się orientował co się dzieje pod maską :)

Cennik:

Chip's ;) ~ 800 - 2500 zł (renomowana firma)
Turbo ~ 1000 zł
Wtryski ~ różnie zależy od firmy kompletne 1000 - 1200 zł końcówki z 600zł
Pompa ~1000 zł
Map sensor - grosze w porównaniu do reszty.
FMIC - kompletny 1000 zł
Hamulce kompletne ~ 700zł
Sprzęglo kompletne np VALEO ~ 700 zł
Wskaźniki różnie do 350 zł.

Tak że na czysto wychodzi około 7000 tysi :D ale po cenie można zmieścić w połowie tej ceny, musiałbyś mieć po prostu dojścia do części. Ja u siebie będę robił to co zamieściłem Ci w pierwszej części "wykładu" i będę zadowolony. Teraz sam mam wtryski 0.205 i już pokazało mi 117 kucyków. Ale wydaje mi się że ktoś robił przede mną korekcję softu ale mogę być w błędzie. Mierzę w bezpieczne 135 -140 i to będzie jakby kres możliwości mojego silnika bo mam stałą geometrię i 8 bitowy komputer i trzeba wylutować sterownik i ogólnie dużo z tym zabawy.

Jeżeli masz trochę wiedzy i trochę się na tym zna ma się Vag-Com i kabel to można dużo sprawdzić i ustawić parę rzeczy jak np: dawkę paliwa i wiele wiele innych. Myślę ze pomogłem. Pozdro

pawelvw - 2013-06-27, 21:34

Mateush, przesadziłeś z tym FMIC - kompletny 1000 zł mnie do paska wyniosło to góra 600zł.
Tak samo wskaźniki różnie do 350 zł zależy jakie kto chce bo są rózne i kosztują więcej niż podałeś
kolektor dolotowy od AWXa jak się dobrze poszuka to od 50 do 100zł

Kruchy69 - 2013-06-27, 23:39

jak juz bym miał robic 200+ w przyszlosci to zacząłbym sie zastanawiac czy nie pójsc po calosci i zrobic syncro :D a powiedzmy, zeby osiagnąć te 150 kunia to co jeszcze trzeba by było ogarnać...? Koleszka mi mowił, ze ja mam własnie pompe 11. Ale skad on to wyczytał, to nie wiem. A mapy by mi robili w Fabryce-Mocy. No i chciałbym jednak miec te 150 koni i z 300Nm. ;)
pgt - 2013-06-27, 23:42

Mateush napisał/a:
[...]wymiana map sensora na 1,5 BAR'a[...]

Każdy sterownik 16 bitowy ma map sensor 250kPa, część 8 bitowych zresztą też. Oczywiście ten zakres nie jest wystarczający, jeśli chce się założyć porządną turbosprężarkę :)
Mateush napisał/a:
Chip's ;) ~ 800 - 2500 zł (renomowana firma)

Da się wyraźnie taniej, za rozsądne strojenie, ale nie w wielkiej firmie ;) W razie czego PW.
Mateush napisał/a:
8 bitowy komputer i trzeba wylutować sterownik i ogólnie dużo z tym zabawy.
16-stki ogarnia się szybciej, bo nie trzeba czekać na kasowanie pamięci. Co zwłaszcza przy korektach, może trochę wydłużyć czas "operacji". Ale wystarczy mieć więcej pamięci pod ręką. Poza tym to można powiedzieć, że jest porównywalnie czaso/pracochłonne.
Powodzenia w modach :]

Mateush - 2013-06-28, 12:37

pawelvw, ja podawałem ceny takie jakby miał kupować wiesz praktycznie nowe części, a napisałem też ze jak się ma dojścia to można sporo zaoszczędzić
Kruchy69 - 2013-12-15, 22:31

Oj oj oj. Dawno mnie tu nie było aczkolwiek sporo sie wydarzyło. Pokompletowałem troche gratów do Venciaka, póki co zapowiada sie grubo, ale narazie PLNy mnie sporo ograniczyły. Ale kupiłem amortyzatory KONI, szeroki hokej, osłone silnika od AFNa, progi z wersji GT i takowe fotele z kanapą. Nie wystraczyło czasu na zrobienie zdjec, ale jest plan na najmocniejszego diesla w polsce oraz jeszcze jeden ale póki co to tajemnica. Co wyjdzie? pozyjemy zobaczymy, ale pomysł jest dobry. :D zdjecia gratów postaram sie wrzucic jak najszybciej, ale znajac ilość mojego wolnego czasu, to pewnie to potrwa.

aaa kij z tym. Pijany jestem to mi wybaczycie ze post pod postem, ale uchyle rąbka tajemnicy. :D

wojtas83 - 2013-12-15, 22:50

Widzę że szykuje się vento synchro TDI :oklaski:
Kruchy69 - 2013-12-15, 23:12

własnie szykuje sie a nie robi. Musze poszperac jeszcze troche na ten temat, bo korci mnie Haldex z 4motion, a całkowicie szaleje na temat torsena z audi. :D aczkolwiek jeszcze troche gratów brakuje. Miałem z buta wjechac ze zdjeciami podczas prac, aczkolwiek potrzbuje na to albo wiosny albo drugiego auta, wiec póki co temat bedzie szedł do przodu, ale bardzo powoli. ;)
Mateush - 2013-12-16, 08:32

Kruchy69, a myślałem że będe pierwszy z tym pomysłem :D graty :)
Kruchy69 - 2013-12-16, 21:55

narazie trwa kompletowanie gratów i lepienie skody do kupy bo sypie sie niemiłosiernie. Po 3 miesiacach pobytu u blacharza wyglada jeszcze gorzej niż po kupnie. W miedzy czasie gdy wstawiał próg to mu sie zapaliła, oraz po postoju bez szyby przedniej w deszczowy dzien nie działa połowa elektryki. Wiec Vento póki co dalej pozostanie pedalskim autem z napedem na jedno koło, wiec jest szansa zeby mnie wyprzedzić. :D Bo zanim dokupie łożyska, tarcze sprzegło i to wszysko wypiaskuje to troche minie. :/ do tego ciagle sie zastanawiam nad 4motion bo zostałem zaniepokojony tym, ze synchro moze nie wytrzymać duzego momentu. Ewentulanie dyfer z Sharana. No cóż, czas i pieniążki pokaża ;) napewno chce sie wyrobić z tym do przyszłej zimy. ;)
Mateush - 2013-12-17, 08:03

Kruchy69, a nie lepiej było kupić kompletnego szrota z syncro? wiecej części dostępnych od ręki. A przy okazji obejrzyj sobie http://www.youtube.com/watch?v=icPO-UEZcmg
Kruchy69 - 2013-12-17, 21:18

ciezki temat dorwać syncro na szrocie w TDIku. Poza tym nie chce zrobic tego byle jak. Chce wszystko na nowych łożyskach, i chce wszystko mieć wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Mogłbym to zrobic na szybko, ale tak jak pisałem. Skoda zrobiła sie bardzo niepewna wiec nie moge na niej polegac na tyle zeby Ventke postawic i ja zrobic. Tym bardziej ze na tygodniu pracuje do poznych godzin, bo niby jestesmy po sezonie, ale dość sporo aut mamy do roboty, a to jest czasochłonne. w weekendy robie skode i tak w koło macieju :/ czas pokaze. Jak sie uda sprzedac skode w dobrych pieniadzach, to sie podziała cos. ;)
muchomorek165 - 2013-12-17, 23:06

Podobno skrzynie od benzyny syncro można kupić i delikatnie przerobić :D
Paweł J. - 2014-03-27, 11:43

http://www.vwgolf.pl/gale...inie/?pid=37001

http://www.vwgolf.pl/gale...inie/?pid=36989

http://www.vwgolf.pl/gale...inie/?pid=36999

Mateush - 2014-03-27, 11:47

czyżby projekt został przerwany czy też już gotoy?? hmm.....
Kruchy69 - 2014-05-31, 00:17

Myslałem ze temat umarł, ale ktos jeszcze pamieta o granatowym Venciaku. :p jak widac, Venciak bokiem nie idzie wiec mozna wywnioskować ze temat stoi. I ciezko bedzie z popchnieciem, bo kazdy mi lasuje baniak "po co pchac ciagle pieniadze w 20 letni samochód, w imie czego? Wsadzisz 10 tyś, w samochód który jest wart max 5" itd, itd. Litry whesky wypite z problemem i chyba czas pójsc po rozum do głowy... :/ poza tym syncro to strata pienidzy. Jesli już to 4motion, a to troche wiecej kosztów i rzeźby.
dratek - 2014-05-31, 12:51

Kup sobie 5 letnie auto za 20 tyś, wsadz na miejscu 5 kafli i kupuj częsci eksploatacyjne za cenę 4x większą niż do vento. Przerabiałem już ten temat :D
muchomorek165 - 2014-06-01, 15:08

Najlepszego :fala: :fala: :fala:


Oby projekt dalej trwał, wytrwałości :pies:

Kruchy69 - 2014-06-01, 20:34

dratek, ciezko kupic 5 letnie auto za 20 tyś. Poza tym chce cos bardziej rozwojowego. Planuje S3, nie jest to takie nowe auto, ale ma dosc mocny silnik i seryjne tłoki wytrzymuja do 300KM. I kupuje gotowe auto z napedem na 4 koła. A tu? zrobic blacharke, zrobic silnik, zrobic naped itd... Vento zostanie do jazdy na codzien, ale S3 bd na weekendzik. ;)
dratek - 2014-06-01, 22:11

ja w przyszłości (dalekiej) planuje kupić a4 b5 1.8T 180KM quattro bo jednak audi to audi. Blacha ocynk więc na wejściu nie topisz 3k w blacharce :D
TT600 - 2014-06-03, 16:10

dratek napisał/a:
ja w przyszłości (dalekiej) planuje kupić a4 b5 1.8T 180KM quattro bo jednak audi to audi. Blacha ocynk więc na wejściu nie topisz 3k w blacharce :D


"...nie topisz 3k w blacharce tylko w zawieszenie :D "
Tak powinno być napisane :diabełek:

dratek - 2014-06-04, 10:37

Nie przesadzaj, nie jest takie złe :D Można wstawić tam A3 zamiast A4 i już problem rozwiązany :D
kowal323 - 2015-01-12, 01:14

:jupi: :zabawa: Wszystkiego Najlepszego ! ;) :zabawa: :jupi:


Jakiś aktual ? Coś się dzieje po za zmienionym grillem ? :D

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/10722220_718374291577058_1842275186_o.jpg?oh=e7a2e61b821dbaad17de78305862d67f&oe=54B5A0A5&__gda__=1421185333_d69d4824248dd397e989515ab0118d2a

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t35.0-12/10727143_718374254910395_399161929_o.jpg?oh=1ba967829c716a04de3985f0cdf94f3b&oe=54B5A9F9&__gda__=1421174886_20f473fc22eb733d05711cf27d8d9329

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t35.0-12/10718298_718374258243728_1063442576_o.jpg?oh=9e44cd294808b3a6ebe3bd2a302bc223&oe=54B51021&__gda__=1421169026_9233e0f33be554ef49f499bcc444cdc7

Kruchy69 - 2015-10-14, 22:16

U hu hu hu hu, tamta zakurzony aż trzeba obdmuchać. :D
Przyznaje sie bez bicia, projekt synchro upadł. Za duzo przeciwności, za dużo innych planów. Dupowóz marki VW, model Pento, żyje i ma sie dość dobrze, bo praktycznie wszystko dostał nowe, od śrub do kół, poprzez amorki, tarcze klocki itp, aż po uszczelke pod głowicą, prowadnice itd. Z zewnątrz tez sie troche pozmieniało, np całkowity pakiet GT/VR6 (fotele, progi, hokey'e), a teraz bedzie projekt klima. Wszystkie garty są, tylko zima nadeszla to i motywacji brak. Moze z klima nie bedzie tak jak z projectem 4x4 :D
Ze wzgledu na to ze moj hosting zdjec nie działa, spróbuje wrzucic foto z FB, może zadziała. :D
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/12109976_946304665407895_8010946229416093121_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12109823_946304638741231_4002866934085431136_o.jpg

Docki - 2015-10-15, 07:33

Ło panie, powodzenia z klimą! Przechodzę teraz przez to i wychodzi tyle po drodze że już mam dosć. Zanim zaczniesz to czytaj o tym jak najwiecej! :D
Kruchy69 - 2015-10-15, 07:38

No ja na pewno musze dokupic jeszcze regulator cisnienia i osuszacz, reszta to graty wyjete z golfiny US i wychodzi na to ze wszystko wyjałem. A Ty zwykłą klime zakładasz czy climatronic...? ;>
Docki - 2015-10-16, 07:37

Zwykłą zwykłą! Jak sam wyjmujesz to już inna sprawa :D Mniej roboty, bo wiesz co gdzie i jak. No i pewnosc ze Ci nie braknie jakieś pierdoły w połowie montażu..
Hitchhiker - 2015-10-17, 15:51

Ja właśnie montowałem climatronic. Przez to, że ciągle coś wychodziło trwało to 3 tygodnie a nie robiłęm tego osobiście tylko dałem ogarniętym ludziom. Efekt jednak wart tego wg mnie, tak więc powodzenia

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group