Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
trzęsie kierownicą przy dużej prędkości
Autor Wiadomość
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
  Wysłany: 2011-05-28, 21:01   trzęsie kierownicą przy dużej prędkości

Witam, mam problem polegający na drganiach kierownicy, które zaczynają się przy prędkości 80km/h. Najgorzej jest gdy wciskam sprzęgło by z czwórki przejść na piąty bieg, czyli około 100km/h. Przy wciśniętym sprzęgle telepanie kierownicy jest już bardzo silne. Rozpędzam samochód do 120km/h wtedy telepanie się znów nasila i ze zdrowego rozsądku nie jeżdzę szybciej. Dodam że wymiana tarcz i klocków na nowe nie pomogła. najbardziej daje mi do myślenia to że przypadłość nasila się przy wciskaniu sprzęgła na dużej prędkości, coś z osią? przegubami? Proszę o pomoc jeśli ktoś tez miał taki problem i udało się go rozwiązać. Z góry dziękuje za pomoc :]
_________________
VentootneV
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-28, 21:13   

Słychać jakieś strzelanie, stuki ?
Koła wyważone?
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-05-28, 21:13   

kola masz wyważone ?? sprawdzi stan opon możne być któraś wybulona i tak się będzie działo... od tego zacznij na 99% wina leży w źle wyważonych lub krzywych felgach zdarza się tez wybulona opona ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2011-05-29, 15:36   

tak jak koledzy pisza koła do wywazenia ;)
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-05-29, 16:47   

Koła do wyważenia, jeśli masz alu to zerknij czy sa pierścienie.....jak bedziesz wyważal, zerknij na wyważace czy masz proste fele jak i opony. Jesli masz proste fele i krzywe opony, koła wyważysz ale bić bedzie dalej.

Także najpierw porzadek z kołami a jak to nie pomoże to trzeba bedzie kombinowac dalej.... ;)
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2011-05-29, 17:13   

Dzięki chłopaki, jutro pojadę na wulkanizacje. Zobaczymy co z tymi kołami. Mam stalowe felgi także nie powinny być krzywe, a opony kilkuletnie, przez kilka sezonów siedzą na felgach niewyważane. Oby to było tylko to, bo juz szykowałem się na poważne koszta :P
Pozdro
_________________
VentootneV
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-05-29, 17:24   

maras8448 napisał/a:
Mam stalowe felgi także nie powinny być krzywe

wystarczy ze delikatnie rant felgi zakrzywiony np.o krawężnik i juz będzie czuć delikatne bicie na kierownicy przy większej prędkości
maras8448 napisał/a:
a opony kilkuletnie, przez kilka sezonów siedzą na felgach niewyważane

no to dziwoty nie ma ze rzuca kierownica skoro kola niewyważone :]
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-29, 19:56   

maras8448 napisał/a:
Dzięki chłopaki, jutro pojadę na wulkanizacje. Zobaczymy co z tymi kołami. Mam stalowe felgi także nie powinny być krzywe, a opony kilkuletnie, przez kilka sezonów siedzą na felgach niewyważane. Oby to było tylko to, bo juz szykowałem się na poważne koszta :P
Pozdro


Koła powinny być co sezon wyważane.
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 12:58   

Koledzy, podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego...
U mnie jest podobnie, tylko że trzęsie mi kierownicą tylko i wyłącznie jak hamuję z prędkości powyżej 100 - 110 km/h.
Koła wyważone, bo zmieniałem letnie opony. Zimówki też wyważone, bo również kupowałem opony a jest to samo.
Dodam że "chyba" klocki mi czasem piszczą, ale jak sprawdzałem grubość klocków to w dobrym stanie są, tarcze... - nie wiem bo się nie znam, ale powiedziano mi że też w dobrym stanie.
I jeszcze dodam że lato mam alu a zima stal, więc to nie zależne raczej od kół.

Jakieś sugestie?
Pzdr.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-05-31, 13:10   

lekko krzywawe tarcze.
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 13:24   

Paweł J. napisał/a:
lekko krzywawe tarcze.


Kurde, czyli jednak... To samo mi kumpel powiedział... A jakieś inne ewentualności? Czy 100% tarcze krzywe? Jak zapobiegać krzywieniu się tarcz? Bo jak kupiłem auto, to tego nie było, tylko z biegiem czasu nawet nie wiem kiedy przyszło.. :evil:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-05-31, 14:55   

Tarcza krzywi się od nagłej zmiany temperatury....np gdy polejesz gorące hamulce zimna wodą.
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 16:19   

Paweł J. napisał/a:
Tarcza krzywi się od nagłej zmiany temperatury....np gdy polejesz gorące hamulce zimna wodą.


I to jest jedyny powód? Czy może jeszcze w jakiś sposób mogło się to stać?
Tarcz oczywiście rozumiem że nie da się "naprostować"..? :zšb:
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-31, 16:34   

Ferbus, naprostować nie. zostaje toczenie ale to gra nie warta świeczki... zmianana nowe albo zostanie przy tych ale nie wiem czy to bezpieczne....
z takiej "pierdoły" tarcza potrafi się pokrzywić a nawet pęknąć....
_________________

 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 17:02   

Wvojtek napisał/a:
Ferbus, naprostować nie. zostaje toczenie ale to gra nie warta świeczki... zmianana nowe albo zostanie przy tych ale nie wiem czy to bezpieczne....
z takiej "pierdoły" tarcza potrafi się pokrzywić a nawet pęknąć....


No właśnie czuję że to nie jest bezpieczne, bo tak jak bym kontroli na autem nie miał wtedy... :evil:
A i jeszcze zaobserwowałem coś takiego że jak odpalę samochód to przez pierwsze kilka km mam "twardy" pedał hamulca i nie ma mowy o dobrym hamowaniu, tj. chodzi mi że np. nie idzie zblokować całkowicie kół... Tak jak by się zapowietrzały? Ale przechodzi im zaraz... Potem to żyleta, koła blokuje itd. Wygląda to tak że jak są właśnie zimne tarcze to nie mam hamulcy a jak się "zagrzeją" to są :P tak to swoimi słowami umiem określić hehe.
 
 
Skwira 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2011-05-31, 17:03   

Witam,
mi telepało kierownicą przy hamowaniu bo gumy przy przegubach popękały i kamyczki sie dostały, wymieniłem i śmiga. Ewentualnie sprwadz czy Ci nie tnie bierznika bo moze to zbieżność. A telepało mi przy dużej prędkości bo końcówki drążka był do wymiany.

Pozdrawiam Skwira
Ostatnio zmieniony przez Skwira 2011-05-31, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-31, 18:23   

Ferbus, może płyn już stary albo cuś....
Ferbus napisał/a:
Wygląda to tak że jak są właśnie zimne tarcze to nie mam hamulcy a jak się "zagrzeją" to są
heh a popatrz na tir-owców oni jak zagrzeją hamulce to już amen po hamowaniu :P :P :P :P
_________________

 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 18:27   

Wvojtek napisał/a:
heh a popatrz na tir-owców oni jak zagrzeją hamulce to już amen po hamowaniu :P :P :P :P


Hehe no wiem, ale niestety tak to wygląda... dziwna sprawa z tym... będę niedługo wymieniał tuleje na belce, to i płyn cały wymienię... całkiem, to ile go potrzeba i jaki najlepiej?
taki się nada? :
płyn hamulcowy
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-06-01, 00:27   

Ferbus, mam podobnie z tym biciem i mogę Ci powiedzieć że można spokojnie toczyć jak nie jest mocno krzywa a w dobrym stanie jeszcze tarcza :) tyle że ja akurat mam dobrego tokarza darmo...ojciec też robił u siebie i teraz ja czekam na trochę wolnego czasu i od razu zdejmuje bo to w cholere strach jechać
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-01, 06:30   

Ferbus, chyba dobry ten płyn..
_________________

 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2011-06-01, 19:34   

Po wyważeniu kół opisane objawy ustały, piszę o tym dopiero teraz bo jakoś wieczorami stronka mi nie chce działać (ktoś wyłącza na noc serwer?).
Co do tych tarcz to nie jest to wielki wydatek, dwie tarcze Brembo wraz z klockami kosztują 130zł, wymienić można samemu i żadnej geometrii nie trzeba ustawiać.
A co do wymiany płynu hamulcowego to ciekawostką jest to że wystarczyło mi mniej niż 0,5L, a też kupiłem litr w obawie że i to nie wystarczy.
_________________
VentootneV
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-06-01, 21:19   

Tarcza się krzywi w przypadku nagłych zmian temperatur albo w wyniku jej przegrzania. Przegrzanie łatwo poznać, bo tarcza ma nalot ciemnofioletowy. W najgorszym przypadku tarcza może pęknąć.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-06-01, 21:26   

maras8448 napisał/a:
Po wyważeniu kół opisane objawy ustały, piszę o tym dopiero teraz bo jakoś wieczorami stronka mi nie chce działać (ktoś wyłącza na noc serwer?).
Co do tych tarcz to nie jest to wielki wydatek, dwie tarcze Brembo wraz z klockami kosztują 130zł, wymienić można samemu i żadnej geometrii nie trzeba ustawiać.
A co do wymiany płynu hamulcowego to ciekawostką jest to że wystarczyło mi mniej niż 0,5L, a też kupiłem litr w obawie że i to nie wystarczy.


Stronka nie działa, bo serwer jest przeciążony. Pisał o tym chyba dziś kolega SPYRO.
Oglądałem na alle te komplety i zachęcają ceną, więc pewnie trzeba będzie kupić.
Jeśli chodzi o płyn, to w takim razie kupuję litr i będzie dobrze :D tylko może ktoś wie dokładnie ile powinno go wejść?
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-06-01, 21:52   

Prawdę mówiąc, jak osobiście odpuściłbym sobie zakup tych śmiesznych tarcz za 100 zł niby, co są nawiercane, nacinane i bóg wie co jeszcze. Pamiętam, była kiedyś jakaś wzmianka, że szybciej przy tym klocki siadają (no bo wiadomo). Owszem, ma to sens, ale w przypadku czegoś porządnego, nie za 100 zł. Za te pieniądze, wolę kupić tarcze ATE PowerDisc, do kompletu z klockami i mieć hamulce z prawdziwego zdarzenia, a nie jakieś pseudo nacinane.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-06-01, 22:46   

No ja akurat miałem na myśli zwykłe gładkie tarcze, bo też nie wierzę w tanie wentylowane lub nacinane tarcze... ATE również oglądałem ;)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-06-02, 16:51   

Nie, no wentylowane to ok. Ale cała reszta "zbajerowana" to wg mnie o kant D. rozbić w przypadku tych tanich. Porządna tarcza ATE PowerDisc, wentylowana, za sztukę kosztuje w granicach 300 zł. To porównaj sobie jakies tam wentylowane, nawiercane, nacinane i bóg wie co jeszcze za 150 zł komplet na allegro. A Ty, Ferbus, jak widzę masz AAM, więc nawet nie pchaj się w zakup wentylowanych bo to i tak nic nie da. Kup tak jak fabryka przepisała, zwykłe, ale porządne tarcze.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-06-02, 17:15   

sebastian napisał/a:
Nie, no wentylowane to ok.


Tzn. chodziło mi że za tą kasę, to te wentylowane co są na alle, to chłam musi być.

sebastian napisał/a:
A Ty, Ferbus, jak widzę masz AAM, więc nawet nie pchaj się w zakup wentylowanych bo to i tak nic nie da. Kup tak jak fabryka przepisała, zwykłe, ale porządne tarcze.


Dlatego myślę żeby się zaopatrzyć w zwykłe gładkie tarcze dobrej firmy :)
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-06-02, 22:52   

a czy we wszystkich aam fabryka dała normalne tarcze? bo ja mam wentylowane i się teraz zastanawiam czy to oryginał czy nie (96/97 rok)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-06-02, 23:27   

devill4 napisał/a:
a czy we wszystkich aam fabryka dała normalne tarcze? bo ja mam wentylowane i się teraz zastanawiam czy to oryginał czy nie (96/97 rok)


Nie no chyba aż takiego wypasu to nie było w AAM ;) lecz mogę się mylić..?
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-06-03, 13:44   

zastanawiam się może na wlepce jest muszę zdjęcie zrobić rozkodować co tam jest :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-06-03, 14:44   

Jak masz zaciski ATE, to mógł ktoś zamiast zwykłych tarcz założyć wentylowane i do tego cieńsze klocki.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-06-03, 18:42   

Na pewno w AAM nie było seryjnie montowanych tarcz wentylowanych. Ktoś sobie po prostu "ulepszył" No wybaczcie, ale 75 koni nie wymaga AŻ takich mocnych hamulców :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 19:00   

sebastian, nie wierzysz w magiczne 75km? :diabełek: nie no śmieje się... Też tak myślę że ktoś przed Tobą devill4 je sobie z własnej woli zamontował...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-06-03, 19:24   

Ferbus napisał/a:
sebastian, nie wierzysz w magiczne 75km?
Wierzę :D Sam tą magiczną moc kiedyś posiadałem :D To było coś, te niezapomniane przeżycia z jazdy... Mmmm, tego się nie da opisać, bezcenne. A za wszystkie inne zapłacisz kartą MasterCard :D
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-06-03, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-06-03, 19:39   

oj się śmiejecie ale wcale nie tak źle idzie jak na 75 koni :D a na benzynie to szatan wcielony :diabełek: jeszcze gumę idzie spalić :dresik:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 13