Wysłany: 2011-12-17, 23:24 Kierunkowskazy plus dmuchawa
Witam,
Panowie zakupiłem niedawno VW Vento z dwoma problemami, mianowicie:
1. Kierunkowskazy - Lewa strona działa prawidłowo, natomiast prawa miga dużo szybciej. Awaryjne działają prawidłowo. Myślicie że to przekaźnik? Miał ktoś podobny problem? Proszę również o potwierdzenie czy jest to przekaźnik nr 22?
2. Dmuchawa - po włączeniu zapłonu tudzież auta nieustanie "coś" pracuje jak gdyby dmuchawa, nawet jeśli pokrętło jest na 0. Po przekręceniu na 1 ewidentnie załącza się wirnik dmuchawy, więc już dziś zwątpiłem. Nie chcę w ciemno rozbierać całości.
Uderzam najpierw do was jako miłośników tych aut bo zapewne większość z Was wie o nich wszystko, a ja jestem nowicjusz w VW. Bardzo proszę o podsunięcie pomysłów. Z góry dziękuję.
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2011-12-17, 23:30
1 sprawdz czy nie masz z prawej strony przepalonej zarowki
2 jesli to thermotronik to przeczysc taki mały wiatraczek ktory jest z lewej strony radia pod kratka (ale nie mam pewnosci czy to jest to)
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
1 sprawdz czy nie masz z prawej strony przepalonej zarowki
2 jesli to thermotronik to przeczysc taki mały wiatraczek ktory jest z lewej strony radia pod kratka (ale nie mam pewnosci czy to jest to)
Mam przepaloną żarówkę z prawej strony z przodu. Czy chcesz powiedzieć, że po przepaleniu przekaźnik "informuję" taki sposób o stanie rzeczy?
Tak, jest to thermotronic. Za co odpowieda ten wiatraczek? Czy pracuje cały czas? Mogę go jakoś przesmarować? Myślałem, że jest to czujnik temperatury!
Jeszcze jedna sprawa, mianowicie w przednim zderzaku na linii kierunków są światła przeciwmgłowe, tak? Problem polega na tym, iż nie mogę ich włączyć:-) Przejrzałem włączniki oferowane na allegro i niektóre z nich mają dwie ikony- przeciwmgielne przód i tył. Na moim tylko tył. Sprawa banalna, aż głupio poruszać ten temat, ale po co VW montował światła skoro są opcją?
Dziękuję za szybką reakcję i odpowiedź!!!
Ostatnio zmieniony przez LaPointe 2011-12-18, 00:16, w całości zmieniany 1 raz
Co do kierunków to własnie jest taki objaw przepalonej żarówki i nie tylko w vento.Tak jak czarnysauber Ci napisał to trzeba z wiatraczkiem zrobić porządek.Wyczyscić,przesmarować ewentualnie wymienic.Opisywane na forum,trzeba poszukac.Wiatraczek zasysa powietrze z kabiny na czujnik temperatury thermotronica.
Ostatnio zmieniony przez Piotr_Goldap 2011-12-18, 00:16, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze jedna sprawa, mianowicie w przednim zderzaku na linii kierunków są światła przeciwmgłowe, tak? Problem polega na tym, iż nie mogę ich włączyć:-) Przejrzałem włączniki oferowane na allegro i niektóre z nich mają dwie ikony- przeciwmgielne przód i tył. Na moim tylko tył. Sprawa banalna, aż głupio poruszać ten temat, ale po co VW montował światła skoro są opcją?
A napewno masz przeciwmgielne czy tylko zaślepki? Wrzuć foto najlepiej.
Co do przełącznika to faktycznie są 2 rodzaj, z samymi tylnymi przeciwmgielnymi i z tylnymi i przednimi. Włączasz je przekręcając włącznik w prawo i pociągając do siebie.
A może poprzednik dorobił jakiś włącznik skoro w oryginalnym nie ma opcji do włączenie halogenów, bo i tak robią ale to już druciarstwo jest.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Jeszcze jedna sprawa, mianowicie w przednim zderzaku na linii kierunków są światła przeciwmgłowe, tak? Problem polega na tym, iż nie mogę ich włączyć:-) Przejrzałem włączniki oferowane na allegro i niektóre z nich mają dwie ikony- przeciwmgielne przód i tył. Na moim tylko tył. Sprawa banalna, aż głupio poruszać ten temat, ale po co VW montował światła skoro są opcją?
A napewno masz przeciwmgielne czy tylko zaślepki? Wrzuć foto najlepiej.
Co do przełącznika to faktycznie są 2 rodzaj, z samymi tylnymi przeciwmgielnymi i z tylnymi i przednimi. Włączasz je przekręcając włącznik w prawo i pociągając do siebie.
A może poprzednik dorobił jakiś włącznik skoro w oryginalnym nie ma opcji do włączenie halogenów, bo i tak robią ale to już druciarstwo jest.
Przyznam się, że nie wiem czy są to zaślepki, gdyż nie odkręcałem jeszcze niczego i nie mam pewności czy jest tam instalacja. Natomiast czy można kupując przełącznik "dołożyć" podłączyć bez większego problemu halogeny przód? Czy jest już poprowadzona instalacja? Po świętach zabiorę się za auto i zrobię porządek ze wszystkim starając doprowadzić wszystko do stanu używalności, bo auto w rękach Polaka to nie auto w rękach Niemca niestety...
Mimo wszystko dziękuje wszystkim za poświęcenie odrobiny czasu przy odpowiedzi na moje pytania. Jeszcze raz dziękuję.
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2011-12-19, 23:04
LaPointe napisał/a:
Przyznam się, że nie wiem czy są to zaślepki, gdyż nie odkręcałem jeszcze niczego i nie mam pewności czy jest tam instalacja. Natomiast czy można kupując przełącznik "dołożyć" podłączyć bez większego problemu halogeny przód?
Mysle ze dobry elektryk nie bedzie mial problemu ,ja mam załozony drugi włacznik do podgrzewania szyby i nim wlaczam halogeny a montarz zajał pół godziny
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
tu masz fotoporadę http://www.vwvento-fans.com/porady/11.pdf
włącznika też nie musisz zmieniać całego wystarczy przerobić ten jednostopniowy jak masz same przeciwmgłowe tylne. Poszukaj troszkę na necie na pewno znajdziesz, jak nie na forum Vento to szukaj pod hasłem "golf 3" jest tego mnóstwo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum