Witam, mam powazny problem z moim ventylem otóż od niedawna zaczelo mi cos stukac w prawym przednim kole jest to stukanie regularne gdy przyspieszam coraz szybciej bije i trzesie calym autem gdy zwalniam, bije mniej i auto tak jakby buja jakby mialo nie rowna opone. lecz to nie jest opona raczej poniewaz niekiedy gdy auto postoi tak przez tydzien to przez jakis czas nie ma tego objawu lecz po przejechaniu kilkunastu metrow pojawia sie znowu . co moze byc ewentualna przyczyna tego ? jezeli ktos jest wstanie prosze o pomoc , poniewaz nie mam zamiaru jezdzic do mechanikow ktorzy beda zdzierali ze mnie kasy sami nie wiedzac o co chodzi
Sprawdź tarcze czy nie są krzywe. Najłatwiej jak tak puka , trzęsie delikatnie przychamuj i zobaczysz co się będzie działo. Zeejmij tez koło i sprawdź może felge skrzywiles od środka lub coś się stało z opona .
witam, zrobilem to co mialem zrobic lecz bylo to samo , zauwazylem tez przy sciaganiu kola ze tarcza straszcze ciezko sie obkreca caly czas szoruja o nie klocki , tak ma byc czy cos jest nie tak? podejzewam tez ze jest krzywa bo w jednym momence gdy obkrecalem byl wiekszy opor , odkrecilem srubke i popompowalem wsiadlem przejechalem sie bylo ok do momentu kiedy zachamowalem i wszystko od nowa .. co zorbic ?
Dobrze zrobie tak jak mowicie sprawdze ta prowadnice + kupie tarcze i wymienie , jeszcze jakbym tylko mogl prosic was jak to rozebrac to bylbym bardzo wdzieczny poniewaz jestem zielony w tych sprawach ale lubie pogrzebac i sie uczyc czegos nowego z gory dziekuje . w wolnej chwili zrobie fotki mojego ventyla i sie pochwale
Nie ma wtracania się każdy się pyta jak w temacie, więc spoko pany jak któryś z Was powie czy ma oryginalne hamulce i jakie Vento to będzie sporo łatwiej Jaki oryginały 239cm to zaciski są od środka na imbus 2 śruby , wykrecamy i wyciagamy kopyto (zacisk) do góry . Klocki jeden wychodzi do środka drugi na zewnątrz w poziomie. I są tam blaszki radzę zapamiętać jak były i porządnie wyczyścić . Ważne ! Jeden klocek od drugiego jest inny polecam zapamiętać jak byly. Przed odkreceniem klucz w srube młotek i napier@@!@&& a później odkrecamy tę śruby strasznie się zapiekaja. A jak ktoś ma tarcze 256 i większe to prowadnice są na wierzku i wtedy klucz 15 i 13 odkrecamy śruby od prowadnic które wchodzą w jarzma tylko 2 śruby i wtedy zdejmujemy zaciski. Klocki wychodzą do góry w pionie czyscimy i jak mamy smar do prowadnic i składamy klocki są takie same ze sprezyna od góry która dociska zacisk. Pisałem na telefonie, jak nie dostanę "pomógł" to się załamie prowadnic się nie wymienia tylko czyści nic nie popsujesz ale z hamulcami nie ma żartów albo robisz porządnie albo wcale ! a chyba nie muszę pisać ze trzeba koło zdjąć ? Tak na marginesie bo mój brat chciał wymieniać klocki z kołem na betonie na lewarku więc wolę powiedzieć a co do firm tarczy i klocków to ilu użytkowników tyle opinię ja polecam TRW, ATE, BOSCH , MIKODA.
Co do tych prowadnic to chodzi o zaciski tak? Bo jeżeli chodzi o prowadnice klocków to już muchomorek napisał Od zacisków to jak pisał klucz 13 i 15 i odkręcasz, w sumie to 20min roboty (u mnie przy heblach 256mm, nie pamiętam już jak jest przy 239mm).
Prowadnice są w jarzmach to coś do czego przykrecone są zaciski. Na 100% w zaciskach od 239mm z zaciskach są dwie tuleje/prowadnice na imbus i je wykrecasz strasznie to wredne było. U mnie WESPÓŁ z oryginału na 256 mm wentylowany przód a tył z bębnów na 229mm tył tarcze różnica kolosalna szybciej hamuje i się tak nie urzeka hamulce i wymiana klocków to chwila. Polecam SWAPA jak kiedyś druga Ventke kupię to od razu lepsze hamulce. Orginaly paliłem ciągle ze względu na agresywną jazdę A jak coś wbijaj do mnie wymienię Ci klocki Markowi turek pod kamienica wymienialem szczęki nie narzekał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum