Na zimnym (po długim postoju lub po nocy) pracuje na 3 gary, czarna chmura nieprzepalonego paliwa z wydechu, po 3-5 minutach pracuje już poprawnie na 4gary. Na gazie na zimnym brak problemów.
Gdy zostanie zgaszony na gazie a silnik zdąży wytracić kompletnie temperaturę musi kręcić 3-4 sekundy zanim odpali (plus praca na 3gary). Zgaszony na benzynie, na której pracował przed zgaszeniem ok 2 min. zazwyczaj w 90% odpala bez problemu na zimnym ale nie zawsze. Na ciepłym brak problemów.
Na rozgrzanym po zmianie z lpg na benzyne łapie lekkiego chwilowego, jednorazowego muła ale później już wkręca się poprawnie jak na filmie:
Wskazówka temp wody nie dochodzi nigdy do pionu, wentylator odpala się przy 80stopniach, normalnie spoczywa na 70stopni. Z nawiewu leci ciepłe powietrze i grzeje bardzo przyjemnie nawet w mrozy.
Jakieś sugestie co podmienić, wymienić??
Czujnik temp. może mieć też wpływ na nierówną pracę na zimnym poprzez podawanie złych parametrów czy tam leży inna przyczyna??
Na początku sprawdziłbym na innym czujniku temperatury,nie koniecznie nowy tylko inny sprawny.
Jeśli będzie dalej głupiał na zimnym to 40 cm wiązki wtrysku do przejrzenia,oczywiście od strony wtrysku ze szczególną uwagą na przewody od TPS.
Ja przez taką awarię silnik zmieniłem ,problem nie zniknął,a winny był załamany kabelek we wiązce.
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2018-01-11, 12:27
Czujnik może mieć wpływ na odpalanie, ale w 99% przypadków będzie się to objawiać tak, że nie odpalisz ciepłego silnika dopóki nie ostygnie lub nie odepniesz wtyczki czujnika. Innym objawem były by zwiększone lub zmniejszone obroty na zimnym silniku(- wpływ temperatury silnika na dawkę paliwa). Najprościej można to sprawdzić odpinając czujnik na czas odpalania.
Niespalone paliwo i praca na 3 cylindry moim zdaniem będzie skutkiem niedomagania układu zapłonowego lub paliwowego.
Skoro na LPG na zimnym jest OK, spróbuj rano odpalić auto podając paliwo "na krótko" z np. butelki, żeby wykluczyć niedrożny lub zasyfiony filtr paliwa.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2018-01-12, 08:33
Zresetuj kompa i zobacz czy na zimnym będzie lepiej, co do dłuższego kręcenie po pracy na gazie kłania się elektrozawór przy parowniku. Zakręć gaz w butli i niech chodzi aż zgaśnie a potem zobacz czy kręci lepiej.
Dzięki panowie za porady
Cały ukł. zapłonowy był wymieniony wraz z pompą paliwa przy wymianie butli i osprzętu gazowego. Niedawno wykonana regulacja gazu z wymianą filterka (1gen).
Posprawdzałem wszystko jak radziliście i dopiero po odpięciu klem i resecie pracuje na zimnym wybornie
Zapewne problem za jakiś czas powróci więc jak rozwiązać ten problem?? Nowy komp czy coś z tych rozwiązań które wyczytałem w innych wątkach:
tom cio napisał/a:
gaz masz na zwykla srubke bez emulacji? Jesli tak to tu lezy problem. Sterownik widzi ze silnik pracuje, ale wtryskiwacz benzyny sie nie otwiera, wtedy wydluza mu czas wtrysku i robia sie cuda. Mocno budzetowym rozwiazaniem jest podpiecie zasilania ecu pod plus po stacyjce, wtedy ecu z kazdym odpalenuem sie resetuje.
Pavson69 napisał/a:
Temat można uznać za zamknięty- odcięcie kabelka, ktory odpowiadał za podtrzymanie ecu pomogło. Teraz sie resetuje z kazdym wyciągnięciem kluczyka i zimny nie zimny odpala git.
tom cio napisał/a:
Gaz masz pewnie na śrubę, przez co nie masz emulacji oryginalnego ecu i dlatego głupieje. Temat wielokrotnie przerabiany, przerobić gaz na 2 generację lub pogadaj z gazownikiem, żeby sam emulator ci zrobił, chociaż to trochę drutowaniem zajeżdża.
Paweł J. napisał/a:
To wina gazu i zapewne złych jego ustawień. Po prostu komp benzynowy nie wie że silnik pracuje na gazie, widzi zły skład mieszanki chociażby z odczytu sondy lambda i próbuje korygować benzyne......tak ją "koryguje"(np wydłuża czas wtrysku) że potem masz takie cyrki z benzyną.
Czujnik temp. wody wymieniony i teraz idealnie trzyma pion 90stopni, wentylator odpala przy mniej niż 100 Mam nadzieję, że nie padnie szybko
Spalanie gazu na trasie wyszło 8.5l natomiast w mieście zawsze równo 14l. bez znaczenia czy pałuję czy spokojnie do 3tys.obr. ale to chyba norma w 1.8 75km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum