Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
problem z zaadaptowaniem MFA do 1.8
Autor Wiadomość
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-22, 13:06   problem z zaadaptowaniem MFA do 1.8

Witam mam problem tak jak w temacie, kupiłem MFA z golfa 1.8 GT. wyjąłem licznik manetkę i wiązkę 4 kabli od niej idącą do skrzynki bezpieczników, wpiąłem i nic brak reakcji na przełączanie funkcji :/ dodam że je też mam silnik 1.8 i wydawało mi się że będzie pasować . W czym tkwi problem ? czy czegoś nie wziąłem?? pomoże ktoś?
Ostatnio zmieniony przez kogix 2012-09-22, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2012-09-22, 21:20   

licznik, manetka i wiązka manetka-skrzynka bezpieczników to za mało :(
żeby było cokolwiek czyli żeby licznik "reagował" na manetkę to musisz jeszcze wymienić wiązkę licznik-skrzynka bezpieczników
a oprócz tego żeby był komplet to jeszcze brakuje Ci czujnika temp. oleju + przewodu od niego do skrzynki bezp., czujnika temp. zewnętrznej i przewodu (albo i dwa - nie pamiętam) od niego do skrzynki no i przewodu od wiązki licznika do kompa żeby pokazywał spalanie
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-09-22, 22:20   

Gavel napisał/a:
a oprócz tego żeby był komplet to jeszcze brakuje Ci czujnika temp. oleju + przewodu od niego do skrzynki bezp., czujnika temp. zewnętrznej i przewodu (albo i dwa - nie pamiętam) od niego do skrzynki no i przewodu od wiązki licznika do kompa żeby pokazywał spalanie

Te przewody mozna laczyc tez bezposrednio pod piny wiazki bezpieczniki-licznik.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-23, 09:59   

fuck nie pomyślałem... nic jutro jadę i wezmę co mi potrzeba a ten czujnik temp. to w którym miejscu jest bym zbyt długo nie szukał :P ? i czy w tym momencie będą musiały być 3 czujniki temp oleju w filtrze oleju?

ale ile to zabawy z tego co zaobserwowałem u mnie wszystkie przewody idące do licznika są koloru białego a w tamtym były kolorowe... więc myślę że nie ma co kombinować ;)
Ostatnio zmieniony przez kogix 2012-09-23, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-09-23, 10:08   

Czujnik temperatury jest w kratce zderzaka. Patrzac na przod samochodu to po lewej stronie.
Czujnik temp. oelju wkrecany jest w podstawke filtra. Odkrecasz zaslepke torxem, i wkrecasz czujnik. Nowy chyba 20zl kosztuje.
kogix napisał/a:
? i czy w tym momencie będą musiały być 3 czujniki temp oleju w filtrze oleju?

Tam jest czujnik cisnienia, nie temperatury.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-23, 10:17   

aha no dobrze wiedzieć tylko powiem Ci żę zderzaka w nim nie ma bo samochód po dzwonie był w przód... :/ może gdzieś inndziej może być ? no nie wiem w nadkolu?? możliwe to jest?
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-25, 06:50   

Wszystko co było potrzebne a czego nie miałem już jest :) i siedzi w ventylu :) odziwo czujnik temp. zew uchował się z rozbitka :) mfa działa lecz nie wiem czemu pokazuję mi znaczne wartości spalania 17.1 na postoju a w trasie nawet 19.6 l/100km i czujnik oleju nie raz pokazuje 160 ale zmienia się to na wyższych obrotach więc chyba jest dobry ....??? jakieś pomysły czemu tak? dzięki ;)
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-09-25, 11:05   

kogix napisał/a:
i czujnik oleju nie raz pokazuje 160 ale zmienia się to na wyższych obrotach więc chyba jest dobry ..

Jakies bzdury. Jakbys mial 160 to juz bys dawno zatarl silnik.
Temp oleju w takim silniku to max 110 i to przy sandale w podlodze na autostradzie przez dluzszy czas.
Z reguly oscyluje w granicach 86-90.
A spalanie u mnie tez nie dziala. Zaniza o jakis litr.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-25, 17:14   

no tak jak zobaczyłem to napisałem. A czy na postuju przy zgaszonym silniku powinno pokazywać temp bo raz nie ma nic a raz to 160 ?? możę coś świruje i dlatego tak pokazuje czasem ale też widziałem temp. 76 dlatego to mi sie dziwne wydawało.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-09-25, 19:00   

Temp oleju dziala dopiero od 50C. Wczesniej pokazuje ---
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-25, 21:16   

aha no to dobrze wiedzieć :) dzięki za info ;)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 12:02   

kogix, nie masz czasem LPG? Bo spalanie w czasie jazdy na LPG jest nierzczywiste pokazywane. Kabelków nie pomyliłeś od czujników przy podstawie filtra?
_________________

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-09-30, 08:19   

Mam lpg i rzeczywiście troche oszukuję na odcinku 20 km spalanie zaczyna sie od róźnych wartości ale przeważne od 23.8 l/km nieraz 59l/km a później stopniowo spada i dochodzi do 10.5 l. a na pb normalnie :)

no raczej nie pomyliłem znalazłem foto poradę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539
i tak też podłączyłem w kostce silnika do pinu z którego odchodził ten wolny kabelek. tylko miałem 2 czujniki jasny i brązowy i założyłem brązowy czujnik może to przez niego jest tak że pokazuje 160??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-30, 23:00   

kogix, obecnie powinieneś mieć w podstawie filtra dwa czujniki ciśnienia i trzeci od temperatury oleju do MFA. Czujniki ciśnienia to właściwie włączniki, działają na zasadzie włącz i wyłącz, tak wygląda jakbyć ten kabelek do któregoś z nich wpiął, a konkretnie do białego wysokociśnieniowego, tylko że wówczas licznik powinien pipczyć - czy może czegoś nie zrozumiałem?
A kapuję , założyłes jeszcze jeden brązowy, niestety nie pamiętam koloru czujnika do MFA, ale brązowy to moze być nisko0ciśneiowy taki jak już miałeś, to sprawdż go jakimś miernikiem czy próbnikiem jeśli to jest od ciśnienia to po odpaleniu jest rozwarty czyli nie przewodzi prądu od styku do masy silnika, a przed odpaleniem jest zwarty czyli przewodzi. Właściwy czujnik ma opory zmienne zależnie od temoeratury
_________________

Ostatnio zmieniony przez pablomed 2012-09-30, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-02, 00:10   

no miałem 2 jasny i brązowy teraz mam trzy :) ale ten który wykręciłem z innego samochodu pochodzi dokładnie z tych miejsc co były podłączone kable od ciśnienia i nie wiem czy to właściwy czujnik ten 3 obecnie u mnie czy nie potrzebny jakiś inny? :/ ale sprawdzę go miernikiem a jakie wartości powinien pokazywać??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-10-06, 11:46   

nie znam tych wartości ale jeśli pochodzi z Golfa , Vento czy innych aut z grupy z tych rocznikow to wystarczy że sprawdzisz czy zmienia opór w zależnosci od temperatury silnika
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 9