czarnysauber dzieki za chęci Właśnie ciekawi mnie czy wszystkie vento to miały, czy tylko któres wersje bo mnie to ciekawi
vwjanekvento napisał/a:
Wtyczka na ostatnim foto jest od klaksonu tak mi sie wydaje ta kolo alternatora na 3 piny
No własnie klakson mam podpiety ale 2 pinową i chyba ona była dokładana, bo o ile dobrze wiem vento miały dwutonowy klakson a ja mam zwykły, wiec pewnie klos zamiast wymienic klakson dołożył wtyczkę
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
W końcu się zmogłem i wziałem sie za uszczelnienie króćca który od jakiegos czasu ciekł. Oczywiscie przy dokrecaniu urwałem śrube ale cała sytuacja zakończyła się pomyslnie
No i ważniejsza sprawa dowiedziałem się jak wygladało moje vento jak trafiło do poprzednika i aż serce boli jak patrze co zrobił z tym samochodem w półtora roku..
Ventyl najparwdopodobniej tak wyglądał zaraz po zakupie:
Co chwilę patrze na te zdjęcia i nie mogę się napatrzeć
Jednak z tego co wywnioskowałem z dat wychodzi na to że za niedługi czas zniknęły soczewki
Błotnik który był obklejony stickerbombem i piekne felgi zastapiło takie coś:
Dowiedziałem sie jeszcze że błotniki były malowane w zimie na polu...
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
No i nareszcie rzecz ktora najbardziej mnie cieszy czyli podlączony predkościomierz
nastawnik do czyszczenia wiec nie był tyle czasu podłaczony, a wystarczyło podłaczyc wszystko z powrotem i zrobic nozyczkami "ciach" jeden kabelek i wszystko hula
i najwyższy czas na zmianę kapci na letnie, wyszło ze troche balony no ale trudno
sezon letni więc ostatnio znajomi opowiadali ile to mają cm do asfaltu wiec i ja dzisiaj zmierzyłem poziom swojej "gleby" i w porównaniu do nich to mam terenówkę z 8,5cm do wahacza
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Tomaszex, możesz powiedzieć co zrobiłeś z tym licznikiem i nastawnikiem? Bo kumpel ma to samo i nie wie co z tym zrobić.
Oczywiscie, jest to bardzo proste a gdybym wiedział o tym wczesniej to juz daaawno bym to zrobił
Sygnał z czujnika ze skrzyni idzie do zegarów a dopiero potem do ecu. Wiec trzeba uciąć przewód idący w wiązce do ecu, ma on kolor niebiesko biały (nie mylic z biało niebieski ! bo taki tez tam jest!)
Z tego co wiem jest to pin 43. Ja uciąłem przewód przy kielichu żeby w przyszłosci nie trzeba było zdzierac podszybia w celu podłaczenia ustrojstwa.
Negatywnych skutków nie odczułem żadnym a zrobiłem 40km
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
no i sie zaczęło... Czy to normalne żeby 1Z w cyklu miejskim spalał 7,5-8L przy ekonomicznej jeździe?
Sprawa wyglada tak:
w piatek zatankowałem 3,3L i po 3 dniach i 41,5km wskazówka wróciła na swoje miejsce
Zaraz po tym zalałem 7,5L zrobiłem dokładnie 102km i dzisiaj wskazówka znów leży....
Cały czas staram się utrzymywać 2tyś. Efektów ubocznych brak, jeździ tak jak zawsze, nie kopci, jak się depnie to przed 2 tyś troszkę mół czuć dośc jak turbo się odpali
Dzisiaj zaslepiłem podcisnienie EGR różnicy żadnej, jak bd pogoda spróbuje go przeczyscić jak i przepływomierz i sparwdzę przewody do IC
Ma ktos pomysły co jeszcze sprawdzić? Czy zabrudzony nastawnik moze powodować takie skoki spalania? Dodam jeszcze jedną rzecz, ostatnio zauwazyłem że turbo zamiast gwizdac jakby swiszczy/szumi, moze to miec wpływ na spalanie bez utraty mocy?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
A no tak ucinany był przewód idący z licznika do ecu, ale problem zaczął sie wczesniej
-w piątek tankowałem i zrobiłem 8km
-w sobotę zrobiłem 20km
-odciąłem przewód i zrobiłem 13,5km i stan z przed tankowania wiec wydaje mi się ze to nie tu tkwi problem.
Dzisiaj był podłączona pod KTS i wykazał zero błędów, na świętach może będzie podpięty pod VAGa i zobaczymy
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Pany a może mieć coś znaczenie uszczelka pod wtyczka przepływomiesza? Bo dzisiaj zauważyłem kiedyś ktoś mi odpinał wtyczke i później przy zakładaniu naszła ale nie klikło i wyszło że uszczelka jest tam upchana a nie na wtyczce. Mogło to mieć wpływ na przepływomierz i jego wskazania?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
A wiec problem ogromnego spalania minął, mam nadzieję że bez powrotnie
Najprawdopodobniej przyczyną była wtyczka przepływki kolega ją odpiął i włozył z powrotem ale nie zaskoczyła na swoje miejsce bo spadła z niej uszczelka
Na dzień dzisiejszy spalanie w cyklu miejskim 6,6L czyli zadowalające
Odpinałem też EGR ale nie było różnicy w pracy silnika więc chyba jest zaślepiony
Dzisiaj nareszcie sie doczekałem pomiaru ciśnienia w cylindrach i o to wyniki:
I cylinder 29,5
II cylinder 30
III cylinder 29,5
IV cylinder 21 (próba olejowa 40)
Z pierwszych trzech jestem dumny tylko szkoda że na IV najprawdopodobniej pierścienie do wymiany
Tak myslałem że z IV coś się kroi bo ciężko świeca sie wykrecała
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Dokładnie na ostatnich 238 km spalanie wyszło 6,3 L/100km czyli książkowo, oby tak dalej
No i małe odświerzenie frontu, wpadła dokładka VR6 z Retova (PP+CM) i bra i tak to sie teraz prezentuje
i wyczekiwane naklejki forumowe które wreszcie zaszczyciły i moje vento
przy okazji wypolerowałem tez troszkę końcówkę ale oczywiście są tam slady poprzedniego właściciela.. ..tym razem w postaci mocnych rys i wszystko było zamalowane.. Ale nie ma co płakać niedługo będzie lustro
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Miałem tylko ściągnąc zderzak, wypolerowac wydech i załozyc z powrotem, jednak tyle rudej się tam nie spodziewałem
Moze zdjecie tego nie oddaje i jest jeszcze przed oczyszczeniem z błota ale trochę tego było, dobrze ze chociaz druga strona jest lepsza..
Jedyne co na razie mogłem zrobic to oczyścić to wszystko z rdzy i zakonserwowanie co oczywiscie zrobiłem
oczywisciu przy odkręcaniu haka pourywały się śruby i jestem w może WD cos pomoże jak narazie go nie posiadam po sam go przejechałem..
Wyczyszczony IC, założony Alternator 120A, podspawana podłużnica, kable w komorze silnika poizolowane jak na razie gitara Pomału rozglądam się jeszcze za nakładkami na progi bo bardzo poprawiłyby wygląd 'mało" fachowo reperowanych progów..
Teraz jeszcze tylko ładne ramki na tablice i bd wypas, chociaz podoba mi się jak nie ma tablicy w zderzaku
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Noo panie, widzę prowadzisz Ventyla do wyglądu z filmików ? Bra, niedługo soczewka wpadnie, dobre koło i będzie kosa Z czasem też będę musiał zajrzeć u siebie pod tylni zderzak
Pomału rozglądam się jeszcze za nakładkami na progi
Tylko szukaj takich, co szły w oryginale, bo inne to kiepsko wyglądają. Wszystko fajnie, ale po co ta bra? Jakoś tak średnio wygląda Ale może ja się nie znam
Noo panie, widzę prowadzisz Ventyla do wyglądu z filmików ?
Szczerze to nie taki był cel ale trafiła się okazja z bra a widziałem że ładnie na nim siedzi to załozyłem Co do soczewek to nad tym nie myslałem, napewno bd smoke i diodowe postoje, no ale koło by się przydało jak najbardziej
Paweł_R napisał/a:
Tylko szukaj takich, co szły w oryginale, bo inne to kiepsko wyglądają. Wszystko fajnie, ale po co ta bra? Jakoś tak średnio wygląda Ale może ja się nie znam
Wiem własnie tylko ciężko znaleźdz w "mądrej" cenie, ktoś na forum przerabiał z opla omegi tylko zapomniałem jak to wygladało i nie mogę znaleźdz, ale raczej wolałbym ori
Co do bry to tak jak napisał Hitchhiker kto co lubi Tak samo z tabliczką, ale żeby beka to chyba aż nie
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum