Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - Vento by NeuAN

v3n70 - 2013-06-09, 14:46
Temat postu: Vento by NeuAN
Witam! :lol:

Zainspirowany policyjnymi radiowozami z lat 90-tych, nigdy nie przechodziłem obojętnie obok Vento czy Transportera w specyficznym niebieskim kolorze.

Podjąłem decyzję o kupnie Ventyla w 2011, baaa, nawet upolowałem okaz w pożądanym kolorze. Na dniach miałem sprzedawać poprzednie autko i szykować uzyskaną kasę na jego zakup ;)
Niestety.. pech chciał, że tato miał drobny wypadek i Clio poszło za bezcen.. :(
Nie poddałem się i zbierałem jednak pieniążki. W końcu natrafiłem na drobny rarytasik wśród ogłoszeń, jakim był Ventylek w świetnym czerwonym kolorku LY3D :D

Zakupiłem go w lipcu 2012 od sympatycznej kobiety i od samego początku zacząłem zajmować się drobnymi modyfikacjami, zaczerpniętymi z tego forum. Wcześniej nie zakładałem tematu, gdyż miałem zbyt mało czasu.. Ale w końcu nadeszła chwila na pokazanie mojej perełki w całej okazałości ;)

Krótka historia:
Wyjechała z niemieckiego salonu w '94, natomiast do Polski została sprowadzona w 2008. Egzemplarz prawdopodobnie jest bezwypadkowy i przez większość czasu był garażowany. Przejechałem nim już ok. 7 tys km (niedługo dobiję do 189 tys km na liczniku) i do tej pory nigdy mnie nie zawiódł. Jedynym przykrym problemem była uszczelka pod głowicą..

Co tu dużo mówić o jego specyfikacjach, nie ma żadnych fajerwerków, ani strzelających karabinów, wysuwających się spod zderzaka - zwykły silniczek 1.8 AAM 75KM i mało wypasionego wyposażenia, t.j.:
- wspomaganie kierownicy
- elektryczny szyberdach (zepsuty niestety z mojej winy..)
- regulacja wysokości świecenia reflektorów
- nawet dobre audio, włożone przez poprzedników (co mnie bardzo cieszy)
- no i to by było na tyle :P

Słabe wyposażenie.. Szczerze? Nie jest mi nic więcej potrzebne. Przydałaby się najbardziej tylko klima w mroźne lub upalne dni.

Silnik mimo małej ilości kucyków, mi całkowicie wystarcza, ponieważ więcej jeżdżę w mieście niż w trasie (taki tam wózek na zakupy lub czasami taczka do zadań specjalnych). Ale fakt faktem, gdy przyjdzie poza miastem wyprzedzać, pojawia się lekki problem..


A oto fotki jak autko wyglądało bezpośrednio po zakupie:

I taka tam fotka z napotkanym innym Ventylkiem :P


Lista modyfikacji przeprowadzonych w 2012 roku:
- zakupione żarówki H4 + postojówki (Philips BlueVision Ultra Xenon)
- komplet nowych żarówek poświetlenia kokpitu
- dymione lampy przednie
- wloty powietrza zamiast blend
- czarne podkładki pod tablice bez napisów
- pozbycie się wszystkich emblematów i naklejek (oprócz znaczków VW)
- drobne naprawy we wnętrzu i pod maską

Tak Ventylek wyglądał pod koniec 2012:


Lista modyfikacji przeprowadzonych do tej pory w 2013 roku:
- oklejenie grilla czarną folią
- średni hokej zderzaka przedniego
- światła pozycyjne w kierunkowskazach przednich z przełącznikiem
- dymione lampy tylne (w 75% dzięki wojtas83 :P )
- znaczek z tyłu i hak na czarno
- felgi BBS 15' 4x100
- masa innych różnych napraw i mniejszych modów

Tak wygląda on na dzień dzisiejszy:


Plany na nadchodzącą przyszłość:
- odnowienie wlotów powietrza (stara farba odpada)
- zdjęcie folii i lakierowanie grilla
- lusterka w kolorze nadwozia
- podwójny wydech
- nowe mieszki
- zaciski i bębny w kolorze
- usunięcie ognisk rdzy

No i marzenia.. które niekoniecznie zdołam spełnić:
- osłona silnika
- obicie maski
- obicie tylnej klapy
- nowe podświetlenie zegarów
- soczewka bixenon
- pakiet stylistyczny USA
- airride lub zmniejszenie prześwitu

szefuniopaslek - 2013-06-09, 14:56

Ładne vento :) ) a kolorek to najlepszy :) sam taki miałem...
vwkrzysio - 2013-06-09, 15:02

ładne vento. Plany zacne zwłaszcza "zmniejszenie prześwitu" co bardzo mi się podoba :D
v3n70 - 2013-06-09, 15:06

roboty jeszcze dużo przy nim, ale mam nadzieję, że lekka gleba raczej go dopadnie :D
p.s. szefuniopaslek, Twoje teraźniejsze autko ma kolor zbliżony do mojego, ale to nie jest LY3D?

szefuniopaslek - 2013-06-09, 16:16

v3n70, wcześniej miałem LY3D. a teraz jest to LP3G czy jakoś tak, nie pamiętam.
tom cio - 2013-06-09, 17:29

No venton jak się patrzy, działaj dalej! Mam pytanko tak na boku: jak ta folia się trzyma? Kleiłeś na jakiś dodatkowy klej czy coś? Nie odkleja się na zagięciach na słońcu? Jak możesz powiedz jak oklejałeś żeby dobrze było.
Paweł_R - 2013-06-09, 19:03

Ładne vento, w słusznym kolorze :P Plany dobre, czekamy na efekty, choć i tak jest już bardzo dobrze :) Blacharka też widać nieźle się trzyma.
v3n70 - 2013-06-09, 19:48

tom cio napisał/a:
No venton jak się patrzy, działaj dalej! Mam pytanko tak na boku: jak ta folia się trzyma? Kleiłeś na jakiś dodatkowy klej czy coś? Nie odkleja się na zagięciach na słońcu? Jak możesz powiedz jak oklejałeś żeby dobrze było.

kupiłem na allegro folię termokurczliwą, taką, jaką koledzy z forum kiedyś oklejali słupki, więc nie potrzeba żadnego kleju ;) wystarczy dobrze dopasować, w razie potrzeby podgrzać suszarką i dopasowuje się do kształtu.
natomiast miałem problemy z dobrym dopasowaniem folii. jednym kawałkiem praktycznie jest to niewykonalne. u siebie mam sklejone z kilku kawałków i niestety z bliska widać nierówności..
przejeździłem z nią już prawie pół roku i na prostych elementach trzyma się dobrze, natomiast na zgięciach itp troszkę się skurczyła i popękała. ponadto porobiły się pęcherzyki. wkrótce planuję ją zerwać i pomalować grill.
fachowcy powinni sobie z porządnym oklejeniem poradzić, a my, amatorzy, zostańmy lepiej przy oklejaniu łatwiejszych i mniejszych rzeczy (chyba, że ktoś jest obeznany w temacie i ma cierpliwość) :)

Paweł_R, niestety, ale efekt dobrze trzymającej się blacharki, to tylko złudzenie :P z bliska widać jaką krzywdę mojemu Ventylkowi sprawiła ostatnia zima.. szczególnie na progach i nadkolach..

szefuniopaslek - 2013-06-09, 21:54

Ostatnio zauważyłem że ten kolor ma to do siebie że aż tak nie widać tej rdzy.. To samo jest u mnie teraz z innym odcieniem czerwieni, jest jakiś tam burchel na drzwiach czy coś, to tego tak nie widać w porównaniu do innych kolorów..
tom cio - 2013-06-09, 22:31

Dzięki kolego za obszerną odpowiedź :papa:
vwjanekvento - 2013-06-09, 23:46

Ventylek ladny zawsze podobal mi sie ten kolorek :P troche roboty i bedzie malina :oklaski:
Rafik - 2013-06-10, 11:31

ciekawie działasz :OK: trzeba oblukac na zywca wkoncu ktos z okolic :P
VW_Kriss_PZL - 2013-06-10, 19:54

Ładnie się prezentuje, oby tak dalej :oklaski:
v3n70 - 2013-06-10, 20:19

dziękuję Wam wszystkim za miłe słowa :D

szefuniopaslek napisał/a:
Ostatnio zauważyłem że ten kolor ma to do siebie że aż tak nie widać tej rdzy.. To samo jest u mnie teraz z innym odcieniem czerwieni, jest jakiś tam burchel na drzwiach czy coś, to tego tak nie widać w porównaniu do innych kolorów..

dokładnie, zgadzam się z tym ;) ale ma to swoje minusy - skoro nie rzuca się w oczy, odkłada się zabieg usuwania rudej i potem może być tylko gorzej..

swoją drogą jak myślicie: lepiej jest dokupić sierpy i plastikowe progi, czy usunąć do zera rudą u blacharza?

Rafik - 2013-06-11, 11:47

v3n70, co do sierpów i plastikowych progów to według mnie kicha a ruda przysłonisz tylko na chwile bo rudzielec szybko postepuje ...
vwjanekvento - 2013-06-11, 15:14

Rafik ma racje zrob to lepiej i bedziesz mial spokoj ;)
v3n70 - 2013-06-11, 19:58

chyba Was się posłucham i wybiję sobie z głowy sierpy i progi ;) a więc czas zacząć zbierać kasiorkę na renowację
vwjanekvento - 2013-06-11, 22:23

Jak ogarniesz autko to progi montuj jak najbardziej bo to fajnie wyglada ale sierpy to juz za duzo jak dla mnie ;)
v3n70 - 2013-06-13, 18:35

nic tutaj póki co się nie zmienia, ale listę zakupów na najbliższe dwa tygodnie ciągle zapisuję :P
chciałbym Was się zapytać, czy mój Ventylek z takim paskiem na przedniej szybie (oczywiście w kolorze czarnym) będzie się dobrze prezentował? ;) http://allegro.pl/folia-p...3305303245.html

TT600 - 2013-06-14, 00:39

Te paski to porażka, wydaj tą kasę na cokolwiek innego, chociażby na folię na blendy przednie :]
Moniczka - 2013-06-14, 10:21

TT600 napisał/a:
Te paski to porażka


Zgadzam się w 100% sama kupiłam kiedyś taki pasek to mało że się fatalnie kleił to beznadziejnie to wyglądało tak jak TT600 pisze to zainwestuj w coś innego :)

v3n70 - 2013-06-14, 11:15

dlatego przed ewentualnym kupnem zapytałem się Was o opinię :P poza tym mam niemiłe wspomnienia związane z przyklejaniem folii (pęcherzyki, zgięcia, itd.) doprowadzające do furii i od początku traktowałem ją na dystans ^^ dziękuję :OK:
p.s. TT600, te blendy co mam teraz założone są tylko na chwilę, już na liście zakupów mam ciemne blendy, jeżeli odnowienie wlotów nie poskutkuje ;)

v3n70 - 2013-06-17, 15:25

jak mam dylematy, wolę zwrócić się do forumowiczów o poradę ;) kolejny polega na tym, że zastanawiam się na jaki kolor pomalować zaciski oraz ewentualnie bębny. dotychczasowy rdzawy kolor prześwitujący przez felgi bardzo brzydko wygląda, więc interwencja raczej konieczna. a więc, który najbardziej by pasował? czerwony? czarny mat? czarny połysk? a może srebrny?
Paweł_R - 2013-06-19, 22:25

Moim zdaniem czarny, teraz sam będę przemalowywał ;) Zaciski ewentualnie można by maznąć też na srebrno. W moim temacie możesz zobaczyć jak prezentują się czerwone zaciski i srebrne bębny w czerwonym vento ;)
vwjanekvento - 2013-06-19, 22:47

Ja np mam na zolto i do bordowego pasuje, mozna tez na czerwono :P
Paweł J. - 2013-06-19, 23:00

Od chyba zawsze w vento mam hamulce na bordo/czerwień....w miarę w kolor nadwozia....może i ok....ale teraz jakbym malował to chyba w czarny mat.

Ta farba jest genialna.....dawana pistoletem wysycha w 10 minut, jest bardzo odporna na uderzenia.....malowałem ją śruby, a potem wkręcałem i wytrzymała pięknie.....dla pewności dwie warstwy i będzie git. Sprawdza się nawet na silnikach.

http://www.budujesz.pl/ne...ikkurila-45961/

Wydym - 2013-06-19, 23:08

ja mam pomalowane zawieszenie całe i silnik hamerem i daje rade bez problemu...
v3n70 - 2013-06-19, 23:31

hmm.. farby w przystępnej cenie i od renomowanych firm, a skoro sprawdzają się jeszcze w praktyce, chyba warto nimi pokombinować ;) jutro je oblukam w Brico, dzięki chłopaki za pomocne porady :OK:
Mateush - 2013-06-20, 16:17

ładna ta Twoja kocina :D dbaj o nią bo inaczej :bije: ;P pozdro
v3n70 - 2013-06-20, 21:27

Mateush napisał/a:
ładna ta Twoja kocina :D dbaj o nią bo inaczej :bije: ;P pozdro

dziękuję :D w miarę możliwości czasowych i oczywiście finansowych staram się ją dopieszczać, więc spokojnie :P

v3n70 - 2013-06-23, 15:13

prace nad Ventylkiem trwają, korzystam z prawie każdego dnia wolnego, grzebiąc sobie w nim :) niestety nie wszystko idzie gładko.. stuki klocków się nasiliły, więc kupiłem nowe blaszki i wczoraj próbowałem je założyć. nie udało mi się natomiast odkręcić śrub od zacisków, więc prace wstrzymałem.. w tygodniu podjadę do przyjaznego mi serwisu i sprawa zostanie załatwiona ;)

planuję założyć dwururkę, tak jak kolega MarkoVr6 miał w swoim VR6:
http://img15.imageshack.u.../zdjcie539m.jpg
oglądałem się za końcówkami ozdobnymi na allegro, ale stwierdziłem, że są (nie ubliżając nikomu) tandetne.. a wydając ponad 100 zł na jakiegoś wyjącego Ultera, wolałbym kupić w tej samej cenie klasyczny tłumik końcowy z TDI.
mój dotychczasowy jest jakiś dziwny - rura wydechowa nie wystaje centralnie z wycięcia w zderzaku.. i teraz takie pytanko, podejdzie on do mojego benzyniaka 1.8?
nie wiem co robić, chciałbym wydać jak najmniej i mieć efekt jak najlepszy.. :( doradźcie coś..

Mateush - 2013-06-23, 15:20

a o czymś takim nie myślałeś??

http://allegro.pl/koncowk...3322595577.html

http://allegro.pl/ulter-s...3313405957.html

ja kupowałem niedawno dwie ultera do tdi to zapłaciłem ponad stówę z przesyłką

v3n70 - 2013-06-23, 15:40

Mateush, ta pierwsza ma średnicę końcówek po 40mm, a ja szukam 50-60mm, w ostateczności 70mm. o drugiej pokazanej przez Ciebie myślałem, ale cena mnie odstrasza, boję się, że będzie wyć i tak jak wcześniej napisałem, nie mam rury centralnie, więc może wyjść nierówno.. nie wiem czy jest to typowe..
oto mój problem:

Mateush - 2013-06-23, 15:46

ale ją da rade wygiąć rękami tak aby było dobrze jak to mówią masz łeb i ... to kombinuj ,a 70 mm to za dużo, 60 mm będzie w sam raz , a końcówka dźwięku nie zmienia :) bynajmniej nie powinna
v3n70 - 2013-06-23, 15:59

myślisz, że uda mi się ją prosto ustawić? takie wyjście byłoby najbardziej odpowiednie, ponieważ mam 2-letni tłumik końcowy i troszkę go szkoda wymieniać na inny :) ale nie daje mi spokoju myśl o tym, czy czasami ta końcówka nie będzie wyć? na stronie producenta podają, że posiada "dyfuzor", co jakoś mi się źle kojarzy.. + średnica montażowa od 45-50mm, a ja mam 40, dużo będę miał przerabiania?
TT600 - 2013-06-23, 16:52

Kolanko z kwasiaka + kawałek rurki, całość o sporo większej średnicy od ori rurki, czyli nakładka własnej roboty. Przyspawana do ori uciętej rury końcowej. Jest cisza i wygląda normalnie. Koszt ~25 zeta + trochę czasu na polerkę kolanka ;)




tom cio - 2013-06-23, 17:16

Końcówka sama nie będzie wyć :) Też mam ultera z dyfuzorem i na wolnych obrotach troszku bardziej mruczy ale na wyższych nie zauważyelm różnicy :D
Mateush - 2013-06-23, 17:30

TT600, do benzyniaka taka końcówka nie za bardzo.


v3n70, Roboty dużo miał nie będziesz i ogarniesz to raz dwa. Mierzysz na oko i ucinasz oryginalną rurkę przykręcasz mocną obejmą bądź spawasz i masz :]

v3n70 - 2013-06-23, 17:50

tom cio, za takim efektem jestem jak najbardziej za :OK:
TT600, dzięki wielkie za poradę, ale na kolanko raczej bym się nie zdecydował :P tak jak Mateush mówi, raczej przy dieslu :P
ale skoro doprowadziłeś do takiego błysku, może mi polecisz, czy takową końcówkę o:
http://tablica.pl/oferta/...html#0c59b0445a
warto kupić i da się zregenerować? jest prawie o 80zł tańsza niż nowa, ale czy na pewno się opłaca?

Miksu - 2013-06-23, 19:32

Jezeli moge wtracic swoje trzy grosze to powiem ze kolanko nie pasuje do benzyny,przynajmniej dla mnie... Nie wiem czym kolega TT600 polerowal ta koncowke ,ale efekt jest warty pracy... Zakladalem do roznych samochodow najruzniejsze koncowki i powiem ze zadna nie zmienia dzwieku . Na upartego mozna powiedziec ze moze delikatnie na wolnych obrotach,ale tez bede sie spieral... Jak dla mnie podwojna koncowka wyglada nawet ladnie pod warunkiem ze nie wystaje za mocno poza obrys zderzaka, a raczej poza obrys dolnej krawedzi zderzaka. Taka moja mala sugestia co do koncowek wydechu.
TT600 - 2013-06-23, 20:22

Są gusta i guściki, ale skąd niby ktoś kto patrzy na samochód od tyłu wie, że to diesel lub benzyna? :diabełek: Tak samo dużo osób wsadza cały wydech końcowy z TDI do benzyny i jest spoko, ładnie wyglądają takie wypolerowane krany i bardziej widać polerkę ze względu na zagięcie. Miałem robić właśnie coś ala TDI czyli dwa kolanka takiej wielkości jak to moje, ale nie chciało mi się kombinować :P Polerowałem sam jakby co ;) Tak samo zrobiliśmy ostatnio u kumpla w Ibizie, z tym, że kolanko zagięte pod mniejszym kątem i bardziej wysunięte (trzeba było wypełnić czymś wycięty zderzak :P ) . Wcześniej miał przelotowy wydech z prostą końcówką, ale teraz jest duużo lepiej, a już na pewno lepiej niż seria. Tak to w ibizonie wygląda: http://imageshack.us/scaled/landing/12/oqnq.jpg
Miksu - 2013-06-23, 20:36

Jak dla mnie Ibiza wyglada dobrze... :oklaski: odpowiednia srednica rury do wyciecia w zderzaku, nie za duze i nie za male "w sam raz" i kat wygiecia nie za duzy. :oklaski: Co do kranow w zadzie to nie widzialem jeszcze benzyny z rura wygieta do dolu. Oczywiscie sa gusta o ktorych sie nie dyskutuje i jezeli komus takie cos sie podoba to prosze bardzo, ale mi osobiscie kojarzy sie to z TD lub TDI takie moje skromne zdanie...
v3n70 - 2013-06-23, 20:45

Miksu jasne, że możesz się wtrącić :D haha :D

Miksu napisał/a:
Jak dla mnie podwojna koncowka wyglada nawet ladnie pod warunkiem ze nie wystaje za mocno poza obrys zderzaka, a raczej poza obrys dolnej krawedzi zderzaka. Taka moja mala sugestia co do koncowek wydechu.

i tu się z Tobą zgodzę ;) ja czasami nie mogę patrzeć, jak jacyś dresiarze z "BeeMWu" zakładają nisko wiszące końcówki + wystające z metr z tyłu auta :P jeżeli założę, postaram się je ładnie dopasować ;)

TT600, efekt Twojej pracy jest bezcenny, bo naprawdę te kraniki wyglądają świetnie :OK: i tak jak mówisz, zależy od gustu, są zdania podzielone czy pasują do benzyniaka czy nie, być może dałbym się przekonać, lecz już od kilku miesięcy marzy mi się typowa dwururka i nie mogę się doczekać kiedy takową dołożę :D a jak się znudzi, nie wykluczam kranówy :P

Miksu - 2013-06-24, 00:14

I bardzo podoba mi sie Twoja decyzje... Jezeli tylko masz ochote to zakladaj koncowki ktore Tobie sie widza przeciez to Twoja ventka i modzisz na swoj gust i wedle swojego uznania... O gustach sie nie dyskutuje... Powodzenia.
Paweł J. - 2013-06-25, 21:58

W oryginale wydech nie był po środku, a na boku......i mial w aam 45mm średnicy......da sie go nastawić na środek za pomocą wieszaków i ich naginania. ;) Wydech z absa i 2e ma 50mm średnicy.....zawsze można coś wyrzeźbić ze starego szrota, który jest przepalony, ale rurę ma zdrową....trochę spawania i dwururka jak się patrzy ;)
v3n70 - 2013-06-26, 18:59

w Ventylku troszkę przyszło zmian :)
Przede wszystkim na pierwszy ogień zerwałem irytującą mnie folię z grilla i go przemalowałem.
Gdy naklejałem pół roku temu folię, miałem problem z dopasowaniem jej do okrągłych kształtów przy znaczku VW. Postanowiłem pozostawić środkowy element bez oklejania. Idea z początku nie przypadła mi do gustu, dopiero po jakimś czasie się z nią oswoiłem i tak przywiązałem, że w identycznym stylu grill został odmalowany ;) Wieeem, zaraz na mnie najedziecie, że ohyda i w ogóle, ale mi się spodobało :P

przy okazji odmalowałem wloty (które znowu zaczynają mnie drażnić odpryskami od kamyków) i je zamontowałem zamiast blend.
uszczelniłem także tylną lampę, ponieważ czasami miałem jeziorko w bagagu, ale jak na złość teraz woda zaczęła popierniczać przez drugą :mur:

a dziś doszła kurierem nowiutka dwururka Ultera :D z ciekawości podjechałem do punktu zajmującego się tłumikami i za montaż (spawanie + ustawianie) zapłaciłem tylko dyszkę, więc wolałem sam się z tym nie męczyć :P
efekt wizualny o wiele lepsiejszy niż seria, bardzo mi się podoba ;) brak dyfuzora, ale mimo tego słychać delikatny pomruk, wedle moich oczekiwań :D


i taka tam fotka z dzisiejszego, bardzo deszczowego dzionka:

Paweł_R - 2013-06-26, 21:20

Całkiem, całkiem ta końcóweczka, chociaż mi osobiście podobają się takie jak w TDI. Z lampkami to chyba standard, też to miałem ;) A nie planujesz ściągnięcia chlapaczy?? Bo nie pasują do ventki :P
v3n70 - 2013-06-27, 08:32

Paweł_R, hmm.. wiem, że nie wszyscy za nimi przepadają, sam nie jestem jakimś tam wielkim ich zwolennikiem, ale póki co autko za wysoko stoi, żeby odsłaniać koła :diabełek:
mam plany co do gwintowanego zawieszenia, nie wiem jednak czy zastosuję je w tym, czy w następnym Ventylku, ale wtedy na bank chlapacze wylecą :P

Rafik - 2013-06-27, 08:39

no widze coraz lepiej sie dzieje w temacie ;) a co w planach zmiana na vr6 ?? :diabeł:
v3n70 - 2013-06-27, 08:57

haha, taak, w planach zmiana na VR6 :diabełek: i alternatywa, jeżeli nie będzie żadnej fajnej oferty: kupienie budy w dobrej kondycji bez silnika, przemalowanie na inny kolor i włożenie AAA ;) ale to dopiero na następny rok, póki co jeżdżę tym, aż mi się rozsypie :P
levis521 - 2013-06-27, 10:46

taki sam ulter mialem
Mateush - 2013-06-27, 16:20

v3n70, mówiłem że będzie cacy :)
v3n70 - 2013-06-27, 17:30

mówiłeś mówiłeś, sprawdziło się :P zdecydowałem się nie modzić przy spawaniu drugiej rurki, ponieważ jakiś czas temu wymieniany był cały układ wydechowy więc nowa końcówka idealnie pasuje ;) a jak się przepali, założę od TDI z kranikami :P
v3n70 - 2013-06-30, 11:00

wczoraj zabrałem swojego Złomka na niedaleką wycieczkę do Grudziądza ;)
autko oczywiście dowiozło mnie do celu, nie było żadnych problemów z jazdą, alee...
no właśnie, jest jedno ale.. zauważyłem, że zostawia plamę na gruncie na wysokości paska alternatora.. sprawdziłem poziom oleju, jest poniżej minimum.. dodatkowo znów ubyło mi płynu chłodzącego (w zeszłym tygodniu dolewałem), a z rury wydechowej wydobywa się leciutki niebieski dymek.. :(
nie mam pojęcia, co to może być, skoro pół roku temu była wymieniana uszczelka pod głowicą.. czyżby znowu nawaliła? to jest w ogóle możliwe?

Rafik - 2013-06-30, 11:05

v3n70, sprawdz krucce od płynu i weze czy któres nie puszczaja płynu bo czesto stare krucce pekaja a weze parcieja i tam ucieka płyn ;)
v3n70 - 2013-06-30, 12:08

no właśnie o dziwo wszystkie są suche jak pieprz, chyba że czegoś nie dojrzałem..
po przeglądnięciu silnika zauważyłem tylko mokry ślad wokół korka wlewu oleju, jakby puszczał..
a co do plamy pozostawianej przez autko, chyba zdiagnozowałem problem - pompa wspomagania jest cała mokra.. miały być mody, a szykują się wydatki.. :(

Kruchy69 - 2013-07-01, 15:28

jesli pompa Ci puszcza, to pewnie masz to samo co ja. Czyli łożysko + simmering. Koszt to cos koło 4 dych, 26 za simmerig chyba, i za łożysko 12 zł. Jak chcesz to moge Ci podac oznaczenia łozyska i simmeringu tylko musze pójsc do gage. ;)
Rafik - 2013-07-01, 15:34

Kruchy69, ale chyba nie w każdej pompie jest to samo łożysko co ?? chyba ze tak to podaj mi numer bo musze u siebie wymienic chcialem cala pompe kupic ale nie moge znalezc w dobrym stanie zadnej a nie mialem numeru lozyska
v3n70 - 2013-07-01, 17:50

Kruchy69, a to może być także przyczyną dziwnego takiego jakby brzęczenia przy maksymalnym skręcie kierownicy?
tom cio - 2013-07-01, 18:26

To brzęczenie przy maks skręcie też mam i to pompa wspomagania sobie tak brzęczy, ale to jest raczej normalne, gorzej jak brzęczy cały czas.
Kruchy69 - 2013-07-01, 18:41

ne no raczej to samo, tak mnie sie wydaje. Później poszukam starczych czesci i sprawdze. ;)
v3n70 - 2013-07-01, 21:09

Kruchy69, oki, czekam na odpowiedź ;)
Kruchy69 - 2013-07-02, 00:46

Łożysko:
-6203DUL8A
-Ośka: 16mm
-Obudowa: 40mm
-Wysokość:12mm

Simmering:
2603 3537 61
-Ośka: 16mm
-Obudowa: 36mm
-Wysokość 11,7mm

Co do wymiaru ośki to nie jestem pewien, bo to pisałem z pamieci. ;)

v3n70 - 2013-07-02, 16:01

dzięki Kruchy69, info bardzo pomocne :OK: wkrótce rozpocznę polowanie na te części ;)
v3n70 - 2013-07-03, 19:07

zawsze, gdy jestem z czegoś zadowolony, coś innego musi mi popsuć humor..
założyłem dziś dymione kierunki w błotnik i byłem happy.
niestety przed chwilą przeszła ulewa, musiałem zbierać się z działki do domu ii.. niemiła niespodzianka.. fotel kierowcy przemoczony, z szyberdachu prawie ciurkiem leci woda.. no ale cóż, musiałem wracać, a woda kapie na łeb i dupa mokra. jakby tego było mało dojrzałem kałużę na wycieraczce pasażera..
nie miałem nigdy takich problemów, gdy szyber był sprawny.. czy jak zdejmowałem i zakładałem szkło, mogłem się przyczynić do takich zjawisk?

Pro100 - 2013-07-03, 20:08

v3n70 napisał/a:
zawsze, gdy jestem z czegoś zadowolony, coś innego musi mi popsuć humor..
założyłem dziś dymione kierunki w błotnik i byłem happy.
niestety przed chwilą przeszła ulewa, musiałem zbierać się z działki do domu ii.. niemiła niespodzianka.. fotel kierowcy przemoczony, z szyberdachu prawie ciurkiem leci woda.. no ale cóż, musiałem wracać, a woda kapie na łeb i dupa mokra. jakby tego było mało dojrzałem kałużę na wycieraczce pasażera..
nie miałem nigdy takich problemów, gdy szyber był sprawny.. czy jak zdejmowałem i zakładałem szkło, mogłem się przyczynić do takich zjawisk?


Oczywiście mogłeś np wysunąć niechcący rurki które są odpowiedzialne za odprowadzanie wody z szyberdachu ;)

muchomorek165 - 2013-07-04, 00:19

Jak to mówią jak pech to pech, spoko kiedyś muszą sie skończyć "niespodzianki"

Sprawdz wezyki odprowadzajace wode od szyberdachu. A dobrze dokreciles szyberdach do dachu? Bo u mnie same sie sruby odkrecily i tez lecialo. Duza kwarta wody otworz szyberdach i lej w kanaliki wtedy bedziesz wiedzial ktoredy leci sa 4 kanaliki 2 z przodu 2 z tylu. i zobacz czy z przodu woda wylatuje przy drzwiach guma a z tyłu na wysokosci poczatka zderzaka tak okolo 20cm od krawedzi pod spodem bedzie leciec.


A jak leci tez u pasazera bo jak leci po podsufitce to slupkami splywa woda i wtedy bedziesz mial mokro pod nogami :diabełek:

v3n70 - 2013-07-04, 09:01

wczoraj nie dałem za wygraną i w burzy siedziałem koło auta i szukałem przyczyny przecieków ;)
faktycznie, jeden wężyk od strony kierowcy był zapchany, jak go odepchałem sporo wody wyleciało ;)
za mokry dywanik pasażera już podejrzewam uszczelkę filtru kabinowego, ponieważ w wentylatorze nawiewu też stało trochę wody :)
a ten wężyk w słupku składa się z dwóch części i jest gdzieś łączony? jak próbowałem go odetkać od strony pasażera, to drucik nie chciał za daleko dojść

muchomorek165 - 2013-07-04, 09:36

WEYZKI Z PRZODUU SA LACZONE GUMOWA OAPSKA OD SYBRA POZNIEJ IDZIE NIEBIESKI PCV W SLUPKU I KONCZY SIE GUMOWA NAKLADKA ktora wystaje przy drzwiach ten sam bajer z tylu tylko konczy sie rurka pcv niebieska :P

Kolejny z drutem :P

Wez kompresor i przedmuchaj a jak nie, cos mniej inwazyjnego zastosuj do przepchniecia. Pamietaj ze od drugiej strony tez mozna przepchac, jak mi sie kiedys lisci napachalo to tylko od dolu do gory szlo przepchac.

v3n70 - 2013-07-04, 11:20

z tym drutem to tak na szybko :P nie chciałem, żeby mi zmókł kompresor, ale dziś w miarę ładna pogoda więc wezmę go w ruch ;)
dzięki za poradę :OK:
ogólnie konstrukcja szybera i problemy przez nią związane skłaniają mnie do oglądania się za autami bez tego pseudo bajeru. to chyba najbardziej nieprzemyślana rzecz w moim aucie

muchomorek165 - 2013-07-04, 11:24

v3n70,

Właściwie ja tez mam ciagle problemy z szyberdachem ale fajny bajer na lato.

Jednak wolabym klime niz szyberdach :diabełek:

v3n70 - 2013-07-04, 11:36

muchomorek165 napisał/a:
Jednak wolabym klime niz szyberdach :diabełek:

ooo dokładnie, bardziej by się przydała, też tak samo myślę :D

muchomorek165 - 2013-07-04, 12:50

v3n70,

wiem cala kompletna klime do ventki w dobrych pieniadzach TYLKO jak to zamontowac ile jest przerobek? :P

v3n70 - 2013-07-04, 13:58

podobno zbyt wiele, aby sobie zawracać nią głowę :P
a ja już przestaję się smucić tylko śmiać z mojego pechowego lipca w Ventce ;) dziś pękła mi przednia szyba i pęknięcie się rozszerza. miałem dwie dziurki po kamykach, więc prędzej czy później tego się spodziewałem.
nie jestem przekonany czy kupić nową czy używaną? jak koledzy polecacie? ;)

muchomorek165 - 2013-07-04, 14:17

v3n70,

Zalezy jak trafisz ja kupowalem nowa z montazem 320zł

Stara kupisz za 100zł około montaż 150zł chyba że sam montujesz.


Nowa to nowa gwarancje podobno daja nawet jak sama z siebie peknie.

Jak pech to pech.

v3n70 - 2013-07-08, 08:47

i pomyśleć, że z dwóch małych dziurek po kamyczkach wystrzelonych spod kół ciężarówki, dopiero po kilku miesiącach pęknięcie zaczęło postępować. dokładnie nie wiem dlaczego.. po prostu, wychodzę rano i patrzę, a szyba pęknięta.. podejrzewam za winowajców zbyt wysoką temperaturę + mocną ulewę

no ale nie ma co się zamartwiać, już nowa szybka na wtorek zamówiona ;)

ii jeszcze mam tu taką ciekawostkę, którą chciałbym się z Wami podzielić :D odkryłem parę miesięcy temu dosyć ciekawą opcję w mojej perełce: gdy autko stoi z wyłączonym silnikiem, a manetka kierunków jest przełączona w którąś pozycję, pali się jedna strona postojówek (przód i tył). natomiast jeżeli tylko zapłon zostanie załączony, funkcja zmienia się na zwykłe migające kierunkowskazy.
analogicznie przedstawia się to tak:
- manetka przełączona do góry - palą się prawe światła postojowe
- manetka przełączona na dół - palą się lewe światła postojowe + brzęcznik piszczy jak przy pozycyjnych
czy jest to zwykła funkcja, czy tylko ja ją posiadam? kumpel w Golfie tego nie ma :P

http://youtu.be/ah8PApcJqRU

muchomorek165 - 2013-07-08, 10:12

v3n70,

fajny bajer :P

Cytat:
czy jest to zwykła funkcja, czy tylko ja ją posiadam? kumpel w Golfie tego nie ma


A tak powaznie to chyba wszyscy to maja przynajmniej wszystkie Vento i golfy którymi jezdzilem.

Polecam pamietac wylaczac kierukowskaz po zaparkowaniu auta bo jak slaby aku to mozna sie zdziwic po kilku dniach :P

Rafik - 2013-07-08, 10:26

muchomorek165 napisał/a:
A tak powaznie to chyba wszyscy to maja przynajmniej wszystkie Vento i golfy którymi jezdzilem.


golfy vento passaty tak maja poprostu jak prawy kierunek jest w pozycji wlaczonej na wylaczonym zaplonie pali sie postój prawy tył i przód i na odwrót ;)

v3n70 - 2013-07-08, 10:58

hmm.. :mysli: kumpel ma Golfa kombi i takiej funkcji nie posiada, czyżby pojawiła się ona dopiero po 93? :>
TT600 - 2013-07-08, 11:37

v3n70 napisał/a:
czyżby pojawiła się ona dopiero po 93? :>

Niee, nie wiem czy nawet mk2 nie miały czegoś takiego, ta funkcja jest w większości samochodów :P
Odnośnie dziur po kamieniach, wystarczyło jechać na naprawę szyby (wypełnianie) - zapłaciłbyś 80 zł i szyba nie pęka, nawet jak pęknie to zwracają te 80 zeta przy zakupie nowej ;) Zrobiłem tak dwa lata temu i dzięki temu do dziś mam szybę z 92r. :D Ale za to zaletą nowej szyby jest to, że nie jest wypiaskowana i porysowana przez co np. w nocy nie oślepiają światła ;)

muchomorek165 - 2013-07-08, 12:05

Cytat:
czyżby pojawiła się ona dopiero po 93? :>


Ja mam z 92r i tez taki bajer ma :P

Swistakes - 2013-07-08, 12:07

Golfy 2ki tez to mają, to normalna opcja
v3n70 - 2013-07-08, 12:21

TT600 napisał/a:
Odnośnie dziur po kamieniach, wystarczyło jechać na naprawę szyby (wypełnianie) - zapłaciłbyś 80 zł i szyba nie pęka, nawet jak pęknie to zwracają te 80 zeta przy zakupie nowej ;) Zrobiłem tak dwa lata temu i dzięki temu do dziś mam szybę z 92r. :D Ale za to zaletą nowej szyby jest to, że nie jest wypiaskowana i porysowana przez co np. w nocy nie oślepiają światła ;)

mądry polak po szkodzie :P wcześniej z tym jeździłem, z nadzieją, że nie pęknie dalej.. dlatego nic nie robiłem. a teraz pęknięcie od dołu do połowy szyby, więc raczej nie da się nic z tym zrobić ;) a nowa szybka tak jak mówisz (a właściwie piszesz :P ), nie będzie oślepiała w nocy lub przy mocnym słońcu, także będę czuł różnicę na plus :)

co do postojówek, dzięki Wam wszystkim za info :OK:

v3n70 - 2013-08-04, 16:59

przyszłość Ventylka stanęła pod znakiem zapytania..
powód? ruda..
tydzień temu podczas wyprawy na Mazowsze, autko mnie oczywiście nie zawiodło. na 7-mce gnało jak przeciąg, szybko dowiozło mnie do celu ;) powrót jednak musiałem zaplanować krótszą drogą "na skróty", aby starczyło mi paliwa. w Iławie natrafiłem na ohydną drogę, pełno żwiru i powycinany asfalt co kilka metrów. mimo, że przejeżdżałem przez nią z prędkością ok. 20km/h, na drugi dzień doznałem szoku..
kamyczki skutecznie zbiły purchle, które odleciały razem z lakierem..

co robić?? naprawiać czy dać sobie spokój? ile mogę zapłacić (tak pi razy drzwi) za usunięcie rdzy u blacharza ze wszystkich nadkoli, progów i klapy? w klapie są dziury na wylot, czy lepiej będzie kupić nową, czy tą uratować? pomocy..

Hormon - 2013-08-04, 18:49

Te purchle to już musiałeś mieć wcześniej , dobre parę miesięcy. Klape kup inna, zapewne znajdziesz taka w kolorze. Resztę można robić o ile chcesz nadal jeździć Ventylem.
v3n70 - 2013-08-04, 22:18

tak tak, były dawno, ale żwir spod kół je powybijał i taki teraz efekt :P
wojtas83 - 2013-08-04, 22:45

Czyli powinieneś mu podziękować :P bo gdyby nie ten żwir to pewnie już wkrótce miał byś więcej dziur, a teraz weźmiesz się za ogarnięcie ventki.
Paweł_R - 2013-08-04, 23:44

Uuu, w większości miejsc po doczyszczeniu bedą dziury, miałem u siebie podobnie. Jeśli chcesz jeździć ventem dłużej to oddaj do blacharza, niech Ci wspawa reperaturki i będziesz śmigał. Klapy lepiej szukaj drugiej, choć pewnie ciężko trafić na nie zgnitą. Ja u siebie miałem dziury w klapie, to blacharz wyciął mi rudą, wyprofilował drugą blachę i wspawał. Rudej jak narazie nie ma ;) Akurat mnie to dużo nie kosztowało dlatego na to się zdecydowałem.
v3n70 - 2013-08-05, 09:38

wojtas83, fakt, gdyby nie one, dalej jeździłbym nieświadomy co się dzieje pod purchlami ;) ale będą wydatki, dlatego nie brałem od Ciebie na razie manetki MFA ;)

Paweł_R, Venta chcę zostawić raczej na zawsze, więc będę się starał doprowadzić go do perfekcji. ze znalezieniem klapy jest właśnie taki problem jak piszesz. już powoli się orientowałem i większość pognita jak moja. szkoda, że od Audi 80 nie pasuje, choć trochę podobna..
nastawiam się na taki zabieg jaki Ty przeprowadziłeś, powiedz tylko, czy będzie mnie on kosztować setki zł? wyrobię się w tysiaczku?

Paweł_R - 2013-08-05, 15:40

Znaczy tak, blacharz robił mi tylko klape, zapłaciłem 150zł za to. A nadkola sam robiłem, bo auto chcę sprzedać, tylko nikt się nie pali jakoś na nie :P Żebym robił to dla siebie, to orientowałem się, że wspawanie reperaturki tył i malowanie to około 400-500zł. W zależności też od zakładu, można pewnie znaleść taniej.
tom cio - 2013-08-05, 16:24

Ode mnie za wszystkie nadkola, klapa tył i progi do połatania 500zł robota+materiały sobie pan liczy, na moje nie jest to dużo tym bardziej że wiem że do roboty się przykłada i nie odwala lipy.
Paweł_R - 2013-08-05, 16:38

To jak za darmo, u mnie wpawanie jednego progu 400zł + próg. Znalazłem jeszcze jednego gościa to mówił 250zł + próg, tylko nie wiem jak on to robi, czy robi to dokładnie.
v3n70 - 2013-08-18, 14:42

Zapracowane autko w końcu doczeka się lepszych warunków nocowania.
Od przyszłego tygodnia zabieram się za budowę wiaty dla Ventylka. Rozpocznę także swoją przygodę w walce z rudą ;)

Niebawem czeka mnie również kupno nowych reflektorów (powód: sypie mi się odbłyśnik), więc tak pomyślałem, czy nie lepiej byłoby zamontować soczewę bi?
Moje obawy jednak wzrastają z każdą chwilą, gdy przeglądam fora Golfa i nasze.. Boję się, że bardzo szybko stracę dowód i nie przejdę przeglądu..
Czy ktoś z Was posiada zestaw bixenon od Mapeta i może mnie oświecić w kilku kwestiach?
Czy są duże kłopoty z ustawieniem soczewki, aby nie świeciła po oczach?
Czy jest solidnie wykonana?
Skąd wziąć przetwornice, skoro nie ma ich w zestawie i ile kosztują?
Jak to jest z tymi przeglądami i kontrolami policyjnymi?
(Dodam, że autkiem poruszam się codziennie robiąc kilkadziesiąt km)

za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję ;)

Rafik - 2013-08-19, 12:49

v3n70, na bixenonie długo nie polatasz jak juz to bi halogen i niebedzie problemu na zwykła żarówkę h7
pawel66600 - 2013-09-18, 15:14

W sumie ja będę na przyszły sezon robił ori lampy na soczewce bi, będzie na h1 i hid do tego 4300k.
v3n70,
Jak włożysz 4300K to nie powinno być problemów. Jak czytałem o soczewkach od Mapeta to ogólnie są ok ale cudów nie ma, montaż banalny a żarnik to 880 (jak amerykańska żarówka) czyli mało spotykany ale na allegro do kupienia, no i troszkę droższy od popularnych żarników. Więc jak na pierwsze soczewki dobry będzie ten zestaw :)

Fotki soczewki w lampach


Swistakes - 2013-09-18, 16:06

A nie wiesz gdzie taki chinski zarnik mozna kupic?
pawel66600 - 2013-09-18, 16:13

na allegro, wpisz sobie palnik 880 i wyskocza ;)
v3n70 - 2013-09-18, 19:02

pawel66600, dzięki za informację i zainteresowanie, ale już dogadałem się z Aeternusem, że w przyszłym roku zlecę mu przerobienie Ventylowskich lamp z soczewką bi od Roomstera ;) zrezygnowałem z soczewek Mapeta, jak już wydawać kasę, to na porządne soczewy

pawel66600 napisał/a:
W sumie ja będę na przyszły sezon robił ori lampy na soczewce bi, będzie na h1 i hid do tego 4300k

a więc czekam na relację z modzenia i opinię jak się sprawdzają, na pewno się przydadzą :OK:

pawel66600 - 2013-09-18, 20:29

Dużo bierze za taką operacje? od Roomstera dobre soczewy są, nad nimi też się zastanawiam, zaleta jest też to że można zamknąć dekielki z tyłu lamp :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290118 porada z forum golfa, chyba nikt się nie obrazi :P

TT600 - 2013-09-18, 23:07

Mam pierwsze lampy Aeternusa (chyba prototypowe :D ) i jeszcze coś tam świecą jak na razie :diabełek:
Swistakes - 2013-09-19, 03:16

pawel66600, 880 są, ale jednak wygladają calkiem inaczej niz te ktore ja mam w tych soczewkach... szukalem juz wszedzie i cyba tylko u mapeta mozna dorwac i to i tak mowi ze ciezko z zamowieniem :P
v3n70 - 2013-09-19, 09:19

pawel66600, aa to już o cennik musisz go zapytać :P forum Golfa już wcześniej przeglądałem, tam wszystko wydaje się takie łatwe, ale jest z tym sporo roboty :)
TT600, haha, prototyp :D lepiej je trzymaj jak najdłużej, będą zyskiwać na wartości jako rarytas :D
Swistakes, właśnie ten palnik 880 jest problemem.. w razie jak Ci nawali, już musisz narażać się na koszty przesyłek i szukania igły w stogu siana.. a tak z soczewami bi od Skody można iść do sklepu i na spokojnie

v3n70 - 2013-10-07, 15:42
Temat postu: Aktual! 7X13
Ostatnimi czasy poważnie zastanawiałem się nad sprzedażą mojego Ventylka, dlatego nic nie posuwało się do przodu. Rdza, stuki, brzdęki, itp - miałem tego dosyć. Jak to w życiu bywa, po napatrzeniu się na coś nowszego, wymagającego mniejszego wkładu stwierdziłem, że nie opłaca się nic już inwestować w Złomka. W planach była Bora lub Megane II Grandtour.
Więc przyszedł moment na pożegnanie się z Ventylkiem i....
STOP! DOŚĆ TYCH BZDUR! Stwierdziłem, że Ventka zostaje u mnie do końca, bo nie zasługuje na taki los! :D
A więc wpompowałem w niego część odłożonych oszczędności, nie żałując ani grosza ;)
W pierwszej kolejności doleciał ori spoiler, a więc poszedł w czarny mat i z morderczą próbą montażu, wylądował na swoim miejscu ;)
Następnie przybył magiczny spray, co się PlastiDip zowie i zmienił całkowicie dach ;)
A potem niebiosa zesłały sierpy, pomalowane zimówki, obudowy lusterek w kolorze, różne specyfiki do zabawy z rdzą, obicie klapy, a nawet kamerkę samochodową Prestigio :P bywały także różne mniej ważne dodatki i naprawy.
Największym wyzwaniem stało się dla mnie stanięcie naprzeciw rdzy i (po raz pierwszy w życiu) samodzielne jej wygonienie.
Zrobiłem wszystko według "instrukcjów" ( :P ) z neta na tyle, ile umiałem. Kilka dni paprania, ale jestem zadowolony z efektów ;) Nie jest mega super odwalone, niczym z fabryki, ale na rok w zupełności starczy, bo blacharz czekać w 2014 i tak go będzie.
Wczoraj, dzięki ładnej pogodzie przyszedł czas na kosmetykę i dziś Ventylka spotkała mała sesja. Jak się zmienił, czy na dobre, czy jest ładny, stwierdzicie sami ;)

szefuniopaslek - 2013-10-07, 16:21

Ładnie wygląda nie ma co :oklaski:

Plastidip w spreju czy sprężarką? pokaż lepsze zdjęcie jak Ci wyszło :)

vwjanekvento - 2013-10-07, 16:46

Jest dobrze, Ja tu widze jeszcze glebe i będzie lalka nawet na tych bbs-ach :oklaski: dobrze ze inwestujesz :oklaski:
v3n70 - 2013-10-07, 17:32

szefuniopaslek, PlastiDip w sprayu ;) na początku ciężko się do sposobu jego psikania przyzwyczaić, ale bardzo ładnie nakłada ;) w wolnym czasie zrobię fotkę dachu :P
vwjanekvento, póki co o glebie nie mam co marzyć :P autko wozi mnie codziennie, ale myślę, że z czasem nowych modów coraz bardziej będzie się przestawiało na auto niedzielne i wtedy będzie można myśleć :D

szefuniopaslek - 2013-10-08, 18:59

v3n70, a ile Ci poszło i ile warstw walnąłeś? byłeś na myjce sprawdzałeś czy się dobrze trzyma?
v3n70 - 2013-10-08, 19:24

Szefie, powiem Ci tak: moje starania polegały na tym, aby kłaść nie za grube warstwy, więc wyszło ich 3. najwięcej poszło na wszelkich zgięciach, bo jak na pierwszy raz ciężko się przyzwyczaić do jego rozpylania. miałem w zanadrzu tylko jeden (400ml) PlastiDip w szpreju ;)
póki co staram się nie dotykać dachu, a jak już myję to delikatnie gąbką, na swoim podwórku. z relacji kolegów z forum nie ma co się przejmować o jego trwałość, ale ciągle jakieś tam obawy mam ;)

szefuniopaslek - 2013-10-08, 19:40

takie buty, myślę że jak dobrze zrobione to i będzie się trzymało. :) na allegro jest jeszcze jakiś "plastilak". 45-50zł za puszkę, czyli trochę tańsze. ale wydaję mi się że to marna podróbka. :)
v3n70 - 2013-10-08, 20:04

powiem Ci jak ten plastilak się sprawdza gdzieś tak pod koniec roku, bo planuję go zakupić do malowania felg na przyszły sezon ;) ale myślę, że PlastiDip jest niezastąpiony :P
Paweł_R - 2013-10-08, 20:11

No kolego, ładnie żeś wypucował ventylka ;) Daszek też fajnie współgra z tym czerwonym lakierem. Sam w tym tygodniu będę oklejał u siebie dach na czarny mat :D Co do trwałości PlastiDipa to powiem szczerze że daje radę. Mam u siebie na grillu już jakiś czas i na razie nie ma zamiaru odpaść. I duży plus za ogarnięcie rdzy, bo nic tak nie szpeci naszych aut, jak ta korozja. W sprawie gleby w pełni się z Tobą zgadzam, jeśli auto wozi nas codziennie do pracy, szkoły to lepiej zostać przy serii, takie moje zdanie.
VW_Kriss_PZL - 2013-10-08, 23:04

v3n70 napisał/a:
póki co o glebie nie mam co marzyć :P autko wozi mnie codziennie

Paweł_R napisał/a:
W sprawie gleby w pełni się z Tobą zgadzam, jeśli auto wozi nas codziennie do pracy, szkoły to lepiej zostać przy serii, takie moje zdanie.

Ja swoim ventylem jeżdżę codziennie do pracy i wszędzie gdzie dusza zapragnie i nie przeszkadza mi w tym gleba :P
v3n70, Tak więc nie marudź tylko zakładaj gwint :P

Rafik - 2013-10-08, 23:10

ja tam zapalam na glebie do roboty codziennie i nie raz sie przyszura gdzie niegdzie ale daje rade wszystko a znajomi z roboty to tylko sie dziwia ze tak moge jezdzic hehe ...

Ventley dobrze sie trzyma jedyne co mi nie podchodzi to lotka w czerni a tak to :OK: no i trza sie kiedys spiknac i oblukac na zywca :diabeł:

Leszczu - 2013-10-09, 17:30

proponuje ciemne kierunki do czarnych blend, ja kupywałem nie wiecej niz po 20pln z depo i oczywiscie gleba. z tym jeżdżeniem na glebie to wszystko zalezy od kierowcy i jego umiejętnosci, takie moje zdanie jest. : )
v3n70 - 2013-10-09, 20:25

a te Robaczki dalej nakręcają mnie na glebę :P już cierpię na seryjnym zawieszeniu od wstrząsów, a co dopiero na glebie ;) przesiadłem się z francuza na Vento, dlatego jestem taki marudny. tam dziur nie było czuć, a tu jakbym tyłkiem po schodach zjeżdżał ^^ jedno jest pewne, że pod koniec roku raczej coś w zawieszeniu się zmieni. co? nie wiem, coś napewno :P
Rafik, lotka miała być w kolorze nadwozia, ale z racji niedostępnych materiałów i niewielkiej ilości czasu poszła w czerń :P pierwotnie była w kolorze srebrnym, więc już lepszy ten czarny :D
Leszczu, ciemne kierunki już szukałem, ale Fery. Teraz zajmę się sprawami technicznymi, a jak się natrafi okazja, wlecą i kierunki ;)

Przemas - 2013-10-09, 21:57

Co do gleby to kwestia przyzwyczajenia też można powiedzieć wpajano mi że nie nie da się na tym jeździć a to nic innego jak nauka i z czasem już na te dziury się nie zwraca uwagi a wygląd furaka i sztywność rekompensuję wszystko ;)
Paweł J. - 2013-10-10, 19:32

Odwaliłeś kawał roboty. A ten czarny spojler w połączeniu z innymi czarnymi wstawkami na aucie, jest genialny, wiele nowych aut tak ma.
Paweł_R - 2013-10-10, 19:57

Cytat:
wygląd furaka i sztywność rekompensuję wszystko


No w dużej mierze tak jest. Nie wiem czemu, ale ja jakoś nie mogę się przekonać, może dlatego, że zraziłem się na tym zawieszeniu co wstawiłem- Kit MTS. Tutaj, gdzie jeżdżę drogi nie są rewelacyjne (zresztą gdzie są :P ) i może dlatego nie jestem zbytnim zwolennikiem. Owszem jeśli moje vento miałoby służyć jako auto rekreacyjne, to mógłbym sobie leżeć na glebie i autkiem sobie spokojnie jeździć. No ale jak się codziennie pojeżdzę na tym zawieszeniu to plecy bola :P I tu nie chodzi o fotele :D Jednak stwierdzam że jestem w aucie zwolennikiem komfortu. Każdy lubi coś innego. Pewnie się powtarzam :D

Cytat:
doleciał ori spoiler

Szkoda trochę, ładniej wygląda bez :D Ale to Tobie ma się podobać

v3n70 - 2013-10-10, 20:27

Paweł J. napisał/a:
Odwaliłeś kawał roboty. A ten czarny spojler w połączeniu z innymi czarnymi wstawkami na aucie, jest genialny, wiele nowych aut tak ma.

dziękuję :zawstydzony: głównym moim celem od zawsze było wyróżnienie wstawek, aby nie zlewały się z karoserią :OK: jakoś tak bardziej przemawia do mnie taka specyfikacja ;)

Paweł_R napisał/a:
..No ale jak się codziennie pojeżdzę na tym zawieszeniu to plecy bola :P I tu nie chodzi o fotele :D Jednak stwierdzam że jestem w aucie zwolennikiem komfortu. Każdy lubi coś innego. Pewnie się powtarzam :D ..

więc witaj w klubie, też jestem zwolennikiem komfortu :D widocznie się starzejemy i już potrzebujemy na stare lata wygody :P

aaa z tym spoilerem jest taki myk, że założyłem go na próbę :D klapa wymaga wymiany, więc posłużyła mi do eksperymentu :D Ventyl czy to z, czy to bez spoilera bardzo mi się podoba; być może zastosuję w przyszłości na nowej klapie jakiś patent do szybkiego zakładania i zdejmowania go, bez wiercenia dziur ;)

Paweł_R - 2013-10-10, 21:42

Cytat:
widocznie się starzejemy i już potrzebujemy na stare lata wygody :P


Na to wygląda :P

szefuniopaslek - 2013-11-05, 14:49

Byłeś może wczoraj w Elblągu ?? :>
v3n70 - 2013-11-05, 19:36

aaa no byłem byłem, czasami dojeżdżam do PWSZ, a coo, widziałeś gdzieś mojego złomka? :P
szefuniopaslek - 2013-11-05, 20:59

A no właśnie tam go widziałem. Na parkingu przy PWSZ.
Kontem oka zobaczyłem jak jechałem i od razu pomyślałem o Tobie. Wiedziałem że to Twoja fura.

Wypucowany konkretnie dlatego żucił mi się w oczy :D
Szkoda tylko że nie miałem czasu oblukać :/

v3n70 - 2013-11-06, 06:32

ajj tam, już taki wypucowany to on nie jest :D
stoi pod chmurką i jeździ prawie codziennie po niezbyt utwardzonych drogach, więc już nie jest taki czyściutki i błyszczący jak na sesji :P

kowal323 - 2014-05-14, 00:26

Najlepszego :zabawa: :fala: :zabawa:
v3n70 - 2016-08-28, 12:30

Poo dłuuuższej przerwie wartałoby coś tutaj napisać:
Ventylek ma się ze mną dobrze, przez ostatnie 2 lata płatał mi figle, ale teraz (w końcu) jeździ jak należy :)

fotka zrobiona kilka dni przed awarią w tamtym roku - z pomalowanym przednim znaczkiem farbą luminescencyjną (świecącą w ciemności), ale efekt mnie nie zadowala i chyba wrócę do oryginalnego koloru


Co się z nim działo?
A to czasami zaczynał kopcić kiedy chciał, pluł olejem... A to zgasł mi na skrzyżowaniu i ni za cholerę nie dało się go odpalić... Jak się potem okazało pompa paliwa nie dostawała napięcia i szukaj teraz przyczyny co się stało... Pompa sprawna, bezpieczniki i inne pierdółki OK... Pół auta rozebrane, każdy kabelek przejrzany, skutku brak... Znajomy po miesiącu grzebania dał radę go odpalić i wskazał na monowtrysk (chociaż miałem takie wrażenie, jakby sam nie wiedział jak go naprawił)... W międzyczasie popsuł się alarm, szyberdach zaczął przeciekać i brzęcznik od świateł pikał nawet przy zamkniętych drzwiach. Zbyt dużo nerwów mnie to kosztowało, więc Ventylek został na prawie rok odstawiony w kąt.


W tym roku wziąłem się w końcu w garść, skumulowałem siły i cierpliwości, złapałem za portfel i zacząłem działać :]
- myślałem o SWAPie na V5, ale drugi samochód zbyt mocno pożarł mój budżet, więc z niego zrezygnowałem.. oddałem Venciora zaprzyjaźnionemu mechanikowi żeby zrobił generalny remont silnika i przegląd + wymienił przewody hamulcowe + sprawdził co puka w zawieszeniu + założył nową pompę wspomagania,
- zakleiłem szyberdach na amen (bo nie jest mi potrzebny),
- uszczelniłem wszelkie miejsca, którymi dostawała się woda do kabiny,
- wywaliłem wszystko ze środka, osuszyłem i zabezpieczyłem podłogę Bollem,
- stary, śmierdzący filc wywaliłem na śmietnik i zastąpiłem go nowym, grubszym:

- przy okazji wyprałem fotele, kanapę, boczki, dywan, podsufitkę (oczywiście tak, żeby się nie rozkleiła):

- pomalowałem obramówkę szyberdachu na czarno,

- a na dniach wymieniłem chłodnicę, bo stara zaczęła przeciekać, dokładnie wypłukałem zbiorniczek wyrównawczy z syfu i zalałem cały układ nowym zielonym płynem bodajże K2:


Od strony technicznej jest teraz bez zarzutów. Do końca roku chcę jeszcze przyciemnić lekko szyby (bo w słoneczne dni Venciak zamienia się w saunę), zmienić wygląd felg i pogrzebać jeszcze co nieco. Na przyszły rok znowu grubsza sprawa - planuję zająć się usunięciem rdzy, która zjada go na progach, nadkolach, drzwiach i klapie tylnej (przeklęte podświetlenie tablicy :D ) i w sumie to by było na tyle teraz :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group