Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Muli na gazie, gaśnie, spadają obroty - zimny silnik
Autor Wiadomość
FirstVento 
Autostopowicz


Silnik: Benzyna+Gaz
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Barlinek
  Wysłany: 2013-09-30, 19:20   Muli na gazie, gaśnie, spadają obroty - zimny silnik

Witam.


Od nie dawna jestem posiadaczem vento 1.8 z instalacją lpg. Po jego zakupie gdy przełaczałem na gaz na zimnym silniku lekko go muliło (spadały obroty), teraz kiedy juz nim troche pojezdziłem dalej go muli na gazie i zaczeło na benzynie dodatkowo gaśnie na gazie od czasu do czasu.
Jesli wiecie o co chodzi prosze o wpis.

Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2013-10-01, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2013-09-30, 20:48   

Mam cos podobnego tylko ze nie muli a gasnie...
Na zimnym na benzie jakos normalnie jezdzi. A na gazie gasnie.. dopiero jak sie troche rozgrzeje to normalnie dziala na gazie.

Bylem u 2 mechanikow i mi nie pomogli
Wiec podlaczam sie pod temat.
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-09-30, 21:13   

szefuniopaslek napisał/a:
A na gazie gasnie.. dopiero jak sie troche rozgrzeje to normalnie dziala na gazie.

Spuść mazut z reduktora (przy rozgrzanym silniku) chodź według mnie membrany w reduktorze masz twarde i domaga się on regeneracji/wymiany.
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2013-09-30, 22:27   

Paweł J., a tak bardziej po polsku? :) w sumie ziolny w tym jestem wiec za bardzo nie rozumiem.
Jak mozesz to wyjasnij mi jak to dokladnie zrobic.
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-30, 22:30   

W reduktorze na dole jest taka śruba, trzeba ją wykręcić i spuścić syf.
_________________

 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-10-01, 11:00   

Dokładnie tak jak pisze kolega Paweł J., Wydaje mi się, że lepiej wrzucić nowy reduktor lpg. Miałem podobny problem. Nie bawiłem się w regeneracje tylko wstawiłem nowy reduktor i nie ma teraz różnicy w mocy pomiędzy PB a LPG.
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2013-10-01, 15:20   

Dzięki panowie. Jak mówiliście tak zrobiłem. Odkręciłem śrubkę, trochę tam wyleciało i.... dalej to samo :/
Nic nie pomogło.
Oznaczenie jakie tam znalazłem to "TOMASETTO AT07"..
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-10-01, 15:55   

Ile masz nalatane km na tym reduktorze ? ile masz go czasu?
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2013-10-01, 16:10   

tego Ci nie powiem, samochód kupiony jakoś w marcu więc żadnych informacji nie posiadam.
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-10-01, 21:46   

Mi osobiście spuszczanie mazutu także nie pomogło, ale to już było pod koniec żywota parownika. Membrany masz w parowniku, są dwie, obie wraz z wiekiem i ilością km twardnieją i trzeba je wymienić, a reduktor wymyć. Gdy silnik masz ciepły, płyn ogrzewa membrany i stają się elastyczne co skutkuje poprawna pracą na gazie. Sprawna membrana powinna działać nalezycie także przy zimnym silniku na mrozie, z wiekiem będzie co raz to gorzej. Ja osobiście regenerowałem, wyszło drogo (jak to w brc) ale po regeneracji przelatałem 30 tys km i reduktor nadal podaje zawsze mieszankę stechiometryczną czyli idealną, mierzoną na wskazaniach sondy lambda. Chodź chyba teraz nie będę regenerował parownika....kupie drugi tańszy i sam sobie wyreguluję gdyż mam kabel do gazu
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2013-10-01, 22:23   

Rozumiem. Czyli cały problem jest w reduktorze tak? Czy może jeszcze problem tkwić gdzie indziej?

Jaki jest koszt takiej regeneracji ? Zrobić to samemu czy komuś zlecić?
Znalazłem taki poradnik tylko że z moimi umiejętnościami zaraz coś spier**** i nie wiem czy wyjdzie no i będę raczej jeździł w niepewności...

http://fiatklubpolska.pl/...etto-at09-7630/

Czy lepiej kupić nowy reduktor? Jaki koszt? Ile wymiana? No i jaki wybrać?
Co bardziej doradzacie?
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-10-02, 19:19   

Moim zdaniem nie ma co się bawić w regeneracje... Koszta może są i mniejsze, ale co nowe to nowe... Ja za swój BRC ECO nowy dałem 300zł razem z wymianą, regulacją itd, więc decyzja już należy do Ciebie. Ja osobiście nie bawiłbym się w regeneracje i polecam nowy reduktor. Jest przynajmniej gwarancja...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-10-02, 19:52   

szefuniopaslek, Twój reduktor kosztuje 175zł a zestaw naprawczy 40zł (do tego trochę benzyny lub rozpuszczalnika do mycia) i w jednym jak i w drugim przypadku kilka litrów płyny chłodzącego ucieknie.

Twój parownik nie jest jakiś zarewelacyjny i lepiej dołożyć 10-20zł i kupic np lovato, z tym, że lovato ma dziwny zakres jakie obskakuje moce i nie wiem czy ten za ok 190zł obrobi 90KM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13