Wysłany: 2012-02-20, 22:48 problem z obrotomierzem i elektrycznymi szybami
Witam
Mam problem z elektryka w moim vento 1,8 abs. Mianowicie el. szyby odsuwaja sie tylko wtedy, gdy drzwi kierowcy sa otwarte(po dokladniejszej diagnozie zauwazyłem ze ma na to wpływ przycisk na słupku odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza), a problem z obrotomierzem polega na tym, ze jakis czas temu podczas jazdy wskazowka spadła na 0. przy ostatnich mrozach gdy zapalałem samochod ostatkiem sił z akumlatora, zauwazylem ze wskazowka lekko sie unosiła, lecz gdy akumlator jest naladowany obrotomierz nie drgnie. Mial ktos podobne problemy? Jesli wiecie cos na ten temat, to piszcie;) Pozdrawiam
Skoro szyby działają przy otwartych drzwiach to ja bym posprawdzał przewody w miejscu "wpuszczenia" w drzwi - mogą być pokruszone albo połamane, a jeśli otwierasz drzwi to się prostują i coś tam styka. Ja przez te przewody miałem zwarcia które powodowały np. skakanie obrotomierza i wyłączanie radia podczas odsuwania szyb
a co do szyb mowilem ze ustawienie drzw nie jest wazne,chodzi o to ze dzialaja tylko wtedy gdy przycisk odpowiedzialny za oswietlenie wnetrza znajdujacy sie na slupku srodkowym nie jest wcisniety, czyli gdy drzwi sa otwarte. Co ma jedno wspolnego z drugim?
też tak miałem, tylko z szybami z tyłu, można było nimi sterować tyko jak ten przycisk w słupku był nie wciśnięty. Do dziś dzień nie wiem co to było, tylko wymieniłem z tyłu mechanizmy na manualne
zazwyczaj brązowe przykręcone do budy przy bezpiecznikach z lewej strony. przycisk przy drzwiach zamyka masę do oświetlenia a przez to silniczek od szyb może sobie tą masę "pożyczać". daj na krótko od aku do silniczka i spróbuj otwierać/zamykać przy wciśniętym przycisku od ośw.
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-22, 16:43, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-02-22, 22:23
art88, sprawdż czy do modułu silnika szyby dochodzi plus po zapłonie, czyli bezpiecznik 14, kabel idący przez ten bezpiecznik do modułów - czarno-żołty lub czarno-biały. Bez plusa po zapłonie szyby własnie tak działają, dopiero po otwarciu dzrwi. Co do licznika: jest pewnie uszkodzony, ale spróbuj docisnąć mu wtyczkę z tyłu, jeśli to nic nie da trzeba by sprawdzić kabel podający sygnał ze sterownika silnika do licznika, rozpicski schematy znajdziesz w necie który to, ale na tym etapie prościej było pożyczyć na szrocie sprawny licznik podpiąć - to chwilka pracy i będzie wiadomo czy licznik winien czy kable.
Nie ma ktos jeszcze jakiegoś pomysłu? Masa jest, plus po zapłonie tez jest a szyby dalej nie chca dzialac. Nie wiem co moze byc jeszcze przycznyna, jesli mial ktos podobny problem to prosze o pomoc.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-03-25, 21:10
art88, pomysł jest tylko jeden, jak najdokładniej przeglądaj kable w wiązce do dzrwi w gumie bo tam się łamią, a jeśli nie pomoże to pozostaje znaleźć schemat na tym forum lub forum golfa III, nie przerażać się tylko po kolei sprawdzac miernikiem czego brakuje. Najważniejsze to plus stały, plus po zapłonie, dwie masy i kabel steruący od przycisku podający plus lub minus, także kabel od włącznika zamka centralnego podający plus na zamykanie. Może być tak że przy otwieraniu drzwi coś nie łaczy, ja nadal obstawiam na brak plus po zapłonie, trzeba sprawdzać w złączu do modułu danej szyby jeśli w słupku nic się nie znajdzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum