Planuje na kolejny sezon włożyć do ori lamp soczewki H1, a do tego założyć hid xenon z przetwornicami slim.
Chciałbym uzyskać informację na temat pracy przetwornic po kilku miesiącach używania.
Czy podłączyć przetwornice przez przekaźnik?
Oraz ogólne informacje, na co zwrócić uwagę podczas użytkowania/montażu.
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-27, 00:22
Przetwornice to pikuś, ale jak znajdziesz żarniki np. 4300k, które trzymają nominalną barwę dłużej niż 2 tygodnie to daj znać - biorę od razu 5 kompletów Z chęcią bym zakupił żarnik Philipsa czy Osram, ale robią tylko D1S itp. Reszta to jedna wielka chińszczyzna, której żaden przekaźnik nie pomoże
powiem tak miałem hid-y co do wytrzymałości nie mam zastrzerzeń ale co do jakości świecenia to porażka, nie trafia światło w ogniskową odbłyśnika czy jakoś tak poprostu są krzywe i cięzko lampy ustawić, a jak założyłem sobie teraz OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED i świecą cudnie nie było problemu z ustawieniem itd. Jak xenon to tylko oryginalny którego za h7 raczej nie znajdziemy...
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-01, 13:33
Moje zdanie jest takie - na pewno jest dużo więcej światła niż przy zwykłej żarówce, ale jakość zestawu pod każdym innym względem pozostawia wiele do życzenia
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-01, 23:10
Ja mam HIDy na H7, bizenon na soczewie. Kupiłem jakiś zestaw 4300k na alledrogo z przetwornicami - po pół roku żarniki zaczęły żyć własnym życiem i jakoś dziwnie świeciły. Wsadziłem jakieś stare żarniki, które walały mi się po garażu (kiedyś wymieniałem znajomemu, bo mu barwa 6000k nie pasowała), też chińszczyzna, ale bez porównania do tego co miałem. Dopiero po tej zmianie zasmakowałem co to dobry zenon. Jedyna wada to właśnie ta barwa - na mokrym ch.. widać, a przy kontroli pierwsze do odstrzału. I od tamtej pory cały czas szukam takiej dobrej chińszczyzny tylko, że o barwie 4300k, niestety bezskutecznie. Kiedyś udało mi się takie kupić, ale są w drugiej rodzinnej furmance, jeżdżą już 2 rok, barwa cały czas prawdziwe 4300k, święcą masakrycznie dobrze, poza tym przy tej barwie nikt się nie czepia, bo wygląda to jak zwykła żarówka. Generalnie niebo a ziemia porównując je chociażby do tych moich aktualnych, nie mówiąc już o tych pierwszych żarnikach. Także obecna chińszczyzna to już nie to samo co kiedyś Może im mniej ryżu dają, dlatego taki spadek na jakości
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-03, 14:20
sebastian, zgadza się, zużyły się, jednak po pół roku świecenia to ostra przesada, nieprawdaż? Odnośnie barwy, chodziło mi o te żarniki co mam obecnie, czyli 6000k - nie są one wypalone, ale niebieska barwa światła powoduje, że na mokrym asfalcie nic nie widać. Najlepsze światło to światło białe lub lekko żółte, czyli odpowiednio 4300k/5000k, takie też żarniki są montowane oryginalnie. Czasem widać lekką niebieską poświatę, jednak snop światła jest bialutki.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-11-03, 18:23
Tez ostatnio myslalem żeby dac se xenon, tylko jestem zielony co do takich rzeczy ale ostatnio dużo czytam
Mam pytanko czy mogę do tych lampek zalozyc zarnik h7?
Zakladam ze będą potrzebne jeszcze przetwornice do tego.
Noi co ze swiatlami długimi? Mijania mam na brzegach a długie w srodku czy jak przelacze z mijania ( po zmianie na zarnik ) czy mi to zgasnie i zaświeca normalnie długie na zwykłych zarowkach h7 i odwrotnie?
Mam pytanko czy mogę do tych lampek zalozyc zarnik h7?
Musisz założyć żarnik H7
vwjanekvento napisał/a:
Zakladam ze będą potrzebne jeszcze przetwornice do tego.
Oczywista sprawa
vwjanekvento napisał/a:
Noi co ze swiatlami długimi? Mijania mam na brzegach a długie w srodku czy jak przelacze z mijania ( po zmianie na zarnik ) czy mi to zgasnie i zaświeca normalnie długie na zwykłych zarowkach h7 i odwrotnie?
Masz dwie soczewki, jak masz zworkę w skrzynce bezpieczników to po włączeniu długich świecą się i mijania i długie, po montażu ksenonu będzie tak samo, z tym że ksenon będzie tylko na mijania, na każdy palnik jest jedna przetwornica, wg mnie nie ma sensu montowania ksenonu na długie, ponieważ żarnik się jakiś czas "odpala" i takie włączanie i wyłączanie żarnika szybko go zabiję
TT600 napisał/a:
Także obecna chińszczyzna to już nie to samo co kiedyś
Rozmawiałem z wujkiem o ksenonach, powiedział że kilka lat temu, jak wchodziły HIDy kupił sobie zestaw z przetwornicami SLIM, te HIDy jeździły w dwóch samochodach i nie było z nimi żadnego problemu, mówił że by zamontował sobie je w obecnym samochodzie ale nie ma soczewek w lampach. Więc coś w tym jest że dawne HIDy sa lepsze od nowych
W in pro jest tak zrobione właśnie że jak zapalasz długie to krótkie gasną, a to też w sumie byłoby szkodliwe dla żarnika.
Vento ma instalację na H4 więc normalna sprawa że będą gasnąć krótkie po włączeniu długich, natomiast zmieniając lampy na dwukomorowe, dwu soczewkowe, można włożyć zworkę w skrzynkę bezpieczników(oryginalnie w golfie III w lampach h1 h1) i wtedy świecą po włączeniu długich i długie i krótkie.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-11-04, 15:29
O tej zworce to nie wiedzialem ale panowie ja nie widze problemu, po pierwsze xenon bylby użytkowany tylko w sezonie, a po drugie długich swiatel praktycznie nie używam, i nie musze ich uzywac A i nawet w razie policji czy spaleniu sie jednego zarnika zawsze można zalozyc normalne zarowki i dalej smigac bez problemu Także nie widze przeciwskazan do tego żeby sprawić sobie zarniki i przetwornice Pytanie sa jakies na allegro godne polecenia przetwornice?
Moje zdanie do twoich lamp jest takie, ksenon na mijania żarówki na długie, i zworka do skrzynki bezpieczników i będzie malina nawet jak wsadzisz teraz zworkę to na żarówkach zobaczysz różnice na długich, co 4 żarówki to nie dwie
O widzisz pawel66600, ile to się można tu nauczyć A czy dla instalacji w aucie takie 4 żarówki na raz to nie za duże obciążenie? Bo kiedyś w jakimś aucie spotkałem się ze zwarciem w kablach bo za duży prąd na nich był po zmianie w instalacji na 4 żarówki właśnie.
A czy dla instalacji w aucie takie 4 żarówki na raz to nie za duże obciążenie?
Oryginalnie tak było stosowane w Golfie III z lampami H1 H1 dwukomorwymi, że po włączeniu długich świeciły też krótkie, więc jest to bezpieczne, w końcu tak fabryka wymyśliła
TT600,
Masz przetwornice cyfrowe?
Pytanie jeszcze takie, ktoś montował soczewki bihalogenowe h7 ze Skody Roomster do oryginalnych lamp?
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-11-04, 17:50
Wiem jak to swieci na 4 zarowki wystarczy ze manetke przytrzymam od długich, ale to jest na tych pajacow co na halogenach jezdza kiedy nie trzeba ale dobry pomysl z ta zworka bo wtedy mijania by nie gasly i tym samym zarniki by tak po dupie nie dostawaly, ma ktoś namiary na dobre przetwornice? bo zarniki h7 to po 15zl widzialem
Panowie, tak się przyglądam tej całej dyskusji i mam mieszane odczucia co do logiki zakładania xenonów przez was... ich montaż to nie tylko same lampy, ale również układ samopoziomowania, czyszczenia itp. Nie wiem, może się nie znam, albo czegoś nie kumam, ale czy takie "druciarstwo", jak bym to nazwał - ma to sens? Patrząc nie z poziomu osoby mającej to, tylko z perspektywy auta jadącego z przeciwka?
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-11-04, 22:09
sebastian ale przecież ja mam soczewki w lampach z homologacja jak zaloze zarniki i przetwornice to normalnie sam będę regulowal lampy silniczkiem, wydaje mi się ze to będzie lepsze niż wkładanie soczewki w ori lampe, jak zaloze zapraszam na nocnego spota i zobaczymy czy Cie raza ok?
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-20, 20:28
vwjanekvento napisał/a:
ale panowie ja nie widze problemu, po pierwsze xenon bylby użytkowany tylko w sezonie,
Hah, dobre - wyciągać xenon na zimę, wtedy gdy przydaje się jak najwięcej światła
pawel66600 napisał/a:
TT600, Masz przetwornice cyfrowe?
Mam zwykłe przetwornice, ale w ten weekend jadę do gościa z Wrocka i kupuję kompletny zestaw H7 z przetwornicami slim. Jak będzie dobry (a podobno ma być) to zrobię reklamę Gość ma też żarniki z metalową podstawą, taką jak przy zwykłych żarówkach. Obadam wszystko na żywo, potestuję i zdam relację.
Odnośnie instalacji w aucie - cokolwiek robicie starajcie się jak najrzadziej włączać i od razu wyłączać żarniki, bo to je zabija i przetwornice też dostają. W nowych furmankach często jest zabezpieczenie, że xenon jeśli zostanie wyłączony zaraz po włączeniu to i tak jeszcze chwilę będzie świecił, aż do ustabilizowania, nawet po opuszczeniu samochodu z kluczykiem (nie mylić z coming/leaving home itp)
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-11-20, 20:34
TT600 po 1 swiatla teraz i tak mam pod dostatkiem na tych soczewkach, plus dobre zarowki siedza osrama, także nie narzekam na brak swialta a po 2 xenon ma być tylko na sezon, po 3 co roku w lutym mam przegląd , po 4 nie mam zamiaru w mrozie przy niebieskich grzebać w lampach
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-20, 20:53
vwjanekvento napisał/a:
TT600 po 1 swiatla teraz i tak mam pod dostatkiem na tych soczewkach, plus dobre zarowki siedza osrama, także nie narzekam na brak swialta
Nie wątpię, aczkolwiek jakbyś zasmakował w dobrym xenie to byś szybko zdanie zmienił Najlepszą opcją jest wrzucenie ori soczewek z jakiejś świeżej furmanki, żeby były na D1S lub coś w tym stylu, do tego oczko na kloszu lub gładki klosz i jest naprawdę wypas - nawet przy kontroli nie ma problemów, bo to nie zajeżdża chińszczyzną z kilometra jak HIDy i nie świeci w kosmos w poszukiwaniu ufo
po 3 co roku w lutym mam przegląd , po 4 nie mam zamiaru w mrozie przy niebieskich grzebać w lampach
Nie, no ręce opadają... Kuźwa, zacznijmy jeździć na 200W żarówkach, no bo lepsza widoczność, a raz do roku się założy na zwykłe i z powrotem założy, a jak misie coś wywęszą, to się ponownie założy. Myślałem, że tu poważni ludzie są...
[ Komentarz dodany przez: muchomorek165: 2013-11-21, 16:55 ]
Są poważni ludzie. A każdy ma prawo robić co chce. Choć świecenie po oczach innym nie jest do końca rozsądne.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-11-21, 16:43
Nie wiem o co ci chodzi kolego sebastian, moje auto wiec robie co mi się podoba prawda? Jeśli dostane mandat to ja go dostane a nie ty, wiec nie wiem czemu probojesz stwierdzić ze większość ludzi na forum jest niepowazna, będę przekladal lampy 100razy do roku i nic ci do tego, przejmujesz się tak bardzo jakbys chciał otworzyć instytucje charytatywna i placic forumowiczom mandaty
przejmujesz się tak bardzo jakbys chciał otworzyć instytucje charytatywna i placic forumowiczom mandaty
Nie, tylko dziwi mnie takie jakieś dziwne podejście do sprawy, ale no masz rację, przecież to nie moje małpy, nie mój cyrk
Dla mnie to bez sensu i w ogóle nie logiczne, ale jak kto woli
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-11-21, 18:47
TT600 napisał/a:
nawet przy kontroli nie ma problemów
Nie zupełnie, możesz mieć wszystko na tip-top, ale to i tak na nic jeśli misiak zapyta o homologację wybitą na lampie....polecam kodek drogowy a szczególnie art 70
Akurat tak się ciekawie złożyło, że w Jeździe polskiej był owy temat poruszony, więc nagrałem. Sorry za jakość, ziemniakiem nagrywałem, nic innego pod ręką póki co nie miałem, ale coś tam pewnie słychać
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-21, 19:17
Paweł J. napisał/a:
Nie zupełnie, możesz mieć wszystko na tip-top, ale to i tak na nic jeśli misiak zapyta o homologację wybitą na lampie....polecam kodek drogowy a szczególnie art 70
Heh, prawnie nigdy nie będzie OK, ale prawdziwy zenon nie zwraca tak na siebie uwagi jak HID, choćby ze względu na barwę i poświatę, także zawsze łatwiej uniknąć problemu.
Darujmy sobie temat legalności - generalnie sporo modów na forum (jak nie większość) jest wbrew przepisom
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-23, 21:31
Zakupiłem cały nowy zestaw zenona i jestem pozytywnie zaskoczony - prawdziwa barwa 4300k, patrząc na soczewkę wygląda jak zwykła mocna żarówka halogenowa, czyli wszystko jak chciałem Jakość wykonania dużo lepsza, nawet głupie przewody są grube i elastyczne, nie to co wcześniej. Odnośnie świecenia - jest dobrze, ale mam folię na kloszu, więc na pewno świecą jeszcze lepiej w normalnej lampie. Miesięczna gwarancja "rozruchowa" na żarniki i chyba roczna na przetwornice. Także jakby co to polecam, zakupiłem tutaj http://kaboauto.pl/bswiat...czesci-c-3.html
a powiedz TT600, jak z obsadą żarowki jest ona metalowa?? bo mam teraz 5000k takie plastikowe i jakoś za dobrze nie siedzą ale w miarę swiecą. A dla użytkownikow lamp IN-PRO, ABM mała ciekawostka można przerobić sobie przeslony z typowych halogenowych na typowo jak w lampie ksenonowej. Wystatczy odrobina blachy, i trochę samozaparcia i można zrobic coś takiego: Dla porównania nasz Halogen: http://www.imagebam.com/image/d326e6178089664
A tu lampa z przeslonami ksenonowymi: http://pawelad.w.tkb.pl/pliki/lampy20.jpg
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mateush 2013-11-24, 08:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum