Witam wszystkich !
jestem tu prawie od roku więc chyba najwyższa pora abym przedstawił moją ventę
Auto kupiłem w marcu tego roku. Nie szukałem zbyt długo gdyż natknąłem się na ofertę volkswagena w rozsądnej cenie. Mój wybór padł na Vento GT TDI (wnioskując po napisach na klapie bagażnika, kierownicy i listwie drzwi) z silnikiem 1Z
Data pierwszej rejestracji 24.02.1994
Kolor granatowy, bodajże LC5P (nie jestem pewien bo nie mam wlepy w bagażniku)
Na wyposażeniu w sumie tylko:
- wspomaganie kierownicy
- 4 elektryczne szyby,(nie działające do końca poprawnie )
- elektryczne lusterka,
- regulowana kierownica,
- regulowane siedzenie kierowcy,
- wentylowane tarcze z przodu
Zaraz po zakupie wymieniłem olej z filtrem, szczęki tylne i maglownicę, gdyż nie nadawała się już do regeneracji…
Do tej pory wymieniłem jeszcze:
- amortyzatory przód+ odboje i osłony+ poduszki, tuleje wahaczy przód,
-tylne lewe łożysko i linkę od ręcznego,
- tylne mechanizmy szyb na manualne,
-wyciąłem kat i wstawiłem rurę Kwasówkę,
-całkiem niedawno została uszczelniona pompa wtryskowa(*nie do końca całkiem dobrze) i ustawiony kąt wtrysku,
- przed pierwszym śniegiem zdążyłem nawet zakonserwować podłogę i machnąć progi barankiem.
Audio, ubogie jak cała reszta nawet nie powinienem o tym pisać bo wstyd, no ale:
- radyjko Philips wyciągnięte z passata 2 rodziców,
-głośniki w drzwiach tył DAX ZGC 165 moc max. 240 W,
-drzwi przód DAX ZGC 165 moc max. 200W,
-w desce zakupione na wakacje pionner TS-G1012i moc max. 120W
+ wymienione całe okablowanie
Z wizualnej strony :
- alufelgi dezenty,
-przyciemniłem folią wszystkie kierunki,
-przyciemnione mniejsze szybki w drzwiach tylnych(wyszło troszku lipnie bo sam robiłem więc nie przyciemniałem dalej)
- zainstalowałem dodatkowe światła stop i pozycje diodowe w klapie bagażnika,
-wymieniłem przednie pozycje na diodowe niebieskie (bo mi się podobają ale w razie co mam schowku diodowe białe)
Plany na przyszłość:
- zrobienie blacharki,
- wymiana klocków i tarcz, może nawet łożysk przód,
- założenie tłumika końcowego „ulter” (bo gdzieś się wala w piwnicy, pozostałość po mikrze Mk1 )
A jak się będę mocno w zimie nudził to:
- przyciemnię lampy przód,
- założę halogeny przód i przerobię pod nie włącznik,
- zmienię podświetlenie zegarów, nawiewu, włącznika świateł i przycisków od szyb,
- zmiana tarcz zegarów na niebieskie(już tylko czekają na wydrukowanie i przyklejenie)
Na razie nie mam żadnych porywających fotek mego dupowozu, więc przedstawię te z przed zakupu.
no i nowsze zdjęcia ale z tel więc jakość nieporywa
eh, mój brudasek, ale alusy ładne chociaż widać
troszkę zmienionego podświetlenia wewnątrz
i efekty modzenia ze światłami, tu pozycje na klapie
Silnik: ON
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 219 Skąd: LBN
Wysłany: 2011-12-08, 11:03
dziwne ze masz tu tdi skoro auto z 93 roku przynajmniej deska i gril z 93 mi sie wydaje ze masz tam aaz ale mniejsza z tym generalnie widać ładnie utrzymany samochód
_________________ AUTOSZYBY
Ostatnio zmieniony przez TomeQTomeQ 2011-12-08, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-12-08, 13:01
nie zginelo tylko kumpel byl je ogladac kiedys i mowil ze ten samochod kiedys byl wisniowy... a widze ze zdjecia to nawet z aukcji te pierwsze...pamietam ze stalo ono w dobrych pieniadzach...
tzn? za tanie to ono nie było, biorąc pod uwagę ile w nim jeszcze musiałem zrobić. a czy wiśniowe było to nie wiem szyna siedzenia kierowcy jest wiśniowa znakiem czego podłoga był a była robiona, i coś tam przy bagażniku prześwitywało na czerwono + brak wlepy w bagolu to chyba w dupkę był bity. No ale cóż...
chyba coś kolo 5000 kosztował jak pamiętam ale nie jestem pewien a ja z kolei spod chełma kupiłem,może się zamienimy żeby auta wróciły z rodzinne strony a jak się autko sprawuje?
na szczęście nie aż tyle ale mechanicznie nie mam zastrzeżeń, nieźle tłoczy, na moich podleśnych drogach nawet lepiej niż niejeden traktur heh. A i zawiecha z przodu jakaś przerobiona bo coś sztywniej jak u innych kolegów z passatami czy golfami więc na chełmskich ulicach podczas slalomu między studzienkami też jest wypas co do zamiany hmm... na jakimś spocie pooglądamy swe autka, potargujemy się i coś może załatwim
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-12-08, 17:42
TomeQTomeQ napisał/a:
dziwne ze masz tu tdi skoro auto z 93 roku przynajmniej deska i gril z 93 mi sie wydaje ze masz tam aaz ale mniejsza z tym generalnie widać ładnie utrzymany samochód
Wafel też miał auto z 94 decha była z 93 taka dziwna kombinacja i był TDI ja mam 94 ale deche juz z golfa ale na szybach oznaczenia 93 i na lampach miałem ale te rzeczy można było wymienic wiec nie przywiązywałem wai do tego ważne że smiga dziwna kombinacja ale tak to juz bywa w naszych ventkach
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
chyba jakoś tak było że unowocześnienia wszystkie weszły bodajże po sierpniu 94, mój jest gdzieś z lutego 94 więc chyba ma jeszcze prawo mieć taką dechę i gril. Mi osobiście bardziej podoba się ta decha niż golfoska chociaż bardziej skomplikowany jest demontaż zegarów. A gril też niezły, tylko zaczepy połamane, może jeszcze go strzele w czarny mat i całkiem cacy będzie
dzięki wielkie za miłe komentarze, ale śledząc wasze tematy z waszymi autami, to ja wypadam licho w porównaniu z waszymi modami może gdybym był częściej w domu, a tak studia w lublinie, to i nie mam czasu na grzebanie przy ventce zbyt często. zmobilizuje się na święta i coś więcej pomodzę
eh, może gdyby nie te ceny ropy to bym miał więcej mamony na udoskonalenia, a tak hrubek18 Ty może w UA tankujesz? bo mam chęć i potrzebę się wybrać tam.
to wiem, ale ostatnio jak jeździłem to też można było dwie paczki ale nie rozpieczętowane. pootwieranych cały karton wiozłem, nie wiem jak teraz na to zieloni patrzą, bo okrągłym czapom w UA zawsze parę groszy się wcisnęło i nie było problemu
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-12-14, 17:59
ja u siebie kupuje rope UA po 4.5 ale maja koleszcy 3 passaty i 2 takie vany co maja zbiorniki 2x300 jkaos tak wiec dlatego jeszcze po 4.5 maja ale ropa dobra robie te same km co na polskiej w moim przypadku samemu nie oplacalo by sie jezdzic po rope...
ja mam jakieś 18 km do najbliższego CPNu u naszych szanownych sąsiadów, a osobówki nawet nie długo stoją w kolejce więc mi by się chyba opłacało... tak kalkuluję
i nareszcie udało mi się ruszyć z miejsca i pokombinować coś z autem, na pierwszy plan rzuciłem wymianę tarcz zegarów, tarcze wydrukowałem na papieże samoprzylepnym a wskazówki pomalowałem czerwoną farbka fluorescencyjną.
przed
a jak wygląda to po założeniu jeszcze wkleję, na razie na warsztat wziąłem blendy żeby zrobi je na czarno
jutro może zabiorę się za resztę frontu, mianowicie lampy, może gril ale wątpię
, prędzej listwę pod grilem pomaluje na czarno ale tylko pod lampami.
Ostatnio zmieniony przez zB3ig 2012-01-02, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
no i już po zabiegu, śliczne blendy w czarnym macie
oraz złożony licznik jak należy(ściągałem ze 3 razy żeby dobrze wskazówki ustawić)
i jak to wygląda w aucie, ze zdjętą folijką bo przy niebieskiej było trochę ciemno
i z full podświetleniem
i na koniec troszkę poprawione podświetlenie nawiewu, lecz nadal mnie w pełni nie zadowala i będę kombinował dalej
Ostatnio zmieniony przez zB3ig 2012-01-02, 22:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum