Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z turbina
Autor Wiadomość
Mateusz Huba 
Ventofan



Silnik: 1.9tdi
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2017-03-04, 21:36   Problem z turbina

Witam od kilku dni walcze z ventylem otoz czasami jedzie jak rakieta czasami brak mocy a dzisiaj to zauwazylem ze turbo za wczesnie laduje wciska w fotel od okolo 1500 obrotow. Wezyki podcisnien cale zawor n75 pyka raczej sprawny n18, nie odzywa sie. Jak wczesnie zaczyna ciagnac mam wrazenie ze przeladowuje przy 3 tys lapie mula dopiero poznaje ten silnik wiec rosze o pomoc jutro zajze do ic tirbina pracuje dosc glosno znaczy gwizd slychac ogolnie ostatnio zaobserwoealem ze silnik jakos twardo pracuje i jak przyspieszam to czuc wibracje w srodku
_________________
Hubus
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2017-03-05, 10:56   

a podpinałeś sie pod komputer ? to podstawowa sprawa zobaczysz jakie masz błedy , napisz co to za silnik bo jak afn to moze być juz zmienna geometria do roboty a jesli 1z to moze tylko n 75 pada , on czesto daje takie objawy
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2017-03-05, 11:00   

Twarda praca silnika? A robiłeś coś z kątem wtrysku ostatnio? Ewentualnie poduszki pod silnikiem się kończą i masz takie wrażenie wibracji itd. To, że n75 pyka nie znaczy, że jest sprawny, samym podpięciem vaga zobaczysz tylko błąd przeładowania turbosprężarki, bez logów nic więcej nie zobaczysz.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Mateusz Huba 
Ventofan



Silnik: 1.9tdi
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2017-03-05, 17:17   

Jutro moze uda mi sie podlaczyc pod komputer z katem wtrysku nic nie bylo robione co do poduszek to mozliwe ta olejowa nie wyglada zbyt dobrze. Jeszcze mam pytanie na rurze od ic jest czujnik na 2 piny nie ma do niego wtyczki od czego on jest? Wtyczki mozr nie byc bo fabrycznie byl Sdi a teraz tdi ci do oznaczenia to pewnie 1z
_________________
Hubus
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2017-03-05, 19:12   

Czujnik temperatury powietrza dolotowego. Masz tam w ogole dobrze podpiete sterowanie turbosprezarka? Jakie masz doladowanie?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2017-03-05, 20:49   

Ale 1.9D, czyli "SDI" ma pompę mechaniczną, a robiąc swapa na TDI, które ma pompę sterowaną elektronicznie musisz przełożyć wiązkę silnika, więc nie ma możliwości, żeby tej wtyczki nie było. No chyba, że ktoś ją uciął, ewentualnie jej nie podłączył - poszukaj jej.

Sprawność N18 nie ma z tym nic wspólnego, bo on odpowiada tylko za sterowanie EGRem, czyli powrót spalin do kolektora ssącego na wolnych i niskich obrotach w celu "dopalenia".

Tutaj przede wszystkim trzeba zacząć od podpięcia pod komputer - sprawdzenie, czy nie ma ewentualnych błędów w sterowniku, plus do sprawdzenia dawka paliwa, kąt wtrysku i logi.
Jeśli wężyki podciśnienia są szczelne to tak jak wspomniał tom cio wypadało by sprawdzić, czy są poprawnie podłączone.
Możesz też wzrokowo sprawdzić gruszkę turbiny, bo jeśli ma wyżarte przez rdze dziury to nie będzie trzymać ciśnienia - a to również skutkuje przeładowywaniem. Jak już zajrzysz w tamte okolice możesz przy okazji sprawdzić, czy sztanga pracuje - na przykład przy użyciu strzykawki albo kompresora, oczywiście po podpięciu pod wężyk ciśnieniowy.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
Mateusz Huba 
Ventofan



Silnik: 1.9tdi
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2017-03-06, 21:14   

Ja go juz takiego kupilem gosc mi mowil ze bylo sdi padlo on wrzucil silnik skrzynie z wiazka z tdi, wtyczki do czujnika nie ma wezyki sprawdzalem sa dobrze wpiete wedlug schematow ktore znalazlem w necie. Narazie nie mam mozliwosci podlacznia pod vaga.. Najdziwniejsze jest to ze raz pracuje super nastepne odpalenie i jest gorzej jakby inne auto.
_________________
Hubus
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2017-03-06, 21:59   

Identyczny problem mam w skodzie octavia 2002r 1.9tdi 90km nikt nie potrafi tego zrobic.
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Mateusz Huba 
Ventofan



Silnik: 1.9tdi
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2017-03-09, 05:41   

No wlasnie vento zostalo u znajomego mechanika ale tak wstepnie mowil mi ze podpinal komputer i nie ma bledow sprawdzal tez podlaczenie turbo prawidlowe. Ja sam podmienialem zaworek n75 i to samo bylo moze ten typ tak ma :P
_________________
Hubus
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2017-03-09, 09:15   

Jakie ciśnienie pompuje turbina?
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13