Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ubytek oleju i dylemat.
Autor Wiadomość
Por_no 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-03-14, 18:55   Ubytek oleju i dylemat.

Witam.

W tamtym roku zakupiłem Vento 1.8 90KM 93 rok. W zasadzie jako dojazd do pracy czyli z instalacja gazową. Przez cały rok nie miałem z nim kompletnie żadnych problemów (opr pompki paliwa i alternatora, ale to pikuś). Codziennie ochoczo odpalał o 5:20 rano, świątek-piątek, zaraz po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd, filtry(łącznie z kabinowym i paliwa) kocki, tarcze itd. I naprawdę dobrze jeździ mi się tym samochodem :)

Jednak problemy mam z nim następujące:
ubywa mi oleju(15w40) (już nawet doraźnie 2 puchy doktora nie pomogły - spala mi około 500 ml na tysiąc km.) przez to kopci od czasu do czasu na niebiesko z rury ( jest tez czarny, mokry, pierścień wokół końca wydechu).

Ubywa mi tez płynu chłodniczego (pojawiły się wycieki koło prawego króćca głowicy i na tym małym broku w kolektorze ssącym) tylko takie wycieki to jest minuta naprawy i jutro już ich nie będzie, martwi mnie jedynie ze przez te 2 wycieki nie ubędzie(chyba) aż tyle płynu. Odnośnie tego płynu to jest jeszcze jedno: wskazówka temperatury podczas jazdy nie wychyli mi się pow. 75/80 stopni. Wymieniłem czujnik(febi) i korek i po tym trochę się poprawiło ale nie jest to książkowe 90*C.

Dylemat z tym wszystkim mam następujący: czy bawić się w wymianę pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszczelki głowicy, planowanie głowicy itd. czy kupić cały nowy silnik i przełożyć go do budy. Tylko z tym "nowym" silnikiem jest tak ze za 700 zł mam goły słupek z 4 miesięczną gwarancją w znanym złomowisku w Tarnowie plus przekładka i inne pierdoły to pewnie 1000 zł.

Teraz pytanie następujące czy za ten 1000 zł wyremontować stary silnik czy kupić nowy z gwarancją? Proszę o poradę.
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-03-14, 21:35   

Pierwsza sprawa, to proponuje zapoznać się z regulaminem.

Co do silnika, jeśli ufasz swojemu mechanikowi, to rób swój silnik, o ile zmieścisz się w 1tys.
_________________

 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-03-14, 22:16   

Ja bym remontowal, kupisz pierscienie uszczelniacze, glowica do planowania, symeringi pozmieniasz itp. i będzie git ;) Tylko zwróć uwagę ze w tamtym silniku prędzej czy później będziesz musial wszystko porobic ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Por_no 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-03-14, 22:28   

Dzięki za odpowiedzi. Tylko pytanie czy zmieszczę się z tym w tysiaku (części plus robota)? Na co warto jeszcze zwrócić uwagę gdy silnik będzie rozkręcony, co warto wymienić niewielkim kosztem tak żeby jeszcze parę lato pochodziło?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-15, 09:26   

Nie jest tez wcale powiedziane, że silnik masz do remontu. Płynu może Ci ubywać przez wycieki, a olej może się spalać przez uszczelniacze zaworowe, których może już nie być, a ich wymiana wcale nie musi się wiązać ze ściąganiem głowicy.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-03-15, 11:37   

Jesli przy odpaleniu puszcza niebieska chmure, a potem nie, to uszczelniacze, jesli podczas pałowania - pierscienie. jesli ubywa płynu - uszczelka, do tego po odkreceniu korka od płynu chłodzacego czuć spaliny w zbiorniczku. Płyn moze spitalac też przez broki w bloku i głowicy, albo przez pompe wody, albo jakis wąż.

Zacytowane z tematu MarkFoxx, wypowiedź Kruchy 69 jakby co ;)
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Por_no 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-03-15, 12:52   

tom cio napisał/a:
Jesli przy odpaleniu puszcza niebieska chmure, a potem nie, to uszczelniacze, jesli podczas....


tom cio, czytałem ten temat, ale nie chodzi mi o zdiagnozowanie usterek bo to już mam chyba za sobą, chodzi mi o poradę czy remontować stary silnik czy kupić silnik i zrobić przekładkę.

Paweł j. dodam tylko ze chyba bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie bo płyn jest brudny po wymianie (ciemnieje, chyba od oleju) i trochę jednak czuć spalinami w zbiorniczku. Musze jeszcze zrobić pomiar ciśnienia żeby potwierdzić te pierścienie.

Ale mimo wszystko mam pytanie czy zna ktoś jakiegoś machera od VAG'ów z okolic Tarnowa ew. Mielca, który potrafi wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy? Niestety mój mechanior tego nie che sie podjąć, niestety :(
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-15, 13:10   

Więc skoro płyn miesza się z olejem to niestety trzeba górę zrywać.

Co do pierścieni to pomiar kompresji niekoniecznie może coś dać, gdyż kompresje możesz mieć dobrą, a za olej odpowiadają pierścienie zgarniające.
 
 
Por_no 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-03-16, 15:19   

OK, zrobiłem wczoraj mały rekonesans wśród lokalnych mechaników. I większość wyremontuje go za 700/800 zł z gratami, oczywiście w tej cenie jest wysłanie głowicy do sprawdzenia i planowania. Wiec nie jest chyba źle bo to w cenie "nowego" silnika z Topicaru który prędzej czy później tez będzie do remontu jak dobrze zauważył Janek.

Ponawiam jeszcze pytanie, na co więcej zwrócić uwagę? Panewki? Symeringi? Proszę o poradę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 11