Jak na razie wszystkie udoskonalenia zeszły na drugi plan za sprawą hamulców. No i tu kolejna niespodzianka zauwazona podczas podnoszenia samochodu
Czy powinieniem sie tym martwić, czy mogę udawać że tego nie widziałem i jeździc spokojnie ? W vento załozone sa spręzyny obnizajace ale ile to nie mam pojecia jutro je zmierze i bd wiedział
I drugie pytanie co sadzicie o blaszkach do zacisków pod klocki hamulcowe, czy jest sens je zakładać?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-27, 21:56
Mysle ze się nie powinieneś martwic bo to sa efekty zakładania sprężyn obnizajacych do ori amorow, tymbardziej ze auto jest na podnośniku i amor wyszedł na maxa, ale tak jak pisze ori amor i sprezyna obnizajaca to zlo moim zdaniem, już epszy na pewno o stokroć kit
Też jakiś czas temu miałem jak u Ciebie, sprężyna pękła w dwóch miejscach a z drugiej strony w jednym miejscu, zaczęło stukać i jedna strona siedziała trochę niżej.
Wolałem od razu to wymienić i jeździć bez strachu
No u mnie też jedna strona z tyłu jakoś bardziej leży. Może zmienię koła w sobotę (z nadzieją, że śnieg nie zaskoczy. Chociaż w sumie nie. Mam 2 zimowe na alusach to się na przód da ) to zobaczę jak u mnie sytuacja wygląda bo ostatnio zapomniałem jak byłem w kanale
Niestety spotkał mnie kolejny wiekszy wydatek czyli regeneracja tylnich hamulców, komplikacje zaczęły się juz przy zakupie tarcz, bo na drugi dzień po ich kupnie gdy juz miałem je zakładać na tarczach RACER była dziurka srednicy 2mm a środek tarczy wyglądał jakby był wytaczany śrubokrętem...
Zmieniłem je na polskie MIKODY których stan był o niebo lepszy
Kasy wystarczyło na jeden zestaw naprawczy hamulca ale z drugiej strony i tak wszystko rozebrałem, przeczyściłem i nasmarowałem, przy okazji trchę zakonserwowałem wahacz
Vento juz wczoraj byłoby gotowe do jazdy gdyby nie to że jeden odpowietrznik jest zatkany a drugi wogóle nie chce puścić..
Wczoraj kombinowałem żeby mimo to jakoś odpowietrzyć ale marnie wyszło bo dalej wszystko zapowietrzone więc samochód jeszcze sobie poczeka, tylko najgorzej będzie jak ten drugi odpowietrznik się urwie
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
No nareszcie hamulce zrobione i teraz docieranie Mam nadzieję że chciaż na razie nie będzie żadnych problemów.
Przy okazji delikatna zmiana znaczek GT na błotniku:
i przy okazji jak tu jestem Poszukuję własnie takiego znaczka (pochodzi on z paska B3) takze gdyby ktos takowy miał i chciał to walic jak w dym do mnie
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Jetty tak mają, no niby to wersje amerykańskie ale np Passaty B3 z których własnie pochodzi taki emblemat nie maja kierunków w błotnikach tylko takie właśnie emblematy
Więc chyba można
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Pany potrzebna mi wasza opinia mianowicie co do wyceny mojego Vento, mysle własnie nad sprzedaża tylko mam maławe doswaidczenie w sprzedazy samochodów( tak jak i w kupnie) także moge sobie tylko gdybać.
Silnik 1,9 TDI 1Z '94r przebieg 350tyś
Do zrobienia :
-pompa sprzęgła
-nastawnik (regeneracja)
-poprawki blacharsko lakiernicze (nie za bogate progi i troszke rdza wychodzi na karoserie w kilku miejscach)
-ewentualnie podsufitka
Wymieniono/Zrobiono:
-wszystkie filtry
-rozrząd
-hamulce przód i tył
-łozyska tył
Wyposażenie:
-centralny zamek
-elektryczny szyber
-fotele półkubełkowe
-dwa schowki
-hak
-halogeny
-obrysówki
-radio pioneer 4x50W z USB i AUX
-skrzynia z głosnikiem JBL (o ile pamietam 1400W 300RMS)
-wzmacniacz Novex 1600W
-radio CB z anteną
-czerwone spreżyny obnizające
Myslałem żeby wziąśc conajmniej 3500, jak myslicie jest to realne?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
myśle że koło 2500 możesz wziąść ostatnio sprzedawał kolega venciaka tylko silnik 2.0 B+G i brak 5 biegu kwestia regulacji i małe poprawki blacharskie i dostał 2000
Ponieważ moim marzeniem zawsze było mieć golfa 2, miał byc moim pierwszym samochodem, jednak z powodu min. wąskiego obszaru poszukiwań, i niewielkich funduszy kupiłem vento.
Byłem oglądać parę egzemplarzy ale od pierwszych kilometrów jazdy do głowy nasuwało się jedno słowo : REMONT, a za te same pieniadze kupiłem vento które sie jeszcze trzyma
vwjanekvento no własnie, chyba że znajde napaleńca, zresztą na podkarpaciu jak popatrzec na ogłoszenia (tez zalezy kiedy) to vento nie sa takie tanie, myslałem że 3tys to bedzie minimum a tu takie jaja
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
No i nareszcie uporałem się z hamulcami (mam nadzieję że całkowicie )
Wszystkiemu były winne te oto malutkie blaszki
które zrobiły to
najpierw w prawym a później lewym kole Niewiem, moze trafiłem na jakieś trefne albo po prostu DELPHI produkuje tandetę
W każdym bądz razie juz jest git, byłem na rolkach diagnostycznych i pomiar wykazał że hamulce są bardzo dobre zarówno z tyłu jak i z przodu
Przy okazji zmierzyłem sprężynę tylnią i wyszło mi 26,5cm, tylko nie mogę znaleźdź na necie jaką długość ma seryjna spręzyna w stanie wolnym Orientuje się ktos może ile ?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-16, 09:44
Tomaszex napisał/a:
Orientuje się ktos może ile ?
To jest przedział 34-37 cm, ale nie mówię tego według katalogu, a własnych obserwacji gdyż przerobiłem 3 komplety, ten co teraz mam jest według mnie najlepszy, ma żółte oznaczenia i jak dobrze pamiętam ma 36.5cm w jak to nazwałeś stanie wolnym.
Załozyłem je dokładnie tak jak na tym zdjęciu (foto poglądowe)
Chyba że ja mam coś nie tak
Paweł J. napisał/a:
To jest przedział 34-37 cm, ale nie mówię tego według katalogu, a własnych obserwacji gdyż przerobiłem 3 komplety, ten co teraz mam jest według mnie najlepszy, ma żółte oznaczenia i jak dobrze pamiętam ma 36.5cm w jak to nazwałeś stanie wolnym.
Dzięki Nie pamietam jak fachowo nazywa sie ten stan
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2014-03-19, 00:20
Tomaszex napisał/a:
Mianowicie mam wzmacniacz 2 kanałowy no i z tego co wiem do głośników oraz tuby służą te wejścia:
Ja też jestem laikiem ale napisze tak: Na pierwszym zdjęciu masz wyjścia do głośników/subwoofera ,a na drugim wejścia low kabel ciągniesz z radia przez RCA ,a high od głośników jeśli nie masz w radiu RCA.
Poczytaj sobie to może coś Ci pomoże
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic865200.html
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Dzisiaj przypadkiem znalazłem syrene alarmu, a myslałem że jej nie posiadam a ona była ukryta w podszybiu
Była odpięta więc ją podpiąłem i wszystko hula
Podczas całej operacji zauwazyłem wtyczkę która nie jest podpieta
Mam również drugą tajemniczą wtyczkę znajdującą sie koło alternatora
Ma ktos pojęcie do czego mogą służyć?
Czyżby jakies pozostałości po MFA ?
Jeszcze chciałem dodać że w podszybiu po lewej stronie samochodu mam wystające śruby które wydaje mi się że służą do mocowania tzw. puszki którą widziałem na zdjeciach, jednak nie wiem do czego ona słuzy
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi to ktos wyjaśnił
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2014-03-20, 23:39
Pierwsza wtyczka w podszybiu jest chyba do podgrzewanych spryskiwaczy ale nie mam pewności ,może ktoś się jeszcze się wypowie. Jak masz kontrolkę to możesz włączyć podgrzewanie tylnej szyby i sprawdź czy dochodzi wtedy do niej prąd jeśli tak to na pewno spryski
Druga wtyczka nie wiem od czego
Tomaszex napisał/a:
Jeszcze chciałem dodać że w podszybiu po lewej stronie samochodu mam wystające śruby które wydaje mi się że służą do mocowania tzw. puszki którą widziałem na zdjeciach, jednak nie wiem do czego ona słuzy
Pierwsza wtyczka w podszybiu jest chyba do podgrzewanych spryskiwaczy ale nie mam pewności ,może ktoś się jeszcze się wypowie. Jak masz kontrolkę to możesz włączyć podgrzewanie tylnej szyby i sprawdź czy dochodzi wtedy do niej prąd jeśli tak to na pewno spryski
To jest na 100% od podgrzewanych spryskiwaczy, ale podgrzewanie nie jest zintegrowane z podgrzewaniem tylnej szyby.
Po włączeniu zapłonu dochodzi + i masa a podgrzewaniem steruje termistor, w zależności od temperatury otoczenia grzeje albo nie grzeje.
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2014-03-21, 08:40
Cytat:
To jest na 100% od podgrzewanych spryskiwaczy, ale podgrzewanie nie jest zintegrowane z podgrzewaniem tylnej szyby.
Po włączeniu zapłonu dochodzi + i masa a podgrzewaniem steruje termistor, w zależności od temperatury otoczenia grzeje albo nie grzeje.
Dzięki pawel66600, zawsze się człowiek czegoś nowego nauczy (fajną masz liczbę postów teraz )
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum