Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2006-04-05, 20:01 Rozruch
Zaobserwowałem w mojej Ventce (1,8 90KM) taką dziwną przypadłość.
Jakiś czas temu byłem na delegacji swoim autkiem (500 km w obie strony). Następnego dnia rano nie mógł odpalić za pierwszym razem (normalnie pali po nocy po 1,5-2 sek kręcenia). Po drugim włączeniu zapłonu załapał momentalnie. Upłynęło trochę czasu i żadnych podobnych objawów nie było. Jeżdżę średnio 30 km dziennie. Zawsze rano zapalał "od razu". Niemal zapomniałem o tej sprawie.
Wczoraj wyskoczyłem do Krakowa (300 km w obie strony) i dziś rano "problem" się powtórzył. Znów Ventka nie chciała odpalić za pierwszym. Dopiero kiedy przekręciłem kluczyk ponownie, załapała od razu.
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną?? Komputer?? Może coś innego??
Zastanawia mnie to.
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-04-05, 21:16
to zobacz-bo jesli tak, to moze to byc wklad stacyjki do wymiany tez teraz do przechodze-ale jak to sie dopiero u Ciebie zaczyna, to jak Ci zgasna cofnij stacyjke i przekrec jeszcze raz, ale kluczyc przekrecajac do samego konca-az bedziesz czul opor-wtedy nie gasna a no-jesli to to, to wklad stacyjki to jakies 30 zl
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-05, 22:38
u nie miałem podobny problem z kostką stacyjki. Najpirw raz na czas nie chciał zapalić. Rozebraliśmy zkumplem cała stacyjkę i podłożyliśmy pod kostkę kartonik. Działało chyba z rok czasu i zacząłem mieć problemu z elektryką w aucie, nie mogłem zaplić świateł, ogrzewania itp. Okazało się że nasz patent niestety padł. Za wymianę kosztki + robocizna zapłaciłem 70 zł...
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 113 Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-04-06, 09:08
Popieram przedmówców to stacyjka a dokładnie kostka jest najczęstszą przyczyną objawów ,które opisujesz,przerabiałem w golfie,chyba wszystkie starsze vw na to cierpią...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-04-10, 02:57
tak jak koledzy pisza zlukaj stacyjke jak wlozysz i przekrecisz i wlaczysz zaplon poruszaj ew kluczykiem w jego plaszyznie i zobacz czy kontrolki nie gasan i zapalaja sie tak tez keidys poznalem w mk2 ze to kostka..
pzdr
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum