Witam tak się zastanawiałem i zastanawiałem i wkońcu przyszedł czas na zaprezentowanie mojego niezawodnego Ventyla , ale najpierw od początku dane techniczne:
-rocznik 1992
-1,9 TDi 1z 90 wierzgających kucy gdzie orginalnie miał 1,9 TD
-kolor LC5P
-prawie pełny golas czyli co posiadał z komfortu: elektryczne szyby przód, elektrycznie sterowane lusterka noi chyba było by to na tyle
-hak
-regulacja kiery
-i oczywiście wspomaganie
-jasny środek
-stara deska (najładniejsza )
A teraz co wymieniłem mechanicznie odkąd go posiadam:
-wymienione tuleje wahacza tył
-łożyska przednie
-klocki hamulcowe przednie
-jak go kupiłem już posiadał TDi ale zbyt długo sie nie pocieszyłem bo wpadłem w dość głęboką kałuże i niestety zaciągnął wody w cylindry co za tym idzie pokrzywiło korby i musiałem znów zmienić silnik więc wymiana silnika oczywiście z oznaczeniem na ten sam
-wymiana progów zewnętrznych z odrestaurowaniem wewnętrznych plus spawanie i impregnacja podłogi
-nastawnika pompy wtryskowej
-łożyska tylne
-szczęki hamulcowe tylne z przewodami elastycznymi
-rozrząd o płynach nie wspomnę
-drążki kierownicze
-termostat
-czujnik temperatury (choć i tak nie ten co powinien)
-wymiana podsufitki
-wykładziny podłogowej
-wszystkich uszczelek drzwiowych
-czyszczenie całego IC wraz kolektorem dolotowym EGR i włożenie nowych uszczelek
-noi teraz wymiana drzwi oraz błotnika po ostatnim dzwonie
A z modów jak można je tak nazwać jakie wykonałem i wykonuje nadal bo w tej chwili auto niestety stoi :
-oświetlenie nawiewów i innych przycisków kolor czerwony
-lampka podsufitki z paska b5 z ambiente podświetleniem (samoróbka)
-hokej
-osłona pod silnikiem (żeby już go nie zalać hehehhe)
-tempomat
-MFA
-podłokietnik USA
-mieszki kremowa skóra
-obicie tylnej klapy
-plastik na próg bagażnika
-oświetlenie bagażnika na LED'ach
-centralny na pilota ze scyzorykiem oraz z domykaniem szyb
-w tej chwili montuje licznik z golfa4 oraz otwieranie klapy bagażnika z pilota oraz z przycisku z podłokietnika
Więc narazie chyba by było na tyle zbyt dużo tego nie ma ale cały czas coś sie pomału grzebie jak tylko fundusze pozwalają i jak zwykle coś innego nie wyskoczy :)moją ideą jest doprowadzenie auta do perfekcyjnego stanu z full wypasem, żadnych tuningów optycznych ani mechanicznych poprostu ma być perełką :D czyli zostało jeszcze duuuużo pracy bo ma jak każdy staruszek kilka brakujących mankamentów tu gdzieś zaślepki brakuje, tu gdzieś coś urwane oj książkę można pisać czyli teraz opisze co mam zamiar jeszcze zrobić:
-wymiana napinacza paska alternatora wraz z paskiem
-dymione ori lampy
-plastikowe nakładki na progi
-uzupełnienie wszystkich brakujących osłon oraz plastików
-kompletny środek w kremowej skórze (boczki, siedzenia, kanapa)
-halogeny przód wraz z zadbanym włącznikiem światel full w stara deche (dla znawców ciężki orzech w poszukiwaniach)
-elektryczne szyby tył
-zamykanie auta z przycisku ze środka
-klimatyzacja
-grzane siedzenia wraz z włącznikiem w stara pułe hehhehe (najlepiej całe wymienione przednie na takie z pełną elektryczna regulacja)
-podgrzewane lusterka zewnętrzne byc może nawet elektrycznie składane
-może jakieś ładne lampy (myślałem nad ksenonami elektronicznie poziomującymi się czyli również i spryski lamp)
-podgrzewane spryski szyb
-narazie porobienie zaprawek ale w puźniejszym czasie może nowe malowanie wpadnie
-no i na koniec jakieś konkretne radyjko żeby coś dobrze pukało
Czyli widzicie pracy jeszcze hohoho od ch...., ktoś poprostu nie dbał tylko jeździł i robił tak aby było czyli auto zastałem troszeczku zapuszczone więc oby tylko starczyło kasy, nerwów i cierpliwości, noi najważniejsze CZASU bo tego wiecznie za mało, co do fotek to narazie nie mam żadnych a wrzucę dopiero wtedy jak rusze autem na droge i zmienie buty na alu bo jeszcze na zimach stoi choć jeszcze troszke i w droge
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-04-09, 23:40, w całości zmieniany 2 razy
No i przedstawia się dziki zachód , ale foty to by się przydały
_________________ "Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawdę .... aż ciężko czasami ich wyprzedzić"
No w końcu i w ten dział zajrzałeś Żeś zasadził referat, i takie wpisy lubie Powodzenia w modach, nie które mnie zaciekawiły, nawet nie sądziłem, że można coś takiego zrobić w ventylu Wszystko ciekawie się zapowiada A no i wstawiaj fotki.
No i jedno można już odhaczyć bagol otwiera się z pilota i z przycisku trochę było zabawy trzeba było całą wiązkę dorobić ponieważ w ogóle jej nie posiadałem i poprowadzić kable tak jak powinno być (żadnej lipy )oraz wyregulować zamek klapy aby ładnie sie otwierało po przyciśnięciu przycisku czy to w pilocie czy w kokpicie i zamykało z tym troche walczyłem chyba z godzine czasu albo sie nie chciała zamknąć a jak sie już zamknęła to nie szło otworzyć z pilota i tak w kółko ale wszystko sie udało. Jeszcze tylko podłączenie kontrolki informującej o otwartym baglu oraz to nieszczęsne dogięcie osłony jak z tym się uporam dam fote jak to wygląda
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-04-13, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
zastosowałem zwykły orginalny siłownik elektryczny z jetty usa kupiony od kogoś z forum już nie pamiętam od kogo i podłączony według ori schematu jetty usa tom cio, ty chyba myślisz o zamykaniu z przycisku???
wczoraj wlasnie przyszlo kilka dupereli jak oslony, wloty w zderzak pod kierunkami, kilka zaslepek czyli Vento powoli nabiera ksztaltu tylko nie wiem jak zamontowac oslone alternatora
Wkońcu pstryknełem jakieś fotk nie przerazić sie tylko bo stoi już tak w jednym miejscu około miesiąca (na kupy ptaków nie patrzeć ):mur: cały czas coś grzebie ale 2 godzinki dziennie i tak szybkich efektów nie robiom
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-04-21, 18:40, w całości zmieniany 2 razy
Fajny kolorek wnętrza Jeszcze nie dawno mój był w podobnym stanie jak nie gorszym i wiem co przechodzisz Powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach. Tylko czemu w konsoli masz przycisk ele szyb z tyłu a tam korbkotronik?
Ostatnio zmieniony przez tom cio 2014-04-21, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
trochę odświeżę , autko po długim oczekiwaniu wkońcu ruszyło w drogę choć nie zrobiłem do końca tego co chciałem bo potrzebuje samochód na zaraz ale z tym co jest da sie już jeździć i powoli wszystko idzie w dobrą stronę a więc co zostało zrobione przez ten niestety dłuuuugi czas:
-adaptacja licznika z golfa 4 z MFA zrobiony plug&play bez żadnego cięcia, wycinania i upychania na chama aby kiedyś była możliwość do powrotu na stare zegary(brak jeszcze tylko osłony na licznik jest w trakcie pracy oraz kupno nowego pływaka z golfa 4 aby dobre były wskazania paliwa), dołożenie kontrolki o otwartym baglu na zegarach,
-reanimacja thermotronika (z tym było troche zabawy bo posiadałem tylko osłone panelu thermotronic oraz wentylatorek z czujnikiem temperatury wewnętrznej, wiec dołożyłem silniczek krokowy, czujnik temp wpływającego powietrza, moduł thermotronica oraz poprowadzenie nowej instalacji pod to ustrojstwo),
-zamontowanie przednich halogenów wraz z poprowadzeniem nowej instalacji
-nowe oświetlenie panelu włącznika świateł (udało mi się dorwać w dobrym stanie włącznik w full opcji ale niestety nie jest bardzo dobry stan i jak to sie mówi jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma
-pogrzewanie lusterek zewnętrznych
-dołożenie reszty brakujących osłon i zaślepek pod silnikiem i w zderzaku
-zaizolowanie nową taśmą do owijania kabli istniejącej instalacji w komorze silnika oraz pod skrzynką bezpiecznikową
-wyczyszczona i pomalowana na nowo podstawa akumulatora
Auto w sumie już jeździ ale wszystkich plastików w kokpicie nie zamontowałem oraz grila i sierpów bo musze jeszcze zrobic drobne zaprawki na rantach błotników, fotki strzele jak zamontuje alusy czyli na dniach bo jeszcze na zimach jest
Panowie zrobiłem traske może troche mała ale na 300 km cykl mieszany troche autostrady, troche krajówki, troche wojewódzkich, troche świateł, wiosek i miast to spalanie średnie wyszło 5,3L/100km oczywiście to zasługa tempomatu bo gdy tylko była możliwość odrazu go włączalem wiec powiem super wynalazek a jeśli chodzi o stan auta hmm niby wszystko ok ale... i tu potrzebuje pomocy bo nie mam zielonego pojecia co moze byc jak wiecie auto stalo 3 albo 4 miechy i teraz okazało sie że przy hamowaniu strasznie bije kiera i co to może być??? czy jest to możliwe ze jak stał to wykrzywily sie tarcze hamulcowe i trzeba toczyc??? bo wczoraj wjechalem na kanal wszystko sprawdzilem wszystko dokrecone nic nie widac ze sie cos dzieje-zglupialem tak hamowanie przy 140 to tak jakby ktos walil w kola ze szok a kiera to wali z cwierc obrotu w jedna i druga strone hoc jak mocno sie trzyma to wlasnie nie wyrywa kierownicy- pomóżcie
ale wlasnie o to chodzi ze zanim stanolem na ten okres to wszystko bylo ok dopiero jak ruszylem po tym staniu to zaczelo sie bicie na poczatku bylo mocniejsze ale z czasem przestawalo i myslalem ze sie unormuje ale tak caly czas bije troche mniej jak na poczatku ale dalej bije i juz nie chce przestac i tak wlasnie szukam przyczyny moze nie przyczyny bardziej pomocy bo sam zglupialem
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-06-08, 21:04, w całości zmieniany 1 raz
moze sie klocki zastały itp. sciągnij zaciski ogarnij pod te gumke od tłoczka wcisnij wd40, nasmaruj wszystkie sruby miedzianym, te fragmenty na których sie klocki opierają też lekko mozesz przesmarować miedzianym, oczyść wszystko z rdzy, odpowietrz przód i powinno banglać
_________________ Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz
Skoro maleje wraz ze wzrostem siły to mamy to samo tylko że u mnie tak mocni nie pierze
No własnie też nie mam pojęcia co może byc przyczyną Tarcze widać że były wymieniane, klocki w dobrym stanie nic się nie zapieka bo nic nie trze hmm. W któryś dzień muszę zdjąć tarcze i dokładnie oczyścić powierzchnie styku z piastą może to jest powodem bo tam się gromadzi syf czy coś
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
dzieki panowie za zainteresowanie jutro bede patrzyl co jest grane, a tak pi razy drzwi ile kosztuja tarcze wentylowane 4x100 przod orientujecie sie???
noi Panowie juz wiadomo co jest przyczyna bicia, od poczatku zaczne: sam rozebralem niby wszysko nasmarowalem, wyczyscilem noi... dalej bilo wiec sie wku... pojechalem na diagnostyke i zgadnijcie co wyszlo na prawej tarczy blisko wypuklenia na piaste na grubosc gdzies pol centa klocek podskakuje bo jest wrzer na tarczy, wedlug diagnosty bicie powinno minac z czasem jak klocek sie dotrze jezeli nie minie to niestety tarcza do wymiany narazie wszystkim dziekuje za pomoc A teraz z innej beczki dziś przyszla moja przesyłeczka troche brudne i jest jedno pekniecie alee...i zgadnijcie ile za to wszystko dałem??? wkońcu wyrwałem chwasta za 40 zł
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-06-10, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
mały aktual, założone lampy tył dymione, nowe(tzn używane ale nowe na aucie ) alusy, nowe oponki TOYO Proxes T1R 205/50/15, zostały jeszcze do zamontowania małe detale wnetrza takie jak osłona zegarow, kratki nawiewow, przycisk ryglowania (bo juz go posiadam ale jak zwykle trzeba nowa instalacje pociagnac) a z mechanicznych to wymieniony czujnik masowy powietrza tamten po zalaniu zle dane dawala i turbina nie wkrecala sie na obroty, oraz ustawiony kat wtrysku wszystko wyszlo po gruntownym sprawdzeniu spod VAG'a,(wkoncu mialem czas aby to sprawdzic tak jak nalezy) a o to kilka fotek
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-06-19, 21:19, w całości zmieniany 1 raz
Maszyna teraz super się preznetuje Widze zegary fajne sobie sprawiłes, i alu mi się podobają taki rzadziej spotykany wzór ale ładnie wygląda
No i widze masz to co mi brakuje czyli podswietlane ikonki przy regulacji nawiewów No kawał dobrej roboty
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum