Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2013-12-15, 19:52
czarnysauber napisał/a:
:hejka: cinek82, gdzieś Ty się chłopie podziewał
No widzisz, takie czasy nastały, że człowiek nie ma kompletnie czasu na przyjemnosci typu forum. Teraz akurat zajmuję się muzą na sylwka A oprócz tego w tygodniu praca od rana do wieczora.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-15, 20:25
co do sharana to dobrze kombinujesz, ale już wcześniejsze roczniki bierze ruda i progi im sie gną......jakby tak kupić zdrową budę i zrobić konkretne zabezpieczenie łącznie z profilami zamkniętymi-to fura nie do zdarcia.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2013-12-15, 20:37
Rozglądam się za sharanem ponieważ przyda mi się do wożenia sprzętu na imprezy.... a bus to byłoby za dużo. Rozważam zakup benzyniaka i zagazować go. Po pierwsze tańszy w zakupie i jeździe po drugie boję się tych nowszych diesli bo większość już po miliardzie kilometrów i jak się zacznie sypać to nie wiem czy będzie mnie stać na naprawy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-15, 20:58
Fura waży coś koło 1700-1800kg....jest co ciągnąć, 2.0 da radę Tu tylko 1.8T lub 2.8, ale tu dobrego gazu poniżej 3.000zł nie założysz.
sharanem latałem tylko w 2.8 na gazie po taniości za 2.000zł na 6 garów, więc nie mogło to jechać, a mimo to jakoś się to turlało, i nawet miło było i paliło 15 gazu na lataniu po wiochach i 10 na trasie.
Klekot pewnie z 8 weźmie, chodź z drugiej strony mój kolega przesiadł się z audi a4 1.6 b+g na sharana tdi...di (czerwone) i mówi że spodziewał się czegoś więcej.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2013-12-15, 21:10
Nie powiem, dobry tedik nie jest zły..... ale na serio większość w cenie jaką będę mógł zapłacić to raczej nic sensownego nie kupię. Podejrzewam że benzyniak będzie mniej styrany niż taki TDI A poza tym mnie zbytnio do gazu nie trzeba przekonywać tylko jeszcze właśnie muszę się porozglądać po forach jak się spisują konkretne silniki z gazem.
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-15, 21:21
Ojciec ma Galaxy TDI i ten silnik radzi sobie bdb. W 6 osób na trasie prędkość około 100km/h, na 6 biegu wciskasz gaz i czuć że auto sie zbiera.
Trasa która robiłem tym autem ostatnio nad morze, wyszło mi spalanie 5,1. Trzy osoby i cały bagażnik zapchany. Na mieście około 7 L.
Co do blachy, to się zgadza z tym że progi szybko bierze, ale odpowiednie dbanie zapobiega rudej .
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-15, 22:02
Tak, tak.....o tą budę mi chodzi. Każda benzyna w sharanie jest gazowalna, to dobre konstrukcje, ale 1.8t ma turbo i dwumasa jak w tdi....zostaje tylko v6 i 2.0.
Do klekota nie ma ci się zniechęcać, fakt.....znalezienie zdrowej benzyny jest pewniejsze niż tdi, ale cuda się zdarzają.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-12-16, 16:00
Siema Cinek fajnie ze znalazłeś troche czasu zeby wpasc na forum
co do auta kuzyn ma alhambre mieszka w niemczech i śmiga nią juz ponad 5 lat po Nemczech i Holandii i nie narzeka tylko tez nie ma co porównywac ich paliwo a nasze to tez niebo a ziemia :/
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2013-12-16, 18:58
Rafik napisał/a:
Siema Cinek fajnie ze znalazłeś troche czasu zeby wpasc na forum
Siemka Rafik No chwilkę znalazłem. Teraz też dopiero z roboty wróciłem (co i tak jest wcześnie).
Paweł J. napisał/a:
Tak, tak.....o tą budę mi chodzi.....
A moje pytanie odnośnie tej budy dotyczyło rudego. Czy w tych rocznikach też chrupało tak jak w MK I Ktoś widział nadgryzione egzemplarze Bo ja jeszcze w sumie nie widziałem zaatakowanej takiej budy A co do benzyny, to właśnie oto mi chodzi żeby w miarę tanio kupić i potem w miarę tanio jeździć. Jak mówię, mnie do gazu przekonywać nie trzeba bo wiem, że zakładając dobrą instalację praktycznie człowiek nie odczuwa dodatkowych kosztów związanych z eksploatacją (poza droższym przeglądem). A diesel w dobrym stanie..... niestety musi kosztować. I przy zakupie i przy ewentualnych naprawach. Z tego co wiem to w tych rocznikach to już nie były montowane nasze niezajeżdżalne TDI (jak np. w Ventkach)...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-19, 12:15
cinek82 napisał/a:
A moje pytanie odnośnie tej budy dotyczyło rudego. Czy w tych rocznikach też chrupało tak jak w MK I Ktoś widział nadgryzione egzemplarze
Właśnie kolega ma w tej nowszej budzie, z przodu całkowicie ma zgniecione ranty w progach (te do podnoszenia) i kilka rdzawek na nich, ale nic groźnego.
Cinek, ale rudą się nie przejmuj, kupisz zdrowego, zakonserwujesz i masz spokój na lata. Uważaj także na silnik 2.0, przez jakiś czas wychodził z wadliwymi pierścieniami i sporo oleju siorpał, na forum golfa gdzieś jest opisane w jakich latach były te niewypały.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2015-11-07, 11:12
Siema
Witam po długim czasie Chciałbym tylko powiedzieć, że temat Ventki cinka można zamknąć. Została sprzedana za 500 zł Była już w opłakanym stanie blacharskim bo silnik cały czas pracuje i pali 10 LPG
Następcą Ventki jest Audi A6 [C5] Avant rocznik 1999 (czyli też staruszek ale daje radę). Silnik 1,8 T 150 KM. Od lutego 2015 w Polandii. Kupiłem go bez LPG ale po tygodniu jeżdżenia i wydania 300 zł na Pb zagazowałem go
Instalacja LPG sekwencja Optima (niby polska produkcja), ze zbiornikiem 46L w kole co jest fajnym udogodnieniem (w Ventce był 26L). Ogólnie gazu pali 10l z haczykiem (teraz gdy jest zimniej to 10,5l -11l.
Z bajerów w autku to nic specjalnego:
-4 x el. szyby
-klimatronik dwustrefowy
-el. lusterka
-5-biegowa skrzynia manualna (jedyna słuszna)
-oryginał navi (oczywiście nie używane.... przeze mnie )
- i najlepsze... audio Audi Bose, fajnie dudni.... mi wystarcza
I jeszcze kilka innych rzeczy które w dzisiejszych autach są oczywiste albo już nawet przeszłością ale w Audicy są i po jeżdżeniu przez 9 lat Ventką(wersją golas) są dla mnie wielkim skokiem technologicznym
Z niedomagań to trochę szwankuje elektryka szyby kierowcy i kilka innych elementów elektrycznych ale przyczyna już zbadana zostało tylko znaleźć czas i to usunąć. Aaa i po jednym rudym purchelku (niby ten typ tak ma) na przednich błotnikach do ogarnięcia na wiosnę.
Z inwestycji początkowych (oprócz założenia LPG) to tylko: olej, świece, sonda lambda, oponki zimówki 195/65/15 [jakieś GT Radial] i sprężyny na tył (bo pozałożeniu LPG strasznie mu usiadła) i to chyba na tyle.
Zdjęcia na razie poglądowe (strasznie uwalone autko). Jak będzie stał na wiosnę na jakichś fajny alu to zrobię więcej zdjęć):
Aha... jakby co to nie jest quatrro.... grill był podmieniany bo stary był popękany ( niby ).... No nieważne, autko nie wygląda żeby było gdzieś malowane. A nawet gdyby to mnie to nie interere . Jedzie prosto nie stuka nie puka więc Za te pieniądze lepiej nie będzie (9400 audi +2500 LPG).
PozdróVWki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum