Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z biegami: 2-gim i 5-tym 2.0 GT
Autor Wiadomość
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-25, 22:55   Problem z biegami: 2-gim i 5-tym 2.0 GT

Witam serdecznie forumowiczów :)

Już od dłuższego czasu obserwuje problem z wrzuceniem 2 biegu i sporadycznie 5 w trasie.

Cała historia od początku: rok temu wysypało się sprzęgło ze skrzynią które były zrobione(czyt: wymienione sprzęgło na nowe, skrzynia używka). Jakiś miesiąc temu sprawdzany olej w skrzyni biegów: wszystko okej, została wymieniona łapa silnika po jej złamaniu oraz wymieniona poduszka pod skrzynią biegów na nową.

I jest tak czasami że jak wrzucam 2 to jest takie wrażenie ze nie weszła i jak puszczam sprzęgło to tak delikatnie "chrobocze". A jak już wrzucę tę 2 to z takim lekkim oporem i jakby "kliknięciem".

Natomiast z 5 jest tak że jak w trasie próbuje wrzucić to jest jakaś blokada :jakbym sprzęgła nie wcisnął ; po czym gdy 2 raz gdy wcisnę sprzęgło 5 wchodzi (poczciwe podwójne wysprzęglanie z przygazówką jak w starych poczciwych ciężarówkach ).

Bardzo prosił bym o poradę, wskazówki co sprawdzić lub gdy ktoś miał podobny problem :) Będę bardzo wdzięczny i na pewno się odwiedzięczę ( nie tylko w wirtualu :D )
Pozdrawiam serdecznie forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez kwantomas123 2013-11-25, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-26, 06:54   

Wyreguluj wodziki przy skrzyni prawdopodobnie po zmianie lapy silnik ze skrzynia sie podniosly i dlatego masz problem
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-26, 07:12   

hotdriver napisał/a:
Wyreguluj wodziki przy skrzyni prawdopodobnie po zmianie lapy silnik ze skrzynia sie podniosly i dlatego masz problem


A czy wiesz kolego jak do tego się zabrać , gdzie szukać bo w sztuce naprawy samochodu to ciężko u mnie. Lub czy ewentualnie jest to trudne i wartało by mechanika odwiedzić ?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-26, 12:46   

Trudne to to nie jest ale bardziej zmudne bo wystarczy pol obrotu sruby i juz moze byc ok, roznie to bywa a zmudne bo za kazdym dotknieciem srub trzeba sprawdzic czy wchodzi bieg najlepiej robi sie to w 2. na postoju sprawdz z jakimi oporami wchodza biegi zebys mial mniejwiecej poglad czy regulacja jest poprawna wiadomo w jezdzie bedzie inaczej. narazie nie mam dostepu do kompa ani samochodu zeby zobaczyc jak to wyglada ale mniejwiecej co pamietam na skrzyni masz taka przeciwwage pod nia lub obok sa dwie nakretki na klucz 10, 12 albo 15 dokladnie nie pamietam i to wlasnie nimi regulujesz, z tego co mowisz ze 5 slabo wchodzi to rowniez masz opory z wbiciem wstecznego, sprawdz wszystko na postoju na rownej nawierzchni. aha jeszcze zobacz czy nic nie przeszkadza w poruszaniu sie przeciwwagi czy przypadkiem plastik od rozrusznika nie jest luzny i nie owadza ja wlasnie tak mialem plastik jakos byl luzny i owadzal i za chiny nie moglem 1 ani 2 wbic
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-11-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-11-26, 13:08   

U mnie cały koszyczek odkręciłem przypadkiem i musiałem wyregulować, na początku kombinowałem ale nie udawało mi się. Znajomy mechanik przyszedł i wbił i trzymał wsteczny i kazał mi ustawić koszyczek zrobiłem jak kazał by wszedł wsteczny On trzymał dżwignie zmiany biegów i za pierwszym razem skręciłem i do dnia dzisiejszego działa poprawnie :D

Podobno jest zasada ustawiamy na najdalszych biegach tzn wsteczny i piątka reszta będzie dobrze.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-11-26, 14:26   

kwantomas123, może problem będzie dotyczył regulacji obejmy na przednim końcu wałka zmiany biegóqw, ale najprawdopodobniej strzeliła jedna z dwóch czesci: gałka wałka zwrotnego, albo gumowa pomarańczowa tuleja umieszczona we wsporniku przy maglownicy, w której przesuwa się wałek zmiany biegów. Może zarkniesz na golf3.pl kilka razy tam o tym pisaliśmy. Częci są łatwe do dostania, wymiana trochę kłopotliwa , potrzeba dostępu od dołu, czyli kanał albo leżenia pod autem i mordęga. Ale najpierw ocena wszystkich plastykowych i gumowych elementów odpowiedzialnych za zmiane biegów, w tym wypadku na 90 procent przy skrzyni a nie przy lewarku.
_________________

 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-26, 21:41   

Serdecznie dziękuje za wszystkie uwagi i rady . Jak tylko uda się ustalić co jest powodem tych dolegliwości to od razu napiszę tutaj co to było i jak zostało naprawione.

A jeszcze jedno: jeżeli ewentualnie naprawianie tego pod wzgledem technicznym mnie przerośnie to czy kwestia jazdy z tym około miesiąca i zrobienie jakieś +-800 km może być dramatyczne w skutkach ?( dbam o autko jak tylko mogę ale czasami fundusze studenta są czasowo ograniczone :) )
Bo już jakoś 2-4 tygodnie z tym pomykam i jeżeli wrzucam biegi delikatnie, dokładnie i ostrożnie wszystko gra .

Dziękuje raz jeszcze i jak pisałem: powiadomie od razu co to było :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kwantomas123 2013-11-26, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-11-26, 22:20   

Z rozregulowanymi biegami możesz jeździć spokojnie, nic się nie stanie złego.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-26, 22:25   

Nie wiem jak odczuja to synchronizatory przez trudne zazebianie sie przekladni, niby nic sie nie powinno stac bo zebatki to wytrzymaja ale nie wiadomo co ta skrzynia przeszla przez tyle lat wiec lepiej zrob to jak najszybciej bo jezeli jezdzisz duzo po miescie to skrzynia podwojnie dostaje w dupe a szkoda zeby synchronizatory sie posypaly bo wtedy skrzynia do wymiany
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-27, 09:38   

Próbowałem się dziś do tego dobrać ale niestety warunki pogodowe nie sprzyjają wiec prosty wniosek: zabieram ventyla do mechanika . Wydrukowałem sobie wasze sugestie odnośnie usterki (jeżeli ktoś ma coś przeciwko ; prawa autorskie etc to porsze pisać ) i dostanie czarno na białym od specjalistów na co ma zwrócić uwagę :)
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-11-27, 10:13   

kwantomas123,

Oby Cię nie wygonił z tymi instrukcjami :D
Niektórzy nie lubia jak się ich poucza :P
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-27, 10:17   

Znakomicie o tym wiem:) Ale nie mam zamiaru nikogo pouczać tylko zostawić mu to aby miał ewentualnie jakieś pomysły na naprawę :) Jak to ujmę : bardzo mi zależy aby udało sie zdiagnozować usterkę i jak najszybciej to naprawić :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-27, 18:40   

hehe zapewne mechanik sie usmieje :D
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-27, 22:12   

Myśle że jak poraz kolejny mnie zobaczy z ventylem przed warsztatem to sie gorzko zaśmieje i powie: wiedziałem że wrócisz :D
No ale jak to mówią : miłość wymaga poświęceń ( a w moim wypadku kaski dla ventyla) :)
Ale czego sie nie robi dla swojej pasji i upodobania do Mojego kapryśnego vw vento :D

Btw: ciekawe czy każdy właściciel ventyla miał kiedyś chwile załamania i niecheci ( z cyklu : jak cie kocham tak cie spalę i zezłomuje ) :D
Ostatnio zmieniony przez kwantomas123 2013-11-27, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-11-27, 22:20   

Wiekszosc już kilka razy chciała sprzedać lub się pozbyć Ventyla :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-28, 00:24   

Oj nie raz już to przerabiałem i chciałem zrobić mu :papa: i chyba każdy Ventyl jest taki kapryśny poprostu trzeba dbac o niego, choć dodam że dla mnie ma bryłe ponadczasową :faja:
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-12-05, 08:52   

A wiec operacja wentyla zakończona sukcesem.
Wszystkie wasze wskzaówki zostały pokazane mechanikowi który z chęcią je przeczytał i wziął pod rozwagę. W moim przypadku zostały wyrefulowane wodziki oraz wymieniony lewarek skrzyni biegów z takim jak bym to nazwał metalowym " łożem lub metalowy kwadrat z plastikami i jedna tulejką" : nie wiem jak fachowo sie to nazywa ale było skorodowane , popękane i generalnie w stanie opłakanym.
Kolega pablomed dużo swoją wypowiedzią naprowadził mechaników na trop :) Gałka była okej ale ta tulejka we wsporniku to generalnie jej nie było :) tak ze biegi teraz wskakują elegancko i bez oporów .

Dziekuje wszystkim za pomoc. Jak by ktoś był w okolicach polskich tatr to serdecznie zapraszam na ciasto i kawe czy inne piwo w ramach rewanżu :)
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-06, 07:24   

To ciesze sie ze jakos moglismy pomoc, po to wlasnie jest forum :-) a tak z ciekawosci ile kosztowala cie ta przyjemnosc?
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-18, 21:57   

Zamknąłem budżet całej naprawy w 400 zł. Wiec na moje dotychczasowe perypetie z Ventylem: nie było źle :)
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-02-22, 11:11   

Witam. Mam podobny problem a mianowicie u mnie jest tak:

Zamiast 1 czasami ześlizguje się na 3
i wsteczny czasami nie wchodzi, gałka jest wciśnięta ale samochód jedzie do przodu.
Często muszę odsprzęglać żeby wrzucić w/w biegi :/ Problem ten sam jak u kolegi wyżej czy całkiem co innego? Dodam, że mam straszne luzy na biegach, przy zgaszonym aucie bez sprzęgła biegi zmieniam bez problemu, natomiast gałką przy wrzuconym biegu w czasie jazdy mogę ruszać na boki bo ma takie luzy .
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-02-22, 11:16   

Masz TDI? Tam przy wybieraku jest śruba do regulacji, musisz sie nią trochę pobawić, chociaż jak piszesz że masz luzy to pewnie masz wybitą już taką tulejkę tam przy wybieraku. Jeśli dobrze pamiętam, to musisz poluzować nakrętkę na 13 klucz i popchnąć trochę linkę (tą co rusza góra-dół) w stronę ścianki grodziowej.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
kwantomas123 
Kierowca eLki



Silnik: 2e+ lpg
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-22, 13:09   

tom cio napisał/a:
chociaż jak piszesz że masz luzy to pewnie masz wybitą już taką tulejkę tam przy wybieraku. J


Tu bym się zgodził z tym co mówił i pokazywał mechanik. Ale to pasuje się dobrać tam do lewarka i ocenić w jakim stanie to wszystko jest i jak kolega wyżej pisze: spróbować podziałać śrubą przy wybieraku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 13