Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
zapieczony tłoczek
Autor Wiadomość
Cybul 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 tdi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 341
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-05-01, 08:56   zapieczony tłoczek

Koledzy chyba zapiekł mi sie tloczek w tylnim kole, odrazu napisze ze mam tarcze z tylu, no i pytanie jest takie jak go naprawic :( tzn wykrecic i zastosowac jakis zestaw naprawczy czy cos :)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-01, 10:28   

Jest tam towotniczka?
Jeśłi tak to na początku użyj towotu z towotnicy...jak pójdzie to ok...pojeździj trochę, przychamuj kilka razy i może ruszy...

Jeśli to nie da rady to trzeba bedzie rozebrać hamulce i jakoś ten tłok rozruszać...można go zrochę zbić, ale nie bezpośrednio młotkiem żeby nie uszkodzić tylko np młotkiem przez uderzając w kawałem drewna, wcześniej możesz psiuknąć odrdzewiaczam żeby łatwiej poszło....jak coś ruszy to stopniowo smaruj towotem żeby poślizga ułatwić....

Kurcze u mnie z przodu też jest towotniczka ale jakoś nigdzy nie mogę się zebarać żeby ją przysmarować...
 
 
kamilzmc 
Niedzielny kierowca
Vento 2.0 GT



Silnik: 2E
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 79
Skąd: Zamość
Wysłany: 2008-05-01, 16:28   

Mam pytanie. Mam zwalone cylinderki od recznego z tyłu ( tarcze ). I cos mechanik mowil ze jak sie zaciagnei reczny to potem klocki nie odbija :| Idzie dostac jakos te cylindeki lub moze wiecie jak to naprawic ? :]
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-01, 16:33   

Ja u siebie miałem podobnie...z tym że w przodzie...
Miałem zapieczoną taką tulejkę, ktora odpowiada za odbijanie hamulcam i wyszło mi tak że 2 klocków na tarczy hamował tylko jeden i tylko jeden się starł...

kamilzmc napisał/a:
wiecie jak to naprawic ?

Tak jak w przypadku tłoczka...aby zruszysz i nasmarować ...
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-05-01, 18:27   

Temat hamulców :D :D :D Przód czyli tłok, jeśli nie cofa to znaczy że nie tyle jest zapieczony co pod gumką która go otacza jak i wkoło tłoczka nagromadził się syf i on blokuje powrót tłoka (cofnięcie się) . Ja temat przerabiałem w Golfie II. Rozpracowany został na cacy. Kupiłem zestaw naprawczy obowiązkowo na dwie strony (w zestawie jest wszystko co trzeba). Tłok wypchnąłem całkowicie, następnie polera tłoka na maxa czyszczenie wszystkiego co jest wkoło tłoka w zacisku. Dobrze jest kupić sobie preparat w sprayu do czyszczenia hamulców. Wszystkie gumki zastąpiłem nowymi z zest. naprawczego. Śruby też kupiłem nowe. Problem zawsze się pojawia jak wcisnąć tłok. Banalnie prosto !! ! Jeśli dobrze jest wszystko wyczyszczone wystarczy wysmarować płynem hamulcowym (który też będziemy wymieniać) i tłok można wcisnąć dosłownie palcami. Poskładać wszystko, poskręcać i brać się za drugą stronę. Polecam robić jedna i drugą stronę bo inaczej okaże się że przy hamowaniu będzie nas ściągać na stronę nie czyszczoną (wolniej będzie się cofał tłok). Podobnie sprawa wygląda jeśli z tyłu mamy bębny i leje cylinderek. Wymienić cylinderek z jednej i drugiej strony. Czyści się wszystko idealnie preparatem w sprayu. Części nie są aż tak drogie aby nie robić jednej i drugiej strony pomimo że np nie sprawna jest tylko jedna strona. Z tyłu też proponuje wymienić przewody bo i tak przy odkręcaniu cylinderka może nam klęknąć. Przód + tył + wymiana płynu+ odpowietrzanie zajęło mi dwa popołudnia. Wydajność hamulców znacznie się poprawiła i na długie lata mamy spokój. Powodzonka ;)
_________________
Vento wersja silver & black
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-05-01, 23:26   

kamilzmc napisał/a:
Mam pytanie. Mam zwalone cylinderki od recznego z tyłu ( tarcze ). I cos mechanik mowil ze jak sie zaciagnei reczny to potem klocki nie odbija :| Idzie dostac jakos te cylindeki lub moze wiecie jak to naprawic ?
to jest problem, tylne zaciski mają dźwigienki od ręcznego z oską włażącą do zacisku ktora koroduje, potem nie odbija i ręcznego brak. Mozna rozebrać zacisk, wująć ośkę i wyczyścić, ale wtedy robi się cieńsza i może po złożeniu puszczać płyn. Wtedy można zmienić mały oring ośki na grubszy (nie z zestawu naprawczego bo za cienki, tylko dobrać w sklepie z uszczelkami albo wod-kan).
A wogóle to tydzień temu przerabiałem temat i skończyło się i tak na kupnie używanego zacisku od Golfa III za stówę, po wymianie gumek jest jak nowy i szczelny i ręczny ma super.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10