|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
|
Ogólnie - Regulacja korektora siły hamowania
Fable - 2008-05-22, 20:11 Temat postu: Regulacja korektora siły hamowania man pytanko jak go poprawnie odregulować? w jakiej pozycji on musi byc? czyli żeby najskuteczniej działał. ponieważ tylne koła całkiem niehamują a hamulec awaryjny działa świetnie. system jest odpowietrzony.
Paweł J. - 2008-05-22, 20:21
Nie wiem czy to cos pomoże, ale nadziałem się na to u siebie na kompie więc wrzucam:
Fable - 2008-05-22, 20:27
dzięki, lecz tu jest pokazane jakie musi być cisnienie a ja nie mam użadzenia to zmierzyć ( ale chodzi o to jak go odregulować, co trzeba krecić :S tam jak ja rozumiem są 2 śruby regulacyjne ale ja niewiem w jakim stanie musi być sprężyna, która tam stoi (napieta czy rozluzniona). chodzi mi o to :S
Paweł J. - 2008-05-22, 20:45
Jesli chcesz sprawdzić kiedy zaczyna działac zajrzyj pod auto i popros pare osbób zeby do niego wsiadło - korektor jest sterowany sprężyną, a na nią z kolei działa nacisk nadwozia.
Czyli zaleta posiadania korektora siły hamowania to to że przy mocno obciązonym aucie tylne kola hamują mocniej niz normalnie.
Fable - 2008-05-22, 20:47
u mnie są te przeklętne hamulce bębnowe i mam ciągle problemy, że nie hamują
Paweł J. - 2008-05-22, 20:56
Chyba jak oś idzie w dól to napina sprężynę.
sebastian - 2008-05-22, 20:58
Jeśli coś i ja pomóc mogę...
i jeszcze coś, co w necie znalazłem..
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=13780
http://www.golf3.pl/topic...lcami-vt359.htm
Fable - 2008-05-22, 21:12
oooo to coś jest dobre... u mnie sprężyna jest bardzo rozluzniona będę próbowal zwiększyć napięcie sprężyny. dziękuje ci Sebastian
sebastian - 2008-05-22, 22:56
Nie ma za co, cieszę się, że chociaż troszeczkę mogłem pomóc...
bebos - 2008-06-05, 16:05
A może wina nie lezy w korektoze siły chamowania. zobaczcie w bebnach czy chodza samoregulatory moze sie zabrudziły i szczeki sa zle ustawione. rozkreccie tak zeby beben mial lekki opor przy kreceniu i bedzie ok.
Paweł J. - 2008-06-05, 16:19
To też bardzo prawdopodobne, ale jeśli chodzi o samo regulator to wystarczy zasymulować obciążenie auta i podziałać na sprężynę tak jak działa na nią troche opadnięty tył auta.
bebos - 2008-06-05, 16:20
tak tylko jak szceki sa nie ustawione to nic nie da
Paweł J. - 2008-06-05, 16:23
pewnie...masz rację...ale pisząc post wyżej przyjąłem że z hamulcami jest wszystko ok
bebos - 2008-06-05, 16:23
a jesli regulator sily hamowania nie byl ruszany to nie powinno sie nic rozregulowac, czyba ze w ogole nie dziala to latwo sprawdzic. zobacz czy te ramie w iem chodzi jak nie to masz przyczyne.
Fable - 2008-06-07, 20:08
norma juz z hamulcami przod hamuje idealnie superowo no tyl gorzej bo moze co i ze szcekami jest... no zobaczymy co jak dalej bedzie
sebastian - 2008-06-07, 20:29
Moje tylne hamulce też gorzej hamują w porównaniu z przodem. Bo przód to żyleta normalnie. A najlepsze jest, ale to już we wszystkich Golfach, czy to I, czy II i III, Venta, Passaty, czy Toledo to piszczenie, jak puszczasz hamulec, dochodzące z tylnych kół Tam wystarczy spiłowac trochę szczęki w jednym miejscu i ni episzczy później. Ale to jest the best normalnie
|
|