Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: theority
2018-01-18, 20:54
Przypadłości 1.8
Autor Wiadomość
dawiddawidowski 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 36
Skąd: NS
Wysłany: 2018-01-05, 18:11   Przypadłości 1.8

Motorownia 1.8 75km,

Na zimnym (po długim postoju lub po nocy) pracuje na 3 gary, czarna chmura nieprzepalonego paliwa z wydechu, po 3-5 minutach pracuje już poprawnie na 4gary. Na gazie na zimnym brak problemów.


Gdy zostanie zgaszony na gazie a silnik zdąży wytracić kompletnie temperaturę musi kręcić 3-4 sekundy zanim odpali (plus praca na 3gary). Zgaszony na benzynie, na której pracował przed zgaszeniem ok 2 min. zazwyczaj w 90% odpala bez problemu na zimnym ale nie zawsze. Na ciepłym brak problemów.


Na rozgrzanym po zmianie z lpg na benzyne łapie lekkiego chwilowego, jednorazowego muła ale później już wkręca się poprawnie jak na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=pZeDoyyVNFE


Wskazówka temp wody nie dochodzi nigdy do pionu, wentylator odpala się przy 80stopniach, normalnie spoczywa na 70stopni. Z nawiewu leci ciepłe powietrze i grzeje bardzo przyjemnie nawet w mrozy.


Jakieś sugestie co podmienić, wymienić??
Czujnik temp. może mieć też wpływ na nierówną pracę na zimnym poprzez podawanie złych parametrów czy tam leży inna przyczyna?? ;)
 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-01-09, 22:32   

Na początku sprawdziłbym na innym czujniku temperatury,nie koniecznie nowy tylko inny sprawny.
Jeśli będzie dalej głupiał na zimnym to 40 cm wiązki wtrysku do przejrzenia,oczywiście od strony wtrysku ze szczególną uwagą na przewody od TPS.
Ja przez taką awarię silnik zmieniłem ,problem nie zniknął,a winny był załamany kabelek we wiązce.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2018-01-11, 12:27   

Czujnik może mieć wpływ na odpalanie, ale w 99% przypadków będzie się to objawiać tak, że nie odpalisz ciepłego silnika dopóki nie ostygnie lub nie odepniesz wtyczki czujnika. Innym objawem były by zwiększone lub zmniejszone obroty na zimnym silniku(- wpływ temperatury silnika na dawkę paliwa). Najprościej można to sprawdzić odpinając czujnik na czas odpalania.

Niespalone paliwo i praca na 3 cylindry moim zdaniem będzie skutkiem niedomagania układu zapłonowego lub paliwowego.
Skoro na LPG na zimnym jest OK, spróbuj rano odpalić auto podając paliwo "na krótko" z np. butelki, żeby wykluczyć niedrożny lub zasyfiony filtr paliwa.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2018-01-12, 08:33   

Zresetuj kompa i zobacz czy na zimnym będzie lepiej, co do dłuższego kręcenie po pracy na gazie kłania się elektrozawór przy parowniku. Zakręć gaz w butli i niech chodzi aż zgaśnie a potem zobacz czy kręci lepiej.
 
 
dawiddawidowski 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 36
Skąd: NS
Wysłany: 2018-01-13, 22:54   

Dzięki panowie za porady ;)
Cały ukł. zapłonowy był wymieniony wraz z pompą paliwa przy wymianie butli i osprzętu gazowego. Niedawno wykonana regulacja gazu z wymianą filterka (1gen).

Posprawdzałem wszystko jak radziliście i dopiero po odpięciu klem i resecie pracuje na zimnym wybornie :D

Zapewne problem za jakiś czas powróci więc jak rozwiązać ten problem?? Nowy komp czy coś z tych rozwiązań które wyczytałem w innych wątkach:

tom cio napisał/a:
gaz masz na zwykla srubke bez emulacji? Jesli tak to tu lezy problem. Sterownik widzi ze silnik pracuje, ale wtryskiwacz benzyny sie nie otwiera, wtedy wydluza mu czas wtrysku i robia sie cuda. Mocno budzetowym rozwiazaniem jest podpiecie zasilania ecu pod plus po stacyjce, wtedy ecu z kazdym odpalenuem sie resetuje.

Pavson69 napisał/a:
Temat można uznać za zamknięty- odcięcie kabelka, ktory odpowiadał za podtrzymanie ecu pomogło. Teraz sie resetuje z kazdym wyciągnięciem kluczyka i zimny nie zimny odpala git.




tom cio napisał/a:
Gaz masz pewnie na śrubę, przez co nie masz emulacji oryginalnego ecu i dlatego głupieje. Temat wielokrotnie przerabiany, przerobić gaz na 2 generację lub pogadaj z gazownikiem, żeby sam emulator ci zrobił, chociaż to trochę drutowaniem zajeżdża.

Paweł J. napisał/a:
To wina gazu i zapewne złych jego ustawień. Po prostu komp benzynowy nie wie że silnik pracuje na gazie, widzi zły skład mieszanki chociażby z odczytu sondy lambda i próbuje korygować benzyne......tak ją "koryguje"(np wydłuża czas wtrysku) że potem masz takie cyrki z benzyną.


:)
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2018-01-14, 01:10   

Patent z drugiego cytatu dziala, wiec mozesz sie tym kierowac ;)
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
dawiddawidowski 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 36
Skąd: NS
Wysłany: 2018-01-18, 19:43   

Czujnik temp. wody wymieniony i teraz idealnie trzyma pion 90stopni, wentylator odpala przy mniej niż 100 ;) Mam nadzieję, że nie padnie szybko :)

Spalanie gazu na trasie wyszło 8.5l natomiast w mieście zawsze równo 14l. bez znaczenia czy pałuję czy spokojnie do 3tys.obr. ale to chyba norma w 1.8 75km :P
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2018-01-18, 20:54   

dawiddawidowski napisał/a:
natomiast w mieście zawsze równo 14l. bez znaczenia czy pałuję czy spokojnie do 3tys.obr. ale to chyba norma w 1.8 75km :P

Mi w mieście więcej jak 11 l nie palił no ale silnik silnikowi nie równy.
Skoro sprawa rozwiązana to temat zamykam ;)
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14