Witam od kilku dni walcze z ventylem otoz czasami jedzie jak rakieta czasami brak mocy a dzisiaj to zauwazylem ze turbo za wczesnie laduje wciska w fotel od okolo 1500 obrotow. Wezyki podcisnien cale zawor n75 pyka raczej sprawny n18, nie odzywa sie. Jak wczesnie zaczyna ciagnac mam wrazenie ze przeladowuje przy 3 tys lapie mula dopiero poznaje ten silnik wiec rosze o pomoc jutro zajze do ic tirbina pracuje dosc glosno znaczy gwizd slychac ogolnie ostatnio zaobserwoealem ze silnik jakos twardo pracuje i jak przyspieszam to czuc wibracje w srodku
a podpinałeś sie pod komputer ? to podstawowa sprawa zobaczysz jakie masz błedy , napisz co to za silnik bo jak afn to moze być juz zmienna geometria do roboty a jesli 1z to moze tylko n 75 pada , on czesto daje takie objawy
Twarda praca silnika? A robiłeś coś z kątem wtrysku ostatnio? Ewentualnie poduszki pod silnikiem się kończą i masz takie wrażenie wibracji itd. To, że n75 pyka nie znaczy, że jest sprawny, samym podpięciem vaga zobaczysz tylko błąd przeładowania turbosprężarki, bez logów nic więcej nie zobaczysz.
Jutro moze uda mi sie podlaczyc pod komputer z katem wtrysku nic nie bylo robione co do poduszek to mozliwe ta olejowa nie wyglada zbyt dobrze. Jeszcze mam pytanie na rurze od ic jest czujnik na 2 piny nie ma do niego wtyczki od czego on jest? Wtyczki mozr nie byc bo fabrycznie byl Sdi a teraz tdi ci do oznaczenia to pewnie 1z
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2017-03-05, 20:49
Ale 1.9D, czyli "SDI" ma pompę mechaniczną, a robiąc swapa na TDI, które ma pompę sterowaną elektronicznie musisz przełożyć wiązkę silnika, więc nie ma możliwości, żeby tej wtyczki nie było. No chyba, że ktoś ją uciął, ewentualnie jej nie podłączył - poszukaj jej.
Sprawność N18 nie ma z tym nic wspólnego, bo on odpowiada tylko za sterowanie EGRem, czyli powrót spalin do kolektora ssącego na wolnych i niskich obrotach w celu "dopalenia".
Tutaj przede wszystkim trzeba zacząć od podpięcia pod komputer - sprawdzenie, czy nie ma ewentualnych błędów w sterowniku, plus do sprawdzenia dawka paliwa, kąt wtrysku i logi.
Jeśli wężyki podciśnienia są szczelne to tak jak wspomniał tom cio wypadało by sprawdzić, czy są poprawnie podłączone.
Możesz też wzrokowo sprawdzić gruszkę turbiny, bo jeśli ma wyżarte przez rdze dziury to nie będzie trzymać ciśnienia - a to również skutkuje przeładowywaniem. Jak już zajrzysz w tamte okolice możesz przy okazji sprawdzić, czy sztanga pracuje - na przykład przy użyciu strzykawki albo kompresora, oczywiście po podpięciu pod wężyk ciśnieniowy.
Ja go juz takiego kupilem gosc mi mowil ze bylo sdi padlo on wrzucil silnik skrzynie z wiazka z tdi, wtyczki do czujnika nie ma wezyki sprawdzalem sa dobrze wpiete wedlug schematow ktore znalazlem w necie. Narazie nie mam mozliwosci podlacznia pod vaga.. Najdziwniejsze jest to ze raz pracuje super nastepne odpalenie i jest gorzej jakby inne auto.
No wlasnie vento zostalo u znajomego mechanika ale tak wstepnie mowil mi ze podpinal komputer i nie ma bledow sprawdzal tez podlaczenie turbo prawidlowe. Ja sam podmienialem zaworek n75 i to samo bylo moze ten typ tak ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum