Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Regulacja korektora siły hamowania

Fable - 2008-05-22, 20:11
Temat postu: Regulacja korektora siły hamowania
man pytanko jak go poprawnie odregulować? w jakiej pozycji on musi byc? czyli żeby najskuteczniej działał. ponieważ tylne koła całkiem niehamują a hamulec awaryjny działa świetnie. system jest odpowietrzony.
Paweł J. - 2008-05-22, 20:21

Nie wiem czy to cos pomoże, ale nadziałem się na to u siebie na kompie więc wrzucam:


Fable - 2008-05-22, 20:27

dzięki, lecz tu jest pokazane jakie musi być cisnienie a ja nie mam użadzenia to zmierzyć :( ( ale chodzi o to jak go odregulować, co trzeba krecić :S tam jak ja rozumiem są 2 śruby regulacyjne ale ja niewiem w jakim stanie musi być sprężyna, która tam stoi (napieta czy rozluzniona). chodzi mi o to :S
Paweł J. - 2008-05-22, 20:45

Jesli chcesz sprawdzić kiedy zaczyna działac zajrzyj pod auto i popros pare osbób zeby do niego wsiadło - korektor jest sterowany sprężyną, a na nią z kolei działa nacisk nadwozia.
Czyli zaleta posiadania korektora siły hamowania to to że przy mocno obciązonym aucie tylne kola hamują mocniej niz normalnie.

Fable - 2008-05-22, 20:47

u mnie są te przeklętne hamulce bębnowe i mam ciągle problemy, że nie hamują :(
Paweł J. - 2008-05-22, 20:56

Chyba jak oś idzie w dól to napina sprężynę.
sebastian - 2008-05-22, 20:58

Jeśli coś i ja pomóc mogę...




i jeszcze coś, co w necie znalazłem..
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=13780
http://www.golf3.pl/topic...lcami-vt359.htm

Fable - 2008-05-22, 21:12

oooo to coś jest dobre... u mnie sprężyna jest bardzo rozluzniona będę próbowal zwiększyć napięcie sprężyny. dziękuje ci Sebastian
sebastian - 2008-05-22, 22:56

Nie ma za co, cieszę się, że chociaż troszeczkę mogłem pomóc...
bebos - 2008-06-05, 16:05

A może wina nie lezy w korektoze siły chamowania. zobaczcie w bebnach czy chodza samoregulatory moze sie zabrudziły i szczeki sa zle ustawione. rozkreccie tak zeby beben mial lekki opor przy kreceniu i bedzie ok.
Paweł J. - 2008-06-05, 16:19

To też bardzo prawdopodobne, ale jeśli chodzi o samo regulator to wystarczy zasymulować obciążenie auta i podziałać na sprężynę tak jak działa na nią troche opadnięty tył auta.
bebos - 2008-06-05, 16:20

tak tylko jak szceki sa nie ustawione to nic nie da
Paweł J. - 2008-06-05, 16:23

pewnie...masz rację...ale pisząc post wyżej przyjąłem że z hamulcami jest wszystko ok ;)
bebos - 2008-06-05, 16:23

a jesli regulator sily hamowania nie byl ruszany to nie powinno sie nic rozregulowac, czyba ze w ogole nie dziala to latwo sprawdzic. zobacz czy te ramie w iem chodzi jak nie to masz przyczyne.
Fable - 2008-06-07, 20:08

norma juz z hamulcami :) przod hamuje idealnie superowo no tyl gorzej bo moze co i ze szcekami jest... no zobaczymy co jak dalej bedzie :)
sebastian - 2008-06-07, 20:29

Moje tylne hamulce też gorzej hamują w porównaniu z przodem. Bo przód to żyleta normalnie. A najlepsze jest, ale to już we wszystkich Golfach, czy to I, czy II i III, Venta, Passaty, czy Toledo to piszczenie, jak puszczasz hamulec, dochodzące z tylnych kół :D Tam wystarczy spiłowac trochę szczęki w jednym miejscu i ni episzczy później. Ale to jest the best normalnie :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group