Panowie mam parę pytań co do zapłonu, bo auto stoi i nie dycha.
Powiedzcie jeśli ktoś wie czy sterowanie zapłonem jest przez czujnik halla w aparacie zapłonowym?? też słyszałem że sterowanie znajduję się we wtyczce scalonej z cewką ?
czy to prawda
silnik 2.0 8V 2E
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-08-27, 12:59
sygnał do wytworzenia iskry powstaje w czujniku halla w aparacie zapłonowym. Dociera do sterownika silnika, tam jest przesunięty w czasie na podstawie danych z kilku czujników i prędkości obrotowej. Wstępnie na wolnych obrotach w tym, silniku ustawia się wyprzedzenie zapłonu na -6 stopni, a sterownik silnika z zakezności warunków pracy cofa je nawet do ok -42 stopni. Teraz zmodyfikowany w czasie sygnał ze sterownika silnika dociera do moduło cewki, czyli cewki ze wzmacniaczem w jednej obudowiem czyli w cewce jest wzmacniany i podawany na uzwjenie pierwotne cewki, w uzwojeniu wórnym powstają imuplsy wysokiego napięcia dające iskrę.
We wszystkich nowszych niż Twoja konrukcjach rolę czujnika halla w aparacie zapłonowym przejmuje czujnik położenia wału korbowego , a czujnik halla ma mniejszą rolę modyfikującą czas wystąpienia iskry łącznie z innymi czujnikami. I w tych nowszych konstrukcjach nie reguluje się już wyoprzedzenia wstępnego zapłonu, wszystko robi elektonika
Super odpowiedź ! leci punkt za to, tym bardziej że nikt nawet nic nie napisał a w tym czasie doszedłem sam do setna problem ponieważ zauważyłem że jak już auto odpaliło to przy ponad 60 stopniach nagle gasło jak ręką odjął. Postawiłem diagnozę że to wina uszkodzonego jednego z dwóch czujników hallotronowych albo w aparacie zapłonowym albo czujnik położenia wału korbowego. I teraz czeka mnie wymiana któregoś z nich.
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-09-01, 12:33
Pochwaliłeś a nie przeczytałeś , w silniku 2E masz jeden czujnik halla w aparacie zapłonowym, może być winien, ale wiele możliwości innych jest. Patrz na obrotomierz, jeśli jedziesz silnik jest na obrotach i nagle ci gaśnie, i w tym momencie obrotek nagle leci do zera mimo że silnik się kręci na biegu- to padł czujnik halla, nie leci - to co innego np cewka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum