Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Style tjuningu !
Autor Wiadomość
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
  Wysłany: 2014-03-16, 13:38   Style tjuningu !

Dobra lektura dla tych co chcą wiedzieć więcej o "Tuningu".
:dresik: :dresik: :dresik: :dresik: :dresik:


Cult - obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze moja stara walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW.



German Style - niskie, szerokie i czyste w rysunku fury. Tuning z niemiecka finezja i solidnością. Felgi z szerokim rantem, żadnych body kitów i spoilerów. Obniżenie sięga często 10 cm. Charakterystyczne są boser-blick znane jako bad look, usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii. Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana oraz wypucowana i polakierowana, a nie które części są pochromowane. We wnętrzu jest przeważnie klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze. Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD.



Rat Style - przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu.
Ulubiona baza: VW Golf mk1, VW Jetta, VW Polo.




Resto - skrót od restoration, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle




Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Prze wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu.
Charakteryzuje się:
- duża ilością dodatków z epoki
- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami
- nieodłączna jest rdza




Import Tuner - Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoileryw formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją.




Drift Machine (D1) - auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i wybebeszone wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86.




Hot Rod - klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty.




Lowrider - styl pochodzący z Meksyku. Dominują tu auta głównie amerykańskie ale nie tylko. Pojazdy wyposażone są w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem. W Polsce aktualnie przybywa lowriderów co rozpowszechnia ten styl tuningu. Oprócz wspomnianego już systemu hydraulicznego zawieszenia lowridery wyróżniają się także paroma innymi elementami.
-Styl zwany "oldschoolem" charakteryzuje się niezwykłymi kolorami nadwozia, na którym bardzo często występują również malunki, chromowanymi i nietypowymi felgami i pasami wzdłuż samochodu oraz rozbudowanym systemem audio wspomaganym najczęściej dodatkowymi subwooferami.
-Styl zwany "newschoolem" wykreował się pod koniec XX wieku i stanowi bardziej modernistyczną wersje "oldschoola". Samochód tu posiada jeden bardzo wyrazisty kolor lakieru, a główny nacisk kładzie się na estetykę wnętrza.




Custom & Leadsled - stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne.
Ulubione bazy: Mercury z 1949r., Chevy Bel Air, Ford Fairlane.




Wiejski Tuning - przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować...




JDM to skrót od Japan Domestic Market, czyli Rodzimy Rynek Japonii. W praktyce oznacza to, ze auto lub jego czesc zamienna jest JDM jezeli pochodzi z Japonii i jest przeznaczona wylacznie na japonski rynek. Dzis literki JDM maja juz swoja historie i znaczenie ideologiczne a dla niektórych niemal religijne. Dla ludzi siedzacych w temacie jest to niezwykle wysmakowany styl tuningu auta, rodzaj najwyzszego stopnia wtajemniczenia. Polsce ten stopien wtajemniczenia nie jest obcy juz od paru lat, czego dowodem sa coraz liczniejsze grona sympatyków JDM na kilku forach motoryzacyjnych oraz coraz wieksza ilosc aut stylizowanych w mysl kultu JDM. Entuzjasci tuningu JDM to zgrane grupy wymieniajace sie informacjami i doswiadczeniami oraz pomagajace sobie nawzajem w zdobyciu elementów do swoich aut, nie brak wsród nich prawdziwych ekspertów.




Styl Angielski - wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.




Styl Hiszpański - Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).

Styl Francuski - Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206, Renault Megane.




DUB - na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA
Ulubione bazy: Chrysler 300C oraz luksusowe SUVy i limuzyny.




Bling Bling - chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs.
Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade.



Styl Sródziemnomorski - charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią.
- duże, wręcz przesadzone spoilery
- ogromne koła (możliwie największe)
- duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych
- wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem
- często spotykane sa zawieszenia typu air-ride




Vip Style DUB - po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół w negatywie (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako camber. Too much is not enough tym kieruja sie japończycy w przeróbkach




Pikes peak, Yankee -Ogromne spoilery -przedłużające 2 razy cały samochód -oczywiscie muszą mieć jak najlepsza aerodynamike, bo scigaja się w razjdzie na zboczu góry Pikes Peak gdzieś w USA -wygladaja jak stare rajówki (Audi S1, Peugeot 205)

Drag:
-auta mają dużo dodatków poprawiajacych aerodynamike
-maja wymyslne vinyle namalowane na aucie
-Stare muscle cary dla spektularnosci maja zazwyczaj silnik na wierzchu
-z tyłu mają zamontowany spadochron
-z tyłu mają też rollel bar żeby auto zostało na kołach podczas startu
-mają potężne silniki




Tiki/Hawaii Style (styl kalifornijski) - Ogólnie mówiąc jest to przyozdabianie samochodu wszelkimi matami wiklinowymi/bambusowymi, montowanie drewnianych posążków symbolizujących praczłowieka a co najważniejsze tańcząca laleczka.
Często używane są do tego stylu tablice "US" (kwadratowe bądź mały prostokąt)
Często dodawanym akcentem jest np deska surfingowa na dachu, elementy bikini powieszone na lusterkach. Jeśli chodzi o kolor to częstą mieszanką jest biały/srebrny z pomarańczowymi akcentami bądź kolor nadwozia w taki piaskowy bądź pochodne od żółtego.


_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
Ostatnio zmieniony przez szefuniopaslek 2014-03-16, 13:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-03-16, 15:28   

+ za chęci, ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :P
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-03-16, 16:18   

Nie miałem wogóle pojęcia że tyle tego jest :boisię: Ciekawe i przydatne :OK:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-16, 17:28   

Jest jeszcze jeden styl, ale nie wiem jak on nazywa....w wolnym tłumaczeniu na Polski to "nic do ukrycia" czy jakoś tak.....chodzi o wyeksponowane furki z podświetlaniem od spodu na elementy np zawieszenia, które są chromowane, auta mają pościągane koła itp......ktoś kojarzy co mam na myśli ??
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-03-16, 18:09   

A Harlekin :D https://www.google.pl/sea...F%3B1600%3B1200
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-16, 19:24   

Jako spis głównych i podstawowych styli bardzo ładne zestawienie.

Poza tym są oczywiście inne typu ozdabianie aut czym tylko się da (np. w Indiach), amerykańskie wrzucanie masakrycznie dużych kół i podwyższanie przy tym budy czy zupełnie odjechane style z Japonii, przy których prędzej klawiaturę zużyjesz niż je wymienisz a co dopiero opiszesz.
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-03-16, 20:34   

Tekst skopiowany :diabełek: :diabełek: :diabełek:

Paweł J., coś mi sie tam kiedyś obiło o uszy ale nie mam pojęcia.
muchomorek165, a to nie podejdzie pod german?
Hitchhiker, co racja to racja :) to do dzieła możesz coś dopisać :)
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-03-17, 19:36   

Mi tu brakuje OEM+ :P
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2014-03-20, 10:08   

szefuniopaslek, fajny opis :oklaski: :oklaski: dobrze się czytało ;) ja mam czasem wrażenie że w PL uznawane są tylko cult i german a reszta to jest wiejski tuning. Nie raz się spotkałem na forach nazywanie wiochą np. gotowych body kitów zrobionych przez firmy znanych w całej Europie jak np. Carzone Specials.
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13