Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik temperatury
Autor Wiadomość
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2012-02-06, 17:37   Czujnik temperatury

Koledzy mam taki problem,że temperatura w trasie wzrasta max do 75 stopni.Płyn miałem zmieniany jesienią.Gdzieś znalazłem że drugi czujnik znajduje sie w chłodnicy.Czy chodzi tu o termostat czy jest jeszcze jakiś jeden czujnik który odpala wentylator.Dodam ,że wentylator nawet się nie włącza czy jest to spowodowane uszkodzonym czujnikiem w króćcu?Górny wąż z króćca jest goracy ,ten na dole z chłodnicy ciepły.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-02-06, 18:15   

http://forum.vwvento.org/search.php

http://forum.vwvento.org/...a1806c4aae91dcd
http://forum.vwvento.org/search.php?mode=results
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2012-02-06, 18:29   

kolego a czy na postoju temt też nie wzrasta czy jest ok,bo trza wziąść pod uwagę to że mamy spore morozy i podczas jazdy jest marna szansa ze złapie taką temp jak w lato ,u mnie np vr6 podczas jazdy nie osiągał temp powyżej 65 lecz problem rozwiązałem zasłaniając chłodnicę i teraz jest w normie temp
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-02-06, 19:00   

Ale to temat ostatnimi czasy non stop wałkowany. Już pisać się nie chce któryś raz z kolei na jedno i to samo, dlatego też podałem linki z szukajki!
_________________
Zielony borowik...
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2012-02-06, 19:12   

Sory koledzy,napisałem na szybko.Przeczytałem około 5 tematów z szukajki. Tak na postoju też max 70 stopni i zaraz po odpaleniu obroty 2000 .Więc po przeczytaniu wszystkich tematów mam po kolei dokupować i zmieniać czujnik w krućcu,czujnik w chłodnicy i termostat?
Ostatnio zmieniony przez Piotr_Goldap 2012-02-06, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-02-06, 19:33   

Piotr_Goldap napisał/a:
Więc po przeczytaniu wszystkich tematów mam po kolei dokupować i zmieniać czujnik w krućcu,czujnik w chłodnicy i termostat?

Nie! Jeśli latem tak nie miałeś to teraz wstrzymaj się, bo teraz na dworze jest bardzo zimno i auto nie zdąży się do końca nagrzać. Nie sztuka powymieniać wszystko, kasę wywalić, a efekt mieć dalej ten sam. Już pisałem w którymś temacie, żeby dotknąć węża górnego i dolnego. Dolny powinien być zimny. Bo jeśli oba będą ciepłe po paru kilometrach jazdy, to oznacza tylko, że termostat będziesz mieć do wymiany, bo woda zamiast krążyć małym obiegiem, poprzez otwarty termostat krąży dookoła całego układu, i stąd niska temperatura.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2012-02-06, 19:56   

W lato było ok,temperatura taka utrzymuje sie od jesieni i szczerze powiem ,że nie pamietam czy wentylator kiedykolwiek mi sie włączał.Nie wiem jak to ma się do ogrzewania bo dosłownie 10 -15 minut po odpaleniu zaczyna leciec lekko ciepłe powietrze.A co z obrotami około 2 tysięcy?Wyczytałem ,że czujnik w krućcu jest równiez odpowiedzialny za ssanie.Jeżeli walnął ten czujnik i nie pokazuje również prawidłowej temperatury to pomimo tego wentylator powinien włączyc czujnik w chłodnicy ,jeśli oczywiście dobrze rozumuje albo kompletnie nic nie pojmuje.Po trasie około 60 km temp jest max 75 stopni
Ostatnio zmieniony przez Piotr_Goldap 2012-02-06, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-02-06, 20:17   

Piotr_Goldap napisał/a:
bo dosłownie 10 -15 minut po odpaleniu zaczyna leciec lekko ciepłe powietrze

Termostat na 99.9%

Piotr_Goldap napisał/a:
.Jeżeli walnął ten czujnik i nie pokazuje również prawidłowej temperatury to pomimo tego wentylator powinien włączyc czujnik w chłodnicy ,jeśli oczywiście dobrze rozumuje

:OK:

Mam sprawny termostat i nawet w trasie temperatura w największe mrozy stała równo na bacznosć czyli 90 stopni, tylko że silnik sie wolniej nagrzewa,ale temperaturę łapie.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2012-02-06, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2012-02-06, 20:23   

Polegam na Was koledzy.Jutro zamówię termostat ,jeśli ok to pokłony dla Was
_________________
http://www.zielonymail.co...fid=piotrgoldap
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-02-06, 20:28   

Piotr_Goldap, zrób jeszcze dla pewności tak jak Sebastian radzi, jeśli z nawiewów leci Ci juz letnie/ciepłe powietrze i masz na blacie np ok 60-70 stopni a dolny wąż od chłodnicy także będzie letni to ba 100% termostat. Dolny wąż musi być zimny az do temperatury otwarcia czyli ok 87 stopni-oczywiście przy sprawnym termostacie,którego zapewne nie posiadasz.
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2012-02-06, 20:48   

Ok a co z obrotami?Aż takie wysokie na ssaniu?
_________________
http://www.zielonymail.co...fid=piotrgoldap
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-02-06, 21:16   

na ssaniu powinno być ok 1100 jak masz książkę sam naprawiam to sprawdź powinno być
spróbuj reset zrobić kompa ew może jakaś nieszczelność w podstawie ale przyczyn może być więcej

co do temp to jak wyżej klasyczny przypadek walniętego termostatu masz:) nie wierzę w to że po trasie nie zdążył się nagrzać bynajmniej ja nie mam takiego problemu fakt dłużej mu ta zajmie niż w lato ale dojść powinien do 90 od tego przecież jest tam ten termostat :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9