Wysłany: 2012-10-27, 15:34 Słabszy silnik po wymianie rozrządu
Witam.
Posiadam Vento z silnikiem 1.8 ABS, 90 KM.
Po wymianie rozrządu i ustawieniu zapłonu silnik stracił na mocy.
Dodam jeszcze, że w trakcie ustawiania zapłonu przy pomocy lampy stroboskopowej znaki w skrzyni i przy rozrządzie nie pojawiały się w tym samym miejscu. Znaki wahały się o kilka mm w obie strony. Co może powodować takie wahania?
Mechanik powiedział, że w niektórych samochodach koła rozrządu są umieszczone na wale bez klinów (nabite) i mogły się przestawić. Pytanie czy tak faktycznie jest w tym przypadku?
Czym może być spowodowany spadek mocy? Co do znakowania rozrządu przy przekładaniu 3 razy sprawdzałem czy cechy się zgadzają.
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Ustaw dokładnie rozrząd. A zanim odpalisz przekręć 4 obroty wału ręcznie i spr. czy punkty się zgadzają. I dopiero później spr. stroboskopem. Poza tym w 1,8 nie jest jakiś skomplikowany rozrząd. A co do klina to wszystkie 1,8 takowy klin posiadają. NIe spotkałem się jeszcze z przypadkiem zerwania klina w 1,8. pozdro
_________________ Tylko Jetta:):)
Ostatnio zmieniony przez czester 2012-10-27, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Przed wymiana moc jest, po wymianie nie ma. ZGadnij co to moze byc
Jak koledzy radza ustawic rozrzad dobrze na znakach i dopiero pozniej brac sie za zaplon.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-11-08, 19:45
Ja się spotkałem w swoim własnym vento 2.0 z zerwaniem klina i nikomu nie życzę. Nie dzieje się to w benzynie samoistnie tylko z powodu partactwa mechanika który śruby wału wcześniej nie zmienił nie dokręcił nie dał kleju. Nie sądzę żeby w tym przypadku tak było ale wykluczyć nie można - trzeba sprawdzić gdyby coś nie wyszło z kontrolą rozrządu. A poza tym przy fachowej zmianie rozrządu zapłonu nie trzeba ruszać i ustawiać. Teraz nie wiadomo czy rozrząd czy zapłon jest źle ustawiony. Nie bardzo rozumiem czemu kolegę mechanik z takimi wątpliwościami zostawił, proponuję jechać do innego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum